זמן איכות עם ויטלי - סיפור על ביקור


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,102
מעורבות
4,266
נקודות
113
את ויטלי אנו מכירים היטב כדמות בפורום. מאחורי הדמות אדם מפוקס, פיזיקאי מוכשר, מארח למופת ואודיופיל מהיותר מבינים שגולשים אצלינו. זה לא רק העובדה שהוא מכיר את ה״מתמטיקה״ מאחורי האודו, הוא גם מנסה את מה שהוא לא ממש מצליח להסביר טכנית. ובתור אדם משכיל, בדיוק בתחום ה״אנטי וודו״, יש לציין כי המערכת שלו מכילה את כל מה שפיזיקאי אמור להרים גבה לגביו. בעצם לא הכל, אבל לא מעט.

נתחיל במערכת.

מדובר במערכת אודיו איכותית ביותר המורכבת מרכיבים מהליגה המקובלת בהיי אנד. אבל עם לא מעט שידרוגים שהופכים אותה ממשהו אחד למשהו אחר לגמרי.

ויטלי דקדקן. לכל דבר יש את המקום שלו וכל דבר ממוקם לאחר בדיקה. אין לו רכיב אחד במערכת שלא עבר בחינה מדוקדקת על מנת להגיע לתוצאה שהוא מייחל לה. ובסופו של דבר, לפחות על פי מה שאני מכיר וממה שאני שמעתי, הוא בהחלט שם.

מערכת מאוזנת, מפורטת, מהירה וטבעית מאוד. בלי צבע ותיבולים המכונים בשפת העם ״נעימה״ אם כי מלאה במוסיקה ושופעת באנרגיה בכל עוצמה.

החלל אינו גדול אך מטופל היטב. דיפיוזרים שמוקמו לאחר בדיקות ומדידות, שטיח גדול, ספות עבות וכל מכשיר יושב על פלטות שיכוך בעוד הפטיפון עצמו יושב על פלטה מהקצה העליון של חברת sra אשר מותאמת באופן מוחלט לפטיפון שברשותו.

הספייקים המקוריים של הרמקולים הוחלפו ל-Alto Extremo Classic
הג׳מפרים ל- Siltech g7
מכסים לכניסות והיציאות שאינן בשימוש מבית אקוסטיק ריבייב ועוד ועוד שלל טויקים כך שכל מכשיר שנכנס למערכת מקבל טיפול.

ויטלי ״חזר בתשובה״ לפני 3.5 שנים כאשר בעצם הפך את הדיגיטל לשימוש במוסיקת רקע בעוד מוסיקה להאזנה הפטיפון הוא הבוס. ולא, זה לא שאין לו מערכת דיגיטלית משובחת ומושקעת בטירוף. הפטיפון לאוזניו, עדיף למרות ההתעסקות. וכך הוא שומע - אנלוגי טהור עם ציוד מהשורה הראשונה. הביצועים כמובן בהתאם.

ולגולת הכותרת.
את ויטלי אני מכיר שנים רבות כדמות בפורום. בעבר היה לנו ״ויכוח״ על שימוש ב-rc כאשר אני התנגדתי לשימוש בו והסברתי שמנסיוני rc הורס יותר מאשר מתקן. לא ממש הסכמנו על זה אבל מאז עברו הרבה מים בירקון. כיום ויטלי אינו משתמש ב-rc והוא גם לא ממש צריך אותו. ההתאמה של המערכת לחלל היא מושלמת לדעתי.
אז דיון על הנושא הזה לא היה בפגישה אבל כן היתה סיבה למפגש הזה. ניקוי התקליט וכיצד הוא בעצם משפיע על הצליל.

אז ניקוי התקליט בהחלט משפיע על הצליל. אבל ויטלי לימד אותי שאני והמון חובבים אינם יודעים לנקות תקליט באמת. על מנת לנקות תקליט כראוי יש להעביר אותו תהליך מוגדר מאוד ואז זה באמת נקי.

התבקשתי להביא עימי תקליט לאחר ניקוי. וכך היה. הבאתי תקליט שאני חרד לו. משום מה, משהו בליבי אומר לי שזה בסדר. מבלי להשמע גזען כלפי כל עידה אחרת, אבל כשרוסי אומר לי שהוא יודע מה הוא עושה אני מאמין לו! יש משהו במנטליות הרוסית שאינה מתפשרת בכל הנוגע לידע. וזו אחת הסיבות שזו העליה האהובה עלי באופן אישי ובאופן אוביאקטיבי אני סבור שהיא גם המשפיעה ביותר. כל כך הרבה ידע, מוסיקה, נגנים, יוצרים ותרבות באו איתם במטוס. לפעמים אני עוצר וחושב שאם היו מחליטים לא לעלות, היינו תקועים כמה שנים אחורה. אולי הגזמתי, אבל עם תחושות אני לא נוהג להתכווח.

אז תהליך הניקוי של ויטלי הוא שונה לחלוטין משלי.
אני מורח נוזל ניקוי מקורי של ניטי גריטי (לויטלי מכונה כמו שלי בתוספת מנוע), ממתין חצי דקה שהחומר יספג ושואב. אני עוד נחשב למחמיר כאשר אני חוזר על אותה פעולה לא פחות מ-3(!) פעמים - וואו - טירוף!!!

אבל כשנחשפתי לתהליך הניקוי של ויטלי הבנתי שאני כנראה לא מוגדר כאחד שמנקה תקליטים אם כי כאחד שמורח אותם ושואב את המרוח. לא יותר, אולי פחות.

אז מה התהליך?

נתחיל בחומרים.

אנזימים:
http://www.mofi.com/product_p/mfslplus32.htm
או (קצת פחות יעיל) Nitty Gritty PUREnzyme+

שטיפה - L'art du son :
http://www.analogueseduction.net/re.../lart-du-son-vinyl-record-cleaning-fluid.html

חומרים יש? עכשיו לתהליך הניקוי.

1. להרטיב ביד גדושה באנזים את ה"שפתיים" של מכונת הניקוי ולהבריש צד אחד של התקליט במשך 75 שניות. בניטי-גריטי יש להצמיד את התקליט במרכז לבסיס המסתובב עם בד מיקרובייבר (אחרת אמצע של רוב התקליטים לא יתנקה).

2.להסיר את התקליט, להוסיף אנזים על הבד ולהבריש את הצד השני באותה הדרך בדיוק

3. להסיר את התקליט שאותו אנו חפצים לנקות, לשים תקליט שאין בו צורך ולייבש את האנזים באמצעות שאיבה (עם תקליט כלשהו שאין בו שימוש).

4. לנקות באמצעות מברשת את הלכלוך שנצבר על ה״שפתיים״ של מכונת הניקוי

5. להרטיב את הבד ב-L'art du son (לא להתקמצן בחומר :)), להבריש במשך 45 שניות את הצד שעובד ראשון באנזים ולשאוב את החומר (בניטי גריטי – 4 סיבובים),

לחזור לאותן הפעולות עבור הצד השני.

צריך לתזמן את קצב הפעולות כך שהאנזים יימצא על כל צד התקליט במשך של כ-5 דקות. פחות זמן – לא מספיק יעיל; יותר זמן – מתחיל להתייבש, וזה יפגע בצליל.

ואיך זה נשמע לפני ואחרי?
יש לציין שהתקליט שהבאתי היה נקי. ניקיתי אותו בשיטה שלי שהיא ״מחמירה״ לכל הדיעות ומה לעשות, ביחס לסטנדרט של ויטלי זה מטונף, וזה ניכר בצליל בבחינה של לפני ואחרי. הניקוי שלו, בשיטה שלו, שדורשת זמן ודיוק פשוט טובה יותר. הצליל הפך צלול, מבריק, נקי ורזולטיבי יותר. פרטים שהיו מאחור הפכו ברורים יותר, מפוקסים יותר. מדהים!

מעבר לכך שלמדתי מהמאסטר כיצד לנקות תקליט כראוי, הכרתי אדם מקסים, מלא אהבה לתחום, דקדקן ומארח למופת. תענוג צרוף.

ויטלי
תודה על האירוח ועל הזמן. היה נהדר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,106
מעורבות
2,989
נקודות
113
צורת הניקוי הזו הוצגה כאן כבר קודם, ואז הייו לי הסתייגויות ברמה התיאורטיות.

השאלה אם זה לא overkill -- האם זה מנקה יותר משיטות אחרות, ואת מה בדיוק זה מנקה ששיטות "פשטניות" יותר לא מנקות.

לפחות מבחינה זו, מעניין להפגיש בין הדוגלים בשיטות הפיזיקאליות/כימיות/"מדעיות" -- את nkorah והמיקרוסקופ שלו, ואת vitalyi.

אולי התהליך ש-vitalyi מציע מנקה דברים שאינם נראים ברמת ההגדלה ש-nkorah משתמש בה במיקרוסקופ? או שאולי יש לה דווקא אפקט של שימון והחלקה? ואם לא, מה ההסבר הפיזיקאלי/כימי/"מדעי" להבדל שמיע ברמת הסאונד?

האם פגישה כזו אפשרית/ישימה ו"הצדדים" מעוניינים בה?

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,102
מעורבות
4,266
נקודות
113
את ניב אתה יכול לפגוש לבד. אני פחות בנוי לדיונים על מחרשות משודכות לעצים וקרטונים שעושים "סאונד של חבל על הזמן". כי מה לעשות, אני פחות מתרשם מהידע של מי שטוען ש-0.02 גרם משפיע על מסה אפקטיבית של זרוע ועוד מתווכח על זה.

עם ויטלי לעומת זאת, כדאי להפגש. אדם איכותי, עם המון מושג באודיו אנלוגי שהוא אינו מחרשה. גם המערכת האנלוגית שלו בהחלט בסטנדרט שעליו אנחנו מדברים. הוא מבין את החשיבות של כבלים, שיכוך, ביטול שדות מגנטים. הוא גם מכיר את העניין ברמה האקדמאית - יש מה ללמוד.

התוצאה אצלו מצוינת! מאוד מערבת - נהדרת, מהטובות בהחלט.

לגבי הניקוי
אם אתה סומך על האוזן שלי. כדאי לך לשמוע מה זה עושה. זה לא בקטנה, בנקודות - מדובר בדרמה!
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
894
מעורבות
211
נקודות
43
מאוד מרשים הענין הזה וגם אם להדיוט כמוני נראה קצת מוזר הענין הזה מכוחו כל השמעת תקליט דורשת הכנות מדוקדקות המאפיינות מסע למאדים, אי אפשר להשאר אדיש לטורח ולשקידה הללו. מה שבכל זאת חסר היא המערכת גופא, משל התקליט מתנגן לו על ענן והקול בוקע מגרונם של מלאכי שרת. בקיצור, רשימת מצאי היתה מועילה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,106
מעורבות
2,989
נקודות
113
את ניב אתה יכול לפגוש לבד. אני פחות בנוי לדיונים על מחרשות משודכות לעצים וקרטונים שעושים "סאונד של חבל על הזמן". כי מה לעשות, אני פחות מתרשם מהידע של מי שטוען ש-0.02 גרם משפיע על מסה אפקטיבית של זרוע ועוד מתווכח על זה.

עם ויטלי לעומת זאת, כדאי להפגש. אדם איכותי, עם המון מושג באודיו אנלוגי שהוא אינו מחרשה. גם המערכת האנלוגית שלו בהחלט בסטנדרט שעליו אנחנו מדברים. הוא מבין את החשיבות של כבלים, שיכוך, ביטול שדות מגנטים. הוא גם מכיר את העניין ברמה האקדמאית - יש מה ללמוד.

התוצאה אצלו מצוינת! מאוד מערבת - נהדרת, מהטובות בהחלט.

לגבי הניקוי
אם אתה סומך על האוזן שלי. כדאי לך לשמוע מה זה עושה. זה לא בקטנה, בנקודות - מדובר בדרמה!
דווקא במפורש לא התכוונתי לדברים ברמה האישית, ו/או בעניין מי ואיזו מערכת כן/לא כדאי לפגוש :)

בלי קשר אשמח לפגוש את ויטלי ולשמוע את ההבדל בסאונד, אבל כאן מעניינים אותי ההסברים ברמה הטכנית, אם יש כאלה, והאם/מה רואים במיקרוסקופ, ומה הקורלצייה, אם יש כזו, בין מה שרואים למה ששומעים, וכו'.

וכיוון שאתה מתאר את ויטלי כאדם טכני בהחלט, האספקטים האלה עשויים לעניין גם אותו, ולכן חשבתי שמפגש כזה יוכל להיות מעניין עובר שניהם וגם עבורי.

סתם סקרנות, אבל די חזקה במקרה זה :)

עמיר

נ.ב., אישית, אני מקווה שזה לא עושה הרבה הבדל יחסית לאיזופרופיל-אלכוהול ומיים מזוקקים, כי קיבלתי ערימה של תקליטים שהזמנתי ואני מתבחבש הרבה יותר מדי זמן עם לנקות אותם אפילו בצורה ה"פשטנית"... :(
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,930
מעורבות
1,608
נקודות
113
רק לא הבנתי במה המדובר,ביקור אצל ויטלי לשמוע מוזיקה או שעור בניקוי תקליטים?
איפה תמונות מי נגד מי ...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,102
מעורבות
4,266
נקודות
113
לשמוע מוסיקה זה תמיד.
אבל אין דבר ראוי כמו לקבל העשרה בכל ביקור.
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
הייתי אצל ויטאלי פעמיים, ופגשתי אדם מאד מיוחד ושונה מהנוף ומהתרבות הישראלית.
גם בתקופת הדגיטל הוא הצליח לכוון גבוה.
אדם שיתן לך את ה אני מאמין שלו גם בלי לשון הרע, שהכל בא מלב נקי.
על הידע וההבנה אני לא ארחיב.
לסיכום: איש נדיר במחוזותינו.
יישר כוח.
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
זבידה , בהקשר לשאלתך לנמר
לזה קוראים ״ביעור חמץ״ .
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
נמר, לדעתי עמיר העלה רעיון ששווה התייחסות. משהו סיסטמאטי, אמיתי, ״מדיד״ כמו שנהוג לומר במחוזותינו.

צילומי מיקרוסקופ לפני ואחרי.

יש עובדה פשוטה אחת שיושבת לי ״מול העיניים״, ואני חייב לרדת לשורש העניין:
אני מנקה נניח תקליט עקשן בשיטת איזופרופיל+מים+שובר מתח פנים, מורח בדיוק כמוך, מחכה, שואב, ומנגן.
שיפור!
אבל התקליט כאמור ישן, ועדיין יש סאונד של ״חול״.
ואז אני מנקה שוב, עשר דקות אחרי, בדיוק אותו תהליך - ושוב יש שיפור!

מאיפה השיפור הנוסף?

יש לי לזה רק הסבר לוגי אחד - הסבב הראשון לא הוציא הכל, ונשארו שם סלעים וחצץ וחלוקי נחל שדבוקים בעקשנות לקרקעית הואדי או לדפנותיו.

לא קונה את נושא השמנים, אני מדבר על תקליטים מהימים שהייתי מתחיל עם פזית מהכיתה המקבילה.
שזה היה בשנות השישים של המאה האחרונה של האלף הקודם.
כבר יבשים לגמרי.

עכשיו:
ניב הגיע ליכולות צילום מיקרוסקופיות מרשימות באמצעים ביתיים.

הייתי מגדיר ניסוי, בו:
לוקחים תקליט וותיק
מצלמים
מעבירים מברשת עם שיער חוצנים
מצלמים
מנקים בשיטת נמר
מצלמים
מנקים בשיטת ויטאלי
שוב מצלמים

עם האזנות בין לבין.

בכל מקום שכתוב ״מצלמים״ זה ניב מצלם וכולם מסביב נותנים עצות.

התוצאות יכולות להיות מאלפות.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,106
מעורבות
2,989
נקודות
113
יש לי לזה רק הסבר לוגי אחד - הסבב הראשון לא הוציא הכל, ונשארו שם סלעים וחצץ וחלוקי נחל שדבוקים בעקשנות לקרקעית הואדי או לדפנותיו
מצטער לשחק את תפקיד פרקליט השטן, אבל זה ממש לא ההסבר הייחיד.
יש לפחות שניים נוספים, דומים אך שונים:
  1. אפקט פלאסבו
  2. רף הציפיות ירד. ציפית לשמוע נקי למדי, לא שמעת, ניקית שוב, ועכשיו רף הציפיות במקום אחר, שייחסית אליו זה נשמע שיפור
וייתכן שייש אפשרויות נוספות -- זה שאני/אנחנו לא מצליח/ים לחשוב עליהן זה לא אומר שאין כאלה.

עמיר
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
בסדר, מסכים.
אז נראה את זה בצילומי המיקרוסקופ!

אם יש חומר כימי שאיננו אלכוהול, שמצליח לפרק טוב יותר בוץ שהתקשה בקרקעית ולשחרר סלעים - זה יהיה visible !
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,106
מעורבות
2,989
נקודות
113
בסדר, מסכים.
אז נראה את זה בצילומי המיקרוסקופ!

אם יש חומר כימי שאיננו אלכוהול, שמצליח לפרק טוב יותר בוץ שהתקשה בקרקעית ולשחרר סלעים - זה יהיה visible !
לא בהכרח!
אולי התהליך ש-vitalyi מציע מנקה דברים שאינם נראים ברמת ההגדלה ש-nkorah משתמש בה במיקרוסקופ? או שאולי יש לה דווקא אפקט של שימון והחלקה? ואם לא, מה ההסבר הפיזיקאלי/כימי/"מדעי" להבדל שמיע ברמת הסאונד?

עמיר
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
אני מנסה לייצר סיבה למסיבה, ואתה יוצק מים על האש !
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,102
מעורבות
4,266
נקודות
113
נמר, לדעתי עמיר העלה רעיון ששווה התייחסות. משהו סיסטמאטי, אמיתי, ״מדיד״ כמו שנהוג לומר במחוזותינו.

צילומי מיקרוסקופ לפני ואחרי.

יש לי לזה רק הסבר לוגי אחד - הסבב הראשון לא הוציא הכל, ונשארו שם סלעים וחצץ וחלוקי נחל שדבוקים בעקשנות לקרקעית הואדי או לדפנותיו.

עכשיו:
ניב הגיע ליכולות צילום מיקרוסקופיות מרשימות באמצעים ביתיים.

הייתי מגדיר ניסוי, בו:
לוקחים תקליט וותיק
מצלמים
מעבירים מברשת עם שיער חוצנים
מצלמים
מנקים בשיטת נמר
מצלמים
מנקים בשיטת ויטאלי
שוב מצלמים

עם האזנות בין לבין.

בכל מקום שכתוב ״מצלמים״ זה ניב מצלם וכולם מסביב נותנים עצות.

התוצאות יכולות להיות מאלפות.

ואיך בדיוק תאזין? על המערכת המקרטעת של הצלם? הרי בשביל לשמוע את מה שהמקרוסקופ מראה אתה צריך מערכת שהיא מקרוסקופ בעצמה. המערכת של הצלם יכולה מקסימום לשקף אם יש צליל או אין צליל. מאיפה לאיפה תסיק מסקנות?

שנית. לא בעיה לצלם מבעד לעדשת מקרוסקופ. לא טמון כאן איזה כישרון נדיר. סך הכל מצלמה שמחוברת למקרוסקופ. צריך מתאם לעדשה וזה הכל. אפשר גם לרכוש מקרוסקופ שמתחבר למחשב בכמה דולרים ברשת. לא סיפור גדול ועוד יותר חשוב לא סיפור מעניין. מספיק לשמוע באוזן ולהבין מה נקי יותר. אבל כשהמערכת גרועה, ולא משקפת, נדרש מקרוסקופ.

ולגבי ה״אילוף״.

לך לויטלי ותקבל שיעור כפול. גם על איך מערכת טובה צריכה להשמע וגם על ההשפעה של ניקוי נכון ומדוקדק. לך לניב ותלמד איך לוקחים פטיפון מקרטע ומלוכלך לפטיפון מקרטע ונקי.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אז מה הבעיה לצלם ולבחון בעין את התוצאה?
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,016
מעורבות
1,093
נקודות
113
מצטער לשחק את תפקיד פרקליט השטן, אבל זה ממש לא ההסבר הייחיד.
יש לפחות שניים נוספים, דומים אך שונים:
  1. אפקט פלאסבו
  2. רף הציפיות ירד. ציפית לשמוע נקי למדי, לא שמעת, ניקית שוב, ועכשיו רף הציפיות במקום אחר, שייחסית אליו זה נשמע שיפור
וייתכן שייש אפשרויות נוספות -- זה שאני/אנחנו לא מצליח/ים לחשוב עליהן זה לא אומר שאין כאלה.

עמיר

יש דרך פשוטה לבדוק את זה
בדרך כלל שתקליט מאוד מלוכלך, יתכן שהסיבוב הראשון על המכונה אינו מספיק. הברשת מברשת לבד על יבש משאירה עוד פסי לכלוך על התקליט ולכן ניקיון רטוב פעם שניה או שלישית (וגם אחורה וקדימה ) מנקה ברמה כזו שלבסוף הניסוי עם מברשת הלבד היבשה אינו משאיר לכלוך על התקליט. היו לי תקליטים שהייתי צריך לנקות 4-5 סיבובים עד לניקיון מוחלט
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,106
מעורבות
2,989
נקודות
113
ואיך בדיוק תאזין? על המערכת המקרטעת של הצלם? הרי בשביל לשמוע את מה שהמקרוסקופ מראה אתה צריך מערכת שהיא מקרוסקופ בעצמה. המערכת של הצלם יכולה מקסימום לשקף אם יש צליל או אין צליל. מאיפה לאיפה תסיק מסקנות?

שנית. לא בעיה לצלם מבעד לעדשת מקרוסקופ. לא טמון כאן איזה כישרון נדיר. סך הכל מצלמה שמחוברת למקרוסקופ. צריך מתאם לעדשה וזה הכל. אפשר גם לרכוש מקרוסקופ שמתחבר למחשב בכמה דולרים ברשת. לא סיפור גדול ועוד יותר חשוב לא סיפור מעניין. מספיק לשמוע באוזן ולהבין מה נקי יותר. אבל כשהמערכת גרועה, ולא משקפת, נדרש מקרוסקופ.

ולגבי ה״אילוף״.

לך לויטלי ותקבל שיעור כפול. גם על איך מערכת טובה צריכה להשמע וגם על ההשפעה של ניקוי נכון ומדוקדק. לך לניב ותלמד איך לוקחים פטיפון מקרטע ומלוכלך לפטיפון מקרטע ונקי.
ברור שמדובר על המערכת של ויטלי, אין שום שאלה.
והציוד קיים, אין צורך לרכוש אותו, רק להביא אותו.

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,102
מעורבות
4,266
נקודות
113
עמיר.

כתבתי ואכתוב שוב.
אני לא נפגש עם כל דיכפין שמחזיק מיקרוסקופ.

לגבי איכות הניקוי. אולי כדאי שתנסה. זה יפתיע אותך בהחלט.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,106
מעורבות
2,989
נקודות
113
בואו נראה אם אפשר לממש את הרעיון:

vitalyi -- האם אתה מוכן לארח "אירוע" השוואות אצלך, על המערכת שלך, וש-nkorah יבוא עם המיקרוסקופ וציוד הצילום שלו? אם כן, האם וכמה אורחים אתה מעוניין שיבואו חוץ מ-nkorah?

nkorah -- האם אתה מוכן להשתתף באופן פעיל באירוע כזה, על המערכת של vitalyi, ולהביא איתך את המיקרוסקופ וציוד הצילום שלו?

נמר -- האם יש לך הסתייגות מקיום אירוע כזה? האם תרצה להשתתף בו?

אותי מעניין להשתתף כדי לשמוע במו אוזני הארוכות אם שווה לי להשקיע בחומרים ועבודה, אבל אני מצהיר מראש שהשמיעה שלי אינה טובה פיזית די הצורך כדי לשמש כעד מומחה בעניין. לפיכך, אני לא תובע זכות השתתפות לעצמי כמשתתף נחוץ והכרחי, אלא רק אם זה מסתדר ומתאים לשאר המשתתפים, ובמיוחד למארח.

מה אתם להגיד?

nkorah, vitalyi, נמר?

עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור