- הודעות
- 20,102
- מעורבות
- 4,266
- נקודות
- 113
את ויטלי אנו מכירים היטב כדמות בפורום. מאחורי הדמות אדם מפוקס, פיזיקאי מוכשר, מארח למופת ואודיופיל מהיותר מבינים שגולשים אצלינו. זה לא רק העובדה שהוא מכיר את ה״מתמטיקה״ מאחורי האודו, הוא גם מנסה את מה שהוא לא ממש מצליח להסביר טכנית. ובתור אדם משכיל, בדיוק בתחום ה״אנטי וודו״, יש לציין כי המערכת שלו מכילה את כל מה שפיזיקאי אמור להרים גבה לגביו. בעצם לא הכל, אבל לא מעט.
נתחיל במערכת.
מדובר במערכת אודיו איכותית ביותר המורכבת מרכיבים מהליגה המקובלת בהיי אנד. אבל עם לא מעט שידרוגים שהופכים אותה ממשהו אחד למשהו אחר לגמרי.
ויטלי דקדקן. לכל דבר יש את המקום שלו וכל דבר ממוקם לאחר בדיקה. אין לו רכיב אחד במערכת שלא עבר בחינה מדוקדקת על מנת להגיע לתוצאה שהוא מייחל לה. ובסופו של דבר, לפחות על פי מה שאני מכיר וממה שאני שמעתי, הוא בהחלט שם.
מערכת מאוזנת, מפורטת, מהירה וטבעית מאוד. בלי צבע ותיבולים המכונים בשפת העם ״נעימה״ אם כי מלאה במוסיקה ושופעת באנרגיה בכל עוצמה.
החלל אינו גדול אך מטופל היטב. דיפיוזרים שמוקמו לאחר בדיקות ומדידות, שטיח גדול, ספות עבות וכל מכשיר יושב על פלטות שיכוך בעוד הפטיפון עצמו יושב על פלטה מהקצה העליון של חברת sra אשר מותאמת באופן מוחלט לפטיפון שברשותו.
הספייקים המקוריים של הרמקולים הוחלפו ל-Alto Extremo Classic
הג׳מפרים ל- Siltech g7
מכסים לכניסות והיציאות שאינן בשימוש מבית אקוסטיק ריבייב ועוד ועוד שלל טויקים כך שכל מכשיר שנכנס למערכת מקבל טיפול.
ויטלי ״חזר בתשובה״ לפני 3.5 שנים כאשר בעצם הפך את הדיגיטל לשימוש במוסיקת רקע בעוד מוסיקה להאזנה הפטיפון הוא הבוס. ולא, זה לא שאין לו מערכת דיגיטלית משובחת ומושקעת בטירוף. הפטיפון לאוזניו, עדיף למרות ההתעסקות. וכך הוא שומע - אנלוגי טהור עם ציוד מהשורה הראשונה. הביצועים כמובן בהתאם.
ולגולת הכותרת.
את ויטלי אני מכיר שנים רבות כדמות בפורום. בעבר היה לנו ״ויכוח״ על שימוש ב-rc כאשר אני התנגדתי לשימוש בו והסברתי שמנסיוני rc הורס יותר מאשר מתקן. לא ממש הסכמנו על זה אבל מאז עברו הרבה מים בירקון. כיום ויטלי אינו משתמש ב-rc והוא גם לא ממש צריך אותו. ההתאמה של המערכת לחלל היא מושלמת לדעתי.
אז דיון על הנושא הזה לא היה בפגישה אבל כן היתה סיבה למפגש הזה. ניקוי התקליט וכיצד הוא בעצם משפיע על הצליל.
אז ניקוי התקליט בהחלט משפיע על הצליל. אבל ויטלי לימד אותי שאני והמון חובבים אינם יודעים לנקות תקליט באמת. על מנת לנקות תקליט כראוי יש להעביר אותו תהליך מוגדר מאוד ואז זה באמת נקי.
התבקשתי להביא עימי תקליט לאחר ניקוי. וכך היה. הבאתי תקליט שאני חרד לו. משום מה, משהו בליבי אומר לי שזה בסדר. מבלי להשמע גזען כלפי כל עידה אחרת, אבל כשרוסי אומר לי שהוא יודע מה הוא עושה אני מאמין לו! יש משהו במנטליות הרוסית שאינה מתפשרת בכל הנוגע לידע. וזו אחת הסיבות שזו העליה האהובה עלי באופן אישי ובאופן אוביאקטיבי אני סבור שהיא גם המשפיעה ביותר. כל כך הרבה ידע, מוסיקה, נגנים, יוצרים ותרבות באו איתם במטוס. לפעמים אני עוצר וחושב שאם היו מחליטים לא לעלות, היינו תקועים כמה שנים אחורה. אולי הגזמתי, אבל עם תחושות אני לא נוהג להתכווח.
אז תהליך הניקוי של ויטלי הוא שונה לחלוטין משלי.
אני מורח נוזל ניקוי מקורי של ניטי גריטי (לויטלי מכונה כמו שלי בתוספת מנוע), ממתין חצי דקה שהחומר יספג ושואב. אני עוד נחשב למחמיר כאשר אני חוזר על אותה פעולה לא פחות מ-3(!) פעמים - וואו - טירוף!!!
אבל כשנחשפתי לתהליך הניקוי של ויטלי הבנתי שאני כנראה לא מוגדר כאחד שמנקה תקליטים אם כי כאחד שמורח אותם ושואב את המרוח. לא יותר, אולי פחות.
אז מה התהליך?
נתחיל בחומרים.
אנזימים:
http://www.mofi.com/product_p/mfslplus32.htm
או (קצת פחות יעיל) Nitty Gritty PUREnzyme+
שטיפה - L'art du son :
http://www.analogueseduction.net/re.../lart-du-son-vinyl-record-cleaning-fluid.html
חומרים יש? עכשיו לתהליך הניקוי.
1. להרטיב ביד גדושה באנזים את ה"שפתיים" של מכונת הניקוי ולהבריש צד אחד של התקליט במשך 75 שניות. בניטי-גריטי יש להצמיד את התקליט במרכז לבסיס המסתובב עם בד מיקרובייבר (אחרת אמצע של רוב התקליטים לא יתנקה).
2.להסיר את התקליט, להוסיף אנזים על הבד ולהבריש את הצד השני באותה הדרך בדיוק
3. להסיר את התקליט שאותו אנו חפצים לנקות, לשים תקליט שאין בו צורך ולייבש את האנזים באמצעות שאיבה (עם תקליט כלשהו שאין בו שימוש).
4. לנקות באמצעות מברשת את הלכלוך שנצבר על ה״שפתיים״ של מכונת הניקוי
5. להרטיב את הבד ב-L'art du son (לא להתקמצן בחומר
), להבריש במשך 45 שניות את הצד שעובד ראשון באנזים ולשאוב את החומר (בניטי גריטי – 4 סיבובים),
לחזור לאותן הפעולות עבור הצד השני.
צריך לתזמן את קצב הפעולות כך שהאנזים יימצא על כל צד התקליט במשך של כ-5 דקות. פחות זמן – לא מספיק יעיל; יותר זמן – מתחיל להתייבש, וזה יפגע בצליל.
ואיך זה נשמע לפני ואחרי?
יש לציין שהתקליט שהבאתי היה נקי. ניקיתי אותו בשיטה שלי שהיא ״מחמירה״ לכל הדיעות ומה לעשות, ביחס לסטנדרט של ויטלי זה מטונף, וזה ניכר בצליל בבחינה של לפני ואחרי. הניקוי שלו, בשיטה שלו, שדורשת זמן ודיוק פשוט טובה יותר. הצליל הפך צלול, מבריק, נקי ורזולטיבי יותר. פרטים שהיו מאחור הפכו ברורים יותר, מפוקסים יותר. מדהים!
מעבר לכך שלמדתי מהמאסטר כיצד לנקות תקליט כראוי, הכרתי אדם מקסים, מלא אהבה לתחום, דקדקן ומארח למופת. תענוג צרוף.
ויטלי
תודה על האירוח ועל הזמן. היה נהדר.
נתחיל במערכת.
מדובר במערכת אודיו איכותית ביותר המורכבת מרכיבים מהליגה המקובלת בהיי אנד. אבל עם לא מעט שידרוגים שהופכים אותה ממשהו אחד למשהו אחר לגמרי.
ויטלי דקדקן. לכל דבר יש את המקום שלו וכל דבר ממוקם לאחר בדיקה. אין לו רכיב אחד במערכת שלא עבר בחינה מדוקדקת על מנת להגיע לתוצאה שהוא מייחל לה. ובסופו של דבר, לפחות על פי מה שאני מכיר וממה שאני שמעתי, הוא בהחלט שם.
מערכת מאוזנת, מפורטת, מהירה וטבעית מאוד. בלי צבע ותיבולים המכונים בשפת העם ״נעימה״ אם כי מלאה במוסיקה ושופעת באנרגיה בכל עוצמה.
החלל אינו גדול אך מטופל היטב. דיפיוזרים שמוקמו לאחר בדיקות ומדידות, שטיח גדול, ספות עבות וכל מכשיר יושב על פלטות שיכוך בעוד הפטיפון עצמו יושב על פלטה מהקצה העליון של חברת sra אשר מותאמת באופן מוחלט לפטיפון שברשותו.
הספייקים המקוריים של הרמקולים הוחלפו ל-Alto Extremo Classic
הג׳מפרים ל- Siltech g7
מכסים לכניסות והיציאות שאינן בשימוש מבית אקוסטיק ריבייב ועוד ועוד שלל טויקים כך שכל מכשיר שנכנס למערכת מקבל טיפול.
ויטלי ״חזר בתשובה״ לפני 3.5 שנים כאשר בעצם הפך את הדיגיטל לשימוש במוסיקת רקע בעוד מוסיקה להאזנה הפטיפון הוא הבוס. ולא, זה לא שאין לו מערכת דיגיטלית משובחת ומושקעת בטירוף. הפטיפון לאוזניו, עדיף למרות ההתעסקות. וכך הוא שומע - אנלוגי טהור עם ציוד מהשורה הראשונה. הביצועים כמובן בהתאם.
ולגולת הכותרת.
את ויטלי אני מכיר שנים רבות כדמות בפורום. בעבר היה לנו ״ויכוח״ על שימוש ב-rc כאשר אני התנגדתי לשימוש בו והסברתי שמנסיוני rc הורס יותר מאשר מתקן. לא ממש הסכמנו על זה אבל מאז עברו הרבה מים בירקון. כיום ויטלי אינו משתמש ב-rc והוא גם לא ממש צריך אותו. ההתאמה של המערכת לחלל היא מושלמת לדעתי.
אז דיון על הנושא הזה לא היה בפגישה אבל כן היתה סיבה למפגש הזה. ניקוי התקליט וכיצד הוא בעצם משפיע על הצליל.
אז ניקוי התקליט בהחלט משפיע על הצליל. אבל ויטלי לימד אותי שאני והמון חובבים אינם יודעים לנקות תקליט באמת. על מנת לנקות תקליט כראוי יש להעביר אותו תהליך מוגדר מאוד ואז זה באמת נקי.
התבקשתי להביא עימי תקליט לאחר ניקוי. וכך היה. הבאתי תקליט שאני חרד לו. משום מה, משהו בליבי אומר לי שזה בסדר. מבלי להשמע גזען כלפי כל עידה אחרת, אבל כשרוסי אומר לי שהוא יודע מה הוא עושה אני מאמין לו! יש משהו במנטליות הרוסית שאינה מתפשרת בכל הנוגע לידע. וזו אחת הסיבות שזו העליה האהובה עלי באופן אישי ובאופן אוביאקטיבי אני סבור שהיא גם המשפיעה ביותר. כל כך הרבה ידע, מוסיקה, נגנים, יוצרים ותרבות באו איתם במטוס. לפעמים אני עוצר וחושב שאם היו מחליטים לא לעלות, היינו תקועים כמה שנים אחורה. אולי הגזמתי, אבל עם תחושות אני לא נוהג להתכווח.
אז תהליך הניקוי של ויטלי הוא שונה לחלוטין משלי.
אני מורח נוזל ניקוי מקורי של ניטי גריטי (לויטלי מכונה כמו שלי בתוספת מנוע), ממתין חצי דקה שהחומר יספג ושואב. אני עוד נחשב למחמיר כאשר אני חוזר על אותה פעולה לא פחות מ-3(!) פעמים - וואו - טירוף!!!
אבל כשנחשפתי לתהליך הניקוי של ויטלי הבנתי שאני כנראה לא מוגדר כאחד שמנקה תקליטים אם כי כאחד שמורח אותם ושואב את המרוח. לא יותר, אולי פחות.
אז מה התהליך?
נתחיל בחומרים.
אנזימים:
http://www.mofi.com/product_p/mfslplus32.htm
או (קצת פחות יעיל) Nitty Gritty PUREnzyme+
שטיפה - L'art du son :
http://www.analogueseduction.net/re.../lart-du-son-vinyl-record-cleaning-fluid.html
חומרים יש? עכשיו לתהליך הניקוי.
1. להרטיב ביד גדושה באנזים את ה"שפתיים" של מכונת הניקוי ולהבריש צד אחד של התקליט במשך 75 שניות. בניטי-גריטי יש להצמיד את התקליט במרכז לבסיס המסתובב עם בד מיקרובייבר (אחרת אמצע של רוב התקליטים לא יתנקה).
2.להסיר את התקליט, להוסיף אנזים על הבד ולהבריש את הצד השני באותה הדרך בדיוק
3. להסיר את התקליט שאותו אנו חפצים לנקות, לשים תקליט שאין בו צורך ולייבש את האנזים באמצעות שאיבה (עם תקליט כלשהו שאין בו שימוש).
4. לנקות באמצעות מברשת את הלכלוך שנצבר על ה״שפתיים״ של מכונת הניקוי
5. להרטיב את הבד ב-L'art du son (לא להתקמצן בחומר
לחזור לאותן הפעולות עבור הצד השני.
צריך לתזמן את קצב הפעולות כך שהאנזים יימצא על כל צד התקליט במשך של כ-5 דקות. פחות זמן – לא מספיק יעיל; יותר זמן – מתחיל להתייבש, וזה יפגע בצליל.
ואיך זה נשמע לפני ואחרי?
יש לציין שהתקליט שהבאתי היה נקי. ניקיתי אותו בשיטה שלי שהיא ״מחמירה״ לכל הדיעות ומה לעשות, ביחס לסטנדרט של ויטלי זה מטונף, וזה ניכר בצליל בבחינה של לפני ואחרי. הניקוי שלו, בשיטה שלו, שדורשת זמן ודיוק פשוט טובה יותר. הצליל הפך צלול, מבריק, נקי ורזולטיבי יותר. פרטים שהיו מאחור הפכו ברורים יותר, מפוקסים יותר. מדהים!
מעבר לכך שלמדתי מהמאסטר כיצד לנקות תקליט כראוי, הכרתי אדם מקסים, מלא אהבה לתחום, דקדקן ומארח למופת. תענוג צרוף.
ויטלי
תודה על האירוח ועל הזמן. היה נהדר.