type1 or type 2


exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
אני חושב שיש גבול ובו הציוד מפסיק להשתפר ברמה הסונית , אוביקטיבית .

הרבה מתחת ל 500k .
אני לא מצאתי שום קשר בין תוצאה למחיר מעל מחיר מסוים ובהנחה שבחרת את הטוב ביותר ( לא מוצר ספציפי אלא כמה ) באותו מחיר מסוים .

יעשה טוב האודיופיל לעצמו , לנפשו ולכיסו - אפ יתחיל ללמוד את החומר מאשר אוסף חוויות סובייקטיבית / אקראיות / חסרות משמעות .

אחת הגדולות שבהן היא שמיעת מוצר ספציפי מתוך מערכת שלמה בחדר ספציפי .
למשל - בא שלמה לשמוע את הדאק במערכת x .
הוא שמע את הדאק .
בא אבי אחריו לאותה מערכת - הוא בכלל שמע את הרמקול . לא שמע את הדאק .

וכך זה ממשיך .
ועוד לא התחלנו לדבר על החדר .
דן, בהינתן תנאים שווים, חדר מטופל, מיקום אופטימלי, ציוד תואם וכיוצא... האם שמעת מערכת ב 50k טובה יותר ממערכת ב 250k ומעלה ?

...לגבי ציוד ממחיר מסויים מפסיק לתת ערך, לא מסכים, ערך זה לרוכש, לא לצד ג'.

לדוגמה; אחד יכול להיות מבסוט ממקור אנלוגי ב 1k, שני ב 10k, אחר ב 50k ואחד נוסף ב 200k, הערך הוא בעיני הרוכש.

אתה עצמך יכול להעיד על ההבדל בין מקורות אנלוגים, בתמחור שונה על סטאפ זהה.
האם יש ערך להחלפת מקור יקר באחד יקר פי כמה ומאותה החברה, שאל את הבעלים ;)
 

  • Like
Reactions: arb

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
דן, בהינתן תנאים שווים, חדר מטופל, מיקום אופטימלי, ציוד תואם וכיוצא... האם שמעת מערכת ב 50k טובה יותר ממערכת ב 250k ומעלה ?

...לגבי ציוד ממחיר מסויים מפסיק לתת ערך, לא מסכים, ערך זה לרוכש, לא לצד ג'.

לדוגמה; אחד יכול להיות מבסוט ממקור אנלוגי ב 1k, שני ב 10k, אחר ב 50k ואחד נוסף ב 200k, הערך הוא בעיני הרוכש.

אתה עצמך יכול להעיד על ההבדל בין מקורות אנלוגים, בתמחור שונה על סטאפ זהה.
האם יש ערך להחלפת מקור יקר באחד יקר פי כמה ומאותה החברה, שאל את הבעלים ;)
אני לא בטוח שאני מפרש נכון את @Dan-Cinemart אבל אני מניח שהוא מתכוון לכך שמעל מחיר מסויים זה כבר לא עדיף אלא שונה, ושמעבר לזה, אנשים מקשיבים למערכת נתונה בתוך חדר נתון, ומגיעים למסקנות לגבי איכותו של רכיב אחד בשרשרת, שעליו הם ממוקדים, מה שאי אפשר לעשות באופן תקף.

ואשר ללשאול את הבעלים שקנו רכיב במחיר X, למעט במקרים שהם התפשרו במודע, האם נראה לך שהם יגידו שאפשר להשיג את אותה תוצאה בחצי המחיר? ובאיזה מידה תאמין להם אם הם יגידו שמכשיר שעולה פי 2 לא יותר טוב, אם אתה או לפחות הבעלים או כתב מדופלם שמעו אותו בעצמם בהשוואה מיידית זה לזה באותה מערכת טובה?

אז איזה מידע אתה מצפה לקבל מהבעלים?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
אני לא בטוח שאני מפרש נכון את @Dan-Cinemart אבל אני מניח שהוא מתכוון לכך שמעל מחיר מסויים זה כבר לא עדיף אלא שונה, ושמעבר לזה, אנשים מקשיבים למערכת נתונה בתוך חדר נתון, ומגיעים למסקנות לגבי איכותו של רכיב אחד בשרשרת, שעליו הם ממוקדים, מה שאי אפשר לעשות באופן תקף.
קח את אותה המערכת, החלף רכיב יחיד בלבד.
ֿנאמר היה לנו מקור בבעלות x, אם אנחנו מחליפים אותו במקור אחר במחיר 10x לא חושב שתהיה בעיה לשים יד מהיכן נובע השינוי (לטוב או לרע). את המבחן הזה אפשר לעשות עם כל רכיב במערכת.
ואשר ללשאול את הבעלים שקנו רכיב במחיר X, למעט במקרים שהם התפשרו במודע, האם נראה לך שהם יגידו שאפשר להשיג את אותה תוצאה בחצי המחיר? ובאיזה מידה תאמין להם אם הם יגידו שמכשיר שעולה פי 2 לא יותר טוב, אם אתה או לפחות הבעלים או כתב מדופלם שמעו אותו בעצמם בהשוואה מיידית זה לזה באותה מערכת טובה?

אז איזה מידע אתה מצפה לקבל מהבעלים?
במקרה הספציפי אליו כיוונתי, שאלת הבעלים מיותרת, דן מבין במה מדובר וגם יסכים שהשינוי בהחלפת אותו רכיב לאחר (שאכן יקר יותר) הוא לא פחות מדרמתי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
קח את אותה המערכת, החלף רכיב יחיד בלבד.
ֿנאמר היה לנו מקור בבעלות x, אם אנחנו מחליפים אותו במקור אחר במחיר 10x לא חושב שתהיה בעיה לשים יד מהיכן נובע השינוי (לטוב או לרע). את המבחן הזה אפשר לעשות עם כל רכיב במערכת.
ברור שאפשר לעשות השוואה זה לצד זה באותה מערכת טובה, ואפילו הזכרתי את האפשרות במפורש.
דן התייחס לזה שאנשים מתייחסים לרכיב בודד -- ואנשים שונים לרכיבים שונים -- בתוך אותה מערכת נתונה באותו חדר נתון, בלי השוואות.

במקרה הספציפי אליו כיוונתי, שאלת הבעלים מיותרת, דן מבין במה מדובר וגם יסכים שהשינוי בהחלפת אותו רכיב לאחר (שאכן יקר יותר) הוא לא פחות מדרמתי.
אם התכוונת למקרה ספציפי, זה לא היה ברור מהניסוחים שלך, שנראו לי כלליים, וכך התייחסתי אליהם.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אני מאוד נזהר לצאת בהצהרות לגבי מוצר זה טוב מאחר.
זה מורכב מאוד - גם ברמת המוצר וגם ברמת הרמקול במיוחד בסינרגיה עם החדר - מפני שרמקולים שונים ידרשו טיפול שונה כדי להיות במיטבם.
לפעמים זה לא טיפול אלא הצבה בלבד - מאזין מול רמקול -מול קירות חדר וכו וכו.
לכן גם פה ב A/B TEST של רמקולים - יש צורך בהבנה מסוימת כדי לבצע את המבחן בצורה נכונה .
לדוגמא - רמקול אחד חייב מרחק מקירות צד והשני יטפס לגבהים בצמידות אליהם.אז ההשוואה לא באמת מייצגת.ורובם עושים אותה כאשר הרמקול אחד לצד השני .

עכשיו - הראשון נניח ירוויח מלהיות צמוד לקיר אחורי (כן יש דבר כזה- כמו שלך גיא ) והשני ממש לא -הבאס יהיה בומי למות ונגגיד שהבאס נוראי.


אני בהחלט שמעתי החלפה של רכיב אחד שעולה פי 10 ונתן תוצאה הרבה פחות טובה מזה שעולה עשירית ממנו.
עכשיו כשאני ניגש לדבר כזה - אני גם בודק האם לא הייתה פה בעיה חשמלית כלשהי - לדוגמא - פרה לא מזיז מגבר בגלל ענייני גיין וכאלה - ובהדגמה זו זה לא היה המצב .

גם רמקולים שעולים רבע והיו פשוט טובים יותר בכל פרמטר.
במקרה כזה אני גם בודק שהמגבר לא מוגבל בזרם/עכבות וכו.

לעניין "הערך הוא בעיני הרוכש" - מקבל לגמרי אבל ישנה הסתייגות קלה מצידי שלא נוגעת לרכישה אלא להצהרות הרוכש.
אין לי שום בעיה אם אדם מסוים רוכש מוצר שעולה לא משנה כמה - כי זה עושה לו את זה -מכל סיבה שהיא- מיתוג/גאוות מוצר/גימור מהמם -וכו וכו -הסיבה לא באמת משנה.

יש לי כן בעיה (לא אישית) - אם אותו אדם משכנע את עצמו שהוא רכש מוצר סוני טוב יותר מפני שמחירו גבוה יותר ויוצא בהצהרות סוניות.
זו כבר לא אודיופיליה בעיני - אלא מותגפיליה (יש מונח כזה ?).
מבחינתי זה עושה עוול לתחום הנהדר הזה - גם כי זה לא אמת ואני אוהב אמת ודיוק בפרטים וגם כי אודיו טוב -עבורי חייב להיות חף ממיתוג - אני לא מעודדת עם פונפונים.

בהקשר של אותו סאטאפ ספיציפי שהזכרת - ההבנה שלי באנלוג(כמקור) לא גדולה במיוחד ואפשר לומר שהיא דיי אפסית.
ההבדל היה דרמטי .
אבל אני לא יודע להגיד האם - משהו חשמלי /כיוון אישי על ידי מקצוען / חוסר כייון של המקור הקודם או מה התחרות בשוק והאם היה ניתן להשיג טוב יותר או אותו דבר בפחות כסף.

בגדול אני גם חושב שהדרך היחידה להגיע למסקנות אמיתיות היא לבדוק את הדברים בצורה עמוקה יותר - להבין את פשר ההחלפה ברמה הטכנית -להבין את יחסי הגומלין עם החדר ובעיקר לנתק מותגפיליה - כי זה פשוט גורם לשמיעה להיות לא טובה .
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אני לא בטוח שאני מפרש נכון את @Dan-Cinemart אבל אני מניח שהוא מתכוון לכך שמעל מחיר מסויים זה כבר לא עדיף אלא שונה, ושמעבר לזה, אנשים מקשיבים למערכת נתונה בתוך חדר נתון, ומגיעים למסקנות לגבי איכותו של רכיב אחד בשרשרת, שעליו הם ממוקדים, מה שאי אפשר לעשות באופן תקף.

ואשר ללשאול את הבעלים שקנו רכיב במחיר X, למעט במקרים שהם התפשרו במודע, האם נראה לך שהם יגידו שאפשר להשיג את אותה תוצאה בחצי המחיר? ובאיזה מידה תאמין להם אם הם יגידו שמכשיר שעולה פי 2 לא יותר טוב, אם אתה או לפחות הבעלים או כתב מדופלם שמעו אותו בעצמם בהשוואה מיידית זה לזה באותה מערכת טובה?

אז איזה מידע אתה מצפה לקבל מהבעלים?
היי עמיר,

אני דווקא התכוונתי שיכול להיות פי 10 יקר יותר ופחות טוב (לא שונה ).
אני מקווה שאני ברור עכשיו :)
 
  • Like
Reactions: AK1

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,569
מעורבות
235
נקודות
63
אני מאוד נזהר לצאת בהצהרות לגבי מוצר זה טוב מאחר.
זה מורכב מאוד - גם ברמת המוצר וגם ברמת הרמקול במיוחד בסינרגיה עם החדר - מפני שרמקולים שונים ידרשו טיפול שונה כדי להיות במיטבם.
לפעמים זה לא טיפול אלא הצבה בלבד - מאזין מול רמקול -מול קירות חדר וכו וכו.
לכן גם פה ב A/B TEST של רמקולים - יש צורך בהבנה מסוימת כדי לבצע את המבחן בצורה נכונה .
לדוגמא - רמקול אחד חייב מרחק מקירות צד והשני יטפס לגבהים בצמידות אליהם.אז ההשוואה לא באמת מייצגת.ורובם עושים אותה כאשר הרמקול אחד לצד השני .

עכשיו - הראשון נניח ירוויח מלהיות צמוד לקיר אחורי (כן יש דבר כזה- כמו שלך גיא ) והשני ממש לא -הבאס יהיה בומי למות ונגגיד שהבאס נוראי.


אני בהחלט שמעתי החלפה של רכיב אחד שעולה פי 10 ונתן תוצאה הרבה פחות טובה מזה שעולה עשירית ממנו.
עכשיו כשאני ניגש לדבר כזה - אני גם בודק האם לא הייתה פה בעיה חשמלית כלשהי - לדוגמא - פרה לא מזיז מגבר בגלל ענייני גיין וכאלה - ובהדגמה זו זה לא היה המצב .

גם רמקולים שעולים רבע והיו פשוט טובים יותר בכל פרמטר.
במקרה כזה אני גם בודק שהמגבר לא מוגבל בזרם/עכבות וכו.

לעניין "הערך הוא בעיני הרוכש" - מקבל לגמרי אבל ישנה הסתייגות קלה מצידי שלא נוגעת לרכישה אלא להצהרות הרוכש.
אין לי שום בעיה אם אדם מסוים רוכש מוצר שעולה לא משנה כמה - כי זה עושה לו את זה -מכל סיבה שהיא- מיתוג/גאוות מוצר/גימור מהמם -וכו וכו -הסיבה לא באמת משנה.

יש לי כן בעיה (לא אישית) - אם אותו אדם משכנע את עצמו שהוא רכש מוצר סוני טוב יותר מפני שמחירו גבוה יותר ויוצא בהצהרות סוניות.
זו כבר לא אודיופיליה בעיני - אלא מותגפיליה (יש מונח כזה ?).
מבחינתי זה עושה עוול לתחום הנהדר הזה - גם כי זה לא אמת ואני אוהב אמת ודיוק בפרטים וגם כי אודיו טוב -עבורי חייב להיות חף ממיתוג - אני לא מעודדת עם פונפונים.

בהקשר של אותו סאטאפ ספיציפי שהזכרת - ההבנה שלי באנלוג(כמקור) לא גדולה במיוחד ואפשר לומר שהיא דיי אפסית.
ההבדל היה דרמטי .
אבל אני לא יודע להגיד האם - משהו חשמלי /כיוון אישי על ידי מקצוען / חוסר כייון של המקור הקודם או מה התחרות בשוק והאם היה ניתן להשיג טוב יותר או אותו דבר בפחות כסף.

בגדול אני גם חושב שהדרך היחידה להגיע למסקנות אמיתיות היא לבדוק את הדברים בצורה עמוקה יותר - להבין את פשר ההחלפה ברמה הטכנית -להבין את יחסי הגומלין עם החדר ובעיקר לנתק מותגפיליה - כי זה פשוט גורם לשמיעה להיות לא טובה .
אתך בכל מילה ממש. אגב השנה לצערי התעמתנו כאן על גבי דפי הפורום ואני מצר על כך ולכן אני מבקש מחילה ממך ומרן מויאל.
אם נביט פנימה והחוצה יש לנו הרבה מאוד מן המשותף והוא יותר מן השונה ביננו.
ובהזדמנות זאת שנה טובה וכתיבה וחתימה טובה לכולם.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
אני מאוד נזהר לצאת בהצהרות לגבי מוצר זה טוב מאחר.
הגבלתי את ההצהרה בכך שרשמתי תנאי "בהינתן תנאים שווים, חדר מטופל, מיקום אופטימלי, ציוד תואם וכיוצא... "
זה מורכב מאוד - גם ברמת המוצר וגם ברמת הרמקול במיוחד בסינרגיה עם החדר - מפני שרמקולים שונים ידרשו טיפול שונה כדי להיות במיטבם.
לפעמים זה לא טיפול אלא הצבה בלבד - מאזין מול רמקול -מול קירות חדר וכו וכו.
לכן גם פה ב A/B TEST של רמקולים - יש צורך בהבנה מסוימת כדי לבצע את המבחן בצורה נכונה .
לדוגמא - רמקול אחד חייב מרחק מקירות צד והשני יטפס לגבהים בצמידות אליהם.אז ההשוואה לא באמת מייצגת.ורובם עושים אותה כאשר הרמקול אחד לצד השני
לא התייחסתי ספציפית לרמקולים לציוד באופן כללי.

כשאתה בודק ציוד המיוצר ע"י אותו היצרן, ובהינתן התנאי שרשמתי, האם מצאת ציוד זול יותר שהיה טוב יותר מזה שתומחר מעליו ?

אני כן מסכים איתך שניתן למצוא ציוד של יצרן אחר במחיר נמוך יותר שייתן ערך ואפילו איכות טובה יותר, אבל לניסיוני זה פחות נפוץ ממה שרובנו היינו רוצים לחשוב.

.

עכשיו - הראשון נניח ירוויח מלהיות צמוד לקיר אחורי (כן יש דבר כזה- כמו שלך גיא ) והשני ממש לא -הבאס יהיה בומי למות ונגגיד שהבאס נוראי.
שוב, התעלמת מהתנאי שרשמתי "בהינתן תנאים שווים, חדר מטופל, מיקום אופטימלי, ציוד תואם וכיוצא... "
שתהה לכולנו שנה טובה עם הרבה הנאות ומוזיקה טובה
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אתך בכל מילה ממש. אגב השנה לצערי התעמתנו כאן על גבי דפי הפורום ואני מצר על כך ולכן אני מבקש מחילה ממך ומרן מויאל.
אם נביט פנימה והחוצה יש לנו הרבה מאוד מן המשותף והוא יותר מן השונה ביננו.
ובהזדמנות זאת שנה טובה וכתיבה וחתימה טובה לכולם.
תודה רונן.
אני גם אנצל הזדמנות זו להתנצל על שנגררתי לעיתים למקומות לא רצויים, מבלי לעצור ולהבין שבסופו של יום התחום הזה מושתת על מגוון רחב של דיעות והתנסויות.
אנחנו בהחלט יכולים ללמוד האחד מהשני ולהביא את המערכת למקום טוב יותר, גם מעצות של אנשים שהם רחוקים מאוד מדעותינו.

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני מאוד נזהר לצאת בהצהרות לגבי מוצר זה טוב מאחר.
זה מורכב מאוד - גם ברמת המוצר וגם ברמת הרמקול במיוחד בסינרגיה עם החדר - מפני שרמקולים שונים ידרשו טיפול שונה כדי להיות במיטבם.
לפעמים זה לא טיפול אלא הצבה בלבד - מאזין מול רמקול -מול קירות חדר וכו וכו.
לכן גם פה ב A/B TEST של רמקולים - יש צורך בהבנה מסוימת כדי לבצע את המבחן בצורה נכונה .
לדוגמא - רמקול אחד חייב מרחק מקירות צד והשני יטפס לגבהים בצמידות אליהם.אז ההשוואה לא באמת מייצגת.ורובם עושים אותה כאשר הרמקול אחד לצד השני .
זה לכאורה ברור, אבל מציב אתגר ברמה היום יומית בכמה מישורים.

אחרי שכבר (נניח) ועברנו את המכשלה של הבאת הרמקול המתמודד אלינו הביתה והצבתו אל מול הקיים, כרגע אנחנו ניצבים בפני נסיון למקסם את שני הרמקולים באופן בו שניהם יתנו את התוצאה המיטבית, כל זאת בפרק הזמן שניתן לנו על ידי היבואן ובאופן בו נוכל לבצע החלטה נכונה כאשר ננגן עם רמקול A ואחרי זה נחליף לרמקול B.

ככל והרמקולים הללו ידרשו הצבות שונות, התהליך יקח זמן ואז נכנס כאן עניין הזכרון, או נכון יותר מגבלתו
וכל זאת גם בהנתן שאנחנו בכלל יודעים איפה נכון, או הכי נכון ,להציב את אותו רמקול "חדש" בחלל שלנו.

זו נקודה שהטרידה אותי כשבחנתי את הזלאטון אל מול הווילסון במשך כ-10 ימים באותו חלל ובתחילה הקשבתי לכל זוג בנפרד לגמרי, כאשר הוצאתי את הזוג השני מהחלל. שיכללתי את ההזזה ברמה הטכנית והיא בוצעה יחסית במהירות, אבל זה מצריך כח, אנרגיה וגם אם זה דקות ספורות, אתה מוצא את עצמך יושב על הספה , מתנשף, מנסה לאסוף את עצמך ולהקשיב מחדש לאותם קטעים ששמעת קודם.
לשמחתי ההבדלים היו עד כדי כך גדולים, שהתהליך (המתיש) לא הפריע.

..למרות שבסופו של יום מצאתי שהצבה באופן של ווילסון/זלאטון - זלאטון/ווילסון הייתה מהירה יותר ומוחשית יותר בכל הקשור להבדלים.

לא קלים הם חייו של האודיופיל.

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני בהחלט שמעתי החלפה של רכיב אחד שעולה פי 10 ונתן תוצאה הרבה פחות טובה מזה שעולה עשירית ממנו.
אני נאלץ להסכים עם זה.

בהחלט נתקלתי בזה בכל השווטאאוטים שאני עושה: בין אם זה כבילה, חשמל, הגברות, מקורות...הכל באותו מועד, תוך החלפות מהירות ובכלל נסיון קפדני לשמור על אותם תנאים
ואז מתגלה כי היקר יותר לא בהכרח טוב יותר...
זה בא לידי ביטוי חד וחלק גם אצל אותו יצרן, לא בהכרח המגבר היקר יותר יהיה טוב יותר מהמגבר הזול.

...אם קצת נסבך את זה, אז הדברים הם לא חד חד ערכיים, כי הם נכונים לגביי, בכל הקשור לסט אפ שלי ולטעם שלי , שיתכן ומתערבב עם האבחנה מיהו בעצם טוב יותר, או מה זה בעצם יותר טוב והאם עניין הטעם ,או בעצם הטונאליות, "משתלטת" כאן.

כך שבהחלט יכולה להיות סיטואציה שבמקום אחר, עם אוזניים וטעם אחר, היקר יהיה בהחלט טוב יותר מהזול.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
כך שבהחלט יכולה להיות סיטואציה שבמקום אחר, עם אוזניים וטעם אחר, היקר יהיה בהחלט טוב יותר מהזול.
במיוחד כשיודעים מה שומעים -- לא בהאזנה עיוורת -- שאז לרוב יש הטיה טבעית חזקה לטובת המוצר היקר, במיוחד כשמאמינים ספציפית שמוצר יקר יותר -- של אותו יצרן או בכלל -- טוב יותר. להאזנה יש נטייה לאמת את מה שחושבים מראש, במודע או שלא.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,351
מעורבות
1,769
נקודות
113
אתם מיחסים חשיבות מיותרת
למגבר בתנאי שהוא טוב , סך הכל צריך לקבל סיגנל ולהוציא אותו נקי, מילא הבדל בין קדם שפופרות לטרנזיסטור אבל מגבר??יש לי 4 כאלה, אף אחד לא עובר את השני
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
סך הכל צריך לקבל סיגנל ולהוציא אותו נקי
אותו טיעון ש"סך הכל צריך לעשות X" תקף באותה מידה לכל הרכיבים, כולל פרה ומקור --- אבל מכשירים שונים עושים את מה שצריך במידה שונה של הצלחה.


אבל מגבר??יש לי 4 כאלה, אף אחד לא עובר את השני
שאלה אם אתה אומר שהמגברים זהים עד כדי היעדר אפשרות להבחין ביניהם, או שיש הבדלים, רק שלטעמך אין עדיפות לאף אחד.

במקרה שהם שונים, לפי טעם אחר ייתכן שיהיו עדיפויות ביניהם, אפילו גדולות.
עבור חלק מהאודיופילים, דקויות שלאחרים הן בלתי/בקושי שמיעות, מתוארות כיום ולילה.

חוצמזה שהאיכות המיוחסת למגבר תלויה גם ברמקול. יש רמקולים שיכולים להיות מונעים ע"י כל מיני מגברים, ויש כאלה שעבורם רצויה הגברה מסוגים ספציפיים. למשל רמקולים שיורדים מתחת לשני אוהם, או רמקולים סופר-רגישים, שיכולים ליהנות ממגבר מנורות חלשלוש שבכלל לא יזיז רמקול אחר.


שנה טובה!
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
שנה טובה לכולם וחג שמח.

מה שתפס אותי בפוסט של Slim1900 הייתה השאלה הרטורית שהופיע מתחת לסירטון ששיתף, עוד זווית להתבוננת או שזה סתם?

האמת שתמיד כיף לקבל זווית חדשה ומרעננת על התחום. ללמוד משהו חדש כאשר הדברים לא פעם נתקעים, ובעיקר חוזרים על עצמם. מכאן שפותח השרשור שואל ובצדק האם זה המקרה.

אין לי מושג איפה מייק נשמע מפרגן לציוד יוקרה כפי שרונן טוען בהודעה #58. ללא הפניה למקור. בכל אופן מחד גיסא ציוד היי אנד נשמע לדידו מושלם/ מצויין, אבל מאידך גיסא לא אמיתי. כל שכן שהמטרה של הציוד הנ"ל להרשים מאזינים לא מנוסים בחנויות, ומכאן שמדובר בכלל בציוד של דילרים ועוד.

אני יוצא מנקודת ההנחה שהדברים הובאו פחות או יותר בשם אומרם, ואין לי כוונה לנסות להבין את הקונטציה שבה הם נאמרו. הסיבה היא שמימרות מהסוג הזה מבקשות לייצר באזז. שלא נתבלבל יש הבדל מהותי בין לבוא ולהגיד לא הכל מושלם ומתאים בכל מצב, לבין מה שמייק מצקצק מול המסך, חברים מדובר כאן במשהו שהוא הרבה מעבר לקונטרוברסלי. מבחינתי לפחות מדובר בהיגדים בעלמא, שחוזרים על עצמם יותר מדי פעמים.

אתייחס כאן אם כן למוטו של מייק כפי שעולה מהסרטון הראשון (מודה שלא הגעתי למספר שתיים כל שכן לשלישי ). אפשר להנות מהמוסיקה באדיקות בלי להשתגע.

לפני הכול אומר לנו מייק התנאי להנאה זו, היא שהמערכת תנגן בחדר יעודי. כבר כאן יש נימה של נחמה פורתא. התמהיל של מערכת בסיסית עם חדר יעודי מבחינתי הוא סוג של כסתח מגמתי ותרגיל ביחסי ציבור. שלא ישתמע מדברי שזה מוקצה מחמת מיאוס, חס וחלילה. רק בבקשה בואו נשים את הדברים על דיוקם.

לגבי מותגי היוקרה ובעיקר מוצרי הפרימיום לא רק עבור קהל מאמיניו ולקוחותיו של מייק, ריטייל המוצרים הנ"ל בעייתי. גילוי נאות גם עבורי.

למרות זאת להפוך את נישת היוקרה של תחום האודיו הביתי ללא ראויה, בלי להתייחס נקודתית לאיכויות יוצאות הדופן שהיא מגלמת או שלא, זה גובל בשרלטנות. לא חייבים להיות מומחה מדופלם על מנת להעריך איכויות קוליות. מה שכן צריך זה בעיקר רצון ללמוד, ובתוך כך להאזין גם למערכות אולטרה ובעיקר להתנסות.

הרעיון הוא לקבל פרופרציה נכונה בין יכולות מוצר כניסה מול מה שמתקבל מאחד שמעליו בשרשרת, מול זה שבאמצע הדרך, ולבסוף מה מוצר הקצה מוסיף על כל אלה או שלא. ככה זה בד"כ עובד.

לעיניניינו תמיד ניתן להעזר ביד 2 ששם נמצאים אוצרות היי אנד וציוד ווינטג' שלפחות על חלקו לא עבר הכלח. העיקר שמדובר במחירים סברים הרבה יותר ממחירי ריטייל שנחתכו אחרי הנחה כבדה. בנוסף לסמוך על מה שאנחנו שומעים. המאמין שלי ואולי אני טועה, שכולנו בסופו של דבר התברכנו באוזניים שמסוגלות בקלות להבדיל בין A' ל-B' , אממה בשביל שזה יתקיים חייבים בראש ובראשונה מערכות שיש להן את היכולות לשקף זאת.

שוב אם תסכימו איתי או שלא, לכל היבט קולי שתבחרו יש את האופציה להתקדם.
בפרקטיקה האודיופילית מקובל לחשוב שהתוצאה הקולית של המערכת נובעת בעיקר מהסינרגיה וההתאמות שנוצרו בה ובמיסביב. מה שאנחנו שוכחים כל פעם מחדש, שהכול בכלל מתחיל מהבסיס. מבחירת הרכיבים כמו באיזה מקור להשתמש, איזה רמקול יתאים לנו, מה יחזיק את הכל, ולבסוף מהיכולות של כל רכיב במערכת עד לרמת הבורג שלו. הרמתי כאן אבל רגע עצרו שניה לפני שאתם שולפים ציפורניים, אתן דוגמה לשימוש בברגי טיטניום לראש פטיפון מול ברגי אלומניום. שוב תלוי בעוד אלף ואחד גורמים כמו איכות הראש, הפטפון הזרוע ושות. אממה אחרי שעוברים להשתמש בברגי טטניום מבינים שגם במיקרו לא קיים יש מאין.

לא רק את מייק כל זה מעניין כקליפת השום, וגם אם זה אין לי בעיה. למרות זאת לשחרר עקיצה סרקסטית כמו -High End for Dummies מחזק את מה שאני טוען לעיל.

לא יודע אם זה קשור, אבל ניסיתי להבין אותו דרך אוסקר ווילד שטען; אם אתה רוצה לספר לאנשים את האמת, תגרום להם לצחוק אחרת הם יהרגו אותך. באנגלית זה נשמע הרבה יותר משכנע.

מכאן שלא מפתיע אותי שההיי אנד שנועד כפי שציינתי לשפר את חווית האזנה, או לחילופין ההבנה שהאולטרה של התחום הוא הרבה מעבר לסמל למעמד או מארזים מנצנצים ריקים מאיכות, נתפס ולא רק ע"י מייק כמיותר ובעיקר כעבודה בעיניים.

זה גם מסתדר ככפפה ליד עם ההנחה התמוהה שלו שהשיח בחברותא על המוסיקה המושמעת באמצעות המערכת, הוא כביכול נחלתם הבלעדית של חובבי המוסיקה.

רק בארצנו הקטנטונת יש כמה חברים עם מערכות אולטרה ברמה בינלאומית. כאלה שבשורה תחתונה מה שמעניין אותם זה לדסקס בדיוק על זה, וכל השאר הוא רק אמצעי להשגת המטרה. אישית אני מכיר כמה שכל גרם שדרוג שמתקבל אצלם בתוצאה מוביל לקתרזיס.

אסיים במשהו שהארתי בעבר לגבי המוסיקאי וחובב המוסיקה. בניגוד לאודיופיל לשניהם אין את הכלים לבנות סט אפ האזנה. אין להם לא את הבסיס, לא את הידע וגם לא את ההבנה הנדרשים להרכבת מערכת היי פיי, ובתוך כך לא את הזמן להתעסק בזה. בדיוק למשבצת הזו נכנס מייק, ועל זה ספציפית אי אפשר להאשים אותו. זאת משום שמהות האזנה למוסיקה גם מממערכת ביתית לייט היא אחת, ההנאה.

ככזו אף פעם לא תתקיים אמיתה אחת אבסולוטית. גם לא זו שמנוגדת למראית העין, ולחליפה שמייק תפר לעצמו בקפידה. זו שרחוקה מלהניח את הדעת, ולספק לחלקנו את מלוא ההנאה.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אתך בכל מילה ממש. אגב השנה לצערי התעמתנו כאן על גבי דפי הפורום ואני מצר על כך ולכן אני מבקש מחילה ממך ומרן מויאל.
אם נביט פנימה והחוצה יש לנו הרבה מאוד מן המשותף והוא יותר מן השונה ביננו.
ובהזדמנות זאת שנה טובה וכתיבה וחתימה טובה לכולם.
מחול !
הכל טוב .
מבקש גם כמובן !
חג שמח ושנה טובה
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אין לי מושג איפה מייק נשמע מפרגן לציוד יוקרה כפי שרונן טוען בהודעה #58. ללא הפניה למקור, שמחד גיסא ציוד היי אנד נשמע מושלם/ מצויין, אבל מאידך גיסא לא אמיתי. כל שכן שהמטרה של הציוד הנ"ל זה להרשים מאזינים לא מנוסים בחנויות, ומכאן שמדובר בכלל בציוד של דילרים ועוד.
מה זה בכלל אומר?

הרי כל התכלית של כולנו כאן (לדעתי) זה להביא את המערכת למצב שהיא תשמע מצוין/מושלם.

אז עכשיו אומרים לנו (לא אתה אודי..)
שמצוין ומושלם זה לא אמיתי...?:)

רן
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
מה זה בכלל אומר?

הרי כל התכלית של כולנו כאן (לדעתי) זה להביא את המערכת למצב שהיא תשמע מצוין/מושלם.

אז עכשיו אומרים לנו (לא אתה אודי..)
שמצוין ומושלם זה לא אמיתי...?:)

רן
רן הכל בסדר,
על מה זה אומר בדיוק כתבתי בהמשך.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,569
מעורבות
235
נקודות
63
הי אודי . אם היית צופה/מאזין גם לסרטונים האחרים היית חוסך מעצמך כתיבה של מלל ארוך במיוחד. האמת יש שישה סרטונים כאלה.(יש לו עוד כמה)
שמתי את האוזניות אתמול בעבודה ופשוט הרצתי אותם בזה אחר זה ברקע כשאני עובד.
 

נערך לאחרונה ב:

liorms

חבר משקיען
הודעות
1,001
מעורבות
56
נקודות
48
אני רוצה להציע דרך אחרת לגמרי להסתכל על זה:
ראיתי את הסרטון הראשון ויש בו הרבה פלאפ וראיית דברים מהפוזיציה של סוחר, מצד שני הבחור שמע כמה סטאפים בחיים שלו
ועוסק בזה למחייתו. אז יש פוטנציאל ללמוד משהו. המשכתי וראיתי אפילו עד הסרטון החמישי שלו.
ויש בדרך כמה עצות טובות כמו: לבצע דמפינג לחדר אבל לא ״ליבש״ אותו לגמרי, להשתמש במלכודות באס אמיתיות ולא סתם DIY - בהנחה שיש לך באמת בעיות באס, לשבת יותר קרוב לרמקולים כדי לשמוע את המקור ולא החזרים שניים ושלישיים ובגזרת הקוריוזים לשים על הכסא מאחורי האזניים פרווה שבניגוד למשטח העור החשוף של הכסא לא מחזירה גלי קול.

בקיצור להקשיב באמת, לשקול ולהבין האם מתאים לי…
2 הסנט שלי :)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור