Vivaldi Audio
עוסק בתחום
- הודעות
- 403
- מעורבות
- 362
- נקודות
- 63
נדמה לי שלדיון על "אולטרה היי אנד" יש כמה שכבות.
הראשונה היא סמנטית. מדובר במונח חדש יחסית. בעבר נהגו להשתמש בביטוי, המדויק יותר לטעמי, "היי-פיי" (High-fi). מה שמתחתיו כונה, בהתאם, מיד-פיי (Mid-fi) ולו-פיי (Low-fi). כשנכנס לאודיו הביטוי "היי אנד", זה היה כבר בשלב שבו העיתונות המקצועית נטתה להיות הרבה פחות נשכנית, השוואתית וברורה, וכמעט כל מוצר זוכה ממנה לשבחים. כלומר, כל מוצר הוא "היי אנד", לא "מיד אנד" או "לו אנד". אז איך מבדילים בין היי אנד מהסוג שראוי יותר לתואר, נאמר, מיד אנד, מהיי אנד באמת? ממציאים "אולטרה היי אנד".
השכבה השנייה, כמו שציינו כאן רבים, היא אכן שיווקית.
השכבה השלישית נוגעת באזור מסוים בשכבה השנייה, אבל צריך להיזהר לא להכין משתיהן סלט מבולבל ומבלבל.
למרות כל מיני אמירות כאן, תחום האודיו מתפתח כל הזמן. זה נובע משילוב בין כל מיני התפתחויות טכנולוגיות בתחומים אחרים לבין, בעיקר, משוגעים לדבר, שעד שהשחזור לא יישמע לאוזניהם אחד לאחד כמו המקור הם לא ינוחו ולא ישקטו. לבי מלא הערכה אינסופית אליהם. ואין דרך עוקפת, לפחות לא ברמת הטכנולוגיה הנוכחית: כדי שמכשיר יתקרב לאידיאל של החולמים האלה, צריך המון השקעה. וכמובן, רובה המכריע מבחינה מוניטרית איננו עלות הרכיבים, אלא עלות המחקר והפיתוח, או אם תרצו, עלות הניסוי והטעייה.
השלב הבא הוא, ששם בחוץ צריכים לדעת על המוצר הזה. וכאן מתחיל השיווק. לכן המילה שיווק רחוקה מלהיות מילה גסה. היא מתחילה להיות כזאת בשני תנאים: כשאיש המכירות מפריז, וכשהקונה פותה (סגול מתחת לאות ת'). בהינתן איש מכירות הוגן וקונה בודק, הכול נח על מקומו בשלום.
לסיכום, הביטוי "אולטרה היי אנד" הוא התחליף העכשווי, וברוח התקופה, לביטוי הקודם "היי פיי". וכמו הביטוי "היי פיי" הוא בא לציין מאמץ – נואש – להשעיית השיפוט.
הראשונה היא סמנטית. מדובר במונח חדש יחסית. בעבר נהגו להשתמש בביטוי, המדויק יותר לטעמי, "היי-פיי" (High-fi). מה שמתחתיו כונה, בהתאם, מיד-פיי (Mid-fi) ולו-פיי (Low-fi). כשנכנס לאודיו הביטוי "היי אנד", זה היה כבר בשלב שבו העיתונות המקצועית נטתה להיות הרבה פחות נשכנית, השוואתית וברורה, וכמעט כל מוצר זוכה ממנה לשבחים. כלומר, כל מוצר הוא "היי אנד", לא "מיד אנד" או "לו אנד". אז איך מבדילים בין היי אנד מהסוג שראוי יותר לתואר, נאמר, מיד אנד, מהיי אנד באמת? ממציאים "אולטרה היי אנד".
השכבה השנייה, כמו שציינו כאן רבים, היא אכן שיווקית.
השכבה השלישית נוגעת באזור מסוים בשכבה השנייה, אבל צריך להיזהר לא להכין משתיהן סלט מבולבל ומבלבל.
למרות כל מיני אמירות כאן, תחום האודיו מתפתח כל הזמן. זה נובע משילוב בין כל מיני התפתחויות טכנולוגיות בתחומים אחרים לבין, בעיקר, משוגעים לדבר, שעד שהשחזור לא יישמע לאוזניהם אחד לאחד כמו המקור הם לא ינוחו ולא ישקטו. לבי מלא הערכה אינסופית אליהם. ואין דרך עוקפת, לפחות לא ברמת הטכנולוגיה הנוכחית: כדי שמכשיר יתקרב לאידיאל של החולמים האלה, צריך המון השקעה. וכמובן, רובה המכריע מבחינה מוניטרית איננו עלות הרכיבים, אלא עלות המחקר והפיתוח, או אם תרצו, עלות הניסוי והטעייה.
השלב הבא הוא, ששם בחוץ צריכים לדעת על המוצר הזה. וכאן מתחיל השיווק. לכן המילה שיווק רחוקה מלהיות מילה גסה. היא מתחילה להיות כזאת בשני תנאים: כשאיש המכירות מפריז, וכשהקונה פותה (סגול מתחת לאות ת'). בהינתן איש מכירות הוגן וקונה בודק, הכול נח על מקומו בשלום.
לסיכום, הביטוי "אולטרה היי אנד" הוא התחליף העכשווי, וברוח התקופה, לביטוי הקודם "היי פיי". וכמו הביטוי "היי פיי" הוא בא לציין מאמץ – נואש – להשעיית השיפוט.