נסעתי עם קבוצת חברים היה נפלא , חוויה מיוחדת מכל הבחינות , פערי הגילאים בין הצעיר ביותר
בקבוצה , למבוגר שבינינו עולים על 20 שנה .
בעלי רקע אודיופילי שונה , דיעות והפראדיגמות שונות ובכל זאת להפתעתי התכנסנו ולמעט מיקרים בודדים היתה הסכמה בין כולנו .:
שכחת לציין שהמבוגר ביותר והצעיר ביותר גם חלקו את אותו החדר
כניראה מה שזה אומר , כשזה טוב , אז זה טוב., לבסוף עוזבים את כל הדיעות הקדומות .
גם במפגש עם קבוצה נוספת התברר כי הדעות פחות או יותר זהות .
סיכום התערוכה מבחינתי ...
היה מאוד עמוס , היה הרבה מה לראות , מה לשמוע ... אבל בעיקר לראות, מאחר מוסיקה לא ממש היתה שם .
הפטיפון כיכב כמעט בכל חדר , באחד החדרים בתערוכה מקבילה שנערכה hifi deluxe קיבלתי הדגמה לפטיפון איכותי .
אמה מה ... עלותו 130 אלף יורו .
הדבר שהכי הפתיע אותי , שאם היו אומרים לי שזה פטיפון בהאזנה עיוורת הייתי מתווכח.
זה נשמע כמו הי רז איכותי .:
לדעות קדומות אין מקום בתערוכה בסדר גודל כזה. עדיף לבוא בלי צפיות ולשפוט לפי תוצאה ללא קשר לטופולוגיה מסויימת.
מסכים איתך אייל ומיישר קו לגבי רוב החדרים בהם היה קשה להנות מהמוזיקה. עם זאת אני התרשמתי שבחלק מהם
כן היה ניתן להנות ומוזיקה כן היתה שם.
בהמשך שמעתי עוד המון פטיפונים , אבל באף אחד מהמיקרים לא הרגשתי איזה קסם , איזו פייה מרחפת .
בקיצור פטיפונים מבחינתי זה נוסטלגיה , ועדיף שישארו כך .:
לדעתי קשה מאוד לשפוט חדר טוב ולומר שהתוצאה שם היא בגלל מקור כזה או אחר לפני שעושים השוואה בין הקיים לבין משהו נוסף. תוצאה טובה מתקבלת ממקבץ של רכיבים העובדים יחדיו ולא בהכרח רק ממקור אנלוגי. אם יש סינרגיה טובה בין הרכיבים, בעיקר רכיבי הבסיס (הגברה רמקול) גם מקור דיגיטלי טוב ישמע בן זונה!
רמקולים - מגוון רחב מאוד....
פלאנאריים , פולריינג, אקטיבים , פסיבים , הורנים , קראמים , ריבונים , קרבונים ... בקיצור מעבדת חומרים .
בסוף בסוף , הרמקולים עם "15 וופר קרטון , ושופר מלעלה עושים את העבדה כמעט תמיד, אבל (תמיד יש אבל ) אין להם את הגוון האודיופילי , ואני מתכוון לליטוש לספארק המיוחד הקליריטי .
כל ההורנים המוזרים מעבר למראה מונומנטי וצילום לאלבום תמונות לא שווים הרבה.
למעט כמובן LV שארחיב בהמשך .
קרמיים - מבחנתי אכזבה , אכזבה קר ומנוכר .. מעבדה ביולוגית .
הם נחנו דווקא בספארק ובקליריטי אבל החטאו למסיקליות , לטימבר בקיצור נקסט .:
לגבי הקרמים אני לגמרי מסכים איתך אייל. באופן אישי לא הגעתי לחדרים הללו עם צפיות כל שהם כך שלא היתה לי איזו תחושת עכזבה. אציין שהיו חדרים עם קרמיים שכן נתנו תוצאה סבירה וכן היה אפשר להנות במידה מסויימת אבל ביחס לחדרים עם טופולוגיה שונה לא היה מקום להשוואה..
בקשר להורנים, המגוון גדול וגם אני לא מתחבר לרובם, במיוחד ל"ענקים" שבינהם.. אני מאמין שגם אתה שהיית נוכח איתי
באותו חדר של Blumenhofer יכולת לשמוע את החיות, השקיפות, שיחזור הכלים ועוד שלל פרמטרים שיחדיו יצרו חדר ברמה אחרת משאר החדרים בתערוכה, וכל זה הגיע מרמקול עם אלמנט הורן לא גדול, אלמנט גדול מקרטון והגברה שפופרתית מעולה!
המנצחים מבחינתי :
הכאפה , הפצצה , האטום , המימן
ביום הראשון חברה יקרים צינו שיש עוד תערוכה במקביל במלון מרייוט , כפי שכתבתי בתחילה שם פגשתי את ה ... מערכת ה...תוצאה .. ולצערי גם ה... מחיר .
מדובר החוויה מוסיקלית שטרם ניתקלתי בה בכל שנותי, ואין לי את היכולת תאר את החוויה מילולית (אני קצת חלוד בכתיבה.
מדובר במערכת מלאה של FM acousti .מחינתי זו היתה חוויה מעלפת , מאלפת והיא החלום האמיתי .
הכל מהכל אודיופילה ספארק , חיות , וכל תאור אודיופילי שתבחרו .
חבל רק שעלות הרמקול 350 אלף יורו ואני מניח שכל הסט יהיה קרוב למליון אירו אם לא יותר.
מספר 2 כמובן היה החדר של LV
מספר 3 בלומהופר עם אלקטרוניקה של AIR TIGHT
מספר 4 הגברה של FM רמקולים של PMC ופטיפון VERTERE בעלות שווה לכל כיס 130 אלף יורו
מספר 5 אלקטרוניקה של קונדו , ורקמולים של קיארו:
אכן התערוכה במלון מרייוט היתה מאוד מרשימה! החדרים אשר הושמעה בהם אלק' של FM הביאו לתוצאה לא שגרתית
ואפילו מיוחדת. לטעמי אין בחדרים הללו משהו שסט שפופרתי טוב לא יכול לעשות..זה שהתוצאה הזו הגיעה מטרנזיסטור
זה מה שהופך אותה לככ מיוחדת. לגבי תמכור המחירים של החברה אין מה להרחיב.. ברבע מחיר אפשר להגיע לתוצאה דומה וגם עדיפה (לדעתי)
בנימה זו אני רוצה להודות לחברי למסע.
צלחתם את המסע .... ואותי ... לא דבר פשוט כל וכלל .
להודות ליתר החברים שבילינו יחד היה כיף לבלות איתכם ולחוות יחד דיעות אתם פשוט מקסימים .:
נהנתי מאוד לשהות בחברתך ובחברת כל שאר החברים אייל.
הידע שלך בתחום פיתוח מוצרים, שיווק, טכנולוגיה וכו העשיר אותי בשיחותינו בזמן הפנוי, כמו כן גם כשהדעות ביננו
לעיתים היו חלוקות, הכל נעשה ברוח טובה וחברית
סיכום שלי מהתערוכה:
עושה רושם שתחום האנלוג אכן התרחב ואפשר לראות זאת אצל רוב המציגים.
הרגשה שלי ותחושה אישית, טרנזיסטורים עשו צעד יפה קדימה ובשביל להוציא סאונד מרשים זה עדיין חייב להיות מאוד יקר..
מכיוון הרמקולים היו פחות הפתעות מבחינתי, אבל אתה תמיד אוכל איזה כובע או שניים מהיוצאים מהכלל וזה מה שתמיד מרתק!
החדר היחיד בתערוכה שבאתי אליו עם ציפיות מוקדמות היה החדר של אודיו נוט יפן. בגדול אולי זאת הסיבה שהוא גם יצר אצלי
תחושת אכזבה מסויימת.. הבאתי איתי כמה קטעי מוזיקה שלי כדי לקבל רפרנס לגבי הסט הזה ולאחר שנתנה לי הזכות
להאזין להם, הגעתי למסקנה שלא כל הנוצץ זהב. באופן אישי אני חושב שהבעיה קשורה לרמקול ולא בהכרח לאלק' שלהם..
זאת אוכל לדעת בוודאות רק כאשר האזין לאותו סט עם רמקול אחר או בחלל שונה וכו..
בסופו של דבר אפילו שזו לא הפעם הראשונה שלי שם, הייתי ממליץ לכל חובב מוזיקה באיכות גבוהה או אפילו אנשים
שציוד עושה להם את זה לבקר שם לפחות פעם אחת. זאת תערוכת האודיו הגדולה בעולם והחוויה מרתקת ומעשירה את הנסיון.