אני כבר לא זוכר את ההקשרים של הדיון שלפני מיליון תגובות, אז אגיב רק ספציפית למה שהעלית כאן:
אני לא אומר שהן אינן רלוונטיות. הן לא צריכות להיות אובייקטיביות כדי להיות שימושיות, ויכולות להיות רלוונטיות חשובות יותר למשתמשים בהן מכל מדדים אובייקטיביים ומדידים.
כאמור, לדעתי, אין משמעות למילה "מדויקת" בלי שיש דבר שיחסית אליו הדיוק evaluated (כמעט כתבתי "נמדד", אבל זו לא המילה המתאימה כאן).
כן, במקרה דנן מדוייקת זה אומר שקל לי יותר להצביע לך מאיפה בדיוק מגיע הקול של הזמר באנלוג, לעומת בדיגיטל.
מבחינתי ההיגיון פשוט:
- בוויניל יש המון עיוותים ידועים שנכנסים בהמון שלבים בתהליך. עם כל הרצון הטוב, טענה שוויניל מדייק אינה מחזיקה מים
אני לא יודע מה זה ויניל מדייק ומי אמר את זה. אני לא.
- כשמעדיפים ויניל, מה שאוהבים בו בהכרח נכלל בהבדלים בין ויניל לדיגיטל
. טוב, עמיר.
- כמעט כל ההבדלים בין ויניל לדיגיטל הם עיוותים
זה אתה אמרת. ובדיון המייגע הזה יש הרבה דוגמאות הפוכות. אני לא נכנס איתך לוויכוח כמה ויניל מעוות, וכמה המגרעות שלו משמעותיות ביחד לדיגיטל, כי אני לא מבין בזה מספיק. אני כן יודע להגיד לך, שאוזן מיומנת ברמה סבירה יודעת להבדיל בין משהו שהוא טוב יותר, לעומת משהו שהוא מעוות יותר, בייחוד כשהחשיפה היא מספיק ארוכה. ולא, להביא פה כדוגמא אפקטים שהכניסו למקור דיגיטלי כדי לדמות אותו לויניל זה לא רלוונטי. למה? כי זה בוצע בנקודת זמן אחת בלבד וכי אני לא יודע דבר על הנבדקים, וכי בחשיפה ממושכת לאפקט הזה, אני בטוח שהוא מכניס דברים נוספים שנשארים שם כל הזמן, ואז קל יותר לזהות אותו.
- ידוע שיש סוגי עיוותים שחלק מהאנשים אוהבים, כמו הוספת הרמוניות ושל קומפרסיה לא מוגזמת
- ידוע שהעיוותים הספציפיים האלה קיימים בוויניל
- מכאן מה שאוהבים בוויניל הוא עיוותים. עזוב "חום".
אתה עושה כאן לוגיקה חסרה. כי יכול להיות שפטיפון מביא דברים מעבר לעיוותים שהלוגיקה שלך לא לוקחת בחשבון. לכן המסקנה שלך לא בהכרח נכונה. בוא נעשה לך תרגיל לוגי הפוך, בשביל להשוות את רמת הטירחון שלנו זה לזה:
- אותו קטע מוסיקלי א', מנוגן בציוד דיגיטלי מצוין ולאחר מכן בציוד אנלוגי בינוני מינוס שמכניס עיוותים.
- נגיד שהמאזין העדיף דיגיטל, כי הוא: מפורט יותר, בוצי פחות, דינמי יותר, בס מוגדר יותר, בלה בלה בלה.
- עכשיו שיפרת את המקור האנלוגי כמה רמות, והוא מצויין. ההעדפה עכשיו משתנה. פתאם אוהבים יותר את הפטיפון.
לפי ההיגיון שהצגת פה, זה בגלל שהפטיפון החדש מכניס יותר עיוותים. וידוע לנו שהוא מכניס פחות. אז מה קורה כאן? אם הוא מכניס פחות, אז איך מעדיפים אותו פתאם? אהה... אתה אומר, מעדיפים אותו למרות העיוותים, ולא בגללם? לי חסר כאן הרבה בטיעון הזה.
אני לא מתווכח - לא איתך, ולא עם ילד הכאפות - שפטיפון הוא טכנולוגיה עדיפה על דיגיטל. אני כן מתווכח איתך שבגלל העיוותים אנחנו אוהבים פטיפון. יש דברים שאנלוג מכניס, שדיגיטל לא, והם לא עיוותים. השאלה מה. לא יודע. אני מחזיר אותך לנושא האותיות הגרוניות, שבפטיפון הכי גרוע שהיה לי אי פעם (AR עם מתלה צף משנות החמישים), שמעו אותן בבירור יותר לעומת נגן דיסקים של ארקאם, אי שם בסוף שנות ה- 90.
למה?
ברור שלא אוהבים את כל סוגי העיוותים -- למשל clicks and pops לא אוהבים -- אבל, כאמור, לפחות סוגים ספציפיים של עיוותים ידוע שכן אוהבים.
שמעתי גם טענה שברעש רקע כמו החיכוך עם של המחט והוויניל, יש משהו שאנשים אוהבים, סוג של רעש רקע שמזכיר בעקיפין רעש רקע של קהל שמתרגש לפני תחילת המוזיקה בקונצרט חי, וזה מוסיף התרגשות לצליל בניגוד לשקט המוחלט ברקע של דיגיטל, שנתפס כסטרילי ויבש בהשוואה.
וואו. מוחם הקודם של אנשים.
אצלי החוויות הכי טובות עם ויניל בבית הן כשאני שם פול ווליום, שומע כלום חוץ מההיס האלקטרוני של הפונו סטייג'.
גם אתה תחת הרושם שוויתרתי על ויניל??
אז ממש לא ויתרתי על ויניל, אני אוהב ויניל, אולי לא פחות ממך, וכל הדיבורים על עיוותים הם רק בהקשרים טכנולוגיים, שלכל האורך אני מבדיל הבדלה חדה וברורה ביניהם לבין העדפות אישיות, כולל אלה שלי.
כן, זה הרושם שקיבלתי פה מהפורום. טעות.
אני מבין אותך, שאתה מתקשה לקבל שמה שאתה אוהב הוא בעצם עיוותים ולא דיוקים, אבל זה מה יש.
אני לא מתקשה. אני לא מקבל. כי זה לא נכון. לא במבחן התוצאה, ולא במבחן הלוגיקה.
מעיוות לעיוות, באותו עיוות:
יש לי מגבר אוזניות שנקרא HEADONIA 2A3. אחד מהמגברים הטובים בעולם. נמר סקר אותו בשעתו. אם היה לו מגדר נשי, הייתי מתחתן איתו. (עם המגבר, לא עם נמר. נמר תפוס כבר). מת עליו. (על המגבר, על נמר פחות).
מעבר לכך שהוא מדהים כי הוא עם תחום דינמי מטורף, כוח הזוי, במה ענקית ושאר סופרלטיבים, הוא גם מכניס עיוותים של מנורות
שאני אוהב. יש לו צבע. הכל נשמע בצורה מסויימת. אבל זה מתלבש על איכויות אדירות אחרות, שאינן קשורות לצבע.
כאן אני מודה ומתוודה שאני אוהב אותו עם העיוותים.
זה לא אותו דבר בפטיפון. בפטיפון אין את התחושה הזאת.
אתה רוצה לנהל שיח טכני מקצועי, בוא נתחיל בלהסביר את האותיות הגרוניות, את הפוקוס של הבמה וכו'.