שאלה: מאיזה מחיר אתה קובע שהציוד הוא אולטרה הי-אנד?


האם יש דבר כזה אולטרה הי-אנד:


  • Total voters
    13

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,746
מעורבות
1,439
נקודות
113
כי ככה זה עובד. יש סטנדרטים. ומי שצריך לתת את הציונים הללו הם מובילי דעת הקהל.

לא יודע אם 'צריך', כי אני מזמן לא מחזיק מאף 'מביל דעה'

אבל זה מה שקורה בפועל
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
נשאלת השאלה מה "השם תואר" הזה
תורם לאותו אדם שרוכש אותו?
הרי להבדיל מרכב, או שעון יוקרה, אתה מניח
לרוב מוצר מכוער בתוך הבית, שאף אחד כמעט
לא מודע האם הוא עולה 1000 שח או 100k.
אז איפה פה ההיגיון?
האם היצרניות משתמשות בשמות אלה?
או שזה מגיע מהקהילה עצמה?

בסוף, בטח במחירים הללו, שם היצרן
ומוניטין שלו משחקים תפקיד מכריע
ביום מן הימים שארצה למכור ולהמשיך הלאה.

מה יתן לי איזה שם מפוצץ מחברת בוטיק
קטנה שאף אחד לא שמע עליה?

נשמע לי עפס הזוי קצת.
זו בדיוק הנקודה.

חברות, יעני בוטיק חחח, שלא ברור בכלל מאיפה הן , מי עומד מאחוריהן, מה העתיד שלהן ומה החוסן הכלכלי שלהן, הכל מלבד השקעה מאסיבית בשיווק.

יש אפילו עננה כבדה סביב מקום הייצור שלהם. הכל לוט בערפל.

ואז מגיע הקונה, סליחה הכבש, ומתחיל לתת למוצר שמות תואר מפוצצים על משהו שהוא בעצם NoName , בגלל חוסר הביטחון שטבוע בו, באישיות שלו.

אחרי שמסבירים לו שעבדו עליו , פעם נוספת והוא לקח שוב הלוואות ונכנס לסחרור כספי סתם, כי אין לו את ההבנה הנדרשת, המוצר מוצא את עצמו כרגיל בלוחות..
והוא הופך ליקיר היבואנים.

וכך אנשים עוברים ממוצרים ענקיים למוצרים גמדיים, עושים ימינה, אחורה, למטה, קדימה..

הכל בגלל מערכות שיווק מתוחכמות.

רן
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
רסיברים משנות השבעים תחילת השמונים אנלוגיים מדגמים בכירים של מרנץ וסנסוי היו פאר היצירה מושקעים מאוד מבחינת בניה ורכיבים ולא חשבו אפילו לקרוא להם היי-אנד.
היום כל מגבר וממיר בסיסיים מקבלים את התואר 'אודיופילים' תביא עשיריה (כמו שעולה מטבח ממוצע) ותרגיש ששיחקת אותה במגרש של הגדולים, אז מה הפלא שצריך להמציא מושגים חדשים כדי לבדל בין הרמות.
(ציטוט עצמי)

מזל שיש פה תגובות שדומות לשלי מפעמים קודמות, לא הייתי רוצה להיחשב ל"איש קטן ומוריד" כפי שכינו אותי.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,903
מעורבות
2,635
נקודות
113
במשך השנים ובמיוחד בשרשורים מסוג זה, אני נתקל בלא מעט מרמור, כעס, אכזבה, "עשו לי, שתו לי", תסכול על מוצר שלא מקבלים לבדוק ובוכים בצד, ואז קל ללכלך על המוצר ועל היבואן, כאשר כל הדרך להבנה היא עקומה מהיסוד, נובע מחוסר הבנה, אך מרכיבים מערכת ומה הדגשים לבניית מערכת, נשענים על פירוטכניקה עלובה, או ציוד נלווה, שאם אותו אדם היה בונה את המערכת שלו כראוי מלחתכילה, לא היה צריך להשען על ציוד שבחר רק בגלל שם וארסנל שנים של וותק, וכל הזדמנות שיש רק מנסה לשנות את הצליל לחלוטין בשביל להצדיק את הרכישה, כאשר אם בפועל היה עושה זאת כראוי, היה שם play לאחר שהוציא מהארגז או קרטון פשוט במקרה הנל, ופשוט שוקע בהנאה לציוד והתוצאה שאותו בחר, אבל במקום מרגיש מחוסר בטחון מוחלט ומרמור אדיר והרבה אכזבה, לשנות כל שנייה את הוויסינג והתוצאה, ואחכ מקשקש ומקבל אישורים למיניהם מאנשי שוליים שלא קשורים בכלל לתחום.

לא נורא
בסוף יפול האסימון.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
פתחתי מילון בהגדרה להיי אנד

High-end products, especially electronic products, are the most expensive of their kind.
...high-end personal computers and computer workstations.
Synonyms: deluxe, expensive, top-quality, top-notch [informal] More Synonyms of high-end

"לא מצאתי תקן" משום שאין דבר כזה, זו הגדרה שבאה לתאר מוצר יקר, נניח "אקסקלוסיבי" ומצומצם בייצור, או בעל איכות ייצור יוצאת דופן.
לפי ההגדרה לעיל מוצרים של חברות כמו אקיופייז ואזוטריק נכנסים בקלות להגדרה של מוצרי "אולטרה".
איכות הבניה והרכיבים הפנימיים במוצרי חברות אלו יכולים להעמיד בבושת פנים חברות ומוצרים רבים המתהדרים בכינוי "אולטרה היי אנד".

אנחנו התקן, לא ויקיפדיה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,097
מעורבות
3,093
נקודות
113
אנחנו התקן, לא ויקיפדיה.

במקרה הנ"ל מדובר במילון Collins ולא בוויקיפדיה.
מילון מקבץ מילים ומסביר את משמעותן, בשפה נתונה או משפה לשפה ולא "אנחנו".
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
כן. יוקרה, פרמיום.

אז למה מרצדס היא פרמיום וקיה חדשה, עם מושבי עור חשמליים, מסאז׳ בכסא, מימדי ענק וכל התוספות האפשריות לא נחשבת לפרמיום?
ומדוע רנו, טיוטא, הונדה ועוד כל מיני מותגים חדשים של חברות ״מכוניות לעם״ מנסות להיכנס לקטגוריית הפרמיום?

ומהי מכונית מנהלים? מה מנהלתי בה? אם אתה רק לא מנהלים ירכשו אותה אז ישנו לה את הקטגוריה?

מה שאני אומר בעצם הוא שבשביל להיות היי אנד צריך סטנדרטים. האולטרה היי אנד ניכנס בשנים האחרונות עקב כמה מוצרים פסיכופטים במחירים בלתי שפויים. האם הם יותר טובים ממוצר שניכנס לקטגוריית היי אנד? לא בטוח. האם הם יקרים יותר? ברור. אחרת מה אולטרה בהם.

להיי אנד יש סטנדרט בשוק. זה מונח ישן שקיים בכל תחום. מבגדים ועד למזגנים.
מרצדס, במוו,, רולס רוייס, ואחרות הרוויחו את המיתוג שלהן כיוקרתיות לאחר עשרות שנים של פיתוח מוצרים שהפכו לנחשקים בזכות ביצועים, פינוקים ושמירה על ערך. מליונים בעולם מוכנים לשלם תוספת משמעותית ולקנות אותם כדי ליהנות מאותם יתרונות ומהתדמית הנלווית שהיא תולדה של הישגים עקביים ומוכחים. קיה ואחרות עוד לא שם ומן הסתם יידרשו לדרך ארוכה כדי להגיע לשם (עפ' רוב באמצעות מותג נפרד מאותו הבית, כמו לקסוס של טויוטה - שכבר הצליחה, אינפינטי של ניסן - כנ"ל, אקורה של הונדה - כנ"ל, ג'נסיס של יונדאי - שעוד מנסה ואחרות).

גם באודיו זה כך וכפי שכבר נכתב כאן יש חברות שלא צריכות את ההמצאה של "אולטרה היי אנד" כי ברור שהן כאלה, ולא מאתמול. יש הרי מותגים באודיו שאף אחד כאן לא ידלג על החדרים שלהם בתערוכה ותמיד ישמח ללכת לשמוע אצל מישהו שהתחדש. לכולם ברור במי מדובר וגם אם מישהו לא אוהב את התוצרת שלהם, הוא יודע היטב שאלה חברות מובילות עם מסורת מוכחת של הצלחות.

לעומת זאת יש מקרים של אנשי שיווק ומכירות שמנסים להפוך מותגים שלא נחשבים ליוקרה לכאילו כאלה על ידי המצאות מקוריות כמו למשל "מכוניות מנהלים" שזו המצאה ישראלית של מי שלקחו רכבי 1.6 ליטר ובהמשך 2.0 ליטר כמו מזדה 6 או הונדה אקורד - מכוניות משפחתיות במרבית העולם - וניסו לשווק אותן כ"מכוניות מנהלים", רק כי הן גדולות מעט יותר מהדגם הפופולרי שמתחת להן. לזה אני קורא חרטבונה, וזה בדיוק כמו ההגדרה החלולה של "אולטרה היי אנד" שצמחה כאן על ידי משווקים ויבואנים.

בניגוד לטענה שלך, להיי אנד אין סטנדרט בשוק, ונדמה לי שבאודיו בכלל אין סטנדרט לכלום.
התחום מאוד פרוץ ולפרצה הגדולה הזו נכנסים יצרנים ואנשי שיווק ממולחים, כדי לקדם מכירות ולייצר תדמית שאין בהכרח קשר בינה לבין האיכות של המוצר הסופי. צר לי אבל זו בדיוק ההגדרה של "עבודה בעיניים".

אני חושב שמובילי דעה בתחום, לרבות כותבים וסוקרים צריכים להיזהר מאוד בתחום האפור הזה ולא למהר להגדיר מוצרים בשמות תואר שאין מאחוריהם שום דבר מוסכם, אלא בראשו של אותו מוביל דעה/ סוקר/ ממליץ, בוודאי בראשו של היבואן או היצרן שמנסה לדחוף את המוצר.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
במשך השנים ובמיוחד בשרשורים מסוג זה, אני נתקל בלא מעט מרמור, כעס, אכזבה, "עשו לי, שתו לי", תסכול על מוצר שלא מקבלים לבדוק ובוכים בצד, ואז קל ללכלך על המוצר ועל היבואן, כאשר כל הדרך להבנה היא עקומה מהיסוד, נובע מחוסר הבנה, אך מרכיבים מערכת ומה הדגשים לבניית מערכת, נשענים על פירוטכניקה עלובה, או ציוד נלווה, שאם אותו אדם היה בונה את המערכת שלו כראוי מלחתכילה, לא היה צריך להשען על ציוד שבחר רק בגלל שם וארסנל שנים של וותק, וכל הזדמנות שיש רק מנסה לשנות את הצליל לחלוטין בשביל להצדיק את הרכישה, כאשר אם בפועל היה עושה זאת כראוי, היה שם play לאחר שהוציא מהארגז או קרטון פשוט במקרה הנל, ופשוט שוקע בהנאה לציוד והתוצאה שאותו בחר, אבל במקום מרגיש מחוסר בטחון מוחלט ומרמור אדיר והרבה אכזבה, לשנות כל שנייה את הוויסינג והתוצאה, ואחכ מקשקש ומקבל אישורים למיניהם מאנשי שוליים שלא קשורים בכלל לתחום.

לא נורא
בסוף יפול האסימון.
ממה אתה רוצה שיתפרנסו יצרני כבלי החשמל האודיופילים? מוכרים לך כבל כזה באלפי שקלים שהוא בעצם סוג של פילטר\EQ ופתאום המערכת מצלצלת טוב, לא משנה שהרכיב שאליו מחובר הכבל נשמע שונה ממה שהתכוון המשורר.
 
נערך לאחרונה ב:

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,507
מעורבות
524
נקודות
113
התחום פרוץ לגמרי מעט מאוד ציוד שווה מה שהוא עולה באמת, לא חסר כאלו שמבאים פלוני ב 5 ומוכרים ב 30(אמיתי). מנגד יש דברים שהם באמת יקרים כי זה מה שהם באמת שווים, צריך גם להבין שאנשים רוצים להרוויח ולא היו מביאים דברים שאין בהם בשר לרווח.
צריך הכל במידה, שיהיה רווח לכל השרשרת, אבל, במידה ולא בחזירות.
מנגד נוצר פה מצב שמביאים חברות שונות ומשונות שהצמידו להם ריטייל גבוהה, והמחיר שלהם תלוש מהמציאות ולא חסר דוגמאות כאלה, צריך לדעת לברור.
 

נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
התחום פרוץ לגמרי מעט מאוד ציוד שווה מה שהוא עולה באמת, לא חסר כאלו שמבאים פלוני ב 5 ומוכרים ב 30(אמיתי). מנגד יש דברים שהם באמת יקרים כי זה מה שהם באמת שווים, צריך גם להבין שאנשים רוצים להרוויח ולא היו מביאים דברים שאין בהם בשר לרווח.
צריך הכל במידה, שיהיה רווח לכל השרשרת, אבל, במידה ולא בחזירות.
מנגד נוצר פה מצב שמביאים חברות שונות ומשונות שהצמידו להם ריטייל גבוהה, והמחיר שלהם תלוש מהמציאות ולא חסר דוגמאות כאלה, צריך לדעת לברור.

נכון.

אני בעד להוציא כסף בתחום הזה, למה לא בעצם?

אם אתה יכול להרשות לעצמך וזה לא בא על
חשבון דברים אחרים, אתה לא נאלץ לקחת הלוואות, לחיות בשקר מול בת הזוג שלך וקיימת סוג של פרופורציה בין רמת החיים היום יומית שלך לרמת הרכישות שאתה עושה...

אז למה לא?

ככל שזה נשמע קלישאתי, חיים רק פעם אחת ואנחנו כאן גם להנות.

הנקודה היא, האם אותן רכישות צריכות להתבצע על סמך שמות תואר מפוצצים שהוצמדו לכל מיני מוצרים וחברות שונות ( לרוב מטעמים שיווקיים גרידא), או שמא זה צריך להתבצע באמצעות בדיקות מעמיקות, שווט אאוטים קפדניים, ללא כחל ושרק, ללא שום העדפה מראש..

שווט אאוטים שיבהירו שלא כל הנוצץ זהב, לא כל אמירות "הקצה" הן נכונות..

....ומצד שני, יכולות להבהיר, כי יש אכן מוצרים יקרים שנותנים את האקסטרה הזה, ששווה לעבוד עבורם קשה ולרכוש אותם.

רן
 

Ls77

אוהב את התחום
הודעות
207
מעורבות
81
נקודות
28
אני שותף לדעתו של Takeone.
אודיו, או בכלל חוש השמיעה, זה תחום מאוד
אפור ללא שום פיקוח רציני.
מה שעושה Amir, או דלהסלה, כדי להלחם
בכל מיני גנבי דעת וכסף מבחינתי מבורך.
רק מה לעשות.. זה לא משרת את כולם.

איך יכול להיות שבתחום האודיו ישנן אלפי
או עשרות אלפי חברות שמייצרות אין ספור
מוצרים, שכל אחד אמור להביא לך את הזמר
או הנגן בצורה "שלא שמעת" לסלון, כל שדרוג
מביא עמו "מהפכה של ממש ", אבל בתחום
הווידאו למשל.. נאדה. למה?
מדוע lg, sony, פנסיוניק ואולי עוד חברה אחת
או שתיים, מובילות תחום של מיליארדים
ואף אחד לא זקוק לאלפי חברות מתחרות?
כי וידאו זה תחום שאתה לא יכול "לעבוד "
על הלקוח. אין פה" רומנטיקה ".
אותו כנל מקרנים.
יש sony, jvc, אפסון. בזה בגדול זה נגמר.
אין שם מיליוני כבלים שעושים מהפכות.
ואין שם כבל חשמל מיוחד למקרן שאמור
להביא איתו "תמונה אחרת ".
מדוע?
 

Tom97

אוהב את התחום
הודעות
80
מעורבות
14
נקודות
8
אני בכלל בספק באם אנשים יודעים לשמוע מתי זה ממש טוב או סתם נוצץ ויקר ,יותר טוב תלמדו את זה ,ישנם כמה שמרככים הצליל (מעיין אופנה "מוזיקלית " ) עד שהזמרות הופכות לבריטון ואז מתהדרים שאפשר לשמוע שעות ,יש כאלו עם אובר בס שממסך הכל ,תוקעים סאבים בכל פינה ,יא אפקט וואו , אבל זה לא זה חברים יקרים ,אולטרה הייייייי אאאאנננננננדדד בכאילו
אתה יודע לשמוע מתי זה ממש טוב?
נכון לרגע זה ובזהירות אני אומר שתרשה לי להטיל ספק בשמיעה שלך, בתור אחר שנפלה לו הלסת מרמקולים של 18 אלף דולר שאיפושהו משווה אותם לרמקולים שעולים לפחות כפול 5.
(וכן שמעתי את הרמקולים הנל בכמה הזדמניות עם כמה שילובים).
אבל בלי קשר, מה שרשמתה למעלה נכון.
 

נערך לאחרונה ב:

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,903
מעורבות
2,635
נקודות
113
התחום פרוץ לגמרי מעט מאוד ציוד שווה מה שהוא עולה באמת, לא חסר כאלו שמבאים פלוני ב 5 ומוכרים ב 30(אמיתי). מנגד יש דברים שהם באמת יקרים כי זה מה שהם באמת שווים, צריך גם להבין שאנשים רוצים להרוויח ולא היו מביאים דברים שאין בהם בשר לרווח.
צריך הכל במידה, שיהיה רווח לכל השרשרת, אבל, במידה ולא בחזירות.
מנגד נוצר פה מצב שמביאים חברות שונות ומשונות שהצמידו להם ריטייל גבוהה, והמחיר שלהם תלוש מהמציאות ולא חסר דוגמאות כאלה, צריך לדעת לברור.

צודק לגמרי
אגב ואפרופו

משהו שמאוד תמוה לי
לא מובן לי
אולי תסביר לי מההגיון שלך מפני שאני לא מצליח להבין זאת או את הלוגיקה שבדבר
אולי התופעה נובעת מאיזו מגבלה בריאותית (לא צחוק)

נניח מצב של בחירה של ציוד שעולה לא מעט (ואפילו יקר (מאוד יחסית)
בחרת במוצר, השקעת במיטב כספך
אפילו נעשה השוואות (או סוג של...) נבחר המוצר הנכסף ושכה השתקקת אליו, אהבת את החותם שלו, אהבת את ההתנהגות שלו ולמעשה אהבת אץ התוצאה שלו המאוד ייחודי

ואז

נניח אותו משתמש, פשוט משנה לו 180 מעלות את החותם שלו
את ההתנהגות שלו
את הדבר שכה אהב,

אולי בדיעבד לא כזה אהב ורק רכש כדי לספר לחבר'ה
וואלה צמח לי בעוד 3 סמ.

אבל מה בתוך תוכו
הוא לא מסוגל לשמוע אצלו

ואז פונה לפירוטכניקה, וכל מני אפקטים למינהם, מוסיף מוצרים חיצוניים לנסות לביית ולשלוט על מוצר שכבר התרחק שנות אור מאותו מוצר כביכול שאהב,
כל רגע פנאי שיש לו (כנראה שיש לו הרבה) לא מפסיק לשנות ועוד יותר לסחוט החוצה את כל מה שהחברה כה מתגאה בו וזה המוצר הסופי,

למה לא לרכוש
לחבר
לשים PLAY
לקחת כוסית יין או ברנדי טוב
לשבת ולהנות.

זה עבר מרוגע ושלמות מהמוצר של PLUG N PLAY
לרדיפה אין סופית אחר תיקון טעויות ותחושה של חוסר שקט תמידי.

השאלה ששאלת למה מלחתכילה לרכוש ציוד יקר ולמעשה לא לשמוע אותו אך שהיצרן התכוון?
תוהה זאת לעצמי

למה לא לרכוש נניח איזה מגבר סטיראו חביב של נניח ROTEL MICHI נחמד
ורמקולים יעילים, נצילים ובעלי ניטרליות ככל הניתן

ואז על BLANK יחסית
לשנות לפי הרצון.

הרבה הרבה יותר חכם ונבון
כי הדרך השנייה
שוב לא שופט
אבל טיפשית ומגוכחת

חבל.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
במקרה הנ"ל מדובר במילון Collins ולא בוויקיפדיה.
מילון מקבץ מילים ומסביר את משמעותן, בשפה נתונה או משפה לשפה ולא "אנחנו".

לא חשוב מאיפה זה בא. אתן לך דוגמא. סקרתי בעבר רמקולים שעשו הכל בשביל להיות היי אנד. אפילו הזכירו את וילסון כחלק מהתחרות מבחינתם. חברה חדשה, עם תג מחיר משמעותי לשנים ההם. סקרתי, נשמע בינוני, אחרי שנים לא רבות נסגרה.

אתה יודע כמה יצרנית לא הצליחו להתקבל למועדון ההיי אנד האודיופילי כי הם פשוט לא היו טובים מספיק? מדוע? כי אנחנו, הקהל, המאזינים הם האנשים ששמים את החותמת על מוצר ולא החברה עצמה. היא יכולה לקשקש כמה שהיא רוצה, אם המוצר שלה לא בסטנדרטים אז הוא פשוט לא יהיה.

ולכן, היי אנד בתחום האודיו לפחות, הוא משהו שקובע רק הקהל. החברה יכולה לנסות להשפיע על הקביעה שלו, אבל הקהל והמובילים שבו, הם המגדירים.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
פוסט מרתק ומבורך לדעתי .

הרבה שאלות נשאלות ובצדק.



באשר ל היי אנד ביחס לאולטרה היי אנד ,לטעמי מדובר בשתי קטגוריות שונות לקהל שונה – אין קשר כמובן לתוצאה הסונית :



מוצא את הכתבה הזו יעילה ביותר לעניין זה:

https://www.soundstageultra.com/ind...he-pursuit-of-hi-fi-are-two-different-hobbies



צריך גם לקחת בחשבון שגמרים של מוצר (תומר הביא דוגמא יפה ) – עולים הון ליצרן ביחס לשאר הרכיבים. יש כאלה שזה עושה להם את זה – אחרת לא היו נוצרים מוצרים כאלה.

מחקר ופיתוח – לא רואה יותר מדי כאלה בחברות אולטרה . דווקא אלו החברות שמתחרות בנתח שוק הגדול יותר שבו מתבצע יותר מחקר ופיתוח בהפרש אדיר .

דרייברים הכי יקרים נרכשים מהמדף ,קופסא מהממת להצדקת המחיר ,קרוס יקר - ישמע דיי טוב ,צריך להיות גאון לטעות פה.

פריצות הדרך מתבצעות בחברות שנמצאות בשוק אגרסיבי יותר,מפני שהם מוכרות "רק סאונד" – הן לא נוצצות ותג המחיר שלהם סביר יחסית. יש המון כאלו – מה יבדל אותן ?

רק סאונד יוצא דופן .אין להם נשק אחר .



יש גם החלטה של חברה האם היא מתכננת למכור 800 זוגות בשנה או 12 – זה כמובן משפיע על העלות והתמחור- רווחיות פר מכירה .



באשר לסטנדרזיציה של תקנים – יש בהחלט מספר תקנים .ניסיתי להעלות אחד מהם לפני כמה חודשים למודעות וחטפתי על הראש,לכן אין טעם להיכנס לזה שוב.

באשר לנתונים טכניים – ככל שהמחיר עולה לרוב האינפורציה ומעטפת הסודיות עולה -נקודה למחשבה.

רמקול – מגבר מומלץ החל מ 10 וואט – מה אני אמור לעשות עם זה ?

בסופו של יום בשנה האחרונה ,נתקלתי בהמון דברים ,מקרים,סיטואציות בהן דעה קדומה כגון : ארץ יצור,מחיר נמוך מדי ועוד כל מיני דברים נוספים גורמים לאדם לשלול מוצר עוד לפני ששמע אותו. אם הוא כבר מגיע לשמיעה – הרי דינה נחרץ מראש.

נתקלתי גם במצבים שאנשים לא קנו מוצר שנשמע להם מדהים -רק בגלל שהמחיר הנמוך הפריע.



היו גם מקרים הפוכים שכן הוכיחו שמדובר באדם שרק סאונד מעניין אותו ולא עניין אותו דבר חוץ ממוזיקה ואיך היא נשמעת בחדרו (עבורו).

לכן יש לבדל בין אודיופליה למותגפיליה (יש מילה כזו ?) .

אנשים בהחלט שופטים "סאונד" עם העיניים,המחיר,ארץ יצור וכו וכו – דבר שבעיני בשנת 2022 – לא צריך להיות קיים יותר ,במיוחד לאור האינפורציה העצומה הנמצאת ברשת.

אני גם כמו אלדר ,מוצא שהרבה אנשים נשאבים לחותם צליל מסוים וזה בסדר גמור ,זכותם לעשות מה שטוב להם ולברוח מהטבעי.

הטבעי מחייב לעבוד מאוד קשה ,בבחירת ציוד,התאמה עד רמת הכבל הדיגטלי (שכן מאוד משפיע ) ,ואין קיצורי דרך.

הטבעי גם אומר – לא כל הקלטה תשמע טוב ,לא כל זמרת תשמע כמו פאברוטי ולא הכל יהיה עם המון באס ומשקל( מפני שזו ההקלטה)

הכל יהיה פשוט טבעי – כפי שהוקלט.

שם אני מוצא את הרגש שלי.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,097
מעורבות
3,093
נקודות
113
ולכן, היי אנד בתחום האודיו לפחות, הוא משהו שקובע רק הקהל. החברה יכולה לנסות להשפיע על הקביעה שלו, אבל הקהל והמובילים שבו, הם המגדירים.
אשליה נחמדה אבל אין לה הרבה אחיזה במציאות, ולראיה ניתן לראות זאת במודעות המופיעות בלוח יד 2 (מכירה של ציוד "נחשק" שלא מזמן נרכש).

בני אדם (גם אודיופילים) מושפעים משיווק במדיה, פרסומות, מובילי דעה, כתבות, חשיפה באתרים, דעות, אמונות, מוניטין, גאוות בעלות ועוד... שיווק אודיו אינו שונה משיווק מוצרים אחרים.
 
נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
מסכים גיא.

מחלקות השיווק הללו, בסופו של יום, גורמות לאנשים מסוימים נזק וזאת למה?

כי זה גורם לאנשים מסוימים, אשר גרים בחושות, נוסעים ברכבים מצ'וקמקים, עובדים בעבודות שוליות, עם משכורות מאוד בסיסיות, לקפוץ הרבה מעל היכולות הכלכליות שלהם, תוך שהם נכנסים לסחרור כלכלי, נאלצים להלוות כסף מחברים, להתחזות לבעלי מקצוע, כאשר הם מעולם לא למדו אותו, נאלצים להסתיר כספים בארונות חשמל , לחיות בפחד תמידי ולהסתיר מהנשים שלהם את חוסר האחריות שלהם.

כל זה שווה את זה?

הכל כדיי לפתוח פוסטים ולספר לכולם שקנית אולטרה דה אולטרה, מוצרי קצה שבעצם אף אחד לא שמע עליהם והם בעצם "קצה" ואולטרה רק בדמיון הפורה שלך?

להתחיל להסביר לאנשים שהמוצר הממוטה שלך יותר טוב משל כולם ואז להחליף למוצר ננסי ואז להגיד, רגע, זה בעצם יותר טוב מכולם ויש לו סאונד של ממוטה, למרות שהוא גמדי, כי הפיזיקה לא הגיעה עד אליי הביתה..:)

כל זאת, בזמן שמכרת לפני שקנית, שקנית לפני שמכרת, שעברת מ א', ל ב' , ל ג', ל ד', וחזרת ל א', אתה חי בתוך קרוסלה ומוצא את עצמך מתעורר ונרדם עם הלוחות של יד שנייה.

כל זאת למה?

כי אתה מושפע משיווק, מסיפורי גבורה על מוצרים שנולדו אתמול וימותו מחר, שמעולם בעצם לא הקשבת להם וכמו כל מוצר שאחזת בו, גם אותו תמכור במוקדם או במאוחר..

מחלקות השיווק הללו גורמות לחוסר נחת ולחוסר רוגע לאנשים וזה החלק העצוב בסיפור.

בסוף זה מוביל לטיפולים פסיכיאטרים והתמוטטות נפשית.

רן
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
מסכים גיא.

מחלקות השיווק הללו, בסופו של יום, גורמות לאנשים מסוימים נזק וזאת למה?

כי זה גורם לאנשים מסוימים, אשר גרים בחושות, נוסעים ברכבים מצ'וקמקים, עובדים בעבודות שוליות, עם משכורות מאוד בסיסיות, לקפוץ הרבה מעל היכולות הכלכליות שלהם, תוך שהם נכנסים לסחרור כלכלי, נאלצים להלוות כסף מחברים, להתחזות לבעלי מקצוע, כאשר הם מעולם לא למדו אותו, נאלצים להסתיר כספים בארונות חשמל , לחיות בפחד תמידי ולהסתיר מהנשים שלהם את חוסר האחריות שלהם.

כל זה שווה את זה?

הכל כדיי לפתוח פוסטים ולספר לכולם שקנית אולטרה דה אולטרה, מוצרי קצה שבעצם אף אחד לא שמע עליהם והם בעצם "קצה" ואולטרה רק בדמיון הפורה שלך?

להתחיל להסביר לאנשים שהמוצר הממוטה שלך יותר טוב משל כולם ואז להחליף למוצר ננסי ואז להגיד, רגע, זה בעצם יותר טוב מכולם ויש לו סאונד של ממוטה, למרות שהוא גמדי, כי הפיזיקה לא הגיעה עד אליי הביתה..:)

כל זאת, בזמן שמכרת לפני שקנית, שקנית לפני שמכרת, שעברת מ א', ל ב' , ל ג', ל ד', וחזרת ל א', אתה חי בתוך קרוסלה ומוצא את עצמך מתעורר ונרדם עם הלוחות של יד שנייה.

כל זאת למה?

כי אתה מושפע משיווק, מסיפורי גבורה על מוצרים שנולדו אתמול וימותו מחר, שמעולם בעצם לא הקשבת להם וכמו כל מוצר שאחזת בו, גם אותו תמכור במוקדם או במאוחר..

מחלקות השיווק הללו גורמות לחוסר נחת ולחוסר רוגע לאנשים וזה החלק העצוב בסיפור.

בסוף זה מוביל לטיפולים פסיכיאטרים והתמוטטות נפשית.

רן
נדמה לי שתיארת את העולם המערבי צרכני ללא קשר לתחום..לפני כשבועיים המונים צעדו אחרי רב מבוגר שנפטר מן העולם, שמורשתו בין היתר הייתה בדיוק אנטי תיזה למה שתיארת. צניעות והסתפקות במועט. מים לחץ ולחם דוחק.

אבל... בתוך עמינו אנחנו חיים, ומה שעבורך רציונאלי לשני פנטזיונרי ( 800 שח על גינס, למה מי מת???) לכן נדמה לי שהדיון נלקח למחוזות הפילוסופיה והמוסר, כאשר בסך הכל מדובר בשאלה פשוטה שאינה תלויית משתמש- מה זה אולטרא אודיו? מה המבדיל המהותי שהופך את האולטרא לשונה ונבדל.
אני כרגע מסייע לחבר לבנות מערעת, הוא אינו אודיופיל ומידי פעם זורק לי שמות חברות ואו מוצרים וקישורים...יצא לי אינטואיטיבית לכנות מספר מוצרים כאולטרא...אני רק עדיין מחפש,עם עצמי מה גרם לכך. מחיר? מוניטין? איזוטריות? הכל?
 

נערך לאחרונה ב:

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,903
מעורבות
2,635
נקודות
113
אפרופו

ציודפיליה

הבעיה הכי גדולה בעיניי,
שרוכשים מותג "בעל שם" עם 500 שנות עבדות ויציאת מצרים,
כאשר בפועל בכלל לא מתחברים אליו, ולמעשה סתם נרכש, בעיקר בגלל שאמרו לו לפני ששומעים יותר טוב מהציוד הנחות שהיה עוד לפני, אותו משתמש (מקרה אמיתי) בחוסר בטחון, חייב את ההסכמתם של המועצה, בכדי שיעיז לעשות צעד כזה או אחר ולבסוף לרכוש,

אבל אוי ואבוי כאשר נמצא לבד, מבין כמה איום ונורא זה נשמע ופונה לתחום הקוסמות והאפקטים, ככ מבאוס מאך ששומעים ובוחר לשנות את התוצאה (סתם כי מתחשק) 180 מעלות, ומנסים לייצר איזו תוצאה עם אפקטים (רמקולי סראוונד בסטיראו, סאבים )
ופתרון ארטלראי
לפורמט כה מסודר, נקי ופשוט שנקרא דו ערוצי.

ובוחר ב דו ערוצי (סוג של) עם אפקטים כמו שהיה פעם בימאהה רק יקר יותר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור