מסכים.״סאונד נכון שגם ירגש״ זו שאלה מאוג מסובכת.
ירגש - פה העסק סוביקטיבי, אי אפשר להכריח מישהו להתרגש ממה שאני מתרגש ולהפך.
נכון - לטעמי קשה לדעת מה זה נכון. ניתן לדבר על פרמטרים של סאונד, בתכלס נכון זו עקומת תדר ישרה עם הדהוד נמוך וכמובן יש עוד המון משתנים כגון גודל במה, גודל צליל שקיפות וכו. בתכלס לי הרבה יותר קל לזהות ולדבר על סאונד ״לא נכון״. ברגע שלא מצאתי, לטעמי כמובן, איזה אלמנט ״לא נכון״ שמפריע לי, אז הסאונד נכון.
זה בדיוק BBCדווקא הוא מדבר על עקומה שטוחה לעומת כזו עם דיפים והגברים ועל הקשר לשמיעה שלנו, ללא קשר ל bbc
שאלה שנשאלת למשל כמסקנה מהסירטונים (בהנחה שמוסכם שהם נכונים) היא עד כמה להתאמץ עם rc לישר את עקומת התדר? או איזה תיקון הוא ״מספיק טוב״ כך שמעבר אליו זה לא יהיה שמיע?
ב"מאוזנת" כאן אתה מתכוון לגרף FR שטוח ככל האפשר, אבל, מה שהתחדש/התבהר לי בעקבות ה-Harbeth TechTalks, בעיקר Episode 4, ומחשבות מעבר לנאמר, כולל את זה שמדידת FR ע"י sweep בחדר נתון מתארת רק מה קורה עבוד כל תדר נתון בהשמעה קצרה מאוד ברגע נתון יחיד, אבל לא לוקחת בחשבון את זה ש:ככל והמערכת מאוזנת (על אמת ולא סתם הצהרת בעלים...) הגענו למצב הכי נכון אוניברסלית שאפשר.
בעצם גם אני הבנתי כך.לגבי 2, זה לא בכל תדר נתון, אלא קיימים תדרים שזה קיים וכאילה שזה אולי קיים אבל שואף לאפס. לפחות זה מה שהבנתי.
צפיתי בסרטון.
בתמצית הוא מדבר על סאונד מושלם מדיי , מדויק מדיי, באופן בו הוא נשמע לאוזניו לא טבעי. לא אמיתי.
זו הטענה נגד 2 חברות שהוא בחר: ווילסון ומג'יקו.
מה שהיה חסר לי בסרטון זה הסבר מהו בעצם סאונד טבעי, כי אם הקפדה על איזון תדרים, דינמיקה, פירוט, במות, טונאליות, או בלשון אחר ניסיון יום יומי שלנו למקסם את הסאונד....
אז מהי בעצם הדרך שלו, ההנחיות שלו, הפרקטיות, ל-מהו סאונד "טבעי" ו- "נכון"?
בסוף הסרטון הוא בוחר בדוגמא שגויה מהיסוד ומשווה את אותן מערכות "מושלמות" לטלוויזיות/מסכים המוצגים אצל דילרים, לפיהן הקונטרסט במצב המקסימלי שלו, או מה שנקרא אצל כמה יצרנים Vivid Mode , אשר מטרתו לייצר את אותה תשומת לב/מכירה, כאשר בפועל, מצב זה, לאורך זמן, הוא שגוי וכבד על העיניים בניגוד ל Film Mode.
הדוגמא כשלעצמה היא נכונה בקונטקסט של וידאו, אך אין מקום להשוואה לאודיו, כי בוידאו יש לנו כלים, סטנדרטיים בינלאומיים, להבאת התמונה, רמת האפור שלה, תמהיל הצבע שלה, בדיוק מושלם למצב בו הסרט צולם...
אממה, זה לא אפשרי מבחינתנו בסאונד, כי אין כאן סטנדרט מסוים ולכן המילה "טבעי", או "אמיתי", הן סתם מילים שנזרקות באוויר.
רן
אם הסאונד מושלם מידי לפי דבריו אז לא הבנתי למה הוא מעייף אותו לאורך זמן...?שבוע טוב וחתימה טובה
באותו סרטון שבו צפית הוא טוען שהסאונד נשמע מושלם מדי ולא טבעי וכעבור זמן הסאונד הופך בעיניו למעייף. לא אומר שבעיני הפך לגורו
אבל לדעתי הוא נותן לאודיופיל רגיל מן השורה זוג "משקפיים" מרענן להסתכלות נכונה על המצב.
לפי הפילוסופיה העקומה שלו, "מעייף" זה דווקא טוב, כי הוא מצהיר שהוא אוהב ציוד שמרדים. אבל לא צריך לתת לסתירות קטנות כאלה להפריע למישהו.באותו סרטון שבו צפית הוא טוען שהסאונד נשמע מושלם מדי ולא טבעי וכעבור זמן הסאונד הופך בעיניו למעייף. לא אומר שבעיני הפך לגורו
אבל לדעתי הוא נותן לאודיופיל רגיל מן השורה זוג "משקפיים" מרענן להסתכלות נכונה על המצב.
אני יודע, אבל הוא אמר שהוא אוהב ציוד שמרדים, אז ציוד שמעייף אמור להתאים לו כמו כפפה לאוזן, אבל הוא דווקא משתמש בזה כטיעון הפוך.עמיר-יש מי שאוהב להירדם למוזיקה לאוזניו ויש מי שאוהב שהמערכת תוקפת אותו ואז הוא אומר פששששש איזה פירוט ואיזה במה, ואחרי שעה כבר ניגש לכבות כי הוא עצבני.
כתבתי שחלק מדבריו אפילו נכונים, אבל הבעיה היא העטיפה. מי שחושף את עצמו לשיט הזה חושף את עצמו לשטיפת מוח מתוכננת היטב, שבה הדברים הנכונים עוזרים להטמיע את הדברים המגמתיים.נכון הבחור עובד הרבה על מנת לבנות את עצמו באמצעות סרטונים והוא דוחף למכירה של המוצרים שלו. זה עדיין לא אומר שחלק מדבריו לא נכונים.
נראה לי שאתה מפספס. הוא בהחלט פונה גם לבעלי ההון שיכולים לקנות מג'יקו/ווילסון, ומטרתו היא להסיט אותם לכיוון שלו.רב הדברים שאמר לגבי חזירות התעשייה נכונים. צריך לזכור שהוא לא פונה לבעלי ההון שיכולים לקנות מג'יקו/וילסון אלא לאנשים ששמעו אותם והם ימשכנו את עצמם ואת משפחתם לשם מימוש הפנטזיה, כאשר הם יצטרכו להשקיע עוד המון כסף להגברה שתתאים להם גם בכח וגם בטונליות,
אין שם הרבה תינוק. בעיקר מיים מלוכלכים שעוטפים משהו שנראה לחלק מהאנשים כמו תינוק.ואז אתה בא ושופך את התינוק עם המים.
שוב אתה מפספס לגמרי. נפילתה של חברת אודיו ריסרץ' לא הייתה בגלל שמוצריה אינם בין הטובים ביותר שיש, אלא בגלל שכמעט כל הציוד שהיא מייצרת הוא מבוסס מנורות, ובגלל המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה, ששם מיוצרות כל המנורות הגדולות, לא רק שמחירי המנורות קפצו לשמיים, כבר די בלתי אפשרי להשיג מנורות הספק. אז, למרבה ההפתעה, פשוט אי אפשר למכור ציוד מנורות בשוק הזה.לפני תקופה לא ארוכה התבשרנו על פטירתה כמעט של חברת אודיוריסרצ', כאשר אתה רואה את הסרטון שהבאתי לעיל אתה לא חושב שיש לכך קשר ואפילו הקלוש ביותר? האם נראה לך שאודיופיל מנוסה לא בוחן על מה הוא מוציא את הכסף? כמה יעלה RETUBE? מעגל שמולחמים עליו שקעי המנורות בניגוד למוצרים אחרים המולחמים נקודה לנקודה. ועוד במחיר של $80K לזוג?????
הוא אומר הרבה דברים.עמיר, בסרטונים הראשונים הוא אומר מפורשות שהוא לא פונה אליהם.
אני לא יודע לגביהם, לחלקם יש גם מכשירים טרנזיסטוריים, ואולי יש גורמים נוספים, כולל בעיות בהתנהלות כספית, אבל בכל מקרה, לא נראה לי שזו מקריות שהקריסה הכלכלית שלהם הייתה לאחר שאספקת המנורות נעצרה.לגבי הטענה לזמינות המנורות-לא ראיתי שיצרנים אחרים נסגרו כתוצאה מכך בעיקר כאלה שמנורות הן הבסיס הפעילות שלהם: מאנלי, קארי, קונראד ג'ונסון ועוד המון באירופה.
אם הסאונד מושלם מידי לפי דבריו אז לא הבנתי למה הוא מעייף אותו לאורך זמן...?