זה לא היה המצב והסברתי את המקור להערה שלו בהודעה 437 . יש כאן טרנד של התנגחויות אישיות . אבל יודע מה , אני מודה לו , אחרת עירוב המושגים שלי היה נשאר שם .רק לומר על מישהו שהוא לא מבין במושגי יסוד לא מועיל לכלום,
זה לא היה המצב והסברתי את המקור להערה שלו בהודעה 437 . יש כאן טרנד של התנגחויות אישיות . אבל יודע מה , אני מודה לו , אחרת עירוב המושגים שלי היה נשאר שם .רק לומר על מישהו שהוא לא מבין במושגי יסוד לא מועיל לכלום,
השתמשתי במילה "נייטרליות" לציין משהו מסובך בהרבה, שמחושב לפי תוצאות של 70 מדידות FR של רמקול מכל הזוויות בחדר אנאקואי, וקשור לדמיון בין ה-FR של הצליל הישיר לבין הצלילים המוחזרים פעם אחת או יותר, מה שנקרא ספינורמה.תסלחו לי אבל אני ממש לא מבין על מה המהומה.
לפי אותו מחקר , רוב האנשים שהשתתפו במחקר העדיפו ניטרליות וזה נתון שהיצרנים לוקחים בחשבון בתכנון הרמקולים.
מבחינתי השאלה היחידה המעניינת היא האם רוב הרמקולים שנמכרו בפועל עונים להגדרה של ניטרליות או לא.
אם אכן יש רוב מוחץ למכירות של רמקולים שמוגדרים ניטרלים אז על מה יש להתווכח ?
מצד אחד, [גם אני] כתבתי לך שזה לא נכון + והוספתי את הנימוק למה, כך שזה לא בהכרח היה נשאר שם:זה לא היה המצב והסברתי את המקור להערה שלו בהודעה 437 . יש כאן טרנד של התנגחויות אישיות . אבל יודע מה , אני מודה לו , אחרת עירוב המושגים שלי היה נשאר שם .
זה לא נכון. אפשר בעזרת RC ו/או טיפול אקוסטי פסיבי להגיע להיענות כוללת שהיא די flat בחדר רגיל (בניגוד לחדרים גרועים במיוחד)
רק בחדרים אנקואיים יש משמעות לפיזור שווה , כי רק שם אפשר להשיגו
לא לכל אחד יש חדר מושלם מבחינה אקוסטית . אני מנסה תמיד לראות איך מחקרים כאלה ומסקנות כאלה יכולים לעזור בתרחיש מציאותי , בו אי אפשר להשיג פיזור שווה בחלל האזנה מסוים מבלי להיכנס להשקעה באקוסטיקה על כל מה שמשתמע מכך , מה שלא אפשרי או רצוי בכל המקרים . מסכים שיש בעיה עם הניסוח - זה לא עניין של משמעות .
לא, זה עניין של משמעות, ולא של ניסוח או הגהה. משמעות שניכר שאתה לא מבין, על המשבצת של "מושגי יסוד", משמעות שיש לה זיקה ישירה להבנת המחקר הזה ומדידות (רמקולים/חדר) בכלל. אני לא מוצא שום פסול או דופי בחוסר ההבנה הזה, שיהיה ברור, אבל זה מציב תקרת זכוכית די נמוכה לעיסוק בנושא ובמחקר.הוספתי הבהרה לאמירה הזו כבר לRB68 שנאחז בה כתלוי בחייו . לעתים אני מקליד ומשגר מהר בלי לעשות הגהה ואז נתקל בזה ועורך בדיעבד . הפעם לא עשיתי זאת . אני מודע ליכולת להתקרב לפיזור שווה שכזה בעזרת טיפול אקוסטי , אבל זה לא מה שכולם יעשו .
הוויכוח/מהומה הם על הטענה שספינורמה טובה מנבאת הנאה של המאזינים, שזו טענה שאינה נובעת באופן טריוויאלי מתוצאות המחקר הספציפי שנעשה.
נכון, לא תמיד אני מצביע. זה עניין של זמן וקשב שאינם בלתי מוגבלים וגם הכרה בכך שלא תמיד אפשר להצביע על כל מה שלא נכון (לדעתי ושאר דיסקלייזמרים) אלא מעשי יותר ללכת על דוקטרינת "פרה פרה".הפעם הצבעת על הבעייתיות שראית, אבל בפעמים הקודמות לא. נראה לי עדיף תמיד לעשות זאת, גם כדי לתת לכותב הזדמנות להבהיר או לתקן את דבריו, וגם כדי שהאחרים ידעו מה נכון ומה לא.
זה עניין של הקשר. זאת אומרת, החלק של ה"אד הומינם", לא החלק של "לא מועיל לכלום" (בזה אתה צודק).רק לומר על מישהו שהוא לא מבין במושגי יסוד לא מועיל לכלום, ואפילו מהווה אד הומינם -- פסילת הדובר במקום את טיעוניו. אפשר או רק לסתור את הטיעונים, ואפשר, אם מרגישים צורך מיוחד, גם להוסיף את המחמאה, אבל רק המחמאה בתגובה לטיעונים שלא נסתרו ספציפית היא אד הומינם קלאסי.
הסברתי מקודם , ערכתי כעת .עדיין לא ערכת
אני יודע שפיזור הוא תכונה של רמקול , ללא קשר לחדר . התכוונתי לפיזור של ההחזרים והאינטראקציה ביניהם וכתבתי "להתקרב לפיזור שווה שכזה בעזרת טיפול אקוסטי" באותו מובן שציינת - היענות בנקודת האזנה של כל ההחזרים שמתפזרים - "אי אפשר להגיע ל"פיזור שווה" עם טיפול אקוסטי אלא במקס' להיענות טובה בנקודה מסויימת או איזור " . לכן אני אישית לא מוצא כל כך יתרון בזה : במובן "טבעי" אני מתכוון למציאות עצמה , לא למה שמהנדסי הרמקולים ועורכי המחקר שואפים לו וזה נייטרליות , דיוק , נאמנות למקור .לא, זה עניין של משמעות, ולא של ניסוח או הגהה.
מברות מצלחות פונים לקונים שלהם, למה שיתייחסו לכל מחקרים מעייצות אין פרנסה, לכל יצרן יש טביעת נשמה משלו והוא עשה מה שמסוגל לעשות, יש שונות בין אנשים ובין מכוניות ובין רמקולים, איזה שעמום היהתסלחו לי אבל אני ממש לא מבין על מה המהומה.
לפי אותו מחקר , רוב האנשים שהשתתפו במחקר העדיפו ניטרליות וזה נתון שהיצרנים לוקחים בחשבון בתכנון הרמקולים.
מבחינתי השאלה היחידה המעניינת היא האם רוב הרמקולים שנמכרו בפועל עונים להגדרה של ניטרליות או לא.
אם אכן יש רוב מוחץ למכירות של רמקולים שמוגדרים ניטרלים אז על מה יש להתווכח ?
אם אין מתאם כזה אז אפשר לתהות איך זה ייתכן שאנשים ציינו רמקולים ניטרלים כמועדפים אבל בפועל זה לא בא לידי ביטוי במכירות.
הסבר אפשרי (למצב הזה שבכלל לא בטוח שמתקיים) זה חוסר מתאם בין האנשים שהשתתפו במחקר לבין אוכלוסיית הרוכשים בפועל. במילים אחרות, המדגם לא שיקף את אוכלוסית הרוכשים.
כל השאר הינם פרשנויות סוביקטיביות.
זה שזה לא מדיד לא אומר שזה לא קיים.אני לא בטוח שיש טענה כזו כי "הנאה" זה לא דבר מדיד.
היא מנבאת העדפה מסוג מסויים, שאינה שקולה או אפילו דומה להנאה שדובר בה קודם.הטענה היא שספינורמה טובה מנבאת העדפה של המאזינים ואני לא רואה בעיה עם המסקנה הזאת.
כנראה שאין מחקרים על אכזבות מספינורמות,.אם מישהו העדיף רמקול שיש לו ספינורמה טובה ובהמשך גילה שהוא לא מסב לא הנאה כמו שציפה אז זה מה יש ועל זה בוודאי שאין מחקר או נתונים.
האם מבחינת הסתברות יש הסתברות גבוהה יותר להנות מרמקול מועדף שיש לו ספינורמה טובה ?
לדעתי כן אבל בוודאי שלא מדובר באקסיומה.
העניין הוא שיש לא מעט רמקולים עם ספינורמה טובה אבל הם נשמעים שונה וכאן נכנס הטעם האישי לתמונה.
אחלה strawman תלית פה.אבל יש הטוענים שספינורמה מנבאת הנאה בסיכוי גבוה, נקודה, ללא תנאי וללא קשר לשום דבר, לא לתהליך הבדיקה של העדפות המאזינים בזמן המחקר ומה הן אומרות, ללא קשר למה אתה מחפש ברמקול, חאיך אתה בדרך כלל בודק באיזו מידה אתה אוהב רמקול, הכל פשוט וחד משמעי, באופן גורף, ובלתי מותנה בכלום.
מתנצל על אי-הדיוק בציטוט, אבל אני מניח שתסכים שהדמיון עולה על השוני:אחלה strawman תלית פה.
אני לא יודע מי זה "יש הטוענים", יכול רק לקוות שאני לא אחד מהם ויודע בביטחון שדן אינו אחד מהם.
"הכל פשוט וחד משמעי, באופן גורף, בלתי מותנה בכלום" - נשמע תענוג.
אני טוען שאתה סיבכת מדי … משהו מאוד פשוט , ברור וחד משמעי …
לגבי הדובר הספיציפי, בניגוד להרבה כאן, שרק מברברים שטויות נטו, בחלק מהמקרים הוא אומר דברים חשובים ומעוררי מחשבה, שבעלי הידע הרחב אולי מחמיצים.זו אכן אמירה על הדובר, אבל אם היא אינה רתומה לקעקוע טענותיו אלא מהווה ביקורת על חוסר ההלימה בין מידת ההבנה לנחרצות השפה
עוד יותר אמין. מפני שפלויד טול ציין בעצמו - שלא היה אדם אחד שהעדיף רמקול במונו אך לא העדיף את אותו רמקול בסטריאו .( אפילו לא אחד) - תציין גם את זה בבקשה או שאתה הולך בדרכו של קליפ ? מכיר אותך כאחד שחשוב לו לדייק בפרטים.קודם כל אוסיף נתון אחד: ההאזנות במחקר בוצעו במונו! התברר שאנשים רגישים בהרבה יותר כשהם שומעים במונו. לא ניתן הסבר לתופעה, אבל כנראה כי זה פחות מידע, ותשומת הלב מרוכזת יותר בטונליות ובניטראליות ולא מתפזרת על עניינים כמו במה ותחושות מרחב ואולם.
השאלה הייתה איזה רמקול אוהבים - והמסקנה הייתה מוחצת - לא דובר על ניטראליות. לא דובר על לדרג את הרמקול הכי ניטראלי. לכן, אני מבין את ההסבר שלך אך הוא תלוש מהמציאות. אתה חוזר שוב ושוב על דברים שלא רלוונטים למחקר הזה. אתה יכול לחזור עליהם שוב - הם עדיין לא יהיו רלוונטים למחקר.אנסה שוב: שכשומעים בקטעים, מוזיקה שלא בהכרח אוהבים, בווליום לא בהכרח מתאים, בקונסטלציה שצריך לדרג ולנמק, במסגרת השוואה בין 3-4 רמקולים, כל ההאזנה שונה, מרוכזת בדברים שונים, לא בהכרח כוללת בכלל מעורבות רגשית, ולא תמיד בכלל יש זמן לרגשות להתפתח, חוצמזה ששומעים במונו. זה תהליך אינטלקטואלי, שרטרואקטיבית התברר שהוא מודד את יכולתם המופלאה של אנשים לזהות פגמים בנייטרליות של רמקול.
אני לא חושב שבתנאי האזנה רגילים, אנשים מעדיפים דווקא נייטרליות. למעשה, ידוע שהם מעדיפים את עקומת הארמאן, שאינה נייטרלית. כבר מהסיבה הזו ה-like כאן לא נראה לי קשור לאהבת הסאונד ו/או הנאה ממנו. אני בטוח שאם היו שמים שם רמקול אקטיבי (או עם RC), שנותן עקומת הארמאן ושאנשים מתלהבים ממנו בהאזנה רגילה, בהאזנה בתנאים האלה הוא היה נחשב פגום.
לעומת זאת כששומעים מוזיקה שאוהבים, בווליום מתאים, בלי שאתה צריך לדרג ולהשוות ולעבור מאחד לשני, בלי לחץ, יש מקום, זמן ותנאים להתפתחות רגשות, להתחברות, להתלהבות, למעורבות וכו'. יכול להיות לזה גם פן אינטלקטואלי -- אם שמים לב במודע למאפיינים כמו במה, טונאליות וכו' -- אבל זה תהליך שאם הרמקול טוב מבחינת המאזין, הוא גם/בעיקר תהליך רגשי.
בסיום שני התהליכים, כשאומרים על רמקול אם LIKE אותו או לא, אותה מילה היא סיכום של תהליכים מאוד מאוד שונים, אחד אינטלקטואלי ואחד רגשי, ולכן משמעותה שונה, זה ממש לא אותו הדבר, ואי אפשר להסיק מאחד לגבי האחר.
אודיופילים לא הולכים לחבר או בחנות ושומעים רמקול אחד אל מול רמקול שני ואומרים את מספר 2 - אני אוהב יותר ?זו שוב אותה אי ההבנה. את התהליך הראשון כיניתי "מחקרי" כדי להתייחס למה שעשו במחקר, ואת השני "אודיופילי" כי זה מה שאודיופילים עושים, אבל אלה רק שמות/תוויות לצורך התייחסות. התהליכים שונים לא בגלל שמעורבים כאן יצורים מהחלל החיצון, או אודיופילים ברמות שונות, אלא אותם אנשים שמעורבים בתהליכים מאוד שונים בתנאים לגמרי שונים והדרישות מהם לגמרי שונות.
עמיר יקר,בנקודה שאתה רוצה לסיים, אנא כתוב "סיימנו" בלי לחזור/להוסיף טיעונים, או אל תגיב בנושא.
מבחינתי סיימנו, אלא אם תמשיך לדון בזה עד שיוכרז על סיום משני הצדדים.
אני לא קופץ וגם אין חבל.מה שרלוונטי זה רק ההבדל העצום בתהליכים, שעל זה דובר לכל האורך עד עכשיו. אם אתה קופץ על טעות חדשה כעל חבל הצלה, או כדי להוכיח שבשאר הדברים אני לא מבין על מה אני מדבר, זה לא עובד כך, סורי.
זה מפריך טענה שמתיימרת להתייחס ל-100% מהמקרים, אבל לא מבחינה בין טענה של 99.999999% ל-0.00000001%.מספיק שיש רמקולים שונים עם ספינורמה טובה שנשמעים שונה בשביל להבין שאחד מהם יכול להיות מועדף או מסב הנאה רבה למישהו מסוים ולמישהו אחר לא
לניסיון האישי שלי ושל כל אחד אחר אין משמעות סטטיסטית.מניסיונך ציינת בעבר שנהנית מאוד מרמקולים שהספינורמה שלהם לא מהטובים ואני בטוח שיש כאלו ששמעו את הרמקולים האלה שהיו לך ומאוד לא אהבו אותם.
...
זה ממש לא חובה וכפי שסיפרת, הצלחת להנות מרמקולים שהספינורמה שלהם לא ממש משובחת.
האם יכולת להנות יותר מרמקולים אחרים שהספינורמה שלהם טובה ?
אולי, בלי ניסיון מעשי אי אפשר לדעת.
אז כאן קבור הכלב. זו לא הצעה כזו תמימה ומבטיחה.בסה"כ מדובר בהצעה לבחון רמקולים בעלי ספינורמה טובה לפני מבחן האזנה והתאמה לציוד.
הבעיה היא לא חוסר ההבנה . הבעיה היא הדמיון המפותח של הכותב שהוא יכול לדבר נחרצות על משהו שכלל אינו מבין בו.אני לא מוצא שום פסול או דופי בחוסר ההבנה הזה, שיהיה ברור, אבל זה מציב תקרת זכוכית די נמוכה לעיסוק בנושא ובמחקר.
מעולם לא נטען דבר כזה .אבל יש הטוענים שספינורמה מנבאת הנאה בסיכוי גבוה, נקודה, ללא תנאי וללא קשר לשום דבר, לא לתהליך הבדיקה של העדפות המאזינים בזמן המחקר ומה הן אומרות, ללא קשר למה אתה מחפש ברמקול, ולאיך אתה בדרך כלל בודק באיזו מידה אתה אוהב רמקול וכמה זה שונה ממה שהיה במחקר. הכל אצלם פשוט וחד משמעי, באופן גורף, ובלתי מותנה בכלום.