רפרנס. יש כזה?


Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אם אתה חושב שזה כל כך חשוב שאנשים יסכימו עם דרך המחשבה שלך -- תוביל -- לא בהצהרה שזה חשוב, גדול ו/או מהותי, אלא בהגדרת סטנדרטים בפועל.

יש דברים שנגישים לך ולאנשים טכניים עם ציוד מדידה, אז אם תגדיר דברים במונחים האלה, זה לא יהיה מאוד שימושי להם, אלא רק בתיווך של אנשים כאלה.

בוא תגדיר מה חשוב במונחים שאנשים סבירים יוכלו להבין וליישם, ומתייחסים לנתונים שאפשר להשיג.

למשל צורת הפיזור של רמקול על/סביב הציר היא חשובה, אבל היא לא נתונה לגבי רוב הרמקולים, ומי שבא לקנות רמקול לפי הסטנדרטים שתגדיר, עלול שלא למצוא את הנתונים האלה לגבי הרמקולים שהוא שוקל. מה גם שאם אני מבין נכון, זה לא מגדיר את התוצאה, אלא רק את הסיכוי שהרמקול ייתן תוצאות טובות ביותר חדרים, שזה חשוב, אבל זה לא שרמקול שהנתון הזה אצלו גרוע בהכרח ישמע רע בחדר נתון.

אז בוא תגדיר. הבמה שלך.
אני צריך לחשוב על זה .
לא בא לי להתנגח וצריך גם לשמור על שנכון להגיד בתור אחד שמוגדר כבעל אינטרס ועצם זה שאני עוסק בתחום - הופך אותי אוטמטית לכזה
וזה כן מגדיר מאוד את התוצאה !
כל מה שאמרתי הוא שאם לדוגמא חדר אחד נמדד ממש טוב וגם השני - זה לא אומר ששניהם ישמעו אותו דבר .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני צריך לחשוב על זה .
לא בא לי להתנגח וצריך גם לשמור על שנכון להגיד בתור אחד שמוגדר כבעל אינטרס ועצם זה שאני עוסק בתחום - הופך אותי אוטמטית לכזה
וזה כן מגדיר מאוד את התוצאה !
כל מה שאמרתי הוא שאם לדוגמא חדר אחד נמדד ממש טוב וגם השני - זה לא אומר ששניהם ישמעו אותו דבר .
עזוב התנגחויות. אם זה כל כך חשוב, אל תשאיר את זה ברמה תיאורטית מופשטת.

אם האינטרס שלך כעוסק בתחום הוא זה שמכתיב את התוצאה, אז אולי הסטנדרטים אינם כל כך כלליים, ולא כולם אמורים להסכים עליהם. אבל אני לא חושב שזה המצב. חוצמזה, זה סותר את מה שכתבת קודם:
אבל הדיון גדול הרבה יותר מכל אחד פה או ציוד כזה או אחר.
זה משהו מהותי מאוד


ו"אם לדוגמא חדר אחד נמדד ממש טוב וגם השני - זה לא אומר ששניהם ישמעו אותו דבר" זה ממש לא כל מה שאמרת בנושא.

אז מה הסטנדרטים שאתה רוצה שכולם יסכימו עליהם? SHOOT!
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
מדידות בחדר- לא יתנו לך תמונה אמיתית של איך זה זה נשמע.
שים לב עמיר - מדידות בחדר.
מחוץ לחדר בחדר אנאקואי - אתה יכול ללמדו אין סוף על הרמקול וההנדסה שלו.

זה שני דברים שונים לחלוטין .

לגבי ההגדרה - אני באמת לא יודע מה להגיד ומאיפה להתחיל.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
שים לב עמיר - מדידות בחדר.
מחוץ לחדר בחדר אנאקואי - אתה יכול ללמדו אין סוף על הרמקול וההנדסה שלו.

זה שני דברים שונים לחלוטין .
אני יודע. לי זה ברור.

אבל מבחינת סטנדרטים וכד', רוב האנשים לא יודעים למדוד ולפרש מדידות אפילו אצלם בבית, אין להם גישה לחדר anechoic, ואין להם מושג מה למדוד כדי לחקור את הרמקול שכבר יש להם בבית, בטח לא רמקול שהם שוקלים לקנות ורוצים לדעת אם הוא טוב לפני הקניה.

לגבי ההגדרה - אני באמת לא יודע מה להגיד ומאיפה להתחיל.
אז תחשוב. אחרת אין שום משמעות להתעקשות על כך שחייבות להיות הסכמות.

ואם מדובר על סטנדרטים שמטרתם לעזור לאנשים שלא להתאכזב ולרצות להחליף -- שעל זה דיברת הרבה -- אלה צריכים להיות סטנדרטים שאנשים יכולים לבדוק לפני הקניה, רק ע"י מציאת הפרטים הנדרשים במקומות המתאימים.

אם נדרש מומחה כדי שיספק את הנתונים, אז אין צורך להסכים על הדברים שהמומחה טוען שהם חשובים ושהוא יודע אותם, כי הם ממילא לא שימושיים למשתמש הקצה, והוא יכול פשוט להסתמך על המלצות המומחה.

אפשר להקביל את זה בערך (לא הקבלה מדויקת) להשקעות בבורסה. אפשר שמומחה יסביר לך את כל העקרונות להשקעות חכמות, או שיפנה אותך למקומות שבהם אפשר ללמוד, ואז תוכל ללמוד איך לעשות את זה בעצמך, תוך השקעת הרבה מאמץ, זמן וכסף בלימוד, ובתקווה שלא תאבד את המכנסיים בדרך.

אבל אם לא מעניינים אותך העקרונות והתיאוריות ואתה מעדיף להשקיע את זמנך ומאמציך במקומות אחרים, אתה יכול פשוט לשלם למומחה שייתן לך ייעוץ ספציפי מה לעשות, ללא פירוט העקרונות שמנחים אותו.

וכמובן שאם המומחה מציע דברים ספציפיים לפי סטנדרטים וידע שיש לו, אין צורך בהסכמת אחרים על הסטנדרטים והידע האלה.
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
מדידות רמקול בחדר anechoic אמורים לקבל מיצרן הרמקולים, אם הוא לא נותן זאת, למה לסמוך עליו וליקנות את הרמקול שלו?
אם זה רמקול שיש לך ואתה חושב שיש בעיה באחד האלמנטים שלו, תשמיע PINK-NOISE ברמקול אחד ותשווה עם השני ותשמע מיד אם יש בעיה.
בעיקרון עם מדידה עם מיקרופון אינסטרומנטלי יחיד ניתן לקבל מושג טוב על הפרמטרים הבאים:
1. SPL עקום הענות מ 20-20000 הרץ שלדעתי צריך להיות FLAT מ 20 -1500 הרץ ומשם צריכה להיות דעיכה של כשלוש DB לאוקטבה, אם יש לך RC או איקיוליזר (רחמנא לצלן- טפו טפו טפו) אתה יכול בקלות לעשות זאת בעזרתו.
2. הפרמטר השני הוא זמן דעיכה של צליל מרגע שיצא מהרמקול ונפל כ 40DB לתוך תחום הרעש. בחדר קטן וסלון התוצאה צריכה להיות פחות מ 300 מילי שניה. מ 20 - 300הרץ אני מצרף את המדידה של זמן דעיכה בגרף ממדידת החדר שלי.. ציר Z כלומר הציר שכאילו ניכנס למסך הוא זמן הדעיכה, ציר X תדר וציר Y עוצמה.
כלומר אני נותן לכם 2 פרמטרים עם התוצאה המצופה שלדעתי הם הבסיס לחדר האזנה מטופל.
זה מה שמיקרופון יחיד מסוגל לתת. ניתן למדוד מקומות ישיבה נוספים ולמצע אותן בקלות בעזרת תוכנת REW.
צריך לזכור ש מיקרופון הוא לא אוזניים ומוח ולכן התיקון הסופי הוא בעזרת הקלטות נבחרות שאני אשמח רשימה כזאת שאני מישתמש.
אני עובד עם חבר על מדידה בעזרת שלושה מיקרופונים בו זמנית צריך למצא את הזוית הנכונה של אלומת הקליטה שלהם ומישקל ההגבר למיקרופון ימין ושמאל לעומת המרכזי. התיקווה היא שמדידה כזאת תשקף יותר את האוזן והמוח האנושי ואולי נוכל למצא פרמטר שיתן התאמה לבמה. אני אעדכן אם נצליח.
waterfall.JPG
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
מדידות רמקול בחדר anechoic אמורים לקבל מיצרן הרמקולים, אם הוא לא נותן זאת, למה לסמוך עליו וליקנות את הרמקול שלו?
אמור.

בפועל מדובר במצרך נדיר בסגמנט הביתי אך שכיח לחלוטין בסגמנט המקצועי.
למה ?

צרכן מקצועי מבין יותר - מי שלא יספק לו מדידות - לעולם לא ירכש.

לנו נותר בגדול - להבין את המדידות המפורסמות במאגזינים או לדרוש מהיצרן.

העניין שבחדר אתה לא יכול למדוד רמקול ולהסיק עליו מסקנות מרחיקות לכת- כי החדר מאוד מתערב.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
זה ניסוי מאוד מעניין. לא ברור לי איך אתם משקללים את הנתונים משלושת המיקרופונים.
אני עובד עם חבר על מדידה בעזרת שלושה מיקרופונים בו זמנית צריך למצא את הזוית הנכונה של אלומת הקליטה שלהם ומישקל ההגבר למיקרופון ימין ושמאל לעומת המרכזי. התיקווה היא שמדידה כזאת תשקף יותר את האוזן והמוח האנושי ואולי נוכל למצא פרמטר שיתן התאמה לבמה. אני אעדכן אם נצליח.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אני עובד עם חבר על מדידה בעזרת שלושה מיקרופונים בו זמנית צריך למצא את הזוית הנכונה של אלומת הקליטה שלהם ומישקל ההגבר למיקרופון ימין ושמאל לעומת המרכזי. התיקווה היא שמדידה כזאת תשקף יותר את האוזן והמוח האנושי ואולי נוכל למצא פרמטר שיתן התאמה לבמה. אני אעדכן אם נצליח

היי איזי,

אתה יכול לעשות את זה בקלות באמצעות REW בשני אופנים - תפנה אלי בפרטי .

עדיף אכן לבצע EQ בשיטה הזו כי אתה מדמה יותר את האוזן ולא שם את המקירופון במקום שאף אחד לא נמצא בו.

שלושה מקרופנים בו זמנית יתנו לך תמונה טובה מאוד בבאס אך פחות בתדרים הגבוהים בגלל התנגשויות בינהם(בהנחה שהם קרובים ).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אבל יש סטנדרטים שחייבים להיות מוסכמים
יש כאלה שטענים שאין כזה ולא יכול להיות דבר כזה רפרנס, בטח לא אחד לכולם.

יש כאלה שמבחינתם יש רפרנס/ים ו/או סטנדרטים, אם זו התפיסה האישית שלהם של מה זה צליל טבעי ונכון, ואם זה סט של תכונות ומדידות שאינן ידועות ואינן מפורסמות לכלל האוכלוסייה. אבל הרפרנסים והסטנדרטים האלה אינם מוגדרים היטב ואין עליהם הסכמות כלליות, כך שאי אפשר להתייחס אליהם כרפרנסים וסטנדרטים עבור כלל המעוניינים. אלה יותר דברים של יודעי ח"ן מאשר ידע שנגיש לכולם, בטח לא למי שאין אין להם רקע טכני, מיכשור מתאים, ועשרות שנות ניסיון.

ויש כאלה שאומרים שצריכים להיות רפרנסים ו/או סטנדרטים, שכולם אמורים להסכים עליהם, אבל במציאות, בעליל אין כרגע סטנדרטים כאלה.

אז לא חשוב מה אנשים שונים אומרים לגבי מה יש ומה אין ומה אפשר ומה אי אפשר.
אם רוצים שיהיו סטנדרטים/רפרנסים מוסכמים, צריך להגדיר אותם.

וכדי שיוכלו להיות מוסכמים ולשמש את כלל האוכלוסייה, הם צריכים להיות מוגדרים במונחים שלכלל האוכלוסייה יש גישה אליהם, כך שמי שרוצה לדעת אם הציוד שהוא שומע או שוקל לקנות/לשמוע עומד בסטנדרטים ו/או ראוי לשמש כרפרנס, יוכל לבדוק זאת. רצוי שזה יהיה אפשרי רק בהסתמכות על ההגדרות, בלי להתייעץ עם מומחה (למעט לימוד ראשוני בסיסי) ובלי להשקיע שנים בלימוד הנושא עד שיהיה מומחה בזכות עצמו.

אם מי שדורשים/טוענים קיום הסכמות על סטנדרטים ו/או רפרנסים -- לפחות @Dan-Cinemart ו/או @נמר -- אינם מסוגלים להגדיר אותם, סימן שאכן אין כאלה. לפחות לא ברמת הכלל.
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
מדובר על מכשיר הקלטה zoom h2n שיש בו 5 מיקרופונים שקנה חבר שלי.
המכשיר נותן גם אפשרות להשתמש בשלושה מיקרופונים ולשלוט בזוית אלומת ההקלטה וכניראה גם בהגבר שלהם, לא בטוח ,צריך לקרא במנואל שהורדתי.
הרעיון הוא לקלוט יותר החזרים מהקירות של חדר קטן לעומת מה שמיקרופון אינסטרומנטלי ECM8000 של ברינגר נותן.
את הניסוי לבצע בצורה מבוקרת עם מדידות שונות בזויות אלומה שונות ולנסות לקבל סיגנל שיותר דומה לאוזניים ומוח שלנו. יש לו LINE-OUT שניתן תוך כדי המדידה לשלוח למחשב לREW גם בSWEEP וגם ב PINK-NOISE
השיקלול יתבצע על ידי המכשיר לפי הפרמטרים שניתן לו בהגדרת ההקלטה.
השוואה בין הECM8000 לבין המכשיר הזה בREW אולי יתנו הבנות חדשות.
לא לשכוח שאנחנו משווים עקומה של RC שנוצרה על ידי שילוב של מדידה במיקרופון יחיד עם תיקון סופי על סמך האוזן בעזרת הקלטות רפרנס ו PINK NOISE, והמטרה היא לקבל בעזרת השיטה הזאת כבר את העקומה הסופית על ידי מדידה קרובה יותר למצב אחרי תיקון בעזרת האוזן.
זאת יריה באפלה שאולי לא יצא מזה דבר, אבל כמהנדס זה מאוד מענין ואולי יהיה גם שימושי.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
יש כאלה שטענים שאין כזה ולא יכול להיות דבר כזה רפרנס, בטח לא אחד לכולם.

יש כאלה שמבחינתם יש רפרנס/ים ו/או סטנדרטים, אם זו התפיסה האישית שלהם של מה זה צליל טבעי ונכון, ואם זה סט של תכונות ומדידות שאינן ידועות ואינן מפורסמות לכלל האוכלוסייה. אבל הרפרנסים והסטנדרטים האלה אינם מוגדרים היטב ואין עליהם הסכמות כלליות, כך שאי אפשר להתייחס אליהם כרפרנסים וסטנדרטים עבור כלל המעוניינים. אלה יותר דברים של יודעי ח"ן מאשר ידע שנגיש לכולם, בטח לא למי שאין אין להם רקע טכני, מיכשור מתאים, ועשרות שנות ניסיון.

ויש כאלה שאומרים שצריכים להיות רפרנסים ו/או סטנדרטים, שכולם אמורים להסכים עליהם, אבל במציאות, בעליל אין כרגע סטנדרטים כאלה.

אז לא חשוב מה אנשים שונים אומרים לגבי מה יש ומה אין ומה אפשר ומה אי אפשר.
אם רוצים שיהיו סטנדרטים/רפרנסים מוסכמים, צריך להגדיר אותם.

וכדי שיוכלו להיות מוסכמים ולשמש את כלל האוכלוסייה, הם צריכים להיות מוגדרים במונחים שלכלל האוכלוסייה יש גישה אליהם, כך שמי שרוצה לדעת אם הציוד שהוא שומע או שוקל לקנות/לשמוע עומד בסטנדרטים ו/או ראוי לשמש כרפרנס, יוכל לבדוק זאת. רצוי שזה יהיה אפשרי רק בהסתמכות על ההגדרות, בלי להתייעץ עם מומחה (למעט לימוד ראשוני בסיסי) ובלי להשקיע שנים בלימוד הנושא עד שיהיה מומחה בזכות עצמו.

אם מי שדורשים/טוענים קיום הסכמות על סטנדרטים ו/או רפרנסים -- לפחות @Dan-Cinemart ו/או @נמר -- אינם מסוגלים להגדיר אותם, סימן שאכן אין כאלה. לפחות לא ברמת הכלל.
שמע ,חשבתי על זה - יש המון מה להגדיר ואיך - אני יכול לכתוב פה מגילה מסודרת,מה גם פרוסים לפניך אך אתה מתעקש לא להבין אותם.(למרות שיש לך לא מעט שכל,אבל בחרת שלא להבין).

לכן,אני מצטרך למחנה שלך ;)
אין רפרנס והאיש הטוב בעיניו יעשה .ככה פשוט יותר ושקט יותר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
סטנדרט הוא תוצר של נקודת יחוס. יעני רפרנס. ובוודאי שסטנדרט זה עניין מוגדר. אנחנו גם כל הזמן משתמשים במונחים שהם חלק מהסטנדרט הנדרש. דינמיקה, רזולוציה, איזון, מהירות (קצב), טבעיות וכ"ו. למה המונחים הללו מתייחסים אם לא לאיזה סטנדרט נדרש? אפילו אתה, בדיון הזה הצבת סטנדרט למערכות מרמה מסויימת. מהי הרמה שמבחינתך מתחיל הסטנדרט שעליו אנו מדברים?

עמיר. אני לא מצליח להבין למה אתה טוען שאין הסכמה על איזה רף מקובל. הרי ברור שיש, וכולנו עברנו אותו מזמן. שהרי אם אין כזה, אז אין טוב ולא טוב אם כי רק אוהב ולא אוהב.

לעניות דעתי, הגישה הזו בינונית במקרה הטוב.
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
מי שלא רוצה להיכנס לפרטים של מדידות, אקוסטיקה וחשיבה מחוץ לקופסא זה בסדר מבחינתי, ועקרונת יכול להמשיך במסלול החלפת רכיבי המערכת. אין בעיה למי שיש כיסים גדולים.
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
כתבתי כבר את הפרמטרים החד משמעותים עם ערכים לSPL ולזמן DECAY בשירשור הזה
תימדוד עם המערכת שלך עומדת בקריטריונים האלה. וזאת נקודת התחלה טובה לרפרנס. כרגע אין לקבל במיקרופון יחיד את הבמה.
לטרינוב RC יש מיקרופון מעניין עם כמה מיקרופונים אשמח לשמוע אם מישהו השתמש בזה, כתוב עליו שהוא 3D אני לא יודע אם זה לכיוון סראונד או מתאים גם לדו-ערוצי.
trinov mic.jpg
אני מצרף תמונה שלו
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
שמע ,חשבתי על זה - יש המון מה להגדיר ואיך - אני יכול לכתוב פה מגילה מסודרת,מה גם פרוסים לפניך אך אתה מתעקש לא להבין אותם.(למרות שיש לך לא מעט שכל,אבל בחרת שלא להבין).

לכן,אני מצטרך למחנה שלך ;)
אין רפרנס והאיש הטוב בעיניו יעשה .ככה פשוט יותר ושקט יותר
אז למה שלא תכתוב כאן את המגילה המסודרת?

כתבת פרט פה, פרט שם, לא דרך מסודרת שמישהו יכול להיעזר בה כדי לקבוע אם מה שהוא שומע עומד בסטנדרטים שאתה עצמך אמרת שחייבת להיות הסכמה לגביהם.

אני סך הכל אומר שאם הכרזת על כיוון מסוים, בוא תנחה אותנו איך ללכת בו.


סטנדרט הוא תוצר של נקודת יחוס. יעני רפרנס. ובוודאי שסטנדרט זה עניין מוגדר. אנחנו גם כל הזמן משתמשים במונחים שהם חלק מהסטנדרט הנדרש. דינמיקה, רזולוציה, איזון, מהירות (קצב), טבעיות וכ"ו. למה המונחים הללו מתייחסים אם לא לאיזה סטנדרט נדרש? אפילו אתה, בדיון הזה הצבת סטנדרט למערכות מרמה מסויימת. מהי הרמה שמבחינתך מתחיל הסטנדרט שעליו אנו מדברים?

עמיר. אני לא מצליח להבין למה אתה טוען שאין הסכמה על איזה רף מקובל. הרי ברור שיש, וכולנו עברנו אותו מזמן. שהרי אם אין כזה, אז אין טוב ולא טוב אם כי רק אוהב ולא אוהב.

לעניות דעתי, הגישה הזו בינונית במקרה הטוב.
אני טוען שאין הגדרה מילולית מוסכמת ומוסדרת של מה זה רפרנס ומה לא. מבחינתי, לא חייבים להשתמש במונח הזה, ולא להתייחס אליו, ולא להגדיר אותו, ולא לפעול לפיו.

מעולם לא חשבתי במונחים של רפרנסים וסטנדרטים כשבאתי לקנות רכיבים במערכת שלי, ואני לא מכיר אף אחד שהלך לפי זה, למעט אולי אתה.

זה שלא הולכים לפי צורת החשיבה הזו ממש לא אומר שהתוצאות הן בינוניות. עובדה שלא.

ואני לא רואה באוהב/לא משהו נחות יחסית לקיום רפרנס וקריטריונים.
קריטריונים יכולים לעזור, אבל הם אמצעים, שאין הכרח להשתמש בהם, ולא בהכרח הם מה שמגדיר את המטרה שיש להגיע אליה.
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
כתבתי עם מה להתחיל כולל ערכים לפרמטרים שמקובלים, בשירשור, אין בררה לא ניתן לעקוף את הצורך במדידה והבנת התוצאה, או שלומדים ויכולים לעשות זאת לבד או מביאים איש אקוסטיקה שיעשה זאת בשבילכם.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אז למה שלא תכתוב כאן את המגילה המסודרת?
כי אני יודע שהיו לך מספיק דוגמאות להבין את זה פה ובעוד המון פוסטים ואתה בחרת לא להבין .

שים לב שהתשמשתי במילה ״ בחרת ״ ואני ממש מתכוון אליה .

למה בחרת - אני לא יודע ופחות חשוב לי לדעת . בחירה חופשית
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
כי אני יודע שהיו לך מספיק דוגמאות להבין את זה פה ובעוד המון פוסטים ואתה בחרת לא להבין .

שים לב שהתשמשתי במילה ״ בחרת ״ ואני ממש מתכוון אליה .

למה בחרת - אני לא יודע ופחות חשוב לי לדעת . בחירה חופשית
אתה סוחב את זה לכיוון אישי שאינו רלוונטי. העניין אינו מה אני הבנתי -- לא מעניין מה אני אישית הבנתי/לא. אני לא צד בעניין.

אני מתכוון לריכוז של כל הדברים הרלוונטיים כדי להפוך את זה לסטנדרט שאפשר כן/לא להסכים עליו. לא ברמה של "תסתכלו מה שדן כתב בהודעות #22 השורה השלישית, #44 בשורה 14, ו-#66 מצד שמאל למעלה, האם אתם מסכימים? כן? לא?"

אז האם לדעתך אני אמור לאסוף את מה שכתבת שרלוונטי ומפוזר בכל השירשור -- ולזה להוסיף דברים והסברים, אם יש צורך -- או שאתה אמור לעשות את זה? עד כמה שהבנתי, חשוב לך שתהיה הסכמה. האם אני טועה?

כתבתי עם מה להתחיל כולל ערכים לפרמטרים שמקובלים, בשירשור
כתבת דברים שרלוונטיים לטיפול אקוסטי בחדר. זה לא מתייחס לעניין הגדרת רפרנסים/סטנדרטים לגבי מערכות אודיו, שזה נושא השירשור.


עמיר. אני לא מצליח להבין למה אתה טוען שאין הסכמה על איזה רף מקובל. הרי ברור שיש, וכולנו עברנו אותו מזמן. שהרי אם אין כזה, אז אין טוב ולא טוב אם כי רק אוהב ולא אוהב.
אם תחשוב על זה, תראה שגם אתה לא עסקת ברפרנסיזם. כששקלת איזה רכיבים לקנות, לא עסקת בשאלה האם הם ברמת רפרנס או לא, נכון? כל מה שיש לומר מבחינת רפרנס/לא היה מיותר. ולמשל כשהגיעו הרמקולים שלך, עסקת בלמצוא מה המקום שמיטבי עבורם בחדר לפי אוהב/לא, לא לפי רפרנס/לא.

אולי אצלך ברמה האישית אין הפרדה בין קריטריונים לבין אוהב/לא, כיוון שמה שאתה אוהב מתלכד עם מה שאומרים הקריטריונים. למשל, אתה גם אוהב שיש כמה שיותר פרטים וגם זה קריטריון איכות מבחינתך.
 
נערך לאחרונה ב:

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
בבקשה רפרנס מספר acoustical hand book שהוא ה"תנך שלי באקוסטיקה, והפעפ לא ממדידה שלי בחדר אלא תוצאות מחקר לDECAY TIME לאחר טיפול אקוסטי לחדר קטן עד בינוני, 300MS בתדרים מ 20 -200 הרץ, תתחילו מזה.
small room decay.JPG
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אז האם לדעתך אני אמור לאסוף את מה שכתבת שרלוונטי ומפוזר בכל השירשור, או שאתה אמור לעשות את זה? עד כמה שהבנתי, חשוב לך שתהיה הסכמה. האם אני טועה?
זה לא אישי עמיר וזה לא רק קשור אליך .
הדברים צריכים להיות בהדרגה .
צריך להתחיל ממש ממש מהיסוד - וזה לכתוב המון המון .
לא חשוב לי שתהיה הסכמה . זה דווקא נחמד שאין הסכמה כל עוד יש קווים הגיוניים לאי ההסכמה הזו. ככה באמת אפשר ללמוד .
בגדול חשוב לי להעלות את הרמה של האודיו בארץ - אני עדיין מחפש דרך . לא בטוח שאמצע אבל אשתדל .מבטיח .
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור