ANA[DIA]LOG -- קשקשן צמרת

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,135
מעורבות
1,615
נקודות
113
נראה לי שמיצינו את האד הומינם בשקל
אתה שוקל לשדרג את הרמקולים ? זה יותר מעניין
אתה בדיחה מגוחכת. קוריוז של צהובונים.

נסכם את השרשור:
עמיר: "מי שאוהב ויניל, אוהב אותו בגלל העיוותים."
מתן: "לא נכון."
גיא: "דיגיטל, גם הוא לא חף מהרבה מאד מגרעות."
תולעת: "דיגיטל הכי קרוב למקור ואין עוד מלבדו."
שושו: "מה זה משנה?"
שניצל: "על מה אתם מדברים ולמי יש כוח להתעסק עם תקליטים? אני מעדיף להתעסק בפאזות ומתכות."

שכחתי משהו?
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
630
מעורבות
404
נקודות
63
יש דברים שלא צריך לשמוע בחדר... ואף על פי שיתמהמה...בוא יבוא!
ברור לך ששלחת אותי להאזין למוטי שטיינמיץ? (מודה לך (ורד))
נ.ב. אני מעדיף את הגירסא שלו (לחן חסידי עתיק על פני הלהיט של מרדכי בן דוד)
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,412
מעורבות
695
נקודות
113
ברור לך ששלחת אותי להאזין למוטי שטיינמיץ? (מודה לך (ורד))
נ.ב. אני מעדיף את הגירסא שלו (לחן חסידי עתיק על פני הלהיט של מרדכי בן דוד)
תדע לך שאחד הפיספוסים זה שאין הקלטות טובות "אודיופיליות" של הרב קרליבך שר ומספר סיפורים. פשוט יכל להיות חגיגה לנשמה ולאוזן.
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,056
מעורבות
345
נקודות
83
אתה בדיחה מגוחכת. קוריוז של צהובונים.

נסכם את השרשור:
עמיר: "מי שאוהב ויניל, אוהב אותו בגלל העיוותים."
מתן: "לא נכון."
גיא: "דיגיטל, גם הוא לא חף מהרבה מאד מגרעות."
תולעת: "דיגיטל הכי קרוב למקור ואין עוד מלבדו."
שושו: "מה זה משנה?"
שניצל: "על מה אתם מדברים ולמי יש כוח להתעסק עם תקליטים? אני מעדיף להתעסק בפאזות ומתכות."

שכחתי משהו?
הרבה יותר טוב מסיכום של AI!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
אתה בדיחה מגוחכת. קוריוז של צהובונים.

נסכם את השרשור:
עמיר: "מי שאוהב ויניל, אוהב אותו בגלל העיוותים."
מתן: "לא נכון."
גיא: "דיגיטל, גם הוא לא חף מהרבה מאד מגרעות."
תולעת: "דיגיטל הכי קרוב למקור ואין עוד מלבדו."
שושו: "מה זה משנה?"
שניצל: "על מה אתם מדברים ולמי יש כוח להתעסק עם תקליטים? אני מעדיף להתעסק בפאזות ומתכות."

שכחתי משהו?
רק את הנימוקים :)

זה מה שמבדיל בין ההכרזות השונות.

כל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה, שיכול להיות גאונות בהתגלמותה או שטות מוחלטת, אבל אין לזה תוקף אלא אם מנמקים את זה בצורה הגיונית, וההנמקה אינה מופרכת בצורה הגיונית ע"י אף אחד. אחרת זה סתם באוויר, ואם חוזרים על זה הרבה פעמים ללא נימוקים, או עם נימוקים שהופרכו, זה כבר מתקרב להיות תעמולה :)

ובמקרה נתקלתי בזה בפייסבוק:
ZZ.jpg
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,069
מעורבות
3,076
נקודות
113
אתה בדיחה מגוחכת. קוריוז של צהובונים.

נסכם את השרשור:
עמיר: "מי שאוהב ויניל, אוהב אותו בגלל העיוותים."
מתן: "לא נכון."
גיא: "דיגיטל, גם הוא לא חף מהרבה מאד מגרעות."
תולעת: "דיגיטל הכי קרוב למקור ואין עוד מלבדו."
שושו: "מה זה משנה?"
שניצל: "על מה אתם מדברים ולמי יש כוח להתעסק עם תקליטים? אני מעדיף להתעסק בפאזות ומתכות."

שכחתי משהו?

אלוף:כוכב:
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,412
מעורבות
695
נקודות
113
ובמקרה נתקלתי בזה בפייסבוק:
ZZ.jpg

כלומר כל האינטלקטואלים חושבים/ צריכים לחשוב אותו הדבר? כי רציונל זה כן או לא ויש תשובה אחת הגיונית בסוף. לא יודע לא נראה לי. וגם אמפירית זה לא נתמך בעדויות מהמציאות.

אני מעדיף את המשפט שמיוחס לג'ורג אורוול :
" יש רעיונות כל כך מטופשים שרק אינטלקטואלים יכולים להאמין בהם..".
ויעידו הקומוניזם, המאואיזם, הנאציזם, החמר רוז איראן החמאס הרשות הפלנליסטית והחיזבאללה.
 

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
אתה בדיחה מגוחכת. קוריוז של צהובונים.

נסכם את השרשור:
עמיר: "מי שאוהב ויניל, אוהב אותו בגלל העיוותים."
מתן: "לא נכון."
גיא: "דיגיטל, גם הוא לא חף מהרבה מאד מגרעות."
תולעת: "דיגיטל הכי קרוב למקור ואין עוד מלבדו."
שושו: "מה זה משנה?"
שניצל: "על מה אתם מדברים ולמי יש כוח להתעסק עם תקליטים? אני מעדיף להתעסק בפאזות ומתכות."

שכחתי משהו?
בכל פורום אחר היית עף על טיל מהפורום ונחסם רק על השימוש במילה תולעת אבל אתה חוגג רק כי האדמינים פה לא בדיוק פעילים
אני לא יורד לרמה של המילים היפות שלך אז אתה יכול גם להמשיך לחגוג
רק חשוב לציין שהפוסל במומו פוסל :לב:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
כלומר כל האינטלקטואלים חושבים/ צריכים לחשוב אותו הדבר? כי רציונל זה כן או לא ויש תשובה אחת הגיונית בסוף. לא יודע לא נראה לי. וגם אמפירית זה לא נתמך בעדויות מהמציאות.

אני מעדיף את המשפט שמיוחס לג'ורג אורוול :
" יש רעיונות כל כך מטופשים שרק אינטלקטואלים יכולים להאמין בהם..".
ויעידו הקומוניזם, המאואיזם, הנאציזם, החמר רוז איראן החמאס הרשות הפלנליסטית והחיזבאללה.
מממ... לא ראיתי את המילה ALL בהתחלה, אבל הגבת כאילו היא ממש כתובה שם.

ו-resistant לא אומר שאף פעם הם לא נופלים בפח של תעמולה, רק שיש להם (בהכללה, לא לכולם) התנגדות להיות מובלים ללא מחשבה כפי שקורה ל‑masses.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
רק חשוב לציין שהפוסל במומו פוסל :לב:
כבר שחקת את האמירה הזו לאבק מיקרוסקופי, ובאף אחת מהפעמים הזכורות לי, הסיבה למה שאתה מכנה "פסילה" שלך או של כל דבר אחר לא הייתה קיימת אצל ה"פוסל" בצורה דומה, וגם לא הפעם.

צריך כושר הבחנה מינימלי כדי לדעת מתי הביטוי הזה ישים ומתי זה בכלל לא תופס.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,412
מעורבות
695
נקודות
113
מממ... לא ראיתי את המילה ALL בהתחלה, אבל הגבת כאילו היא ממש כתובה שם.

ו-resistant לא אומר שאף פעם הם לא נופלים בפח של תעמולה, רק שיש להם (בהכללה, לא לכולם) התנגדות להיות מובלים ללא מחשבה כפי שקורה ל‑masses.
האם המילה all משנה? האינטלקטואלים כקבוצה. אם אני ארשום הדוורים, הספרים, עורכי הדין יש להם ככה וככה תכונות האם אצטרך להוסיף כולם בהתחלה?

האינטלקטואל מובל כמו כולם רק הוא מצדיק את ההובלה שלו בטיעונים " רציונאליים".

אבל לא נתווכח , אין טעם. הבנו אחד,את השני.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,135
מעורבות
1,615
נקודות
113
רק את הנימוקים :)
הבאסה בדיון כאן היא שהטענות לטובת הויניל לא קיבלו מענה טכני מספק.
למשל, כשאני אומר לך שיש יותר פירוט או במה יותר מוגדרת, אתה ישר אומר שזה "סובייקטיבי" ומביא הרבה מטריקות טכניות שלא יכולות להסביר את החוויה יותר מאשר מדידת סוכר, מלח ו- PH במנה, כדי להעריך את הטעם שלה.
אבל! כל אחד שישב וישמע יגיע למסקנה דומה במקרה הספציפי (דהיינו על אותו סט-אפ, השווה של אותם חומרים בדיגיטל ובאנלוג) - כלומר, זה לא שאחד יגיד שזה יותר מפורט והשני יגיד שפחות. כנ"ל לגבי במה. וזה, אין לנו הסבר. ולכן לדעתי הדיון ממש לא מוצה.

לזרוק "עיוותים", "עניין של טעם", "אין אמת אחת", "שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה", זה לטמון את הראש בחול.
להגיד "ערך רומנטי", "נוגעים בנייר", "טקס מבורך" וכו', זה ללכת הצידה ולא להתמודד עם הנושא.

לכן, לא מוצה.

בכל פורום אחר היית עף על טיל מהפורום ונחסם רק על השימוש במילה תולעת אבל אתה חוגג רק כי האדמינים פה לא בדיוק פעילים
אני לא יורד לרמה של המילים היפות שלך אז אתה יכול גם להמשיך לחגוג
רק חשוב לציין שהפוסל במומו פוסל :לב:
צודק ב- 100%. אז עד אז אני אמשיך לחגוג, ומתנצל מראש ל- RB68 במיוחד, כי הוא אחלה גבר.
ואתה, חמוד, אתה תולעת ילד כאפות יהיר שמשווע לצומי. איזה רמקולים יש לך?
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
630
מעורבות
404
נקודות
63
הבאסה בדיון כאן היא שהטענות לטובת הויניל לא קיבלו מענה טכני מספק.
למשל, כשאני אומר לך שיש יותר פירוט או במה יותר מוגדרת, אתה ישר אומר שזה "סובייקטיבי" ומביא הרבה מטריקות טכניות שלא יכולות להסביר את החוויה יותר מאשר מדידת סוכר, מלח ו- PH במנה, כדי להעריך את הטעם שלה.

ננסה, 2 סנט: נהוג, במיוחד באלבומים איכותיים לקהל אנאלוגי אנין, ליצור מאסטר יעודי לויניל*.
ברוב המקרים, פר אותו אלבום, שהוצע לקהל כדיגיטלי וכתקליט, יהיו שני מאסטרים שונים (מסיבות שנידונו בהרחבה, כשעיקרן הוא פער בטווח דינמי בין המדיות)
קרי, המקור שונה, והפעם לא במובן של השאלה הלעוסה "מה זה מקור?", אלא עובדתית ברמת המאסטר האולפני.
במילים אחרות, נאמר ויצא תקליט מושלם, שמנוגן בפטיפון מושלם (לצורך העניין), שאינו מכניס שום ארטיפקט מעבר למידע המדיד מהמאסטר האולפני, עדיין יש הסבר הגיוני לפער בחויית ההאזנה בין הפטיפון המושלם לנגן תקליטורים או סטרימינג (מהסוג שלא מתעסק עם המאסטר).

* וגם אם הקלטה קלאסית משנות ה 50\60 מצאה עצמה בפורמט דיגיטלי, ככול שלא הורידו ברשלנות את המאסטר האנלוגי בהמרה גסה (כמו שעשו בראשית ימי ה CD שהוציאו לו שם רע בקרב אודיופילים..), אזי עשו (רי)מאסטר דיגיטלי, עם מיקס שמתאים למדיה דיגיטלית.
 

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
הבאסה בדיון כאן היא שהטענות לטובת הויניל לא קיבלו מענה טכני מספק.
למשל, כשאני אומר לך שיש יותר פירוט או במה יותר מוגדרת, אתה ישר אומר שזה "סובייקטיבי" ומביא הרבה מטריקות טכניות שלא יכולות להסביר את החוויה יותר מאשר מדידת סוכר, מלח ו- PH במנה, כדי להעריך את הטעם שלה.
אבל! כל אחד שישב וישמע יגיע למסקנה דומה במקרה הספציפי (דהיינו על אותו סט-אפ, השווה של אותם חומרים בדיגיטל ובאנלוג) - כלומר, זה לא שאחד יגיד שזה יותר מפורט והשני יגיד שפחות. כנ"ל לגבי במה. וזה, אין לנו הסבר. ולכן לדעתי הדיון ממש לא מוצה.

לזרוק "עיוותים", "עניין של טעם", "אין אמת אחת", "שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה", זה לטמון את הראש בחול.
להגיד "ערך רומנטי", "נוגעים בנייר", "טקס מבורך" וכו', זה ללכת הצידה ולא להתמודד עם הנושא.

לכן, לא מוצה.


צודק ב- 100%. אז עד אז אני אמשיך לחגוג, ומתנצל מראש ל- RB68 במיוחד, כי הוא אחלה גבר.
ואתה, חמוד, אתה תולעת ילד כאפות יהיר שמשווע לצומי. איזה רמקולים יש לך?
נשמה מה שלא הבנת זה שהשפה שלך מעידה עליך בלבד:D
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,135
מעורבות
1,615
נקודות
113
ננסה, 2 סנט: נהוג, במיוחד באלבומים איכותיים לקהל אנאלוגי אנין, ליצור מאסטר יעודי לויניל*.
ברוב המקרים, פר אותו אלבום, שהוצע לקהל כדיגיטלי וכתקליט, יהיו שני מאסטרים שונים (מסיבות שנידונו בהרחבה, כשעיקרן הוא פער בטווח דינמי בין המדיות)
קרי, המקור שונה, והפעם לא במובן של השאלה הלעוסה "מה זה מקור?", אלא עובדתית ברמת המאסטר האולפני.
במילים אחרות, נאמר ויצא תקליט מושלם, שמנוגן בפטיפון מושלם (לצורך העניין), שאינו מכניס שום ארטיפקט מעבר למידע המדיד מהמאסטר האולפני, עדיין יש הסבר הגיוני לפער בחויית ההאזנה בין הפטיפון המושלם לנגן תקליטורים או סטרימינג (מהסוג שלא מתעסק עם המאסטר).

* וגם אם הקלטה קלאסית משנות ה 50\60 מצאה עצמה בפורמט דיגיטלי, ככול שלא הורידו ברשלנות את המאסטר האנלוגי בהמרה גסה (כמו שעשו בראשית ימי ה CD שהוציאו לו שם רע בקרב אודיופילים..), אזי עשו (רי)מאסטר דיגיטלי, עם מיקס שמתאים למדיה דיגיטלית.
ועל זה נאמר בכתובים:
וואלה!
אבל זה "בסט פרקטיס" של השנים האחרונות, לא? מן הסתם לא עשו את זה לפני כמה עשורים.

נשמה מה שלא הבנת זה שהשפה שלך מעידה עליך בלבד:D
רגע תן לי לנחש....
הפוסל במומו פוסל? מי זה מומו?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
הבאסה בדיון כאן היא שהטענות לטובת הויניל לא קיבלו מענה נימוקי טכני מספק.
למשל, כשאני אומר לך שיש יותר פירוט או במה יותר מוגדרת, אתה ישר אומר שזה "סובייקטיבי" ומביא הרבה מטריקות טכניות שלא יכולות להסביר את החוויה יותר מאשר מדידת סוכר, מלח ו- PH במנה, כדי להעריך את הטעם שלה.
זה אכן סובייקטיבי, אחרת כולם היו שומעים אותו דבר, ואוהבים אותו דבר, אבל זה לא המצב.

אני מניח שלמרות שאתה הבאת את הדוגמה של מנת אוכל, אתה לא חושב שיש הערכה לטעמה שאינה סובייקטיבית.
מעבר לזאת, מדידות סוכר, מלח ו- PH אינן מהוות מדד איכות לטעם, בעוד שהמדדים שהזכרתי הם מדדים לאיכות טכנולוגית.


אבל! כל אחד שישב וישמע יגיע למסקנה דומה במקרה הספציפי (דהיינו על אותו סט-אפ, השווה של אותם חומרים בדיגיטל ובאנלוג) - כלומר, זה לא שאחד יגיד שזה יותר מפורט והשני יגיד שפחות. כנ"ל לגבי במה. וזה, אין לנו הסבר. ולכן לדעתי הדיון ממש לא מוצה.
אני לא בטוח שכולם יסכימו על מידת הפירוט, ועל רוחב וגובה הבמה ובאיזו זווית יחסית למרכז כל נגן/זמר נמצא, וברור שבמערכות אחרות, או בנקודות האזנה שונות, דברים יכולים להשתנות. ומה שחשוב -- לא כולם יאהבו אותם הדברים באותה מידה, אלא אולי אם כולם שייכים לאותה קליקה, ונהנים מהתאמת עמדות. גם ייתכן שחובבי ויניל מובהקים לא יסבלו את הדיגיטל בכלל, ולהיפך, כך שמראש הם בכלל לא יגיעו להשוואה עניינית של פירוט ובמה.

אבל לא לכל דבר ששומעים יש הסבר מפורט ומלא למה הוא נשמע -- למי שהוא נשמע -- בדרך מסוימת. לפחות לנו אין הסברים ברמת פירוט כזו, ולכן להמשיך לדון בלי תוספת נתונים ותובנות זה חסר תוחלת.

כנראה שכן מיצינו את הדיון -- ברמה שאנחנו יכולים להגיע אליה ללא עזרה חיצונית משמעותית, שאינה מופרכת/מקושקשת.


לזרוק "עיוותים", "עניין של טעם", "אין אמת אחת", "שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה", זה לטמון את הראש בחול.
להגיד "ערך רומנטי", "נוגעים בנייר", "טקס מבורך" וכו', זה ללכת הצידה ולא להתמודד עם הנושא.
נושא העיוותים לא "נזרק", אלא פורט מאוד במפורש:
  1. פורטו איזה סוגי עיוותים נכנסים באיזה שלבים בשתי הטכנולוגיות
  2. פורטו המדידות של עיוותים ספציפיים באנלוג ובדיגיטל
  3. הוסבר העניין שבהינתן הדיוק הגבוה של דיגיטל ככל אספקט שניתן למדוד, אפשר להתייחס אליו כאל מדויק, ואם אוהבים ויניל, משמע שמה שאוהבים מוכל בהבדלים שבין ויניל לדיגיטל, וההבדלים יחסית למדויק הם עיוותים.
  4. פורטו סוגי עיוותים שחלק מהאנשים מעדיפים לשמוע איתם מאשר בלעדיהם
  5. הוזכרה העובדה שבוויניל יש את העיוותים האלה.
אני לא יודע איזו הוכחה חזקה יותר אתה מחפש.

חוצמזה, להגיד שהעדפות אישיות של מה נשמע עדיף, כשאנשים שונים חווים ומעריכים מאוד אחרת את אותו הדבר זה "עניין של טעם" זו פשוט עובדה. אין משהו שאינו טעם אישי, שגורם לאנשים שונים לאהוב דברים שונים. זה עניין תחושתי ורגשי, שאינו קשור לעובדות חיצוניות.

לא זכור לי שמישהו כאן אמר ש"אין אמת אחת". אולי תוצאות מדידות הן סוג של אמת אחת, אם כי יתכנו גם מצבים שלא.

"שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה", זה לא לטמון את הראש בחול -- זו האפשרות הסבירה היחידה.

אולי אתה מנסה להגיע למצב שבו יש אמת מוחלטת אחת, שכולם צריכים לפעול לפיה, ואין חופש לאף אחד לעשות מה שהוא נהנה ממנו, אלא הוא חייב לפעול על פי דוקטרינה מוכתבת מלמעלה. לי זה נראה לגמרי לא לעניין מכל אספקט שהוא.

בקשר ל"ערך רומנטי, נוגעים בנייר, טקס מבורך" -- אין לי מושג על מה אתה מדבר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
האם המילה all משנה? האינטלקטואלים כקבוצה. אם אני ארשום הדוורים, הספרים, עורכי הדין יש להם ככה וככה תכונות האם אצטרך להוסיף כולם בהתחלה?

האינטלקטואל מובל כמו כולם רק הוא מצדיק את ההובלה שלו בטיעונים " רציונאליים".

אבל לא נתווכח , אין טעם. הבנו אחד,את השני.
לא נתווכח, ולו רק עקב כך שטעיתי בכך שנתפסתי לנאמר שאינטלקטואלים מעדיפים רציונליות ועובדות. אבל זה ממש לא כולם, ויש הרבה אינטלקטואלים שמעדיפים להתנתק מדברים ארציים כאלה ולעסוק בחלומות ובאידיאלים.

ייתכן שלחלק מאלה מבין האינטלקטואלים שכן מעדיפים הגיון ועובדות תהיה פחות נטייה ליפול בפח של תעמולה, אבל בכל מקרה, זה לא נכון לגבי כלל האינטלקטואלים.

ראה בזה "הודאה" בטעות -- אמרתי שאין לי בעיה להכיר בזה :)
 
נערך לאחרונה ב:

ליאור

חבר משקיען
הודעות
630
מעורבות
404
נקודות
63
ועל זה נאמר בכתובים:
וואלה!
אבל זה "בסט פרקטיס" של השנים האחרונות, לא? מן הסתם לא עשו את זה לפני כמה עשורים.

תלוי כמה עשורים. כתבתי שכשיצאו לשוק לראשונה נגני CD, היה מחסור גדול בחומרים, ולכן היתה תקופה שהורידו ברשלנות מאסטרים אנלוגיים לדיסקים. לא כולם, ולא כל אמן.
אח"כ כבר החלו להכין מאסטרים רק ל CD, שמתחשבים בטווח הדינמי (ובכלל לא מגיעים עם קרולייזר), אבל לא לתקליטים, כי כלב לא קנה אז תקליט.
בעשורים האחרונים כבר מכינים מאסטר דיגיטלי ראוי לתקליטים קלאסיים, ומאסטר אנאלוגי ראוי להקלטות חדשות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
ננסה, 2 סנט: נהוג, במיוחד באלבומים איכותיים לקהל אנאלוגי אנין, ליצור מאסטר יעודי לויניל*.
ברוב המקרים, פר אותו אלבום, שהוצע לקהל כדיגיטלי וכתקליט, יהיו שני מאסטרים שונים (מסיבות שנידונו בהרחבה, כשעיקרן הוא פער בטווח דינמי בין המדיות)
קרי, המקור שונה, והפעם לא במובן של השאלה הלעוסה "מה זה מקור?", אלא עובדתית ברמת המאסטר האולפני.
במילים אחרות, נאמר ויצא תקליט מושלם, שמנוגן בפטיפון מושלם (לצורך העניין), שאינו מכניס שום ארטיפקט מעבר למידע המדיד מהמאסטר האולפני, עדיין יש הסבר הגיוני לפער בחויית ההאזנה בין הפטיפון המושלם לנגן תקליטורים או סטרימינג (מהסוג שלא מתעסק עם המאסטר).
אין חיה כזו תקליט מושלם -- פירטתי רשימה ארוכה של מקומות שבהם נכנסים עיוותים וארטיפקטים משמעותיים -- ואין דבר כזה פטיפון מושלם. אפילו רק רכיב ה‑wow & flutter בפטיפון הבודד שבו הוא קטן מ-0.02% (שנמדד כנראה בתנאים אופטימליים ולא בנגינת תקליט אמיתי) מהווה יותר עיוות מכל מה שקורה בדיגיטל מה-ADC הראשוני ועד ל-DAC בביית.

חוצמזה, אין זרוע מושלמת, בטח לא ליניארית, וללינארית יש בעיות משלה. אז אין שום הסבר מעבר לזה שבוויניל ונגינתו ננסים עיוותים שחלק מהאנשים אוהבים.

לעומת זאת, המדיה/קובץ הדיגיטלי בבית יכול להיות bitwise copy מושלם של המאסטר הדיגיטלי.


* וגם אם הקלטה קלאסית משנות ה 50\60 מצאה עצמה בפורמט דיגיטלי, ככול שלא הורידו ברשלנות את המאסטר האנלוגי בהמרה גסה (כמו שעשו בראשית ימי ה CD שהוציאו לו שם רע בקרב אודיופילים..), אזי עשו (רי)מאסטר דיגיטלי, עם מיקס שמתאים למדיה דיגיטלית.
ממש לא בהכרח. אפשר להזין מאסטר אנלוגי כפי שהוא ישירות ל-ADC, והתוצאה יכולה לשמש as-is כמאסטר דיגיטלי. ה‑ADC האמור יכול להיות ב‑hi‑res, ב-PCM או ב‑DSD. אם רוצים מדיה/קובץ בצורת ייצוג או ברזולוציה שונה, אפשר לעשות זאת בצורה מתמטית בדומיין הדיגיטלי, כולל הוספת noise shaping בהעברה ל‑16/44.1 עבור CD.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור