שיניתי את המשפט כך שאפילו אתה תוכל להבין
אני מציע שתמחק את התגובה הזו שלך, ואני אמחק את תגובותי אליה.
עמיר
האם זה ניסיון מצדך לשכתב את ההיסטוריה??
שיניתי את המשפט כך שאפילו אתה תוכל להבין
אני מציע שתמחק את התגובה הזו שלך, ואני אמחק את תגובותי אליה.
עמיר
בס מוגזם אני לא אוהב. להיפך, אני לא אוהב בס יותר ממשהו אחר. הכל צריך להיות מאוזן ככל הניתן למעט מצבים בהם ההקלטה לא מאוזנת ושם, כל הקטע שלה הוא לשקף את זה.
אני לא יודע אם מישהו יקרא למצב הזה "נכון" -- אולי יש כאלה -- אבל זה לגיטימי לאהוב את זה, ולא מעניינו של אף אחד לנסות לשנות את טעמו. לכל היותר אפשר להכיר לו זוויות נוספות. אם ירצה, ישנה, אם לא -- שיישאר בטעמו.כלומר. אם עבור אדם מסויים בס מרוח, מיד צבעוני וטויטר חסר זה ״נכון״ משמע הנכון שלו הוא לא ״נכון״ והוא מחפש את הלא נכון משום שזה מסב לו הנאה. כמו אדם שאוהב אוכל מלוח במיוחד.
הנה, אתה ממשיך באותו כיוון.אך עדיין צריך לקחת בחשבון שיש טוב יותר ופחות טוב. השאיפה של רוב חובבי המוסיקה היא להגיע למערכת טובה יותר (בנימה קרה - ביצועים נטו). זו הסיבה שאנחנו משדרגים. עוד פרטים, עוד דינמיקה...
אני לא חושב שכל מי שטועה במשהו הוא אוטומטית בהכרח טיפש.האם זה ניסיון מצדך לשכתב את ההיסטוריה??
גם באודיו? איפה עוד (מעבר למדעים מופשטים כמו מתימטיקה)?כנראה שיש נכון וטוב "אבסולוטי", גם באודיו.
זה שיש כאילו שאוהבים כך או אחרת את הסאונד שהם שומעים, אינו מבטל את קיומו של הטוב והנכון ה"אבסולוטי".
דוגמא של אחד שאוהב כך והשני אחרת אינה מעידה לא הכלל ולא על הנכון, אלא רק לניסיונו וליכולת השמיעה של אותה פרסונה.
אם הכל היה רק עניין של טעם, אזי חבל על הזמן של כולנו פה - על טעם ועל ריח אין מה להתווכח (או לדון)
לדעתי נותר רק להבין ולהסכים על מהו הסאונד הנכון והטוב ה"אבסולטי", ובא לציון גואל.
בהצלחה
אני לא חושב שכל מי שטועה במשהו הוא אוטומטית בהכרח טיפש.
הנכון והטוב בשיחזור אודיו הוא מאוד פשוט.גם באודיו? איפה עוד (מעבר למדעים מופשטים כמו מתימטיקה)?
זה שייש כאלה שאוהבים כך ולא אחרת אינו מעיד על קיומו של הטוב והנכון ה"אבסולוטי".
דוגמא של אחד שאוהב כך והשני אחרת אינה מעידה לא הכלל ולא על הנכון, אלא על יכולתו של מביא הדוגמה להבחין באופן מושכל בין מה שהוא אוהב למה שאחרים אומרים שהם אוהבים ו/או טועים לחשוב שזה ה"נכון" ואין בלתו.
הכל עניין של טעם, וייש כאלה היודעים לנצל את זמנם גם להחלפת נקודות מבט, מידע, צורות חשיבה וכו' תוך התעלמות מקלישאות בענייני טעם וריח.
לא נראה לי שציון תיגאל מהחלטות כאלה.
עמיר
הנכון והטוב בשיחזור אודיו הוא מאוד פשוט.
שיחזור מדויק של מה שנמצא במדיה המנוגנת.
(איך מודדים את זה - בעיה....)
מעניין שמה שאני כותב אילו קלישאות,
אך אימרות השפר של החבר המוכשר שלך: אודיופיל הוא מי שאוהב סאונד בלי לאהוב מוזיקה, אילו אינם קלישאות אלא דיברי אלוהים חיים, שיש דחיפות להביא אותם בפני הקהל הרחב.
ותגיד לחבר שלך שזאת האמא של הקלישאות, והיא גם אינה נכונה.
שאתה מעייף וטרחן וחופר עד בלי די.
עוד הבחנות מרתקות ומועילות?
אד הומינם -- התייחסת לאדם אישית במקום למה שהוא אמר -- עברת על כללי הפורום!שאתה מעייף וטרחן וחופר עד בלי די.
אני לא יודע אם הן מועילות.
אתה ממש לא פייר.. כרגיל.אד הומינם -- התייחסת לאדם אישית במקום למה שהוא אמר -- עברת על כללי הפורום!
לאור זאת אוותר על לכתוב מה אני חושב עליך
בעצם לא לאור זה, אלא לאור העובדה שאני לא חושב עליך.
אתה ממש לא פייר.. כרגיל.
בקשת עוד הבחנות - התאמצתי ומלאתי את מבוקשך, ואתה עוד מתלונן.
ומה שהבאת זה הבחנות לא מרתקות, לא מועילות ולא חוקיות.עוד הבחנות מרתקות ומועילות
מה שאני כן טוען זה ש:
א. רוב הפרמטרים והקריטריונים בודקים דברים שאינם נשמעים כך במציאות. למשל בדיקת יכולתה של המערכת לחשוף פרטים שבמציאות אינם נשמעים כלל, ושהם כן נשמעים במערכת רק בגלל שיטת הקלטה שאינה מנסה לקלוט את המציאות ממקום של מאזין, אלא ממיקומים של הרבה מיקרופונים הרבה יותר קרובים לכלים מאשר למאזין בהופעה, מה שמוסיף לא רק פרטים אלא גם יותר צבעים ויותר אימפאקט והיפר-נוכחות וכו', שאינם מופיעים כך במציאות של מאזין באולם.
זה בסדר גמור ורלוואנטי לחלוטין להתייחס למאפיינים האלה, אבל לא בו זמנית גם להם וגם למציאות. אם אותו אדם גם מחפש ערכים "טובים" בפרמטרים האלה וגם טוען שהוא מחפש דמיון למציאות, "ריאליזם", "טבעיות", "אמיתיות", "נכונות" ודברים כאלה, הוא סותר ומרמה את עצמו. זה או זה או זה.
ב. הניסיון לקבוע באופן מוחלט שכמה שייש יותר ממאפיין מסויים (נניח פרטים) זה יותר "טוב" מעלה את השאלה מה זה "טוב". "טוב" עבור מי? ובפועל, אין מצב שאותו "טוב" מתאים לכ-ו-ל-ם באותה מידה, ממילא לא באמת מתקרבים למציאות, וה"טוב" לפי הקריטריונים אינו נמדד על פי המציאות, וגם לא כולם בהכרח רוצים להגיע אל, או להסתפק ב-מציאות, אז הקביעה של מה "טוב" אינה מוחלטת.
עמיר
טוב שאתה יודע מה מקובל על כולם, כי אני לא יודע.בסדר.. מקובל על כולם, יען כי בכל כלל יש גם יוצא מן הכלל.
בעבור מה אתה נוקט עמדה של קטגור.. אני לא אומר שזה לא נחוץ מדי פעם, אך להיתקע בעמדה זו..?
בעשותך כך אתה חונק את הדיון ולא מאפשר כל התקדמות וביטוי עצמי למשתתפים.
זה ממש לא במקום, מיותר.
. רוב הפרמטרים והקריטריונים בודקים דברים שאינם נשמעים כך במציאות. למשל בדיקת יכולתה של המערכת לחשוף פרטים שבמציאות אינם נשמעים כלל, ושהם כן נשמעים במערכת רק בגלל שיטת הקלטה שאינה מנסה לקלוט את המציאות ממקום של מאזין, אלא ממיקומים של הרבה מיקרופונים הרבה יותר קרובים לכלים מאשר למאזין בהופעה, מה שמוסיף לא רק פרטים אלא גם יותר צבעים ויותר אימפאקט והיפר-נוכחות וכו', שאינם מופיעים כך במציאות של מאזין באולם.
כי:מדוע אתה סבור ששחזור של מציאות בניגון של הקלטה של אירוע מחייבת בדיקה השוואתית של מה שהיה אז כנגד מה שיש בהשמעה אצלך/אצלי/אצלו במערכת הפרטית, ולא מספיקה האמירה/קביעה שהדברים נשמעים נכון או לא?
...
מדוע האוזן הפרטית שלי/ שלך או של כל חובב אחר לא מספיקה לקבוע אם הפרזנטציה של המערכת היא הגיונית (עושה שכל) MAKES SENSE
ממש לא -- אני מתכוון לסתם הבדלים בטעמים ו/או בתפיסת המציאות.אפילו הטענה שאין מצב אבסולוטי שטוב עבור כולם הוא למעשה תוצאה של איזה חיפוש אחר "הכוח המאחד"(איינשטיין), או מין איזו שהוא אלגוריתם שיגדיר את כל הפרמטרים .
התנאי "אם יש נכון" אינו מתקיים בצורה שרלוואנטית עבורנו, כי אין לנו דרכים מעשיות לבדוק מה נכון בלי להשוות מיידית את המוקלט למושמע, וכל האמירות בנדון הן די באוויר.ואשאל אותך עוד שאלה,
אם יש נכון, הייתכן שיש יותר נכון, ועוד יותר נכון??