נראה לי שקיים בילבול בשירשור הזה. נמר כתב, ואני מצטט:"אז כן. טעם אישי זה משפט של כאלה שלא מבינים כמה טעם לא קשור לשיחזור צליל. " האם זה אכן נכון? יכול להיות ולא טענתי שלא. יתכן בהחלט ששיחזור של צליל לא קשור לטעם אישי.
אבל, האם שיחזור הצליל מבטיח את ההנאה מהאזנה למוזיקה? אני לא משוכנע בכך בכלל. אם זה היה אכן נכון, אז כל המערכות היו צריכות לשאוף לאותה נקודה - שיחזור הצליל. ולכן אם שיחזור הצליל הוא אקסיומה ששקולה להנאה, ההינו מצפים לכך שכל המערכות (היקרות לפחות) היו: א. מפיקות צליל דומה. ב. סביר להניח שגם היו מבוססות על אותן טכנולוגיות (ואני מדבר על הרכיבים השונים של המערכת). מאחר ויש מיגוון רחב של טכנולוגיות בתחומי המגברים והרמקולים ומה שמסביב (בהיי ואולטרא) נראה לי שהמקור לגיוון נובע מהעובדה שקיים טעם אישי ושההנאה מהצליל היא אכן לא רק תלוייה בשיחזור הצליל.
ולגבי המשפט "לוקח זמן ללמוד את הטעמים, לשפר את ההבנה ולפתח אנינות טעם." זה אולי נכון אם המטרה היא לשמוע מערכת סופר שקופה ובעלת יכולת שיחזור.לא ההיתי קורא לזה אנינות טעם בדיוק. לעומת זאת, לא צריך הרבה זמן של האזנה כדי להגיד אם הסאונד של מערכת X הוא סאונד מהנה ומרגש.
אבל, האם שיחזור הצליל מבטיח את ההנאה מהאזנה למוזיקה? אני לא משוכנע בכך בכלל. אם זה היה אכן נכון, אז כל המערכות היו צריכות לשאוף לאותה נקודה - שיחזור הצליל. ולכן אם שיחזור הצליל הוא אקסיומה ששקולה להנאה, ההינו מצפים לכך שכל המערכות (היקרות לפחות) היו: א. מפיקות צליל דומה. ב. סביר להניח שגם היו מבוססות על אותן טכנולוגיות (ואני מדבר על הרכיבים השונים של המערכת). מאחר ויש מיגוון רחב של טכנולוגיות בתחומי המגברים והרמקולים ומה שמסביב (בהיי ואולטרא) נראה לי שהמקור לגיוון נובע מהעובדה שקיים טעם אישי ושההנאה מהצליל היא אכן לא רק תלוייה בשיחזור הצליל.
ולגבי המשפט "לוקח זמן ללמוד את הטעמים, לשפר את ההבנה ולפתח אנינות טעם." זה אולי נכון אם המטרה היא לשמוע מערכת סופר שקופה ובעלת יכולת שיחזור.לא ההיתי קורא לזה אנינות טעם בדיוק. לעומת זאת, לא צריך הרבה זמן של האזנה כדי להגיד אם הסאונד של מערכת X הוא סאונד מהנה ומרגש.