תיאורטית זה פשוט, אבל בפועל, אין מה להתפלא אם מקבלים צליל שונה במידה מורגשת, בתלות בכמה דברים.
קודם כל, אל תנסו את זה עם הקול שלכם ו/או כלי שאתם מנגנים עליו, כי אתם שומעים אותו ממרחק ומזווית שונים ממה שהמיקרופון קולט, והאיזון הטונלי שונה לגמרי. להיות בצד של הכניסה של קלרינט (פייה) שונה לגמרי מלהיות בצד של היציאה (הפעמון):
צפה בקובץ המצורף 57099
יש גם את עניין המרחק מהמיקרופון. אם המיקרופון קרוב מדי לדיבור/שירה, מתקבלת מעטפת של באס שאינה במקור. כלים מקבלים יותר אימפקט ובאס ועושר צלילי משיש להם ממרחק האזנה רגיל. אם המקרופון רחוק מדי, הצליל עלול להישמע דק, מתכתי ומרוחק יותר מהמציאות.
יש כמובן את עניין איכות המיקרופון וציוד ההקלטה.
יש גם את זה שהאקוסטיקה של החדר נכנסת לפעולה פעמיים. אם למשל יש peak של 5dB ב-50 הרץ, הוא יבוא לידי ביטוי גם בהקלטה וגם בהשמעה, ותקבלו peak מוגזם. אותו דבר עם dip. ייתכן שאתם אפילו לא מודעים לכך שיש את הפיקים/דיפים האלה, אבל כשהם מוכפלים תרגישו בהם הרבה יותר, וזה לא ישמע טבעי.
יכולים בקלות להיות הבדלים ברוחב/גודל של הצליל המקורי לעומת זה שמושמע במערכת, בתלות בכמה גורמים.
מי שאין לו הבנה וניסיון בהקלטות לא ידע איך להקליט בצורה שתיתן תוצאה קרובה למקור.