איפה הצעירים?


972lior

אוהב את התחום
הודעות
269
מעורבות
145
נקודות
43
עם המוזיקה שיש היום חבל להשקיע על מערכת!
העתיקים יותר נהנים ממוזיקה איכותית שגדלנו עליה! בעשור וחצי האחרונים זה רק בית שימוש!
גם הלועזי, וגם שלנו.
יש היום מוזיקה נפלאה בכל ז'אנר, נכון כמו תמיד גם זבל, אבל בכל פעם שאני משוטט ב ROON אני מופתע ונדהם מהיצירות החדשות והמעולות.
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,359
מעורבות
834
נקודות
113
הנגישות של התוכן לנייד הרגה את התחום.הצעירים של היום שומעים מוזיקה או תוך כדי נסיעה באוטו או דרך האוזניות מהנייד ושום כח לא יושיב אותם מול המערכת חוץ ממקרים בודדים. אני הייתי חוסך כל פרוטה בישביל בשנת 85 בגיל 16 עם עזרא של ההורים לקנות את המערכת הראשונה שלי: טייפ סלילים,מגבר,זוג מדפיים ואוזניות אולפן,אבל אז לכל חבריי היו מערכות בבית,כי לא היית שום אפשרות אחרת לישמוע מוזיקה איכותית. היום אני לצערי לא רואה צעירים נכנסים לתחום בנוסף גם בגלל עלויות וגם בגלל חוסר חשיפה לדו-ערוצי איכותי.:בכי:
 

972lior

אוהב את התחום
הודעות
269
מעורבות
145
נקודות
43
צודק, אבל הנגישות דרך ספוטיפיי עבורם מדהימה ומספיק שבגיל הנכון ישמעו קטע שהם מתחברים אליו באיכות טובה זה מספיק.
אני רואה כאן מבחינתי שליחות להשמיע ולחשוף כמה שיותר.
דרך אגב כך גם בשאר תחומי העניין שלי, אני מנסה תמיד לשתף ולחשוף חברים ומכרים. כמות האנשים שעברו לבישול בסירי נחושת, סכיני מטבח יפניות, מכונות קפה ועוד היא אין סופית לאחר שראו, כמו בסאונד את ההבדל
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,094
נקודות
113
בהתאם לכמות הצעירים שהשתתפו בפסטיבל הג'אז של תל אביב בימים האחרונים, בין אם כנגנים ובין אם כצופים, ניתן לומר שצעירים מעדיפים את החוויה והריגוש שבהופעות חיות על פני האזנה בבית. לי נראה שהחיבור הבלתי אמצעי עם המוזיקה והאווירה הייחודית של הופעות חיות מצליחים למשוך קהל צעיר שמחפש חוויות תרבותיות דינמיות ומרגשות.

https://www.secrettelaviv.com/tickets/jazz-festival-tel-aviv-yafo-teder

https://www.tel-aviv.gov.il/en/Page...eda22c-a69a-4bef-9479-05d5a832ad16&ItemID=311
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
בהתאם לכמות הצעירים שהשתתפו בפסטיבל הג'אז של תל אביב בימים האחרונים, בין אם כנגנים ובין אם כצופים, ניתן לומר שצעירים מעדיפים את החוויה והריגוש שבהופעות חיות על פני האזנה בבית. לי נראה שהחיבור הבלתי אמצעי עם המוזיקה והאווירה הייחודית של הופעות חיות מצליחים למשוך קהל צעיר שמחפש חוויות תרבותיות דינמיות ומרגשות.

https://www.secrettelaviv.com/tickets/jazz-festival-tel-aviv-yafo-teder

https://www.tel-aviv.gov.il/en/Page...eda22c-a69a-4bef-9479-05d5a832ad16&ItemID=311
לא יודע, אל תשכח שהופעות חיות זה הדבר כבר 100 שנה. וודסטוק ושות , גרייטפול דד, פינק פלויד , סטונס , הנדריקס, וכן הלאה חיו לצד השאיפה למערכות שמע מאז ומתמיד. אני חושב שפשוט ההילה סביב התחום + היצע מגוון הפכו את השוק האודיפילי לזמין יותר ופחות issue.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
בהתאם לכמות הצעירים שהשתתפו בפסטיבל הג'אז של תל אביב בימים האחרונים, בין אם כנגנים ובין אם כצופים, ניתן לומר שצעירים מעדיפים את החוויה והריגוש שבהופעות חיות על פני האזנה בבית. לי נראה שהחיבור הבלתי אמצעי עם המוזיקה והאווירה הייחודית של הופעות חיות מצליחים למשוך קהל צעיר שמחפש חוויות תרבותיות דינמיות ומרגשות.

https://www.secrettelaviv.com/tickets/jazz-festival-tel-aviv-yafo-teder

https://www.tel-aviv.gov.il/en/Page...eda22c-a69a-4bef-9479-05d5a832ad16&ItemID=311
  1. נראה לי שהאלטרנטיבה המוצגת כאן להופעה אינה האזנה בבית, אלא האזנה בכל מקום ובכל זמן, לאוזניות עם הסמארטפון, ואולי גם לדברים אחרים (כמו רדיו באוטו).

  2. זה לא שהם מעדיפים -- זה לא שהם במצב שבו הם נדרשים לבחור בין הופעה לבין האזנה בכל מקום ובכל זמן. הם עושים גם וגם, מי שעושה.

  3. כל מה שאתה מראה זה שיש צעירים שמתעניינים בהופעות, אבל מדובר במיעוט קטן, כי אם רוב הצעירים בארץ היו מעוניינים בהופעות, היו הופעות כל הזמן, מפוצצות במאזינים/צופים -- מדובר במיליוני צעירים! (יותר משני מיליון בין הגילאים 15 ל-30 למשל, ויותר ממיליון בין 18-25).

  4. ברור שלא צריך לדבר על מלוא אוכלוסיית הצעירים כשאומרים "הצעירים", אבל זה צריך להיות חלק מורגש מתוכם. התופעה של צעירים שמסתובבים עם אוזניות בכל מיני מקומות כבר מורגשת, אבל אני די בטוח, גם בלי שיש סימנים מזהים לאלה שהולכים להופעות, שהם אחוז קטן בהרבה, ולא רק זה, אלא גם כשמישהו כבר הולך להופעות, זה "פעם ב-", ולא רוב הזמן כמו עם אוזניות.
 

נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,094
נקודות
113
לא יודע, אל תשכח שהופעות חיות זה הדבר כבר 100 שנה. וודסטוק ושות , גרייטפול דד, פינק פלויד , סטונס , הנדריקס, וכן הלאה חיו לצד השאיפה למערכות שמע מאז ומתמיד. אני חושב שפשוט ההילה סביב התחום + היצע מגוון הפכו את השוק האודיפילי לזמין יותר ופחות issue.
בשנים שבהן פעלו ה-Grateful Dead, פינק פלויד, הרולינג סטונס, הנדריקס ואחרים, מערכות אודיו היו נגישות יחסית ולא דרשו הוצאה כספית עצומה. הן גם היו האמצעי המרכזי להאזנה למוזיקה באיכות גבוהה. לעומת זאת, כיום, מערכת אודיו חדשה ואיכותית יכולה להגיע למחיר קמעונאי של כ-100,000 דולר. לדוגמה, מגבר, פרה-אמפליפייר ומקור מסדרת Luxman 10 יעלו יחד כ-57,000 דולר, רמקולים מדגם Magico S3 2023 עולים כ-45,000 דולר – וזה אפילו בלי לקחת בחשבון את עלות הכבלים. כמובן, גם חצי או רבע מהסכום הזה נחשב להוצאה משמעותית עבור רוב האנשים.

לשם השוואה, במחיר של 10,000–20,000 דולר, סביר להניח שאוכל לראות את כל ההופעות החיות שארצה במהלך חיי. זה אולי פחות "אודיופילי", אבל ללא ספק הרבה יותר מרגש מכל מערכת אודיו. ואם נשווה למערכות היוקרתיות באמת, במחיר של חלק מהן ניתן אפילו ליהנות מגולדן רינג או VIP, כולל טיסות במחלקת עסקים ומלונות חמישה כוכבים.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
בשנים שבהן פעלו ה-Grateful Dead, פינק פלויד, הרולינג סטונס, הנדריקס ואחרים, מערכות אודיו היו נגישות יחסית ולא דרשו הוצאה כספית עצומה. הן גם היו האמצעי המרכזי להאזנה למוזיקה באיכות גבוהה. לעומת זאת, כיום, מערכת אודיו חדשה ואיכותית יכולה להגיע למחיר קמעונאי של כ-100,000 דולר. לדוגמה, מגבר, פרה-אמפליפייר ומקור מסדרת Luxman 10 יעלו יחד כ-57,000 דולר, רמקולים מדגם Magico S3 2023 עולים כ-45,000 דולר – וזה אפילו בלי לקחת בחשבון את עלות הכבלים. כמובן, גם חצי או רבע מהסכום הזה נחשב להוצאה משמעותית עבור רוב האנשים.

לשם השוואה, במחיר של 10,000–20,000 דולר, סביר להניח שאוכל לראות את כל ההופעות החיות שארצה במהלך חיי. זה אולי פחות "אודיופילי", אבל ללא ספק הרבה יותר מרגש מכל מערכת אודיו. ואם נשווה למערכות היוקרתיות באמת, במחיר של חלק מהן ניתן אפילו ליהנות מגולדן רינג או VIP, כולל טיסות במחלקת עסקים ומלונות חמישה כוכבים.
צריך לבדוק ערך ריאלי של הדולר. בטוח שהמגוון יחסית לאיכות במערכות שמע היה קטן יותר.

ההשוואה להופעות חיות אינה במקומה לטעמי- לא כל מי שאתה כחובב מוסיקה אוהב לשמוע חי ומופיע.
וגם הזמינות היא קצובה.

בכלל, אני קצת לקחתי כיוון מחשבה בשנה האחרונה, בעקבות שמיעה של מערכות מכובדות כשלעצמן. יש לי תובנה עצמית שמערכת ביתית לא צריכה לתת הופעה חיה כל ערב. מערכת בסלון יש לה צורך אחר למלא והוא לא בהכרח הופעה חיה.

מכל מקום, עניין או חוסר עניין מצד דור חדש במערכות שמע איכותיות לא יכול להביא בחשבון פרמטרים שהיו פעם ותמיד כמו הופעות חיות.

ומילה אחרונה, לא חייבים מערכת ב 57 אלף דולר כדי להיקרא אודיופיל. בכלל בכלל לא.
 
נערך לאחרונה ב:

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,575
מעורבות
237
נקודות
63
קניתי לבני הבכור MARSHAL EMBERTON והוא מבסוט עד הגג. אגב איכות די משביעת רצון בהשוואה למוגברים אחרים ששמעתי בקטגוריה
בשבילו זה מספיק, אפילו רצה את הגדולים יותר שעליהם הטלתי וטו בשל חשש לפגיעה בשמיעה שלו. האמברטון עם ה100DB זה כבר יותר מדי
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,746
מעורבות
1,439
נקודות
113
בשנים שבהן פעלו ה-Grateful Dead, פינק פלויד, הרולינג סטונס, הנדריקס ואחרים, מערכות אודיו היו נגישות יחסית ולא דרשו הוצאה כספית עצומה. הן גם היו האמצעי המרכזי להאזנה למוזיקה באיכות גבוהה. לעומת זאת, כיום, מערכת אודיו חדשה ואיכותית יכולה להגיע למחיר קמעונאי של כ-100,000 דולר. לדוגמה, מגבר, פרה-אמפליפייר ומקור מסדרת Luxman 10 יעלו יחד כ-57,000 דולר, רמקולים מדגם Magico S3 2023 עולים כ-45,000 דולר – וזה אפילו בלי לקחת בחשבון את עלות הכבלים. כמובן, גם חצי או רבע מהסכום הזה נחשב להוצאה משמעותית עבור רוב האנשים.

לשם השוואה, במחיר של 10,000–20,000 דולר, סביר להניח שאוכל לראות את כל ההופעות החיות שארצה במהלך חיי. זה אולי פחות "אודיופילי", אבל ללא ספק הרבה יותר מרגש מכל מערכת אודיו. ואם נשווה למערכות היוקרתיות באמת, במחיר של חלק מהן ניתן אפילו ליהנות מגולדן רינג או VIP, כולל טיסות במחלקת עסקים ומלונות חמישה כוכבים.

אז מוזיקה לא הייתה ניידת כמו היום,
בנוסף אוזניות אפילו אוזניות קטנות עשו קפיצת מדרגה מבחינת איכות
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,094
נקודות
113
אז מוזיקה לא הייתה ניידת כמו היום,
בנוסף אוזניות אפילו אוזניות קטנות עשו קפיצת מדרגה מבחינת איכות
התרבות עצמה עברה שינוי משמעותי; בעידן הנוכחי הכול מתרחש באופן מיידי, זמן הריכוז ויכולת חלוקת הקשב התקצרו באופן ניכר, ונוספו אינספור אפשרויות בידור ונגישות תכנים שלא היו זמינות בעבר.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,094
נקודות
113
צריך לבדוק ערך ריאלי של הדולר. בטוח שהמגוון יחסית לאיכות במערכות שמע היה קטן יותר.

ההשוואה להופעות חיות אינה במקומה לטעמי- לא כל מי שאתה כחובב מוסיקה אוהב לשמוע חי ומופיע.
וגם הזמינות היא קצובה.

בכלל, אני קצת לקחתי כיוון מחשבה בשנה האחרונה, בעקבות שמיעה של מערכות מכובדות כשלעצמן. יש לי תובנה עצמית שמערכת ביתית לא צריכה לתת הופעה חיה כל ערב. מערכת בסלון יש לה צורך אחר למלא והוא לא בהכרח הופעה חיה.

מכל מקום, עניין או חוסר עניין מצד דור חדש במערכות שמע איכותיות לא יכול להביא בחשבון פרמטרים שהיו פעם ותמיד כמו הופעות חיות.

ומילה אחרונה, לא חייבים מערכת ב 57 אלף דולר כדי להיקרא אודיופיל. בכלל בכלל לא.
ראשית, השתמשתי בדוגמה של 100,000 דולר, אך גם אם נתייחס לעשירית מהסכום הזה, עדיין מדובר בסכום משמעותי עבור רוב האנשים, במיוחד לאור העובדה שהשכר החציוני בישראל עומד על כ-7,500 ש"ח בלבד.


באשר להופעות חיות, ציינתי זאת כדוגמה לאופן שבו ניתן לנצל את הכסף במסגרת הוצאות תפעוליות (OPEX) לעומת השקעות הוניות (CAPEX) ועדיין להנות מחווית מוזיקה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
בשנים שבהן פעלו ה-Grateful Dead, פינק פלויד, הרולינג סטונס, הנדריקס ואחרים, מערכות אודיו היו נגישות יחסית ולא דרשו הוצאה כספית עצומה. הן גם היו האמצעי המרכזי להאזנה למוזיקה באיכות גבוהה. לעומת זאת, כיום, מערכת אודיו חדשה ואיכותית יכולה להגיע למחיר קמעונאי של כ-100,000 דולר. לדוגמה, מגבר, פרה-אמפליפייר ומקור מסדרת Luxman 10 יעלו יחד כ-57,000 דולר, רמקולים מדגם Magico S3 2023 עולים כ-45,000 דולר – וזה אפילו בלי לקחת בחשבון את עלות הכבלים. כמובן, גם חצי או רבע מהסכום הזה נחשב להוצאה משמעותית עבור רוב האנשים.
גם אז היו מערכות שלא היו נגישות לרוב האנשים. זה שאתה רואה מספרים קטנים יותר בדולרים, אינו משקף בהכרח את יכולות הקנייה של אז.

את איכות הסאונד שקיבלו במערכות הטופ של אז אפשר לקבל היום במחירים נמוכים בהרבה יחסית לכוח הקנייה.

והעיקר -- גם היום, כדי לקבל איכות "גבוהה" שאינה הטופ שבטופ, לא חייבים לקנות מחברות יקרניות. יש הרבה מוצרים מעולים במחירים נמוכים בסדר גודל.

נ.ב. בעריכה: בדומה למה ש- @shokroun הזכיר בפוסט הבא, אודיופיל אינו מוגדר לפי הסכום שהושקע במערכת, אלא לפי מידת האהבה שלו לתחום, כשהוא משקיע לפי יכולתו, שעשויה להיות צנועה.

לשם השוואה, במחיר של 10,000–20,000 דולר, סביר להניח שאוכל לראות את כל ההופעות החיות שארצה במהלך חיי. זה אולי פחות "אודיופילי", אבל ללא ספק הרבה יותר מרגש מכל מערכת אודיו. ואם נשווה למערכות היוקרתיות באמת, במחיר של חלק מהן ניתן אפילו ליהנות מגולדן רינג או VIP, כולל טיסות במחלקת עסקים ומלונות חמישה כוכבים.
אבל הדברים בכלל לא ניתנים להשוואה רלוונטית:
  1. מוזיקה מוקלטת אפשר לשמוע בכל זמן, בעוד שבהופעה ניתן להיות נוכחים רק כשהיא מתקיימת.

  2. מוזיקה מוקלטת זמינה בכל מקום, או לפחות בלי לצאת מהבית. להופעה יש צורך להגיע פיזית למקום שבו היא מתקיימת, שהוא לעיתים מרוחק ואפילו בחו"ל.

  3. במוזיקה מוקלטת ניתן לבחור בדיוק מה לשמוע. בהופעות אפשר רק להחליט אם ללכת או לא, והם מבצעים את מה שהם בוחרים.

  4. מוזיקה מוקלטת כוללת את גדולי האמנים, הן חיים והן כאלה שכבר נפטרו או שאינם בשיאם. הופעות מוגבלות לאמנים חיים, בכושרם הנוכחי, שיכול להיות מעבר לשיאם, והם עלולים להיות רק צל של עצמם.

  5. מוזיקה מוקלטת ניתן להתאים לפי מה שנוח: לעצור כשצריך הפסקה, להתאים את הווליום להעדפות, ואף להימנע מעוצמות שעלולות להזיק לשמיעה. בהופעות התנאים והעוצמות נקבעים מראש, ולעיתים אינם מתאימים או עלולים להזיק לשמיעה.

  6. אם מתייחסים למוזיקה מוקלטת כצורת אמנות בפני עצמה, ולא כאל חיקוי מוגבל להופעות -- כמו שמתייחסים לסרטים שלא כחיקוי מוגבל לחיים אלא כצורת אמנות שיכולה להגיע הרבה מעבר למה שניתן לצפות בו בחיים האמיתיים -- ניתן להגיע בעזרת הקלטות ומערכות איכותיות לחוויית צליל שעשויה להיות עדיפה לטעם המאזין על זו של הופעה.
בקיצור, אתה משווה רק את אספקט המחיר בין דברים שבאספקטים הרלוונטיים האחרים אינם ניתנים להשוואה, כאילו שאתה קונה מוצרים מקבילים במחירים שונים. אז לא, הם לגמרי לא מקבילים.


 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
ראשית, השתמשתי בדוגמה של 100,000 דולר, אך גם אם נתייחס לעשירית מהסכום הזה, עדיין מדובר בסכום משמעותי עבור רוב האנשים, במיוחד לאור העובדה שהשכר החציוני בישראל עומד על כ-7,500 ש"ח בלבד.


באשר להופעות חיות, ציינתי זאת כדוגמה לאופן שבו ניתן לנצל את הכסף במסגרת הוצאות תפעוליות (OPEX) לעומת השקעות הוניות (CAPEX) ועדיין להנות מחווית מוזיקה.
אני חושב,שאודיופיל זו הגדרה של עניין ונכונות להשקיע בנושא, וגם טעם אישי מובחן. אדם שיש לו ממון ונכנס לחנות ואומר למוכר "תן לי את הכי טוב שיש לך" איננו אודיופיל. אותו בעל ממון שמשקיע זמן ומאמץ ועדיין קונה את הכי טוב שהוא יכול הופך אותו לאודיופיל. וככה גם למעוט היכולת, בהתאמה. וכמובן שיש גם גוונים.
כשאני מעמיק בזה, אני אישית הייתי יותר אודיופיל בחדר שגרתי עם רעייתי אצל הוריה עם קורנט 145 גאמו קטנים, ממיר 2 חלקים, טרנספורט פיוניר עלית ומגבר היטקיט sa2 משולב ישן נושן, יותר אודיופיל מאשר היום מבחינת רמת הנשקעה והעניין והמאמץ.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,094
נקודות
113
אני חושב,שאודיופיל זו הגדרה של עניין ונכונות להשקיע בנושא, וגם טעם אישי מובחן. אדם שיש לו ממון ונכנס לחנות ואומר למוכר "תן לי את הכי טוב שיש לך" איננו אודיופיל. אותו בעל ממון שמשקיע זמן ומאמץ ועדיין קונה את הכי טוב שהוא יכול הופך אותו לאודיופיל. וככה גם למעוט היכולת, בהתאמה. וכמובן שיש גם גוונים.
כשאני מעמיק בזה, אני אישית הייתי יותר אודיופיל בחדר שגרתי עם רעייתי אצל הוריה עם קורנט 145 גאמו קטנים, ממיר 2 חלקים, טרנספורט פיוניר עלית ומגבר היטקיט sa2 משולב ישן נושן, יותר אודיופיל מאשר היום מבחינת רמת הנשקעה והעניין והמאמץ.
אודיופיליה נוגעת לשאיפה להשיג את חוויית השמע האולטימטיבית, ולכן היא כוללת רכישת ציוד, שרובו לא ממש זול.
תוסיף לזה השקעה בתנאי סביבה, חידוש ושדרוג מוצרים, רכישת תקליטים (עבור חובבי הוויניל) או רכישת דיסקים, תחזוקה.
בקיצור, זול זה לא.

אז כן, אפשר להיות חובב אודיו, ספורט מוטורי, יאכטות, שעוני יוקרה, טייס, יינות, רכיבה על סוסים ועוד תחביבים אחרים, אבל בלי גיבוי לא תתחיל לגרד את היכולות בתחביבים אלו.
 

נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
אבל בשורה התחתונה היום - אתה יכול לקבל הרבה יותר סאונד בהרבה פחות כסף ביחס לפעם.
זה שיש חברות עם רמקולים במליון שח ופעם היה לרוב סביב ה 20K USD ספינות דגל - זה לא אומר שזה יותר או פחות טוב.זה רק אומר שזה יקר יותר.

שורה תחתונה - קח 10,000 היום תשווה ללפני 20 שנים - היום אתה מקבל בכמה וכמה רמות מעל.
אתה יכול לקחת ג'נלק מוגבר עם DSP או מדפי טוב עם ALL IN ONE מוצלח כולל DSP מ ROON ולהגיע לאיכות שלא יכולת לחלום אז- לא במחיר הקיים ולא בהרבה מעבר.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,094
נקודות
113
אבל בשורה התחתונה היום - אתה יכול לקבל הרבה יותר סאונד בהרבה פחות כסף ביחס לפעם.
זה שיש חברות עם רמקולים במליון שח ופעם היה לרוב סביב ה 20K USD ספינות דגל - זה לא אומר שזה יותר או פחות טוב.זה רק אומר שזה יקר יותר.

שורה תחתונה - קח 10,000 היום תשווה ללפני 20 שנים - היום אתה מקבל בכמה וכמה רמות מעל.
אתה יכול לקחת ג'נלק מוגבר עם DSP או מדפי טוב עם ALL IN ONE מוצלח כולל DSP מ ROON ולהגיע לאיכות שלא יכולת לחלום אז- לא במחיר הקיים ולא בהרבה מעבר.

היי דן,


אתה צודק לחלוטין – כיום ניתן להשיג יותר בפחות ממה שהיה לפני 20 שנה, אך חוקי הפיזיקה לא השתנו. אני לא מכיר רמקולים מדפיים שיכולים להציע את מה שרמקול FR מסוגל לספק.
עם זאת, גם מערכת צנועה ואיכותית אינה זולה. אמנם היא לא תעלה 100 אלף דולר, אבל גם 10 אלף דולר זה סכום משמעותי.

בנוסף, התרבות והחברה השתנו, וכך גם המוזיקה. חלוקת הקשב שלנו כיום שונה לחלוטין. יש יותר גירויים סביבנו, ורבים מהצעירים אינם מוצאים עניין בישיבה ממושכת לצורך האזנה איכותית למוזיקה.


אם נהיה כנים, רוב האנשים בתחביב הזה משתייכים לדור הבייבי-בום או דור ה-X ולא מדור ה Y מילנליאלס וכו. זה נובע, בין השאר, מהמוזיקה שפרחה בתקופתם, מהמגבלות של אמצעי הבידור באותן שנים, ומהעלות הגבוהה הכרוכה ברכישת מערכת טובה. נוסף על כך, התחביב הזה סובל מאלמנט מסוים של אליטיזם, כשחובבים ותיקים נוטים להסתכל מלמעלה על מתחילים.
לא משנה מה הסיבה, המציאות היא שאמנם מספר היצרנים גדל, אך השוק עצמו אינו מתרחב, כפי להרגיש בירידה במספר חנויות הסטריאו שנעלמו מהנוף.

בשנת 1978 חיו בארצות הברית 225 מיליון איש. באותה שנה נמכרו 341 מיליון תקליטים ו-726 מיליון יחידות בפורמטים אחרים – ממוצע של 3.22 יחידות מוזיקה לאדם. הכנסות תעשיית המוזיקה אז עמדו על 19 מיליארד דולר.
לעומת זאת, בשנת 2023 חיו בארצות הברית 335 מיליון איש. נמכרו רק 43 מיליון תקליטים ו-249 מיליון יחידות בפורמטים אחרים – ממוצע של 0.744 יחידות מוזיקה לאדם. הכנסות התעשייה ב-2023 הסתכמו ב-17 מיליארד דולר בלבד.


הנתונים מדברים בעד עצמם, זהו תחביב נכחד (לא שאיכפת לי או שצריך להיות איכפת למי שכבר בפנים) בדיוק כפי שתחביבים לפניו דעכו.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
היי דן,


אתה צודק לחלוטין – כיום ניתן להשיג יותר בפחות ממה שהיה לפני 20 שנה, אך חוקי הפיזיקה לא השתנו. אני לא מכיר רמקולים מדפיים שיכולים להציע את מה שרמקול FR מסוגל לספק.
אהלן איש יקר,

יש המון חברות שמספקות מדפיים יוצאי דופן,שיורדים נמוך מאוד בחדר ואף נמנעים מבעיות שרציפתי טיפוסי בהכרח נגרר אליהם בדירות בטון וגבס.(עם דרייברים נוספים צידיים או אחוריים - בין היתר)
למעשה ברוב המקרים - המדפי יתאים יותר בהכרח מרצפתי בדירה ישראלית טיפוסית.
מה גם שאשר לשלב לו סאב,שמעבר לזה שהוא יכול להוסיף למדפי תחום תחתון - הוא בעיקר סוג של מלכודת באס טובה וכמעט תמיד למזהר בעיות בחדר.

לגבי הנושא השני והאם התחביב בסכנת הכחדה - אני לא מכיר את המספרים.
אני רק יודע שצצות המון חברות צעירות בעשור האחרון,מעולות, שרק גדלות .חלקם גם למכירה ישירה.

אליטזם- כן . אבל לא בכל מקום.
האדרת היקר - זה כבר תחביב אחר מבחינתי וכן זה קיים בענק ותמיד מלווה בבורות.
חניות יורדות - כי יש הרבה נותני פתרונות שאין להם חנות ויש לקוחות שרוכשין עיור/ביקורות/מכירה ישירה/יועץ שאין לו חנות.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,094
נקודות
113
אהלן איש יקר,

יש המון חברות שמספקות מדפיים יוצאי דופן,שיורדים נמוך מאוד בחדר ואף נמנעים מבעיות שרציפתי טיפוסי בהכרח נגרר אליהם בדירות בטון וגבס.(עם דרייברים נוספים צידיים או אחוריים - בין היתר)
למעשה ברוב המקרים - המדפי יתאים יותר בהכרח מרצפתי בדירה ישראלית טיפוסית.
מה גם שאשר לשלב לו סאב,שמעבר לזה שהוא יכול להוסיף למדפי תחום תחתון - הוא בעיקר סוג של מלכודת באס טובה וכמעט תמיד למזהר בעיות בחדר.

לגבי הנושא השני והאם התחביב בסכנת הכחדה - אני לא מכיר את המספרים.
אני רק יודע שצצות המון חברות צעירות בעשור האחרון,מעולות, שרק גדלות .חלקם גם למכירה ישירה.

אליטזם- כן . אבל לא בכל מקום.
האדרת היקר - זה כבר תחביב אחר מבחינתי וכן זה קיים בענק ותמיד מלווה בבורות.
חניות יורדות - כי יש הרבה נותני פתרונות שאין להם חנות ויש לקוחות שרוכשין עיור/ביקורות/מכירה ישירה/יועץ שאין לו חנות.
היי דן,

קודם כל, תודה על התגובה המפורטת שלך. אני מעריך מאוד את את הגישה שאתה מציג.

עם זאת, אני מבקש להעלות כמה נקודות שאולי שוות מחשבה:

1. נאמנות למקור – המהות של מערכות Hi-Fi היא בראש ובראשונה השאיפה לשחזר את הצליל בצורה הקרובה ביותר למקור. רמקולים מדפיים בהחלט יכולים להציע פתרונות מעולים בתנאים מסוימים, במיוחד בדירות קטנות, אבל היכולת שלהם להגיע לרמת ביצועים דומה לזו של מערכות רצפתיות איכותיות, עם נפח ואיזון רחב יותר, מוגבלת גם פיזית וגם מבחינת חוקי האקוסטיקה. תוספת סאב יכולה לעזור, אבל זה לא תמיד יוצר חוויה אחידה וטבעית כמו מערכת מתוכננת שלמה. גם אם ניקח רמקולים מוגברים עם DSP, אזי רמקולים של Duch & Duch או Kii לא נמכרים במחיר נגיש של לחם בסופר אלה בהרבה מאוד כסף.


2. אליטיזם או תחביב ברמות שונות – אני מסכים איתך שיש מקום לכל רמה בתחביב, אבל כמו כל תחביב רציני, יש הבחנה בין מי שמתחילים לבין מי שמתעמקים ומגיעים לרמות הגבוהות ביותר. לדוגמה, כמו באיסוף שעונים, יש הבדל מהותי בין שעון סייקו נהדר ככול שיהיה לבין פטק פיליפ. שניהם שעונים, אבל רק אחד עונה להגדרת התחביב של שעוני יוקרה ומצויינות. כך גם באודיו – תחביב שאפשר להיכנס אליו בכל רמה, אבל יש ערך בהעמקה ובחתירה למצוינות.


3. המספרים מדברים בעד עצמם – למרות התחושה שהשוק צומח עם חברות חדשות, הנתונים מראים שההוצאה הממוצעת לנפש על אודיו ירדה עם השנים, אפילו שיש גידול באוכלוסייה. זה מצביע על שינוי תרבותי. הדגש כיום הוא פחות על איכות ויותר על נוחות (למשל אוזניות אלחוטיות ורמקולים חכמים). לכן, ייתכן שהתחביב, לפחות כפי שאנחנו מכירים אותו, אכן בסכנת הכחדה מסוימת.

חשוב לי להבהיר, אני לא רואה את הדברים בשחור ולבן. אני מסכים שיש מקום להתאמה אישית ולגמישות בתחביב, אבל בעיניי יש חשיבות לשימור הערכים הבסיסיים של התחום, כמו נאמנות למקור והכרה בכך שזהו תחביב שמעמיק עם השנים ולא רק "עוד מוצר צריכה".

המשך ערב שקט וטוב איש יקר.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
יי דן,

קודם כל, תודה על התגובה המפורטת שלך. אני מעריך מאוד את את הגישה שאתה מציג
אהלן אח - גם אני את שלך!!
1. נאמנות למקור – המהות של מערכות Hi-Fi היא בראש ובראשונה השאיפה לשחזר את הצליל בצורה הקרובה ביותר למקור. רמקולים מדפיים בהחלט יכולים להציע פתרונות מעולים בתנאים מסוימים, במיוחד בדירות קטנות, אבל היכולת שלהם להגיע לרמת ביצועים דומה לזו של מערכות רצפתיות איכותיות, עם נפח ואיזון רחב יותר, מוגבלת גם פיזית וגם מבחינת חוקי האקוסטיקה. תוספת סאב יכולה לעזור, אבל זה לא תמיד יוצר חוויה אחידה וטבעית כמו מערכת מתוכננת שלמה. גם אם ניקח רמקולים מוגברים עם DSP, אזי רמקולים של Duch & Duch או Kii לא נמכרים במחיר נגיש של לחם בסופר אלה בהרבה מאוד כסף.
מסגים לגמרי - והאמת זה לא "שלי" לחלוק מבחינתי .נאמנות למקור.
זה שבחדר שלך ריצפתי מסתדר - זה לא מצייר את כל החדרים והרמקולים.הרבה רמקולים עם פורטים בתכנון של שנות ה 60 ומייצרים ים בבעיות ובטח חדרי הבטון והספה שמקומה לא גמיש או צמוד לקיר. אצלך יש גמישות רבה.
יש דברים תקציביים גם - פשוט מעועלים.

יש לך המון רמקול נגשים שבחדר ירדו עד 30 הרץ קל ולגבי סאב אתה יודע מה אני חושב על זה . גם הריצפתי הגדול ביותר בסבירות גבוהה יצטרך סאב ולא בגלל אי יכולץו לרדת נמוך אלא בגלל חוקי האקוסטיקה כשבאס מגיע ממקום אחד אתה תמיד תקבל מודים/ביטולים/הגברים זהים וכדי לשטח את זה אתה תצטרך לקבל מודים/הגברים/ביטולים אחרים (על ידי מיקום אחר) שזה בדיוק מה שעושה סאב או פילטר ב RC מתקדם.
2. אליטיזם או תחביב ברמות שונות – אני מסכים איתך שיש מקום לכל רמה בתחביב, אבל כמו כל תחביב רציני, יש הבחנה בין מי שמתחילים לבין מי שמתעמקים ומגיעים לרמות הגבוהות ביותר. לדוגמה, כמו באיסוף שעונים, יש הבדל מהותי בין שעון סייקו נהדר ככול שיהיה לבין פטק פיליפ. שניהם שעונים, אבל רק אחד עונה להגדרת התחביב של שעוני יוקרה ומצויינות. כך גם באודיו – תחביב שאפשר להיכנס אליו בכל רמה, אבל יש ערך בהעמקה ובחתירה למצוינות.
התחביב הזה שונה מתחביבים אחרים - בזמן שבקבוק יין עומד בפני עצמו וגם שעון - מערכת אודיו תלויה יותר בחדר מאשר במוצרים שנבחרו ובידע של הבעלים שלה ובמכונות שלו להשקיע המון זמן או להשקיע בבעל מקצוע לא מעט כסף.
ליין יהיה אותו טעם בבית שלי או שלך בהנחה שלא הרסתי אותו בדרך וגם השעון יהיה עם אותם ביצועים ומראה על היד שלי או שלך.
אבל בתחביב הזה?
קח את אותה מערכת - תעביר לחדר הסמוך ולא תזהה אותה . או פשוט תצמיד את הספה לקיר וכו וכו - הבנת אותי.

עם האליטזם מגיע ממקצוענות - ניחא.
אבל כמעט תמיד הוא מגיע ממחיר המערכת -וזה כבר תחביב אחר שלא קשור לידע או לאודיו.
פשוט מי שבאמת יודע ומבין סאונד - מבין עוד כמה יש לו ללמוד ומה זה עולם עצום ומתקדם אז הוא מעדיף לשתוק(בגדול).

שהתחביב, לפחות כפי שאנחנו מכירים אותו, אכן בסכנת הכחדה מסוימת.

חשוב לי להבהיר, אני לא רואה את הדברים בשחור ולבן. אני מסכים שיש מקום להתאמה אישית ולגמישות בתחביב, אבל בעיניי יש חשיבות לשימור הערכים הבסיסיים של התחום, כמו נאמנות למקור והכרה בכך שזהו תחביב שמעמיק עם השנים ולא רק "עוד מוצר צריכה".

המשך ערב שקט וטוב איש יקר.

לא תמצא חסיד גדול ממני של נאמן למקור ושל ערכים אבוסולטים בתחביב .אני דיי בטוח שזה ברור לכולם,גם אם לא ממש מקובל עליהם.

הכי חשוב :
ערב נעים ושקט לך ולכולם !
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור