צליל גדול


arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
זהו שלא.
אנחנו לא מדברים על איכות הצליל
אנחנו לא מדברים על גודל הבמה
אנחנו לא מדברים על רמת הפרוט
הכוונה היתה לדבר על גודל הצליל.

אז אם אנשים לא מבינים שחליל צד לא יכול להיות בגודל של טובה
גם אם ישימו לה מיקרופון בתוך הכלי
ופיקולו לא ישמע בגודל כמו אבוב גם אם ישימו לידה 40 מיקרופונים.

זה לא עניין של טעם.

ולשאלתך אריה- אני,באופן אישי יכול להבדיל בין פסנתרים, לא רק מבחינת הגודל שלהם (שזה מאד קל) אלא גם מבחינת הייצרן (שזה גם קל (לי)).
קל מאד להבחין לדוגמא בין סטנווין לימהה.

זו דעתי.
קראתי את דעתכם ועם רובן אני לא מסכים.

העיקר הבריאות
אני לא מתייחס לגודל הצליל במובן של גודל הכלי אלא במובן של נוכחות הכלי.
יש הבדל בגודל הצליל אם אתה שומע חליל צד ברחוב או אם אתה שומע אותו אצלך בחדר.
החליל אותו חליל, חותמת הצליל היא אותה החותמת ועדיין זה לא אותו הדבר.
אני רוצה שהצלילים יישמעו כאילו הם מנוגנים אצלי בחדר - וזה עניין של דמיון ויצירת מציאות מדומה שהמערכת מאפשרת לי.

אריה
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אני לא מתייחס לגודל הצליל במובן של גודל הכלי אלא במובן של נוכחות הכלי.
יש הבדל בגודל הצליל אם אתה שומע חליל צד ברחוב או אם אתה שומע אותו אצלך בחדר.
החליל אותו חליל, חותמת הצליל היא אותה החותמת ועדיין זה לא אותו הדבר.
אני רוצה שהצלילים יישמעו כאילו הם מנוגנים אצלי בחדר - וזה עניין של דמיון ויצירת מציאות מדומה שהמערכת מאפשרת לי.

אריה
אז מדוע אתה לא שואף שהחליל צד ששמעת ברחוב ישמע ככה בחדר שלך?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אתה בטוח שבחדר האזנה שלך יש "אקפלה"? נראה לי שזה רק הזייה שלך ומציאות שהיא רק שלך.
נראה שאתה לא יודע להבחין בין מציאות לבין תפיסת מציאות, שלא לדבר על תפיסת מציאות בתיווך של הקלטה.

100% מהאנשים שהגיעו אלי לחדר אחרי שקניתי את האקפלה ו-100% שיגיעו לפני שאמכור אותם, אם אמכור אי פעם, יגידו שהם ראו רמקולים של אקפלה. אין כאן שום בעייה של מציאות.

כן יש בעיית מציאות במצבים הבאים:
  • אני לא בטוח כמה אחוזים מתוכם יסכימו על האם צ'לו מוקלט נשמע במרחק של 5 מטרים או 9 מטרים, או האם הוא מתפרס לצדדים 2 מטרים או 5.
  • 100% מהאנשים יכולים להעריך עד כמה הצ'לו נשמע להם מציאותי, אבל ב-100% מהמקרים זו תהייה הערכה באוויר, ללא יכולת להשוואה למציאות שהיתה בעת ההקלטה, למעט אם יגיע מישהו שהייה נוכח בעת ההקלטה, וגם אז הזיכרון שלו של הסאונד אינו זיכרון של הצליל עצמו אלא של תפיסתו את הצליל.
וכפי שאמרתי, אותי בכלל לא מעניין האם וכמה ההקלטה קרובה למציאות שהיתה בעת ההקלטה, שממילא אין דרך לדעת מהי. מעניין אותי רק אם אני נהנה ממה שאני שומע.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אז מדוע אתה לא שואף שהחליל צד ששמעת ברחוב ישמע ככה בחדר שלך?
ההנאה ממוסיקת רחוב שונה מההנאה מהאזנה בבית. שתי חוויות מסוג אחר.

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני טוב מאד יודע. אתה פשוט נהנה להפוך את המציאות לאיך שנוח לך.
זו הטעות שלך, אתה לא יודע, לא טוב מאוד ולא בכלל. אתה מבלבל לגמרי בין התפיסה שנמצאת בראש שלך ובין המציאות שכבר איננה ולא תהייה ושלא נכללת בה כאשר היא הייתה.

כשהתחוללה ההקלטה, היו גלי קול מאוד ספציפיים בכל מיני מקומות בחלל, כולל במקומות שבהם יכולים היי להיות אוזני מאזינים, למשל בשורות 7 עד 15 באמצע האולם, אבל לא הייו שם שני מיקרופונים, אלא היו הרבה מיקרופונים במקומות אחרים, שכל אחד מהם קלט מציאות שאינה דומה למציאות של מאזין. את מה שכל המיקרופונים האלה קלטו, הקליטו באיזשהו איזון לפי מה שנראה לטכנאי, ואחר כך גם ערבבו הכל במיקס, כך שמה שהתקבל אינו המציאות של אף אחד.

אתה שומע את התוצאה של הבלבול הזה דרך מדיה, מערכת וחדר שכל אחד מהם מעוות את זה, ומייחס לזה כותרת של "מציאות". זה לא.

ואני לא הופך מציאות לאיך שנוח לי, כי אין לי מציאות להפוך אותה. אני רק מצביע על הסיבות להיעדר קשר למציאות שאתה חושב שקיים אבל הוא לא קיים בצורה שאתה חושב.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
זו הטעות שלך, אתה לא יודע, לא טוב מאוד ולא בכלל. אתה מבלבל לגמרי בין התפיסה שנמצאת בראש שלך ובין המציאות שכבר איננה ולא תהייה ושלא נכללת בה כאשר היא הייתה.

כשהתחוללה ההקלטה, היו גלי קול מאוד ספציפיים בכל מיני מקומות בחלל, כולל במקומות שבהם יכולים היי להיות אוזני מאזינים, למשל בשורות 7 עד 15 באמצע האולם, אבל לא הייו שם שני מיקרופונים, אלא היו הרבה מיקרופונים במקומות אחרים, שכל אחד מהם קלט מציאות שאינה דומה למציאות של מאזין. את מה שכל המיקרופונים האלה קלטו, הקליטו באיזשהו איזון לפי מה שנראה לטכנאי, ואחר כך גם ערבבו הכל במיקס, כך שמה שהתקבל אינו המציאות של אף אחד.

אתה שומע את התוצאה של הבלבול הזה דרך מדיה, מערכת וחדר שכל אחד מהם מעוות את זה, ומייחס לזה כותרת של "מציאות". זה לא.

ואני לא הופך מציאות לאיך שנוח לי, כי אין לי מציאות להפוך אותה. אני רק מצביע על הסיבות להיעדר קשר למציאות שאתה חושב שקיים אבל הוא לא קיים בצורה שאתה חושב.

אתה יכול להמשיך לבלבל ולבלבל ובסוף יצאת מבולבל.
"זכותך לדעתך"!
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
ההנאה ממוסיקת רחוב שונה מההנאה מהאזנה בבית. שתי חוויות מסוג אחר.

אריה
מה זה מוסיקת רחוב? מה ששמעת ברחוב זה הנכון אריה תרצה או לא.
זה שאתה נהנה בבית מהחליל שלך:)
זה מעולה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אז אם אנשים לא מבינים שחליל צד לא יכול להיות בגודל של טובה
גם אם ישימו לה מיקרופון בתוך הכלי
ופיקולו לא ישמע בגודל כמו אבוב גם אם ישימו לידה 40 מיקרופונים.

זה לא עניין של טעם.
זה לא עניין של טעם, אלא עניין של תפיסה.

המוח מייצר image של מקור קול בהתחשב קודם כל במה שרואים, אבל אם לא רואים, אז לפי אינפורמציה של כיווניות שנובעת כאמור מהבדלים בעוצמת הקול שמתקבל בשתי האוזניים, ומהבדלי פאזה.

יכול להיות שעבורך אישית, הצליל והדימוי של חליל כל כך חזקים, שגם אם האוזניים שלך מקבלות אינפורמציה שאצל אחרים תתפענח כאילו מדובר בכלי גדול, אצלך זה מפוענח כגודל הטבעי של הכלי, כאילו אתה רואה אותו.

בהחלט ייתכן שיש הבדלים בין אנשים בנושא הזה, וחלקם עשוי להתרשם שחליל צד נשמע בהקלטות מסוימות כאילו גודלו הוא כמו טובה או יותר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אתה יכול להמשיך לבלבל ולבלבל ובסוף יצאת מבולבל.
"זכותך לדעתך"!
להיפך. כתבתי את הדברים מספיק פעמים ועם הרבה זוויות ודוגמאות והסברים, עד שזה נראה לי שזה די ברור לכל מי שרוצה להבין.

לעומת זאת, לא נתת שום טיעון/נימוק להפרכת מה שכתבתי.

אז גם זכותך לדעתך, רק שהיא בלתי מבוססת ומנותקת מהמציאות :)
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
לא חושב ככה. סאונד גדול פשוט מבטא צליל שיוצא מעבר לרמקולים , עם מרכז מובחן מאוד שנותן גם גובה מסויים.תקרא לזה תלת מימדיות אולי.
ניתן בהחלט עם רמקולים מוניטוריים והגברה טובה, בחדר בגודל המתאים לקבל "צליל גדול". יעידו האנסמבל אליסיה, הרויד סינטרה 2 , אודיו פרו A4-14 ועוד כהנה וכהנה.
זה נכון אבל, שהפיזיקה בשלה ומומחי השיווק בשלהם, יש צליל מסויים שבו הגודל כן קובע.. אלא אם עשית מניפולציה מאוד משכנעת :אצבע מורמת
לא ממש נכון
זה רק חלק מהעניין
החלק השני הוא יכןלתו של הרמקול לייצר בס נמוך מדוייק ומפורט.
כשזה קיים התמונה ענקית גדולה מהחיים
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מה זה מוסיקת רחוב? מה ששמעת ברחוב זה הנכון אריה תרצה או לא.
זה שאתה נהנה בבית מהחליל שלך:)
זה מעולה.
יש ביננו הבדל גדול בתפיסת המושגים מציאות ואמיתי.
אם אדם הולך ברחוב תוך כדי דיבור בטלפון ולא שם לב מה קורה סביבו עד שהוא נכנס בעץ וחוטף מכה כואבת בראש, אז העץ הוא עץ והמכה היא מכה.
כשאנחנו מתחילים לפרש את מה שקורה סביבנו, אז עולם המושגים הוא אחר לחלוטין.
פה גם הפערים ביננו.
אני לא חושב שמבחינת הצליל מוסיקת רחוב זה הדבר האמיתי. לא מכיר אנשים שמאזינים למוסיקה כשמסביבם צופרות מכוניות, קהל מקשקש וצעקות נשמעות מכל עבר. לא רוצה לשמוע בבית מוסיקה עם קריאות ice-cream ברקע. בשבילי זה לא הדבר האמיתי בהאזנה למוסיקה על אף שכפי שציינתי, האזנה למוסיקת רחוב היא חוויה העומדת בפני עצמה.
יש לי בבית תקליטורים שקניתי ברחובות אירופה מלהקות שנגנו ברחוב. המוסיקה היא אותה המוסיקה אבל מהתקליטורים היא נשמעת אחרת לחלוטין בהשוואה לרחוב. כלומר, אפילו הלהקות עצמן, בניגוד אליך, לא התייחסו לנגינת הרחוב שלהן כאל הדבר האמיתי.
זה הניסיון והחוויות שלי, אבל מעצם ההגדרה של תפיסת מציאות סובייקטיבית, זה הגיוני שאנשים מחזיקים בדעות שונות רק צריך לנסות להבין מהי מציאות ומה אנחנו חווים בראש שלנו.

אריה
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
לא ממש נכון
זה רק חלק מהעניין
החלק השני הוא יכןלתו של הרמקול לייצר בס נמוך מדוייק ומפורט.
כשזה קיים התמונה ענקית גדולה מהחיים
זה מה שהתכוונתי בסייפא של דבריי לגבי פיזיקה וכדומה. נוכחתי לגלות במספר מקרים שכאשר הרמקול יודע ל" שרטט" את קו הבס התחתון ולאו דווקא למלא אותו לגמרי, בהינתן גודל חדר נכון וקצת מטופל אקוסטית, ניתן לייצר חווית סאונד גדול . Hornless לנדאו הפתיע אותי לא פעם עם מוניטור צנוע שמחובר להגברה ואו מקור איכותיים ושנתן צליל גדול ומערב. ענק או יותר ענק זה כבר אקסטרות
למען הסר ספק, לי יש סאבוופר ואני בהחלט מאמין בנחיצותו של התדר הנמוך עד כמה שאפשר . גם מתחת ל 20hz המקודשים.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
עד כמה שאני יודע, אם הרמקול מאפשר את ההרמוניה השנייה, המוח משחזר את הראשונה.
ברמקול שיורד ל 60 הרץ, ההרמוניות של ה 30 הרץ מאפשרות את שחזור ה 30 במערכת השמיעה.

אריה
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
לא ממש נכון
זה רק חלק מהעניין
החלק השני הוא יכןלתו של הרמקול לייצר בס נמוך מדוייק ומפורט.
כשזה קיים התמונה ענקית גדולה מהחיים

זה מה שהתכוונתי בסייפא של דבריי לגבי פיזיקה וכדומה. נוכחתי לגלות במספר מקרים שכאשר הרמקול יודע ל" שרטט" את קו הבס התחתון ולאו דווקא למלא אותו לגמרי, בהינתן גודל חדר נכון וקצת מטופל אקוסטית, ניתן לייצר חווית סאונד גדול . Hornless לנדאו הפתיע אותי לא פעם עם מוניטור צנוע שמחובר להגברה ואו מקור איכותיים ושנתן צליל גדול ומערב. ענק או יותר ענק זה כבר אקסטרות
למען הסר ספק, לי יש סאבוופר ואני בהחלט מאמין בנחיצותו של התדר הנמוך עד כמה שאפשר . גם מתחת ל 20hz המקודשים.

עד כמה שאני יודע, אם הרמקול מאפשר את ההרמוניה השנייה, המוח משחזר את הראשונה.
ברמקול שיורד ל 60 הרץ, ההרמוניות של ה 30 הרץ מאפשרות את שחזור ה 30 במערכת השמיעה.

אריה

יצאתם מפוקוס.
לא זה הדיון פה ולא יודע איך הגעתם לזה....
אבל אם כבר הגענו.. תדעו שאני אוהב חומוס "משני"..
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
יצאתם מפוקוס.
לא זה הדיון פה ולא יודע איך הגעתם לזה....
אבל אם כבר הגענו.. תדעו שאני אוהב חומוס "משני"..
הדיון על צליל גדול, והיו תגובות ודיון. לא מבין את התגובה שלך, מתנצל שלא ירדני לפסים אישיים ושמרנו על שיח פתוח ומפרה.
כן מבין את חומוס משני. אחד הטובים.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
תומר צין נתן את 2 הסנט שלו...אני קמצן יותר אז רק סנט אחד.
כשאנחנו הולכים לקולנוע ורואים סרט עתיר פעלולים וישנה מערכת דולבי משובחת לעיתים נדמה לי שהצליל גבר על המציאות אין קשר בין מה שנראה על המסך לבין מה ששומעים.נניח איזה גיבור הולך על חול ים והצעדים נשמעים כמו רעידת אדמה....?נכון צליל גדול ,גדול מאוד ומרשים.
כשאני נניח יושב מול מע כמו של שניצל,נמר...גודל הצליל מאוד נכון לגודל הרמקול ואיזור המע.החיבור בין הרגש חוש השמיעה איכות השמע והפרמטרים האודיופילים ,לבין הויזואליות של המע מאוד נכון.ז"א אם היה יוצא איזה צליל שפתאום מקטין את כל הויזואל הזה בהחלט היינו אומרים צליל קטן.
גם אם אני שומע עם מוניטור והצליל יוצא החוצה וממחיש את המרחק בין הרמקול מיקום הכלים ומעורבות המאזין .היינו אומרים שיש למוניטור הזה צליל גדול.
כל מערכת (לדעתי) שלא ממחישה את הגודל שלה בהתאם לחדר ,משהוא לא מכוון שם.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
תומר צין נתן את 2 הסנט שלו...אני קמצן יותר אז רק סנט אחד.
כשאנחנו הולכים לקולנוע ורואים סרט עתיר פעלולים וישנה מערכת דולבי משובחת לעיתים נדמה לי שהצליל גבר על המציאות אין קשר בין מה שנראה על המסך לבין מה ששומעים.נניח איזה גיבור הולך על חול ים והצעדים נשמעים כמו רעידת אדמה....?נכון צליל גדול ,גדול מאוד ומרשים.
כשאני נניח יושב מול מע כמו של שניצל,נמר...גודל הצליל מאוד נכון לגודל הרמקול ואיזור המע.החיבור בין הרגש חוש השמיעה איכות השמע והפרמטרים האודיופילים ,לבין הויזואליות של המע מאוד נכון.ז"א אם היה יוצא איזה צליל שפתאום מקטין את כל הויזואל הזה בהחלט היינו אומרים צליל קטן.
גם אם אני שומע עם מוניטור והצליל יוצא החוצה וממחיש את המרחק בין הרמקול מיקום הכלים ומעורבות המאזין .היינו אומרים שיש למוניטור הזה צליל גדול.
כל מערכת (לדעתי) שלא ממחישה את הגודל שלה בהתאם לחדר ,משהוא לא מכוון שם.

זה כבר חצי דולר
לא מחזירים עודף
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אני לא חושב שמבחינת הצליל מוסיקת רחוב זה הדבר האמיתי
אריה, אריה... אני מתכוון שהחליל ששמעת אותו ברחוב הוא "הכלי הנכון"
לא מה שמסביבו.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אבל אם כבר הגענו.. תדעו שאני אוהב חומוס "משני"..
:בעד:,בתעשייתי מסכים.....אבל מה עם חומוס כזה שאוכלים בחומוסיה ? ......יש לי זיכרון עמום שהיו פעם מקומות כאילו.

אני בעד המסבחה של חליל מרמלה.......יצירת אומנות עם השלכות נפיצות.​
 
נערך לאחרונה ב:

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,487
מעורבות
483
נקודות
83
צחי.

הדוגמה שהבאת על סוגי הרמקולים של ת'יל, נכונים. אבל לא סותרים.

אם נהגת בגולף GTI, והתרשמת מהביצועים שלה לטובה...
הביצועים שלה ישארו בדיוק באותה רמה, גם לאחר שנהגת בפרארי.

אם שמעת מע' X , והתרשמת שיש לה צליל גדול...
הצליל ישאר עדיין גדול, למרות שלאחר מכן שמעת
מע' עם רמקולים הרבה יותר גדולים וכו, שהצליל היה יותר גדול.

האם זה חוק, כי כל מע' עם רמקולים יותר גדולים יתנו צליל גדול יותר?
אין לי מושג.
אולי כן.
אולי ברוב המקרים, אבל לא תמיד.
מי יודע.
בכל מקרה, לדעתי אין לזה חוקיות אחת.

בשורות טובות.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור