CD VS. SACD התלבטות קנייה


איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,136
מעורבות
1,067
נקודות
113
פונקציה זו בדרכ קיימת בנגנים אוניברסליים קרי DVD ובלוריי
פחות בנגני CD קלאסים.

בשביל מה גם צריך את זה.

איתי.

כדי שלא נצטרך לחזור לתחילת הדיסק, בכול פעם שלוחצים על לחצן ה STOP בשלט.
פגשתי את הפונקציה הזאת גם בנגני CD.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,931
מעורבות
2,678
נקודות
113
איציק
אותי אישית זה לא מעניין.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,931
מעורבות
2,678
נקודות
113
לגיטימי
אני מפרגן.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
לדעתי, למי שאין ספרייה (רצינית- לא בודדים) של SACD השיקול אם לקנות מכשיר שתומך בפורמט הזה או לא הוא חסר משמעות
הנקודה היא שאם מישהו שוקל לקנות נגן תקליטורים חדש ונניח שיש לו 100 דיסקים, הההצעה להתחיל לרכוש SACD הרי תגדיל את ההוצאה במקרה בו נראה שהבנאדם רוצה לחסוך.
חשבתי שוב על עומק הטעות בצורת החשיבה הזו.

אם יש לבנאדם 20,000 דיסקים, שכולם בפורמאט CD, תוספת ה-SACD יכולה להיחשב זניחה.

אם יש לבנאדם רק 100 דיסקים, אז בקניות הדיסקים הבאות הוא יוכל לתת עדיפות (כפי שאני עושה) להקלטות שיצאו ב-SACD (או פורמאט hi-res אחר) על פני הקלטות שיצאו ב-CD בלבד, וההשפעה תהייה הרבה יותר משמעותית.

אבל אפילו בייחוס ל-20,000 דיסקים יש הטעייה, כי למרות שהמלאי גדול, מספר הדיסקים הפעילים בו אינו בהכרח גדול במיוחד, ולדיסקים החדשים יש יותר משמעות וזמן-נגן מאשר לכל הקודמים, כך שאפילו במצב הזה יש משמעות לתוספת הפורמאטים, בתלות כמובן בקצב הרכישות.

כנראה שלמי שייש אוסף ענק גם קונה הרבה, ומתעסק רוב או כמעט כל הזמן רק בחדשים, כך שהמשמעות שלהם אפילו גדולה יותר... :)

יוצא שדווקא כשהאוסף הראשוני קטן, תוספת הפורמאט היא משמעותית באופן טריוויאלי, וגם אם לא, זה עדיין יכול להיות משמעותי מאוד, כפונקציה של קצב הקניות ואחוז זמן ההאזנה להן.

אותם שיקולים תופסים גם, כמקרה פרטי, לגבי הוספת פטיפון ותקליטים.

כל זה מתקשר לטעות(?)/בעייה(?) עמוקה יותר שנפוצה אצל הרבה אדיופילים, שמשקיעים את כל תשומת הלב והכסף שלהם בשיפור המערכת, ורק מעט יחסית בשיפור מה שהם מזינים אותה בו. לא מחפשים את המהדורה/הוצאה הטובה ביותר לכל אלבום, אלא מסתפקים בכל הבא ליד במקרה, או בוחרים בזולה/זמינה ביותר (למעט אולי קוני הקבצים, ששם תהליך החיפוש בדרך כלל מסתכם פשוט ברזולוציה).

כאן אנחנו מדברים על הרחבת האפשרויות לאלבום טוב יותר לכל קנייה עתידית, בלי בהכרח לשלם [הרבה] יותר על הציוד שמאפשר זאת, בלי להתפשר על איכות שמיעת האוסף הקיים. להיפך.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
חשבתי שוב על עומק הטעות בצורת החשיבה הזו.

עמיר
גם אני חשבתי שוב על הנקודה הזאת ונראה לי שאתה צודק. יש לי ספריה של כמה מאות דיסקים והיא הולכת לגדול כי לא נראה לי כרגע שאעבור למחשב אז למה לא להגדיל אותה בסופר אודיו?
אז נשארנו עם שני שיקולים:
האם more is less? (אתה אמרת שלא).
והאם בתקציב נתון כדאי להשיג סידי הכי טוב שאפשר, או אוניברסלי, תחת ההנחה שיש תשלום באיכות (אתה אמרת שלא).
לשני הנקודות לעיל הבאת כדוגמא את האופו.
היו שטענו שגם הפיוניר נכלל בקטגוריה של הwin win, והיו כאלה שלא הסכימו.
כידוע, אודיופיליה היא לא מדע מדוייק....
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
דרך אגב, אני חושב שהשמועות על מותו של הסידי הרגיל - מוקדמות, מהרבה סיבות שהאיכות הרזולטיבית היא לא הראשונה בהן.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
חשבתי שוב על עומק הטעות בצורת החשיבה הזו.

אם יש לבנאדם 20,000 דיסקים, שכולם בפורמאט CD, תוספת ה-SACD יכולה להיחשב זניחה.

אם יש לבנאדם רק 100 דיסקים, אז בקניות הדיסקים הבאות הוא יוכל לתת עדיפות (כפי שאני עושה) להקלטות שיצאו ב-SACD (או פורמאט hi-res אחר) על פני הקלטות שיצאו ב-CD בלבד, וההשפעה תהייה הרבה יותר משמעותית.

אבל אפילו בייחוס ל-20,000 דיסקים יש הטעייה, כי למרות שהמלאי גדול, מספר הדיסקים הפעילים בו אינו בהכרח גדול במיוחד, ולדיסקים החדשים יש יותר משמעות וזמן-נגן מאשר לכל הקודמים, כך שאפילו במצב הזה יש משמעות לתוספת הפורמאטים, בתלות כמובן בקצב הרכישות.

כנראה שלמי שייש אוסף ענק גם קונה הרבה, ומתעסק רוב או כמעט כל הזמן רק בחדשים, כך שהמשמעות שלהם אפילו גדולה יותר... :)

יוצא שדווקא כשהאוסף הראשוני קטן, תוספת הפורמאט היא משמעותית באופן טריוויאלי, וגם אם לא, זה עדיין יכול להיות משמעותי מאוד, כפונקציה של קצב הקניות ואחוז זמן ההאזנה להן.

אותם שיקולים תופסים גם, כמקרה פרטי, לגבי הוספת פטיפון ותקליטים.

כל זה מתקשר לטעות(?)/בעייה(?) עמוקה יותר שנפוצה אצל הרבה אדיופילים, שמשקיעים את כל תשומת הלב והכסף שלהם בשיפור המערכת, ורק מעט יחסית בשיפור מה שהם מזינים אותה בו. לא מחפשים את המהדורה/הוצאה הטובה ביותר לכל אלבום, אלא מסתפקים בכל הבא ליד במקרה, או בוחרים בזולה/זמינה ביותר (למעט אולי קוני הקבצים, ששם תהליך החיפוש בדרך כלל מסתכם פשוט ברזולוציה).

כאן אנחנו מדברים על הרחבת האפשרויות לאלבום טוב יותר לכל קנייה עתידית, בלי בהכרח לשלם [הרבה] יותר על הציוד שמאפשר זאת, בלי להתפשר על איכות שמיעת האוסף הקיים. להיפך.

עמיר

המחשבה שלי שונה לגמרי - אם יש לי X דיסקים ואני קונה נגן איכותי, אני יכול להתענג על X הדיסקים שלי. אם ה X הוא 20,000 אז אני יכול להתענג עליהם עד יום מותי ולא אספיק לשמוע את כולם.

לעומת זאת, אם אני קונה נגן SACD אז בנוסף לקנייה, אני אתחיל להשקיע ב SACD. אני מאלץ את עצמי להשקיע עוד כסף.

וישנה כמובן השאלה שאיני יודע לענות עליה: נניח שיש לי 1,000 דיסקים. מה יגרום לי הנאה גדולה יותר? נגן תקליטורים איכותי ב 15,000 ש"ח או נגן ב 1,300$ שיכול לנגן הרבה פורמטים? יתכן שנגן ב 15,000 ש"ח מנגן תקליטורים טוב יותר מאשר נגן ב 1,300$ מנגן SACD. זה דורש בדיקה אישית, לא המלצה של מישהו.

אריה
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
דרך אגב, אני חושב שהשמועות על מותו של הסידי הרגיל - מוקדמות, מהרבה סיבות שהאיכות הרזולטיבית היא לא הראשונה בהן.

הממ..
ed092-cdsalesprojection.jpg
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
מבטיח לך שהיה כזה גרף גם על תקליטים, אי שם במאה הקודמת.
האמריקאים אלופים בגרפים ואקסלים. בענייני נבואה, הם כמוני כמוך.
חוצמזה - יש עוד 6 שנים שלמות לשמוע סידי'ס....דיינו.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני לא חושב שיש בכלל שאלה לגבי נפילה במכירי התקליטורים. הרבה מאוד אנשים (למשל הבן הצעיר שלי וחבריו) גם כשהם קונים מוסיקה, הם קונים מ ITUNES, הם לא קונים תקליטורים. עכשיו גם נכנסו קבצי המוסיקה בתשלום חודשי, הילדים שלי ב עשו מנוי של קבוצה משפחתית.

הכתובת היא על הקיר ובגדול.

אפשר לערוך סקר פה בפורום - כמה חברי פורום מרגישים הבדל בין נגינת קובץ ממחשב לבין נגינת קובץ מתקליטור?

אריה
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
מבטיח לך שהיה כזה גרף גם על תקליטים, אי שם במאה הקודמת.
האמריקאים אלופים בגרפים ואקסלים. בענייני נבואה, הם כמוני כמוך.
חוצמזה - יש עוד 6 שנים שלמות לשמוע סידי'ס....דיינו.

זה מ-2012
2016 הייתה השנה הכי גרועה לדיסקים פיזיים

ויניל דווקא עולה, מספרים אבסולוטיים מצחיקים, אבל עולה.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
זה מ-2012
2016 הייתה השנה הכי גרועה לדיסקים פיזיים

ויניל דווקא עולה, מספרים אבסולוטיים מצחיקים, אבל עולה.
מאחל לשנינו בריאות ואושר ושתהיה לך הזכות להיכנס לפורום בשנת 2035 ולכתוב פוסט על עליה דרמטית במכירות הCD'S.
אודיופילים ירוצו למכירות של אוספים, יעשו יבוא מחו"ל וישבעו שאין על הצליל החם של הדיסק המקורי והיצרנים ימשיכו לייצר היי אנד CDP ONLY וכו' וכו'....צריך הרי להתעסק עם משהו.
(אתה הרי יודע שטווח השמיעה של האוזן האנושית, ספק אם מזהה טווח שמעבר לטווח הדיסק הרגיל והבאסה האמיתית היא שב2035 כמעט בטוח שלא נזהה הבדל בין ג'ון דיר לבין clearaudio)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
מאחל לשנינו בריאות ואושר ושתהיה לך הזכות להיכנס לפורום בשנת 2035 ולכתוב פוסט על עליה דרמטית במכירות הCD'S.

תודה.

ילדים שלי לא יודעים כלום לא על קסטות, ולא על תקליטים.
CD איכשהו הם ראו (זה שבן 16), אחותו הקטנה לא ראתה נראה לי.
אולי אם נתקלה ב-youtube

כתבנו על זה המון.. זה כמו ספר, עולם עבר למדיה דיגיטלית. יש עדיין חנויות ספרים, אבל ממש מועטות
צריכת האינפורמציה נעשת דרך המחשב בעיקר בכל הגילאים

עם ויניל סיפור אחר, זה יפה, זה אופנתי. עם הציוד שהם שומעים, אין שם שום קשר לאיכות הסאונד
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
המחשבה שלי שונה לגמרי - אם יש לי X דיסקים ואני קונה נגן איכותי, אני יכול להתענג על X הדיסקים שלי. אם ה X הוא 20,000 אז אני יכול להתענג עליהם עד יום מותי ולא אספיק לשמוע את כולם.
המחשבה שלך אכן שונה לגמרי מזו של בעלי אוספים גדולים.
אם הם הייו חושבים כמוך, לא הייו להם אוספים גדולים.

הרי 1,000 דיסקים מכסים לבנאדם 3 שעות האזנה כל יום במשך שנה, ובסוף השנה הוא לא זוכר מה הוא שמע בתחילתה, אז הוא יכול להתחיל להתענג מחדש על מה שייש לו, לא? ואם הוא מאוד פנוי ומאזין כל יום 6 שעות, 2,000 יספיקו.

לפי ההיגיון הזה, אין צורך לקנות אפילו אחד נוסף.
אבל לא משנה כמה זה נראה לך הגיוני, לא כך מתנהלים אנשים שונים ממך.


לעומת זאת, אם אני קונה נגן SACD אז בנוסף לקנייה, אני אתחיל להשקיע ב SACD. אני מאלץ את עצמי להשקיע עוד כסף.
מדובר על קניית נגן שיודע לנגן CD ויודע לנגן SACD.
הוא יושב שם ולא מצייץ.
לא הוא דורש ממך ולא אתה חייב לדרוש מעצמך להשקיע בשום דבר, לא CD ולא SACD.
הכל בראש שלך.


וישנה כמובן השאלה שאיני יודע לענות עליה: נניח שיש לי 1,000 דיסקים. מה יגרום לי הנאה גדולה יותר? נגן תקליטורים איכותי ב 15,000 ש"ח או נגן ב 1,300$ שיכול לנגן הרבה פורמטים? יתכן שנגן ב 15,000 ש"ח מנגן תקליטורים טוב יותר מאשר נגן ב 1,300$ מנגן SACD. זה דורש בדיקה אישית, לא המלצה של מישהו.
אפילו במסגרת היידע שלך, ואפילו אם מצטמצמים רק ל-CD, עזוב SACD.

אתה לא מכיר נגן CD איכותי ב-15,000 ש"ח שאתה יודע שמנגן טוב יותר מה-Oppo BDP-105D, שלפי חשבוני אמור לעלות כ-6,600 ש"ח כולל הובלה (כ-$150, נניח) ומע"מ, ושייש עדויות -- אמנם לא שלך -- שהוא עולה בנגינת CD על נגנים יקרים בהרבה יותר מ-15,000 ש"ח.

למה שמישהו (שאינו שפוט Naim), שנניח שהתקציב שלו מאפשר 15,000 ש"ח, יוציא שקל אחד יותר מה-6,600 ש"ח הנ"ל עבור נגינת CD?
[אלא אם הוא מתכוון להוציא סכומים כאלה בדולרים, שאז אולי הוא יוכל למצוא נגן CD עדיף]

ואחר כך למה לא לקבל במתנה את כל שאר היכולות?

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
עמיר,
יש לי אוסף יחסית גדול של תקליטים וקטן יותר - כמה מאות של דיסקים. זאת אומרת שגם לי יש אוסף גדול ועדיין אני חושב אחרת ממך. הבנתי כבר שמאוד קשה לך עם מי שחושב אחרת ממך.

לגבי מה מנגן טוב יותר, קבעתי וזו קביעה נכונה גם אם תנסה לטעון עד סוף הדורות שאני לא יודע לחשוב, שזו התרשמות אישית. כל מה שאמרתי, שמי שמתכוון לרכוש כדאי שיבדוק בעצמו ולא יסמוך על המלצות של אחרים.
אני מבין שמאוד קשה לך עם רעיון שמבטל את דעתך, אבל עדיין אני ממליץ לכל אחד בסיטואציה הזו לבדוק בעצמו - וזה עם כל ההערכה שיש לי לידע ולניסיון שלך.

שאלה: האם ערכת פעם השוואה בין נגן תקליטורים של ניים לבין אופו? אם כן, לאיזה נגן?

אריה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור