האם הוספת טכנולוגיות אלקטרוניקה Rc ופילטרים לשיפור ביצועיי המערכת זו הדרך?


YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
מי יתן ותשקיע אותו להט בחקירת הנושא ובפינוי זמן להקשיב בכלל לטכנולוגיה...

אנשים בעניין של להקשיב למוסיקה.. מי בכלל רוצה להקשיב לטכנולוגיה.
זה כמו שאומרים על אודיופילים שהם מאזינים למיכשור ולא למוסיקה.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,142
מעורבות
1,619
נקודות
113
https://www.class-a-studio.co.il/eq.php#4

מניח שחלק קראו אבל טוב לדעת...
קרא אשכנזי קפוץ תחת, אבל אני הפסקתי לקרוא כאן:
https://www.screencast.com/t/rjZyfi7vc

כשמישהו עילג מספיק כדי לכתוב בגוף ראשון עם י', במאמר באתר - לא תגיד בשיחה בפורום - אז יהיה לי קשה לקבל את ההגדרה שלו ל- 6K-20K כ"זוהר". שילך ללמד מישהו אחר ב"אוניברסיטה של החיים".

בנוסף, הרבה ממה שהוא אומר כאן (למשל, שעומס בתדרים 6K-20K גורם לצרימה) עומד בסתירה מוחלטת למה שלמדתי בקורס סאונד שבו הירצו כמה מטכנאי ההקלטות המובילים בארץ. במילים עדינות - אני סומך עליהם יותר מאשר עליו: עומס וצרימה נגרמים בתדרים נמוכים בהרבה, בסביבות 3-4K. אני מניח שדווקא כאן נמר יוכל להפריך או לאושש את הדברים.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אנשים בעניין של להקשיב למוסיקה.. מי בכלל רוצה להקשיב לטכנולוגיה.
זה כמו שאומרים על אודיופילים שהם מאזינים למיכשור ולא למוסיקה.

חייב להודות שהשיח איתך לא באמת מתקדם לאנשהו...:)

כל מה שגורם לך לשמוע מוזיקה, מתבסס על טכנולוגיה, לרבות רמקולים, מגברים, DACים למינהם ואפילו משככים.

כאשר זה מסתדר לנו, אז אנחנו נפאר את טכנולוגיית החלל מאחורי המשכך' או בעצם המתכות האקזוטיות שנמצאות באותו כבל, שהביאו לדרמה מטורפת והקפיצו את המערכת שלנו בעשרות רמות, כאשר זה לא מתאים לנו, נתחיל לדבר על אי רצון להאזין לטכנולוגיות, או רצון להשאר "פיוריסטים"...

כאמור, ממליץ לך פעם נוספת (לא מאמין שזה באמת יעזור..) תתחיל ללמוד, להעמיק וגם לשמוע, היות ואתה שופך כאן המון מלל, בתחום שלצערי ההבנה שלך בו היא מאוד מאוד נמוכה to say the least.

רן.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
הכל מתחיל ונגמר ביחסים שבין המיקרו למקרו, או אם תרצו בין אותו איזון עדין ונדיר, שנוצר בין השלם לסך חלקיו. וזה לא סוד שקיימים לא מעט אודיופילים שהמיקרו הרבה פחות מסקרן אותם. יתכן והסיבה העיקרית לכך נעוצה באותו תהליך של קילוף מיני קרומים מליבת הסאונד, שלא פעם מגלה לנו עולם ומלואו שלא היינו מודעים לקיומו. זה גם לא סוד שתהליך זה מתקשר לטרחנות. מתוך ניסיון, עוצמת החשיפה לאותם הייבטים וניואנסים חבויים, עלולה להוביל אודיופילים מסויימים לגירוי יתר תחושתי!
במצב שכזה, המעבר לחיפוש סאונד אחר, שלם, שאינו מפרק לדוגמה את אותן הרזולוציות האורגניות במיקרו ושמתרחק מהן כמו מאש הוא בלתי נמנע!

אישית אני רואה את עניין היחסים הנדון והאיכות שנגזרת מהם, כתולדה מסנרגיה של סך כל מרכיבי המערכת. אם זאת, לא קיימת דרך לממש את הפוטנציאל שטמון בסנרגיה הנ"ל בלי לטפל במרחב השמע באמצעים אקוסטיים יעודיים. מכאן, שלמרות שלל הגישות הקיימות כיום הכוללות טכנולוגיות מודרניות מתקדמות-rc, שימוש בטוויקים מינמליסטיים, או לחילופין בגישה אקוסטית שמרנית, קיים קונצנזוס לגבי חשיבות הטיפול הנדון ועד כמה הוא יכול להיות קריטי לתוצאת הסאונד.
אכן, לא קיימת דרך אחת להפוך את מרחב השמע לאותה מעטפת סונית אופטימלית. כזו שאחראית לתמוך בסאונד, ולבסוף להפוך אותו בהשאלה לסוג של רחם גמיש, ואין כאן קיצורי דרך. במידה שקצרת הצלחה בלהפוך את מרחב השמע (באמצעות rc, או בגישה מסורתית, ומבחינתי עדיף לפחות בכל הקשור לאנלוג, לעשות זאת באמצעים אקוסטיים מתקדמים) למקום שהמהות שלו מחד גיסא, היא לדאוג לאזן את כל הספקטרום, ומאידך גיסא להביא אותו למצב עבודה מקסימלי (תוך מזעור הפגיעה בתוכן שיוצא מהמקור) אזי ה-vfm שיתקבל יקר מפז!

YOSSI24, הזכרת את השינוי שנעשה במגבלות השיפוץ של היכל התרבות (שימור) ועל זמן הדעיכה, שלא מגיע לאופטימום! הייתי מצפה ממך לקבל עוד בדל של אינפורמציה לגבי מה קרה מבחינתך לסאונד בהיכל התרבות! השתפר, דעך, הפך ליותר מפורט, יותר נקי יותר שקט וכו. לצערי השארת אותי עם עוד נתון מעניין ובעיקר טרוויאלי.
גילוי נאות, אכן ביקרתי באותו היכל (שמוקף ברחובות על שם טוסקניני והוברמן), וזאת כמובן לפני ואחרי, והשינוי בהחלט דרמטי, ולהגיד לך שאהבתי אותו, אז ממש לא! הסיבה לכך, שהסאונד שלו הפך ליותר מידי מתכתי למרות שלכאורה יותר מפורט, וכל החום והעומק הטבעי של הבמה כמו התפוגגו להם ונספגו באקוסטיקה המחודשת של ההיכל וחבל. מספיק להרים את הראש לתקרה ולהבין מדוע. שוב נשאלת שאלת מליון הדולר למה, למה לא ניסו משהו אחר, חומרים אחרים שיטות אחרות, תצורה אקוסטית אחרת. אנחנו בשלב זה נשאר עם הלמה עד השיפוץ הבא!

נ.ב לעניין בדיקת "טכנולגיות" ומה שבניהן! מה ראוי לבדוק ומה מיותר, יש דברים שממש אין צורך לרוץ ולבדוק אותם ולדוגמה, נמר לא צריך לטרוח ולבדוק היום את כבל הרמקול רווירי של סטלס. גם אם איזה אודיופיל יקום ויצעק שתאורטית זה יכול להפתיע באיזשהו פרמטר, זה מיותר מהרבה סיבות, ובמידה שזה לא היה נכון אז אפשר כבר עכשיו לקפל הציוד ולהוריד את המתג, לא רק של חברת סטלס. בהחלט שיש עוד הרבה מאד מיותרים בתחום, ויש גם כאלה שלא. וכמובן שכל אחד בסופו של יום יחליט לעצמו, ובלי לפחד, מה ראוי להבדק, ומה לא!
 
נערך לאחרונה ב:

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
קרא אשכנזי קפוץ תחת, אבל אני הפסקתי לקרוא כאן:
https://www.screencast.com/t/rjZyfi7vc

כשמישהו עילג מספיק כדי לכתוב בגוף ראשון עם י', במאמר באתר - לא תגיד בשיחה בפורום - אז יהיה לי קשה לקבל את ההגדרה שלו ל- 6K-20K כ"זוהר". שילך ללמד מישהו אחר ב"אוניברסיטה של החיים".

בנוסף, הרבה ממה שהוא אומר כאן (למשל, שעומס בתדרים 6K-20K גורם לצרימה) עומד בסתירה מוחלטת למה שלמדתי בקורס סאונד שבו הירצו כמה מטכנאי ההקלטות המובילים בארץ. במילים עדינות - אני סומך עליהם יותר מאשר עליו: עומס וצרימה נגרמים בתדרים נמוכים בהרבה, בסביבות 3-4K. אני מניח שדווקא כאן נמר יוכל להפריך או לאושש את הדברים.
קצת מחמיר
לא כולם נולדו בארץ , למדו בריאלי והקפידו לא לפספס את הפינה של אבשלום קור ברדיו כל ערב
גם לי צורם הטעות הזו אבל המשכתי לקרוא
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
קרא אשכנזי קפוץ תחת, אבל אני הפסקתי לקרוא כאן:
https://www.screencast.com/t/rjZyfi7vc

כשמישהו עילג מספיק כדי לכתוב בגוף ראשון עם י', במאמר באתר - לא תגיד בשיחה בפורום - אז יהיה לי קשה לקבל את ההגדרה שלו ל- 6K-20K כ"זוהר". שילך ללמד מישהו אחר ב"אוניברסיטה של החיים".

בנוסף, הרבה ממה שהוא אומר כאן (למשל, שעומס בתדרים 6K-20K גורם לצרימה) עומד בסתירה מוחלטת למה שלמדתי בקורס סאונד שבו הירצו כמה מטכנאי ההקלטות המובילים בארץ. במילים עדינות - אני סומך עליהם יותר מאשר עליו: עומס וצרימה נגרמים בתדרים נמוכים בהרבה, בסביבות 3-4K. אני מניח שדווקא כאן נמר יוכל להפריך או לאושש את הדברים.
ישנן כמה וכמה לא הרבה הקלטות סאונד טובות בארץ....השאר חפיפ..
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אמור, ממליץ לך פעם נוספת (לא מאמין שזה באמת יעזור..) תתחיל ללמוד, להעמיק וגם לשמוע, היות ואתה שופך כאן המון מלל, בתחום שלצערי ההבנה שלך בו היא מאוד מאוד נמוכה to say the least.

רן.

משעשע אם לא מגוכח..

כשהרמקולים במערכות דו-ערוציות מדוייקים לא נדרש DELAY בסיגנאל, כל העיבוד שנדרש להתבצע הוא לצורך טיפול בחדר.
ואת זה ניתן לעשות גם בקירות עצמם.

וזאת כמובן לפני ואחרי, והשינוי בהחלט דרמטי, ולהגיד לך שאהבתי אותו, אז ממש לא! והסיבה לכך, שהסאונד שלו הפך ליותר מידי מתכתי למרות שבד בבד יותר מפורט, וכל החום, והעומק הטבעי של הבמה, כמו התפוגגו להם ונספגו באקוסטיקה, וחבל. כן ומספיק להרים את הראש לתקרה ולהבין מדוע. ושוב נשאלת שאלת מליון הדולר למה, למה לא ניסו משהו אחר, חומרים אחרים שיטות אחרות, תצורה אקוסטית אחרת. ואנחנו בשלב זה נשאר עם הלמה עד השיפוץ הבא!

אז תרשה לי לומר לך בביקורתיות..
שמציבים אלמנטים סופגים אז נעלמת המתכתיות והחדר הופך להיות פחות רפלקטיבי, ולפיכך יותר חם. אלא אם הטוויטרים בסטאפ צורמניים או מתכתיים מלכתחילה אז המתכתיות נותרת על כנה, רק מוחלשת במידה.
לא יודע מה עשו שם..
אני יכול לדבר אתך על אולמות בניו יורק, אך לצערי לא על היכל התרבות, עם כל הכבוד הראוי...
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
אני יכול לדבר אתך על אולמות בניו יורק, אך לצערי לא על היכל התרבות, עם כל הכבוד הראוי...
ספר קצת על אולמות בניו יורק. אחרי קורונה אני נוסע לשם.
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
הכל מתחיל ונגמר ביחסים שבין המיקרו למקרו, או אם תרצו בין אותו איזון עדין ונדיר, שנוצר בין השלם לסהכ חלקיו. וזה לא סוד שקיימים לא מעט אודיופילים שהמיקרו הרבה פחות מסקרן אותם. הסיבה העיקרית יכולה להקשר לאותו תהליך של קילוף מיני קרומים מליבת הסאונד, שלא פעם מגלה לנו עולם ומלואו של פרטים, שלא ידענו כלל על קיומם. ותהליך כזה מתקשר לטרחנות, ומתוך ניסיון, עוצמת החשיפת לאותם ניואנסים חבויים, עלולה להוביל אודיופילים מסויימים, לגירוי יתר תחושתי!
במצב שכזה, המעבר לחיפוש סאונד אחר, שלם שאינו מפרק את אותן הרזולוציות האורגניות במיקרו, ומתרחק מהן כמו מאש, הוא בלתי נמנע!

אישית אני רואה את עניין היחסים הנדון, והאייכות שנגזרת מהם, כתולדה מסנרגיה של סהכ מרכיבי המערכת, בסינכרון שנוצר למרחב השמע, שמיועד לייצר סביבת שמע ניטרלית אם זאת טבעית, בדומה לרחם האנושי. ובמידה שהצלחת להפוך את מרחב השמע שלך (באמצעות rc, ומבחינתי עדיף לפחות בכל הקשור לאנלוג, לעשות זאת באמצעים אקוסטיים מתקדמים) לסביבה שהמהות שלה זה לאזן את כל הספקטרום, ובעיקר המכלול של מה שנאצר בזמן, ובתוך כך, כמה שפחות לפגוע בתוכן שאותו אתה משמיע, אזי ה-vfm שיתקבל יקר מפז!

YOSSI24, אתה הזכרת את השינוי שנעשה במגבלות השיפוץ של היכל התרבות (שימור) ועל זמן הדעיכה, שלא הגיע לאופטימום! הייתי מצפה ממך לקבל עוד בדל של אינפורמציה לגבי מה קרה מבחינתך לסאונד בהיכל התרבות! השתפר, דעך, הפך ליותר מפורט, יותר נקי יותר שקט וכו. אבל לצערי, השארת אותי עם עוד נתון מעניין ובעיקר טרוויאלי.
וגילוי נאות, אכן ביקרתי באותו היכל (שמוקף ברחובות על שם טוסקניני, ועל שם הוברמן), וזאת כמובן לפני ואחרי, והשינוי בהחלט דרמטי, ולהגיד לך שאהבתי אותו, אז ממש לא! והסיבה לכך, שהסאונד שלו הפך ליותר מידי מתכתי למרות שבד בבד יותר מפורט, וכל החום, והעומק הטבעי של הבמה, כמו התפוגגו להם ונספגו באקוסטיקה, וחבל. כן ומספיק להרים את הראש לתקרה ולהבין מדוע. ושוב נשאלת שאלת מליון הדולר למה, למה לא ניסו משהו אחר, חומרים אחרים שיטות אחרות, תצורה אקוסטית אחרת. ואנחנו בשלב זה נשאר עם הלמה עד השיפוץ הבא!

נ.ב לעניין בדיקת "טכנולגיות" ומה שבניהן! מה ראוי לבדוק ומה לא, יש דברים שממש אין צורך לרוץ ולבדוק אותם ולדוגמה, נמר לא צריך לטרוח ולבדוק היום, את כבל הרמקול רווירי של סטלס. גם אם איזה אודיופיל יקום ויצעק שתאורתית זה יכול להפתיע באיזשהו פרמטר, זה מיותר מהרבה סיבות, ובמידה שזה לא היה נכון, אז אפשר כבר עכשיו לקפל הציוד, ולהוריד את המתג, לא רק של חברת סטלס. כמובן שיש עוד הרבה מאד מיותרים, ויש כמובן את אלה שלא. וכמובן שכל אחד בסופו של יום יחליט לעצמו, ובלי לפחד, מה ראוי להבדק, ומה לא!

וואו. זה עמוק מידי, ממש מעבר ליכולת הקליטה השכלית שלי.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
סליחה -YB -7, אני לא התייחסתי לחדר, ולענינינו מה אתה מפנה את הביקורת כלפיי!? אם כל הכבוד אני לא הכתובת, תבקר את האחראים על התכנון המחודש של היכל התרבות, שמן הסתם אינו שייך לי, קצת התבלבלת. שנית לכל מקום וחלל, יש את התגובה שלו, ואין כאן שום דבר מוחלט וידוע מראש. באותה מידה שנראה לך שפתרת כביכול את המתכתיות הנדונה בחומרים סופגים, יש מצב שהסאונד ייסגר לך או מעט יתייבש, או לסירוגין תאבד קומפרסיה, נפח וכו, וזה הרבה יותר מורכב ממה שאתה כנראה התנסת בו עד תום. בעיה זו מוכרת ולא מעט אודיופילים נופלים בה, כאשר הם מאמצים לשווא, קונבנציות אקוסטיות ( המיועדות בעיקר לאולפנים, או להנחתות רעשי מכונות וכו ), שהיה צורך לבדוק אותן דה פקטו בחדר האזנה!
 
נערך לאחרונה ב:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,142
מעורבות
1,619
נקודות
113
קצת מחמיר
לא כולם נולדו בארץ , למדו בריאלי והקפידו לא לפספס את הפינה של אבשלום קור ברדיו כל ערב
גם לי צורם הטעות הזו אבל המשכתי לקרוא
ההבדל היחיד ביני לבינך הוא שכשלי צורם, אני מפסיק.
אישתי מאד סובלת מזה, אגב.

וואו. זה עמוק מידי, ממש מעבר ליכולת הקליטה השכלית שלי.
לחלוטין. Arb שלנו הוא נושא הלפיד של עמיר. אני גם קטונתי.
Arb, אפשר את זה במהדורה של מדע פופולארי?
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
ולענינינו מה אתה מפנה את הביקורת כלפיי!? אם כל הכבוד אני לא הכתובת, תבקר את האחראים על התכנון המחודש של היכל התרבות, שמן הסתם אינו שייך לי, קצת התבלבלת. שנית כל מקום וחלל, יש לו את התגובה שלו ואין כאן מוחלט, ובאותה מידה שנראה לך שפתרת כביכול את המתכתיות הנדונה בחומרים סופגים, יש מצב שהסאונד ייסגר לך או מעט יתייבש, או לסירוגין תאבד קומפרסיה, נפח וכו, וזה הרבה יותר מורכב ממה שאתה כנראה התנסת בו עד תום. בעיה זו מוכרת ולא מעט אודיופילים נופלים בה, כאשר הם מאמצים לשווא, קונבנציות אקוסטיות ( המיועדות בעיקר לאולפנים, או להנחתות רעשי מכונות וכו ), שהיה צורך לבדוק אותן דה פקטו!

חדר, מנתחים בעזרת ציוד מדידה מתאים, מאזנים את הריאקציה וההישתקפויות לרוחב ספקטרום של תדרי השמע.
אם זה נעשה בעזרת מעבד סיגנאל דיגיטאלי, התוצאה מלאכותית, ואם החדר מטופל ע"י מקצוען אז התוצאה יותר אורגנית/ אותנטית.
 

igall

אוהב את התחום
הודעות
225
מעורבות
47
נקודות
28
שאלת תם
האם כאשר אני מאפיין את המערכת שלי בצורה מסויימת מבחינת הצליל
ואז אני מוסף מערכת RC שמין הסתם יש לה מאפינים משלה אני לא משנה את כל מה שכיוונתי לעברו בבניית המערכת ?
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,737
מעורבות
1,434
נקודות
113
שאלת תם
האם כאשר אני מאפיין את המערכת שלי בצורה מסויימת מבחינת הצליל
ואז אני מוסף מערכת RC שמין הסתם יש לה מאפינים משלה אני לא משנה את כל מה שכיוונתי לעברו בבניית המערכת ?

תלוי עם איזה מערכת אתה עובד.
אני יכול להגיד ש-Dirac שאני עובד איתם כמה שנים בהחלט לא משנים את האופי של הסאונד.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,737
מעורבות
1,434
נקודות
113
אין קשר בין פילטרים של Roon לנושא השרשור, או למושג רום קורקשן.

זה תפוזים וזה קוקוס.

ויישור העקומה זו בכלל לא המטרה של הטכנולוגיה.
עקומה ישרה זה כמעט תמיד זוועת עולם. חד צורמני ורזה.

רן

House Curve
אנחנו מדברים כל עקומה של Harman

Harman Target Curve.JPG
 

תמונות מצורפות

  • Harman Target Curve.JPG
    Harman Target Curve.JPG
    KB 43.5 · צפיות: 424

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
כן מיכאל, בהחלט, זו אולי העקומה הכי מפורסמת בעולם.

יש עוד מספר עקומות, מאוד מפורסמות, שאנשים מכיילים את המערכות שלהם לפיהן, זה כבר עניין של טעם.

גם אני משתמש בסוג של עקומת הארמן.

רן
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור