pruym
חבר משקיען
- הודעות
- 2,321
- מעורבות
- 1,888
- נקודות
- 113
כל מילה!אני חושב שההצגה של אנשים שאוהבים מערכות מאוזנות ושקופות יותר - כאנשים טכניים מדיי שלא באו להנות מהמוזיקה אלא להנות מהאספקטים הטכניים של המערכת - היא רחוקה מהאמת.
מערכת שקופה,דינמאית,ריאלסטית טובה היא רחוקה מלהיות מעייפת.היא מרתקת,היא מעניינת,נהיא נושכת כשצריך והמקרו דינמיקה והמיקרו דינמיקה עושים את הסאונד למוחשי -בדיוק כמו בטבע- והיא עושה לי אישית צמרמורות בגוף.היא זו שמושיבה את הזמר בחדר מבחינתי וגורמת לי לחייך.
וכן- היא לא תשמע בכל שיר אותו דבר - היא תחשוף אותו.אם המיקס טוב ומאוזן- תוכל להקשיב שעות ולהירגע או לנענע את הרגליים (אם השיר מרגיע/קיצבי בהתאמה) ,אם ההקלטה אנמית,קרה,רזה ולא מאוזנת - לא תהנה.
במערכות עם אופי חזק - מבחינתי האישית לפחות - אני פחות קרוב למוזיקה-זה פחות מרגש אותי.
עכשיו יש כאן קאטש - הרבה מערכות שאנשים יגדירו כחושפות יותר מדי פרטים(מה שלא קיים) - הם לרוב מערכות לא מאוזנות - הן מערכות שתוכננו לתת אפקט כזה - על ידי הורדת המיד מעט והגברת הגבוהים - לרוב בכוונת תחילה ואלו המערכות שמוציאות שם רע למערכות הנטרליות והשקופות.
מטריף אותי שיש אודיופילים שמעדיפים לוותר על חלק ממה שניגנו בהופעה/אולפן והתירוץ ההזוי הוא שמערכת חושפנית קשה ולא נעימה להאזנה. אין פה עניין של דעה מכיוון שזה פשוט לא נכון, מערכות לא נעימות להאזנה, חותכות, מנסרות בד״כ פחות חושפניות. מערכת טובה חייבת להיות חושפנית, מפורטת, מאוזנת לאורך כל הספקטרום, מפוקסת ובשל כך נעימה להאזנה ושואבת אותך לאלבום הבא…