השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן,

ראשית ל-moshe625 יש אנלוג אז זה פחות רלוונטי.

שנית בהתאם לאג'נדה שלך אתה מייחס חשיבות עצומה, מהותית, דרמטית ויסודית לאקוסטיקה ובתוך כך לקולנוע ביתי והאפשרויות הגלומות בו וזה אחלה.

הבעיה היא לא לגבי הבחנה ספציפית זו או אחרת, אלה באותו הרגע שאין לך שום בעיה לשנות את דעתך כערף עין, ואז להתמם, are you tolking to me, ואני אמרתי?

תחזור במטותא לפוסט "הציטטות" שלי שכרגיל היה מעורפל ולא רק עבורך. אם זו לא התחסדות אשריך.

בעניין המקור וכל מה שצריך לדעת עליו, מגולם בנקודה שההפקה סיימה את תפקידה. זה הכי דומה עבורנו למה שנשאר מעבודת האולפן ו-pruym הסביר זאת יותר מיפה רק בהסתיגות מהנראה (להם) וכביכול שזה תופס לגבי רק כמה כותרים ישנים. רק לסבר האוזן בלשון המעטה מדובר הרבה מעבר לכמה אלפים בודדים.

מכאן שהרבה פחות אמין ביחס לנדון (אולי יותר סקסי) זה לבוא ולמשוך בחוטים שניה אחרי שה-play נלחץ ולהתרחק בעוד כמה שנות אור מהנקודה שצויינה לעיל, ולמי זה בכלל אכפת!

אתה שוב יכול לגחך, ולשכנע את עצמך שמדובר בספקולציות, ברומנטיקה, חלומות באספמיה ובעובדות שמצוצת מן האצבע, ומעל לכל המדידות ישכנעו אותך שאתה צודק, אבל מה לעשות שאלה העובדות לאשורן.

ההשלכות של זה ברמת השיחזור מובהקות. לדוגמה בהקשר לוורסיטליות שאתה מייחס לה חשיבות רבה, חשוב לדייק ולומר שכאשר אותו המקור הופך לאישו אתה תבחין במובהק שכל כותר וכותר הוא יחיד במינו ואין לו אח ורע.

כך לגבי היכולת להבחין ביתר שאת בשוני שמתקיים בין המבצעים השונים הכלים והחללים בהם הוקלטו וכן הלאה.

בהקשר לכך התבטא לא מזמן חבר טוב שלך, שמכיר את המערכת שלך ככף ידו, והסביר כיצד זה בא לידי ביטוי אצלך במרחב האזנה ומיותר לחזור על הדברים.

לבסוף כל אחד לשיטתו מנסה להציל עצמו מנזק אחר, אפשר להסכים אם זה הוא לא זה הגיוני ולגיטימי. העדר המודעות לאיך הדברים בסופו של דבר באים לידי ביטוי במרחב האזנה הרבה פחות!

שוב, אתה מדבר ברמיזות, אין לי מושג לאיזה חבר אתה מדבר אבל נראה לי שכן, היות וטענת שהיית אצלו.

מניח שיש לך את הטלפון שלו, אז אולי תרים לו טלפון ותשאל אותו, ככה בשקט, בלי שאף אחד שומע, מהי לדעתו האישית, המערכת הכי טובה שהוא שמע , היות והוא טורח לציין את העובדה הזאת שוב ושוב בפני כולם....(קח ניחוש פרוע...).

אבל אנחנו סוטים מהנושא והמערכת שלי היא ממש לא העיקר.

אנא ממך, יש אפשרות שתסביר כאן באופן ברור וחד, מהו אותו מקור?

רן
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
שכח מטרינוב משה.
היא בכלל לא נושא הדיון ואני מנסה להסביר זאת נואשות במשך שנתיים.

השם של טרינוב עולה שוב ושוב, כי מה לעשות, אני בעלים של טרינוב ואנשים מתרשמים מהיכולות של טרינוב וזו מילה שכל הזמן צצה.

העיקרון, יכול להתבצע בכסף מועט, אפילו זניח ביחס לסכומים שנזרקים כאן, עם קצת לימוד וקצת קריאה, שאגב תועיל מאוד בכל הקשור לתחום הזה שנקרא אודיו.

מה זה בכלל אודיו ומה הם חוקי הפיזיקה והבעיות שאנחנו צריכים להתמודד מולן.

אבל אולי משה, צריך לחדד כאן עוד יותר את ההבדלים, על מנת שתבין שטרינוב או תקציב, או מכיילים מחו"ל אינם רלוונטים כאן:

ככל שאתה ואני נכנס לחדר/סלון לא מטופל ויהיה שם פרה כלשהו ואני אתן לך חצי מליון שח תקציב להחליף את אותו פרה, אתה תגיע אחרי שבוע עם 3 מזוודות הכוללות את יחידת הפרה ועוד 2 שנאי חשמל ענקיים וקרוב לוודאי שתשרוף את כל התקציב.

אני אגיע לאותו סלון עם רסיבר ב 8,000 שח של NAD עם דירק, בצירוף לפטופ עליו מותקן REW ואני אכה את אותו פרה בחצי מליון ש"ח, שוק על ירך.

כאן נמצאים ההבדלים בין הקבוצות, אתה מבין את המרחק עכשיו?

רן
אבל הסברתי לך שאני עושה אותו הדבר
בלי rc.
 

MarioMan

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
45
נקודות
28
אבל הסברתי לך שאני עושה אותו הדבר
בלי rc.

אתה יודע להסביר טכנית איך אתה עושה את אותו הדבר?

את איזה תדר אתה מתקן?
באיזו עוצמה ? באיזה כיוון?

מה קורה ליתר התדרים כתוצאה מאותו תיקון?

מבלי לפגוע חלילה, אם אתה לא יודע להסביר טכנית את ההשפעה של מה שאתה עושה (ורצוי גם הסיבה מדוע אתה עושה זאת מלכתחילה. שוב, טכנית) אז איך אתה יודע שאתה עושה את אותו הדבר?

אין ספק שבעצם הפעולה שלך אתה עושה משהו. להגיד שאותו משהו זה אותו דבר כמו RC, וואללה, זו דיי בעיה.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן,

ראשית ל-moshe625 יש אנלוג אז זה פחות רלוונטי.

שנית בהתאם לאג'נדה שלך אתה מייחס חשיבות עצומה, מהותית, דרמטית ויסודית לאקוסטיקה ובתוך כך לקולנוע ביתי והאפשרויות הגלומות בו וזה אחלה.

הבעיה היא לא לגבי הבחנה ספציפית זו או אחרת, אלה באותו הרגע שאין לך שום בעיה לשנות את דעתך כערף עין, ואז להתמם, are you tolking to me, ואני אמרתי?

תחזור במטותא לפוסט "הציטטות" שלי שאיך לא הוא לא הראשון שהיה מעורפל ולא רק עבורך. אם זו לא התחסדות אשריך.

בעניין המקור וכל מה שצריך לדעת עליו, מגולם בנקודה שההפקה סיימה את תפקידה. זה הכי דומה עבורנו למה שנשאר מעבודת האולפן ו-pruym הסביר זאת יותר מיפה רק בהסתיגות מהנראה (להם) וכביכול שזה תופס לגבי רק כמה כותרים ישנים. רק לסבר האוזן בלשון המעטה מדובר הרבה מעבר לכמה אלפים בודדים.

מכאן שהרבה פחות אמין ביחס לנדון (אולי יותר סקסי) זה לבוא ולמשוך בחוטים שניה אחרי שה-play נלחץ ולהתרחק בעוד כמה שנות אור מהנקודה שצויינה לעיל, ולמי זה בכלל אכפת!

אתה שוב יכול לגחך, ולשכנע את עצמך שמדובר בספקולציות, ברומנטיקה, חלומות באספמיה ובעובדות שמצוצת מן האצבע, ומעל לכל המדידות ישכנעו אותך שאתה צודק, אבל מה לעשות שאלה העובדות לאשורן.

ההשלכות של זה ברמת השיחזור מובהקות. לדוגמה בהקשר לוורסיטליות שאתה מייחס לה חשיבות רבה, חשוב לדייק ולומר שכאשר אותו המקור הופך לאישו אתה תבחין במובהק שכל כותר וכותר הוא יחיד במינו ואין לו אח ורע.

כך לגבי היכולת להבחין ביתר שאת בשוני שמתקיים בין המבצעים השונים הכלים והחללים בהם הוקלטו וכן הלאה.

בהקשר לכך התבטא לא מזמן חבר טוב שלך, שמכיר את המערכת שלך ככף ידו, והסביר כיצד זה בא לידי ביטוי אצלך במרחב האזנה ומיותר לחזור על הדברים.

לבסוף כל אחד לשיטתו מנסה להציל עצמו מנזק אחר, אפשר להסכים אם זה הוא לא זה הגיוני ולגיטימי. העדר המודעות לאיך הדברים בסופו של דבר באים לידי ביטוי במרחב האזנה הרבה פחות!

אתה יודע מה הבעיה שיש לי עם הקבוצה שלך arb?

בכלל לא קשור למשחקים ב-"סל ההפתעות" כל היום, או החשיבה שתבוא לכם הישועה ממשחקים ברשת החשמל הישראלית, כל אחד שיחייה באמונתו.

הבעיה שיש לי, נוגעת לחוסר הסקרנות שלכם, האטימות שלכם, למשהו שלא מסתדר לכם, למרות שלא שמעתם ולמרות שלא חוויתם, לא קראתם, לא למדתם.

חוסר הרצון שלכם לזוז מהנקודה הסופר צרה שאתם נמצאים בה.

מדהים אותי כל פעם מחדש.

רן
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
אתה יודע מה הבעיה שיש לי עם הקבוצה שלך arb?

בכלל לא קשור למשחקים ב-"סל ההפתעות" כל היום, או החשיבה שתבוא לכם הישועה ממשחקים ברשת החשמל הישראלית, כל אחד שיחייה באמונתו.

הבעיה שיש לי, נוגעת לחוסר הסקרנות שלכם, האטימות שלכם, למשהו שלא מסתדר לכם, למרות שלא שמעתם ולמרות שלא חוויתם, לא קראתם, לא למדתם.

חוסר הרצון שלכם לזוז מהנקודה הסופר צרה שאתם נמצאים בה.

מדהים אותי כל פעם מחדש.

רן
אותי מדהים שמוזיקה חדשה לא מעניינת אותם…
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אבל הסברתי לך שאני עושה אותו הדבר
בלי rc.

וכולם מסבירים לך שזה לא אפשרי.

היית יכול להגיד לי שהגיע אליך יוסי זוכמיר, ביצע מדידות, על גבי מדידות, התנסיתם בחומרים, השקעתם כסף, זמן ואנרגיה וטיפלתם בחדר, זו הייתה תשובה מצוינת, הייתי מוריד את הכובע.

האוזן שלך מסוגלת לשמוע בעיות. לא מסוגלת לאבחן בעיות ו/או לפתור אותן.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
יש עוד המון דרכים להסביר כמה אתה צודק…
אכן אפשר, אבל זו תוצאה של תיסכול מתמשך מההפצצה בשטויות ובדיסאינפורמציה, ואלה אכן שטויות, כפי שהסברתי בפירוט ובצורה מספיק ברורה יותר מפעם אחת.

שמת לב שאף אחד אפילו לא ניסה לסתור את מה שכתבתי? שלא לדבר על אכן להצליח לסתור עם נימוקים של ממש.
 
נערך לאחרונה ב:

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
אתה יודע מה הבעיה שיש לי עם הקבוצה שלך arb?

בכלל לא קשור למשחקים ב-"סל ההפתעות" כל היום, או החשיבה שתבוא לכם הישועה ממשחקים ברשת החשמל הישראלית, כל אחד שיחייה באמונתו.

הבעיה שיש לי, נוגעת לחוסר הסקרנות שלכם, האטימות שלכם, למשהו שלא מסתדר לכם, למרות שלא שמעתם ולמרות שלא חוויתם, לא קראתם, לא למדתם.

חוסר הרצון שלכם לזוז מהנקודה הסופר צרה שאתם נמצאים בה.

מדהים אותי כל פעם מחדש.

רן

ההבדל באטימות בנינו, זה שלי רן אין בעיה כלשהיא לשמוע כותרים עדכניים ולא משנה הז'אנר.

יתרה מזאת באחלה חדר מטופל אקוסטית במייטב האמצעים הטכנולוגיים שקיימים כיום.

אממה בניגוד אליך אני פשוט לא אתחלחל ואקבל פריחה בכל הגוף, ויתרה מזאת יש מצב שאני הרבה פחות אסבול ממך כפי שניתן רק לשער יתרחש במצב שאתה תאזין לנקודה הסופר צרה שאני מאזין לה!

נ.ב
לא ידעתי שאני מייצג קבוצה כלשהיא תודה שהארת את עיני גם בנוגע לעניין זה!
 
נערך לאחרונה ב:

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
וכולם מסבירים לך שזה לא אפשרי.

היית יכול להגיד לי שהגיע אליך יוסי זוכמיר, ביצע מדידות, על גבי מדידות, התנסיתם בחומרים, השקעתם כסף, זמן ואנרגיה וטיפלתם בחדר, זו הייתה תשובה מצוינת, הייתי מוריד את הכובע.

האוזן שלך מסוגלת לשמוע בעיות. לא מסוגלת לאבחן בעיות ו/או לפתור אותן.

רן
רן ,מכשיר rc יעזור לפתור את הבעיות
שציינת לאלו שמתקשים לפתור את הבעיות של החדר או לאלה שלא יודעים שיש להם בעיות.

זה שכולם אומרים זה ממש נחמד אבל אני מאמין בתוצאה, בplay כמו שאתה אומר.
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
מקור. מה זה?
איזו התחסדות, פחחחחחח

כאילו שזה הדבר הכי חשוב עלי אדמות, גם אם אף אחד לא יודע מה הוא, ״הכמיהה הזו״, מסתירה משהו אחר.

יודע מה? מה אכפת לי מקור, אם הוא נשמע כמו עורב צרוד, למה גם אז הוא השאיפה??

מקור. זו המילה, של הבורחים.

מצחיק
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
arb@

קשה לקדם את הדיון באופן שכזה, אנחנו לא מתמקדים בתאכלס, אין כאן שום אלמנט של פרקטיקה מהכיוון שלכם.

קשה לקבל מכם תשובות לשאלות ברורות וחדות, מעבר לעובדה שאתם יודעים, אתם מבינים ואצלכם זה תמיד ישמע מליון דולר ו RC זה חירטוט.

אני מציע לקדם את הדיון בצורה פשוטה וקלה.

אני אשאל אותך שאלה, הרלוונטית לדיון ואתה תענה עליה, באופן חד וברור לפי שיטתך וראייתך של הדברים ואותו הדבר גם הפוך.

מה אתה אומר?
רוצה להתחיל?
שאני אתחיל?

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני אשאל אותך שאלה, הרלוונטית לדיון ואתה תענה עליה, באופן חד וברור לפי שיטתך וראייתך של הדברים ואותו הדבר גם הפוך.
אני הייתי מתחיל בשאלה מהו ה"מקור" שבו מדובר, ואיך אפשר לדעת אם מתקרבים אליו או מתרחקים.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
לפעמים החדר דווקא מתערב יפה (עניין של, המילה המאוסה הזאת - ״טעם״) באופן טבעי.
ברור שאפשר לייצר את אותו אפקט גם ע״י פרוססור.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
לפעמים החדר דווקא מתערב יפה (עניין של, המילה המאוסה הזאת - ״טעם״) באופן טבעי.
ברור שאפשר לייצר את אותו אפקט גם ע״י פרוססור.
החדר תמיד מתערב אבל נשאלת השאלה מה מוגבר ומה מונחת והאם בגלל זה אתה מפספס פרטים שאתה רוצה לשמוע…
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
החדר תמיד מתערב אבל נשאלת השאלה מה מוגבר ומה מונחת והאם בגלל זה אתה מפספס פרטים שאתה רוצה לשמוע…
בסדר בסדר דוד, תאמין לי אני מכיר את התאוריה בעל פה ומתוך שינה ויכול לדקלם לך אותה בשבע שפות.
אני רק אומר שלפעמים ההתערבות של החדר פשוט יפה. וזהו.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
בסדר בסדר דוד, תאמין לי אני מכיר את התאוריה בעל פה ומתוך שינה ויכול לדקלם לך אותה בשבע שפות.
אני רק אומר שלפעמים ההתערבות של החדר פשוט יפה. וזהו.
ואני מסכים איתך…
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני רק אומר שלפעמים ההתערבות של החדר פשוט יפה. וזהו.
אני רק שאלה: איך מבחינים בהשפעת החדר על התוצאה הסופית? הרי קשה לשמוע עם ובלי החדר ולהשוות.

מעבר לזה שהחדר לרוב גם לא סימטרי (גם קיר לבנים מצד אחד וקיר גבס מצד שני מהווים אסימטריה), ובטוח שהחדר לא תורם ללינאריות, הוא תמיד מדגיש ומחליש צלילים בצורות שונות ומשונות בתלות בתדר ובמיקום בתוכו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני הייתי מתחיל בשאלה מהו ה"מקור" שבו מדובר, ואיך אפשר לדעת אם מתקרבים אליו או מתרחקים.
לייק לשאלה אינו מהווה תחליף לתשובה :)

בהינתן הדברים הבאים:
אבל ב-100% מהמקרים, בהגדרה, המאסטר, דיגיטלי או אנלוגי, במוזיקה אקוסטית, אלקטרונית או כל צירוף צלילם שהוא, אינו מכיל סאונד == גלי קול == רעידות אוויר. הוא מכיל ייצוג של סאונד. אין לו סאונד משלו.

אי אפשר להפוך את הייצוג של הסאונד לסאונד במציאות שלא בעזרת מערכת שקוראת את הייצוג, מתרגמת אותו לסיגנל חשמלי, מגבירה אותו, והופכת אותו לגלי קול באמצעות רמקולים (או אוזניות, אבל נעזוב את האוזניות בצד), וזה תמיד קורה במרחב פיזי כלשהו, שבו נמצאים הרמקולים, כמו בסטודיו או בחדר ההאזנה כלשהו.

כידוע, כל מערכת נשמעת אחרת, ואותה מערכת נשמעת אחרת בחללים אחרים.

אין שום סטנדרט של מערכת+חדר ספציפיים שמגדיר מהו הסאונד הרשמי של המאסטר, שאפשר לקרוא לו "מקור", ושאליו אמורים להתקרב. כל נגינה של המאסטר או עותק שלו בכל מדיה שהיא תישמע שונה לחלוטין בכל צירוף של מערכת+חדר.

כלומר לא קיים במציאות משהו שאפשר לקרוא לו "הצליל של המאסטר". זה צירוף מילים בשפה האנושית, שאין לו מקביל ספציפי במציאות.

אז אם אולי לחיפוש דמיון לצליל שמאזין היה שומע במרחב ההקלטה יש איזשהו היגיון -- לא שאפשר היה לבדוק עד כמה קרובים או רחוקים ממנו -- אבל כשההקלטות אינן מנסות לשמר את הצליל הזה, כל שמץ ההיגיון שהיה נעלם.
ובניסוח מעודן לשורה האחרונה: חיפוש דמיון למשהו שכלל אינו מוגדר -- הצליל של המאסטר -- נראה לי בעייתי ביותר.

אז איך אתה -- @arb -- מגדיר את ה"מקור" שאליו אתה מתייחס, ואיך אתה יודע אם אתה מתקרב אליו או מתרחק ממנו?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
אבל הסברתי לך שאני עושה אותו הדבר
בלי rc.

,משה, אתה בטוח שזה מה שאתה מבצע?
ללא מדידה של החדר לאיש אין מושג מה באמת קורה בחלל, יש דברים שלא תגלה ללא מדידות.
הדהוד כתוצאה מתדרים נמוכים (אפשרי באמצעות אמצעים פאסיביים או אקטיביים), אבל אני בספק אם ניתן לביצוע באמצעות פעמנים או צלחות - זה נוגד את חוקי הפיזיקה.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
האמת פשוטה למדי :
מי שלא מודד בוחר לסמוך על אוזניו בלבד.
התוצאה מרגשת אותו ?
דיינו. המשימה הושגה.
האם ייתכן שמהמצב הזה אפשר לשפר באמצעות מדידות ותיקונים אקוסטיים באמצעים פסיביים או אקטיביים ?
מן הסתם לא ניתן לשלול את זה.
למה זה לא נעשה ?
צריך ללמוד , להתעמק, להשקיע זמן (אפילו הרבה זמן) ומה לעשות שהזמן זה המשאב הכי יקר שיש והכי מוגבל ואם בסה"כ שומעים טוב ונהנים אז אין תמריץ מספיק משמעותי להשקיע את הזמן הזה, עדיף לשמוע ולהנות....

זאת לדעתי האמת הפשוטה - מצרף של מחסור בזמן עם מצב נתון שבסה"כ המערכת מספיק טובה/מרגשת את בעליה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור