צליל גדול


roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
לכל אדם, חייה ועצם במציאות יש את הגודל שלו, ובכל זאת אתה יכול לצפות בצילומים שלהם באמצעות מסך "20 או מסך "80, ולא תאמר על זה שב-"80 זה מעוות.

עדיין מחכה לפירוש/פירוט שלך על אשר כתבת בעצמך...... וכאמור אני מסכים עמו.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
עוד פעם רבים !!!!! למה חג היום
כן אני אוהב סאונד גדול
ודווקא ההקלטות הישנות יש להם את זה הצליל הענק הרחב ועמוק
מהקלטות חדשות עגומות
יש הקלטות חדשות מצויינות עם צליל רחב ועמוק, גדול כשצריך מדוייק ורזולטיבי, במה תלת מימדית...יש המון שפחות אבל תמיד היה ככה. יש המון הקלטות ישנות פח כמו שיש המון הקלטות ישנות מדהימות...
קשה לי להסכים עם הכללה בעניין הזה...
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
צליל גדול מאד נדיר אם יש בו רגש ,אינטימיות ופינסס שהם כולם בונים תוצאה של קסם.
לכן לדעתי צליל גדול לפעמים מסוכן שיגלוש ל משעמם.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
צליל גדול מאד נדיר אם יש בו רגש ,אינטימיות ופינסס שהם כולם בונים תוצאה של קסם.
לכן לדעתי צליל גדול לפעמים מסוכן שיגלוש ל משעמם.
יש ויש. והראיה, זה אצל חבר שלך שניצל. משעמם זה לא.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,907
מעורבות
2,637
נקודות
113
לדעתי יש קצת בלבול בין רמקול גדול ל "צליל גדול"
לא כל רמקול גדול - יתן צליל גדול אשר מתואר כמו תיאור פותח הפוסט,
כמו שלא כל רמקול קטן/נמוך יתן צליל קטן ומקוטם.

יש ויש.

אצל אלדר
הרמקול גדול מאוד.
אך יודע לתת במה גדולה/רחבה/גבוהה וטבעית (תלוי מאוד בהקלטה).
שמעתי אצלו קטעים באמת מטורפים שסחפו אותי לכל פינה.
ושמעתי קטעים עדינים ואינטימיים שרגשו אותי מאוד!

יש רמקולים גדולים מאוד שאינטימיות וטבעיות הכלים לא קיימת שם (לא אכנס לשמות ותיאורים).

ויש רמקולים גדולים פיסית נניח כשלי (אשר יכולים לשחזר כל אינסטרומנט קיים ולהציגם ולשחזרם במרחב הבמה הכי קרוב שאפשר למה שהוקלט - איכות ההקלטה היא קריטית). אם קיימת אינטימיות בהקלטה היא תשוחזר בהחלט, כולל אמביאנס וטבעיות ומשקל נכון.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
צליל גדול זה תיאור שיווקי לסאונדסטייג׳, תלת מימד ופרזנטציה.
פשוט יותר קל למכור עם הגודל כי יש מוסכמה כזאת שהגודל קובע.
אכן, לעתים משתמשים בזה כתיאור שיווקי. השאלה היא האם נכון למכור משאית עם מנוע של וספה? מי רוצה את זה?

צליל גדול זה בדיוק מה שזה !
במה ענקית לכל הכיוונים.
לדוגמה אצל אלדר בזמנו לאונרד כהן נשמע גדול מהחיים כמו משהו שיכול לבלוע אותך imax.
זה צליל גדול

אם כך מדובר בהצגת במה "ענקית". לא "צליל גדול".
גם כאן מהתאור הזה לא ניתן ללמוד אם הבמה "מנופחת"

יש הבדל גדול בין צליל גדול לבמה גדולה.

"צליל גדול" - פשוט גדול ופחות טבעי.
"במה גדולה" - במה המכילה את כל האינסטרומנטים שהוקלטו בגודל טבעי, מהכלי הנמוך ביותר והאמביאנס סביבו לגבוה ביותר והאמביאנס סביבו.

מסכים. זו גם דעתי.

לא מדוייק איתי. יש מערכות שלוקחות סולו של חלילית וזמר מכוך קטן במרתף ג’אז אינטימי למשהו ענקי באצטדיון כדורגל.

והשאלה האם זה טוב? מה טוב בזה?
סולו חלילית בדודל של אצטדיון? מה טוב בזה?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
יש גם" צליל גמד" - "צליל גדול " - "צליל תלוי " וכמובן "צליל נורמלי " , בוא נדבר רגע על------
צליל גמד -יש מערכות שגודל הבמה שלהם הוא בערך בגודל במה של הצגה של תאטרון בובות (למי שהיה עם הילדים) , כלומר הצליל מגיע "מנמוך" כלומר כל זמרת וזמר באם תנסה לדמיין בעיני רוחך את גובהם , אז הוא 80 סמ בערך והם מצופפים לך לפני הסטנד או המזנון שהצליל בוקע באלכסון כלפי מעלה לכוון האוזניים שלך בנקודת האזנה , אלו מערכות מבאסות ביותר ,ובעלי מערכות כאלו תמיד עם נטייה להסביר לך על הטונליות המעודנת של הבמה הגמדית שלהם וכמה צליל מיתרי הכינור נשמעים מדויקים , תעשו טובה ! שם משהו לא בסדר ,וצריך למצוא מה !
צליל תלוי - כאשר הבמה גבוהה יחסית , אפילו לעיתים לכוון התיקרה , אך נראה כאילו הכלים והזמרים תלויים כשרגליהם מרחפות באוויר כפיות מן האגדות , בקיצור במטר בתחתון אין שום התרחשות או צליל , פשוט ואקום ריק , גם עצבים !!!!!
צליל גדול - אני יש לי בבית מצב כזה , לעיתים מוכרח להודות ,תלוי בווליום ,כלומר בעוצמה סטנדרטית (80-85DB) גובה הזמרים הוא 180 סמ , כאשר רגליהם עומדות על הריצפה , הרווח בין הזמרים והכלים הוא גדול כמו נעמדת על הכסא בשורה הראשונה באמצע כאשר ההופעה על במה ,
רק מה שקורה כמו שציין צחי נימני , מספיק שתגביר קצת מעבר לעוצמה הרגילה ונניח ליאונרד כהן וקולו העמוק שמלא מיד באס "וריאות " , ראשו הופך פתאום לראש של לוייתן כחול הבא לבלוע אותך , וכל שקד של דיאנה קראל בגודל של אבטיח ,
האמת זה מוגזם , אבל עיתים מהנה בצורה בלתי רגילה , למרות שנשמות טובות ואמרו שיש כאן פירוטכניקה במיטבה , הבמה במערכות כאלו מגיעה מהריצפה לתיקרה ולעיתים חורגות אף משני צידי הרמקול ,קשה מאוד לאזן כאלו מערכות מכייון שהצליל מתנפל עליך כמו גל צונמי ברגע שמגביר , האמת היא ששומעים גם בקלות החסרונות בגדלים הללו , ויש בעיות למכביר ,
צליל נורמלי ומאוזן- זה מה שיש לרובנו , כלומר הבמה בד"כ בגודל סביר , שורה 15 במועדון , הזמרים פחות או יותר 150- 140 סמ , הבמה בין הרמקולים עם הרבה אויר מעל ראשם , מקדם ההתרגשות בהאזנה למערכות כאלו נחמד , מופיע בדרך כלל כשיש סלון ממוצע רמקולים בינוניים ומגברים לא בדיוק חזקים (נניח זוג 88 לצד ) ,
פה אני פרשתי בערך את עולם המושגים שלי שהוא פרטי ואיננו אקסיומטי , לכל אחד הזכות לומר ולחלוק ,
בוא אני עוזר קצת למלעיזים ;), יש כאלו שיעדיפו צליל קטן ומדויק ," ממתי לכינור יש גודל של צלו" , "מי צריך באסים כאלו ,אוכל כל חלקה טובה במוזיקה "
-מה זה התיאתרון בובות הקטן הזה, תגיד זה רמקולים תיקרתיים , ועוד ועוד ,בהתאם למערכת ולדרעק שיש בנשמה ,
מה עושה את ההבדל
בעיקר האקוסטיקה , האם יש מקום לצליל להתפתח , כלומר הרבה אויר מסביב לרמקול (2 מטר מסביב לא מילה גסה ) , מרחק הישיבה , כלומר ככל שגדול בהתאמה כמובן למיפתח הרמקולים, זמן ההידהוד בחדר , שצריך להיות מוארך יותר מאשר אולפן יבש בכדי להתאים לסטריאו , גודל הרמקולים וגובהם במידה מסוימת , וגם שההגברה תספיק בכדי ליצור במה יציבה , יש כמובן עוד אלף ואחד דברים שכבר יותר קרובים לטרוף , כמו למשל תאום פאזות חשמל בין המכשירים, בחירת הפאסה האבסולוטית הנכונה בליל מכשירים שהופכים ומישרים פאסה , ועוד , באמת לא רוצה להכנס לזה למה תשלחו לי צוות מאברבנל ":),
מאחל מכאן חג שמח , המימונה בפתח , ובעיקר הרבה בריאות (לא הייתי כותב כל זה אלמלא הסגר ,מה אני צריך בעיות עם החמוציות )
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
דוד,
לשניצל יש צליל גדול מאד , ושאני חוזר ממנו אני לא מפעיל את המערכת שלי
פרק זמן לשכוח מה ששמעתי אצלו. כי שלי נשמעת כמו טרנזיסטור.
אבל חלק מהעניין הוא הרגלי השמיעה למה שיש לך. וכדי לעבור לפורמט אחר
אתה צריך תקופת גמילה ואז לדעת מה אתה באמת מעדיף.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
דוד,
לשניצל יש צליל גדול מאד , ושאני חוזר ממנו אני לא מפעיל את המערכת שלי
פרק זמן לשכוח מה ששמעתי אצלו. כי שלי נשמעת כמו טרנזיסטור.
אבל חלק מהעניין הוא הרגלי השמיעה למה שיש לך. וכדי לעבור לפורמט אחר
אתה צריך תקופת גמילה ואז לדעת מה אתה באמת מעדיף.
:בעד:התגעגתי לחברים שלי :לב-שבור:
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
שניצל, אני מחנטרש 4 שורות ואתה הספקת להקדים אותי
עם דף פוליו מלא .
מה קורה איתך ? עובד ? או סגור פלומבה.
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
יאללה פיתה עם חומוס , אני מה קפדנים .
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
צליל גדול זה בדיוק מה שזה !
במה ענקית לכל הכיוונים.
לדוגמה אצל אלדר בזמנו לאונרד כהן נשמע גדול מהחיים כמו משהו שיכול לבלוע אותך imax.
זה צליל גדול
יכול להיות שצליל גדול זה מרשים, תאורים כמו "כל הקיר מנגן" אבל אין מצב שסקסופון ישמע כמו הצפצפה של משאית או אוניה, פסנתר שישמע מנגן מלמטה מהריצפה ועד התקרה!
תנסו פעם להקשיב לצלו בלי הגברה.
בגדול הצליל מתפשט מטר לכל צד לא יותר. אז שוב אם מחפשים את המרשים אז כן, אם מחפשים את הנכון
אז זה בפירוש לא נכון.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
יכול להיות שצליל גדול זה מרשים, תאורים כמו "כל הקיר מנגן" אבל אין מצב שסקסופון ישמע כמו הצפצפה של משאית או אוניה, פסנתר שישמע מנגן מלמטה מהריצפה ועד התקרה!
תנסו פעם להקשיב לצלו בלי הגברה.
בגדול הצליל מתפשט מטר לכל צד לא יותר. אז שוב אם מחפשים את המרשים אז כן, אם מחפשים את הנכון
אז זה בפירוש לא נכון.
עניין של טעם נטו.
יש כאלה שאוהבים לשבת בשורה שלישית בקולנוע ויש כאלה בשורה 20.
אין נכון לא נכון. כל אחד מעצב לו את החוויה שהוא מעדיף.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
עניין של טעם נטו.
יש כאלה שאוהבים לשבת בשורה שלישית בקולנוע ויש כאלה בשורה 20.
אין נכון לא נכון. כל אחד מעצב לו את החוויה שהוא מעדיף.
מסכים שכל אחד מעצב את החוויה שלו איך שהוא רוצה , אבל סקסופון הוא סקסופון ולא יכול להשמע כמו אוניה, פה זה כבר לא עניין של טעם.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
מסכים שכל אחד מעצב את החוויה שלו איך שהוא רוצה , אבל סקסופון הוא סקסופון ולא יכול להשמע כמו אוניה, פה זה כבר לא עניין של טעם.
משה, אחד רוצה מגה רזולוציה ואחד רוצה מגה במה ואחד רוצה מגה גודל.
איפה הבעיה? אף אחד מהנל לא דומה ל״למקור״, מה שזה לא יהיה.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אין שום בעיה. אמרתי לך שכל אחד יעשה מה שטוב לו.
אבל פותח השירשור טען בצדק שזה נשמע גדול מהחיים זה לא נכון ועם זה אני מסכים אתו.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
דוד,
לשניצל יש צליל גדול מאד , ושאני חוזר ממנו אני לא מפעיל את המערכת שלי
פרק זמן לשכוח מה ששמעתי אצלו. כי שלי נשמעת כמו טרנזיסטור.
אבל חלק מהעניין הוא הרגלי השמיעה למה שיש לך. וכדי לעבור לפורמט אחר
אתה צריך תקופת גמילה ואז לדעת מה אתה באמת מעדיף.
אריק אתה לא צריך להתנצל. נכון שאצל שניצל יש גודל וסאונד "גדול"
אבל אצלך יש אנטימיות ורגש שבחדר גדול כמעט בלתי אפשרי להשיג.
אז אתה יכול בשקט להדליק את המערכת.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
אין שום בעיה. אמרתי לך שכל אחד יעשה מה שטוב לו.
אבל פותח השירשור טען בצדק שזה נשמע גדול מהחיים זה לא נכון ועם זה אני מסכים אתו.
אז גם אני מסכים עם שניכם.
רק אומר שזה לא יותר טוב או פחות טוב, מאופנת הרמקולים המגה רזולטיביים מחוררי האוזניים שהשתלטה לאחרונה על הקצה העליון של השוק. גם זה לא דומה לחיים. רק עניין של טעם.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
שני הסנט שלי...

כשאני מאזין למערכת אודיו, חשוב לי מאוד לקבל במת צליל תלת ממדית, שהצלילים ירחפו לגובה, לעומק ולרוחק. לחברת אקפלה אודיו ארט ולכמה בודדות נוספות, יש במת צליל שעונה על כל הפרמטרים ומתקרבות לשחזור מציאותי. ברמקולים של החברה, מיקום הכלים השונים במרחב, פיזור הצליל והמרחקים ביניהם נפלא. פיזור הסטראו מדויק ויציב, ריאלי וחד. קולות אדם (נשים/גברים) מרחפים בחלל בין, מסביב ומאחורי הרמקולים, עם יכולת עקיבה נאמנה לשינויים בקול הזמר או הזמרת. לחברות אפוג'י-ולמגנפאן יש במת צליל דו ממדית גבוהה מאוד ורחבה, אך לא העמוקה ביותר. אפשר להגיע עם מיני מוניטור לעומק במה עמוקה יותר, אך לא גבוהה ורחבה. לצערי, משגים במה גבוהה ורחבה בדרך כלל עם רמקולים גבוהים, גדולים וגם יקרים.

יש חשיבות לגודל חדר בינוני, לפחות 30-35 מטרים ומעלה, כדי שיהיה מקום לגלי הצלילים להתפתח (רמקולים גדולים), מרחק ישיבה של לפחות 3.5 מטר לחזית הרמקולים לשדה שמיעה רחוק (Far Field), הרוב יושבים קרוב יותר ב-Near Field. הטיית הרמקולים לכיוון נקודת האזנה יכולה לגרום לירידת ברמת המיקוד של הכלים בבמת הצליל, לכל זוג רמקולים יש את פרופיל פיזור הצליל שלו וכל אחד אוהב את הבמה שלו במקום אחרת. אקוסטיקה חשובה מאוד! רמקולים שייעמדו לפחות מטר ומעלה מהקיר האחורי והצדדי ועוד פרמטרים רבים ומגוונים.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור