שציוד לא "אולטרא" שמנגן כמוהו


leni

אוהב את התחום
הודעות
479
מעורבות
130
נקודות
43
cloudy לדעתי טעית חזק בכתובת,מציע שתחפש כר מרעה אחר.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
לרמקולים נצילים או הורן אין להם בס, הדפנות דקות המיד לרוב יפה ושם זה נגמר העלות בהתאם, הנצילות 90db או יותר,
מבחינת השקעה נמוכה גם באלקטרוניקה ואם אוהבים אין מניעה ללכת על זה,
רמקול כזה לא מנגן כל מוזיקה בטח לא קלאסית או רוק הוא יקרוס בוולים יותר חזק, זה למה רמקול יקר גם
מנגן הכל וגם בס מעולה, בלי בס אין מוזיקה חד משמעית.
לרקול גם נצילות גבוהה ועכבה לרוב נדיבה.
יש רמקולים עם אחלה בס ונצילות 90 ומעלה
הכל עניין של השקעה
בדיוק כמו שיש רמקולים זבל עם נצילות נמוכה. אין קשר
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,883
מעורבות
2,609
נקודות
113
מעבר ל"התאמה חשמלית"
לא כל מגבר ראוי גם אם עומד בדרישות.

פה נכנס עניין הדקויות והתאמה "מוחשית" שיתכן ויכול להפריד בין מגבר סביר לבין מגבר טוב (מאוד)

רמקול מנגן יחד עם מגבר שמותאם לו ומוציא ממנו את מיטבו -
לכן לדעתי ומנסיוני באים כצמד ולא יכולים להתקיים לחוד
זא להשקפתי
החשיבות של מגבר לרמקול היא מנסיוני שקולה בחשיבותה אל מול רמקול כ כ"אם כל ההתחלות" וכשילוב יחד.

"רמקול" = מגבר + רמקול
 

נערך לאחרונה ב:

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
מעבר ל"התאמה חשמלית"
לא כל מגבר ראוי גם אם עומד בדרישות.

פה נכנס עניין הדקויות והתאמה "מוחשית" שיתכן ויכול להפריד בין מגבר סביר לבין מגבר טוב (מאוד)

רמקול מנגן יחד עם מגבר שמותאם לו ומוציא ממנו את מיטבו -
לכן לדעתי ומנסיוני באים כצמד ולא יכולים להתקיים לחוד
זא להשקפתי
החשיבות של מגבר לרמקול היא מנסיוני שקולה בחשיבותה אל מול רמקול כ כ"אם כל ההתחלות" וכשילוב יחד.

"רמקול" = מגבר + רמקול
מסכים
לכן גם כדאי לדעתי לקנות מאותו יבואן את שניהם
הוא כבר שבר את הראש להתאמות שיהיו טובות להדגמה
 

omi

חבר משקיען
הודעות
883
מעורבות
423
נקודות
63
כן יש מתאם בין נצילות של רמקול בתיבה מסוימת לבין כמה נמוך הוא יורד.
לא זוכר את הנוסחה, אבל עבור גודל קופסה, ועבור יחידה דרייבר מסוימת, אתה יכול לגרום לרמקול לרדת נמוך יותר בבס אם תוותר על נצילות.
זו הסיבה שהרבה מינימוניטורים מגיעים עם נצילות 80-85 db.

זה כמובן לא תופס לגבי דרייברים שונים או רמקולים בטכנולוגיות שונות...
 

leni

אוהב את התחום
הודעות
479
מעורבות
130
נקודות
43
ואתה יוסי לא יותר טוב.בנוסף אתה באמת כותב שטויות.תאוריה הזויה כמו בפוסט האחרון שלך באמת עוד לא נראתה פה.האמת אני לא מרבה להגיב אך הפעם לא יכולתי להתאפק.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
טעם אישי זה בולשיט? אתה מציג מערכת סטריאו כמו מעבד של מחשב. פרפורמנס וזהו... עכשיו תאהב את זה! תכריח את עצמך...

כן. שמדברים על איכות נטו לטעם האישי אין מקום.אגב, אתה גם לא חייב לאהוב. אתה יודע כמה מוצרים אדירים עברו אצלי שלא הייתי קונה אותם בחיים? אבל אם מדברים על איכות נטו, הם וואו!

סאונד זה דבר אמוציונלי, לא דבר שכלי..

לא. מוסיקה זה דבר אמוציונלי. סאונד זה עניין טכני שעל מנת להשיג אותו דרושים רכיבים טכנים. זו הסיבה ששואלים מי שרוצה לקנות מערכת שאלות כמו: מה גודל החלל, איזו מוסיקה אתה שומע, מה התקציב. ואחר כך מדווחים לו שהמגבר שלו עלול להיכשל עם הרמקולים שלו כי הם לא נצילים וכ"ו. אף אחד לא שואל "מה מרגש אותך בסאונד".

אני אף פעם לא הצלחתי "להסתנכרן" עם סאונד שלא ריגש אותי מהרגע הראשון. גם כשנתתי לזה צ'אנס ורציתי שזה יקרה.
בחייאת, לפני זמני דעיכה של מצילה או איזה ניואנס אחר, המערכת צריכה לרגש אותך!

נכון. התוצאה הסופית בהחלט צריכה לרגש. ואין דבר יותר מרגש מלשמוע יצירה שאתה מכיר ופתאום אתה מגלה שמאחורה יש איזה משהו שהמערכת הקודמת שלך פשוט לא חשפה. איכות, יכולות, ביצועים מגבירים את תחושת הריגוש.

ולמה אם כותבים את המילה "לרגש" אתה לוקח את זה ישר למערכות חמות לא מפורטות ולא שקופות?

לא. לא לוקח לשם. אני טוען שקודם כל הביצועים חשובים. אחרי שיש ביצועים ברמה מסויימת תתחיל לשחק על מנת להתאים אותה לטעמך. כבלים, שיכוך, מיקומים, אביזרים. כתבתי את זה בערך 587938 פעמים במרוצת השנים ועוד 5 פעמים פה ממש.

שמעתי מערכות שהפילו אותי מהרגליים , ריגשו אותי עד דמעות.(לא היו זולות)
היו יקרות יותר, וגם הרבה יותר שלא הייתי חי איתם דקה.

אחלה. גם אני.

לכן, לדעתי, הסדר הוא הפוך, קודם תתרגש אחר כך ביצועים, ואם אתה מתרגש, כמה שהביצועים יותר טובים הרי זה משובח.

מערכת בלי יכולות או עם לא מספיק יכולות לא מרגשת אותי בכלל. תפריד בין מה שאתה שומע לאיך אתה שומע. כשלא מפרידים, הכל הופך להיות רגשי. משם הדרך ל"לא משנה מה יש לך, לא משנה כמה המערכת טובה או לא, העיקר תתרגש". זה לא ככה בעולם האודיופיליה שיש בו שאיפות סוניות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
מחקתי את החלק המטונף שבדיון הזה.

מקווה שכולם נרגעים בינתיים.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,936
מעורבות
476
נקודות
83
ואתה יוסי לא יותר טוב.בנוסף אתה באמת כותב שטויות.תאוריה הזויה כמו בפוסט האחרון שלך באמת עוד לא נראתה פה.האמת אני לא מרבה להגיב אך הפעם לא יכולתי להתאפק.

לני,
אז תתאפק, הסגנון שלך יקבור אותך,
מילים וקללות שאתה מוציא מהפה שלך
אתה לא אדון להם יותר, ולא תוכל להחזירם
הם באויר ובזיכרון למי שכיוונת אליו,
אולי את זה תזכור להבא.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
"כן. שמדברים על איכות נטו לטעם האישי אין מקום."

אם אני לצורך הפשטות מצמצם את האמירה הזו לרמקולים, זה אומר שהרמקולים האידיאלים הם בעלי עקום היענות flat, כי אילו היחידים שלא משנים את המידע שקיים בהקלטה.
זה, פלוס מהירות דרייברים, זמן דעיכה וכו.
בפועל הרבה מאוד אנשים לא אוהבים רמקולים עם הענות תדר שטוחה
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
כל רכיב אודיו מבטא פרשנות של היצרן שלו לתפיסה של סאונד.
נמר אני חולק עליך שיש לכאורה סט אפ דמיוני/אידיאלי שמשחזר באופן מדוייק את ההקלטה ואנחנו צריכים לנסות להתקרב אליו ככל הניתן.
אני טוען שאין דבר כזה.
כל רכיב מבטא את התפיסה של המתכנן שלו, אם אכן הוא מתכנן מספיק מוכשר כדי לבטא אותה. כל סט אפ מבטא את התפיסה והטעם של בעליו, אם יש לו מספיק סבלנות ומספיק משאבים כדי לתת לה ביטוי.
אם מה שנמר היה טוען היה נכון, הפורום היה צריך לפרסם רשימה של הסטאפים הכי טובים לפי רמות מחיר וכולנו היינו צריכים לקנות את אותם סט-אפים.
התחום הזה לא היה מתקיים דקה אם זה אכן היה המצב.
רכיבי אודיו לא יכולים להיות צינור חלול. אין שום אפשרות לתכנן מכשיר שיעביר כל מה שנכנס אליו לכאורה באופן הכי דומה למה שהוקלט, אין דבר כזה. אין לינאריות. אם ישתמשו באלמנטים מסוג מסויים, הדבר ירגיש טבעי יותר ומדוייק בסוג מוסיקה מסויים, אם באלמנט אחר, קול אנושי בגובה מסויים יועבר באופן חי ואמיתי, עם טקסטורה אותנטית לכאורה. אלמנטים אחרים יצליחו יותר לטפל במוסיקה מהירה מאוד וקצבית בצורה שתישמע מדוייקת, אבל ייתכן שבמוסיקה מסוג אחר, הטמפו כבר יהיה פחות חי ואותנטי. שום מערכת טרנזיסטורית עתירת וואטים עם רמקולים קרמיים מעולים לא תוכל להעביר באותו אופן חי טהור אוורירי ואותנטי, כמו מערכת אולטרא היי אנד של מגברי סט ורמקולי שופר עם אלמנטים רכים יותר, כלי אקוסטי וקול אנושי עתיר טקסטורה שהוקלט באופן קרוב וחם. ושום מערכת סט + שופר ואלמנטים מקרטון לא תוכל לתת את אותה רמת הפרדה ופירוט של תזמורת מלאה ביצירה מלאת מעברים מהירים ושינויים כמו מערכת אולטרא היי אנד עם אלמנטים קשים ומגברים חזקים ומהירים. אך ייתכן בהחלט שהתוצאה דווקא במערכת החזקה ומהירה תישמע פחות טובה ומדוייקת למרות הפירוט הגבוה מאוד והמהירות ולהיפך. וייתכן שגם בדוגמא הראשונה, התוצאה של המערכת בעלת האלמנטים הקדים יותר תישמע נכונה יותר וטובה יותר להרבה מאזינים למרות נחיתותה התיאורטית של התוצאה.
בקיצור מוסיקה, עם כל הפרמטרים והמדדים להשוואה שהם חשובים ורלוונטיים, היא חוויה נפשית-מנטלית-רגשית ומתוקף זה תמיד תמיד סובייקטיבית. ואם זה לא היה כך, אף אחד מאיתנו לא היה כאן.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
313
נקודות
63
כולם מניחים משום מה שהאוזניים של כולם בעלות היענות תדרים דומה, בלי קשר לאם הם שירתו בשיריון, תותחנים, עשו מטווחים עם נייר טואלט באזניים במקום אטמים נורמליים, הלכו לפסטיכאסח בלי אטמים או סתם החזיקו תינוק צווחן ליד האוזן חצי לילה במשך כמה שבועות ברציפות. גם אם ימציאו את הרמקול התיאורטי ויבנו אותו הלכה למעשה, הוא לא ישמע זהה לכל האנשים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
כל רכיב אודיו מבטא פרשנות של היצרן שלו לתפיסה של סאונד.
נמר אני חולק עליך שיש לכאורה סט אפ דמיוני/אידיאלי שמשחזר באופן מדוייק את ההקלטה ואנחנו צריכים לנסות להתקרב אליו ככל הניתן.
אני טוען שאין דבר כזה.
כל רכיב מבטא את התפיסה של המתכנן שלו, אם אכן הוא מתכנן מספיק מוכשר כדי לבטא אותה. כל סט אפ מבטא את התפיסה והטעם של בעליו, אם יש לו מספיק סבלנות ומספיק משאבים כדי לתת לה ביטוי.
אם מה שנמר היה טוען היה נכון, הפורום היה צריך לפרסם רשימה של הסטאפים הכי טובים לפי רמות מחיר וכולנו היינו צריכים לקנות את אותם סט-אפים.
התחום הזה לא היה מתקיים דקה אם זה אכן היה המצב.
רכיבי אודיו לא יכולים להיות צינור חלול. אין שום אפשרות לתכנן מכשיר שיעביר כל מה שנכנס אליו לכאורה באופן הכי דומה למה שהוקלט, אין דבר כזה. אין לינאריות. אם ישתמשו באלמנטים מסוג מסויים, הדבר ירגיש טבעי יותר ומדוייק בסוג מוסיקה מסויים, אם באלמנט אחר, קול אנושי בגובה מסויים יועבר באופן חי ואמיתי, עם טקסטורה אותנטית לכאורה. אלמנטים אחרים יצליחו יותר לטפל במוסיקה מהירה מאוד וקצבית בצורה שתישמע מדוייקת, אבל ייתכן שבמוסיקה מסוג אחר, הטמפו כבר יהיה פחות חי ואותנטי. שום מערכת טרנזיסטורית עתירת וואטים עם רמקולים קרמיים מעולים לא תוכל להעביר באותו אופן חי טהור אוורירי ואותנטי, כמו מערכת אולטרא היי אנד של מגברי סט ורמקולי שופר עם אלמנטים רכים יותר, כלי אקוסטי וקול אנושי עתיר טקסטורה שהוקלט באופן קרוב וחם. ושום מערכת סט + שופר ואלמנטים מקרטון לא תוכל לתת את אותה רמת הפרדה ופירוט של תזמורת מלאה ביצירה מלאת מעברים מהירים ושינויים כמו מערכת אולטרא היי אנד עם אלמנטים קשים ומגברים חזקים ומהירים. אך ייתכן בהחלט שהתוצאה דווקא במערכת החזקה ומהירה תישמע פחות טובה ומדוייקת למרות הפירוט הגבוה מאוד והמהירות ולהיפך. וייתכן שגם בדוגמא הראשונה, התוצאה של המערכת בעלת האלמנטים הקדים יותר תישמע נכונה יותר וטובה יותר להרבה מאזינים למרות נחיתותה התיאורטית של התוצאה.
בקיצור מוסיקה, עם כל הפרמטרים והמדדים להשוואה שהם חשובים ורלוונטיים, היא חוויה נפשית-מנטלית-רגשית ומתוקף זה תמיד תמיד סובייקטיבית. ואם זה לא היה כך, אף אחד מאיתנו לא היה כאן.

שים לב שאתה לא רק חולק עלי, אתה חולק על כל מתכנן, אפילו כזה של ציוד בסיסי כמו ״מוניטור אודיו״. שהרי ראיינתי אותם, גם את המתכנן של רוקסן בזמנו שגם הוא לא נחשב להיי אנד. מלבדם יצא לי לשוחח עם עוד כמה מתכננים. כולם מדברים על אותם פרמטרים מדוברים. פרמטרים המאפשרים ביצועים גבוהים. מדוע? כי זה קודם כל מה שצריך בשביל להתחיל. אם אין אותם, אין סיבה אפילו להקשיב.

עכשיו בוא נדבר על הטעם (לא משתמש במילה הזו) ונשנה אותו למונח ״וויסינג״ - הופההההה! ראית מה קרה פה? מילה אחת שמשנה הכל. הוויסינג הוא בעצם ה״טעם״. אבל הביצועים? אין טעם להכניס בהם טעם. וזה בדיוק הסיפור פה. איכות היא לא טעם, טעם לא שייך לאיכות. יש כאלה שאוהבים נשים טיפשות שמתלבשות חשוף. מגניב הא? זה הטעם שלו. עכשיו נדבר על איכות. האם אישה טיפשה שמתלבשת חשוף היא בקטגוריית האיכות? לא ממש. האם אישה חכמה שמתלבשת חשוף היא בקטגוריה הזו? כן!!!! ועכשיו לקאצ׳. הלבוש הוא הטעם, עכשיו אפשר להתווכח. אני יכול להגיד שהיא לובשת בגדי איכות חשופים. אבל אני לא יכול להגיד שהיא אישה איכותית וטיפשה - לא הולך יחד, לא מתחבר, לא מתקיים ביקום הזה.

ואחדד את עניין הבחורות. אם לא מפרידים בין טעם לבין איכות מקבלים מישהי טיפשה וחושבים שזה החן שבה. זה מה שאיכותי בה, שהיא אהבלה טילים שלא יודעת מי היה טרומפלדור וכשישאלו אותה, היא תגיד שזו סוג של דלת. ואז אתה תצחק ותגיד לה ״לא, טיפשונת - זה פנדור. טרומפלדור הזה אחד שעפה לו היד בשביל שאהבלה כמוך תחייה במדינה הזו״. ואז תלך לחברייך ותגיד להם שמעו, היא מהממת ביופיה, גוף ליגה, סקסית בטירוף - הטעם שלי בול!!! רק מה, איכות נמוכה.

וזה בדיוק הסיפור כאן. הלבוש והמראה הוא הוויסינג והחכמה היא האיכות, ועל איכות לא מתפשרים. תחכה, תחפש, תמצא גם וגם. אתה עצלן? או שתמצא את שניהם בפוקס, או שתמצא אחד מהם בפוקס - לא שכיח במיוחד.

עכשיו נחזור לאודיו.

מערכת צריכה לשקף שינויים. בהקלטה, במה שמחברים אליה - שקופה זכוכית. בנוף שלה תשים מה שאתה רוצה. רוצה פרחים? שים, רוצה נוף מדבר - קדימה. זה כבר הטעם שלך. אבל היא חייבת לשקף את מה שמאחוריה.

ואם אנסה להעביר את המסר שלי באופן יותר מגובש (משהו שצץ לי עכשיו בקלבסה).

למערכת אין טעם, לרכיבים אין טעם. לך כאחד שבונה אותה יש. והוא, הוא שמשתקף ממנה. אם המערכת אינה סופר איכותית, סופר שקופה ומדויקת, הטעם שלך לא יצא ממנה אם כי היא כבר תכניס הרבה מעצמה. ומשם הדרך למערכת שהכל נשמע אותו הדבר קצרה מאוד. ותאמין לי, אין דבר יותר משעמם ולא מרגש ממערכת שלא מצליחה להפתיע אותך.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
אחדד את עניין הבחורות. אם לא מפרידים בין טעם לבין איכות מקבלים מישהי טיפשה וחושבים שזה החן שבה. זה מה שאיכותי בה, שהיא אהבלה טילים שלא יודעת מי היה טרומפלדור וכשישאלו אותה, היא תגיד שזו סוג של דלת. ואז אתה תצחק ותגיד לה ״לא, טיפשונת - זה פנדור. טרומפלדור הזה אחד שעפה לו היד בשביל שאהבלה כמוך תחייה במדינה הזו״. ואז תלך לחברייך ותגיד להם שמעו, היא מהממת ביופיה, גוף ליגה, סקסית בטירוף - הטעם שלי בול!!! רק מה, איכות נמוכה

 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
האם אישה טיפשה שמתלבשת חשוף היא בקטגוריית האיכות?
4B9F4A78-8A05-455F-BFCE-FD35D30D19AB.png


זאת אישתי (אני ישן איתה כל לילה) לא מאוד חכמה לא לובשת כלום ולדעתי מאוד מאוד איכותית…
 

תמונות מצורפות

  • 4B9F4A78-8A05-455F-BFCE-FD35D30D19AB.png
    4B9F4A78-8A05-455F-BFCE-FD35D30D19AB.png
    1.6 MB · צפיות: 285

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
@נמר
נניח למען הדיון שהדברים שרשמת נכונים.
בשוק יש לפחות 10 חברות שהכיסים שלהם עמוקים מספיק כדי לייצר רכיבים ללא פשרות, איך זה שהסאונד של חברה אחת אינו דומה לחברה אחרת, הרי לכאורה כולם שואפים להגיע לאותם ביצועים ועובדים עם אותם פרמטרים.
מדוע M9 נשמע שונה מ Xbox ושניהם נשמעים שונים מהמיטב של YG או בורסן או קארמה?
איך אתה מסביר שמגבר בולדור סדרה 3xxx נשמע שונה ממגבר moon 888 ושני אלה נשמעים שונה מסולושיין סדרה 7 או הטופ של ד אגוסטינו, קונסטילשיין ואחרים?

הרי לכאורה מדובר במוצרי אולטרה היי שלא חוסכים ברכיבים איכותיים כאשר כל המתכננים שואפים (על פי דבריך) לשחזר פרמטרים קבועים, איך זה שכולם נשמעים שונה האחד מהשני?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
אין מה להניח שדברי נכונים. הם פשוט נכונים

בשוק יש לפחות 10 חברות שהכיסים שלהם עמוקים מספיק כדי לייצר רכיבים ללא פשרות, איך זה שהסאונד של חברה אחת אינו דומה לחברה אחרת, הרי לכאורה כולם שואפים להגיע לאותם ביצועים ועובדים עם אותם פרמטרים.

אל תעלב. אבל לדעתי יש לך בעיה בלהבין את מה שאני כותב. ואני תמיד משתדל לכתוב מזה ברור.

כתבתי ארוכות על הפער בין וויסינג ואיכות. הם יכולים לבוא יחד. יש חברות שאני לא אוהב את הוויסינג שלהם כי זה לא מתאים לי, לשאר הרכיבים, לכלבה שאין לי. אבל הביצועים של המוצרים הללו משתווים למה שבסוף בחרתי. ההבדל היה הוויסינג. וויסינג זה עניין של טעם, איכות זה לא עניין של טעם. יש כמה וכמה מוצרים שאני יכול להגיד לך שהייתי קונה ומרגיש כאילו לא נפלתי באיכויות אך ביצעתי שינוי בסאונד. ויש לזה אפילו שם בתחום - תנסה להיזכר, חזק יותר! נסה נסה... לא נזכרת? אני כאן בדיוק בשביל זה. קוראים לזה......... כן כן, קוראים לזה..... ״צעד הצידה!!!״ נזכרת הא? אז זה זה. מוצרים באותה רמה עם סאונד קצת שונה.

איך אתה מסביר שמגבר בולדור סדרה 3xxx נשמע שונה ממגבר moon 888 ושני אלה נשמעים שונה מסולושיין סדרה 7 או הטופ של ד אגוסטינו, קונסטילשיין ואחרים?

קרא שוב את מה שכתבתי לך למעלה.

הרי לכאורה מדובר במוצרי אולטרה היי שלא חוסכים ברכיבים איכותיים כאשר כל המתכננים שואפים (על פי דבריך) לשחזר פרמטרים קבועים, איך זה שכולם נשמעים שונה האחד מהשני?

נתחיל בסוגריים. זה לא על פי דבריי אם כי על פי דבריהם. הם אומרים את זה והם שואפים לשם. אני לא יצרן.נמשיך עם המילה הכי מעצבנת בארץ ״לכאורה״. זה לא לכאורה. המוצרים שהזכרת הם מוצרי היי אנד עם תשומת לב רבה לכל פרט ופרט.

ולגבי השאלה שלך שחוזרת על עצמה מתחילת הדיון, בשינויים קלילים. עלה למעלה, לתשובה הראשונה שלי ממש בתגובה הספציפית הזו ותבין (למרות שכתבתי אותה כבר 64735 פעמים בדיון הזה). אם לא הבנת עד כה, כנראה לא תבין גם אם אמחיש לך את זה בפועל. אבל בכל זאת, יצא לי לשמוע איזה כמה מגברי היי אנד במהלך הקריירה, אני חי עם כזה ויודע היטב על מה אני שח. ותאמין לי, תאמין לי שמה שאני כותב כאן זה עניין די מוחלט. כמו שעכשיו לילה ואנחנו חיים במדינת ישראל.

איכות זה עניין מוחלט. וויסינג זה סיפור אחר. החכמה היא לשמור על האיכות הזו ולהתאים את הוויסינג של המערכת לפי שיקול דעתך.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
"כן. שמדברים על איכות נטו לטעם האישי אין מקום."

אם אני לצורך הפשטות מצמצם את האמירה הזו לרמקולים, זה אומר שהרמקולים האידיאלים הם בעלי עקום היענות flat, כי אילו היחידים שלא משנים את המידע שקיים בהקלטה.
זה, פלוס מהירות דרייברים, זמן דעיכה וכו.
בפועל הרבה מאוד אנשים לא אוהבים רמקולים עם הענות תדר שטוחה

חברים ,אתם צריכים בגדול לשכוח , מהגרף שמוצג לכם על הציר .זאת אומרת קוו ישר לרמקול.
בפועל - יש לזה השפעה מסוימת על מה שאתה שומעים - אבל ההשפעה הגדולה יותר -היא איך הרמקול מקרין לצדדים.שם כל המחלות.שם גם לא מראים לכם.

למה זה מעניין?
רוב הסאונד בחדר בתחביב שלנו ( לא NEAR FIELD) - הוא סאונד חוזר - לא סאונד ישיר שמגיע אליך מהרמקול.LISTENING WINDOW מסכם את כל אלו בגדול.
לכן אני דיי ממליץ לקחת את המדידה על הציר בערבון מוגבל.מוגבל מאוד.
מה שנמר אומר,זהה אחד אחד (רק שהוא מסביר את זה טוב ממני) לכל מה שאני מכיר ומאמין בו.מכל השיחות שלי עם מהנדסי רמקולים ואני חפרן דיי גדול.
רמקול חייב שיהיה לו טולרנס מוגדר מסוים רמקול לא יכול להיות פלוס מינוס 10 די בי במדידה אנאקואית.זה לא קורה וזה לא יקרה.

לרוב החברות שממש מבינות - יש בדיוק את אותן מטרות.כולם מכווונים לרמקול יחסית שטוח(פלוס מינוס 3 די בי )כולם מחפשים דרייברים קלי משקל ומהירי תגובה- זה מגיע עד רמת הסליל,החומר שלו,ההולכה שלו וכו.
וזה ממשיך להמון דברים אחרים שדיי מתיש לכתוב אותם טכנית.אבל בגדול - יש המון נסיון להבין איך הרמקול הולך להתהנג ברוב החדרים שאליו הוא מיועד. פה האומנות והשוני וכמה חברה מוכנה לחפור ולמדוד הלוך ושוב ולבדוק ולשמוע בהמון חדרים ולקבל חוות דעת.

בהקשר של מה שרשמת - אף אדם לא אוהב לשמוע שטוח -מהסיבה הפשוטה שהאוזן שלנו לא שומעת כמו "מיקרופון" - היא הרבה פחות רגישה בתדרים הנמוכים.לחפש Equal-loudness contour בוויקפדיה.

רמקול שאתה רואה עקומה שטוחה על הציר - רחוק שנות אור מלהישמע שטוח בחדר - זה פשוט לא עובד ככה.
במידה והרמקול ממש מוצלח - ומפזר אחיד גם מחוץ לציר - אתה תקבל גרף/תגובה/עקומה בחדר - שתהיה חמה יותר בבאס (ROOM GAIN) והולכת ויורדת מעט ככל שעולים בתדר.ואת זה חד משמעית רוב האנשים מעדיפים.

אני מאמין גדול של טעם אבל קודם של סטדרטים.טעם הוא בקצוות.זה גם מה שקורה בשטח.

תגובה לא פוליטקלי קורקט -אני יודע.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
אין מה להניח שדברי נכונים. הם פשוט נכונים



אל תעלב. אבל לדעתי יש לך בעיה בלהבין את מה שאני כותב. ואני תמיד משתדל לכתוב מזה ברור.

כתבתי ארוכות על הפער בין וויסינג ואיכות. הם יכולים לבוא יחד. יש חברות שאני לא אוהב את הוויסינג שלהם כי זה לא מתאים לי, לשאר הרכיבים, לכלבה שאין לי. אבל הביצועים של המוצרים הללו משתווים למה שבסוף בחרתי. ההבדל היה הוויסינג. וויסינג זה עניין של טעם, איכות זה לא עניין של טעם. יש כמה וכמה מוצרים שאני יכול להגיד לך שהייתי קונה ומרגיש כאילו לא נפלתי באיכויות אך ביצעתי שינוי בסאונד. ויש לזה אפילו שם בתחום - תנסה להיזכר, חזק יותר! נסה נסה... לא נזכרת? אני כאן בדיוק בשביל זה. קוראים לזה......... כן כן, קוראים לזה..... ״צעד הצידה!!!״ נזכרת הא? אז זה זה. מוצרים באותה רמה עם סאונד קצת שונה.



קרא שוב את מה שכתבתי לך למעלה.



נתחיל בסוגריים. זה לא על פי דבריי אם כי על פי דבריהם. הם אומרים את זה והם שואפים לשם. אני לא יצרן.נמשיך עם המילה הכי מעצבנת בארץ ״לכאורה״. זה לא לכאורה. המוצרים שהזכרת הם מוצרי היי אנד עם תשומת לב רבה לכל פרט ופרט.

ולגבי השאלה שלך שחוזרת על עצמה מתחילת הדיון, בשינויים קלילים. עלה למעלה, לתשובה הראשונה שלי ממש בתגובה הספציפית הזו ותבין (למרות שכתבתי אותה כבר 64735 פעמים בדיון הזה). אם לא הבנת עד כה, כנראה לא תבין גם אם אמחיש לך את זה בפועל. אבל בכל זאת, יצא לי לשמוע איזה כמה מגברי היי אנד במהלך הקריירה, אני חי עם כזה ויודע היטב על מה אני שח. ותאמין לי, תאמין לי שמה שאני כותב כאן זה עניין די מוחלט. כמו שעכשיו לילה ואנחנו חיים במדינת ישראל.

איכות זה עניין מוחלט. וויסינג זה סיפור אחר. החכמה היא לשמור על האיכות הזו ולהתאים את הוויסינג של המערכת לפי שיקול דעתך.

גם אם נשים את נושא הוויסינג בצד נראה שבגרפי המדידות הרמקולים האמורים אינם "מתנהגים" זהה.
עכשיו, אם הטארגט ידוע לכלל המהנדסים הוא אמור להית זהה בכל הרמקולים (לפחות באלה ש money is no object), אם כך איך זה שהם נמדדים שונה והגרף של M9 לא יהיה זהה לזה של XVX, לזה של זלטון, קארמה, מרטן וכו... ?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור