איך זה שאין לכל אודיופיל שני בארץ אין RC ?
למה חברות האודיו לא משלבות אותם בקדמים הכי יקרים ?
למה במערכות בתערוכות הכי נחשבות בעולם לא מציגים את ה. rc
למה בחדרים המוצגים לתפארת בעולם כולו בכל ירחוני האודיו וברשת לא רואים את ה rc
כי אולי זו חוכמת ההמונים שיודעת לשים את האצבע במקום הנכון ?
להלן התשובות:
איך זה שאין לכל אודיופיל שני בארץ אין RC ?
א. יש פה שרשור של 13 עמודים שמדגמים בדיוק למה...
ב. מאותה סיבה שאין לכל אודיופיל שני בארץ חדר מטופל אקוסטית כמו שצריך (ולא, לשים איזה אלמנט או שניים בחדר ולהגיד ״וואללה, הצליח - נשמע טוב״ זה לא נקרא לטפל אקוסטית כמו שצריך. הסבירו כאן כמה פעמים מהו באמת טיפול אקוסטי פסיבי שמבוצע באופן מקצועי).
למה חברות האודיו לא משלבות אותם בקדמים הכי יקרים ?
א. רוב מערכות ה-RC הנן קנייניות ולכן לא מוצאות את עצמן במוצרים של יצרנים אחרים.
ב. מערכות ה-RC הנ״ל קיימות בהחלט בקדם מגברים של אותן חברות (למשל, ST2 Hi-Fi / Amethyst של Trinnov וכן מגברי TDAI של Lyngdorf). ומה זה ״הכי יקרים״? 20,000$ לקדם מגבר סטריאו?
כי אם כן אז אתה צודק. הן לא שם. הן נותנות בחצי מחיר או פחות את זה, כך שאם מכניסים שיקולים כספיים לעניין אז יש פה ערך רב שגם מוצרים של פי 2 ויותר באמת לא נותנים. מה רע?
ג. חברות האודיו המסורתיות לא מתעסקות בזה מכוון שזה תחום מורכב וסבוך הרבה יותר מאשר לתכנן מגברים. זה תחום שבסיסו הוא עיבוד אותות דיגיטלי ומשלב מחקר בתחומים שונים והשקעות של לא פחות ממליוני דולרים לפי התיעוד הקיים.
אז את הידע בטוח שאין להן, ואת המשאבים גם לא בטוח.
בנוסף, גם אם יקצו את המשאבים לטובת רכישת הידע - נראה שהרכבת כבר נסעה... כל החברות הרציניות בתחום עוסקות בו כבר מעל עשור שבמהלכו דאגו לרשום לא מעט פטנטים, ככה שקשה מאוד לשחקנים חדשים להכנס לתחום הזה.
ד. אם ניקח למשל את Dirac, שהמוצר שלהם הוא בעצם הטכנולוגיה אותה הם גם (ובעיקר) מחכירים (מלשון חכירה. ״ליסינג״ בלעז) ליצרנים צד ג׳, אפשר להבין למה זה לא נמצא ״בקדמים הכי יקרים״ - ברגע שיש פה אלמנט שאיכות התפקוד והביצוע שלו תלויים במשתמש הקצה, יש פה בעיה מסוימת לבצע הבטחת איכות, וזה עניין מהותי במוצרים יקרים.
למה במערכות בתערוכות הכי נחשבות בעולם לא מציגים את ה. rc
א. בחלקן מציגים.
ב. אלו שלא מציגים - זו שאלה שהכי כדאי לשאול את היצרנים. אני מניח שחלק מהיצרנים מחליטים לא להציג עם rc כי הם כנראה מפחדים מתגובות הקהל הפיוריסטי שכנראה מהווה את מקור ההכנסה העיקרי שלהן.
למה בחדרים המוצגים לתפארת בעולם כולו בכל ירחוני האודיו וברשת לא רואים את ה rc
א. זה לא סוד שהמילה של ירחוני אודיו היא מזמן לא אובייקטיבית ולעתים לא מקצועית.
ב. על אף האמור בסעיף א׳ - בהחלט יש המון חדרים יקרים שדווקא כן רואים RC, כך שזה תלוי מאוד איפה ברשת אתה מסתכל...
אני מניח שלא תמצא בעלי פרארי בפורומים ברשת העוסקים במאזדה.