השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
משה.

קודם כל ,אתה צריך להרגע, זה בכל זאת רק תחביב.

שנית, כולנו נשמח אם לא תפנה אותנו לאחרים לקבל חוות דעת, אלה אתה, כסוחר בתחום (מפליא שאתה לא מסומן ככזה) צריך להסביר על המוצרים שאתה מנסה למכור כאן בכל דיון ודיון.

שלישית, זה יהיה נחמד אם תפסיק לשפוט ולזלזל במערכת של קובי, שהיא ממש בטיפונת יותר יוקרתית משלך (מבלי חלילה להמעיט מערכה).
ותחזור, אם יש לך את המסוגלות, לעיקר הדיון.

למה בעיניך אקוסטיקה זה קישקוש?
למה לדעתך האוזניים שלך מסוגלות לנתח בעיות מורכבות בסאונד?
וכיצד אתה פותר בתאכלס, בלי "אודיו במילים", בעיות שהאוזניים שלך שומעות?

תכניס קצת פרקטיקה לדיון הזה, במקום להשמיץ ולזלזל כל היום

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
כנראה ששני החברה עם הקולנוע ביתי מאד פגועים והתגובות שלהם יצאו מכל שליטה. מה שמצחיק שהם יורדים על כולם וכשעונים להם אז סוף העולם.
אני גם שייך לתחום הרב ערוצי , בין היתר , אני לא נפגעתי , חס ושלום , אני מצפה לתשובה - אני רוצה להבין מאיפה זה מגיע.

לגבי הרזונטורים שלך ( פעמונים ) זה עובד וזה גם מדיד. יש גם דפיוזרים שאני מאוד אוהב - שעובדים על טווח רחב יותר עם far field הרבה יותר קרוב.

האם אתה יודע להסביר לי למה רב ערוצי זה נחות כמו שאני הסברתי לך למה הפעמונים אכן עובדים ?

חשוב לי !
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני עדיין אומר לך שהתבלבלת עם הצמר גפן עם מישהו אחר. חחחח

לגבי הפעמונים תשאל את נמר או זבדה
הם יענו לך מה זה עושה.
בעצם אני מצפה מנמר לשבור שתיקה ולהסביר לך מה זה עושה.

אגב משה,

למה שנמר, או זבדה אמורים להסביר משהו, אם בחרת לכנות אותם "כבשים", לפני מספר עמודים...?

זוכר את ההערות שלך לגבי האנשים שביקרו אצלי...?:)

רן
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אגב משה,

למה שנמר, או זבדה אמורים להסביר משהו, אם בחרת לכנות אותם "כבשים", לפני מספר עמודים...?

זוכר את ההערות שלך לגבי האנשים שביקרו אצלי...?:)

רן
נמר וזבדה מובילים את הכבשים.
דווקא אותם אני מאד מעריך כמבינים בסאונד ואותך קצת פחות מה לעשות.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
משה.

קודם כל ,אתה צריך להרגע, זה בכל זאת רק תחביב.

שנית, כולנו נשמח אם לא תפנה אותנו לאחרים לקבל חוות דעת, אלה אתה, כסוחר בתחום (מפליא שאתה לא מסומן ככזה) צריך להסביר על המוצרים שאתה מנסה למכור כאן בכל דיון ודיון.

שלישית, זה יהיה נחמד אם תפסיק לשפוט ולזלזל במערכת של קובי, שהיא ממש בטיפונת יותר יוקרתית משלך (מבלי חלילה להמעיט מערכה).
ותחזור, אם יש לך את המסוגלות, לעיקר הדיון.

למה בעיניך אקוסטיקה זה קישקוש?
למה לדעתך האוזניים שלך מסוגלות לנתח בעיות מורכבות בסאונד?
וכיצד אתה פותר בתאכלס, בלי "אודיו במילים", בעיות שהאוזניים שלך שומעות?

תכניס קצת פרקטיקה לדיון הזה, במקום להשמיץ ולזלזל כל היום

רן
שוב למי יש יותר גדול?
אז האטרייה שלי אוכל את הסשה 2 שלו מבלי למצמץ, אין לו בכלל כבילה, אין לו חשמל, הנאט אוכל את ההגברה שלו, ומקור בכלל אין מה לדבר.
אז אם אתה רוצה שנמשיך בגן ילדים הזה אז אין בעיה.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני לא רוצה להמשיך בכלום משה, אני בסך הכל מבקש, במהלך ה-5 עמודים האחרונים, שאתה וחבריך תעברו לפרקטיקה.

זה יותר מדיי לבקש?

תתחילו להסביר את המשנה שלכם בתאכלס, במקום להסביר אם המערכת של קובי טובה, או לא טובה, או כל מי שמקשיב לקולנוע הוא נחות.

אנחנו כאן כדיי ללמוד. קדימה. תתחיל.

רן
 

yarino

אוהב את התחום
הודעות
350
מעורבות
103
נקודות
43
כבר קבעת שאין לי כבילה, שוב קיבלת דיס אינפורמציה מאדם מסכן שיושב בבונקר שחור מוקף ברמקולים עם גלגלים של מריצה מיושנים וחושב שהוא מבין גדול.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
תהיה פה תשובה על הקולנוע ?
או שזה רק סיסמאות
 

yarino

אוהב את התחום
הודעות
350
מעורבות
103
נקודות
43
שוב למי יש יותר גדול?
אז האטרייה שלי אוכל את הסשה 2 שלו מבלי למצמץ, אין לו בכלל כבילה, אין לו חשמל, הנאט אוכל את ההגברה שלו
בעולם שאתה חי בו גם אינפיניטי טובה ממרצדס.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
תהיה פה תשובה על הקולנוע ?
או שזה רק סיסמאות
קודם כל תזכורת: רב ערוצי זה לא רק קולנוע -- יש גם מוזיקה ללא תמונה ברב ערוצי.

שנית, נראה לי שההתנשאות הקלאסית נובעת ממניעים היסטוריים:

אם מישהו קונה מערכת בתקציב נתון, אז אם היא רב ערוצית, התקציב מתחלק בין יותר חלקים, ויוצא שגם ההגברה וגם הרמקולים הקדמיים נחותים בהרבה מאצל מי שקונה סטריאו בלבד באותו תקציב, וכמובן גם שהצליל בהאזנה למוזיקה נטו, שזה כמעט תמיד רק בסטריאו (ל-CD ובתקליטים בעצם אין אלטרנטיבה), נחותה.

מעבר לזה, ברוב מערכות הקולנוע משתמשים ברסיברים, לפעמים אפילו עם פרוססורים למיניהם, שאצל הפיוריסטים זה NO-NO אפילו אם איכות ההגברה הייתה זהה, אבל בד"כ איכות ההגברה אכן נמוכה יותר משל מגבר סטריאו או מונובלוקים, אפילו של אותו יצרן.

בהסתכלות פיוריסטית, אפילו רק החיבור לעוד רכיבים, אפילו אם משתמשים ב-home-theater bypass, מוריד מאיכות הסאונד. זה כולל גם את רכיב הטיונר שיש ברסיבר, ובוודאי שימוש בסאב.

מסיבות מסוג זה, הרבה פיוריסטים מחזיקים מערכת לגמרי נפרדת לקולנוע.

זה מזכיר לי שהיה אצלי מומחה ממש רציני, שביקש לשמוע מה קורה אם מנתקים את כל הרכיבים שמחוברים למערכת, לא רק לנתק את האינטרקונקטים אלא גם להוציא אותם מהחשמל. הוא ציפה לשמוע הבדל משמעותי, אבל לא הוא, לא עוד אודיופיל רציני ולא אני שמענו הבדל כלשהו.

עם זאת, גם לי כל העניין של פרוססורים ו-RC לא נראה בכלל, ולא העליתי בדעתי עד כמה זה אכן יכול להיות קוהרנטי בצורה מושלמת כל כך.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
מחכה לתשובה של אנשים אחרים.... את דעתך אני יודע ;)
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
מחכה לתשובה של אנשים אחרים.... את דעתך אני יודע ;)

זה לא הגיוני לא להכיר בקולנוע ביתי זו
עובדה, פשוט לי זה לא עולה במחשבה
מכמה סיבות, צריך מרחב יותר גדול, יותר
ציוד לרוב רמקולים נוספים לא זהים לקדמיים, יש צורך במסך גדול הקלטות
וסרטים לקונוע ביתי, אך מעל
להכל זו נאמנות לתפיסה שלי "פחוט זה
יותר" מבחינת מימוש דו ערוצי.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
היי יוסי,

מיותר שאשלח תמונות וגרפים.
אבל אני אסביר בפשטות .

השאיפה היא כן רמקולים זהים בקולנוע ביתי -זה דבר ישים וקיים בחדרים מעולים.
פחות זה יותר - בסוף האוזן קובעת .יש פחות לא טוב ויש יותר לא טוב - ויש גם ההפיך.

אני יכול להגיד לך לדוגמא שעם 4 סאבים בחדר לדוגמא - אתה מקבל תגובה בבאס שהיא פשוט יוצאת דופן -שנשארת זהה בכל החדר והחויה היא יוצאת דופן .יש גם הרבה סאטפים של מוזיקה שמשתמשים בתצורה כזו.

מחיר קולנוע ביתי איכותי - יכול להיות יקר להחריד .זה בטוח. אבל כשהוא יוצא דופן - הוא יוצא דופן בהכל.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
דן,

שאלה מוזרה שאלת. קולנוע בייתי נחות?
נחות בייחס למה?

גם בקולנוע ביתי יש ויש.

נתחחיל מזה שבכל הקשור לאיכות אודיו בדגש על היי פיי ( שזה אומר בנאמנות למקור) -cd נחות מאנלוג, שלא לדבר על הזרמה דיגיטלית שרחוקה מ-cd בלא מעט אחוזים. בראש הטבלה כמובן נמצא טייפ הסלילים. קולנוע בייתי כלל לא נכנס לרשימה הנ"ל.

אז בוא דן תהפוך את הקערה על פיה ותגיד לי arb כמה שאתה ושאר העולם טועים ובגדול.

אז מה עניין שמיטה אצל הר סיני.

מה הקשר בין קולנוע בייתי כאופציה לשמוע מוסיקה ובעיקר לחוש בתצוגת תכלית של אפקטים סוניים שפוגשים אותך בבטן במהלך סרט, ושמרגשים אותך עד השמיים ובחזרה, לבין האזנה להיי פיי בדגש על הנאמנות למקור.

דן לא מדובר כאן רק בחיות שונות.

נראה לך שהשוואה בין אוכל בייתי משובח ככל שלא יהיה, או בין שניצל שעבר טיגון בשמן עמוק ונתחב כלאחר כבוד לבאגט אש (לפני יומים אכלתי אצל כושי בנתניה ועפתי), למטבח שמזכה את בעליו בכוכב מישלן, היא השוואה הגיונית?


אף אחד בעולם לא עושה את ההשוואות הנ"ל, רק בארץ הקודש הכל אפשרי!!!

רחמנא ליצלן
 

נערך לאחרונה ב:

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
עדיין מחכה להזמנה על האש
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
וואי. ויכוח ויכוח יש פה.

אז בואו נעשה סדר. גם ל-yarino שאינני מכיר אותו אישית, אבל מבין את הגישה שלו, וגם למשה שאני מכיר היטב.

נתחיל בפעמונים.

שמעתי אותם, אצלי בבית, וזה אחרי שנים שאני מכיר מוצרים מהזן הזה. הם עושים כמה דברים נפלאים במערכות שקופות. למשל מערכת המורכבת ממונובלוקים של פאס ופרוססור של טרינוב משודכים לסשה 2, בחלל טוב, תדע לדווח על המצאותם של הפעמונים. ולכן, לא הייתי ממהר לשלול אותם. אצלי הם עשו וזה היה מרשים.

עכשיו נדבר על rc.

מה שהמוצרים הללו עושים, ב-2021, זה משהו ששום פעמון או כל רכיב אודיופילי (גלי שומאן) אחר, מצויין ככל שיהיה, לא יצליחו לעשות. ולא בגלל שהם פחות טובים אם כי בגלל שהם לא קשורים זה לזה. או במילים אחרות - זה לא אותו הדבר.

למשל.

חדר גרוע? שום פעמון לא יציל אותו - rc הפוך אותו לזהב (באופן יחסי).
חדר בינוני? הפעמון יעזור קצת בפוקוס, rc יהפוך אותו לחדר טוב מאוד
חדר טוב? הפעמונים יסדרו בו הרבה דברים קטנים rc יסדר בשיטה אחרת כנראה דברים דומים.

ומדוע?
משום שפעמונים משום מה, (אל תתחילו לחקור אותי כי אין לי מושג כיצד) מטפלים בשני דברים באופן מרשים. פוקוס ושקט (מה שמסדר אוויר, מיקרו דינמיקה ודינמיקה בכלל). אבל זה בתנאי שהחלל מראש הוא חלל טוב. ה-rc לעומת זאת, עושה דרמות בכל פרמטר שרק אפשר לחשוב עליו. פאזות, נקיון, איזון טונאלי וכ״ו.

טכנית. rc איכותי ומכוייל היטב הוא כמעט ללא תחרות לשום אביזר משלים. אז איפה הוא בעמדת נחיתות? כמעט אף פעם. ואני מדבר על המודרנים שבהם. הישנים שכולם עשו עליהם רעש אי שם בשנת 2007, היו פחות טובים מאקולייזר פרמטרי. המודרנים לעומת זאת, הם וואו.

מה שכן. אם יש יכולות מעשיות, טיפול אקוסטי פסיבי מדוד ומקצועי יכול להגיע לרמות של rc, ובמיקרים נדירים אפילו לתוצאות מאוזנות יותר.

ועכשיו נדבר על חג המולד.

חג המולד הוא חג מוסיקלי מאוד. באיזורים אחרים בעולם הוא מושלג, בפנים אח עם גחלים לוחשות, ואם מוסיפים לזה מוסיקה טובה, עם rc משובח, או פעמונים לפיין טויונינג, ויצא לנו אחלה ערב. אממה? זה של נוצרים אז וואלה, אני מעדיף את חנוכה.

יאללה, שיתחיל הגשם.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
וואי. ויכוח ויכוח יש פה.

אז בואו נעשה סדר. גם ל-yarino שאינני מכיר אותו אישית, אבל מבין את הגישה שלו, וגם למשה שאני מכיר היטב.

נתחיל בפעמונים.

שמעתי אותם, אצלי בבית, וזה אחרי שנים שאני מכיר מוצרים מהזן הזה. הם עושים כמה דברים נפלאים במערכות שקופות. למשל מערכת המורכבת ממונובלוקים של פאס ופרוססור של טרינוב משודכים לסשה 2, בחלל טוב, תדע לדווח על המצאותם של הפעמונים. ולכן, לא הייתי ממהר לשלול אותם. אצלי הם עשו וזה היה מרשים.

עכשיו נדבר על rc.

מה שהמוצרים הללו עושים, ב-2021, זה משהו ששום פעמון או כל רכיב אודיופילי (גלי שומאן) אחר, מצויין ככל שיהיה, לא יצליחו לעשות. ולא בגלל שהם פחות טובים אם כי בגלל שהם לא קשורים זה לזה. או במילים אחרות - זה לא אותו הדבר.

למשל.

חדר גרוע? שום פעמון לא יציל אותו - rc הפוך אותו לזהב (באופן יחסי).
חדר בינוני? הפעמון יעזור קצת בפוקוס, rc יהפוך אותו לחדר טוב מאוד
חדר טוב? הפעמונים יסדרו בו הרבה דברים קטנים rc יסדר בשיטה אחרת כנראה דברים דומים.

ומדוע?
משום שפעמונים משום מה, (אל תתחילו לחקור אותי כי אין לי מושג כיצד) מטפלים בשני דברים באופן מרשים. פוקוס ושקט (מה שמסדר אוויר, מיקרו דינמיקה ודינמיקה בכלל). אבל זה בתנאי שהחלל מראש הוא חלל טוב. ה-rc לעומת זאת, עושה דרמות בכל פרמטר שרק אפשר לחשוב עליו. פאזות, נקיון, איזון טונאלי וכ״ו.

טכנית. rc איכותי ומכוייל היטב הוא כמעט ללא תחרות לשום אביזר משלים. אז איפה הוא בעמדת נחיתות? כמעט אף פעם. ואני מדבר על המודרנים שבהם. הישנים שכולם עשו עליהם רעש אי שם בשנת 2007, היו פחות טובים מאקולייזר פרמטרי. המודרנים לעומת זאת, הם וואו.

מה שכן. אם יש יכולות מעשיות, טיפול אקוסטי פסיבי מדוד ומקצועי יכול להגיע לרמות של rc, ובמיקרים נדירים אפילו לתוצאות מאוזנות יותר.

ועכשיו נדבר על חג המולד.

חג המולד הוא חג מוסיקלי מאוד. באיזורים אחרים בעולם הוא מושלג, בפנים אח עם גחלים לוחשות, ואם מוסיפים לזה מוסיקה טובה, עם rc משובח, או פעמונים לפיין טויונינג, ויצא לנו אחלה ערב. אממה? זה של נוצרים אז וואלה, אני מעדיף את חנוכה.

יאללה, שיתחיל הגשם.
הייתי מוסיף שהפעמונים האלו יודעים לטפל בבעיות בתחום התחתון, במיקום נכון הם משפרים את התלת מימד ואפילו אפשר ממש לשחק עם הבמה
קדימה, אחורה ולרוחב.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
דן,

שאלה מוזרה שאלת. קולנוע בייתי נחות?
נחות בייחס למה?

גם בקולנוע ביתי יש ויש.

נתחחיל מזה שבכל הקשור לאיכות אודיו בדגש על היי פיי ( שזה אומר בנאמנות למקור) -cd נחות מאנלוג, שלא לדבר על הזרמה דיגיטלית שרחוקה מ-cd בלא מעט אחוזים. בראש הטבלה כמובן נמצא טייפ הסלילים. קולנוע בייתי כלל לא נכנס לרשימה הנ"ל.

אז בוא דן תהפוך את הקערה על פיה ותגיד לי arb כמה שאתה ושאר העולם טועים ובגדול.

אז מה עניין שמיטה אצל הר סיני.

מה הקשר בין קולנוע בייתי כאופציה לשמוע מוסיקה ובעיקר לחוש בתצוגת תכלית של אפקטים סוניים שפוגשים אותך בבטן במהלך סרט, ושמרגשים אותך עד השמיים ובחזרה, לבין האזנה להיי פיי בדגש על הנאמנות למקור.

דן לא מדובר כאן רק בחיות שונות.

נראה לך שהשוואה בין אוכל בייתי משובח ככל שלא יהיה, או בין שניצל שעבר טיגון בשמן עמוק ונתחב כלאחר כבוד לבאגט אש (לפני יומים אכלתי אצל כושי בנתניה ועפתי), למטבח שמזכה את בעליו בכוכב מישלן, היא השוואה הגיונית?


אף אחד בעולם לא עושה את ההשוואות הנ"ל, רק בארץ הקודש הכל אפשרי!!!

רחמנא ליצלן

אפשרי רק מה שמדויק - אצלי לפחות.

אם נתחיל בויכוח -על אנלוג מול דיגיטל - לא נסיים - אני מניח שאתה מסכים .מעבר לזה - זה לא קשור לדיון ,מי שיש לו מערכת רב ערוצית יכול לחבר מקור אנאלוגי באלף וארציות שונות.

אבל יש משהו אחר שהוא לא נתון לויכוח - וזו הנאמנות למקור .

כדי ממש להתקרב למקור, אתה צריך לחסל את הדבר שהכי הורס את המקור .הדבר הזה - הוא החדר שלך וגם שלי וגם של כל אחד פה. אני מזכיר את זה כי דיברת על נאמנות למקור .אחרת זה לא היה עולה.

וכן -ודאי שיש ויש במערכות קולנוע .יש ויש גם במערכות סטריאו .

העניין הוא שבמערכת רב ערוצית העסק מורכב יותר - מהסיבה הפשוטה שהוא כולל פשוט יותר רכיבים .אבל אם לא מתפשרים - אפשר להגיע לקסם אדיר - בכל פורמט.

אודיו זה אודיו זה אודיו.
אני רואה זלזול גס במערכות רב ערוציות .ישנם כאלה שגם לוקח חודש לכייל אותם.חודש . ובחודש הזה אתה יודע איך מכיילים - רק בדו ערוצי.משם ממשיכים.

סופש נעים
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור