AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,898
- מעורבות
- 2,928
- נקודות
- 113
זו רשימה חלקית, שלא לוקחת בחשבון את זה שהציוד התחלף עם השנים, שהקלטות שונות בוצעו עם פריטי ציוד שונים, שלא את כל ההקלטות , המאסטרינג והרימאסטרינג עשו באותו סטודיו, מיכשור, ובאותה אקוסטיקה, וכו' וכו'לגבי "עיוותים" ו"צליל חם" כיוצ"ב..
אין צורך מיוחד לשרוט תקליט, לחבל בכיול הפטיפון, להפעיל אקולייזר ולרכוש רמקולים עם אלמנטים מקרטון. כל זה קיים כמוצר מדף, כיוון שגם המהנדסים יודעים שיש קהל שזה מדבר אליו. ו.. גם זה היום זמין דיגיטלית, נו מה?..
שמענו על הביטלס, פינק פלויד? שמענו על אולפני אבי רואד? יפה. ישנם חברים המעורים בתחביב כבר עשורים, שיודעים לספר בשבחם של תוצרי האולפנים והתקופה בכלל. אז למי שמעוניין, יש את כל רכיבי המסלול האנלוגי של האולפנים, זמינים למערכת מיקסינג דיגיטלית הקרובה לאולפנך.
קומפרסור? איקולייזר? מאסטר לויניל? הכל יש.
ומה ש"יש" כאן זה אוסף plug-ins שמחקה חלק מהרכיבים וחלק מהאקוסטיקה.
חוצמזה, אני בדיוק קורא את הספר שכתב מי שהקליט את רוב התקליטים של הביטלס, Geoff Emerick. מה שהוא מספר שבכלל לא ניסו לשמר תמונת ריאליסטית של משהו, אלא ההיפך המוחלט, הגמור והקיצוני ביותר שאפשר לדמיין. מטרתם הייתה לייצר צלילים וצורות הקלטה חדשניות, שלא היו קודם, וכל כמה דפים הוא מתאר עוד תעלול ועוד צורה של עיבוד ושינוי הסאונד, עם EQ, לימיטרים, reverb, קומפרסורים, echo, מיקרופונים קרובים, מילוי תוף הבאס בבד, שימוש בקופסה עם רמקולים מסתובבים, לא זוכר כבר את כל הטריקים. גם המון overdubs תוך כדי מניפולציות.
אתה מבלבל בין ארטיפקט -- תוצאת לוואי בלתי רצויה ובלתי רלוונטית, שנובעת מהמכשור או מהתהליך -- לבין התערבויות יזומות, רצויות, ומבוקרות, בכוונה לשנות את הסאונד עצמו, כמו EQ והשאר שהוזכרו ולא הוזכרו.אז בהחלט מכניסים ארטיפקטים כאלה גם בהפקות דיגיטליות פרופר,
באופן עקרוני, כל התערבות יזומה בכוונה לשנות את הצליל עצמו אינה בחזקת "עיוות". עיוות זו כל סטייהממה שהתכוונו אליו. קומפרסיה שנעשית מתוך אילוץ של הפורמט, לא בגלל שרצו לשנות את הצליל, היא בחזקת עיוות, אבל קומפרסיה שנועדה לשנות בכוונה את אופי הצליל אינה בחזקת עיוות, ותוצאתה אמורה להישמע בצורה דומה בכל הפורמטים, גם כאלה שאינם מעוותים במהותם.ו..יש (ועוד איך יש, זה הרבה יותר נפוץ בהפקות אנאלוגיות ממה שנדמה לרובנו) שמכניסים ארטיפקטים כאלה בשלב המאסטרינג האנלוגי, כולל בהוצאות מיוחדות אודיופיליות שמביאות את הפיוריסט להתענג על הצליל האסלי.
האם זה "עיוותים"? האם זה "צליל חם"?.. וואלה שכל אחד יגדיר לפי הבנתו (ככל שזה משנה בכלל).
ארטיפקט הוא עיוות כתוצאה מהתהליך או מהמיכשור, והתהליך של ויניל כולל בחלק מהמקרים קומפרסיה, ולכן הקומפרסיה הזו היא בחזקת ארטיפקט.
מקווה שזה ברור.
נ.ב., אל תחפשו בתקליטים של הביטלס משהו שדומה למציאות כלשהי. הכל מעובד לחלוטין.
נערך לאחרונה ב: