זמן איכות עם ויטלי - סיפור על ביקור


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
כתבתי ואכתוב שוב.
אני לא נפגש עם כל דיכפין שמחזיק מיקרוסקופ
לא לדאוג, לא מחייבים אותך :)

לגבי איכות הניקוי. אולי כדאי שתנסה. זה יפתיע אותך בהחלט.
אני בהחלט מעוניין לנסות, אבל בלי לקנות את החומרים מראש ו/או להתעסק בעצמי בתהליך השוואה שייכול להיות מייגע כשעושים אותו לבד. אז הנה, לאור המלצתך, אני מביע עניין מאוד מפורש ותכליתי.

חוצמזה שלאור המלצתך האחרת מאוד מעניין אותי לפגוש את vitalyi, בעיקר האיש, ובמשני גם המערכת :)
כיידוע לך, אני לא הולך לאנשים במטרה לשמוע מערכות. כך שגם אם ה"אירוע" לא יסתייע, עדיין אהייה מעוניין במפגש.

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
מעולה.

ואגב. אם אתם רוצים להפיק מפגש שיכלול גם את העוקצן אז בכייף. כמובן שלא אמנע מאף אחד לפרסם אותו כאן.

לגבי ויטלי.
בהחלט אדם ראוי. בין הבודדים שמשלבים ידע טכני עם אודיופיליה. הוא גם בין הבודדים שאומר חד משמעית שמה לעשות, לא הכל ניתן להסביר בהיבט הטכני שלו.

עכשיו מה שנותר הוא תיאום עם ויטלי. הוא אדם די עסוק כך שלא קל לקבוע איתו.
 

alicenir

חבר משקיען
הודעות
914
מעורבות
172
נקודות
43
נמר,

כשרכשתי את ה-OKKI NOKKI שלי מערן, הראשון שביקרתי אצלו ללמוד היה ויטלי.
אנחנו משתמשים באותם חומרים בדיוק, לדעתי את החומר הצרפתי רכשנו אפילו מאותו מקום. אני משתמש במים שאני רוכש מלוי לבל(יקרים) וגם ויטאלי נראה לי.
ויטלי אכן משכמו ומעלה, מארח למופת ואיש שיחה מאד מאד מרתק.

שמח שנהנת כמו שאני נהנתי :)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
נמר,

כשרכשתי את ה-OKKI NOKKI שלי מערן, הראשון שביקרתי אצלו ללמוד היה ויטלי.
אנחנו משתמשים באותם חומרים בדיוק, לדעתי את החומר הצרפתי רכשנו אפילו מאותו מקום. אני משתמש במים שאני רוכש מלוי לבל(יקרים) וגם ויטאלי נראה לי.
ויטלי אכן משכמו ומעלה, מארח למופת ואיש שיחה מאד מאד מרתק.

שמח שנהנת כמו שאני נהנתי :)

אכן דיברת איתי פעם על איך שאתה מנקה תקליטים. בהחלט שווה להשקיע.

יותר חשוב
מתי אתה בא?
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
ואיך בדיוק תאזין? על המערכת המקרטעת של הצלם? הרי בשביל לשמוע את מה שהמקרוסקופ מראה אתה צריך מערכת שהיא מקרוסקופ בעצמה. המערכת של הצלם יכולה מקסימום לשקף אם יש צליל או אין צליל. מאיפה לאיפה תסיק מסקנות?
.

מה הסטנדרט לגבי מערכות ? רמקול קרמי ופטיפון נוטינגהם ??
אשמח לקישור , אפילו בפוסט נפרד..

אל תשכח מדבקות הצטיינות
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
מה הסטנדרט לגבי מערכות ? רמקול קרמי ופטיפון נוטינגהם ??
אשמח לקישור , אפילו בפוסט נפרד..

אל תשכח מדבקות הצטיינות
אל תשכח קצת ציניות. חסר! :)
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
רק עכשיו ראיתי את השרשור – וגם במקרה, בעקבות הודעה פרטית שקיבלתי. הסיבה היא פשוטה – אני נכנס רק למדור האנלוגי בפורום :).

נמר, שמחתי להכיר איתך אישית סוף –סוף (אחרי ההיכרות האינטרנטית שנמשכת מעבר לעשור), נהניתי מאד מהפגישה, ומקווה שיהיה המשך :).

אריק, ניר, תודה על המילים החמות.

בנוגע לניקוי. השיטה שפיתחתי לא הופכת תקליט VG ל-Mint אלא "משרה" חיים לתקליט שמצבו טוב. גם לי יש מיקרוסקופ אלקטרוני פשוט, ואינני רואה הבדל בין מצב השבילים לפני ואחרי הניקוי – אבל אני שומע את ההבדל הדרמטי (לאוזניי). הסיבה היא, כנראה, בהגדלה הלא מספיקה של המיקרוסקופים הזמינים. בנוסף, אם יש שכבה דקה ואחידה של שמנים או לא יודע מה על דפנות הגרוב, קשה להבחין בה במיקרוסקופ. הזדמן לי להתכתב עם מישהו שמשפץ תקליטים "קופצים" תחת מיקרוסקופ רציני יותר – הוא אישר שבמהלך שיוף השביל, הוא רואה שכבה מתקלפת.

אפשר להדגים את עיקרון שיפור הצליל אחרי ניקוי יסודי בניסוי פשוט. אם תקחו כוסית נקיה למופת ותעבירו אצבע נקיה (וטיפה רטובה) על שפת הכוסית, תוכלו לשמוע צליל. אם יש שכבת שומנים (בילתי נראית :)) על כוסית ו/או אצבע, זה לא יקרה. אני משער שמשהו דומה מתרחש עם גרוב נקי – הוא מעורר את מחט הפטפון באופן יעיל יותר.

בנוגע ל"דו-קרב" בין שיטות הניקוי – אינני מעוניין, בעקר, מחוסר זמן.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
מה הסטנדרט לגבי מערכות ? רמקול קרמי ופטיפון נוטינגהם ??
אשמח לקישור , אפילו בפוסט נפרד..

אל תשכח מדבקות הצטיינות

הסטנדרט היא מערכת שקופה, מודרנית, איכותית ומושקעת. לא שלי (למרות העוקצנות שלך) משום שאני מראש סרבתי להשתתף בזה. אבל שלי בהחלט עונה על ההגדרה של מיקרוסקופ.

לגבי המדבקות - אחשוב על זה. יש לך רעיונות לעיצוב?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
לא יכולתי להתעלם מהמלצה כל כך חדמשמעית של נמר, אז "נאלצתי" להגיע לביתו של ויטלי, ואני שמח שעשיתי זאת.

התיאורים של נמר לגבי האדם ולגבי המערכת קולעים גם להתנסות שלי. לא רק שהבנאדם מעניין וחביב במיוחד, אלא שגם מה שהוא יצר סביבו הוא נעים -- כייף להיות שם. גם את המערכת אהבתי, עם מיד חם ועשיר ועם באס ניכר ומוחזק היטב.

ובקשר לניקוי -- התרשמתי שזה עובד, אבל אני לא לחלוטין בטוח.

שמענו 3 תקליטים לפני ואחרי:

Alborada del Gracioso מאת Ravel עם תזמורת שיקאגו ב-reissue של RCA Living Stereo של Classic Records
617pd-IZtGL._SS400_.jpg

חמישיית דג השמך של שוברט בביצוע +Festival Quartet ב-reissue של RCA Living Stereo של Classic Records, עם בעייה של צרידות קלה
s-l1600.jpg


ותקליט שחוק-משהו של הקונצ'רטו לקלארינט של מוצארט עם Brymer בניצוח Beecham, בהדפסה מוקדמת יחסית:
s-l1600.jpg


ואחרי שסיימנו, חזרתי הבייתה לשמוע במערכת שלי.

הראוול נשמע כאילו "נפתח" ו"השתחרר" קצת אצל ויטלי בעקבות הניקוי, אבל אצלי בבית פתאום נהייתי מודע יותר ל-surface noise משהייתי קודם.

השוברט נשמע קצת פחות צרוד אצל ויטלי בעקבות הניקוי, ונדמה לי שגם בבית הצרידות פחות הפריעה לי פיזית.

למוצארט מראש לא הייה הרבה סיכוי עקב שחיקותו, אבל דומני שרעש הרקע פחת במקצת.

אז למה בכל זאת הספקות?
  • כי זה לא הייה לגמרי conclusive מבחינתי, יותר התרשמות מאשר ביטחון
  • היו גורמי הטייה משמעותיים
    • הייה משקל כבד לדעתו של נמר שזה דרמאטי
    • ישב ליידי אדם שמאוד בטוח שזה עובד
  • היו גורמי הטעייה משמעותיים
    • הייה מירווח זמן של כמה דקות טובות בין האזנה לפני ואחרי, שזה כבר יותר מדי
    • אצלי בביית זו השוואה בין מה שאני שומע למה ששמעתי לפני כמה ימים, עוד פחות אמין
    • ההשוואה קצרת-הזמן-יחסית לא הייתה במערכת שמוכרת לי
    • בהרבה מקרים שומעים בהאזנה שנייה יותר פרטים, שזה אכן מה שקרה, אבל לא לעניין לייחס את זה רק לניקוי
    • לא שמענו בווליומים שאני רגיל אליהם (בסדר גודל יותר חזק, ולא נעים הייה לי לבקש להגביר עד כדי כך)
אז אני לא לגמרי בטוח, ולא ברור לי איך לקבל יותר ביטחון -- אולי אם אפשר יהייה לחזור על ניסוי כזה אצלי בביית (כבר הזמנתי את ויטלי לביקור גומלין, אבל זה הייה ללא קשר לניקויים, רק כי מעניין ונעים איתו)

יש לציין עוד שהשיטה של ויטלי דורשת התאמות לסוג מכונת הניקוי, כיוון שמדובר בלהרטיב את שני צדדי התקליט (באנזים), לחכות כמה דקות ואז לשטוף (ב-L'Art du Son מהול במיים מזוקקים היטב) ולייבש (בואקום).

זה לא עובד כל כך טוב as-is במכונת VPI, כי לא סביר להניח את התקליט הרטוב על משטח השעם כדי להרטיב את צידו השני.

חשבתי על דרך לעקוף את הבעייה הזו ע"י ניקוי יותר מתקליט אחד בכל פעם -- מרטיבים צד אחד של כל תקליט ומניחים בצד, ואז שוטפים ומייבשים את הצד האחד הזה ומניחים בינתיים במקום נקי. וחוזרים על התהליך עם הצד השני.

בקיצור, שווה בדיקה נוספת, ואולי אפשר אפילו בלעדיה.

תודה לויטלי על האירוח והניקוי ועל מה שלמדתי (ורד):בעד:
עמיר
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
תודה עמיר,


שמחתי להכיר אותך ונהניתי מהפגישה (ורד).

אני מבין מדוע קשה לך להסיק מסקנות על סמך האזנה במערכת לא מוכרת, ויכול לשער מדוע אתה לא שומע הבדל דרמטי אצלך בבית. על מנת שההבדל יהיה דרמטי, המחט צריכה להיות גם נקיה מאד (ראה דוגמה שהבאתי בהודעה הקודמת שלי – עם כוסית ואצבע). מאחת ההודעות שלך בפורום, נוצר לי הרושם שאתה לא מחמיר עם ניקיון המחט; ניקוי יבש עם מברשת "מדי פעם" אינו מספיק. נסה לנקות כעת את המחט באופן יסודי (עם חומר ניקוי מתאים, בכמה סבבים) והשווה את התקליטים שניקינו עם כל תקליט אחר שניקית באיזופרופיל :).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
אני מבין מדוע קשה לך להסיק מסקנות על סמך האזנה במערכת לא מוכרת, ויכול לשער מדוע אתה לא שומע הבדל דרמטי אצלך בבית. על מנת שההבדל יהיה דרמטי, המחט צריכה להיות גם נקיה מאד (ראה דוגמה שהבאתי בהודעה הקודמת שלי – עם כוסית ואצבע). מאחת ההודעות שלך בפורום, נוצר לי הרושם שאתה לא מחמיר עם ניקיון המחט; ניקוי יבש עם מברשת "מדי פעם" אינו מספיק. נסה לנקות כעת את המחט באופן יסודי (עם חומר ניקוי מתאים, בכמה סבבים) והשווה את התקליטים שניקינו עם כל תקליט אחר שניקית באיזופרופיל :).
אני לא יודע מה כתבתי שם, אבל אני מנקה את המחט בכל פעם עם Mobile Fidelity LP #9 Stylus Cleaner
mfsllp9-2.jpg

ו"רק מדי פעם" אני מנקה גם עם מברשת קשה, זו שבתמונה או דומה לה מחברה אחרת, שמורטבת בנוזל הניקוי הזה.

עמיר

נ.ב., זה כמו בניסוי פיזיקאלי -- לא מספיק שמקבלים תוצאות מניסוי -- צריך לשקלל את כל גורמי השגיאות/ההטיות כדי להעריך את אמינות הניסוי :)
 

נערך לאחרונה ב:

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
אה, כנראה שפספסתי את זה; התחלה טובה :). אני גם פעם ניקיתי כמוך, אבל התברר שהמברשות הרכות בפקק בקבוקון הנוזל לא מספיק יעילות (היו לי כמה כאלה). ואז גיליתי שאם אחרי כל תקליט מרטיבים את המחט בחומר ניקוי ומייד אח"כ מנקים אותה באמצעות מברשת פחם (כמו בתמונה שפרסמת), השיפור בצליל ניכר. ממליץ לעשות את הניקוי הראשוני בכמה סבבים.

אני, כפי שראית, בסוף רכשתי את onzow - התוצאה שקולה, אבל התהליך הרבה יותר בטוח (בשבילי זה היה מפחיד להעביר את המברשת הצפופה על המחט).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
אה, כנראה שפספסתי את זה; התחלה טובה :). אני גם פעם ניקיתי כמוך, אבל התברר שהמברשות הרכות בפקק בקבוקון הנוזל לא מספיק יעילות (היו לי כמה כאלה). ואז גיליתי שאם אחרי כל תקליט מרטיבים את המחט בחומר ניקוי ומייד אח"כ מנקים אותה באמצעות מברשת פחם (כמו בתמונה שפרסמת), השיפור בצליל ניכר. ממליץ לעשות את הניקוי הראשוני בכמה סבבים.

אני, כפי שראית, בסוף רכשתי את onzow - התוצאה שקולה, אבל התהליך הרבה יותר בטוח (בשבילי זה היה מפחיד להעביר את המברשת הצפופה על המחט).
אני משתמש ב"מברשת הרכה" לא כל כך ברכות, בתנועה מאחור קדימה כשהמברשת מופנית קדימה.
וכפי שאמתרי, אני לא מאמין ב-Onzow הזה, ולא משתמש בו למרות שייש לי אותו.

עמיר
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
כאמור, ל- Onzow אין שום איתרון מבחינת ניקוי, אני פשוט מרגיש איתו יותר בטוח. נסה, בכל זאת, לנקות את המחט במברשת פחם, עם נוזל, בכמה סבבים. תשווה איך תקליט נמשע לפני ואחרי :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
כאמור, ל- Onzow אין שום איתרון מבחינת ניקוי, אני פשוט מרגיש איתו יותר בטוח. נסה, בכל זאת, לנקות את המחט במברשת פחם, עם נוזל, בכמה סבבים. תשווה איך תקליט נמשע לפני ואחרי :)
לא רק של-Onzow אין שום יתרון מבחינת ניקוי, אלא להיפך: נראה לי שלמברשת קשיחה יש יתרון מובהק על Onzow -- מברשת יכולה להסיר לכלוך שהדביקות שלו למחט גדולה יותר מהדביקות של Onzow, שאז Onzow לא ישפיע עליו.

אבל כמו שהסברת לי את השימוש שלך ב-Onzow, שמסתמך על זה שמחזיקים את המחט נקייה כל הזמן, שזה מה שאני עושה, אני לא רואה טעם לנקות במברשת קשיחה כל פעם, אם כי בעבר הייתי עושה זאת. זה לא שלא ניסיתי.

עמיר
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
נכבדיי, שאלה במטותא.
ניקוי מחט בנוזל הוא נושא מעט מסוכן שכן הוא עלול לעלות למעלה אל הסלילים ו/או להמיס דבקים וכו. איך, איפוא, הייתם ממליצים להשתמש בזה?
שנית, שמתי לב שבניגון מייד לאחר ניקוי המחט בנוזל, הצליל שמתקבל הוא מעט שונה, אני מניח כי המחט רטובה. כמה זמן צריך לחכות שתתייבש?
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
נכבדיי, שאלה במטותא.
ניקוי מחט בנוזל הוא נושא מעט מסוכן שכן הוא עלול לעלות למעלה אל הסלילים ו/או להמיס דבקים וכו. איך, איפוא, הייתם ממליצים להשתמש בזה?
שנית, שמתי לב שבניגון מייד לאחר ניקוי המחט בנוזל, הצליל שמתקבל הוא מעט שונה, אני מניח כי המחט רטובה. כמה זמן צריך לחכות שתתייבש?
לי יש קרטרידג' של Clearaudio, והנוזל הוא של אותה החברה גם כן - כך שאני רגוע. ניסיתי גם נוזלים אחרים - עם קרטרידג'ם אחרים, ויהלום לא נפל לי, אבל מסכים שזה עלול להיגמר רע. הייתי מתייעץ עם היצרן לגבי הנוזל הספציפי.

לנגן עם מחט רטובה לא כדאי כי שיוף רטוב, כידוע, הרבה יותר אפקטיבי משיוף יבש - ואין לך מטרה לשייף את שבילי התקליט, נכון :)?
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
מתנוש,
אתה לא שופך את הנוזל לתוך הראש...
אתה מטפטף טיפה על המברשת הקטנה, והטיפה נספגת בין שערות המברשת.
ואז מעביר על המחט מלמטה.

לדעתי הסיפור הזה של הנוזל ״שעולה במעלה המחט וחודר לסלילים וממיס דבקים״ הוא קצת אגדה.
שלא לדבר על כך שנוזלי ניקוי מחט אינם מכילים בדרך כלל אלכוהול או ממיסים אורגנים, אלא מתבססים על אנזימים מפרקי שומן או דטרגנטים.

עוד לא שמעתי דיווח אמיתי מאדם כלשהו בארץ או בעולם שנוזל ניקוי מחט פגע לו בראש.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
על מנת שההבדל יהיה דרמטי, המחט צריכה...
המשכתי לחשוב על הפער בינינו לגבי הערכת מידת השינוי שהניקוי עושה -- שאתה מדבר עליו במונחים של "דרמטי" ואני במונחים של משהו לא לגמרי החלטי.

ראשית, יש כאן עניין השימוש במונחים. אני לא משתמש במילים כמו "דרמטי" אלא אם השינוי ממש מהפכני. למשל, אם היינו מנקים תקליט שחוק ומפצפץ וחורק, וכל רעש הרקע הייה נעלם פתאום, זה הייה דרמטי מבחינתי. אבל בכלל אין ולא הייו יומרות שזה אמור לקרות. כך שמבחינתי, זה משמח אפילו אם השינוי שמיע בכלל, מה שרחוק מלהיות מובן מאליו כשמנקים תקליט נקי מראש. במילון שלי, המילה "דרמטי" היא מחוץ לטווח שבו אנחנו עוסקים.

שנית, אני לא טיפוס שמתלהב.

שלישית, ניסיון ארוך והרבה מאוד חשיבה וחקירה בתחום השוואות אודיו לימדו אותי שייש הרבה מלכודות שאפשר ליפול בהן ולהגיע למסקנות לא פרופורציוניות עד שגויות לגבי מה ששומעים. למשל, כמעט תמיד בשמיעה השנייה שומעים יותר פרטים מבראשונה, גם אם אין שום שינוי. לכן, גם אם נדמה ששומעים הבדל, ממש לא אוטומטית מובן מאליו שזה בגלל שינוי ולא רק בגלל הנטייה הנ"ל. יש גם גורמים נוספים, שאת חלקם פירטתי בפוסט קודם, שעלולים להטות ולהטעות, ולגרום לחשוב שייש שינוי במקום שאין, ולהיפך. מה גם שכאן אין אפילו אפשרות לחזור על השמיעה הראשונה!

רביעית, אתה "מושקע רגשית" בנושא -- השקעת בו אינספור שעות ומאמץ וטירחה ומחשבה ובדיקה, אז זה רק אנושי אם תהייה לך נטייה -- ואני לא אומר שבהכרח יש -- לראות "דרמה" בשינויים שבתנאים אחרים אולי לא היית מעריך כמאוד גדולים, ושאולי גם במילון שלך לא היית קורא להם "דרמטיים".

לעומת זאת, אני לא "מושקע רגשית" במיוחד בנושא, ובשבילי זה כמו ניסוי מעבדה, אבל בתחום שייש בו אספקטים "פסיכולוגיים", שאז בנוסף ל"תוצאות" (התרשמות כללית שייש שיפור), יש כדאיות ורלוואנטיות להעריך את אמינות התוצאות

חמישית, אתה חידדת מאוד את ההקשבה שלך לסוגי ההבדלים שניקוי עושה, והם ישר קופצים לך לחזית. אצלי, שינויי-ניקוי אינם מובחנים משינויים אחרים ואני צריך להבחין בהם ועוד גם להפריד משינויים שאני יודע שיכולים לנבוע מזה שזו שמיעה שנייה.

שישית, אנחנו מקשיבים בצורה מאוד שונה, כמו למשל זה שאתה מקשיב לרוחב הבמה, מה שאני לא שם לב אליו במיוחד.

שביעית, ייתכן שהשמיעה הפיזית/ביולוגית שלי פחות טובה, בטח בתדרים הגבוהים, שענייני רעשים מאוד בולטים בעיקר בהם.

נראה לי שדי באלה כדי להסביר בקלות את ההבדלים בתפיסה של גודל השיפור שהניקוי נותן, וכנראה שייש עוד כאלה.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור