AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,909
- מעורבות
- 2,931
- נקודות
- 113
10 דיבי בבאס זה לא הרבה, ושאלה אם זה משהו שראו בניסויי המעבדה שאליהם התייחסת, או שיש לקוחות שרוצים הדגשה מעל 5 דיבי. עד עכשיו בכל השיחות והפוסטים התייחסת רק לקו יחיד בשיפוע קטן. אם אתה משנה את התיאור באופן דינמי לפי הוויכוחים בפורום זה עניין אחר.וזה שוב - לא הובן נכון על ידך.
הקוו לא מתון בכלל - לפעמים יש הדגשה של 10 די בי בבאס - אני משתמש בזה המון כל עוד הציוד מאפשר וברוב המקרים הוא לא מאפשר אבל המגמה נשארת.אם הציוד מאפשר לי את זה ב 20 הרץ ארצה הרבה יותר - אבל אין שם כמעט חומר (במוזיקה) ובקלונוע זה מדהים שיש מערכת שמאפשרת את זה אבל לרוב אין וצרי מספר גדול של סאבים כדי ליצר את זה.
אתה צריך להתייחס לעןוצמות של 85-80 די בי בערך -ששם רוב השמיעה מתבצעת,ככל שאתה עולה - או יורד -העקומה הרצויה משתנה בהתאם .שמתייחסים לעוצמת האזנה מסוימת - כיול אמיתי ומדיוק יכלול גרף אחר לכל עוצמת האזנה שמתחקה אחרי מה שאפשר .
תוכנות כמו ACCURATE או CARMA - כוללת כבר EQUAL LOUDNESS COMPENSENTION כבילט אין בתוכם - העקומה משתנה כתלות בווליום.
אגב,הגרף שצריפת ממחקר שבוצע משנות ה30 -כבר לא רלוונטי.הוא התעדכן
בווליום מאוד נמוך למשך אתה כן רוצה הדגשה דיי פראית.
הקוו יורד מפני
אני יודע שהגרף מתעדכן, אבל רציתי רק להביא את העיקרון, לא את הגרף המעודכן ביותר. דרך אגב, זה לא משנות ה-30 אלא מעודכן ל-2003.
נושא שיחתנו היה למה לכוון את הטיפול האקוסטי, פאסיבי ו/או אקטיבי, בחדר נתון, וכל הזמן טענת שזה קו ישר אבל אלכסוני, עם הדגשה קטנה בבאס והנחתה קטנה בגבוהים, שזה לא כמו בעקומות equal loudness contour, ששם זה לא קו ישר, ויש הדגשות גדולות גם בבאס וגם בגבוהים.
זה נחמד מאוד לקבל התאמת הגרף לפי הווליום בהתאמה לעקומת הנ"ל -- זה מאפשר לשמוע את אותה רמת באס וגבוהים גם בווליום נמוך, אבל זה feature אחר, שאינו קשור לטיפול האקוסטי, אלא עיבוד נוסף של הסיגנל.
היה לי פעם מגבר של ימאהה שלא היה לו כפתור לחיצה של לאודנס כן/לא, אלא כפתור מסתובב. היית מכוון את הווליום שבו אתה שומע בעקרון עם כפתור הווליום הרגיל, הלינארי, ומחליש בעזרת כפתור הלאודנס, שהיה מדגיש גם באסים וגם גבוהים ככל שהווליום ירד.