השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
הייתי מוסיף שהפעמונים האלו יודעים לטפל בבעיות בתחום התחתון, במיקום נכון הם משפרים את התלת מימד ואפילו אפשר ממש לשחק עם הבמה
קדימה, אחורה ולרוחב.
על איזה תדרים אתה מדבר ?
יש רזונטרים שמטפלים בתדרים נמוכים ואלו לא הפעמונים .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
נתחחיל מזה שבכל הקשור לאיכות אודיו בדגש על היי פיי ( שזה אומר בנאמנות למקור) -cd נחות מאנלוג, שלא לדבר על הזרמה דיגיטלית שרחוקה מ-cd בלא מעט אחוזים. בראש הטבלה כמובן נמצא טייפ הסלילים. קולנוע בייתי כלל לא נכנס לרשימה הנ"ל.
כל ההכרזות הפסקניות אינן נכונות עובדתית.

הטכנולוגיות האנלוגיות הן מכאניות, פרימיטיביות ונחותות בכל פרמטר אפשרי מהדיגיטליות.
מה שאנשים אוהבים באנלוג זה את הסטיות מהדיוק, שמייפייפות את התוצאה, בדיוק כמו שתוספת הרמוניות של מנורות == עיוותים -- הם נעימים לאוזן.

בכל השנים שבהם ויניל היה האופציה היחידה, צוותי הקלטות התלוננו על הירידה הגדולה באיכות בהעברה לוויניל. לעומת זאת, בדיגיטלי אפשר לקבל הביתה בדיוק את אותו קובץ שמשמש כמאסטר לדיסקים (CD, SACD, DVD-Audio, Blu-ray) לוויניל ולסטרימינג.

יש סטרימינג ברזולוציה שעולה על CD פי 1000 ויותר. 24 ביט זה פי 256 מ-16 ביט, ו-176.4 זה פי 4 מ-44.1, יחד זה יוצא פי 1024, אבל יש גם סטרימינג ברזולוציה של 24/192 ויותר.

לגבי טייפ סלילים, יש כאן סרטון שאולי כדאי לצפות בו מהתחלה כדי להבין יותר לעומק איך דיגיטל עובד, כולל בעניין האגדות השגויות על גלים דיגיטליים שנראים כמו מדרגות, אבל בסביבות 10:40 הוא מספר על זה שאפשר לבטא את רצפת הרעש של סרטים מגנטיים בביטים במקום ב-dB, ומתקבל שעבור קסטות מדובר ב-9 ביטים בתנאים מושלמים, וב5-6 בדרך כלל, וטייפ סלילים הטוב ביותר בשימוש באולפנים מגיע ל-13 ביט, וגם זה רק עם שיטות הפחתת רעשים מתקדמות...

ןלגבי קולנוע ביתי -- אין מה שלא יכנס לשם בכלל -- מדובר בדיסקים דיגיטליים לכל דבר ועניין, עם רזולוציות לא קטנות משל CD, ואם אנחנו מדברים על מוזיקה רב ערוצית, יש SACDs, Blu-rays ו-DVDs רב ערוציים ברזולוציות גבוהות.

בקיצור -- דיסאינפורמציה מכל הכיוונים ודיעות קדומות.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אגב ובנימה זו ,לא הייתי מזלזל בשום אלמנט אקוסטי באשר הוא .רק צריך להבין מה הוא עושה ולדעת מתי ואיך להשתמש בו.
הוא גם יכול לעשות רע כמו שהוא יכול לעשות טוב בשימוש הלא נכון.גם RC .
דפיוזרים לדוגמא -יתנו דבר ששום RC בעולם לא יעשה .כמוצר משלים כמובן.

הפעמונים מעצם היותם רזונטור -יתנו אפקט אחר וצר יותר בתדר - אבל בהחלט עובד בטווחי תדרים מסוימים.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
הייתי מוסיף שהפעמונים האלו יודעים לטפל בבעיות בתחום התחתון, במיקום נכון הם משפרים את התלת מימד ואפילו אפשר ממש לשחק עם הבמה
קדימה, אחורה ולרוחב.

מה הכוונה לטפל בתחום התחתון?
מה זה אומר התחום התחתון מבחינתך?

נגיד יש דיפ של 12 db ב 48 הרץ ב Q צר.
ויש דיפ של 8 db ב 80 הרץ ב Q רחב הרבה יותר.

מה הפעמון הזה לדעתך עושה בדיוק?

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
דן,

שאלה מוזרה שאלת. קולנוע בייתי נחות?
נחות בייחס למה?

גם בקולנוע ביתי יש ויש.

נתחחיל מזה שבכל הקשור לאיכות אודיו בדגש על היי פיי ( שזה אומר בנאמנות למקור) -cd נחות מאנלוג, שלא לדבר על הזרמה דיגיטלית שרחוקה מ-cd בלא מעט אחוזים. בראש הטבלה כמובן נמצא טייפ הסלילים. קולנוע בייתי כלל לא נכנס לרשימה הנ"ל.

אז בוא דן תהפוך את הקערה על פיה ותגיד לי arb כמה שאתה ושאר העולם טועים ובגדול.

אז מה עניין שמיטה אצל הר סיני.

מה הקשר בין קולנוע בייתי כאופציה לשמוע מוסיקה ובעיקר לחוש בתצוגת תכלית של אפקטים סוניים שפוגשים אותך בבטן במהלך סרט, ושמרגשים אותך עד השמיים ובחזרה, לבין האזנה להיי פיי בדגש על הנאמנות למקור.

דן לא מדובר כאן רק בחיות שונות.

נראה לך שהשוואה בין אוכל בייתי משובח ככל שלא יהיה, או בין שניצל שעבר טיגון בשמן עמוק ונתחב כלאחר כבוד לבאגט אש (לפני יומים אכלתי אצל כושי בנתניה ועפתי), למטבח שמזכה את בעליו בכוכב מישלן, היא השוואה הגיונית?


אף אחד בעולם לא עושה את ההשוואות הנ"ל, רק בארץ הקודש הכל אפשרי!!!

רחמנא ליצלן

נראה לי שלא ממש הבנת.

דן דיבר על מערכות קולנוע.
מערכות שתוכננו מראש עבור חדר ייעודי נניח.

ובחדר הייעודי הזה, ביצעו מדידות, טיפולים אקוסטיים, הוכנסו לשם רכיבים אקוסטיים אקטיבים, קרי:סאבוופרים והכל נשלט על ידי איזה פרוססור, במקרה של דן, חברת Storm, שמשתמשת בפתרון של Dirac.

אתה באמת חושב שחדר כזה יתקשה לנגן דיאנה קרול, אתה חושב שחדר כזה יתקשה במוזיקה מאתגרת?

ככל וחדר כזה יתבסס על רמקולים מסוימים של ווילסון, לצורך הדוגמא (פשוט אף פעם לא עולות לי דוגמאות אחרות)
אתה באמת חושב שהמוזיקה שם תהיה נחותה ממערכת סטריאו, עם אותם ווילסונים?

פשוט לא מבין מה אתה מנסה להגיד.

אתה כל הזמן מתייחס למקור. נאמנות למקור, רדיפה אחרי איזה מקור.

אתה כמובן לא היחיד שמשתמש במושג המוזר הזה, בזמן שהוא מעולם לא שמע את המקור (סורי, המקור הוא לא החוויה שהייתה לך באולם בווינה) כי הוא מעולם לא נכח בחדרי הקלטות/הפקות האחראיות למקור.

אגב, בהקשר הזה, אתה מודע לעובדה, אפרופו מקור, שעשרות חדרי הקלטה מהמפורסמים בעולם, לרבות נטלפיקס, רשתות שידור מהגדולות בעולם, כולם משתמשים בפתרונות של טרינוב?
וכל זה למען יצירת אחידות מסוימת.

מי לדעתך יהיה קרוב לאותו "מקור" בבית?
אתה או מישהו עם טרינוב?

רן
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אגב ובנימה זו ,לא הייתי מזלזל בשום אלמנט אקוסטי באשר הוא .רק צריך להבין מה הוא עושה ולדעת מתי ואיך להשתמש בו.
הוא גם יכול לעשות רע כמו שהוא יכול לעשות טוב בשימוש הלא נכון.גם RC .
דפיוזרים לדוגמא -יתנו דבר ששום RC בעולם לא יעשה .כמוצר משלים כמובן.

הפעמונים מעצם היותם רזונטור -יתנו אפקט אחר וצר יותר בתדר - אבל בהחלט עובד בטווחי תדרים מסוימים.
תשמע דן.
הפעמונים האלו פותחו ויוצרו כחלק מהתחביב שאנחנו כל כך אוהבים.
לא נעשו לפעמונים שום מדידות, שום גרפים ,לא כמה db יותר ולא כמה פחות. אין שום עניין מסחרי וגם לא יהיה.מכיוון שהתוצאות של הפעמונים האלו היו כל כך טובות ומפתיעות החלטנו לשתף עוד חברים לתחום שיקשיבו ואם זה יכול לעשות להם טוב למערכת שלהם אז בכיף למה לא.
כמובן שהיו כאלה עם אגו נפוח שסירבו בנימוס וזה אחלה והנה אפילו בפוסט הזה אתה רואה כמה תגובות מלגלגות.הם לא מבינים שאם הם היו שמים אצלם כמה כאלה הם לא היו יוצאים מהחדר שלהם. כל הפעמונים האלה הם תחביב נטו אין שום עניין עסקי פה בכלל.

כמובן כמו כל דבר טוב זה יכול לעשות גם רע אם לא ממקמים אותו במקום הנכון. לגבי טיפול בבס שוב אני לא אגיד מספרים כי לא מדדתי. רובכם חושבים
שהפעמונים ממוקמים אך ורק על קירות
אבל לא הם מטפלים ברמקול עצמו בכבלי חשמל, על מכשיר חשמלי, מפצלים, באנלוג בכלל זה דרמה.
עכשיו כשאני כותב את כל זה זה ממש נשמע כמו שיווק של מוצר אבל ממש לא
וכבר מזמן זה לא מוצע לאף אחד.
אף אחד לא טען לרגע שזה הדבר הכי מושלם .
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
מה הכוונה לטפל בתחום התחתון?
מה זה אומר התחום התחתון מבחינתך?

נגיד יש דיפ של 12 db ב 48 הרץ ב Q צר.
ויש דיפ של 8 db ב 80 הרץ ב Q רחב הרבה יותר.

מה הפעמון הזה לדעתך עושה בדיוק?

רן
רן כמו שכתבתי לדן לא יודע לתת מספרים. אני יכול לומר שבחדר שהבס נפוח, לא נקי, מלוכלך מתברבר ,תכניס פעמון כזה(ויש מספר דגמים) הוא ינקה את הבס ,יטפל בבומיות ואתה תשמע שכל העסק נרגע, מתייצב ומקבל נקיון.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
משה,

צריך להבין שבסוף זה רזנוטור .עם אפקט אקוסטי ברור כמו כל רזונטור אחר.

ליל מנוחה
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
תשמע דן.
הפעמונים האלו פותחו ויוצרו כחלק מהתחביב שאנחנו כל כך אוהבים.
לא נעשו לפעמונים שום מדידות, שום גרפים ,לא כמה db יותר ולא כמה פחות. אין שום עניין מסחרי וגם לא יהיה.מכיוון שהתוצאות של הפעמונים האלו היו כל כך טובות ומפתיעות החלטנו לשתף עוד חברים לתחום שיקשיבו ואם זה יכול לעשות להם טוב למערכת שלהם אז בכיף למה לא.
כמובן שהיו כאלה עם אגו נפוח שסירבו בנימוס וזה אחלה והנה אפילו בפוסט הזה אתה רואה כמה תגובות מלגלגות.הם לא מבינים שאם הם היו שמים אצלם כמה כאלה הם לא היו יוצאים מהחדר שלהם. כל הפעמונים האלה הם תחביב נטו אין שום עניין עסקי פה בכלל.

כמובן כמו כל דבר טוב זה יכול לעשות גם רע אם לא ממקמים אותו במקום הנכון. לגבי טיפול בבס שוב אני לא אגיד מספרים כי לא מדדתי. רובכם חושבים
שהפעמונים ממוקמים אך ורק על קירות
אבל לא הם מטפלים ברמקול עצמו בכבלי חשמל, על מכשיר חשמלי, מפצלים, באנלוג בכלל זה דרמה.
עכשיו כשאני כותב את כל זה זה ממש נשמע כמו שיווק של מוצר אבל ממש לא
וכבר מזמן זה לא מוצע לאף אחד.
אף אחד לא טען לרגע שזה הדבר הכי מושלם .

אז איפה הייתה הבעיה להסביר את זה עד עכשיו?
היינו צריכים לעבור 10 עמודים שתסביר את זה?

ותתפלא, נשמע לי מקסים שהשקעת זמן ופיתחת דבר כזה, בין אם זה עובד טוב יותר, או טוב פחות.

מסקרן.

עם זאת, שים את הדברים בפרופורציה, בין משהו מהסוג הזה לפרוססורים המכילים טכנולוגיית קצה, אלגוריתמים מתוחכמים, מליון פטנטים ואולפני ההקלטה הכי מפורסמים בעולם נשענים עליהם.

רן
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
אפשרי רק מה שמדויק - אצלי לפחות.

אם נתחיל בויכוח -על אנלוג מול דיגיטל - לא נסיים - אני מניח שאתה מסכים .מעבר לזה - זה לא קשור לדיון ,מי שיש לו מערכת רב ערוצית יכול לחבר מקור אנאלוגי באלף וארציות שונות.

אבל יש משהו אחר שהוא לא נתון לויכוח - וזו הנאמנות למקור .

כדי ממש להתקרב למקור, אתה צריך לחסל את הדבר שהכי הורס את המקור .הדבר הזה - הוא החדר שלך וגם שלי וגם של כל אחד פה. אני מזכיר את זה כי דיברת על נאמנות למקור .אחרת זה לא היה עולה.

וכן -ודאי שיש ויש במערכות קולנוע .יש ויש גם במערכות סטריאו .

העניין הוא שבמערכת רב ערוצית העסק מורכב יותר - מהסיבה הפשוטה שהוא כולל פשוט יותר רכיבים .אבל אם לא מתפשרים - אפשר להגיע לקסם אדיר - בכל פורמט.

אודיו זה אודיו זה אודיו.
אני רואה זלזול גס במערכות רב ערוציות .ישנם כאלה שגם לוקח חודש לכייל אותם.חודש . ובחודש הזה אתה יודע איך מכיילים - רק בדו ערוצי.משם ממשיכים.

סופש נעים
דן היקר,
אם זכרוני לא מטעה אותי אתה זה ששאל לגבי קולנוע ביתי בזיקה ל"נחות" ולא בנוגע לרב ערוצי.

מכאן שאם אין לך בעיה לערבב מין בשאינו מינו זה גם בסדר.

לגבי התקרבות למקור אתה לפחות מסכים איתי בניגוד לרן שקיים כזה דבר.

האם בשביל להתקרב למקור נדרש לפני הכל להפוך את מרחב האזנה למרחב אקוסטי סטרילי, אני רחוק מלחשוב כמוך.

מבחינתי צריך מערכת שפשוט תקרב אותך אליו ולא תרחיק אותך וזאת כמובן בחדר מאוזן, ואת זה מסתבר רוכשים עם לא מעט נסיון.
נ.ב
יותר רכיבים+ יותר אלקטרוניקה= יותר התרחקות

סופש נעים וחם
גם לך
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
arb

אין דבר כזה יותר אלקטרוניקה=יותר התרחקות.

זו אקסיומה שהיא לא מבוססת על כלום, חוץ מהנחות וספקולציות.

ובנינו זה גם לא מעניין.

מבחינתי שהמערכת תהיה מורכבת מ 4 רכיבים, או 40 רכיבים ובאמצע יעמוד איש ירוק ויחבר בין הרכיבים.

מה זה בכלל מעניין אותך?

רק דבר אחד אמור לעניין וזה מה קורה כשלוחצים על Play, איך הגעת לשם, כמה כסף הוצאת, כמה רכיבים יש, מה המשקל הכולל של המערכת, הכל לא מעניין, לא חשוב.

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
העניין הוא שהוא לא כמו רזונטור אחר.
לילה טוב.
ראיתי מספר רזונטורים שיש להם גם מספר זויות - כך שאין יכולים להשפיע גם על תדרים גבוהים.
אין שום דרך בעולם הזה - (אולי בעולם אחר שם גלי הקול עובדים אחרת) - שזה ישפיע על באס נמוך.
רוזנטור שמכויל לתדר מסוים שהוא נמוך חייב להיות עתום בגודלו.אני מצטער זו פזיקה פשוטה.

יתכן וזה השפיע על תדרים מסוימים והאיזון הטונאלי השתנה ואתה "תופס" את הבאס אחרת - אבל אין שום דרך בעולם שזה ישםיע ישירות על הבאס ,בטח לא ביטול בומיות וכו.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אז איפה הייתה הבעיה להסביר את זה עד עכשיו?
היינו צריכים לעבור 10 עמודים שתסביר את זה?

ותתפלא, נשמע לי מקסים שהשקעת זמן ופיתחת דבר כזה, בין אם זה עובד טוב יותר, או טוב פחות.

מסקרן.

עם זאת, שים את הדברים בפרופורציה, בין משהו מהסוג הזה לפרוססורים המכילים טכנולוגיית קצה, אלגוריתמים מתוחכמים, מליון פטנטים ואולפני ההקלטה הכי מפורסמים בעולם נשענים עליהם.

רן
זה לא הוסבר כי התייחסת לזה כאל וודו
ראיתי מספר רזונטורים שיש להם גם מספר זויות - כך שאין יכולים להשפיע גם על תדרים גבוהים.
אין שום דרך בעולם הזה - (אולי בעולם אחר שם גלי הקול עובדים אחרת) - שזה ישפיע על באס נמוך.
רוזנטור שמכויל לתדר מסוים שהוא נמוך חייב להיות עתום בגודלו.אני מצטער זו פזיקה פשוטה.

יתכן וזה השפיע על תדרים מסוימים והאיזון הטונאלי השתנה ואתה "תופס" את הבאס אחרת - אבל אין שום דרך בעולם שזה ישםיע ישירות על הבאס ,בטח לא ביטול בומיות וכו.

זכותך לדעתך דן
אתה גם יכול להכנס לאתר של סנרגיסטיק ותראה איך הם ממקמים רזונטורים ובאיזה תחום תדרים הם מטפלים
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
דן היקר,
אם זכרוני לא מטעה אותי אתה זה ששאל לגבי קולנוע ביתי בזיקה ל"נחות" ולא בנוגע לרב ערוצי.

מכאן שאם אין לך בעיה לערבב מין בשאינו מינו זה גם בסדר.

לגבי התקרבות למקור אתה לפחות מסכים איתי בניגוד לרן שקיים כזה דבר.

האם בשביל להתקרב למקור נדרש לפני הכל להפוך את מרחב האזנה למרחב אקוסטי סטרילי, אני רחוק מלחשוב כמוך.

מבחינתי צריך מערכת שפשוט תקרב אותך אליו ולא תרחיק אותך וזאת כמובן בחדר מאוזן, ואת זה מסתבר רוכשים עם לא מעט נסיון.
נ.ב
יותר רכיבים+ יותר אלקטרוניקה= יותר התרחקות

סופש נעים וחם
גם לך

שלום ידידי,

מין שאינו מינו -זו הגדרה שלך.

המקור אומר - תגובה לינארית בחדר.אין מקור אחר.בהסתכלות הגדולה של הדברים .במאקרו.

זה לא עניין של חשיבה -זו פשוט עובדה מוגמרת.

מערכת מוצבת נכון ,בחלל נכון תקרב אותך למקור בצורה שלא תתואר,גם אם היא משתמשת ביותר רכיבים .

אל תבין לא נכון - אני לא חסיד של כלום . לא של RC לא של אקוסטיקה פאסיבית- אני חסיד של תוצאה מעולה במינמום זמן.כזו שאפשר למדוד אותה ולשפר אותה - לזהות בעיות גדולות -לחסל אותם ועם האוזן לעשות FINE TUNING ׁ(לוקח זמן רב).

אבל מכל מה שראיתי ובדקתי וחוויתי - תיצור סביבה נכונה. תשתמש רק ב RC או בפאסיבי או גם וגם - זה לא משנה איך.רק תהיה מודע למה שקורה .

אני מנסה להקנות קצת כלים לשפר דברים,לעורר לפחות עניין וסקרנות - אני חושב ששם נמצא המפתח .
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
זה לא הוסבר כי התייחסת לזה כאל וודו


זכותך לדעתך דן
אתה גם יכול להכנס לאתר של סנרגיסטיק ותראה איך הם ממקמים רזונטורים ובאיזה תחום תדרים הם מטפלים

זהו - פה זו לא דעה.
נכנסתי אגב - אין נתון כזה.

בכל מקרה -סופש נעים
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
יש רזונטורים של תדרים נמוכים אגב :
https://www.acusticaapplicata.com/volcano.php?lang=en

צריך המון כדי באמת להשפיע על באס . זו הבעיה

יופי אז יש ובחדרים קטנים צריך פחות.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
לא .

צריך ממש בחדרים קטנים רק הרזונטור צריך להתמודד עם תדר קצת יותר גבוה - עדיין מהותית מתחת ל100 הרץ .

נראה לי שמיצינו משה .
בהצלחה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור