זה שאתה שרלטן כבר הוכח בפוסטים קודמים.
והוא בשלו
זה שאתה שרלטן כבר הוכח בפוסטים קודמים.
ואם היי רז המקורי נשמע פחות טוב, עדיין תלך עם הראש בקיר? צריך להשוות ולהחליט מה נשמע טוב יותר וכל אלבום לגופו.MQA הוא lossy ביחס להיי רז שהוא נגזר ממנו.
בקטע הזה, מעדיף את קובוז, מקבלים בסטרימינג את ההי רז המקורי, לא mqa ולא נעלים.
כאמור, כבר נתקלתי בצליל גדול בחדר קטן עם רמקולים קטניםחלל קטן על רמקול קטן לא יתן סאונד גדול.
ואם היי רז המקורי נשמע פחות טוב, עדיין תלך עם הראש בקיר? צריך להשוות ולהחליט מה נשמע טוב יותר וכל אלבום לגופו.
הMQA למיטב הבנתי הוא הרבה יותר מרק כיווץ. זו עריכה מחדש, לטוב ולרע. צריך להקשיב.
סבבה. נשמע הגיוני מה שאתה אומר.שו ראש בקיר? מאיפה הבאת את זה?
אז עכשיו כל אלבום תתחיל לזפזפ בין mqa להי רז ותאכל לעצמיך את הראש מה נשמע עדיף? שיהיה לך בהצלחה!
MQA הוא לוסלס ביחס להי רז. הם גם טוענים שמתקנים פאזות כך שהבס יותר הדוק. יאללה בסדר, אני אישית לא רוצה את מרידיאן יושבים לי בין הקובץ המקורי לבין מה שמתנגן אצלי. אם נשמע לך עדיף אז בכיף.
לא יודעה אל איזה גדול מדובר . אולי גודל במה !כאמור, כבר נתקלתי בצליל גדול בחדר קטן עם רמקולים קטנים
יש מערכות של רמקולים קטנים פלוס סאב פלוס רום קורקשיין שנותנות צליל גדול.לא יודעה אל איזה גדול מדובר . אולי גודל במה !
בכל מקרה הגדול שאני מדבר עליו קשור באופן ישיר לחוקי הפיזיקה !
שום רמקול 6.5' ותיבה פצפונת לא יוכל לתת את הגדול של יחידת 12' או 2×'8 בתיבה בגודל ארון קבורה.
זו רק פיזיקה.
לי היו 3 רמקולים של אותה חברה שבנויים כמעת זהה רק ההודל הפיזי היה שונה : לראשון יחידת '8 בתיבה בינונית לשני '10 בתיבה גדולה ולשלישי '12 בתיבה יותר גדולה . תאמין לי יש הבדל בגודל !!
Thiel cs 2.3
Thiel cs 6
Thiel cs7.2
תלוי בגודל החדר ובאקוסטיקה, בחדר קטן/בינוני לפעמים רמקול קטן וטוב יכול להישמע הרבה יותר מדוייק מרמקול גדול.לא יודעה אל איזה גדול מדובר . אולי גודל במה !
בכל מקרה הגדול שאני מדבר עליו קשור באופן ישיר לחוקי הפיזיקה !
שום רמקול 6.5' ותיבה פצפונת לא יוכל לתת את הגדול של יחידת 12' או 2×'8 בתיבה בגודל ארון קבורה.
זו רק פיזיקה.
לי היו 3 רמקולים של אותה חברה שבנויים כמעת זהה רק ההודל הפיזי היה שונה : לראשון יחידת '8 בתיבה בינונית לשני '10 בתיבה גדולה ולשלישי '12 בתיבה יותר גדולה . תאמין לי יש הבדל בגודל !!
Thiel cs 2.3
Thiel cs 6
Thiel cs7.2
והוא בשלו
אתה מוזמן לראות פוסט פרטי ששלחתי אליו לפני מספר ימים (יום שני שעבר) שהוא כמובן לא הגיב אליו והמשיך בהשמצות שלו עלי.כי אתה מושך את זה בכוח.
אין לי עניין בפוסטים שלך, אבל אם תכתוב שטויות, אצביע על כך.אני לא מתכוון להתייחס לפוסטים שלו כלל, ואני מצפה שהוא ינהג כמותי
מי שכותב שטויות ומג'נגל מדיעה X. לדעה Y זה אתה.אין לי עניין בפוסטים שלך, אבל אם תכתוב שטויות, אצביע על כך.
עכשיו כתבת שטויות, אז אני מעיר לך על זה.מי שכותב שטויות ומג'נגל מדיעה X. לדעה Y זה אתה.
לעומתך אין לי שום עניין להעיר/להאיר לך על כל דברי ההבל שאתה מפזר כאן.
ופעם נוספת, מציע לטובת "שפיות הפורום" ניתוק מוחלט ביננו.
אבל אריה למה שיהיה לנו אכפת מהמינפולציות של העורך כשיש לנו ריפרנס והוא "המציאות".אני בעניין הזה לגמרי עם עמיר.
כשאני מאזין למוסיקה בבית אני צריך שהמערכת תאפשר לדמיון שלי לטעת בי את התחושה שהכלים מנגנים אצלי בסלון.
כדי שאותה הצתה של הדמיון תוכל להתבצע, לצלילים חייב להיות נפח מסויים שאם הוא איננו, ההאזנה הופכת באחת להאזנה למוסיקת רקע ולא האזנה שאנחנו מכנים כהאזנה קריטית.
כדי להכנס להאזנה קריטית הצליל חייב להיות גדול, עם הרבה נפח, מרשים וזה כמובן בנוסף לתכונות אחרות שקשורות למוסיקליות, כי כבר שמעתי מערכות עם צליל עשיר ומלא נפח ואפס מוסיקליות.
כל מה שאנחנו שומעים בבית זה, כפי שעמיר מתאר, מניפולציה של מהנדסי ההקלטה. סיפרתי בעבר ואני מספר שוב, שנכחתי בהקלטת הדגמה באולפן. נגנו כינור קונטרבס ופסנתר. עמדתי בחדר האקוסטי בו נגנו הנגנים, הטכנאי הצמיד מיקרופון לכל כלי, מרחק של סנטימטרים ספורים ממנו.
בשלב מסוים, תוך כדי נגינת הכינור, הטכנאי תפס את ראשי והצמיד את האוזן שלי למיקרופון שניצב כאמור סנטימטרים בודדים מהכינור.
הצליל שנשמע היה איום ונורא. צווחני וחסר "בשר".
באולפן הטכנאי טיפל בחומר והצליל הפך להיות צליל ערב לאוזן של כינור.
אנחנו שומעים בבית כמו שמישהו רצה שנשמע ולאוו דווקא איזו מציאות משוחזרת.
לזה צריך להוסיף את הפרשנות שנותנים יצרני המערכות שלנו לאיך הצליל צריך להישמע. תפיסות שונות הן הבסיס למעגלים אלקטרונים שונים שנותנים תוצאות שונות שמספקות טעמים שונים של מאזינים.
לסיכום, הצליל צריך להיות גדול ועם הרבה נפח, תנאי הכרחי אבל לא מספיק כדי ליהנות ממוסיקה בבית.
לגבי רמת הפירוט, מנסיוני ההסטורי כי כבר הרבה שנים אני לא משווה בין מערכות, ככל שהמערכת איכותית יותר כך עולה רמת הפירוט שכוללת כמובן רעשים לא רצויים.
למי שאין לו ניסיון בהאזנה למערכות איכותיות, קל ליהנות ממערכות בסיסיות ויחסית זולות שפשוט לא חושפות הרבה מהחומר. ויש כמובן הרבה מערכות כאלה שהן מוסיקליות ומהנות וגם נוחות לחשבון הבנק.
היישום הטכני הופך להיות קשה כשאיכות המערכת עולה והיא הופכת ליותר ויותר חושפנית ועדיין שומרת על היכולות המוסיקליות.
חוויתי זאת היטב כשטיפסתי בסולם של ניים. האופי המוסיקלי קיים באותה הרמה גם בציוד הכניסה של ניים. ככל שמתקדמים בציוד, מקבלים רמות פירוט ועושר שכוללות כמובן גם אלמנטים לא רצויים והופכים את המערכת לחושפנית ונושכת כל מקור שלא מסוגל לספק את הסחורה כמו שצריך.
במילים אחרות, יש הקלטות שנשמעות טוב יותר במערכות זולות מאשר במערכות יקרות, כי בזולות חסרים הרבה פרטים "מפריעים" שלא מופקים.
אריה
אין לנו רפרנס של "מציאות". אף אחד מאיתנו לא הייה באולפן, וכאמור, גם מי שהייה, אוזניו לא היו ממוקמות כמו 40 המיקרופונים שליד הכלים.אבל אריה למה שיהיה לנו אכפת מהמינפולציות של העורך כשיש לנו ריפרנס והוא "המציאות".