דן,
שאלה מוזרה שאלת. קולנוע בייתי נחות?
נחות בייחס למה?
גם בקולנוע ביתי יש ויש.
נתחחיל מזה שבכל הקשור לאיכות אודיו בדגש על היי פיי ( שזה אומר בנאמנות למקור) -cd נחות מאנלוג, שלא לדבר על הזרמה דיגיטלית שרחוקה מ-cd בלא מעט אחוזים. בראש הטבלה כמובן נמצא טייפ הסלילים. קולנוע בייתי כלל לא נכנס לרשימה הנ"ל.
אז בוא דן תהפוך את הקערה על פיה ותגיד לי arb כמה שאתה ושאר העולם טועים ובגדול.
אז מה עניין שמיטה אצל הר סיני.
מה הקשר בין קולנוע בייתי כאופציה לשמוע מוסיקה ובעיקר לחוש בתצוגת תכלית של אפקטים סוניים שפוגשים אותך בבטן במהלך סרט, ושמרגשים אותך עד השמיים ובחזרה, לבין האזנה להיי פיי בדגש על הנאמנות למקור.
דן לא מדובר כאן רק בחיות שונות.
נראה לך שהשוואה בין אוכל בייתי משובח ככל שלא יהיה, או בין שניצל שעבר טיגון בשמן עמוק ונתחב כלאחר כבוד לבאגט אש (לפני יומים אכלתי אצל כושי בנתניה ועפתי), למטבח שמזכה את בעליו בכוכב מישלן, היא השוואה הגיונית?
אף אחד בעולם לא עושה את ההשוואות הנ"ל, רק בארץ הקודש הכל אפשרי!!!
רחמנא ליצלן
נראה לי שלא ממש הבנת.
דן דיבר על מערכות קולנוע.
מערכות שתוכננו מראש עבור חדר ייעודי נניח.
ובחדר הייעודי הזה, ביצעו מדידות, טיפולים אקוסטיים, הוכנסו לשם רכיבים אקוסטיים אקטיבים, קרי:סאבוופרים והכל נשלט על ידי איזה פרוססור, במקרה של דן, חברת Storm, שמשתמשת בפתרון של Dirac.
אתה באמת חושב שחדר כזה יתקשה לנגן דיאנה קרול, אתה חושב שחדר כזה יתקשה במוזיקה מאתגרת?
ככל וחדר כזה יתבסס על רמקולים מסוימים של ווילסון, לצורך הדוגמא (פשוט אף פעם לא עולות לי דוגמאות אחרות)
אתה באמת חושב שהמוזיקה שם תהיה נחותה ממערכת סטריאו, עם אותם ווילסונים?
פשוט לא מבין מה אתה מנסה להגיד.
אתה כל הזמן מתייחס למקור. נאמנות למקור, רדיפה אחרי איזה מקור.
אתה כמובן לא היחיד שמשתמש במושג המוזר הזה, בזמן שהוא מעולם לא שמע את המקור (סורי, המקור הוא לא החוויה שהייתה לך באולם בווינה) כי הוא מעולם לא נכח בחדרי הקלטות/הפקות האחראיות למקור.
אגב, בהקשר הזה, אתה מודע לעובדה, אפרופו מקור, שעשרות חדרי הקלטה מהמפורסמים בעולם, לרבות נטלפיקס, רשתות שידור מהגדולות בעולם, כולם משתמשים בפתרונות של טרינוב?
וכל זה למען יצירת אחידות מסוימת.
מי לדעתך יהיה קרוב לאותו "מקור" בבית?
אתה או מישהו עם טרינוב?
רן