אז מה שאני אומר זה שאתה לא משווה למציאות. אתה משווה לתפיסה האישית שלך של איך תיאורטית פסנתר נשמע במציאות שכבר היתה בעבר ואיננה עוד, לא באותם תנאים ולא של אותו פסנתר ולא מאותו מרחק ולא עם אותו נגן ולא עם אותו מכוון וכו'.
כדי להשוות למציאות אתה צריך ללכת לאולם שבו הפסנתר הוקלט, לשבת במקום שבו היו המיקרופונים, שזה בדרך כלל מקרוב לכנף הפתוחה, אבל מגבוה, ושמי שכיוון אז את הפסנתר יכוון אותו גם הפעם, ומי שניגן עליו יבוא לנגן שוב בתקווה שהוא לא שינה את גישתו, ואחרי שתסיים לשמוע, תחזור הביתה ותשווה לזיכרון, וגם אז זה לא יהייה אמין, כי כאמור הזיכרון תקף רק לכמה דקות, ומעבר לזה אתה זוכר רק את התפיסה שלך את הצליל, לא את הצליל עצמו.
מה שאנשים מנסים לשפר על ידי fine tuning והחלפת ציוד זה לקבל צליל שמוצא חן בעיניהם יותר.
חלק מספרים לעצמם סיפורי סבתא שזה קשור למציאות, אבל כאמור זה לא נכון, זה רק קשור לתפיסתם את המציאות, ואין שום קשר ממשי למציאות. חלקם גם מתנשאים בהקשר הזה, כאילו לחפש מציאות זה נעלה על פי לחפש כייף. בפועל, כשחושבים על זה, זו רק רמאות עצמית, בין אם מבחינים בה ככזו ובין אם לא, וזה די פתטי.
וחלק מוותרים עם סיפורי הסבתא וסתם מחפשים מה שעושה להם יותר טוב.