השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


yarino

אוהב את התחום
הודעות
350
מעורבות
103
נקודות
43
arb

ואכן רן צודק, מטרת התיקון היא להתגבר על אותן בעיות קשות בחלל, כמובן שזה מצריך גם טיפול בסיסי כמו וילון, שטיח וכד'.

אני פחות מסכים עם עמיר לגבי זה שהטרינוב לא יהפוך חדר רע (תלוי כמה רע) לטוב, לטעמי הוא עושה מהפך בחלל ומאוד קל לזהות את זה, כל מה שצריך זה לחיצה על כפתור ביטול ה RC
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
נתחיל בכך שאני לא טוען שדיגיטל נשמע יותר טוב מאנלוג באופן גורף, ממש לא! (ודרך אגב, יש לי אוסף תקליטים די גדול כאשר רובם באיכות שלא זמינה היום) אני טוען שיש ויש ומכיוון שזה לא הדיון לא ארחיב.
העיניין שניסיתי להציג הוא שזה משעמם לשמוע שוב ושוב ושוב את אותו תקליט ושכמעט כל המוזיקה היום מוקלטת דיגיטלית באיכות מדהימה ושאני לא מסוגל לשמוע שוב את זפלין ומעולם לא סבלתי את פינק פלויד וגם בטהובן יצא לי מכל החורים. אני אוהב מוזיקה שאני לא מכיר.
עכשיו, אותו פיפס ואלפים שניה במצילה שכולנו מחפשים אתה תמצא בהרבה יותר db אם תתיחס ברצינות למה שהסביר עמיר באותה דוגמה לפני כמה פוסטים.
אתה לעומת זאת כותב בביטחון על סוגי חומרים שמהם עשוי השקע וכמה סנטימטר זה יזיז את הבמה, אתה מצחיק ויוסי ״המהנדס״ עוד יותר כשהוא כותב שצריך ללמוד מטלורגיה כדי לדעת את הדברים האלה, אז תרשה לי אבל אני מהנדס מכונות ובמקרה יש לי נגיעה יומיומית למתכות ולדפי נתונים שלהן לא היה מקום לתת לו לייק על הקישקושים שלו וכנראה שהוא לא מהנדס מבריק. אני מושקע הון בכבלים, שקע, כבל בקיר, טיפול בחשמל, משכחים וכל דבר שישפר בעוד שתי נקודות את חדר ההאזנה שלי אני אוסף שיפורים קטנים כגדולים ומוכן לשלם עליהם, גם אני רודף אחרי רזולוציה ובמה. אממה באים פה אנשים שיש להם עצבים ללמוד, למדוד ולחפור ואומרים לי שאני רודף אחרי דיבי אחד כשמסתתרים אצלי בחדר 5 דיבי או לא יודע כמה (והחדר שלי מטופל אקוסטית אבל לפי האוזן) מסבירים את זה בצורה ברורה ומשכנעת, רן הדגים לי יותר מפעם אחת אז וואלה, בשיפוץ הקרוב אני מתחיל שם. אם אתה היית מציג לפני משהו יותר משכנע הייתי זורם.
בזמנו רציתי להציג לך רזונטורים מאד מיוחדים ,התלהבת מהרעיון אך באותה מידה גם התקפלת…
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
דן,

בוקר טוב,

let's face it

אותו גועל נפש שאתה לא רוצה להיות חלק ממנו ובצדק, התחיל הרבה קודם לשרשור.

בניגוד אליך, היה חשוב לי להעלות את זה בתחילת הפוסט משום שבדיעבד לא ראיתי שזה כל כך הפריע, ולמען האמת לא רק לך. בלי קשר אני בטוח שגם מבחינתך לא ראוי לעשות כאן איפה ואיפה.

מה בכל זאת כל כך הקפיץ אותך, שטענתי ש- RC= אג'נדה איזוטרית. סתם ליידע כללי כמה מחברי הפורום משתמשים בטרינוב?

איזוטרי= ידוע למעטים. אז במה לא דייקתי, בפרט שרן בעצמו מדווח לנו שמדובר במוצר סופר מסובך שהיה עבורו לפחות בהתחלה כמו סינית

כמה פעמים דן, נכתב ע"י רן ועמיר, שאחרי תיקון הבעיות בכיול האוטמטי של ה-RC מגיע השלב לבצע התאמה לטעם אישי.

אחרי שאתה מסביר שאתה שומע רואה וחווה אנשים איך הם מקבלים החלטות באודיו ( הודעה נס' 4 עמ' 8), אתה טוען; עוד דבר חשוב-RC-זה לא טעם. ועוד פעם טעם.

אין לי בדל של ספק שאתה מנסה לעודד אנשים לצאת וללמוד ובעיקר להסתכל לאמת בפנים ומשם להתחיל, כפי שאתה מעיד על עצמך.

מנגד אין לך בעיה כלשהיא לצדד בדבריו של רן שמבחין בדקות; שברגע שמציגים אג'נדות שונות, חשיבה שונה, נסיון ומסקנות שונות, הדבר יגרום לאנשים מסוימים לצאת מהכלים. מי בדיוק יצא כאן מהכלים, ועל מה?

תסכים או שלא התגובות הנ"ל יותר משהם מעודדות למידה משמעותית כלשהיא הם מעוררות אנטגוניזם.

דוגמה באותו עניין, אין יותר מתאים מעמיר להמשיך לפמפם לנו השכם והערב את המנטרה על אנשי המקלדת; אותם לא מענין ללמוד מאחרים מעניין אותם להשוויץ-במה שהם חושבים [שהם כבר יודעים], ואם כבר אז ללמד אחרים בכדי להביא להם את האור. אכן מילים כדורבנות.

נתקדם, רן טוען שמטרת התיקון הנדון זה להתגבר על בעיות אקוסטיות קשות בחלל.

מנגד עמדתו של עמיר היא שלא ניתן באמצעותו להפוך חדר רע לטוב, כמו שאי אפשר להפוך מערכת גרועה לטובה. כמו שהטרינוב לא יתקן בעיתיות שנגרמת ע"י סטנד גרוע או חשמל.

תהא אשר תהא התשובה המדוייקת, אני ניסיתי להסביר באורך רוח, עד כמה הטיפול בחשמל ובסטנד זה דבר אלמנטרי וחשוב, וזה כמובן נפל על אוזניים ערלות.

לדידו של עמיר, מדידות וטרינוב אינם סותרים את הטיפולים האודיופילים הקלאסיים!

למרות זאת מבחינת רן, הטיפול האקוסטי הפסיבי תופס כל עוד הוא מקצועי, כי מה לעשות לדידו הצעצועים האקוסטיים שאני ושכמותי ככל הנראה עושים בהם שימוש, הם כלשונו; גימיק, קישקוש והימור פה הימור שם, משחקים, בשום צורה זה לא קשור למהות לעיקר.

בשני פוסטים שונים שמתייחסים ל-moshe625 הוא כמובן מסביר לו שהוא לא מזלזל בכלום, והשיא מגיע בהודעתו השניה(עמ' 12 הודעה 17) שבו הוא כמו גוער במכותב היקר על שבתמימותו הרבה לא מבין על מה הוא מדבר.

רן מוסיף; המערכת מבצעת כיול: היא מתקנת במליון מישורים ועוד ועוד זהו. נגמר הכיול במצב flat.

עכשיו באפשרותך להביא את הסאונד לאן שאתה רוצה , רוצה יותר עגול, פחות עגול, רוצה יותר רזלוציה, פחות רזלוציה, רוצה את הסאונד יותר אגרסיבי, פחות אגרסיבי, סבבה, קח שחק עם מה שבא לך.

כשהעלתי על הכתב את האקסיומה בדבר הזיקה לתוכן המשוחזר שברגע שהוא רחוק מלהיות העיקר (בניגוד למצב שבו הוא הופך לאישו) , לטעם האישי יש מקום משמעותי ומכריע. אף אחד לא קם, כולל מי מהנכבדים שבדיעבד זה הפך לחלק מהותי מהאג'נדה שלהם.

בתגובה לאיציק ירקוני רן כותב; אתה צריך להתרכז שניה במהות, בעיקרון. המוצרים הללו נועדו לפתור בעיות ולא לקלוע לטעם שלך.

כמו כן; אני נעזר במדע על מנת לפתור בעיות שאני שומע באוזניים על מנת להבין את היקף הבעיה וההשפעה שלה.

עמיר יתרום משלו בפוסט שיועד ל- moshe 625 שבכל חדר קיימות בעיות שקשה מאד לזהות עד בלתי אפשרי.

לפני כן בהקשר של סיום הכיול האוטומטי רן מסביר; אז באותו הרגע טרינוב אומרת לך קח בבקשה את המחשב ובוא ביחד נגיע לטעם שלך ואחרי שנגיע לטעם היחודי שלך, בניגוד לטעם של רן, או של יוסי, אנחנו טרינוב { פונה לאיציק(זה המידע שחסר לך ביחס למוצרים שאתה מכיר)} נבצע התאמה מתמטית של כל הפיזיקה שלנו, שנגמרה לפני מספר דקות, לטובת הטעם שלך.

זה נכתב (בעמ' 13 הודעה 3 מהסוף) משפט וחצי אחרי; הממה זה בכלל לא קשור לטעם.

ואסיים במשפט של רן לאיציק; כמו לכל מוצר יש כאן פלוסים ומינוסים.

ובא לציון גואל

חייב להודות שקראתי את דבריך פעמיים ואני לא מבין מה אתה מנסה להגיד, לגמרי לא בציניות או בזילזול.
ציטטת כאן מלא ציטוטים, של מלא אנשים, אבל אני מתקשה להבין את הקישור בינהם. אנא ממך תנסה להיות חד וממוקד יותר.

ובכל זאת:

חשוב לי לקחת אותך וגם אחרים, כמה צעדים אחורה ולהסביר שכל המערכות הללו של RC, לא חד הן.

טרינוב לא עובדת כמו דירק, שלא עובדת כמו ARC, שלא עובדת כמו לינגדורף, או אודיסי ולכן הנסיון של אנשים מסוימים
להעיר הערות לגבי מערכת מסוימת, כאשר הנסיון שלהם מתחיל ונגמר במערכת בסיסית ופשוטה שיש ברסיברים של אונקיו, או הארמן קארדון לדוגמא, אלו הן הערות בשביל להעיר הערות, מבלי בכלל להבין את החומר.

אתה באמת חושב ש RC זה משהו איזוטרי??

Trinnov זה בכלל לא הדיון.
אין לי סטטיסטיקה לגבי משתמשי Trinnov בישראל, באופן אישי אני מכיר 10 כאלה, שחלקם משתמשים בו לצרכי דו ערוצי בלבד וחלקם משתמשים בו לשימושים אחרים גם בנוסף. אין לי מושג כמה משתמשים יש בפועל.

לעומת זאת, אני מכיר *המון* אנשים שמשתמשים ב- RC באופן כללי, בין אם זה דירק, ARC או כל פתרון אחר.
אתה חושב שהתחום הזה הוא איזוטרי כי השרשורים כאן נוגעים יותר לכבלים, או ארוניות, או דופלקסים, במקום RC ואקוסטיקה?

יתכן ואנשי האקוסטיקה/RC לא בעניין לכתוב, כי אין להם את הכח/סבלנות/אנרגיה שמישהו יקפוץ ויגיד להם ש RC ובכלל אקוסטיקה הם מיותרים ואפשר לפתור דיפים של 12DB, ב 78 הרץ, באמצעות פעמונים, או החלפת סטנד והאוזניים הם הכלי הלגיטימי היחידי.

חשבת על זה?

רן
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
בזמנו רציתי להציג לך רזונטורים מאד מיוחדים ,התלהבת מהרעיון אך באותה מידה גם התקפלת…
אמת! מכל מני סיבות לא הסתדר לי אבל יש לך פה דיון רציני והזדמנות לשכנע…
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
arb@

כתבת לא פעם שהמדידות מבחינתך הן מיותרות.

בוא ניקח את זה לכיוון קצת שונה, במקום לחזור על הדברים של עמיר, שהסביר את הבעייתיות בגישה שלך והיתרונות בגישה המדעית, בצורה טובה מאוד.

אתה נמצא כרגע במקום מסוים, המערכת שלך מנגנת ברמה מסוימת והיא ככל הנראה גורמת לך להנאה.

אני מעריך שלא מדובר ב- Never Ending Story וטיפלת כבר בכל הדברים שלדידך צריך לטפל, קרי חשמל, סטנדים, כבילה וכיוצ"ב.

האם אתה מקבל את ההנחה שאם נבצע מדידה בחדר שלך, תוצאות המדידה יצביעו בדיוק רב על מצב הסיגנל אצלך בחדר?

אני מניח שתענה בחיוב לשאלה הזו.

מה לדעתך צריך להיות המהלך הבא מבחינתך, ככל והתוצאות יצביעו על בעייתיות חמורה?

האם בכוונתך לנסות ולתקן את הבעיות עליהן מצביעים הגרפים, באותו אופן בו ביצעת את הטיונינג הנוכחי של המערכת?

האם מבחינתך עצם העובדה שאתה "לא שומע" את הבעיות, זו סיבה מספקת להתעלם מהנתונים שפולט המחשב?

רן

arb@

למקרה שפיספסת את זה, אשמח לתשובות חדות ופשוטות.

שוב, בהנחה שאתה רוצה לקיים כאן דיון מועיל ופרקטי ולא רק לחפש פגמים בטענות הקבוצה השנייה.

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רק הערה כללית,

לטעמי, שתי הקבוצות צריכות להתאחד ולפנות לנמר שיזמין את המשתתפים בשירשור כאן לאיזה על האש, לאור הטראפיק כאן.

just saying

רן
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
קראתי בחירוף נפש את השרשור הזה והגעתי למסקנה חד משמעית שאני לא רוצה להגיע לנירוונה כי נראה לי שכל אלו שכן הגיעו לנירוונה נהיו מה זה עצבניים מזה אז למה זה טוב? :שתוי:
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
קראתי בחירוף נפש את השרשור הזה והגעתי למסקנה חד משמעית שאני לא רוצה להגיע לנירוונה כי נראה לי שכל אלו שכן הגיעו לנירוונה נהיו מה זה עצבניים מזה אז למה זה טוב? :שתוי:
האמת מתפלא עליך, אתה לא קורא נכון את הקהל, אנשים פה בנירוונה ותוך כדי מוזיקה, בירה וג׳וינט מבלבלים תמוח בפורום…
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
האמת מתפלא עליך, אתה לא קורא נכון את הקהל, אנשים פה בנירוונה ותוך כדי מוזיקה, בירה וג׳וינט מבלבלים תמוח בפורום…
חחחח
תותח!
גם אני בדיוק במצב שלך רק בלי הנירוונה הבירה והגוינט. חוץ מזה, אחד לאחד…
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
דן,

צהריים טובים,

let's face it

אותו גועל נפש שאתה לא רוצה להיות חלק ממנו ובצדק, התחיל הרבה קודם לשרשור הנוכחי.

בניגוד אליך, היה חשוב לי להעלות את זה בתחילת הפוסט משום שבדיעבד לא ראיתי שזה כל כך הפריע, ולמען האמת לא רק לך. בלי קשר אני בטוח שגם מבחינתך לא ראוי לעשות כאן איפה ואיפה.

מה בכל זאת כל כך הקפיץ אותך, שטענתי ש- RC= אג'נדה איזוטרית. סתם ליידע כללי כמה מחברי הפורום משתמשים בטרינוב?

איזוטרי= ידוע למעטים. אז במה לא דייקתי, בפרט שרן בעצמו מדווח לנו שמדובר במוצר סופר מסובך שהיה עבורו לפחות בהתחלה כמו סינית

כמה פעמים דן, נכתב ע"י רן ועמיר, שאחרי תיקון הבעיות בכיול האוטמטי של ה-RC מגיע השלב לבצע התאמה לטעם אישי.

אחרי שאתה מסביר שאתה שומע רואה וחווה אנשים איך הם מקבלים החלטות באודיו ( הודעה נס' 4 עמ' 8), אתה טוען; עוד דבר חשוב-RC-זה לא טעם. ועוד פעם טעם.

אין לי בדל של ספק שאתה מנסה לעודד אנשים לצאת וללמוד ובעיקר להסתכל לאמת בפנים ומשם להתחיל, כפי שאתה מעיד על עצמך.

מנגד אין לך בעיה כלשהיא לצדד בדבריו של רן שמבחין בדקות; שברגע שמציגים אג'נדות שונות, חשיבה שונה, נסיון ומסקנות שונות, הדבר יגרום לאנשים מסוימים לצאת מהכלים. מי בדיוק יצא כאן מהכלים, ועל מה?

תסכים או שלא התגובות הנ"ל יותר משהם מעודדות למידה משמעותית כלשהיא הם מעוררות אנטגוניזם.

דוגמה באותו עניין, אין יותר מתאים מעמיר להמשיך לפמפם לנו השכם והערב את המנטרה על אנשי המקלדת; אותם לא מענין ללמוד מאחרים מעניין אותם להשוויץ-במה שהם חושבים [שהם כבר יודעים], ואם כבר אז ללמד אחרים בכדי להביא להם את האור. אכן מילים כדורבנות.

נתקדם, רן טוען שמטרת התיקון הנדון זה להתגבר על בעיות אקוסטיות קשות בחלל.

מנגד עמדתו של עמיר היא שלא ניתן באמצעותו להפוך חדר רע לטוב, כמו שאי אפשר להפוך מערכת גרועה לטובה. כמו שהטרינוב לא יתקן בעיתיות שנגרמת ע"י סטנד גרוע או חשמל.

תהא אשר תהא התשובה המדוייקת, אני ניסיתי להסביר באורך רוח, עד כמה הטיפול בחשמל ובסטנד זה דבר אלמנטרי וחשוב, וזה כמובן נפל על אוזניים ערלות.

לדידו של עמיר, מדידות וטרינוב אינם סותרים את הטיפולים האודיופילים הקלאסיים!

למרות זאת מבחינת רן, הטיפול האקוסטי הפסיבי תופס כל עוד הוא מקצועי, כי מה לעשות לדידו הצעצועים האקוסטיים שאני ושכמותי ככל הנראה עושים בהם שימוש, הם כלשונו; גימיק, קישקוש והימור פה הימור שם, משחקים, בשום צורה זה לא קשור למהות לעיקר.

בשני פוסטים שונים שמכוונים ל-moshe625 הוא כמובן מסביר לו שהוא לא מזלזל בכלום, והשיא מגיע בהודעתו השניה(עמ' 12 הודעה 17) שבו הוא כמו גוער במכותב היקר על שבתמימותו הרבה לא מבין על מה הוא מדבר.

רן מוסיף; המערכת מבצעת כיול: היא מתקנת במליון מישורים ועוד ועוד זהו. נגמר הכיול במצב flat.

עכשיו באפשרותך להביא את הסאונד לאן שאתה רוצה , רוצה יותר עגול, פחות עגול, רוצה יותר רזלוציה, פחות רזלוציה, רוצה את הסאונד יותר אגרסיבי, פחות אגרסיבי, סבבה, קח שחק עם מה שבא לך.

כשהעלתי על הכתב את האקסיומה בדבר הזיקה לתוכן המשוחזר שברגע שהוא רחוק מלהיות העיקר (בניגוד למצב שבו הוא הופך לאישו) , לטעם האישי יש מקום משמעותי ומכריע. אף אחד לא קם, כולל מי מהנכבדים שבדיעבד זה הפך לחלק מהותי מהאג'נדה שלהם.

בתגובה לאיציק ירקוני רן כותב; אתה צריך להתרכז שניה במהות, בעיקרון. המוצרים הללו נועדו לפתור בעיות ולא לקלוע לטעם שלך.

כמו כן; אני נעזר במדע על מנת לפתור בעיות שאני שומע באוזניים על מנת להבין את היקף הבעיה וההשפעה שלה.

עמיר יתרום משלו בפוסט שיועד ל- moshe 625 שבכל חדר קיימות בעיות שקשה מאד לזהות עד בלתי אפשרי.

לפני כן בהקשר של סיום הכיול האוטומטי רן מסביר; אז באותו הרגע טרינוב אומרת לך קח בבקשה את המחשב ובוא ביחד נגיע לטעם שלך ואחרי שנגיע לטעם היחודי שלך, בניגוד לטעם של רן, או של יוסי, אנחנו טרינוב { פונה לאיציק(זה המידע שחסר לך ביחס למוצרים שאתה מכיר)} נבצע התאמה מתמטית של כל הפיזיקה שלנו, שנגמרה לפני מספר דקות, לטובת הטעם שלך.

זה נכתב (בעמ' 13 הודעה 3 מהסוף) משפט וחצי אחרי; הממה זה בכלל לא קשור לטעם.

ואסיים במשפט של רן לאיציק; כמו לכל מוצר יש כאן פלוסים ומינוסים.

ובא לציון גואל
גם אני לא הבנתי מה אתה רוצה לומר בכל הקפיצות מנושא לנושא ומציטוט לציטוט ומאדם לאדם.

מכל מקום, RC זו לא "אג'נדה", לא אזוטרית ולא לא אזוטרית. זה פיתרון טכנולוגי לבעיות אקוסטיות, שבמיטבו הוא פותר בעיות שקצת קשה לפתור רק באקוסטיקה פאסיבית. ברמה הבסיסית ביותר, מדובר בתיקונים לעקום ההיענות. ברמה מתקדמת יותר, מתווספים ענייני timing למיניהם. במקרה הספציפי של טרינוב, נוספות גם אפשרויות כיוונון ידניות עם גמישות יוצאת דופן, גם bass management מתקדם מאוד, וגם עיבודים מיוחדים כמו ה-Auro-3D שדובר בו רבות לאחרונה, שכמו רן, גם אני לא שמתי לב שזה קיים בכלל.

טכנולוגיות RC מיושמות כמעט בכל self-powered subwoofer מודרני.

רוב האודיופילים לא מכירים ולא באו במגע עם RC. פעם בדור קם איזה מישהו ועושה רעש עם משהו כזה, עד שהוא נעלם. לפני כמה שנים היה משהו כזה, כבר לא זוכר מי ואיזה, אחר כך שניצל ומיכאל, ועכשיו יש את התוצאות המצוינות שרן השיג, שהרבה מאזינים מנוסים מעידים עליהן, ואת ההצגה האינטליגנטית של רן את הדברים, כך שהנושא עלה למודעות. אחרת זה היה נשאר מתחת לראדאר מי יודע כמה שנים.

לתוספת RC למערכת יש עלות כספית, ונדרשת גם מיומנות טכנית ברמות משתנות, החל במערכות שרק צריך ללחוץ על איזה כפתור ומקבלים את התוצאה שמקבלים, בלי אפשרויות שיפור, וכלה בטרינוב שבו הכפתור הזה הוא נקודת התחלה מצויינת, שכנראה כבר היא עדיפה על האחרים, ומכאן, אם רוצים לשפר עוד, יש מרחב שלם של אפשרויות כיול, שאפשר ליישם עצמאית ו/או באמצעות מומחים, ובמקרה של רן, הוא עצמו הפך למומחה.

יש לא מעט אודיופילים שלעולם לא ישקלו להשתמש ב-RC בגלל אידיאולוגיות פיוריסטיות למיניהן, וגם לא יטרחו -- או אפילו ממש יתנגדו -- לבדוק אם האידיאולוגיות מצדיקות את עצמן במציאות. יש גם כאלה שלא רוצים להיכנס להוצאות כספיות ולהתעסקות הכרוכה בעניין, ומשתמשים באידיאולוגיות כאלה להצדקת ההימנעות.

ובקשר לענייני הטעם, במידה שבה הבנתי את כוונתו של @Dan-Cinemart -- והוא יתקן אותי אם אני טועה -- מה שאפשר להשיג באמצעות אקוסטיקה פאסיבית ו/או RC -- והוא מבקש לא לכרוך אותם זה בזה -- הוא הבאה למצבים שקולעים לרוב הטעמים האישיים -- או flat או עקומת הרמאן -- והוא מתייחס לזה כאל משהו שאינו תלוי בטעם. לאותם עובדות/מצבים אפשר להתייחס בצורה שונה, ולומר שהבחירה בין flat לבין עקומת הרמאן ולבין כל אופציה שלישית שהיא, זה עניין של טעם אישי, וטרינוב גם מאפשר לעשות תפירות הרבה יותר ספציפיות ולשלוט על אופי הצליל במידה ניכרת, לפי הטעם האישי.


ובאשר למה שאתה עושה:
כמו כן; אני נעזר במדע על מנת לפתור בעיות שאני שומע באוזניים על מנת להבין את היקף הבעיה וההשפעה שלה.
לא ברור מה אתה עושה מעבר לטיפול בחשמל וסטנדים, וכמה מדע יש בזה. אולי כדאי שתפרט יותר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
ואכן רן צודק, מטרת התיקון היא להתגבר על אותן בעיות קשות בחלל, כמובן שזה מצריך גם טיפול בסיסי כמו וילון, שטיח וכד'.

אני פחות מסכים עם עמיר לגבי זה שהטרינוב לא יהפוך חדר רע (תלוי כמה רע) לטוב, לטעמי הוא עושה מהפך בחלל ומאוד קל לזהות את זה, כל מה שצריך זה לחיצה על כפתור ביטול ה RC
אני לא הייתי מגדיר את מטרת הפעלת הטרינוב רק כהתגברות על בעיות קשות בחלל.

הייתי מגדיר את המטרה כקבלת צליל שנהנים ממנו הרבה יותר, כאשר ההתגברות על הבעיות האקוסטיות היא רק שלב/אמצעי להשגת המטרה הזו, ומשם אפשר להמשיך איך שרוצים. למשל כבר הפעלת עקומת הרמאן היא מעבר להתגברות על בעיות בחלל.

אין ויכוח על זה שטרינוב יכול לתת שיפור עצום, אפילו בחדרים איומים, אבל לא להפוך חדר ממש רע לממש טוב, במיוחד אם זוכרים שגם בחדר הממש טוב אפשר לקבל תועלת מהפעלת טרינוב :)
 

נערך לאחרונה ב:

yarino

אוהב את התחום
הודעות
350
מעורבות
103
נקודות
43
אני לא הייתי מגדיר את מטרת הפעלת הטרינוב רק כהתגברות על בעיות קשות בחלל.

הייתי מגדיר את המטרה כקבלת צליל שנהנים ממנו הרבה יותר, כאשר ההתגברות על הבעיות האקוסטיות היא רק שלב/אמצעי להשגת המטרה הזו, ומשם אפשר להמשיך איך שרוצים. למשל כבר הפעלת עקומת הרמאן היא מעבר להתגברות על בעיות בחלל.

אין ויכוח על זה שטרינוב יכול לתת שיפור עצום, אפילו בחדרים איומים, אבל לא להפוך חדר ממש רע לממש טוב, במיוחד אם זוכרים שגם בחדר הממש טוב אפשר לקבל תועלת מהפעלת טרינוב :)
בהחלט מסכים, ציינתי גם שמאוד תלוי כמה גרוע החלל.

התוצאה שהוא נותן בסטריאו היא מדהימה ובקולנוע היא פשוט פנומנלית ולא דומה לשום מכשיר היי אנד אחר שהיה לי.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
בהחלט מסכים, ציינתי גם שמאוד תלוי כמה גרוע החלל.

התוצאה שהוא נותן בסטריאו היא מדהימה ובקולנוע היא פשוט פנומנלית ולא דומה לשום מכשיר היי אנד אחר שהיה לי.
תוכל בבקשה לשתף לאיזה מכשירי היי אנד התכוונת שהיו ברשותך?
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
עמיר,
האם יכול להגרם נזק להגברה, לרמקולים, למקור כתוצאה מעבודה
לא נכונה עם הטרינוב?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
התוצאה שהוא נותן בסטריאו היא מדהימה ובקולנוע היא פשוט פנומנלית ולא דומה לשום מכשיר היי אנד אחר שהיה לי.
אני לא כל כך משתמש בטרינוב לקולנוע, אבל כן משתמש למוזיקה רב-ערוצית בנוסף לסטריאו, והתוצאות מעולות.

עמיר,
האם יכול להגרם נזק להגברה, לרמקולים, למקור כתוצאה מעבודה
לא נכונה עם הטרינוב?
הטרינוב יכול לשמש גם כ-preamp, ואם אתה מגביר יותר מדי, אז כמו עם כל פרה אחר, אתה יכול להעיף את הרמקולים.

אחרת אני לא יכול לחשוב על משהו שהמשתמש יכול לעשות שיגרום לנזק, לא למקור ולא להגברה ו/או לרמקולים, רק ממש תקלה במכשיר.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
הבעיה שנוצרה פה היא ששוב יש הילולת היקר . ומה לעשות זה מביא מתנגדים. עדיף לא לדבר על מוצר כזה או אחר אלא לדבר על RC - במיוחד בפורום דו ערוצי -בו תוכל בסביב 1000 דולר לרכוש פתרון שיהיה זהה לחלוטין למוצר הכי יקר בקטגוריה .עכשיו כשזה ירד מהפרק - אפשר להמשיך.

בלי להיכנס יותר מדי לטכני - כל מוצרי ה RC וגם כל מוצרי האקוסטיקה הפאסיבית מטפלים בשני דברים - אמליפטודה(עקומת תדרים) ומימד הזמן (זמן הגעת התדרים אלינו).

באמצעות שילוב של שני סוגי פילטרים - ניתן להגיע למצב אופטימאלי - מהו מצב אופטימאלי ? - תגובה של פלוס/מינוס 3 די בי בחדר + כל התדרים מגיעים באותו זמן לאוזן שלי. על זה אין ויכוח .

הפתרון הפאסיבי מציע פתרון לכל אלו את זה גם - על ידי טיפול אקוסטי - סופג/מפזר בשילבו הנכון תוך אופציה לשליטה מוחלטת גם בזמני הדהוד .

הפתרון האקטיבי - יודע לסדר את רוב הבעיות אך לא את כולן.ככל שיורדים בתדר כך קשה לו ,אך עדיין הוא מציג שיפור אדיר .
הוא גם משפיע במעט על זמני ההדהוד.

בחדר סטנדרטי לרוב רואים עקומת תדרים עם גבולות גזרה של פלוס/מינוס 10 די.בי - זה עוד במקרה הטוב והלא שכיח.


החדר נהיה פילטר בעצמו - ההשפעה שלו היא עצומה /אדירה עד רמה כזו שאותה מערכת תשמע כל כך שונה בחדר אחר שלעיתים קרובות לא תזהה אותה .

עכשיו - אני לא יודע מה קורה פה (אני חדש) אבל רוב האנשים שאני מכיר משתמשים בטיפול אקוסטי כלשהוא .
טיפול אקוסטי פאסיבי ללא מדידות - זה פשוט ללכת באפלה. מי צריך את זה? למה לעשות את זה ? איך תדע איזה טיפול צריך אם לא תמדוד? - ללמוד למדוד בצורה בסיסית יקח שבועיים ומיקרופון עולה 75 דולר.


לגבי טעם אישי, המערכת קודם כל מתקנת את התגובה בחלל - משם זה פלסטלינה .
99 אחוז מהמשתמשים - מסיימים עם אותו גרף מטרה - שזהה לחוסר הלינאריות של האוזן שלנו - שזהה לאיך שמתכננים רמקול ואת תגובותו בחדר (ללא קשר ל RC).

כמובן שיש אחד כזה שפתאום רוצה עוד 3 די.בי בבאס - זה בקצוות.אבל קיים.
 

yarino

אוהב את התחום
הודעות
350
מעורבות
103
נקודות
43
תוכל בבקשה לשתף לאיזה מכשירי היי אנד התכוונת שהיו ברשותך?
בכיף למה לא..
דקה אחרי שנלמד איזה ציוד יש לך ולחברים שלך, ואל תשכח לשלוח תמונות ברורות של החלל שלך.

דבר נוסף, אתה אדם בוגר ולא צריך ליצן שיעמוד מאחורייך ויאמר לך מה לשאול אותי ולא התכוונתי ליוסי.
 

MarioMan

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
45
נקודות
28
אני יכול לספר לך, שבעשרות מקרים ויותר, לאחר סיום ה-RC בעלי המערכת ביצעו שינויים דרמטים בגרפים שינעים את אוזנם... למה, מכוון שהכיול נשמע לא לטעמם.

הכרתי גם כאלה שה-RC היקרתי לא התאים להם, והטיסו מכיילים מחו"ל כדי לקבל תוצאה טובה יותר.

בסופו של דבר האוזן היא שקובעת!

אתה מערב מין בשאינו מינו.

התפקיד של RC (כל RC) הוא לתקן בעיות. חלק עושים את זה בצורה בסיסית, חלק בצורה יותר מתוחכמת (או יותר מדויק: פחות בסיסית), חלק בצורה טובה וחלק בצורה מעולה. זה לא טייס אוטומטי (פרט למערכת אחת שהוזכרה פה ועושה זאת היטב).

הרעיון המזוקק הוא ש-RC יאפשר לך לממש את הטעם האישי שלך ככל שניתן עם מערכת וחלל ההאזנה הנתונים.

ככל שאתה לא יודע / לא מסוגל להגדיר / לתרגם את טעמך האישי באודיו למונחים טכניים היכולת שלך לממש אותו קטנה.

וכמובן, ככל שישנן אותן בעיות אקוסטיות, היכולת שלך לממש את טעמך האישי היא עוד יותר קטנה!. תקרא לזה כלי להסרת חסמים אם אתה רוצה.

אם נעזר רגע בעולם הרכב עבור אנלוגיה, אז אפשר לומר שאם היעד שלך הוא אילת אבל אתה נוסע לכיוון צפון, אז גם עם פרארי אתה לא תגיע לאילת. מצד שני, אם אתה נוסע דרומה ובשעה הגיונית, מצויד ברכב שכזה וגם יודע לנהוג אז צפויה לך חוויה נהדרת.

אז זה שאתה כותב שלאחר סיום בעלי המערכת ביצעו שינויים כאלו ואחרים בגרפים שהמערכת נתנה רק מחזק את מה שנכתב פה, ככה שאם נחזור לעולם הרכב - לנהוג בכביש סדום ערד בפרארי במקום במאזדה 3 זה עולם אחר.

מקווה שהאנלוגיה היתה מספיק ברורה.


ממש לא.
מה שאני מבין שרוכשים פרוססור בסכום של 60k עם מערכת כיול מהמשובחות שבנמצא. אותה מערכת אמורה להניב את התוצאה הטובה ביותר.. אני מאמין שחברת טרינוב מאמינה במוצר שפיתחה באופן מלא.

ראה האנלוגיה הנ״ל מעולם הרכב.

ממש לא.
ולכן אין שום צורך בהטסת מכייל מחו"ל.. ולאחר תקופה מסויימת להטיס מכייל נוסף מחו"ל... בתפיסה שונה מקודמו.

תחשוב על זה כמו על לאכול אצל 2 מסעדות שף בעלות שם עולמי. בכל אחת תמצא מנות שונות (כנראה), עם טעמים שונים וכמובן השף הוא שונה, כשבכל אחת מהן אתה תקבל חוויה נהדרת, אך שונה ול-2 המסעדות האלה אתה תחזור בהנתן הזמינות והיכולת.

ואחרי שאכלת במסעדות האלה ונחשפת לעולם הקולינריה החלטת לאמץ את העיסוק בתחום ולהתמקצע בו בעצמך, אז רכשת מטבח ברמה גבוהה, בשרים משובחים והתחלת ללמוד את רזי המקצוע וכעת אתה מוציא סטייקים ברמה גבוהה ביותר.


יפה יפה.. ובכל פעם שנחליף רכיב שונה בסטאפ נטיס מכייל נוסף? ואז למעשה לכיולים הקודמים של המכיילים מחו"ל לא תהיה יותר שום משמעות.

לא. נוציא את המיקרופון מהארון, נכניס מדידות חדשות המשקפות את המצב החדש, נלחץ על כפתור ה-Compute ונהנה מהתוצאה.
 
נערך לאחרונה ב:

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
בכיף למה לא..
דקה אחרי שנלמד איזה ציוד יש לך ולחברים שלך, ואל תשכח לשלוח תמונות ברורות של החלל שלך.

דבר נוסף, אתה אדם בוגר ולא צריך ליצן שיעמוד מאחורייך ויאמר לך מה לשאול אותי ולא התכוונתי ליוסי.

זה לא נאה להתחמק משאלה פשוטה.
דבר שני הציוד שלי, החדר וסרטונים גלויים לכל בפורום כך שאין לי מה להסתיר מה שאתה כן בוחר לעשות.
דבר שלישי אין לי מושג על איזה ליצן אתה מדבר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור