אכן, לעתים משתמשים בזה כתיאור שיווקי. השאלה היא האם נכון למכור משאית עם מנוע של וספה? מי רוצה את זה?
אם כך מדובר בהצגת במה "ענקית". לא "צליל גדול".
גם כאן מהתאור הזה לא ניתן ללמוד אם הבמה "מנופחת"
מסכים. זו גם דעתי.
והשאלה האם זה טוב? מה טוב בזה?
סולו חלילית בדודל של אצטדיון? מה טוב בזה?
זה נראה כאילו החלטת שזה רק שיווקי, שזה לא טוב, שאף אחד לא רוצה בזה, ושזה כמו משאית עם מנוע של וספה.
אז מעבר לזה שכאמור, בהרבה מקרים
ההקלטות מגדילות את הפרזנטציה מעבר לכל פרופורציה, מערכת שמסוגלת לתת צליל גדול היא כייף חיים, שכנראה רוב האודיופילים הייו רוצים שיהייה להם, וחלק מאלה שאין להם מתייחסים לזה כמו במשל עם השועל והענבים החמוצים.
כאמור, זה כמו שייש לך מסך ענק או מקרן על מסך ענק, ברזולוציה ממש גבוהה, במקום איזו טמבליזיה קטנה או במקרה הטוב בינונית. זה הרבה יותר involving, ובשורה התחתונה,
זה מה שחשוב. כשצופים בזה, או בקולנוע IMAX, לא שואלים אם הדמויות המופיעות על המסך הן בגודלן הטבעי בחיים, וגם כשיש close up, אף אחד לא קופץ לומר שזה לא גודל טבעי. פשוט החווייה חזקה יותר, לא רק בחזקת "מרשים" אלא גם אחרי שמתרגלים ועוברים מעבר לרושם הראשוני.
בקיצור, תעזבו שטויות כמו האם הזמרים והמבצעים צריכים להישמע בגודלם ה"טבעי", וגם שאלה אם "טבעי" זה בזווית הראיה שיש לכם כשהם עומדים מטר מכם או 30 מטר מכם. המיקרופונים בדרך כלל נמצאים קרוב למבצעים ובכלל
לא מנסים אפילו לתפוס את הכלים והמבצעים בגודלם הנכון כפי שהוא היה נשמע מהאולם, אלא כמעט תמיד גדולים מזה בהרבה.
כך שמערכת שמייצרת משהו בגודל שמשום מה נדמה לכם שהוא "נכון" לא בהכרח עושה את העבודה שההקלטה מכתיבה לה. אולי במיקס לפעמים הטכנאים משנים את ה"גודל" בהתחשב במוניטורים שיש להם, בהרבה מקרים ב-near field, ומה שלהם נשמע "נכון", אם הם בכלל חושבים על זה, לא אומר הרבה על איך שזה נשמע במערכת בביית עם רמקולים רציניים לא ב-near field.
כמובן שיש כאן גם שאלה של טעם אישי. לא כל אחד אוהב גדול ומפורט ועוטף וכו'. יש כאלה שמרגישים overloaded ו/או מותקפים, ומעדיפים אינטימיות ועדינות וכו'. לא שבהכרח יש סתירה -- גם כשהצליל גדול הוא יכול להיות בקטעים מסוימים עדין ואינטימי, כמו שאחרי קטע עם כל התזמורת הענקית יכול לבוא קטע עם חליל ונבל חרישיים.