michael123
חבר משקיען
- הודעות
- 9,746
- מעורבות
- 1,439
- נקודות
- 113
כי ככה זה עובד. יש סטנדרטים. ומי שצריך לתת את הציונים הללו הם מובילי דעת הקהל.
לא יודע אם 'צריך', כי אני מזמן לא מחזיק מאף 'מביל דעה'
אבל זה מה שקורה בפועל
כי ככה זה עובד. יש סטנדרטים. ומי שצריך לתת את הציונים הללו הם מובילי דעת הקהל.
זו בדיוק הנקודה.נשאלת השאלה מה "השם תואר" הזה
תורם לאותו אדם שרוכש אותו?
הרי להבדיל מרכב, או שעון יוקרה, אתה מניח
לרוב מוצר מכוער בתוך הבית, שאף אחד כמעט
לא מודע האם הוא עולה 1000 שח או 100k.
אז איפה פה ההיגיון?
האם היצרניות משתמשות בשמות אלה?
או שזה מגיע מהקהילה עצמה?
בסוף, בטח במחירים הללו, שם היצרן
ומוניטין שלו משחקים תפקיד מכריע
ביום מן הימים שארצה למכור ולהמשיך הלאה.
מה יתן לי איזה שם מפוצץ מחברת בוטיק
קטנה שאף אחד לא שמע עליה?
נשמע לי עפס הזוי קצת.
(ציטוט עצמי)רסיברים משנות השבעים תחילת השמונים אנלוגיים מדגמים בכירים של מרנץ וסנסוי היו פאר היצירה מושקעים מאוד מבחינת בניה ורכיבים ולא חשבו אפילו לקרוא להם היי-אנד.
היום כל מגבר וממיר בסיסיים מקבלים את התואר 'אודיופילים' תביא עשיריה (כמו שעולה מטבח ממוצע) ותרגיש ששיחקת אותה במגרש של הגדולים, אז מה הפלא שצריך להמציא מושגים חדשים כדי לבדל בין הרמות.
פתחתי מילון בהגדרה להיי אנד
High-end products, especially electronic products, are the most expensive of their kind.
...high-end personal computers and computer workstations.
Synonyms: deluxe, expensive, top-quality, top-notch [informal] More Synonyms of high-end
"לא מצאתי תקן" משום שאין דבר כזה, זו הגדרה שבאה לתאר מוצר יקר, נניח "אקסקלוסיבי" ומצומצם בייצור, או בעל איכות ייצור יוצאת דופן.
לפי ההגדרה לעיל מוצרים של חברות כמו אקיופייז ואזוטריק נכנסים בקלות להגדרה של מוצרי "אולטרה".
איכות הבניה והרכיבים הפנימיים במוצרי חברות אלו יכולים להעמיד בבושת פנים חברות ומוצרים רבים המתהדרים בכינוי "אולטרה היי אנד".
לא יודע אם 'צריך', כי אני מזמן לא מחזיק מאף 'מביל דעה'
אבל זה מה שקורה בפועל
אנחנו התקן, לא ויקיפדיה.
מרצדס, במוו,, רולס רוייס, ואחרות הרוויחו את המיתוג שלהן כיוקרתיות לאחר עשרות שנים של פיתוח מוצרים שהפכו לנחשקים בזכות ביצועים, פינוקים ושמירה על ערך. מליונים בעולם מוכנים לשלם תוספת משמעותית ולקנות אותם כדי ליהנות מאותם יתרונות ומהתדמית הנלווית שהיא תולדה של הישגים עקביים ומוכחים. קיה ואחרות עוד לא שם ומן הסתם יידרשו לדרך ארוכה כדי להגיע לשם (עפ' רוב באמצעות מותג נפרד מאותו הבית, כמו לקסוס של טויוטה - שכבר הצליחה, אינפינטי של ניסן - כנ"ל, אקורה של הונדה - כנ"ל, ג'נסיס של יונדאי - שעוד מנסה ואחרות).כן. יוקרה, פרמיום.
אז למה מרצדס היא פרמיום וקיה חדשה, עם מושבי עור חשמליים, מסאז׳ בכסא, מימדי ענק וכל התוספות האפשריות לא נחשבת לפרמיום?
ומדוע רנו, טיוטא, הונדה ועוד כל מיני מותגים חדשים של חברות ״מכוניות לעם״ מנסות להיכנס לקטגוריית הפרמיום?
ומהי מכונית מנהלים? מה מנהלתי בה? אם אתה רק לא מנהלים ירכשו אותה אז ישנו לה את הקטגוריה?
מה שאני אומר בעצם הוא שבשביל להיות היי אנד צריך סטנדרטים. האולטרה היי אנד ניכנס בשנים האחרונות עקב כמה מוצרים פסיכופטים במחירים בלתי שפויים. האם הם יותר טובים ממוצר שניכנס לקטגוריית היי אנד? לא בטוח. האם הם יקרים יותר? ברור. אחרת מה אולטרה בהם.
להיי אנד יש סטנדרט בשוק. זה מונח ישן שקיים בכל תחום. מבגדים ועד למזגנים.
ממה אתה רוצה שיתפרנסו יצרני כבלי החשמל האודיופילים? מוכרים לך כבל כזה באלפי שקלים שהוא בעצם סוג של פילטר\EQ ופתאום המערכת מצלצלת טוב, לא משנה שהרכיב שאליו מחובר הכבל נשמע שונה ממה שהתכוון המשורר.במשך השנים ובמיוחד בשרשורים מסוג זה, אני נתקל בלא מעט מרמור, כעס, אכזבה, "עשו לי, שתו לי", תסכול על מוצר שלא מקבלים לבדוק ובוכים בצד, ואז קל ללכלך על המוצר ועל היבואן, כאשר כל הדרך להבנה היא עקומה מהיסוד, נובע מחוסר הבנה, אך מרכיבים מערכת ומה הדגשים לבניית מערכת, נשענים על פירוטכניקה עלובה, או ציוד נלווה, שאם אותו אדם היה בונה את המערכת שלו כראוי מלחתכילה, לא היה צריך להשען על ציוד שבחר רק בגלל שם וארסנל שנים של וותק, וכל הזדמנות שיש רק מנסה לשנות את הצליל לחלוטין בשביל להצדיק את הרכישה, כאשר אם בפועל היה עושה זאת כראוי, היה שם play לאחר שהוציא מהארגז או קרטון פשוט במקרה הנל, ופשוט שוקע בהנאה לציוד והתוצאה שאותו בחר, אבל במקום מרגיש מחוסר בטחון מוחלט ומרמור אדיר והרבה אכזבה, לשנות כל שנייה את הוויסינג והתוצאה, ואחכ מקשקש ומקבל אישורים למיניהם מאנשי שוליים שלא קשורים בכלל לתחום.
לא נורא
בסוף יפול האסימון.
התחום פרוץ לגמרי מעט מאוד ציוד שווה מה שהוא עולה באמת, לא חסר כאלו שמבאים פלוני ב 5 ומוכרים ב 30(אמיתי). מנגד יש דברים שהם באמת יקרים כי זה מה שהם באמת שווים, צריך גם להבין שאנשים רוצים להרוויח ולא היו מביאים דברים שאין בהם בשר לרווח.
צריך הכל במידה, שיהיה רווח לכל השרשרת, אבל, במידה ולא בחזירות.
מנגד נוצר פה מצב שמביאים חברות שונות ומשונות שהצמידו להם ריטייל גבוהה, והמחיר שלהם תלוש מהמציאות ולא חסר דוגמאות כאלה, צריך לדעת לברור.
אתה יודע לשמוע מתי זה ממש טוב?אני בכלל בספק באם אנשים יודעים לשמוע מתי זה ממש טוב או סתם נוצץ ויקר ,יותר טוב תלמדו את זה ,ישנם כמה שמרככים הצליל (מעיין אופנה "מוזיקלית " ) עד שהזמרות הופכות לבריטון ואז מתהדרים שאפשר לשמוע שעות ,יש כאלו עם אובר בס שממסך הכל ,תוקעים סאבים בכל פינה ,יא אפקט וואו , אבל זה לא זה חברים יקרים ,אולטרה הייייייי אאאאנננננננדדד בכאילו
התחום פרוץ לגמרי מעט מאוד ציוד שווה מה שהוא עולה באמת, לא חסר כאלו שמבאים פלוני ב 5 ומוכרים ב 30(אמיתי). מנגד יש דברים שהם באמת יקרים כי זה מה שהם באמת שווים, צריך גם להבין שאנשים רוצים להרוויח ולא היו מביאים דברים שאין בהם בשר לרווח.
צריך הכל במידה, שיהיה רווח לכל השרשרת, אבל, במידה ולא בחזירות.
מנגד נוצר פה מצב שמביאים חברות שונות ומשונות שהצמידו להם ריטייל גבוהה, והמחיר שלהם תלוש מהמציאות ולא חסר דוגמאות כאלה, צריך לדעת לברור.
במקרה הנ"ל מדובר במילון Collins ולא בוויקיפדיה.
מילון מקבץ מילים ומסביר את משמעותן, בשפה נתונה או משפה לשפה ולא "אנחנו".
אשליה נחמדה אבל אין לה הרבה אחיזה במציאות, ולראיה ניתן לראות זאת במודעות המופיעות בלוח יד 2 (מכירה של ציוד "נחשק" שלא מזמן נרכש).ולכן, היי אנד בתחום האודיו לפחות, הוא משהו שקובע רק הקהל. החברה יכולה לנסות להשפיע על הקביעה שלו, אבל הקהל והמובילים שבו, הם המגדירים.
נדמה לי שתיארת את העולם המערבי צרכני ללא קשר לתחום..לפני כשבועיים המונים צעדו אחרי רב מבוגר שנפטר מן העולם, שמורשתו בין היתר הייתה בדיוק אנטי תיזה למה שתיארת. צניעות והסתפקות במועט. מים לחץ ולחם דוחק.מסכים גיא.
מחלקות השיווק הללו, בסופו של יום, גורמות לאנשים מסוימים נזק וזאת למה?
כי זה גורם לאנשים מסוימים, אשר גרים בחושות, נוסעים ברכבים מצ'וקמקים, עובדים בעבודות שוליות, עם משכורות מאוד בסיסיות, לקפוץ הרבה מעל היכולות הכלכליות שלהם, תוך שהם נכנסים לסחרור כלכלי, נאלצים להלוות כסף מחברים, להתחזות לבעלי מקצוע, כאשר הם מעולם לא למדו אותו, נאלצים להסתיר כספים בארונות חשמל , לחיות בפחד תמידי ולהסתיר מהנשים שלהם את חוסר האחריות שלהם.
כל זה שווה את זה?
הכל כדיי לפתוח פוסטים ולספר לכולם שקנית אולטרה דה אולטרה, מוצרי קצה שבעצם אף אחד לא שמע עליהם והם בעצם "קצה" ואולטרה רק בדמיון הפורה שלך?
להתחיל להסביר לאנשים שהמוצר הממוטה שלך יותר טוב משל כולם ואז להחליף למוצר ננסי ואז להגיד, רגע, זה בעצם יותר טוב מכולם ויש לו סאונד של ממוטה, למרות שהוא גמדי, כי הפיזיקה לא הגיעה עד אליי הביתה..
כל זאת, בזמן שמכרת לפני שקנית, שקנית לפני שמכרת, שעברת מ א', ל ב' , ל ג', ל ד', וחזרת ל א', אתה חי בתוך קרוסלה ומוצא את עצמך מתעורר ונרדם עם הלוחות של יד שנייה.
כל זאת למה?
כי אתה מושפע משיווק, מסיפורי גבורה על מוצרים שנולדו אתמול וימותו מחר, שמעולם בעצם לא הקשבת להם וכמו כל מוצר שאחזת בו, גם אותו תמכור במוקדם או במאוחר..
מחלקות השיווק הללו גורמות לחוסר נחת ולחוסר רוגע לאנשים וזה החלק העצוב בסיפור.
בסוף זה מוביל לטיפולים פסיכיאטרים והתמוטטות נפשית.
רן