רפרנס. יש כזה?


DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
תוסיף RC ויהיה לך "אנסוף" חותמות צליל.הנמכה של חצי DB לדוגמא ב 2K הרץ יכולה לשנות מצליל צורמני לצליל נעים לאוזן. כך עושים מהנדסי מסטרינג באולפן, אין שום סיבה לא לעשות זאת גם בבית.
בול! ועונה גם לשאלה מה זה רפרנס בהיבט שהוא לא הקלטת הכלי המקורי כיון שאין תקליט/סידי או הפקה מוזיקלית כלשהי שאינה עוברת מסטרינג ובישול ברמה כזו או אחרת. אז אם מותר ברמת המקור, מותר גם בהמשך השרשרת.
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
צהריים טובים,
אז שוב מדידות של רמקול זה דבר מעניין לסקרנים שבנינו, ולמי שכל התחום הזה מאד מרתק אותו, ושלא נשכח לרגע שהוא סופר חשוב ליצרנים, ומתכנני הציוד הספציפי העכשווי.

למרות התקדמות הטכנלוגיה והידע שנצבר עד היום, בשורה התחתונה רב הנסתר על הגלוי.
המדידות שלנו הם תמיד על רמקול + חדר, אני לא מכיר מישהו שיש לו חדר אנהוני (חסר החזרים) בארץ.
אני מניח שלמורל יצרן הרמקולים מנס ציונה יש חדר כזה שדרוש להם לבדיקת דריוורים ורמקולים מוגמרים בתיבה.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
מה זה לונג ראן דן?
יש המון אנשים (ואני בתוכם) שאוהבים את חותמת הצליל של הרמקולים מבוססי התכנון של ה- BBC.
עכשיו, אהבת וקנית ונהנת חמש שנים או יותר או פחות ונמאס לך מהחותמת הזאת, מעיפים וממשיכים הלאה, זו לא חתונה קתולית.
שאלה נהדרת דוד - בוא נפתח את זה ואני אסביר לך למה אין שום בעולם הזה - לא לקנות רמקול טבעי.
אתה טוען שאתה אוהב חתימת צליל של bbc .
אני אישית חושב שאתה אוהב אותה כי הרמקולים הטבעיים ששמעת היו לקויים במקומות אחרים ולכן הגעת למסקנה שאתה אוהב אותה .
יתכן שגם הם לא היו לקויים והחדר לא ניגן איתם טוב .

ועכשיו נלך עם הראש שלך - נניח שאתה אוהב חתימה כזו שהיא עובדתית מביאה אותנו פחות קרוב לצליל שקוף ומחממת עניינים בתדר מסוימים ( על ידי הורדת תדרים אחרים ) ונותנת תחושה אחרת בגבוהים ועדיין אתה אומר לי זה מה שאני אוהב . זה מה יש .

עדיף לך פי מליון לקנות רמקול טבעי שמפזר נכון ושווה - מה שלא ממש קיים ברמקול עם חתימת צליל של BBC בילד אין בתוכו.

1.התהליך הנכון יהיה לקנות רמקול טבעי שמפזר נכון ושווה.
2.ליצור את העקומה של ה BBC שאותה אתה אוהב .

מה קיבלת :

1.כל ההקרנות לצדדים יהיו בטונאליות של BBC.

2.כל ההחזרים יהיו בטונאליות של BBC.

3.אתה תגדיל את הבמה ותהנה מהחזרים ראשוניים מועילים ולא הרסניים (כי הטונאליות זהה ) ואתה כם תשמר אנרגיה בחדר ולא תאלץ לספוג אותה והרמקול יעבוד הרבה פחות קשה.

4.מחר תחליט שאתה לא אוהב BBC - תוכל לחזור אחורה .

5.כשאתה קונה רמקול שמלכתחילה לא טבעי - לעולם לא תוכל באמת לתקן את זה .

6.כשאתה מכריז שאתה אוהב רמקול עם טונאליות של BBC- אתה מסתכל למעשה על גרף על הציר מול הרמקול - כאשר מה שאתה באמת שומע יותר קשור להחזרים מהקירות -אז גם צריך להגיר נכון מהו רמקול BBC.

7.יש לי לא מעט חברים בחול שיוצרים טונאליות של BBC - אבל הם קונים רמקול טבעי מלכתחילה כי הם מבינים את מה שרשמתי למעלה.

שאלה נהדרת -נא להמשיך
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
במידה שהידע הטכנלוגי הנדון אכן יוביל פס יצור (ולא רק נקודתית) שמגלם vfm יותר משפוי, מה שעד היום היה ניתן רק לחלום עליו בעיקר לגבי המחיר שנדרש לשלם עבור איכות בלתי מתפשרת, אזי בהחלט מדובר בגישה שהיא יותר ממבורכת. הממה על פניו לא נראה שזה אכן בר ביצוע לגבי התחום הכל כך מורכב ונכון יותר מצומצם, שמעסיק את כולנו. אינשאלה שאני טועה.
אתה טועה ידידי אבל אתה תשמח שאתה טועה .

סיפור אמיתי שלי - איך עבדו גם עלי בגלל אמון ותמימות.

סגרתי עם חברה ששמה לא משנה כרגע ,על הפצה בישראל .זוג המוניטורים שלהם עלה סביב 8000 דולר ריטל חול - את המהנדס אני מכיר היטב והוא נחשב לאחד שעשה דברים טובים. לא ביקשתי מדידות של הרמקול כתנאי לחוזה כי הייתי בטוח שזה בדיוק כפי שהוא מתאר את המדידות ואת הפילוספיה הטכנית של החברה. ביקשתי ממנו בשיחה האחרונה לשלוח מדידות -הוא אמר שאין שום בעיה והוא ישלח מיד כשיאתר את הקבצים.

בינתיים הגיעו הרמקולים שנראים מליון דולר (ממש יפים) וגם זכו לרמקול השנה ב ABSOLUTE סאונד.

יושבים אני והשותף שלי ,לוחצים על הפליי - נחמד .ממשכים - לא שם .לא מסתדר לי ולא קרוב לצפיות שלי. הבנתי מיד שמשהו לא בסדר.הרמקול לא היה רע בכלל ואפילו טוב - אבל ציפיתי להרבה יותר.אני מחפש דברים יוצאי דופן.טוב זה לא מספיק.

העליתי אותו לגג והתחלתי למדוד .יומיים.
מיד הבנתי את הבלוף.
שלחתי לאותו מהנדס את הפרטים והיו תירוצים מפה ואת הירח כולל הבטחה של שליחת מדידות שלו שלא הגיע וגם לא תגיע כי סיימתי איתם.


לעומת זאת הגיע עוד רמקול באותה תקופה - שכן היו לו מדידות ועולה רק 1990 דולר לזוג מוניטורים - הוא שחט את הרמקול היקר בכל פרמטר אפשרי בהפרש אדיר .הוא ממש נעלם וריגש בסאונד שלו.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
ראשית שמח לשמוע שלא נפלת אם מוצר שרחוק מהגישה שלך לתחום. שנית שזה עלה בידך משום שכנראה יש לך אינטואציה אודיופילית בריאה, בנוסף לידע טכנלוגי שיכול לאשש אותה.

אף על פי כן זה לא חדשה מרעישה שמוצר היי אנד שמשווק הייטב עם קבלות נופל במבחן האזנה.

אשמח לדעת ממך איכן טעיתי
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
במידה שהידע הטכנלוגי הנדון אכן יוביל פס יצור (ולא רק נקודתית) שמגלם vfm יותר משפוי, מה שעד היום היה ניתן רק לחלום עליו בעיקר לגבי המחיר שנדרש לשלם עבור איכות בלתי מתפשרת
פה.
זה קרה .
זה קורה כל הזמן וזה רק הולך ומתחזק.
ימי ה NO SPECS PRODUCTS - לשמחתי,כבר לא מתקבלים בברכה .לא בתעשיה המקצועית ולא אצל הרבה צרכנים .
גרף פלוס מינוס 3 די בי - לא מספיק .אפס מידע
מגבר מומלץ - החל מ 50 וואט לא אומר לי כלום על היכולות הדינמאיות של הרמקול ועל האם במרחק ישיבה של 4.5 מטרים הוא יספק לי את מה שאני צריך בלי שטוויטר יעוף עלי.
וכו וכו .
יש על זה דיונים קודחים ואני ממש מקווה שתצא סטנדרזיציה בקרוב .שהיצרנים יעבדו קשה יותר בעידן שבו הצרכן חייב לדרוש שקיפות.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
שאלה נהדרת דוד - בוא נפתח את זה ואני אסביר לך למה אין שום בעולם הזה - לא לקנות רמקול טבעי.
אתה טוען שאתה אוהב חתימת צליל של bbc .
אני אישית חושב שאתה אוהב אותה כי הרמקולים הטבעיים ששמעת היו לקויים במקומות אחרים ולכן הגעת למסקנה שאתה אוהב אותה .
יתכן שגם הם לא היו לקויים והחדר לא ניגן איתם טוב .

ועכשיו נלך עם הראש שלך - נניח שאתה אוהב חתימה כזו שהיא עובדתית מביאה אותנו פחות קרוב לצליל שקוף ומחממת עניינים בתדר מסוימים ( על ידי הורדת תדרים אחרים ) ונותנת תחושה אחרת בגבוהים ועדיין אתה אומר לי זה מה שאני אוהב . זה מה יש .

עדיף לך פי מליון לקנות רמקול טבעי שמפזר נכון ושווה - מה שלא ממש קיים ברמקול עם חתימת צליל של BBC בילד אין בתוכו.

1.התהליך הנכון יהיה לקנות רמקול טבעי שמפזר נכון ושווה.
2.ליצור את העקומה של ה BBC שאותה אתה אוהב .

מה קיבלת :

1.כל ההקרנות לצדדים יהיו בטונאליות של BBC.

2.כל ההחזרים יהיו בטונאליות של BBC.

3.אתה תגדיל את הבמה ותהנה מהחזרים ראשוניים מועילים ולא הרסניים (כי הטונאליות זהה ) ואתה כם תשמר אנרגיה בחדר ולא תאלץ לספוג אותה והרמקול יעבוד הרבה פחות קשה.

4.מחר תחליט שאתה לא אוהב BBC - תוכל לחזור אחורה .

5.כשאתה קונה רמקול שמלכתחילה לא טבעי - לעולם לא תוכל באמת לתקן את זה .

6.כשאתה מכריז שאתה אוהב רמקול עם טונאליות של BBC- אתה מסתכל למעשה על גרף על הציר מול הרמקול - כאשר מה שאתה באמת שומע יותר קשור להחזרים מהקירות -אז גם צריך להגיר נכון מהו רמקול BBC.

7.יש לי לא מעט חברים בחול שיוצרים טונאליות של BBC - אבל הם קונים רמקול טבעי מלכתחילה כי הם מבינים את מה שרשמתי למעלה.

שאלה נהדרת -נא להמשיך
מסכים איתך לגמרי.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
דן,
אתה יכול לחשוב על האנקדוטה שהעלת, כעל הסנונית הראשונה שמבשרת את סוף עידן התמחור הבלתי שפוי של מוצרי ההיי אנד האולטרה איכותיים פר אקסלנס, זה בסדר אני זורם.

אם אתה שואל לדעתי אז או שנקבל תחליפים במחירים ראויים, או לחילופין חברות שמובילות את השוק הנדון (כולל חברות בוטיק יחודיות) יואילו אאוט אוף דה בלו, לחתוך עבורנו את מחיר הריטייל שלהם ביותר מחצי.

לעניות דעתי, לא זה ולא זה יתרחש כל כך מהר בשוק שלכשעצמו מצומצם. ואתה יודע מה אינשאללה כמו שכבר ציינתי, אני הוא זה שטועה כאן ובגדול.

אז נכון, פה ושם יש מציאות וחלון הזדמנויות צר, אבל בוא דן אם כל הכבוד שאני רוכש לא רק לך, אני לא מהיום כאן, ומה שלימדו אותי עוד בילדותי ש"בחוינם יש כוינם" (בחינם יש כינים) תופס גם כאן.

לסיום אני הוסיף אנקדוטה משלי;
לפני מספר שנים התעניינתי בראש קצה של חברה יפנית וותיקה. מדובר בראש סופר יחודי, שהגוף שלו עשוי אוניקס תחרה כחול ( סוג של אבן יקרה). כמובן שלנוכח המחיר דאז 25k$ קיפלתי את הזנב בין הרגליים. מה שאילץ אותי לגנוז הפנטזיה.

סיפרתי את כל זה משום שלא חלף זמן רב (ובלי לנסות להבין מדוע) המחיר צנח ל-15k$. אז הנה דוגמה להפחתת הריטייל באחוזים ניכרים.

למרות זאת לדידי גם במחיר המעודכן היה טעם לפגם, בפרט כאשר מדובר בראש לפטפון, שאין צורך להכביר במילים, אלה לציין שמדובר ברכיב סופר רגיש, שהנטיה שלו לאמורטיזציה (בלאי) היא גבוהה. בקיצור גם כאן ירדתי מהרכישה.

חלון הזדמנויות;
לפני זמן לא רב גונבה לאוזני שמועה שיש הזדמנות לשים יד על ראש שגם הוא מיוצר ככל הנראה בארץ השמש העולה.

נאמר לי שהריטייל 8k$, למרות זאת אפשר להשיג אותו ביד שניה במחיר ממש טוב. בלי להכנס לפרטים כמה שעות הוא עבד וכו, חטפתי את הראש שדרך אגב הגוף שלו מיוצר מאבן קוורץ. לא השוותי לראש היפני הנדון, אבל אני כן יכול לומר שהוא ראש מעולה בכל קנה מידה, וכבר שמעתי וערכתי השוואה ליותר מראש אחד בחיי שעלותו כפולה ממנו. מה עוד שאני מחזיק אישית בעוד ראש באותו סדר גדול של ריטייל.

אני לא יודע למה, אבל הסוגיה הזו מזכירה לי במידה רבה את שוק הנדל"ן בארץ. כבר שנים שלא רק אני רוצה להאמין שהוא יתרסק.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
היא סנונית שמבשרת את סוף עידן התמכור הבלתי שפוי של מוצרי ההיי אנד
צר לי לבשר לך - אני לא רואה את זה קורה בקרוב.הסיבה :חוסר ידע של הצרכן ודרישה מהשוק הלא אודיופילי להתמתג כאוליגרך.(וגם האודיופילי)
אם אתה שואל לדעתי אז או שנקבל תחליפים ראויים,
התחליפים פה עשרות שנים ועכשיו יותר מאי פעם.
עריכה :מתקן את הניסוח השגוי שלי . כשאני אומר תחליפים אני מתכוון למוצרים טובים יותר או לא פחות טובים . המחיר הוא לא ביטוח לאיכות ומעבר לסכום מסוים אני לא רואה קשר בין איכות צליל למחיר .

אני לא מהיום בתחום, ומה שלימדו אותי עוד בילדותי ש"בחוינם יש כוינם" (בחינם יש כינים) תופס גם לתחום הנדון.
ותק בכל תחום לא מעיד על שום דבר .ניסיון לא מעיד על מומחיות. יש אנשים ש 30 שנה בתחום ועדיין תקועים בשנה הראשונה שלהם - בכל תחום -לא רק אודיו.
אני יכול לספר לך עצמי שב 10 שנים הראשונות שלי בתחום -אמנם צברתי הרבה ניסיון אבל ניתן להגיד בלב שלם שלא צברתי שום מומחיות או ידע יוצא דופן ולמעשה הגעתי למצב של אחרי כמה שנים טובות -שאני פשוט הולך הצידה ללא שום התקדמות.
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
ותק בכל תחום לא מעיד על שום דבר .ניסיון לא מעיד על מומחיות. יש אנשים ש 30 שנה בתחום ועדיין תקועים בשנה הראשונה שלהם - בכל תחום -לא רק אודיו.
אכן. יפה ניסחת.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
דן

לצערי בשביל עוד קצת איכות צריך לשלם לא פעם בתחום שלנו הרבה מאד, ולפעמים מה לעשות זה המצב לאשורו. לא טענתי בשום מקום שמה שבהכרח יקר יתן תמיד תוצאה אבסלוטית טובה יותר ממה שזול ממנו וזה בדוק.

למותר לציין שאפשר ונגלה שאכן מדובר במוצר נחות משמעותית ממה שסופר ובעיקר נכתב עליו. זאת כפי שעולה מהדוגמה שהבאת. מצד שני קורה לא פעם שלא מתקיימים התנאים הראויים עבור המוצר הנבחר, וגם את זה צריך לקחת בחשבון, וכל מקרה לגופו.

כמי שחלק מהציוד שלו עולה גרוש וחצי לצד דברים לא זולים בעליל, שעלותם היא פי כמה וכמה ממנו, ולמרות הקסם והפלא שכל הסינרגיה הזו מייצרת, אני לא מתבייש להגיד לך בפה מלא שיש גבול לכל תעלול, יש איכויות שפשוט אין מצב שתקבל אותם ברבע מחיר גם אם מאד תרצה שזה יקרה. ובנקודה זו השוואתי את הסוגיה הנתונה לנדלן בארץ.

ולסיום לכל אחד הסטנדרט שלו ובעיקר היכולות הכלכליות שעומדות לרשותו.

אתה צודק בהחלט לפעמים צריך לזוז הצידה,
אני ברשותך אאמץ זאת בחום.
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
כמי שחלק מהציוד שלו עולה גרוש וחצי לצד דברים שעלותם פי כמה וכמה ממנו, ולמרות הקסם והפלא שכל הסינרגיה הזו מייצרת, אני לא מתבייש להגיד לך בפה מלא שלכל תעלול יש גבול, יש איכויות שפשוט אין מצב שתקבל אותם ברבע מחיר גם אם מאד תרצה שזה יקרה. ובנקודה זו השוואתי את הסוגיה הנתונה לנדלן בארץ.
גם אצלי זה ככה. וחושב גם שיש רף ציפיות מסוים שלא ניתן לצפות ממכשירים cost effective. וכל חברה רצינית יש לה מספר קווים של מוצרים.
חברה שמצליחה לשכנע מספיק אנשים שיש טעם במוצריה ובתמחור שלהם עפ"ר שורדת.

שמתי לב אגב, שיש חברות , בעיקר יצרני רמקולים, שמדברות על מוצרים לפי גודל החדר שהם אמורים למלא. כלומר החברה לא רואה יתרון ברמקול הדגל שלה כשהוא ממוקם בחדר של 20 מר לדוגמא. זו התייחסות רצינית מבחינתי.

בקשר לכמה פלוני מוכן לשלם עבור התוספת איכות שהוא שומע, זה כבר עניין אישי וכל אחד לפי משמע אוזניו.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
מעולם לא טענתי שאין צורך לשלם על איכות.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,116
מעורבות
1,056
נקודות
113
הרפרנס קשור לא רק לאקוסטיקה , קשור קשות לטונליות של המגבר המקור מיקום הרמקולים והרמקולים בעצמם ,וכמובן למצב האזניים.

כל המרכיבים שהזכרו חשובים ביותר, לטעמי המקור הוא המרכיב החשוב בכל השרשרת.
לצערי אני נחשף למערכות מושקעות שהמקור שלהם הוא הסטרימינג.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,343
מעורבות
854
נקודות
113
סטרימינג נשמע טוב לפחות כמו כל מקור דיגיטלי אחר, כולל טרנספורט סידי ב 100 אלף שח.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,100
מעורבות
3,103
נקודות
113
סטרימינג נשמע טוב לפחות כמו כל מקור דיגיטלי אחר, כולל טרנספורט סידי ב 100 אלף שח.
מקבצים מקומיים, נניח. משרותי הזרמה דוגמת טידל או קובוז זה לא המצב.

אבל עזוב דיגיטל, איזה תקליטים חדשים יש לך להציע ?
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,343
מעורבות
854
נקודות
113
דעתי שונה
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,100
מעורבות
3,103
נקודות
113
דעתי שונה
שי,
- אם אני מזרים ברשת הביתית FLAC זה לא נשמע כמו WAV (אולי כתוצאה מיישום encoder\encoder שונים), יש ברשת מספיק שרשורים על הנושא.
אם אנחנו מדברים על הזרמה של קבצי WAV אז כן יש להם פוטנציאל להישמע זהה (בדגש על המילה פוטנציאל שכן יש לך חוליות בשרשרת שיכולות לבצע דגרדציה של איכות השמע).

- בעניין הזרמה משירותי מוזיקה, אין לך שליטה איך נעשה ה RIP או עד כמה הקובץ נדחס לפני שהועלה לשרת - מקום אחסון ורוחב פס עדיין עולים כסף.
על אף שיפור במהלך השנים באיכות שירותי ההזרמה ניגון של CD וקובץ מקומי שבוצע לו RIP ראוי נשמעים טוב יותר
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
כל המרכיבים שהזכרו חשובים ביותר, לטעמי המקור הוא המרכיב החשוב בכל השרשרת.
לצערי אני נחשף למערכות מושקעות שהמקור שלהם הוא הסטרימינג.
הסטרימינג שלי נשמע יותר טוב מדיסק מקביל , והטרנספורט שלי לא כל כך גרוע
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,343
מעורבות
854
נקודות
113
מקבצים מקומיים, נניח. משרותי הזרמה דוגמת טידל או קובוז זה לא המצב.

אבל עזוב דיגיטל, איזה תקליטים חדשים יש לך להציע ?

now you are talking...
נסה המתן דייויס של סאם, אחלה תקליט
יש לו גם צד ריק, מעולה לכוון אנטי סקייטינג
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור