ANA[DIA]LOG -- קשקשן צמרת

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
זו לא שאלה של ציונים, ואני בכלל לא צד בעניין.
  1. הוכחת יותר מפעם אחת אי-הבנות מהותיות
  2. לא נתקלתי במשהו חכם שאמרת שלא היה קלישאה
  3. אתה חוזר שוב ושוב על אותן דעות שחוקות שאין בהן שום דבר חדש או מעניין
  4. אתה קובע עובדות בנושאים אודיופיליים בלי שיש לך ניסיון אודיופילי ראוי לשמו, ובטח לא בוויניל. ניסיון ב-pro-audio לא רלוונטי כאן, אם באמת יש לך כזה, ולא מעניין אם יש או אין
  5. לא ידוע לי על אף אחד שלוקח אותך ברצינות
  6. לא ידוע לי על אף אחד בפורום שרוצה שתהיה כאן
  7. ידוע לי על הרבה שרוצים שלא תהיה כאן
בקיצור, כל המאפיינים של טרול, ויותר. לצערי, זה לא מספיק כדי לחסום אותך, ואולי יש לאתר אפילו אינטרס בזה שאתה נשאר ומייצר טראפיק.

אגב אפשר פירוט של המערכת שלך ?
שנדע לכל הידע העצום הזה התנקז :לב:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
אתה לא בדיוק המדד שלי שתקבע לי מה חכם או לא חכם.
לא חייב להוכיח לך כלום .
שוב, תתרכז בהבנה שלך במקום לחלק ציונים
להבנה שלי.
יש לי ניסיון יותר ממה שאתה חושב/מנסה להציג.
אני אגב מאוד לוקח ברצינות את חלוקת הציונים שלך ו:לב: זה הכי חשוב לי בעולם הרי.
לצערך אני לא מתכנן ללכת לשום מקום בזמן הקרוב
יש לי נטייה כזאת לא לתת לאחרים להחליט לי איפה רצוי ואיפה לא
מאוד מחמיא לי שאתה ממשיך לעסוק בי אגב ;)
בכל מקרה אין הנחתום וכו
אבל אני יכול ללמד חלק מהמתנשאים שמתיימרים לדעת הכל דבר או שניים
ושוב אני לא זקוק לציונים שלך לגבי ההבנה שלי /או כמה אני רצוי או לא רצוי או כל דבר אחר .
אני כבר מזמן לא בבית ספר יסודי שיחלקו לי ציונים .
לא זקוק לאישורך לגבי שומדבר שאני אומר , תודה.
לא באמת מעניין אותי מה אתה חושב על מה שכתבתי, או עלי, או בכלל, ולמה אתה כן או לא זקוק.
גם אף אחד כאן לא זקוק לשום דבר ממך, אבל אתה תוקע את עצמך בכל חור.

ואם משום מה זה נראה לך כמו "ציונים", שים לב שאלה לא מספרים בין 0 ל-100 ולא A-F או כל "ציון" אחר, אבל גם את זה אתה לא מבין, מה לעשות?

אגב אפשר פירוט של המערכת שלך ?
שנדע לכל הידע העצום הזה התנקז :לב:
אני לא חושב שהידע שלי "עצום" ו/או שאני חכם גדול ו/או נעלה על אחרים במשהו.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
אני בטוח שלא ה-DAC וה-ADC המובנים של טרינוב, ולא הפרה המובנה שלו, הם ברמת המיטב שיש בשוק.
היה נחמד אם אפשר היה להחליף אותם במודלים חיצוניים לפי בחירה. אולי יש אפשרות טכנית כזו, צריך לשאול אותם. אם יש, סביר יותר שיש בסטריאו מאשר בסראונד.

אני יודע שיש אפשרות להחליף את ה-צ'יפ של ה-DAC/ADC שבמכשיר שלי למתקדם יותר של ESS, אבל לא ל-top of the line. אני בטוח שמכשירים חדשים כבר מגיעים עם הצ'יפ העדיף.

נראה לי שחיבור ישיר מה-RC למגברי הכוח עדיף בעיקרון על חיבור דרך פרה חיצוני, טוב ככל שיהיה, אלא אם למשל הפרה הזה מוסיף הרמוניות נעימות לאוזן ומעדיפים את זה.

אבל, כפי שאמרת, מידת השיפור שהוא נותן די מאפילה על הבדלי איכות בממירים ובפרה, ומבחינתי גם על כל הפסד שאולי יש בהעברת הפטיפון דרך ה‑ADC שלו.

נ.ב., לא פתחתי את המכשיר ואני לא יודע מה יש בפנים, אבל לדעתי הווליום הוא דיגיטלי, מה שלא מוריד את האיכות, כי יש מספיק ביטים לייצג גם ערכים נמוכים בצורה טובה. בעצם נראה לי שאין הרבה משמעות ל"פרה" כאן, מעבר לווליום ולבחירת הקלט, ובשביל זה לא צריך 50 קילו אלקטרוניקה :)

אני מעביר את ה RC שלי ה nad m66 דרך קדם האקיופייז ומשתמש בעיקר בווליום האנלוגי בקדם. בדקתי את העניין מספר פעמים ככה בשקט לבד עם קטעים שמכיר טוב וללא התערבות חברים והגעתי למסקנה שמעדיף את הקדם מגבר האנלוגי ממספר טעמים:

1. הוא כמעט שקוף לחלוטין. לא יכול להגיד 100% שקוף אבל נניח 95% שקוף. כמעט ולא מוסיף צבע, אבל התוצאה היא עם קצת יותר משקל עם פגיעה כמעט אפסית בשקיפות, למרות שיש כזו (אבל כמעט אפסית).
2. מכיוון שהפונו שלי מובנה בקדם (accuphase c280), מעדיף להשתמש בו מאשר לשנות בורר כניסה במגבר הכח שנמצא בחלק האחורי שלו כששומע אנלוג. ז״א יש את עניין נוחות השימוש שמנצחת את תוספת השקיפות המינורית שמקבל ללא הקדם בשרשרת.
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,091
מעורבות
361
נקודות
83
Altitude 16?
דיגיטלי

Trinnov-Altitude-16_HiFiReview_PersonalAudio_09.jpg
 

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
לא באמת מעניין אותי מה אתה חושב על מה שכתבתי, או עלי, או בכלל, ולמה אתה כן או לא זקוק.
גם אף אחד כאן לא זקוק לשום דבר ממך, אבל אתה תוקע את עצמך בכל חור.
"לא באמת מעניין אותי מה אתה חושב על מה שכתבתי, או עלי, או בכלל, ולמה אתה כן או לא זקוק.
גם אף אחד כאן לא זקוק לשום דבר ממך, אבל אתה תוקע את עצמך בכל חור."
לא יכולתי לנסח את זה את זה יותר טוב
עכשיו רק נשאר לך ליישם את המילים של עצמך לגבי עצמך :D
 

shay7629

אוהב את התחום
הודעות
265
מעורבות
121
נקודות
43
אגב אפשר פירוט של המערכת שלך ?
שנדע לכל הידע העצום הזה התנקז :לב:
:)
קשה לי להתאפק
מה זה משנה מה יש לו, ולמה הוא צריך לפרט לך?
*את עמיר אני לא מכיר, את המערכת שלו אני לא מכיר
יצא לי לקרא קצת את AK1, וזה הספיק לי כדי לקפוץ על שרשור שאיני צד בו.
עמיר בוודאי לא צריך אותי לענות לך, ואם תגובתי לא באה לו טוב אמחוק אותה. פשוט משעשע אותי עד כמה העץ שטיפסת עליו שגוי.

אתה פונה לאדם שבזמנו רכש ציוד זהה לציוד הטכנאי\אולפן ההקלטות אותם אהב, כדי לשמור על אותה "נאמנות למקור" עליה אתה מדבר,
הוא הלך עם הנושא רחוק כנראה יותר מכלל משתתפי הפורום. ואני מוכן להמר שבטוח יותר ממך.
את המסקנות שלו הוא הסיק אחרי מחקר פיזי ולא רק תאורטי.
ומבלי שאני יודע איזה ציוד יש לו. אני גם מוכן להמר שהמוסיקה אותה הוא אוהב (קלאסית) נשמעת אצלו בצורה נדירה לטובה.
ואין אפילו סיכוי קטנטן בכל מבחן עיוור שתמצא אדם אחד בעולמינו הרחב אשר יעדיף את המערכת שלך על שלו (מוסיקה קלאסית).
עכשיו רק נשאר לסכם על הסכום ומי מסדר את ההתערבות.
אתה בפנים?
 
  • Haha
Reactions: AK1

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
:)
קשה לי להתאפק
מה זה משנה מה יש לו, ולמה הוא צריך לפרט לך?
*את עמיר אני לא מכיר, את המערכת שלו אני לא מכיר
יצא לי לקרא קצת את AK1, וזה הספיק לי כדי לקפוץ על שרשור שאיני צד בו.
עמיר בוודאי לא צריך אותי לענות לך, ואם תגובתי לא באה לו טוב אמחוק אותה. פשוט משעשע אותי עד כמה העץ שטיפסת עליו שגוי.

אתה פונה לאדם שבזמנו רכש ציוד זהה לציוד הטכנאי\אולפן ההקלטות אותם אהב, כדי לשמור על אותה "נאמנות למקור" עליה אתה מדבר,
הוא הלך עם הנושא רחוק כנראה יותר מכלל משתתפי הפורום. ואני מוכן להמר שבטוח יותר ממך.
את המסקנות שלו הוא הסיק אחרי מחקר פיזי ולא רק תאורטי.
ומבלי שאני יודע איזה ציוד יש לו. אני גם מוכן להמר שהמוסיקה אותה הוא אוהב (קלאסית) נשמעת אצלו בצורה נדירה לטובה.
ואין אפילו סיכוי קטנטן בכל מבחן עיוור שתמצא אדם אחד בעולמינו הרחב אשר יעדיף את המערכת שלך על שלו (מוסיקה קלאסית).
עכשיו רק נשאר לסכם על הסכום ומי מסדר את ההתערבות.
אתה בפנים?
מה שמעשע זה שאתה לא יודע כלום לגביי או לגבי הציוד שיש או אין לי , הניסיון או ההבנה שלי או הידע שלי אבל כבר הגעת למסקנות .
דבר שני הוא יכול להיות אסטרונאוט בנאסא מצידי זה לא יתן לו את הזכות להתנסח כמו שהוא מתנסח כלפיי
וכמו שאמרת אתה לא צד לעניין ואף אחד לא פנה אליך , אז מה אתה מתערב ?
 

shay7629

אוהב את התחום
הודעות
265
מעורבות
121
נקודות
43
מה שמעשע זה שאתה לא יודע כלום לגביי או לגבי הציוד שיש או אין לי , הניסיון או ההבנה שלי או הידע שלי אבל כבר הגעת למסקנות .
דבר שני הוא יכול להיות אסטרונאוט בנאסא מצידי זה לא יתן לו את הזכות להתנסח כמו שהוא מתנסח כלפיי
וכמו שאמרת אתה לא צד לעניין ואף אחד לא פנה אליך , אז מה אתה מתערב ?
לגבי איך הוא מתנסח כלפיך או אחרים
אין לי דעה מוחלטת. קרוב לוודאי שאם הייתי רושם בפורום על דברים שאיני מבין הייתי מקבל יחס זהה. זהו .ak1
האם זה ראוי או לא ראוי , כנראה שלא תמיד ראוי.

לגבי המסקנות שהגעתי לגבך, הם הגיעו אחרי קריאת דבריך, תפרט יותר ואולי אשנה את מסקנותיי, אני יודע שAK1 פירט.

לגבי צד בעניין, אני לא צד ב"וויכוח" כי אני הבנתי את הסבריו הלוגים של עמיר. עוד בפעם הראשונה.
 
  • Like
Reactions: AK1

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
לא שזה רלוונטי למשהו, אבל שיהיה:

יש פוסט על זה מ-2016.

מה שאני זוכר שהשתנה מאז:
  1. הפטיפון הוחלף ל-Clearaudio Master Innovation
  2. הזרוע הוחלפה ל-"Clearaudio Universal 9 (הראש נשאר Goldfinger Statement)
  3. נוספה מכונת ניקוי HumminGuru
  4. הטיונר עבר למחסן
  5. הנגן האוניברסאלי הוחלף ל-Oppo UDP 205, שמשמש רק כ-transport
  6. הפרה Audio Research Reference 5-SE (מנורתי) נמכר
  7. הפרה 6-ערוצי (אנאלוגי, לא פרוססור) EMM Labs Switchman 3 עבר למחסן, ובמקומו נוסף Room Correction Preamp מסוג Trinnov Altitude 16
  8. הסאב B&W DB1 הוחלף לשני סאבים Perlisten R212s עם רגליות SVS SoundPath
  9. מפצל החשמל Shunyata Hydra 4 נמכר או עבר למחסן, לא זוכר.
  10. הוסרו המשככים שמתחת לכל הרכיבים פרט למונובלוקים
  11. הטמבליזיה/מוניטור הוחלפה ל-LG 65UN7100, שהיא "65
יש במחסן גם לא מעט כבלים של Purist Audio Design למיניהם ועוד.

אני יכול לחשוב על הרבה מקומות שאפשר לשפר, החל ב-racks לציוד, שיכוכים מתחת לרכיבים השונים ולרמקולים, שיפורי כבילה וחשמל, ועוד, אבל אני לגמרי מסתפק ברמה הנוכחית, ולא מעוניין להפוך את המערכת למשאבת כסף אינסופית, שכן הכל משולם מחסכונות, אני גמלאי.

כן השקעתי בהרבה תקליטים ודיסקים מכל הסוגים, וגם בקבצי download שרובם hi-res וחלקם סראונד.
 
נערך לאחרונה ב:

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
לגבי איך הוא מתנסח כלפיך או אחרים
אין לי דעה מוחלטת. קרוב לוודאי שאם הייתי רושם בפורום על דברים שאיני מבין הייתי מקבל יחס זהה. זהו .ak1
האם זה ראוי או לא ראוי , כנראה שלא תמיד ראוי.

לגבי המסקנות שהגעתי לגבך, הם הגיעו אחרי קריאת דבריך, תפרט יותר ואולי אשנה את מסקנותיי, אני יודע שAK1 פירט.

לגבי צד בעניין, אני לא צד ב"וויכוח" כי אני הבנתי את הסבריו הלוגים של עמיר. עוד בפעם הראשונה.
אז בוא אני אסביר לך משהו
לא AK1 ולא 1000 כמוהו
הם לא המדד שלי למה נכון או לא נכון באודיו
כל מה שהוא אומר זאת דעה שלו ששווה לדעה של אדם אחר כאן בפורום , לא פחות ולא יותר.
דבר שני אתה כביכול מצדיק איך שהוא מתנסח כלפיי כי "אני כותב דברים שאני לא מבין"
אתה מבין כאילו כמה זה מגוחך?
לא הבנתי אני בגן חובה שאדם אחר יגיד לי מה אני מבין או לא מבין ?מתוך מה שהוא חושב שהוא בעצמו מבין?
עזוב אותך משטויות.
בקיצור אני לא חייב לו כלום
מצד שני אני לא אתן לאף אחד את התענוג ולא אלך מכאן
 

נערך לאחרונה ב:

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
לויניל אין יתרונות בכלל בעידן הנוכחי
גם אם הוא נשמע יותר טוב לחלק מהאנשים
הייתי מקריב את זה למען נוחות של הדיגיטל , חסכון (אין צורך לקנות תקליטים )אין צורך לקום להחליף תקליט כל רגע , אין צורך לנקות תקליטים
אין אפשרות לגלות שירים חדשים כמו בדיגיטל
כשבסטרימינג בכף היד יש לך את כל האלבומים שאי פעם יצאו באיכות מושלמת (Tidal וכו)
נטו מבחינת הפרקטיקה הייתי בוחר בדיגיטל שוב ושוב
בתחביב לא מחפשים פרקטיקה
טכנית אתה צודק בכל הטענות לגבי עליונות הדיגיטל מול האנלוג אבל עדיין בגלל שמעורב פה רגש , יש הנאה מסוימת בתקליט , עטיפה שלו, כל התהליך של ניקוי, כיוון
אפילו להסתכל על התקליט מתנגן זה חלק מהחוויה. כל הויכוח כאן מיותר
 

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
בתחביב לא מחפשים פרקטיקה
טכנית אתה צודק בכל הטענות לגבי עליונות הדיגיטל מול האנלוג אבל עדיין בגלל שמעורב פה רגש , יש הנאה מסוימת בתקליט , עטיפה שלו, כל התהליך של ניקוי, כיוון
אפילו להסתכל על התקליט מתנגן זה חלק מהחוויה. כל הויכוח כאן מיותר
נכון ולא נכון .
בכל תחביב מגיעים לנקודה שהפרקטיקה כן משפיעה
לא לכולם יש תקציב לתקליטים לא לכולם יש כוח לקום כל שניה להחליף תקליט
לא לכולם יש איפה לאחסן וכו
ואז משיקולים פרקטיים אתה נאלץ להתפשר (אם אתה בקטע של ויניל יותר טוב מדיגיטל)
יש ויכוח מהותי של איזה פורמט הוא טוב יותר טכנית
אני קובע חד משמעי שדיגיטל
חלק טוענים שלא (ופה הויכוח )
איזה פורמט נשמע יותר טוב? זה כבר סובייקטיבי לגמרי
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
אז בוא אני אסביר לך משהו
לא AK1 ולא 1000 כמוהו יקבעו לי מה אני מבין או לא מבין או מה נכון או לא נכון בענייני אודיו ובכלל
הוא לא המדד שלי לכלום הוא לא הגורו שלי לכלום ושומדבר
כל מה שהוא אומר זאת דעה שלו ששווה לדעה של אדם אחר כאן בפורום , לא פחות ולא יותר.
דבר שני אתה כביכול מצדיק איך שהוא מתנסח כלפיי כי "אני כותב דברים שאני לא מבין"
אתה מבין כאילו כמה זה מגוחך?
לא הבנתי אני בגן חובה שאני צריך לקבל ציונים על מה שאדם אחר חושב שאני יודע או לא יודע מתוך מה שהוא בעצמו חושב שהוא יודע ?
עזוב אותך משטויות.
בקיצור אני לא חייב לו כלום ודי מאוס כל הקטע הזה של לחלק לי ציונים כל דקה לגבי ההבנה שלי או אי ההבנה שלי, אתה מבין ככה או שאתה לא מבין ככה .
מצד שני אני לא אתן לאף אחד את התענוג ולא אלך מכאן
אגב הסבריו הלוגיים מעניינים אותי כקליפת השום.
אין במה שכתבתי מתן ציונים, זו לא אוניברסיטה ולא בית ספר. אם כבר, אתה מתנהג כמו ילד בגן.

תיארתי איך ככל הידוע לי אתה נתפס בעיני הכותבים וככל הנראה גם הקוראים כאן, כולל אותי. במילה אחת -- טרול.

אין כאן שום קביעה עבורך, אני לא המדד שלך למשהו, אתה לא חייב לי כלום, ואני בכלל לא צד לעניין. אני אחד הצופים.

ייתכן שיש כאלה שתופסים אותך אחרת. הם יכולים לומר זאת, אם נראה להם שווה לטרוח, אבל כבר כתבו לך לא פעם לפחות חלק מהדברים שהזכרתי. זה שאתה לא מקבל אותם לא אומר שהם פחות נכונים.

מבחינתי העניין הסתיים. תעשה או אל תעשה עם זה מה שאתה רוצה.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
נכון ולא נכון .
בכל תחביב מגיעים לנקודה שהפרקטיקה כן משפיעה
לא לכולם יש תקציב לתקליטים לא לכולם יש כוח לקום כל שניה להחליף תקליט
לא לכולם יש איפה לאחסן וכו
ואז משיקולים פרקטיים אתה נאלץ להתפשר (אם אתה בקטע של ויניל יותר טוב מדיגיטל)
יש ויכוח מהותי של איזה פורמט הוא טוב יותר טכנית
אני קובע חד משמעי שדיגיטל
חלק טוענים שלא (ופה הויכוח )
איזה פורמט נשמע יותר טוב? זה כבר סובייקטיבי לגמרי

נניח אתה מקליט זמר ששר.
אתה עושה זאת עם מיקרופון אנלוגי
הסיגנל האנלוגי עובר דרך ADC
מתקבל רצף ביטים שמהווה את הדגימה של הסיגנל האנלוגי שהמיקרופון הוציא
רצף הביטים לא יכול להיות נאמן יותר למקור מאשר הסיגנל האנלוגי שהמיקרופון הוציא. במקסימום הוא יכול להשתוות אליו (בהנחה שמשתמשים בדאק הטוב ביקום)
עכשיו נניח שאותו המיקרופון מוקלט בריל טיים גם לטייפ וגם למחשב דרך ADC הטוב ביקום.
האם יש עדיפות למידע הדיגיטלי מבחינת איכות לבין המידע האנלוגי שמוקלט על הטייפ?
(בהנחה שהציוד שתארתי פה הוא טופ נוטש. גם המיק, גם ה adc, גם הדאק וגם הטייפ האנלוגי)

אם התשובה לשאלה ששאלתי היא ״לא״ אז מה שאתה טוען הוא שאיבוד האיכות מהמחשב לסידי הוא פחות משמעותית מאשר איבוד האיכות מהטייפ אל התקליט? אתה בטוח שזה נכון לגבי כל המוזיקה והמסטרינג ביקום? הרי הכל עובר קומפרסיה והתעללות עד שמגיע אל המדיה, אז מאיפה בדיוק הטענה שפורמט אחד עדיף על האחר? מה זה רלוונטי יחס אות לרעש 120db עם על המדיה הוא בקושי 30db?

אשמח להסבר מנומק
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
קצת מצחיק לקרוא כאן חלק מהדברים, כאשר הכוכבים של השרשור, מחזיקים במערכות שבורות לגמרי, עם סאונד על גבול הגיחוך, או סתם מחברים הפוך את הכבלים שלהם ומקשיבים ככה במשך חודשים רבים...

יש כאן קבוצה שכותבת וכותבת וכותבת, אבל נופלת שוב ושוב במבחן התוצאה.

הקשבתי למערכת לא מזמן של איזה בחור צעיר, חסר כל נסיון בתחום, אבל עם המון הודעות מתפלספות ותהיתי לעצמי מה בעצם עומד מאחורי כל הפלספנות הזאת בפורום, מאות הודעות, כאשר התוצאה הסופית זה סאונד כל כך עלוב...
עלוב זו מחמאה ממש..

אני קורא למערכות הללו:

"מערכות ה- 300"..

קרי משהו שלא שווה יותר מ 300 דולר בכל מה שקשור לתוצאה, אבל למרבה הצער עלה עשרות אלפי דולרים במקרה הטוב..

המון ויכוחי סרק, המון התפלספויות על כלום ושום דבר, כאשר הבסיס של הבסיס בתחום הזה לא ידוע, מוכחש ועטוף בכל מיני וודו מטופש.

חבל על האנרגיה.

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
@AK1

טרינוב וחברות מובילות אחרות בתחום ה RC - לא ממש משחקות את המשחק של הדק מארץ החלומות או משקלו של המכשיר .
הן מבינות את המשמעות של זה .

הן יותר בכיוון של ניתוב גלי באס בחדרים על ידי מספר רמקול או סאבים ושליטה בזמני הדהוד - שעד לפני שנה היה חלומו הרטוב של כל אדם שמבין איך סאונד מתנהג בחדרים ומה האתגרים "הבלתי אפשריים" שפתרונם יהווה פריצת דרך.

זה אלגוריתם קצת יותר מרוכב מדאק.רק קצת :)
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אין לי מושג על מה אתה מדבר דן..?
ניתוב גלי באס?
טיפול בטיימינג?
תיקון של גרף שבור?
נאמנות אבסולוטית למקור?

מה זה מעניין??!!
איך הכבל חשמל של המכשיר..??
שווה משהו....זה מה שמעניין!

אולי הגיע הזמן לשים לשנייה את הפוליטקלי קורקט בצד..

יש כאן אנשים שהקישקושים האודיופילים פשוט חזקים מהם, הוודו הזה השתלט להם על הראש, על ההגיון ולא משנה מה הם שומעים, במה הם נוכחים, זה פשוט חזק מהם.

הם יקשיב ל RC באופן עיוור, יטנפו על מצב שהוא ללא RC ואחרי שהם יווכחו שהם טעו..
הם יחזרו אחרי מספר דקות למצב הוודו..

זה משהו שטבוע בהם. מושרש.
לא משנה מה הם ישמעו.

"הבושה" להודות שהם מעדיפים סאבוופר, או מצב מכויל, או חלילה מצב סראונד, על פני מצב סטריאו טהור, חזקה מהם..

האמת שלהם?
לא ממש מעניין
הם בענייני וודו.

מה שהכי מצחיק בדיון ההזוי הזה, זה אותם אנשים שיוצאים חוצץ נגד מדידות ודיוק ודיגיטל וטכנולוגיה..

כאשר הם משתמשים בדיוק באותם הדברים ברגע שהם קונים איזה DAC, או מספרים לנו סיפורי גבורה על איזה רמקול סופר טכנולוגי..

או אז..הטכנולוגיה והדיוק והמדידות והמהנדסים המהוללים שייצרו את המוצר שהם בדיוק קנו...משרתים אותם...:)

מעטים מעטים כאן האנשים שהולכים עם האמת שלהם, עם האוזניים שלהם וזונחים את קישקושי הוודו הללו
תוך העדפה למשהו ממש בסיסי...

סאונד טוב.

רן
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
נכון ולא נכון .
בכל תחביב מגיעים לנקודה שהפרקטיקה כן משפיעה
לא לכולם יש תקציב לתקליטים לא לכולם יש כוח לקום כל שניה להחליף תקליט
לא לכולם יש איפה לאחסן וכו
ואז משיקולים פרקטיים אתה נאלץ להתפשר (אם אתה בקטע של ויניל יותר טוב מדיגיטל)
יש ויכוח מהותי של איזה פורמט הוא טוב יותר טכנית
אני קובע חד משמעי שדיגיטל
חלק טוענים שלא (ופה הויכוח )
איזה פורמט נשמע יותר טוב? זה כבר סובייקטיבי לגמרי
לגבי הפורמט מבחינה טכנית מסכים אתך
תקציב ופרקטיקה הם לא שיקול בתחביב
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
נניח אתה מקליט זמר ששר.
אתה עושה זאת עם מיקרופון אנלוגי
הסיגנל האנלוגי עובר דרך ADC
מתקבל רצף ביטים שמהווה את הדגימה של הסיגנל האנלוגי שהמיקרופון הוציא
רצף הביטים לא יכול להיות נאמן יותר למקור מאשר הסיגנל האנלוגי שהמיקרופון הוציא. במקסימום הוא יכול להשתוות אליו (בהנחה שמשתמשים בדאק הטוב ביקום)
זה לא מדויק, כי על התוצאה של ה-ADC אפשר להפעיל תיקונים לחוסר הלינאריות של המיקרופון לפי קובץ כיול. כיוון שמדובר בתהליך דיגיטלי, אפשר לעשות זאת בצורה שקרובה בצורה הטובה ביותר שאפשרית. אם רוצים להפעיל תיקון על הפלט האנלוגי של המיקרופון, צריך לעשות את זה עם רכיבים אלקטרוניים, שמכניסים עיוותים, בעיות פאזה, ורעשים, וגם לא יכולים לדייק בפינצטה כפי שאפשר בחישובים דיגיטליים.

בעצם באנלוג לא מדובר על קובץ תיקון, אלא יש לתכנן רכיב אלקטרוני שיבצע את העבודה, ואין מצב שהוא יישר את כל העיקומים שיש ב-FR של המיקרופון.


עכשיו נניח שאותו המיקרופון מוקלט בריל טיים גם לטייפ וגם למחשב דרך ADC הטוב ביקום.
האם יש עדיפות למידע הדיגיטלי מבחינת איכות לבין המידע האנלוגי שמוקלט על הטייפ?
(בהנחה שהציוד שתארתי פה הוא טופ נוטש. גם המיק, גם ה adc, גם הדאק וגם הטייפ האנלוגי)
יש עדיפות טכנולוגית להקלטה הדיגיטלית, כי יחס האות לרעש של הטייפ האנלוגי נמוך יותר, מהירות הסרט יחסית לראש ההקלטה אינה 100% מדוייקת ואינה 100% יציבה, הסרט עצמו לא לינארי, מערכת ה-noise reduction (כמו דולבי או dbx) מכניסה עיוותים כמו שיש בכל תהליך אנלוגי עם רכיבים אלקטרוניים, וגם ההיפוך ל-NR, שיש לבצע בכל השמעה, מכניס רעשים משלו, וגם אינו בדיוק היפוך, מה שמכניס עיוות נוסף.

בנוסף, התמקדת רק בהקלטה הראשונית, אבל אם יש צורך בעריכות, צריך לבצע קודם גם העתקות אנלוגיות שמעוותות (בעיות המהירות, חוסר לינאריות של הטייפ, NR פעמיים), לעומת העתקות דיגיטליות מושלמות,, וגם כל עיבוד שרוצים לעשות נעשה באמצעים אלקטרוניים שמעוותים ומרעישים, ומשפיעים גם על אספקטים אחרים, בניגוד לעיבודים שנעשים בפינצטה בצורה דיגיטלית בלי ארטיפקטים, וגם חיתוכים והדבקות בעזרת סכין גילוח ונייר דבק, לעומת cut/paste דיגיטלי.

ונתת דוגמה של זמר בודד, שהטווח הדינמי שלו נמוך, אבל מה אם מקליטים תזמורת בטווח דינמי גדול יותר ממה שהטייפ האנלוגי מסוגל להכיל? בדיגיטל אין בעיה בכלל, במיוחד אם מקליטים ב-24 ביט ומעלה או ב-DSD128 ומעלה.

אני לא בטוח שזה הכל, זו סתם תגובה מהראש. אני בטוח שאם אסתכל ברשימה אמצא עוד בעיות ועיוותים.


אם התשובה לשאלה ששאלתי היא ״לא״
התשובה היא מאוד כן.

אז מה שאתה טוען הוא שאיבוד האיכות מהמחשב לסידי הוא פחות משמעותית מאשר איבוד האיכות מהטייפ אל התקליט?
הדיסק יכול להיות העתק bitwise של קובץ המאסטר.

מהטייפ לויניל הדרך ארוכה ועתירת בעיות, ממש המון, ומשמעותיות מאוד. ראה סעיפים 7-20 כאן. חלק מהם נראים תמימים אבל משפיעים חזק.


אתה בטוח שזה נכון לגבי כל המוזיקה והמסטרינג ביקום? הרי הכל עובר קומפרסיה והתעללות עד שמגיע אל המדיה, אז מאיפה בדיוק הטענה שפורמט אחד עדיף על האחר? מה זה רלוונטי יחס אות לרעש 120db עם על המדיה הוא בקושי 30db?
לי זה נראה ברור לגמרי שטכנולוגית, אין תחרות בכלל בין הפורמטים. הדיגיל מנצח בנוקאוט בהפרש עצום.

ייתכן שטכנאים עם ארבע ידיים שמאליות וראש נבוב יצליחו לבטל את כל היתרונות הטכנולוגיים ולחרבש הכל, שעוד שאלופי ויניל יצליחו להפיק את המיטב שאפשר, אז אני לא מדבר על כל מה שאפשרי ביקום.

ושוב, עליונות טכנולוגית לא בהכרח מתורגמת לסאונד עדיף מבחינת הטעם האישי.


אשמח להסבר מנומק
מקווה שקיבלת :)

אני מקווה שלמרות שהפנית את תגובתך אליו, לא באמת ציפית מהטרול להסבר מנומק :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
@AK1

טרינוב וחברות מובילות אחרות בתחום ה RC - לא ממש משחקות את המשחק של הדק מארץ החלומות או משקלו של המכשיר .
הן מבינות את המשמעות של זה .

הן יותר בכיוון של ניתוב גלי באס בחדרים על ידי מספר רמקול או סאבים ושליטה בזמני הדהוד - שעד לפני שנה היה חלומו הרטוב של כל אדם שמבין איך סאונד מתנהג בחדרים ומה האתגרים "הבלתי אפשריים" שפתרונם יהווה פריצת דרך.

זה אלגוריתם קצת יותר מרוכב מדאק.רק קצת :)
לא ברור לי למה הפנית את הפוסט הזה אלי. חשבתי שברור שאני יודע את זה. ואפילו בשרשור הזה כתבתי:
אני בטוח שלא ה-DAC וה-ADC המובנים של טרינוב, ולא הפרה המובנה שלו, הם ברמת המיטב שיש בשוק.
...

מידת השיפור שהוא נותן די מאפילה על הבדלי איכות בממירים ובפרה, ומבחינתי גם על כל הפסד שאולי יש בהעברת הפטיפון דרך ה‑ADC שלו.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור