מר ערב כתב
"בהקשר לכך התבטא לא מזמן חבר טוב שלך, שמכיר את המערכת שלך ככף ידו, והסביר כיצד זה בא לידי ביטוי אצלך במרחב האזנה ומיותר לחזור על הדברים."
אני לא יודע למי אתה מתכוון ? אולי אלי ? אז בכדי להבהיר את הדברים אני עדיין חושב שיש לרן את המערכת בין הטובות ששמעתי מעולם ,תענוג להאזין , ההבדל הגדול ביננו הוא עניין של טעם , בין עשרות הכיולים שלו יש אחד המכונה "אלדר " שמה שמאפיין אותו הוא צלילות טיפה טיפה משופרת שבאזני חלק מהמאזינים עלולוה להשמע כאילו הזמרות עולות טיפה גבוה יותר והגבוהים טיפ טיפונת יותר מודגשים ,
יתכן שההבדלים נובעים מהרגלים שונים של שנינו ,לי יש רמקול קרמי עצום וצלול מדי לעומת הוילסון הסלחני של רן , שנים שאני נלחם לרכך ולהפוך הרמקול שלי מוסיקלי יותר אבל לעולם לא שאפתי לרכות שבוקעת אצל רן , מן תובנה שכזו , גם אני משתמש ברום קורקשיין , בניגוד לרן אצלי יש גם אקוסטיקה פסיבית ובנוסף שיקולי האסטטיקה אצלי לא חשובים כמו אצל רן ולכן מתאפשר לי למקם את הרמקולים שתי!!!! מטר מכל קיר ,
מעבר לזה באם נצא מנקודת הנחה שהחללים זהים פחות יותר בגודלם הרמקול שלי בעל יכולת להחזיק "סאונד פרשר " ובאס ברמה אחרת
שונה לגמרי ולכן לדעתי ויתכן ואני טועה ,אין לי צורך בסאב בשכזה למרות שיש לי זוג כזה בצד שכיילנו אני ויאיר תמם ,-לא התחבר לנו !
מה שמעניין הוא שרן הצליח לשבור לי הרבה תובנות של אודיופיליה רבת שנים ,כגון - איך סאב וופר מגדיל ומשפר בהרבה זוג וילסונים בינוניים בגודלם לענקיים בצליל ,איך פרה דיגיטלי כמו שיש לטרינוב נשמע כל כך טוב ,איך בלי אקוסטיקה פסיבית וקירות גבס רוטטים אין גלים עומדים בכלל ,????? בשבילי זה פלא , לפני הכרותנו נכון שהשתמשתי הRC שמשמש אותי עד היום, אבל בעוד המון דברים כמו לחזק קיר אחורי בלבנים ,תקרה מונמכת מלאה במאות קילוגרמים של צמר סלעים , אלפי מדידות למיקום הרמקולים , מה שמשה מספר לכם על ציפויים ורזונטורים אני כבר מזמן שחכתי , גראונדינג , פילטרים לחשמל מכמה סוגים ,בקיר 10 סוגי דופלקסים ,והנה למרות הכל אני בא ואומר שאצל רן יש פלא סונורי שלא שומעים כל יום ,באמצעים מודרנים ולא מקובלים ,האמת ,אני ממש רוצה שדן יבוא מתי שהוא עם מוצריו פורצי הדרך שעוד בוודאי יפורסמו , אולי ניתן לשפר עוד,ותמיד רצוי שמומחה כמוהו ישים אוזן ,
יש לי חברים מומחים לכיול מערכות באירופה , הדבר הראשון שהם עושים בבואם לכייל חדר הוא לסלק את כל האקוסטיקה פסיבית או אקטיבית , שעות של מיקום ,כיול פאסות החשמל ,לעולם לא מרשים שימוש ב RC בתואנה שזה מכלה כל חלקה טובה , ורק אחרי שמגיעים לתוצאה סבירה מכניסים מינימום..... של אקוסטיקה בהתאם למדידות ,כך שהגישה כמו שאתם רואים אינה הומוגנית גם בקרב בעלי המקצוע ,האחרון שתיארתי יש יותר שימוש באוזניים מאשר במכשירי מדידה (איטלקי , לא?) ,
שמעתי תוצאות שלו , למות ..