zs
חבר משקיען
- הודעות
- 4,924
- מעורבות
- 1,601
- נקודות
- 113
מי יתן ותשקיע אותו להט בחקירת הנושא ובפינוי זמן להקשיב בכלל לטכנולוגיה...
קרא אשכנזי קפוץ תחת, אבל אני הפסקתי לקרוא כאן:
אנשים בעניין של להקשיב למוסיקה.. מי בכלל רוצה להקשיב לטכנולוגיה.
זה כמו שאומרים על אודיופילים שהם מאזינים למיכשור ולא למוסיקה.
קצת מחמירקרא אשכנזי קפוץ תחת, אבל אני הפסקתי לקרוא כאן:
https://www.screencast.com/t/rjZyfi7vc
כשמישהו עילג מספיק כדי לכתוב בגוף ראשון עם י', במאמר באתר - לא תגיד בשיחה בפורום - אז יהיה לי קשה לקבל את ההגדרה שלו ל- 6K-20K כ"זוהר". שילך ללמד מישהו אחר ב"אוניברסיטה של החיים".
בנוסף, הרבה ממה שהוא אומר כאן (למשל, שעומס בתדרים 6K-20K גורם לצרימה) עומד בסתירה מוחלטת למה שלמדתי בקורס סאונד שבו הירצו כמה מטכנאי ההקלטות המובילים בארץ. במילים עדינות - אני סומך עליהם יותר מאשר עליו: עומס וצרימה נגרמים בתדרים נמוכים בהרבה, בסביבות 3-4K. אני מניח שדווקא כאן נמר יוכל להפריך או לאושש את הדברים.
ישנן כמה וכמה לא הרבה הקלטות סאונד טובות בארץ....השאר חפיפ..קרא אשכנזי קפוץ תחת, אבל אני הפסקתי לקרוא כאן:
https://www.screencast.com/t/rjZyfi7vc
כשמישהו עילג מספיק כדי לכתוב בגוף ראשון עם י', במאמר באתר - לא תגיד בשיחה בפורום - אז יהיה לי קשה לקבל את ההגדרה שלו ל- 6K-20K כ"זוהר". שילך ללמד מישהו אחר ב"אוניברסיטה של החיים".
בנוסף, הרבה ממה שהוא אומר כאן (למשל, שעומס בתדרים 6K-20K גורם לצרימה) עומד בסתירה מוחלטת למה שלמדתי בקורס סאונד שבו הירצו כמה מטכנאי ההקלטות המובילים בארץ. במילים עדינות - אני סומך עליהם יותר מאשר עליו: עומס וצרימה נגרמים בתדרים נמוכים בהרבה, בסביבות 3-4K. אני מניח שדווקא כאן נמר יוכל להפריך או לאושש את הדברים.
אמור, ממליץ לך פעם נוספת (לא מאמין שזה באמת יעזור..) תתחיל ללמוד, להעמיק וגם לשמוע, היות ואתה שופך כאן המון מלל, בתחום שלצערי ההבנה שלך בו היא מאוד מאוד נמוכה to say the least.
רן.
וזאת כמובן לפני ואחרי, והשינוי בהחלט דרמטי, ולהגיד לך שאהבתי אותו, אז ממש לא! והסיבה לכך, שהסאונד שלו הפך ליותר מידי מתכתי למרות שבד בבד יותר מפורט, וכל החום, והעומק הטבעי של הבמה, כמו התפוגגו להם ונספגו באקוסטיקה, וחבל. כן ומספיק להרים את הראש לתקרה ולהבין מדוע. ושוב נשאלת שאלת מליון הדולר למה, למה לא ניסו משהו אחר, חומרים אחרים שיטות אחרות, תצורה אקוסטית אחרת. ואנחנו בשלב זה נשאר עם הלמה עד השיפוץ הבא!
ספר קצת על אולמות בניו יורק. אחרי קורונה אני נוסע לשם.אני יכול לדבר אתך על אולמות בניו יורק, אך לצערי לא על היכל התרבות, עם כל הכבוד הראוי...
הכל מתחיל ונגמר ביחסים שבין המיקרו למקרו, או אם תרצו בין אותו איזון עדין ונדיר, שנוצר בין השלם לסהכ חלקיו. וזה לא סוד שקיימים לא מעט אודיופילים שהמיקרו הרבה פחות מסקרן אותם. הסיבה העיקרית יכולה להקשר לאותו תהליך של קילוף מיני קרומים מליבת הסאונד, שלא פעם מגלה לנו עולם ומלואו של פרטים, שלא ידענו כלל על קיומם. ותהליך כזה מתקשר לטרחנות, ומתוך ניסיון, עוצמת החשיפת לאותם ניואנסים חבויים, עלולה להוביל אודיופילים מסויימים, לגירוי יתר תחושתי!
במצב שכזה, המעבר לחיפוש סאונד אחר, שלם שאינו מפרק את אותן הרזולוציות האורגניות במיקרו, ומתרחק מהן כמו מאש, הוא בלתי נמנע!
אישית אני רואה את עניין היחסים הנדון, והאייכות שנגזרת מהם, כתולדה מסנרגיה של סהכ מרכיבי המערכת, בסינכרון שנוצר למרחב השמע, שמיועד לייצר סביבת שמע ניטרלית אם זאת טבעית, בדומה לרחם האנושי. ובמידה שהצלחת להפוך את מרחב השמע שלך (באמצעות rc, ומבחינתי עדיף לפחות בכל הקשור לאנלוג, לעשות זאת באמצעים אקוסטיים מתקדמים) לסביבה שהמהות שלה זה לאזן את כל הספקטרום, ובעיקר המכלול של מה שנאצר בזמן, ובתוך כך, כמה שפחות לפגוע בתוכן שאותו אתה משמיע, אזי ה-vfm שיתקבל יקר מפז!
YOSSI24, אתה הזכרת את השינוי שנעשה במגבלות השיפוץ של היכל התרבות (שימור) ועל זמן הדעיכה, שלא הגיע לאופטימום! הייתי מצפה ממך לקבל עוד בדל של אינפורמציה לגבי מה קרה מבחינתך לסאונד בהיכל התרבות! השתפר, דעך, הפך ליותר מפורט, יותר נקי יותר שקט וכו. אבל לצערי, השארת אותי עם עוד נתון מעניין ובעיקר טרוויאלי.
וגילוי נאות, אכן ביקרתי באותו היכל (שמוקף ברחובות על שם טוסקניני, ועל שם הוברמן), וזאת כמובן לפני ואחרי, והשינוי בהחלט דרמטי, ולהגיד לך שאהבתי אותו, אז ממש לא! והסיבה לכך, שהסאונד שלו הפך ליותר מידי מתכתי למרות שבד בבד יותר מפורט, וכל החום, והעומק הטבעי של הבמה, כמו התפוגגו להם ונספגו באקוסטיקה, וחבל. כן ומספיק להרים את הראש לתקרה ולהבין מדוע. ושוב נשאלת שאלת מליון הדולר למה, למה לא ניסו משהו אחר, חומרים אחרים שיטות אחרות, תצורה אקוסטית אחרת. ואנחנו בשלב זה נשאר עם הלמה עד השיפוץ הבא!
נ.ב לעניין בדיקת "טכנולגיות" ומה שבניהן! מה ראוי לבדוק ומה לא, יש דברים שממש אין צורך לרוץ ולבדוק אותם ולדוגמה, נמר לא צריך לטרוח ולבדוק היום, את כבל הרמקול רווירי של סטלס. גם אם איזה אודיופיל יקום ויצעק שתאורתית זה יכול להפתיע באיזשהו פרמטר, זה מיותר מהרבה סיבות, ובמידה שזה לא היה נכון, אז אפשר כבר עכשיו לקפל הציוד, ולהוריד את המתג, לא רק של חברת סטלס. כמובן שיש עוד הרבה מאד מיותרים, ויש כמובן את אלה שלא. וכמובן שכל אחד בסופו של יום יחליט לעצמו, ובלי לפחד, מה ראוי להבדק, ומה לא!
ההבדל היחיד ביני לבינך הוא שכשלי צורם, אני מפסיק.קצת מחמיר
לא כולם נולדו בארץ , למדו בריאלי והקפידו לא לפספס את הפינה של אבשלום קור ברדיו כל ערב
גם לי צורם הטעות הזו אבל המשכתי לקרוא
לחלוטין. Arb שלנו הוא נושא הלפיד של עמיר. אני גם קטונתי.וואו. זה עמוק מידי, ממש מעבר ליכולת הקליטה השכלית שלי.
ולענינינו מה אתה מפנה את הביקורת כלפיי!? אם כל הכבוד אני לא הכתובת, תבקר את האחראים על התכנון המחודש של היכל התרבות, שמן הסתם אינו שייך לי, קצת התבלבלת. שנית כל מקום וחלל, יש לו את התגובה שלו ואין כאן מוחלט, ובאותה מידה שנראה לך שפתרת כביכול את המתכתיות הנדונה בחומרים סופגים, יש מצב שהסאונד ייסגר לך או מעט יתייבש, או לסירוגין תאבד קומפרסיה, נפח וכו, וזה הרבה יותר מורכב ממה שאתה כנראה התנסת בו עד תום. בעיה זו מוכרת ולא מעט אודיופילים נופלים בה, כאשר הם מאמצים לשווא, קונבנציות אקוסטיות ( המיועדות בעיקר לאולפנים, או להנחתות רעשי מכונות וכו ), שהיה צורך לבדוק אותן דה פקטו!
אני לא בעסק ואין שום קשר אליArb שלנו הוא נושא הלפיד של עמיר
שאלת תם
האם כאשר אני מאפיין את המערכת שלי בצורה מסויימת מבחינת הצליל
ואז אני מוסף מערכת RC שמין הסתם יש לה מאפינים משלה אני לא משנה את כל מה שכיוונתי לעברו בבניית המערכת ?
אין קשר בין פילטרים של Roon לנושא השרשור, או למושג רום קורקשן.
זה תפוזים וזה קוקוס.
ויישור העקומה זו בכלל לא המטרה של הטכנולוגיה.
עקומה ישרה זה כמעט תמיד זוועת עולם. חד צורמני ורזה.
רן
אני לא בעסק ואין שום קשר אלי
הם מנחיתים 25KH . זה אזור רזוננס של לא מעט טויטרים מתכתיים.