סאונד אנליטי /נייטרלי vs סאונד חם


Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
מה הטעם לדבר על אולפנים? הרי ממילא אתה לא יכול לשמוע שם את המוזיקה שאתה רוצה בזמן שאתה רוצה, וגם זה לא מה שעליו הפורום.

איזה ציוד ביתי יש לך? (מתוך הנחה שזה מה שאתה אוהב)
זה בתהליך( ;
ברור שאולפן זה לא פרקטי פשוט אומר מה אוהב מבחינת הסאונד
Flatעד הסוף
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
זה בתהליך( ;
ברור שאולפן זה לא פרקטי פשוט אומר מה אוהב מבחינת הסאונד
Flatעד הסוף
מה התהליך? מה היה לך עד עכשיו? מה האופציות שאתה מתלבט ביניהן?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
באולפנים שהייתי בעיקר= flat סאונד
מערכות ביתיות פחות
באולפנים זה FLAT בעיקר בגלל אקוסטיקה . לא בגלל רמקול.

רוב החברות הביתיות מאוד שטוחות בתגובה שלהם.

אם תקח את האולפני הביתה - תבין את זה
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
מה התהליך? מה היה לך עד עכשיו? מה האופציות שאתה מתלבט ביניהן?
כרגע זה נשאר מסתורי( ;
אבל כשהמערכת תיבנה אנשים יהיו מוזמנים לבוא לשמוע
בהנחה שלא יסקלו אותי באבנים עד אז בכל פוסט כמובן
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
באולפנים זה FLAT בעיקר בגלל אקוסטיקה . לא בגלל רמקול.

רוב החברות הביתיות מאוד שטוחות בתגובה שלהם.

אם תקח את האולפני הביתה - תבין את זה
זה שילוב של room treatment עם room correction עם מוניטורים שהם flat כי הם כלי עבודה
החדר שלי לא מטופל בכלל אז מין הסתם לא אגיע לתוצאות האלה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
כרגע זה נשאר מסתורי( ;
אבל כשהמערכת תיבנה אנשים יהיו מוזמנים לבוא לשמוע
בהנחה שלא יסקלו אותי באבנים עד אז בכל פוסט כמובן
מסתורי לא מעניין כאן, כי בעצם אתה אומר שאתה מדבר באוויר לגמרי, על דברים שמחוץ לפוקוס (אולפנים), ולא שום דבר קונקרטי. מה הטעם בכל הדיון בצורה הזו?

אז אתה אוהב את המחשבה שהמערכת שאתה מקשיב דרכה לא מוסיפה צבע/עיוותים, ושהוא flat, תוך כדי שאתה מתעלם מהפיל הלבן הענק בחדר, שמעוות ומקלקל את ה-flatness לכל כיוון במידה עצומה, שיחסית אליה כל העיוותים והסטיות מ-flat של המערכת הם זניחים ובטלים.

זו רק מחשבה תיאורטית + רמאות עצמית חובקת-כל, ואתה פותח דיון עליה בלי שיש לך שום דבר קונקרטי לומר חוץ מקלישאות חסרות משמעות.

אז על מה הדיון בכלל?
 
נערך לאחרונה ב:

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
באולפנים שהייתי בעיקר= flat סאונד
מערכות ביתיות פחות
יש מצב אתה מספר לנו על אולפן שהיית בו, על הקלטה או עריכה של משהו מעניין שהיית נוכח בו, קצת אימפורמציה על המוניטורים שהיו באולפן, על תהליך העבודה…
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
רוב הרמקולים הם FLAT - ביתי או אולפני ועדיין נשמעים שונה.

גם באולפנים - רמקול FLAT - אחד נשמע שונה מרמקול FLAT אחר.

כשאתה אומר FLAT - אני מניח שאת מתכוון לתגובה על הציר שאומרת על הרמקול בערך כלום ושום דבר.

יש גם המון רמקולים שמשתמשים בהם גם בבית וגם באולפן .
הסביבה האקוסטית היבשה יחסית באולפן - נותנת לרמקול יותר להתבטא ופחות לחדר (יש לזה יתרונות וחסרונות בכל מה שקשור להנאה).

לא נראה לי שתייחס לזה בכל אופן ,כנראה תרשום שוב FLAT.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
רוב הרמקולים הם FLAT - ביתי או אולפני ועדיין נשמעים שונה.

גם באולפנים - רמקול FLAT - אחד נשמע שונה מרמקול FLAT אחר.

כשאתה אומר FLAT - אני מניח שאת מתכוון לתגובה על הציר שאומרת על הרמקול בערך כלום ושום דבר.

יש גם המון רמקולים שמשתמשים בהם גם בבית וגם באולפן .
הסביבה האקוסטית היבשה יחסית באולפן - נותנת לרמקול יותר להתבטא ופחות לחדר (יש לזה יתרונות וחסרונות בכל מה שקשור להנאה).

לא נראה לי שתייחס לזה בכל אופן ,כנראה תרשום שוב FLAT.
והאלקטרוניקה עוד הרבה יותר flat מהרמקולים, אבל כל ה-flatness והעיוותים זניחים יחסית למה שהחדר מעולל.

הבנאדם מאוהב ברעיון של flatness, לא באמת בלשמוע flatness.
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
אף אחד לא מתווכח עם העובדה שכל חדר בעולם חוץ מאנאקואי מוסיף עיוותים
אבל פה אני מתייחס למערכת עצמה
בואו נהיה אמיתיים עם עצמנו רוב האודיופילים בכלל לא מטפלים בחדר
ואת רןב התקציב משקיעים ברמקולים למשל
האם זאת טעות? יש מצב.
אבל זה המצב
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
אף אחד לא מתווכח עם העובדה שכל חדר בעולם חוץ מאנאקואי מוסיף עיוותים
אבל פה אני מתייחס למערכת עצמה
בואו נהיה אמיתיים עם עצמנו רוב האודיופילים בכלל לא מטפלים בחדר
ואת רןב התקציב משקיעים ברמקולים למשל
האם זאת טעות? יש מצב.
אבל זה המצב
אכן, רוב האודיופילים לא מטפלים בחדר, לא אקטיבית ולא פסיבית.

אני לא חושב שזו טעות להשקיע ברמקולים. צריך לעבוד בשלבים. קודם שתהייה מערכת טובה ואז להוציא ממנה את המקסימום האפשרי בחדר הנתון. אי אפשר להפוך את הסדר :)
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
אני אוהב גמישות בעיצוב הסאונד.
המסטריג פרוססור שלי (ROOM CORRECTION) מאפשר לשמור 64 עקומות תיקון שונות שניתן ליצור.
אני מישתמש רק בשלוש עקומות.
1. מצב BYPASS מנטרל את הפרוססור על ידי חיבור ישיר של הכניסה שלו ליציאה על ידי מימסר
2. עקומת תיקון ראשית שמתאימה ל 99% מההקלטות כולל ביטול גלים עומדים, יצרתי אותה על סמך מדידות ב REW עם תיקון סופי על פי שמיעה להקלטות אכותיות.
3. עקומה עם הדגשת גבוהים להקלטות מסוימות בעיקר להדגשת מצילות, מישתמש למעט הקלטות מבוססת על העקומה הראשית.
4. עקומה שמתקנת ווקאל באופרות בהם זמרי טנור וזמרות סופרן נישמעים "צרחנים" וצורמים שימוש גם כן במיספר קטן של הקלטות.
הפרוססור מאפשר לעבור מעקומה אחת לשניה ולהשוות בינהם תוך כדי האזנה אקטיבית. היכולת של המוח להשוות כאשר ממתגים ללא השהיית זמן בין עקומות היא טובה מאוד.
לגבי נושא של פחד מדיסטורשן ניתן למדידה בREW וזניח להשפעת החדר והאקוסטיקה.
המסר שלי הוא שניתן להנות מכל העולמות עם גמישות בעיצוב הסאונד, לא טוב לך, תפעיל BYPASS.
השיטה שלי דורשת ידע במדידות, וכיול ROOM CORRECTION וזה תחביב שלי שאני נהנה ממנו.
בברכה,
איסי
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
בכמ

באמת שפספסת את מהות הפוסט
השאלה היא מה אנשים אוהבים
לא מה יותר נכון
מין הסתם flat ו ניוטרל זה הסאונד האמיתי הקרוב ביותר לדבר האמיתי
מצד שני רוב האודיופילים להוסיף חום או "מוזיקליות" על ידי הוספת דיסטורשן בין אם זה עם מגבר מנורות או ויניל.
השאלה היא לגבי ההעדפה ולא לגבי מה יותר נכון טכנית

בוא נתחיל עם השטות הראשונה.

כל מערכת בעולם אפשר להביא למצב flat. זה סתם מונח של כאלה עם אקולייזר או כאלה שגילו מילה (flat) והם חושבים שלהשתמש בה זה משהו שיש לו משמעות אודיופילית. מערכת צריכה להיות מדויקת, מהירה, דינמית, מפורטת ועוד. זה לא קשור ל-flat או לא flat.

ולגבי שני הרכיבים שאתה מדבר עליהם. כאילו הם הדבר היחיד המוציא צבע והם פטיפון או מנורות. זה פשוט מלמד שאין לך מושג על מה אתה שח. ומדוע? משום שמגבר מנורות אודיו ריסרצ׳ למשל, נטרלי יותר ממגבר טרנזיסטורי של סגדן שהוא חם מאוד באופיו. אז כבר זה שולל את הטענה שלך למה הופך מערכת לחמה או נטרלית.

לגבי פטיפון. ישנם נגנים דיגיטלים שהם צבועים כמו תוכי מול כל פטיפון שתשים מולם. אז כבר טענה שניה שאין בה שום אמת.

רוצה להתדיין על אודיו? חם/קר/נטרלי - מגניב.
רוצה לבלבל ת׳מוח עם כל מיני מסקנות של ילד שאתמול קנה רמקול ומגבר, ומנסה לעורר דיון אנלוג vs דיגיטל (בשביל לייצר פרובוקציה) ובטוח שהוא מבין על מה הוא שח? בחייאת, יותר טוב שתתנדב להוריד מהמדפים מוצרים של שטראוס. לפחות שתעשה את זה, אתה תצמצם נוכחות חיידקים במרחב ולא תשאף להיות כזה.

עכשיו נחזור לשאיפות שלך. הבנתי, אתה מחפש נטרלי. איך השגת את זה? עם איזה רכיבים?
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
. ישנם נגנים דיגיטלים שהם צבועים כמו תוכי

למה כוונתך ב"נגן דיגיטלי"?
לא ברור,
אם מכיל DAC הוא כבר לא דיגיטלי טהור ויש בו רכיבים אנלוגים.
איסי
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
בוא נתחיל עם השטות הראשונה.

כל מערכת בעולם אפשר להביא למצב flat. זה סתם מונח של כאלה עם אקולייזר או כאלה שגילו מילה (flat) והם חושבים שלהשתמש בה זה משהו שיש לו משמעות אודיופילית. מערכת צריכה להיות מדויקת, מהירה, דינמית, מפורטת ועוד. זה לא קשור ל-flat או לא flat.

ולגבי שני הרכיבים שאתה מדבר עליהם. כאילו הם הדבר היחיד המוציא צבע והם פטיפון או מנורות. זה פשוט מלמד שאין לך מושג על מה אתה שח. ומדוע? משום שמגבר מנורות אודיו ריסרצ׳ למשל, נטרלי יותר ממגבר טרנזיסטורי של סגדן שהוא חם מאוד באופיו. אז כבר זה שולל את הטענה שלך למה הופך מערכת לחמה או נטרלית.

לגבי פטיפון. ישנם נגנים דיגיטלים שהם צבועים כמו תוכי מול כל פטיפון שתשים מולם. אז כבר טענה שניה שאין בה שום אמת.

רוצה להתדיין על אודיו? חם/קר/נטרלי - מגניב.
רוצה לבלבל ת׳מוח עם כל מיני מסקנות של ילד שאתמול קנה רמקול ומגבר, ומנסה לעורר דיון אנלוג vs דיגיטל (בשביל לייצר פרובוקציה) ובטוח שהוא מבין על מה הוא שח? בחייאת, יותר טוב שתתנדב להוריד מהמדפים מוצרים של שטראוס. לפחות שתעשה את זה, אתה תצמצם נוכחות חיידקים במרחב ולא תשאף להיות כזה.

עכשיו נחזור לשאיפות שלך. הבנתי, אתה מחפש נטרלי. איך השגת את זה? עם איזה רכיבים?
אני עסוק בהורדת "רבע לשבע" מהמדפים, אחזור אליך עם תשובה בקרוב
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
למה כוונתך ב"נגן דיגיטלי"?
לא ברור,
אם מכיל DAC הוא כבר לא דיגיטלי טהור ויש בו רכיבים אנלוגים.
איסי
"רכיב דיגיטלי" מובחן מ"רכיב דיגיטלי טהור".
DAC הוא רכיב דיגיטלי לכל דבר ועניין, רק שהוא קצה השרשרת.
גם ADC הוא רכיב דיגיטלי לכל דבר ועניין, וגם הוא קצה השרשרת.
ויש מכשירי ביניים -- "טהורים" -- שגם הקלט, גם העיבוד שהם מבצעים וגם הפלט שלהם דיגיטלי.
 
נערך לאחרונה ב:

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
בוא נתחיל עם השטות הראשונה.

כל מערכת בעולם אפשר להביא למצב flat. זה סתם מונח של כאלה עם אקולייזר או כאלה שגילו מילה (flat) והם חושבים שלהשתמש בה זה משהו שיש לו משמעות אודיופילית. מערכת צריכה להיות מדויקת, מהירה, דינמית, מפורטת ועוד. זה לא קשור ל-flat או לא flat.

ולגבי שני הרכיבים שאתה מדבר עליהם. כאילו הם הדבר היחיד המוציא צבע והם פטיפון או מנורות. זה פשוט מלמד שאין לך מושג על מה אתה שח. ומדוע? משום שמגבר מנורות אודיו ריסרצ׳ למשל, נטרלי יותר ממגבר טרנזיסטורי של סגדן שהוא חם מאוד באופיו. אז כבר זה שולל את הטענה שלך למה הופך מערכת לחמה או נטרלית.

לגבי פטיפון. ישנם נגנים דיגיטלים שהם צבועים כמו תוכי מול כל פטיפון שתשים מולם. אז כבר טענה שניה שאין בה שום אמת.

רוצה להתדיין על אודיו? חם/קר/נטרלי - מגניב.
רוצה לבלבל ת׳מוח עם כל מיני מסקנות של ילד שאתמול קנה רמקול ומגבר, ומנסה לעורר דיון אנלוג vs דיגיטל (בשביל לייצר פרובוקציה) ובטוח שהוא מבין על מה הוא שח? בחייאת, יותר טוב שתתנדב להוריד מהמדפים מוצרים של שטראוס. לפחות שתעשה את זה, אתה תצמצם נוכחות חיידקים במרחב ולא תשאף להיות כזה.

עכשיו נחזור לשאיפות שלך. הבנתי, אתה מחפש נטרלי. איך השגת את זה? עם איזה רכיבים?
מצד אחד זרקת אותו כבר לפחות פעם אחת אם לא פעמיים מהאתר בדיוק על אותו דבר ואין ספק שגם בשירשור הזה שהוא פתח יש כיוון זהה! מצד שני יש לך סבלנות לענות…
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
באולפנים שהייתי בעיקר= flat סאונד
מערכות ביתיות פחות

אז קנה מוניטורים אולפניים מצויינים, שב קרוב אליהם ותהנה מכל השטיחות שבעולם.
חסכת מלא כסף, כיף לך.
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
"רכיב דיגיטלי" מובחן מ"רכיב דיגיטלי טהור".
DAC הוא רכיב דיגיטלי לכל דבר ועניין, רק שהוא קצה השרשרת.
גם ADC הוא רכיב דיגיטלי לכל דבר ועניין, וגם הוא קצה השרשרת.
ויש מכשירי ביניים -- "טהורים" -- שגם הקלט, גם העיבוד שהם מבצעים וגם הפלט שלהם דיגיטלי.
אין לי בעיה אם אתה מוסיףאת ההגדרה "רכיב דיגיטלי טהור" כהגדרה של אדיופילים ולא של אלקטרוניקה.
איסי
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור