זמן איכות עם ויטלי - סיפור על ביקור


vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
עמיר, אענה לך מחר בערב (או בצהריים - אם אמצא זמן).
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
עמיר, אענה לך מחר בערב (או בצהריים - אם אמצע זמן).
לא בוער, ומקווה ש-no hard feelings (ורד)

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
רק תוספת למי שחושב שאני חושב שאני מי-יודע-איזה גאון גדול:

כפי שאפשר לראות כאן בשירשור, למרות שהייתי אצל ויטלי פיזית בביית, והוא הדגים והסביר לי את תהליך ניקוי התקליטים שהוא פיתח, הצלחתי לבלבל את עצמי די לעומק (ועל הרבה עמודים) ולהתבאס מזה שהתהליך שביצעתי בפועל לא עבד עבורי למרות ההוצאת וההשקעה.

לפיכך:
  • אני מעריך שאם הייתי גאון כזה גדול, זה לא הייה קורה
  • זה קרה, אני רואה את זה ומכיר בזה כעדות נוספת, ומראש בלתי-נחוצה עבורי, לאי-גאוניותי
  • אז לי ברור כשמש, שאינה זורחת לי מהתחת, שאני לא גאון ולא נעליים
  • ואם הייתי מנסה לשחק את התפקיד של גאון הדור, לא הייתי מעלה פוסט כזה ביוזמתי
עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
באשר לריכוז של LAdS.

הם כותבים שייש לערבב 0.8 עד 1.0 מ-ounce (המידה האמריקאית עבור נוזלים -- 29.6 מ"ל) של LAdS
ב-quart אחד (המידה האמריקאית עבור נוזלים -- 946 מ"ל) של מיים מזוקקים.

אם ניקח את התחום הגבוה, יש להוסיף 29.6 ל-946 שזה 975.6, ואחוז ה-LAdS מתוך זה הוא 100*29.6/975.6, שזה 3.03%.

בצורה דומה מקבלים עבור התחום הנמוך 2.43%, והתוספת מהנמוך לגבוה היא כ-25%

הם נותנים גם מידות מטריות -- להוסיף 20 עד 29 מ"ל LAdS לליטר מיים, מקבלים 1.96% עד 2.81% בהתאמה, והתוספת מהנמוך לגבוה היא כ-43%.

אבל לא נראה לי שבדיוק המדידה לצורך המהילה יש משמעות לשתי ספרות דיוק, מה גם שמראש הם מדברים על כך שהתרכיז מספיק לגאלון (3.785 ליטר) או ל-5 ליטר של נוזל מוכן -- סטייה של יותר מ-30%.

כך שלתקן באופן חוזר מריכוז של כ-3% (שזה מה שכתבתי) ל-2.8% זה לא לגמרי מוצדק... :)

עמיר
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
אז אם אני מבין נכון -- ואנא בקר אותי בזהירות ובקפידה -- התהליך הוא:
  1. מרטיבים את הצד הרך של האפליקטור בנדיבות בתמיסת אנזימים
  2. תוך שהתקליט המתנקה מסתובב במכונת הניקוי, לוחצים אליו את האפליקטור המורטב בכוח ניכר במשך 75 שניות
  3. מסירים את התקליט מהמכונה ושמים במקומו תקליט סתמי אחר, שלא חשוב למשתמש מה קורה איתו, והוא לא זה שאמור להתנקות בתהליך. עם זאת, חשוב שהוא יהייה ממש נקי מראש (לאו דווקא בשיטה הספציפית הזו) כדי שלא ילכלך את האפליקטור בשלב #4
  4. תוך שהתקליט מסתובב במכונת הניקוי, לוחצים אליו את האפליקטור במטרה לייבשו, בכוח ניכר (ספציפית ב-Nitty Gritty, יש להפעיל את השאיבה. עבור אפליקטור חיצוני, זה לא רלוונטי)
  5. מברישים בעדינות את האפליקטור מהמוך שהתקבל עליו
  6. מסירים את התקליט הסתמי מהמכונה, ושמים במקומו את התקליט המתנקה
  7. מרטיבים את האפליקטור בנדיבות במיים מזוקקים ברמה מעבדתית (HPLC) המכילים L'Art du Son בריכוז של כ-3%
  8. תוך שהתקליט המתנקה מסתובב במכונת הניקוי, לוחצים אליו את האפליקטור המורטב בכוח ניכר במשך 45 שניות.
  9. הערה חשובה: את שלב #9 יש להתחיל 5 דקות אחרי תחילת שלב #2
  10. שואבים בואקום את הנוזל שנשאר על התקליט (4 סיבובים)
האם זה תיאור מלא ומדוייק? אנא תקן כל אי דיוק שהוא.

אם כן, אז נשארות השאלות הבאות -- בהינתן שייתכן שמספר הסיבובים לדקה ב-VPI -- שהוא בערך 16 -- שונה מזה שב-Nitty Gritty:
  1. לגבי #2, האם מה שקובע הוא רק הזמן, או אולי גם/רק מספר הסיבובים?
  2. ועוד לגבי #2, האם לא ייתכן שהאפליקטור מתייבש לפני תום הזמן? יש לציין שלחיצת אליקטור יבש אינה בריאה לתקליט ו/או לאפליקטור
  3. לגבי #8, האם מה שקובע הוא באמת רק הזמן, או אולי גם/רק מספר הסיבובים?
  4. ועוד לגבי #8, האם לא ייתכן שהאפליקטור מתייבש לפני תום הזמן? יש לציין שלחיצת אליקטור יבש אינה בריאה לתקליט ו/או לאפליקטור
  5. לגבי #10, האם מה שקובע הוא באמת רק הזמן, או אולי מידת (אי)ההתייבשות של האנזים? הרי אם בכלל תיתכן התייבשות מהירה יותר בגלל נסיבות/עיכובים, עלולה להיווצר בעייה.
  6. ועוד לגבי #10, האם לא ייתכן כבר יבש בעת תחילת השלב? יש לציין ששאיבה בואקום על יבש אינה בריאה לתקליט ו/או ל"שפתיים" של המכונה (גם ב-Nitty Gritty וגם ב-VPI)
  7. מה התיקון לבעייה של התייבשות האנזים לפני המריחה ב-LAdS? למשל אם הייה עיכוב חיצוני כלשהו?
  8. להבנתי, בנוסף לעלות הגבוהה יחסית של החומרים (שלהם יש להוסיף מיים מזוקקים באיכות מעבדתית, שעלותם כ-50 ש"ח לליטר, בתוספת משלוח אם לא גרים על יד חנות שמוכרת אותם), נראה לי סביר שגם ה"שפתיים" של ה-Nitty Gritty נשחקות ומתבלות בקצב מואץ בהרבה יחסית לשימוש "רגיל" בהן. האם זה נכון, לניסיונך?
    (עם VPI, יש צורך לקנות אפליקטורים חיצוניים, והם יישחקו במהירות יחסית)
להשלמת התמונה עוד נדרש לחשוב על הפעולות לגבי הצד השני של התקליט, במיוחד במכונה כמו VPI, שבה התקליט מונח על משטח שעם, שאנחנו לא רוצים להניח עליו תקליט מרוח באנזים, אבל לזה נתייחס בנפרד.

4. לא מבין כיצד תצליח לייבש את האפליקטור בדרך זו.
8. רצוי גם בשלב זה להשתמש באפליקטור מבד ולא מברשת עם סיבי ניילון. האחרון טוב לקרצוף לכלוך שטחי מפני התקליט; אפליקטור מבד מחדיר נוזל אל תוך שבילי התקליט טוב יותר.
9. האנזים צריך להיות על תקליט סה"כ כ- 5דקות (אפשר גם יותר – רק שלא יתייבש). ראה גם סעיף 1 בתשובות על השאלות.

תשובות על השאלות:

1. מספר סיבובים. אצלי תקליט עושה בערך 5 סיבובים ב-30 שניות. אם אצלך 5 סיבובים לוקחים פחותזמן – הסתמך על 75 שניות; יותר – מצא את הזמן הנכון בדרך ניסוי וטעייה.
2. אם הרטבת בנדיבות – לא (אצלי הלבד נשאר רטוב גם בסוף התהליך)
3. ראה סעיף 1
4. ראה סעיף 2
5. מידת ההתייבשות התקליט
6. יש לבדוק במכונה שלך
7. להתחיל מהתחלה. אם אנזים רק התחיל להתייבש – מספיק לעשות 2-3 סיבובים עם אנזים מחודש. אם התייבש לגמרה – זמן עיבוד מלא.

תוכל להכין מעמד להנחת תקליט בדומה שראית אצלי .

הצעה כללית: הייתי לוקח צינורית משומשת של המכונה שלך, מדביק על שפתייה בד קטיפה שלא מתפורר ועושה את כל תהליך הניקוי בדיוק כמו עם ניטי-גריטי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
הי, ויטלי!

תודה על התגובה (ורד)

בהקשר ל:
8. רצוי גם בשלב זה להשתמש באפליקטור מבד ולא מברשת עם סיבי ניילון. האחרון טוב לקרצוף לכלוך שטחי מפני התקליט; אפליקטור מבד מחדיר נוזל אל תוך שבילי התקליט טוב יותר.
...
הצעה כללית: הייתי לוקח צינורית משומשת של המכונה שלך, מדביק על שפתייה בד קטיפה שלא מתפורר ועושה את כל תהליך הניקוי בדיוק כמו עם ניטי-גריטי.
האפליקטור שאני מדבר עליו הוא ידית פלסטיק שבצד אחד שלה יש שיכבה עבה של קטיפה.
1247237875_CAAC015_w450_h400.jpg

מברשת הניילון שדיברתי עליה בפוסטים קודמים בכלל לא במישחק בתהליך שניסיתי לתאר בפוסט שאליו התייחסת.

מה בעצם הצורך/ההבדל בין אפליקטור כזה לעומת מ"שפתיים" של ה-Nitty Gritty (להלן NG)?


4. לא מבין כיצד תצליח לייבש את האפליקטור בדרך זו.
מה ההבדל לעומת NG? הפעלת השאיבה? הרוח?
אולי אפשר למקם את הקטיפה של האפליקטור לייד צינורית השאיבה ולהפעיל את השואב.


תוכל להכין מעמד להנחת תקליט בדומה שראית אצלי .
זה קצת מזכיר לי סיפור משעשע על NASA, סוכנות החלל האמריקאית, שהשקיעה סכומי עתק בפיתוח עט שיכול לכתוב גם באפס כבידה. הרוסים השתמשו בעיפרון.

כך, במקום מעמד ייעודי, אפשר להשתמש בגליל לא חדש של נייר טואלט, שקוטרו קטן מקוטר ה-label של התקליט.
עובד מצויין :)

אתחיל לשחק עם זה מחר כנראה, ולבדוק מה קורה. אדווח.

תודה!
עמיר
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
בהקשר ל:

האפליקטור שאני מדבר עליו הוא ידית פלסטיק שבצד אחד שלה יש שיכבה עבה של קטיפה.
1247237875_CAAC015_w450_h400.jpg

מברשת הניילון שדיברתי עליה בפוסטים קודמים בכלל לא במישחק בתהליך שניסיתי לתאר בפוסט שאליו התייחסת.

מה בעצם הצורך/ההבדל בין אפליקטור כזה לעומת מ"שפתיים" של ה-Nitty Gritty (להלן NG)?

מה ההבדל לעומת NG? הפעלת השאיבה? הרוח?
אולי אפשר למקם את הקטיפה של האפליקטור לייד צינורית השאיבה ולהפעיל את השואב.
1. אין בעיה עם האפליקטור - אם תצליח לשאוב ממנו נוזל.
2. ההבדל - בהפעלת השאיבה שלא רק מייבשת נוזל בו היה מהול האנזים אלא גם מסלקת לכלוך שהיה בתמיסה (או לפחות חלק ממנו).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
אוקיי, הגעתי להחלטה שאני לא מעוניין להמשיך בחקירת/ניסוי התהליך הזה, שאני לא מבין אותו עד תומו, ומה שאני כן מבין לא מסתדר לי עם ההיגיון שלי, שייש בו סיכונים שאני לא רוצה לקחת, שהעלויות/טירחה לא מוצדקות, ושממילא השפעת הניקוי כנראה מוגבלות בהקשר שלי, כפי שאמר ויטלי:
הבנתי, למה ההבדל אינו משמעותי בשבילך.

- גודל הבמה אינו חשוב לך (וכך אמרת גם בשיחתנו) – כאשר אחת התוצאות החשובות של הניקוי המדובר היא הגדלה משמעותית של במה , בעיקר לעומק.

- אתה מאזין בווליום גבוה - בעוצמות כאלה כל הפרטים הקטנים נשמעים ללא בעיה. בעוצמות סבירות/נמוכות הניואנסים לעתים "מתמוססים", נבלעים - ואחרי הניקוי שלי אפשר לשמוע פרטים קטנים ברקע.

כלומר, מה שנשאר "לך" זה רק החלקה מסוימת של צליל, והיא באמת לא דרמטית.

אז סיכמתי עם רונן ש. שאני מוכר לו את האנזימים, ובזה נסגר העניין הזה מבחינתי.
את ה-LAdS אשאיר, אם כי אין לי שום ביטחון שהוא משפיע לכאן או לכאן. לפחות ראיתי מהעבר שהוא לא מזיק, בניגוד לאנזימים.

מצטער על כל הטירחה שנגרמה לויטלי.
אני מקווה שלפחות הייתה תועלת בהבהרת התהליך למי שמעוניין בו, אפילו אם במחיר של הרבה חפירות מסביב.

עמיר

===============================================

למי שמעוניין בפירוט שהתחלתי לכתוב לגבי סיבות ההחלטה:

לפני כמה ימים הגיעו בבת אחת 8 חבילות שהזמנתי מחו"ל עם 20 תקליטים (בשאיפה כולם NM :) ).

תכננתי להקצות אחד מהם לניסוי של ניקוי בתהליך המעודכן -- ריקודים סלאבוניים לפסנתר 4 ידיים של דבוז'אק בתקליט של Turnabout -- כנראה מראש לא פאר הסאונד, בטח לא המחיר, אז הסיכון לא גדול.

ומצאתי שייש לי התנגדות פנימית גבוהה לגשת לזה.
אני לא מנקה אותו, ומעכב את הניקוי וההאזנה של כל האחרים.

אני לא יודע אם לקרוא לזה אינטואיציה, החלטה מושכלת, או סתם חוסר אמון עמוק בתהליך.

אני גם לא אוהב ללכת עם דברים שאני רואה שייש בהם בעייה ואני לא מבין איך ולמה הפיתרון המוצע לבעייה אמור בכלל לעבוד.

כאן אני לא מבין את הדבר הבא, אפילו במונחי Nitty Gritty:
  • מרטיבים את ה"שפתיים" באנזים
  • מחדירים את האנזים פנימה 75 שניות בעזרת ה"שפתיים" לתקליט המתנקה
  • ה"שפתיים" עדיין מכילות אנזים, וכך גם התקליט המתנקה
  • מעבירים תקליט אחר, לא קשור, על פני ה"שפתיים" תוך שאיבה.
  • מברישים את ה"שפתיים" במברשת
  • זה לא מעלים את כל האנזים שנשאר ב"שפתיים"
  • מרטיבים את ה"שפתיים" במיים המזוקקים עם ה-LAdS
  • מחזירים את התקליט המתנקה עם האנזים שעליו
  • מורחים את שאריות האנזים האלה בתוספת שאריות האנזים שעל ה"שפתיים" בעזרת המיים המזוקקים עם ה-LAdS, ושואבים
  • לא רואה למה זה אמור להעלים את כל שאריות האנזים
במיוחד לאור העובדה ששטיפה בהרבה יותר מיים עם LAdS בעזרת קטיפה שאינה מכילה שאריות אנזים אינה שוטפת את שאריות האנזים, וששאריות האנזים יוצרות מוך, שבודאי אינו מועיל, ואולי יש לו פוטנציאל נזק.

[זהו, כאן עצרתי ועברתי לכתוב את הקטע הפותח]

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
לקחתי תקליט אחר ש"נוקה", הצפתי אותו במיים מזוקקים (עם LAdS) והחדרתי בעזרת האפליקטור של הקטיפה. כנראה שזה גם מחלץ את המוך מדפנות הערוצים. שאבתי, ניגנתי. לא הייה מוך. נראה שזה כיוון מבטיח. אנסה עם תקליט נוסף
ניקיתי היטב את הבקבוק שהכיל אנזימים ואת האפליקטור ואת הקטיפה של צינורית השאיבה של המכונה שלי, והכנתי תמיסה חדשה מהסוג הקודם:
  • 70% מיים מזוקקים (אבל הפעם ברמה מעבדתית, לא סתם מסוננים, אם זה בכלל משנה משהו בתוצאות)
  • 27% איזופרופיל אלכוהול
  • 3% L'Art du Son
  • טיפה של נוזל כלים
ניסיתי לנקות תקליט נוסף שטופל באנזימים. כן נשאר קצת מוך :(

עד שאני לא מוצא דרך לתקן את הנזק מכל התקליטים שניקיתי עם אנזימים-- להעיף את המוך הזה -- אני לא יכול להתחיל לנקות את החדשים, כי אני עלול למרוח עליהם את השאריות מהאנזימים שנדבקות לאפליקטור ולקטיפה.

אני מקלל את עצמי על זה שבכלל נכנסתי לזה.
ויטלי לא אשם בכלום. בשבילו זה עובד.

בעסה!! :(
עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

shlomom

אוהב את התחום
הודעות
120
מעורבות
11
נקודות
18
עמיר, צר לי שנקלעת לסיטואציה הזו. לפני שאני נכנס לזה (עם nitty gritty) אשמח לשתי שאלות:
1. איך ראית את המוך המדובר? האם צריך זכוכית מגדלת/מיקרוסקופ? זה לא קרה אצל ויטלי ?
2. איך אתה מסביר שזה קורה רק אצלך? או שמצאת מקרה דומה אחר ברשת?
תודה
שלומי
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
עמיר, צר לי שנקלעת לסיטואציה הזו. לפני שאני נכנס לזה (עם nitty gritty) אשמח לשתי שאלות:
1. איך ראית את המוך המדובר? האם צריך זכוכית מגדלת/מיקרוסקופ? זה לא קרה אצל ויטלי ?
2. איך אתה מסביר שזה קורה רק אצלך? או שמצאת מקרה דומה אחר ברשת?
תודה
שלומי
אין לי מיקרוסקופ עדיין :) ולא צריך כלום -- סביב המחט מצטבר כדור של סיבים לבנים, בקוטר של איזה מילימטר ויותר.

אין לי מושג למה זה לא קורה אצל ויטלי ו/או במקומות אחרים, ולא חיפשתי ברשת. די איבדתי עניין... :(

עמיר
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
זה לא קרה אצל ויטלי ?
ניקיתי בשיטה הזו קרוב ל-700 תקליטים (ועוד ארוכה הדרך) - אף פעם לא נשאר לי מוך על תקליט (על הלבד - כן, אני מנקה אותו במברשת אנרי ייבוש האנזים). המוך הוא בעצם לכלוך שמשתחרר מהתקליט. לפעמים אני מנקה תקליט שנית (בתקווה להוריד את רמת הפצפוצים - אם נפלתי עם הקנייה), בפעם השניה אין שום מוך.
 

shlomom

אוהב את התחום
הודעות
120
מעורבות
11
נקודות
18
תודה ויטלי. אלה גם התגובות שקראתי בקצרה ברשת.
יתכן והצינורית שואב של VPI ספחה מוך בתהליך השאיבה והעבירה אותו לתקליטים הבאים ...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
יתכן והצינורית שואב של VPI ספחה מוך בתהליך השאיבה והעבירה אותו לתקליטים הבאים ...
הסבר מאולץ במקצת...

ב-NG:
  1. מורחים את ה"שפתיים" באנזימים
  2. מחדירים לתקליט המתנקה -- האנזימים נשארים עליו!
  3. מסירים את התקליט המתנקה
  4. שמים תקליט סתמי אחר ומשתמשים בו לייבש את השפתיים, ואם נוצר מוך מברישים אותו -- אבל זה לא מנקה את האנזימים מה"שפתייים"
  5. מרטיבים את ה"שפתיים" המכילות שאריות אנזימים במיים מזוקקים עם LAdS, ועם זה עוברים על התקליט המתנקה המכיל אנזימים משלב 2. כמות הנוזלים נמוכה ובוודאי נשארים אנזימים
  6. שואבים את שאריות המיים המזוקקים וה-LAdS וחלק מהאנזימים
  7. בניקוי הבא חוזרים להוסיף אנזימים. בשום שלב אין ניקוי אנזימים
ב-VPI
  1. השלבים 1-5 של NG מבוצעים בעזרת אפליקטור חיצוני לעניין
  2. רק סעיף 6 של NG בא לידי ביטוי בצינורית השאיבה, כך שאין בו יותר אנזימים מאשב ב-NG
כך שלא נראה לי שזה הסבר למשהו.

בטוח שהאנזימים מייצרים מוך, גם אצל ויטלי. הוא הרי מבריש את המוך אחרי השימוש בתקליט הסתמי האחר, ולא ברור איפה מסירים את האנזימים מהתקליט המתנקה ו/או מה"שפתיים" יותר מאשר מצינורית השאיבה של ה-VPI.

אולי המחט אצל ויטלי חופרת פחות עמוק?? :(

לא יודע. VOODOO. לא מבין את זה. לכן ברחתי מזה.

עמיר
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
אולי המחט אצל ויטלי חופרת פחות עמוק?? :(
המחטים שלנו מאד דומות (ואולי אפילו זהות)- ההבדל בין הקרטרידג'ים שלנו בעיקר במבנה הגנרטור ובטיב החומר ממנו בנוי הבית של הקרטרידג'. כך שהסיבה היא אחרת (אני גם נוטה לחשוב שהבעיה היא במכונה שלך).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
המחטים שלנו מאד דומות (ואולי אפילו זהות)- ההבדל בין הקרטרידג'ים שלנו בעיקר במבנה הגנרטור ובטיב החומר ממנו בנוי הבית של הקרטרידג'. כך שהסיבה היא אחרת (אני גם נוטה לחשוב שהבעיה היא במכונה שלך).
כל זמן שאני לא יודע מה כן הסיבה, אני לא יודע שהיא אחרת, ובינתיים לא הצבעת על סיבה מתקבלת על הדעת, אפילו אם -- למרבה ההפתעה הגדולה -- אתה נוטה לחשוב שהיא במכונה שלי... :)

בינתיים הכל VOODOO, לא פיזיקה, ואני לא אוהב מצבים כאלה :(
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
אני כתבתי לך מה הסיבה - זה הלכלוך שמשתחרר מתקליט במהלך הניקוי, רק שהמכונה שלך לא מצליחה כנראה לסלק (לשאוב) אוטו מהתקליט.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
אני כתבתי לך מה הסיבה - זה הלכלוך שמשתחרר מתקליט במהלך הניקוי, רק שהמכונה שלך לא מצליחה כנראה לסלק (לשאוב) אוטו מהתקליט.
אולי. נראה מוזר -- עוצמת השאיבה היא די רצינית. מה גם שהבעייה נשארת גם כשמשתמשים באפליקטור עם קטיפה בכוח די ניכר, שאמור לחלץ את השאריות לתוך שכבה די משמעותית של מיים מזוקקים, וזה לא קרה. אז כתבת. לי זה לא מסתדר.
 

web

חבר משקיען
הודעות
779
מעורבות
492
נקודות
63
ניקיתי היטב את הבקבוק שהכיל אנזימים ואת האפליקטור ואת הקטיפה של צינורית השאיבה של המכונה שלי, והכנתי תמיסה חדשה מהסוג הקודם:
  • 70% מיים מזוקקים (אבל הפעם ברמה מעבדתית, לא סתם מסוננים, אם זה בכלל משנה משהו בתוצאות)
  • 27% איזופרופיל אלכוהול
  • 3% L'Art du Son
  • טיפה של נוזל כלים
ניסיתי לנקות תקליט נוסף שטופל באנזימים. כן נשאר קצת מוך :(

עד שאני לא מוצא דרך לתקן את הנזק מכל התקליטים שניקיתי עם אנזימים-- להעיף את המוך הזה -- אני לא יכול להתחיל לנקות את החדשים, כי אני עלול למרוח עליהם את השאריות מהאנזימים שנדבקות לאפליקטור ולקטיפה.

אני מקלל את עצמי על זה שבכלל נכנסתי לזה.
ויטלי לא אשם בכלום. בשבילו זה עובד.

בעסה!! :(
עמיר

עמיר, מצטער על החווייה שלך.
אומנם אני לא כל כך פטנט ומדוייק כמו ויטאלי, אך אני גם מנקה את התקליטים עם אותו ENZIME רק שלאחר מכן אני שואב את האנזים (לאחר 2 או 3 דקות פעולה,לא מתייבש).
לאחר מכן שוטף עם נוזל DIY עם מים מזוקקים (של מעבדה) אלכוהול 95% וכמה טיפות של נוזל הברקה למדיח כלים ושואב שוב כמובן.
גם אני משתמש במכונת NG אבל את נוזלים מורח עם מברשות ולא עם השפתיים של המכונה...
אף פעם לא ראיתי מוך או שאריות על התקליט.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור