השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
נזכרתי בעוד אופציה שיש בטרינוב שאין בטיפול אקוסטי פסיבי:

אפשר להגדיר preset/s לא רק עבור ה-sweet spot, אלא גם עבור מקומות אחרים, שאפשר גם לשקלל ביניהם.

אפשר לבצע מדידות למשל עבור נקודה S שהיא ה-sweet spot, עבור נקודה L שהיא הכורסה שמשמאלה, ועבור R שהוא הכורסה מימינה.

ואז אפשר ליצור preset/s עבור S בלבד, כשאתה יושב לבד בבית ב-sweet spot, ו-presets עבור A בשקלול 40% ו-R ו-L בשקלול 30% כ"א עבור המצב בו מגיעים שני אורחים שיושבים משני צדדיך, או אם יש אורח חשוב שעבורו אתה עובר ל-L, אז אפשר להגדיר עבור S שקלול 80% ורק 20% ל-L, וכו'.

בקיצור יש מבצע קונים 2 מקבלים אחד בחינם.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
הי,

אפשר כמה שאלות לגבי RC?

1. האם ההמלצה היא לטפל בחדר פאסיבית לפני המימוש של RC?
2. מה אופן המדידה? ז"א איך מתבצעת בפועל? (לדוגמא לפני מס' שנים השתמשתי בREW למדוד חדר, אופן המדידה הוא "סוויפ" שרץ מ20 עד 20K אם אני לא טועה גל סינוס).
3.מה חשיבות מיקומי הרמקול שכולנו יודעים כמה קריטית היא?

RC זה מוצר מוגבל.

צריך להבין את זה. יש חברות מוצלחות יותר ויש חברות מוצלחות פחות. יהיו חברות שיעניקו למשתמש מגוון רחב של כלים ויהיו כאלה שפחות. יהיו כאלה שיציגו הרבה מאוד נתונים, גרפיים ומספריים ויהיו כאלה שלא יציגו שום נתון.

כל החברות יסבירו, שהמוצר שלהן, המתמטיקה/הפיזיקה, עם כל הכבוד, עדיין יכולה לקחת אותך עד גבול מסוים ובמקרים מסוימים, עבור בעיות מסוימות, החברות הללו יוכלו לתת פתרון חלקי בלבד.

ולכן, האידיאל, תמיד יהיה שילוב של פאסיבי, המבוצע באופן מקצועי, הכולל מדידות, חומרים, מיקומים וכיוצב ביחד עם RC.

ה RC , או REW יתנו לנו כלים טובים יותר, באשר למיקום הרמקולים בחלל, ביחס ליכולות של האוזניים שלנו מן הסתם, הן יאפשרו לנו להבין איפה הרמקולים הכי פחות "מפעילים" את החדר (excites the room) וזה אכן שלב קריטי.

תמיד נרצה "להקל" על אותן מערכות, באופן של מיקום פחות בעייתי של הרמקולים ותמיד נרצה להעזר ביחידות אקוסטיות אקטיביות, או בשמן הנוסף: סאבוופר.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
הי,

אפשר כמה שאלות לגבי RC?

1. האם ההמלצה היא לטפל בחדר פאסיבית לפני המימוש של RC?
2. מה אופן המדידה? ז"א איך מתבצעת בפועל? (לדוגמא לפני מס' שנים השתמשתי בREW למדוד חדר, אופן המדידה הוא "סוויפ" שרץ מ20 עד 20K אם אני לא טועה גל סינוס).
3.מה חשיבות מיקומי הרמקול שכולנו יודעים כמה קריטית היא?
1. כדאי לתת ל-RC נקודת פתיחה טובה ככל האפשר. זה כולל טיפול פסיבי במידת האפשר, רצוי מקצועי, אבל זה לא הכרחי. בדרך כלל התוצאה עם טיפול פסיבי תהיה עדיפה על בלי. בכל מקרה, ה-RC ינסה להוציא את המירב מהמצב הנתון.

2. לפחות בטרינוב, המדידה הבסיסית היא ע"י מיקום המיקרופון המיוחד שלהם בנקודות בהן אמורים להיות האוזניים (ב-sweet spot, ואופציונלית במקומות נוספים, כמוסבר כאן), ולתת למכשיר להשמיע את הצלילים שלו דרך המערכת, שככל הידוע לי אינם סתם סינוסים. מדידות נוספות אפשר לעשות בעזרת REW או כל צירוף אחר של מיקרופון מכויל ותוכנה.

3. חשיבות המיקום וזוויות ה-toe-in של הרמקולים אינה יורדת בעקבות השימוש ב-RC. הם מהווים חלק מנקודת הפתיחה האמורה ב-1. ה-RC לא ינחה אותך במיקום ובזוויות, אלא גם כאן רק ינסה להוציא את המירב מהמצב הנתון כפי שהוא.
 
נערך לאחרונה ב:

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
269
מעורבות
114
נקודות
43
למיטיבי לכת :

 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
הוא יודע להציג ולהסביר rc.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
אם התוצאה שמתקבלת היא
טובה,מרגשת,נוגעת,מערבת,
מכניסה אותך לעולם מלא דופמין...עם מכשיר,או ללא מכשיר...יש בעיה?
או שבאחד מהמקרים המח יתמלא ביותר דופמין...?
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אם התוצאה שמתקבלת היא
טובה,מרגשת,נוגעת,מערבת,
מכניסה אותך לעולם מלא דופמין...עם מכשיר,או ללא מכשיר...יש בעיה?
או שבאחד מהמקרים המח יתמלא ביותר דופמין...?


https://www.google.com/url?sa=t&sou...kQFnoECDYQAQ&usg=AOvVaw2ceSe5st0SM01LgNIt1kyW
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
"הדופמין הנו הורמון הקשור לתחושות של אושר וסיפוק, לריכוז וקשב, ולמערכת העצבים הסימפתטית"
זה מה שאמור לקרות כששומעים ונהנים ממוזיקה.

"מוזיקה יכולה לרגש אותנו מאוד, אפילו עד צמרמורת, וכעת מדענים יודעים את הסיבה לכך. מוזיקה, בין אם היא שיר של להקת הביטלס או נעימה קלאסית של מוצרט, יכולה לגרום למוח לשחרר דופמין, כימיקל המביא לתחושת עונג. כך עולה ממחקר קנדי חדש"
 
נערך לאחרונה ב:

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
"הדופמין הנו הורמון הקשור לתחושות של אושר וסיפוק, לריכוז וקשב, ולמערכת העצבים הסימפתטית"
זה מה שאמור לקרות כששומעים ונהנים ממוזיקה.

"מוזיקה יכולה לרגש אותנו מאוד, אפילו עד צמרמורת, וכעת מדענים יודעים את הסיבה לכך. מוזיקה, בין אם היא שיר של להקת הביטלס או נעימה קלאסית של מוצרט, יכולה לגרום למוח לשחרר דופמין, כימיקל המביא לתחושת עונג. כך עולה ממחקר קנדי חדש"

האם הדופמין עולה כשאתה מקשיב לטרינוב או יורד?
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
כבר אמרתי בעבר פרפקציוניזם היא תכונה
רעה, לא פרקטית ולא יעילה, טוב להימנע
ממנה, כל קיצוניות היא רעה, (רמב"ם)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
כבר אמרתי בעבר פרפקציוניזם היא תכונה
רעה, לא פרקטית ולא יעילה, טוב להימנע
ממנה, כל קיצוניות היא רעה, (רמב"ם)
לא ברור לכבוד מה אתה מעיר את השירשור הממוצה הזה עם פסיכולוגיה בגרוש ופחות מזה שאינה קשורה לדו-ערוצי.
זה שאתה חוזר על שטות לא הופך אותה לנכונה יותר.

פרפקציוניזם אינה תכונה 100% טובה, ואינה תכונה 100% רעה. יש לה יתרונות וחסרונות.

תמצא פרפקציוניסטים בכל התחומים, ממדעים וטכנולוגיה ועד אמנות ופילוסופיה -- אנשים שאם הם לא היו פרפקציוניסטים ואובססיביים הם לא היו מגיעים למקומות ולהישגים שהגיעו. ייתכן עד סביר שהם גם סבלו בדרך, אבל גם לא-פרפקציוניסטים סובלים בדרכיהם הם.

בפורום דו-ערוצי כדאי שתגביל את עצמך לאודיו דו-ערוצי ולא תקשקש על פסיכולוגיה ו/או על ניתוח ושיפוט אחרים.
זה לא יוריד את מפלס השטויות, אבל לפחות הן יהיו על אודיו, או שאולי בעצם אתה לא יודע מה שייך לאודיו ומה לא.
 
נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
כבר אמרתי בעבר פרפקציוניזם היא תכונה

רעה, לא פרקטית ולא יעילה, טוב להימנע

ממנה, כל קיצוניות היא רעה, (רמב"ם)

אנשים כמוך מכוונים לבורות ומעודדים לבורות, מבטלים את המדע, הידע והטכנולוגיה.

מזלזלים בהעמקה, בהתנסות, בחקר של הדברים.

אתה והחברים שלך כאן לשירשור, לא קשורים כלל וכלל לתחביב הזה.

כל רצונכם הוא להגחיך את התחביב, בעצם סגידתכם לעצים, למתכות, משקלים של מוצרים, משחקים ברשת החשמל הישראלית, פעמונים, צמר גפן, ניפנוף בחשבוניות, מרוץ אחר מקורות עלומים, הקיימים רק במוחכם הקודח.

כל נסיון לשוות לדיון הגיון, מדע, טכנולוגיה, ספרות, מחקר, נתקל מצדכם בבוז וליגלוג.

אתם כלל לא אודיופילים, אין שום קשר ולו הקלוש ביותר בינכם לבין המילה אודיו, בסך הכל התעסקות יום יומית בעבודה זרה, אפרופו הרמב"ם.

רן
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
מה זה, על ראש הגנב בוער הכובע,
לא במקרה דווקא אתם קופצים,
מה שאמרתי אני מגבה בעובדות,
אתם לא דוגמה טובה למשתתפי הפורום,
ואת הדיבוק שאחז בכם לא צריכים לפזר,
ולשכנע להשקיע בתחביב ולהפוך מערכת
מעולה למושלמת זה עבודת אלילים,
"סלבדור דלי אמר אינך יכול להגיע לשלמות
אני פוחד משלמות"
מעכשיו דברו עם עצמכם.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
נוצרו כאן להפתעתי 2 גישות , אחת שת קבוצת משה\אודי\יוסי ומצד שני קבוצת המדענים דן \רן ועוד ,
ואילו אני שנמצא באמצע תמהה מה רע להיות מצטיין בכל התחומים ,משתמש באביזרים אקוסטים שלא בגיעו עדיין לקבוצת משה \ אודי \בכור\יוסי , מומחה לחשמל ולאפקט הפאסות שלו , רסונטורים ראשונים נוצרו עיי שניצל , הגראונדינג הכי מושקע קיים בארלוזורוב ,המשכחים מכל הסוגים במזוודה ענקית , על כבלים וקונקטורים בכלל אין מתחרים, כך שאני בכלל לא מזלזל בקבוצה הזו למרות גסות הרוח שצצה מדי פעם משם שממש לא מוסיפה כבוד לקבוצה האודיופילית הזו שדוחפת צמר לתוך קונקטור אצל דורון ואני צריך לשלוף משם בזמן שהם טופחים זה על שכמו של האחר ,
מצש שני בוא נדבר קצת על הקבוצה השניה , בראשית הרבה יותר אלגנטים בהתנסחות שלהם ובפנייתם לזולת , בשנית , יש להם ציוד טוב יותר , בנוסף הם לא שוללים כלל וכלל את עניני האקוסטיקה הפסיבית ,רק שמוסיפים על זה מחשבים חזקים לתיקון אקטיבי , אני הייתי בין הראשונים אם לא הראשון להשתמש במכשירים הללו לדו ערוצי ולאו דווקא לרב ערוצי שלא מעניין אותי בכלל , בקשר לזילזול במדידות , כבר למעלה מעשר שנים שאני ומיכאל 123 מודדים עם כל מיני תכנות כגון REW ,לשנינו יש דיראק , לי יש גם מכשיר דו ערוצי הנקרא ליינגדורף RP1 שמשמש אותי בשוטף עד היום וחיי אינם חיים בלעדיו ,לא מאמים בדרך הקצרה והפיוריסטית למרות שבלחיצת כפתור עובר גם לשם ועדיין נשמע סבבה בגלל הטיפול הפסיבי , בקיצור אני חי בין שתי העולמות של הקבוצות הזועמות הללו ,ועדיין לא מבין מניין נובע האנטגוניזם ביניכם ,לא שאני מסכים עם כל הגישות , בעיני קפיץ תלוי בחדר היא שטות גמורה בערך כמו הצורך לפחות אצלי למקם סאב וופר עם העוצמות שהרמקות שלי מסוגל , בקיצור ,יש פול ריינג ויש פול ריינג אמיתי ,
וכן חברים יקרים ,ממליץ לכם להוריד את רמת הלהבות והפניה לגופו של אדם ,רוצים להחליט לפי האוזניים שיבושם לכם ,רוצים למצוא איזה דיפ קטן במדידות של שעות ולבטל אותו עם סאב ואקוילייזר משוכלל סבבה ,אני כאן באמצע !!!!
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
מה זה, על ראש הגנב בוער הכובע,
לא במקרה דווקא אתם קופצים,
מה שאמרתי אני מגבה בעובדות,
אתם לא דוגמה טובה למשתתפי הפורום,
ואת הדיבוק שאחז בכם לא צריכים לפזר,
ולשכנע להשקיע בתחביב ולהפוך מערכת
מעולה למושלמת זה עבודת אלילים,
"סלבדור דלי אמר אינך יכול להגיע לשלמות
אני פוחד משלמות"
מעכשיו דברו עם עצמכם.
מה זה דברו עם עצמכם ? מי שמכך רבאק לסתום פיות של אנשים שמבינים הרבה יותר ממך באודיו , האם ברצונך להחזירנו לימי קדם , ממתי אתה כל כך אגרסיבי , יוסי,מה זה?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
מה זה, על ראש הגנב בוער הכובע,
לא במקרה דווקא אתם קופצים,
מה שאמרתי אני מגבה בעובדות,
אתם לא דוגמה טובה למשתתפי הפורום,
ואת הדיבוק שאחז בכם לא צריכים לפזר,
ולשכנע להשקיע בתחביב ולהפוך מערכת
מעולה למושלמת זה עבודת אלילים,
"סלבדור דלי אמר אינך יכול להגיע לשלמות
אני פוחד משלמות"
מעכשיו דברו עם עצמכם.
זה אכן לא מקרה שאני מגיב, לא בגלל גנבים או כובעים, אלא כשאני רואה שטויות, ולא אמרת שום עובדה, רק זיבולי שכל לא רלוונטיים לאף אחד כאן ובטח לא לפורום אודיו.

ומי מתעסק בכלל בענייני "שלמות"? זה אצלך בראש. אני לא מחפש "שלמות".

הרי "שלמות" בכלל אינה מוגדרת בתחום האודיו, וזו אחת מהבעיות המאוד רבות שלך שאתה לא מבין גם את זה, כמו עוד אינספור דברים אחרים שאינך מבין, מה שלא מפריע לך לקשקש עליהם.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
נוצרו כאן להפתעתי 2 גישות , אחת שת קבוצת משה\אודי\יוסי ומצד שני קבוצת המדענים דן \רן ועוד ,
ואילו אני שנמצא באמצע תמהה מה רע להיות מצטיין בכל התחומים ,משתמש באביזרים אקוסטים שלא בגיעו עדיין לקבוצת משה \ אודי \בכור\יוסי , מומחה לחשמל ולאפקט הפאסות שלו , רסונטורים ראשונים נוצרו עיי שניצל , הגראונדינג הכי מושקע קיים בארלוזורוב ,המשכחים מכל הסוגים במזוודה ענקית , על כבלים וקונקטורים בכלל אין מתחרים, כך שאני בכלל לא מזלזל בקבוצה הזו למרות גסות הרוח שצצה מדי פעם משם שממש לא מוסיפה כבוד לקבוצה האודיופילית הזו שדוחפת צמר לתוך קונקטור אצל דורון ואני צריך לשלוף משם בזמן שהם טופחים זה על שכמו של האחר ,
מצש שני בוא נדבר קצת על הקבוצה השניה , בראשית הרבה יותר אלגנטים בהתנסחות שלהם ובפנייתם לזולת , בשנית , יש להם ציוד טוב יותר , בנוסף הם לא שוללים כלל וכלל את עניני האקוסטיקה הפסיבית ,רק שמוסיפים על זה מחשבים חזקים לתיקון אקטיבי , אני הייתי בין הראשונים אם לא הראשון להשתמש במכשירים הללו לדו ערוצי ולאו דווקא לרב ערוצי שלא מעניין אותי בכלל , בקשר לזילזול במדידות , כבר למעלה מעשר שנים שאני ומיכאל 123 מודדים עם כל מיני תכנות כגון REW ,לשנינו יש דיראק , לי יש גם מכשיר דו ערוצי הנקרא ליינגדורף RP1 שמשמש אותי בשוטף עד היום וחיי אינם חיים בלעדיו ,לא מאמים בדרך הקצרה והפיוריסטית למרות שבלחיצת כפתור עובר גם לשם ועדיין נשמע סבבה בגלל הטיפול הפסיבי , בקיצור אני חי בין שתי העולמות של הקבוצות הזועמות הללו ,ועדיין לא מבין מניין נובע האנטגוניזם ביניכם ,לא שאני מסכים עם כל הגישות , בעיני קפיץ תלוי בחדר היא שטות גמורה בערך כמו הצורך לפחות אצלי למקם סאב וופר עם העוצמות שהרמקות שלי מסוגל , בקיצור ,יש פול ריינג ויש פול ריינג אמיתי ,
וכן חברים יקרים ,ממליץ לכם להוריד את רמת הלהבות והפניה לגופו של אדם ,רוצים להחליט לפי האוזניים שיבושם לכם ,רוצים למצוא איזה דיפ קטן במדידות של שעות ולבטל אותו עם סאב ואקוילייזר משוכלל סבבה ,אני כאן באמצע !!!!

אלדר
אני לא יודע אם אני חסום אצלך או לא
בכל מקרה אני אני אשתדל לענות לך על השאלה התמוהה במקצת שלך"למה נוצרו 2 גישות"?

אז אני אדבר בשם עצמי. אף פעם לא פסלתי את הגישה של"המדע" וגם אמרתי לרן שמכיוון שלא שמעתי את הטרינוב אני לא יכול להגיד שזה חרא.

מצד שני רן מויאל החליט שמי שלא מקבל את האג'נדה שלו הוא חוטב עצים, עוסק בוודו, שונא את המדע וראוי למחילה.
אז בחייאת רבק תפסיקו להתיפייף ולשחק אותה נעלבים.
ואתה אלדר נכון שיש לך ניסיון רב עם רזונטורים, עם הארקות, חשמלים ומה לא אבל… גם אתה לא יכול להכפיש את האנשים שמתעסקים בעבודת האלילים הזו ,ואם כל הניסיון שיש לך לא ראית את כל הדברים בעולם ולא שמעת את כל הדברים בעולם.
שוב אין לי בעיה שרן ילחץ על כפתור והסאונד שיהיה אצלו ישמע חלום, יש לי בעיה שהוא לא יכול לקבל דעה אחרת וגרוע מזה הוא מזלזל, משמיץ ומבזה את עצמו.

בסופו של דבר אנחנו שומעים עם האוזניים ורק עם האוזניים.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אתה יכול לעוות עד מחר את העובדות, הדברים כתובים כאן בצורה ברורה

העובדות הן אחרות לחלוטין.

אתה וחבריך, כל פעם שיש כאן דיון מדעי, אתה מתחיל עם ההזיות של הפעמונים והצמר גפן ולהגיב בבוז כלפיי המדע והטכנולוגיה, תוך שאתה מנסה להמעיט מהחשיבות של טיפול אקוסטי מקצועי.

אתה מעדיף לספר לנו שצריך להתמקד במתכות, להסביר לנו שאפשר להזיז את הבמה אחורה וקדימה, שמאלה וימינה, עם סוג מסוים של מתכת.

אין כאן שום גישה אחרת, יש כאן זריית חול, וודו, עבודה זרה.

ואני אומר שוב.

אין בעיה לשחק עם הקישקושים האלה, אני לגמרי בעד ואני מתתתת על זה, אבל אתה וחבריך הפכתם את זה לעיקר, למהות.

אין לכם שום עניין בכלל לקרוא. להתעמק, ובעיקר להבין שהמערכת שלכם אדישה אם היא מנגנת "דיאנה קרול" בחושך, או "מד מקס" באור, היות ולחדר זה לא ממש משנה, הבעיות ישארו כמו שהם.

אתם לא בעניין של להחכים, אתם לא בעניין של מדע, ספרות. כלום.

רק לזלזל כל היום. לגחך ולצחוק.

רן
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
על זה נאמר כבר מזמן… ignorance is bliss

אנשים פה לא מבינים שתדר הוא תדר הוא תדר לא משנה באיזה קטע.

מצחיק
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור