היי,
הספינורמה קיימת משנות ה 80 . ומאז ומעולם היו רמקולים שתוכננו להתאים לנתון הזה .הם פשוט לא קראו לזה ספינורמה.הם הבינו עקרונות פשוטים אחרים.
תמיד ידענו שבטבע יש לנו POINT SOURCE - זאת אומרת מקור אחד שממנו בוקעים כל התדרים ללא הבדלי תזמון וזה נשמע טבעי- שום דבר לא השתנה והטבע המשיך בשלו.
אז בעולם אידאלי היה לנו דרייבר אחד מושלם FULL RANGE ללא קרוס . מפה מתחילים להרוס - אז בואו ננסה להרוס כמה שפחות.
רמקול טוב צריך ללכת באופן טבעי אחרי הטבע - ותמיד מהנדסים ניסו להתאים את עצמם לכיווניות נשלטת (הטובים שבניהם).
הטובים גם ניסו להימנע ככל האפשר מדיסטורשיין ברמקול - שוב כך זה בטבע.
והם גם ניסו שתהיה תגובה מהירה ככל שניתן -שוב כך זה בטבע. אין לנו סליל שאוגר אנרגיה ולא מספיק "לתרגם" את האנרגיה החשמלית החדשה לאנרגיה אקוסטית כי הוא עדיין אוגר את הסיגנל החשמלי הישן - ועוד פעם - שוב -כך זה בטבע.
המילה מדהים היא יחסית למשהו אחר שאינו מדהים - יש הרבה אנשים ש BOSE 901 הוותיק הוא מדהים בעינהם וזו זכותם המלאה .
ההבחנה שלך שגויה לצערי.מסכים לגמרי, זו אינדיקציה טכנית הגיונית. אבל שוב, האוזן קודמת להיגיון.
כי הגיונות יש רבים. זה שמגיע ממדעי החומר יוכיח שממברנה חייבת להיות מחומר מסוים, ההוא שמגיע מאקוסטיקה ידבר על ספינורמה, או על תיבה סגורה. או טרנסמישן ליין. וההוא שעוסק בשדות מגנטיים ידבר על ליניאריות באזור התנועה של הממברנה. ואנחנו, המאזינים ולא המתכננים, שאיננו מדעני חומרים ולא מומחי אקוסטיקה או חשמל, אין לנו כלים לשפוט את כל המדע שבא לעזרנו, אלא באמצעוות שמיעה.
לכן כמו בני ישראל מול הר סיני שאמרו נעשה ונשמע, אנחנו הפוך, אבל המשמעות נשמרת - מתחילים מהסוף. נשמע ונעשה.
אני חושב שאתה צודק .ההבדל בינינו הוא בניסוח המילים.
אבל אתה מייחס לי מחשבות שהן לא שלי. לא אמרתי שאתה שומע עם ההיגיון או עם הגרף.
שינית את המשמעות בה השתמשתי ב"הגיון": אתה אומר שיש רק הגיון אחד אבל כלל לא מתייחס להגיונות האחרים שציטטתי? ההיגיון של מהנדס החומרים, של איש החשמל, של מתכנן התיבה וכו' וכו'.
אתה אומר שאני טועה, אבל לא מתייחס כלל לטענה שלי - שספינורמה טובה היא לא תנאי מספיק ולא תנאי הכרחי לכך שרמקול ישמע טוב בחדר. היא אולי תנאי שמקל על התחזית, ואני חושב שכדאי מאוד שרמקול ישמע דומה בחללים שונים, אבל כאמור לא תנאי הכרחי.
ועם כל זאת אני חושב שאנחנו יותר מסכימים מאשר לא.
אני חושב שאתה צודק .ההבדל בינינו הוא בניסוח המילים.
ספינורמה טובה היא בסיס הכרחי לרמקול טוב - למה?
רמקול ניטראלי
רמקול ששומר על הנטראליות בחללים רפלקטיבים (חדרי מגורים)
רמקול ששומר על איזון טונאלי -שהוא קודש הקודשים בשחזור אודיו .
מפה קופצים קדימה לעוד הרבה פרמטרים שהם אילו שמבדלים בין רמקול אחד לשני ויש לא מעט כאלה .
אבל זו נקודת יחוס התחתלתית,הכרחית- לרמקול טוב .
נקודת התחלה להנדסה מוצלחת- לא נקודת סיום.
ולמרות זאת אנו רואים רמקולים בעשרות אלפי דולרים - שהם לא שם !
חחחחחחחחחחמסכים פרט למילה אחת - הכרחי. אפשר להסכים לא להסכים על מילה אחת, יצאנו בזול !!!
הי דןהיי ,
מי שבאמת מבין במדידות יודע שהגביע הקדוש הוא הרגש.
הוא גם יודע שמה שאנו מודדים הוא לא מה שאנחנו שומעים - הוא יודע גם איך לפרש אותם , למה להתייחס ולמה לא .
כמו כן , הוא גם מבין היטב את מגבלות השמיעה ובעיקר את פרשנות המוח למה שאנו שומעים , הפרוססור של השמיעה .
אבל הכי חשוב - הוא יודע איזו מדידה כן משפיעה על השמיעה והוא מקביל אותה לעוד 3 מדידות נוספות כדי לאשר את זה .
בסוף הוא מסיים עם האוזן .
מי שלא מבין במדידות חושב שמדידות הם חזות הכל והוא גם לא יודע לפרש אותן .
מי שלא מאמין כלל במדידות - לא מבין מדידות .
נורא פשוט.
אפשר להמשיך להפריד בין המחנות עד מחר .
ואפשר פשוט לקבל את האמת הפשוטה - שאלו שני אחים באותו מחנה והם משלימים אחד את השני למשהו אחד הרבה יותר גדול .
אתה במאה אחוז - לא יכול וגם לא צריך.הי דן
האם אתה יכול להסתכל על מדידות של שני רמקולים מ top 5 ולהגיד איזה רמקול ישמע טוב יותר רק על סמך המדידות?
לא קל
גם אם אתה אלוף העולם במדידות
צודק אבל יש מעט שכן מפרסמים.לנו אין גישה לא למדידות בחדר אנהוני של יצרן רקולים
מה זה לונג ראן דן?אתה במאה אחוז - לא יכול וגם לא צריך.
המדידות בטופ 5 יהיו מאוד מאוד דומות - כולם יציגו ספינורמה טובה ,יכולת דינמית גבוהה ,זריזות,חוסר רזוננס וכו.
המדידות הם לא חזות הכל - הם נקודת פתיחה מדהימה להבנה של המון דברים ברמקול ובמיוחד זיהוי כשלים בתכנון או חוסר רצון/ידע בתכנון או כוונה מוגדרת לחותמת צליל "מיוחדת" ולא טבעית שתכשל בלונג ראן.