זה שיש מוצרים יקרים להחריד זה לא אומר שום דבר על איכותם או על איכות המוצרים שמתומחרים פחות .בקיצור, מה שהורג את התחום זה המחירים השערורייתיים שהחברות לוקחות היום בשביל מערכות כניסה ברמת הייאנד. ההמלצה שלי היא לקנות ציוד משומש ולשדרג בהמשך מרכיבים שונים בהתאם ליכולת. כל המערכת שלי נבנתה ככה ואני לא מתחרט.
אהלן אח - גם אני את שלך!!
מסגים לגמרי - והאמת זה לא "שלי" לחלוק מבחינתי .נאמנות למקור.
זה שבחדר שלך ריצפתי מסתדר - זה לא מצייר את כל החדרים והרמקולים.הרבה רמקולים עם פורטים בתכנון של שנות ה 60 ומייצרים ים בבעיות ובטח חדרי הבטון והספה שמקומה לא גמיש או צמוד לקיר. אצלך יש גמישות רבה.
יש דברים תקציביים גם - פשוט מעועלים.
יש לך המון רמקול נגשים שבחדר ירדו עד 30 הרץ קל ולגבי סאב אתה יודע מה אני חושב על זה . גם הריצפתי הגדול ביותר בסבירות גבוהה יצטרך סאב ולא בגלל אי יכולץו לרדת נמוך אלא בגלל חוקי האקוסטיקה כשבאס מגיע ממקום אחד אתה תמיד תקבל מודים/ביטולים/הגברים זהים וכדי לשטח את זה אתה תצטרך לקבל מודים/הגברים/ביטולים אחרים (על ידי מיקום אחר) שזה בדיוק מה שעושה סאב או פילטר ב RC מתקדם.
התחביב הזה שונה מתחביבים אחרים - בזמן שבקבוק יין עומד בפני עצמו וגם שעון - מערכת אודיו תלויה יותר בחדר מאשר במוצרים שנבחרו ובידע של הבעלים שלה ובמכונות שלו להשקיע המון זמן או להשקיע בבעל מקצוע לא מעט כסף.
ליין יהיה אותו טעם בבית שלי או שלך בהנחה שלא הרסתי אותו בדרך וגם השעון יהיה עם אותם ביצועים ומראה על היד שלי או שלך.
אבל בתחביב הזה?
קח את אותה מערכת - תעביר לחדר הסמוך ולא תזהה אותה . או פשוט תצמיד את הספה לקיר וכו וכו - הבנת אותי.
עם האליטזם מגיע ממקצוענות - ניחא.
אבל כמעט תמיד הוא מגיע ממחיר המערכת -וזה כבר תחביב אחר שלא קשור לידע או לאודיו.
פשוט מי שבאמת יודע ומבין סאונד - מבין עוד כמה יש לו ללמוד ומה זה עולם עצום ומתקדם אז הוא מעדיף לשתוק(בגדול).
לא תמצא חסיד גדול ממני של נאמן למקור ושל ערכים אבוסולטים בתחביב .אני דיי בטוח שזה ברור לכולם,גם אם לא ממש מקובל עליהם.
הכי חשוב :
ערב נעים ושקט לך ולכולם !
אבל הם עולים היום הרבה פחות מפעם .היי דן,
כל מה שרשמת עדיין לא סותר את הטענה שכרטיס כניסה לעולמות ה Hi End היו ונשארו גבוהים ולא נגישים לחלק גדול לאוכלוסיה, מה שמרחיק את האוכלוסיה הצעירה מהתחביב.
דן,אבל הם עולים היום הרבה פחות מפעם .
בפחות כסף מקבלים הרבה יותר .
אז אי אפשר להשתמש במחיר כסיבה לאי הכניסה .
ועוד לא נכנסו ליכולת לקנות מיקרופון ולנתח חדר ב 79 דולר בצורה מצוינת , מה שפעם לא היה אפשרי כלל - לא במחיר ולא במדריכים אינטרנטיים לכל דורש למי שמוכן להושיב את ישבנו על כיסא וללמוד .
זו לא השאיפה שלך.אני בהחלט מסכים עם הפילוסופיה של מקסום התחביב. אלא שהשימוש במילים ״חוויית האזנה אופטימלית, כזו המאפשרת לנו לשמוע בדיוק כפי שהתכוונו היוצרים״ לא ברור לי. אף אחד מאיתנו לא היה באולפן ההקלטות בעת שהוקלטו האלבומים האהובים עלינו ואין לנו שום מושג למה התכוונו היוצרים. הייתי משלם המון כדי להיות באולפני המון בהקלטות האלבומים של אריק איינשטיין, ובאולפני טריטון בעת שהוקלטו האלבומים של כוורת ומאות אלבומים ישראלים אחרים. אבל מכיוון שלא הייתי שם אני ממש לא יודע למה התכוונו היוצרים. ואין שום סיכוי שדני סנדרסון האליל יגיע אלי הביתה כדי לשמוע ולפסוק אם המערכת שלי חופפת לחלוטין בביצועיה לכוונות היוצר.
פסיבי זה קיצור דרך.דן,
להאזין למוזיקה ברמה סבירה או אפילו טובה ניתן גם בתקציבים נמוכים יחסית – לדוגמה, כבר יותר מ-20 שנה אני לא משקיע בשדרוג מערכות שמע ברכב שלי, וזה מספיק לי. אבל אודיופיליה, כמו שאני רואה אותה, היא סיפור שונה לגמרי.
אודיופיליה היא לא רק תחביב, אלא שאיפה מתמדת להגיע לחוויית האזנה אופטימלית, כזו המאפשרת לנו לשמוע את המוזיקה בדיוק כפי שהתכוונו היוצרים. תחום זה דורש ציוד שמע מתקדם שמותאם לסביבת ההאזנה, החל ממקור איכותי, דרך מגברים ורמקולים, ועד לחדר מטופל אקוסטית.
לדוגמה, רמקולי DSP אמנם זמינים גם בטווח מחירים נגיש, אבל הם אינם משתווים לרמה שיכולים להציע רמקולים מוגברים ברמת היי-אנד כמו Dutch & Dutch או Kii, שלא לדבר על מה שניתן להשיג משילוב בין מקור איכותי, רמקולים פסיביים, מגברים ייעודיים וחדר מטופל. ההבדל כאן הוא לא רק טכני, אלא פילוסופיה של מקסום התחביב – הבנה שאין קיצורי דרך להשגת איכות שמע ברמה גבוהה באמת. בסופו של דבר, אין דבר כזה "ארוחות חינם" בתחום הזה.
לכן, אם אתה שואף למצות את התחביב ולמקסם את חוויית ההאזנה, חשוב להבין שהשקעה בציוד ובסביבה הנכונה היא חלק בלתי נפרד מהתהליך.
פסיבי זה קיצור דרך.
למה אתה חושב שפסיבי זה נאמן למקור?
בהגדרתו פאסיבי הוא מתפשר -קרוס אנלוגי הוא פשרה ויש דברים שלא ניתן לעשות בקרוס פאסיבי.בטח לא 2 או 3 WAY.
הסיבה שלא כל החברות מציעות רק רמקולים אקטיבים כי זה מסרס את התחביב - ניסוי וטעיה ,התעסקות וכו.
אם רק איכות ונאמנות למקרו היה הסיפור מזמן הכל היה אקטיבי.כל מהנדס הגון יגידלך את זה בדלת סגורה.
KII, DD הם דוגמא אחת - יש לך הרבה יותר זולים ומעולים.
אני יכול לספור על כף יד אחת ואם נגזים על 2 - את מספר החברות שמייצרות רמקולים פאסיביים שניתן להחשיבם לציוד מתקדם.
עבורי - אם לרמקול יש סטיה גדולה בגרף שלו -זאת אומרת מה שנכנס -הוא לא מה שיוצא ובסטיה גבוהה-אז הוא לא נאמן למקור .נקודה.
שוב השיח חוזר =ציוד יקר =נאמן מקור =ציוד מתקדם.במציאות זה לא כך בכלל.
אין לי תשובה לשאלה הזו .שאלה : האם ציוד שהוא יותר נאמן למקור מבטיח יותר הנאה מהמוזיקה? האם נאמן למקור אומר שהסאונד יותר מרגש או מרגיש יותר חי? מגברי מנורות פחות נאמנים למקור, אבל לדעתי ולדעת רבים אחרים יוצרים סאונד יותר מרגש. כנ"ל לגבי רמקולים שופריים לעומת קרמיים (לדוגמא). אז אנשים כאלו הם פחות אודיופילים?
לא התייחסת למנורות ששם יש יותר עיוותים ממגברי טרנזיסטורים. שמעתי ציוד וחדרים שנמדדים מעולה אבל נשמעים ככה.אין לי תשובה לשאלה הזו .
יש שפורים סופר נאמנים למקור וגם מרגשים .
למעשה , אני משתמש בכאלה כל הזמן ( מנחה תדר -שופרי )
יש קרמיים מעולים ויש לא טובים .
ככל שהרמקול עולה ונאמן למקור לרוב הוא גם יהיה יותר אכזרי בדרישה שלו להתאמת ציוד ( כמו קרמי ) .
אני רואה כנאמן למקור כנקודת פתיחה מינימאלית להמשך הדרך - לא כיעד סופי .
אתה ה voicing , מיקרו דנאמיקה ועוד הרבה דברים אחרים שמשפיעים על הרגש - אתה יכול לשחק איתם באלף דרכים ולהישאר נאמן למקור .
אבל אם הגרף שלך בחדר נראה כמו הרים ושפלים - אתה לא נאמן למקור . אם אתה נהנה מזה או לא - לא מתפקידי לשפוט . יש כאלה שנהנים מכל דבר . לא חסר
תלוי אפה המנורות בשרשרת . בגדול .לא התייחסת למנורות ששם יש יותר עיוותים ממגברי טרנזיסטורים. שמעתי ציוד וחדרים שנמדדים מעולה אבל נשמעים ככה.
יש לך יותר נתונים עם הdelay הזה של 50 ms? באיזה מגברים זה קיים והאם תמיד?תלוי אפה המנורות בשרשרת . בגדול .
לגבי עיווותים של מנורות - כן . יש כאלה לא מעט .
לא יודע מה זה חדרים שנמדדים מעולה ונשמעים לא משהו - לרוב המדידה חובבנית ואם תחפש מספיק תמצא את הבעיה למה שאתה שומע .
אם שמעתי מערכות שמובססות מנורות ויש את אפקט הבאס המלווה - איך שהוא תמיד תמיד הבאס עם עננה על כל הסאונד .שמיע מאוד .
בגרף אתה רואה בירור שהבאס מאחר ב 50 מילי שניות משאר התדרים .
לידי ישבו כאלה שאמרו שזה מצוין . יש בשר .
עבורי זה היה סיוט ומשעמם , מאפיל על הפרטים והכל נשמע דומה .
מי צודק ?
אוביקטיבית - אני .לפחות ברמה שזה לא נאמן למקור .התדרים צריכים להגיע לאוזן באותו זמן - בדיוק כמו בטבע או כלי נגינה .
סובייקטיבית - יש כאלה שמתחברים לסאונד לא נאמן למקור . אי אפשר להתווכח עם מה שבן אדם אוהב ומתחבר .
אבל כן וראוי להגיד - זה לא נאמן למקור.
חיפשתי על זה באינטרנט ולא מצאתי, לכל היותר מדובר על הפרש של 5 מילישניות במגברי מנורות לא טובים. הפרש שלא ניתן להבחין בו.יש לך יותר נתונים עם הdelay הזה של 50 ms? באיזה מגברים זה קיים והאם תמיד?