נשמה בצליל! וואו!!!


zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
ח_ג_י כפרה,
כשלמדתי מכניקה ואחר כך לקחו אותנו לסדנא ללמד אותנו להפעיל מחרטה.
המשפט הראשון של המורה היה "תדעו לכם ,גם לברזל יש נשמה" הבנתי שצריך להתיחס אליו באהבה ע"מ לקבל אהבה חזרה.
אין ספק שצריך את המפעיל מאחרי הכלי .
אבל כינור זה לא סמרטפון.
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,502
מעורבות
490
נקודות
83
אהלן שלמה, ערב טוב.

המשפט הראשון של המורה היה "תדעו לכם ,גם לברזל יש נשמה"
ואם המורה אמר, אז?
תבנה רובוט שינגן בכינור (או כל כלי אחר), ואז תבין כמה שהכינור 'מת'.
דוגמה? אני בטוח ששמעת פעם 'מכונת תופים', שיש בקלידים וכו.
היינו הך. אותה תוצאה תקבל.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
כאשר המוח עובד יותר מהלב... אין נשמה
שההתרגשות מתעלה על המוח- יש לזה נשמה.
המוח בהרבה מקרים עובד בכדי "לתקן" מה שיוצא מהמערכת בצורה לא טבעית/ לא נעימה לאוזן , מערכת כזו לא תהיה אף פעם בעלת נשמה, גם אם היא מפורטת ודינמית להחריד.
לעומת זאת, מערכת יכולה להיות סתומה ונעימה לאוזן, שם המוח לא צריך לעבוד קשה ולכן היא יכולה להיחשב כבעלת נשמה.
אני חושב שאם צריך לשים את האצבע על מה בדיוק גורם לזה.. זה האיזון הטונאלי לכיוון החם והיכולת לייצר "מרקם" Timbre בייחוד בתחום המיד ריינג' שהוא הכי רגיש לבן האנוש. גם תנאים אקוסטיים טובים יכולים להפוך מערכת "פולניה" ל"נשמה חמה"
מנורות ואנלוג עושים את זה בד"כ טוב ולכן מערכות מבוססות מנורות / אנלוגי יהיה להן קל יותר להיכנס למשפחת הנשמות הטהורות :)
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
נשמה ?????

כן יש כזו
במיוחד אם מוסיקה מרגשת אותי
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
בקיצור

יש לנו את הכלי והטבעיות, יש את האיזון הטונאלי לכיוון החם (שעם זה אני יכול להזדהות) ואחד שרק מרגיש את זה. יעני תלוי באווירה

שמעתי אצל חבר קרוב מערכת אנליטית להחריד. אחרי שתי מנות ויסקי החלה לספק את הסחורה. אני טוען שהאווירה ומצב הרוח הוא פקטור משמעותי.
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
גם תנאים אקוסטיים טובים יכולים להפוך מערכת "פולניה" ל"נשמה חמה"

רגע, פולניה זה דבר קר ??
מפורט ומדוייק??

אז לפולניה יש מערכת קול קראמית?

תסלחו לי, אחרי 8 בערב ועדיין במשרד... חייב קצת לקשקש
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
בקיצור

יש לנו את הכלי והטבעיות, יש את האיזון הטונאלי לכיוון החם (שעם זה אני יכול להזדהות) ואחד שרק מרגיש את זה. יעני תלוי באווירה

שמעתי אצל חבר קרוב מערכת אנליטית להחריד. אחרי שתי מנות ויסקי החלה לספק את הסחורה. אני טוען שהאווירה ומצב הרוח הוא פקטור משמעותי.

שכחתי עוד מוטיב מאוד חשוב , חייבים להרגיש את המוסיקה בגוף, אחרת החוויה הרבה פחות שמחה :)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
טוב אז ככה.

מערכת אודיו אמורה להציג את הכלי כפי שהוא. כלומר: מערכת כמה שיותר נטרלית. שלא תצבע ולא תוסיף דבר. נכון, זו שאיפה דמיונית אבל ניתן בקלות להבין מהי מערכת צבועה ומהי מערכת נטרלית וטבעית יותר.

מערכת אמורה לדווח על המרקם של הכלי. ממה הוא עשוי, גודלו, הוא ביחס לכלים אחרים.
מערכת אודיו אמורה להציג במה וירטואלית. ליצור מציאות מדומה כאילו תזמורת סימפונית באמת נימצאת מולך. היא אמורה לנגן בצורה כזו שתחצה את גבולות הרמקולים מכל הכיוונים - גם גובה הבמה אמור לעבור את גובה הטויטר (במידה והוא העליון).

מערכת אודיו אמורה בעצם לשחזר כלי נגינה בצורה הכי ריאליסטית שיש. ללא סרחים, ללא הגדלה או הקטנה.

זו עבורי מערכת מרגשת. מערכת שמביאה לי כינור בגודל של כינור כאשר הויולה גדולה ממנו ומלאה ממנו והצ׳לו מלא וגדול משניהם ובמה ממקום נמוך יותר בבמה. התופים שבאים מאחור צריכים להיות מהירים - טרנזיינטים זה פרמטר חשוב ביותר.

בס
הבס מוכרח להיות מדויק ביותר. הוא אמור להפריד את כל הכלים שמסתובבים שם באופן מוחלט. בלי למרוח, בלי לעגל פינות. לנגן ולעצור בזמן. בדיוק כמו בתווים עצמם.

מערכת אודיו איכותית מוכרחה להיות מאוזנת. לא להדגיש דבר על פני דבר אחר. ואת זה היא צריכה לעשות בין התחום הגבוה, האמצע והתחום הנמוך וכל מה שבניהם. בלי חורים, בורות, מעמקים או גבעות ושפיצים דוקרים. איזון טונאלי הוא פרמטר חשוב ביותר.

מערכת צריכה להיות שקופה. שקופה להקלטות, לאלקטרוניקה המשודכת, לציוד שיכוך וכבלים - אפילו הקלים שבהם.

אסתטיקה וסדר בכלל.
גם זה חלק מהמשחק. מערכת מאובקת בחדר מבולגן הורס לי את החוויה לחלוטין. איזור המערכת מוכרח להיות מסודר ונקי. ליכלוך, אבק ואי סדר פוגע לי בחווית ההאזנה באופן משמעותי.

חברה.
מי שאתה יושב איתו/אצלו, קובע את החוויה שלך. אני מסוגל לשמוע מוסיקה ולהינות באמת רק במקומות שנוכחותי שם נעימה לי. מקום שמכבד ומזמין את המאזין מגביר את החוויה באופן דרמטי.

מוסיקה
ברור לא? אם אני לא מתחבר למוסיקה לא אהנה מהחוויה כלל וכלל. הרי רק עבורה קיים התחביב.

אז כן.
עבורי נשמה זה שילוב של מוסיקה אהובה, מערכת איכותית נטרלית ושקופה. אווירה נעימה בחלל (כולל תאורה מרגיעה) ומארח נעים שנותן לך להרגיש רצוי.
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
631
מעורבות
115
נקודות
43
נמר, כן נשמה לא נשמה, אגדיר זאת כך, אם המערכת מאוזנת פרפקט והיא נותנת לך חוויה רגשית שמערבת אותך ביצירה עצמה אז לדעתי זה מערכת אם נשמה.
לכל אודיופיל יש את האוזן שלו והמסקנה לגבי תוצאה. אז, שיגידו למערכת זאת שיש לה נשמה או לא מה זה משנה? כל עוד בעל המערכת נהנה ממנה, אז שיבושם לו. ואם האחר לא (האורח), שימצא לו מערכת עם נשמה :).
 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
נשמה = "בשר"
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
מה הכוונה שלך בבשר?
משקל? פרטים? רזולוציה? בס?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
לפני הנישואים.
אחרי זה טופו.
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
שני חברים שומעים מוזיקה , נשמה תעשי לנו קפה שחור, פונה לאישתו.
נשמה יש פיצוחים? , נשמה נשאר אבטיח, נשמה תביאי איזה שני בירות.
החבר פונה אליו ושואל : ״ 40 שנה אתה נשוי , מה זה נשמה , נשמה, איזו אהבה, סחטיין.
שכחתי איך קוראים לה, ענה.
לפעמים נשמה זה משהו אחר.
ונעבור ל ״ משהו אחר״

ה אבא מכוון רובה כדי לירות באישה שרצה בזיג זגים, והבן צועק לו ״ אבא מה אתה
עושה זו סבתא !
בשבילך היא סבתא בשבילי היא ״משהו אחר״.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
:) נשמה טובה אתה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
טוב אז ככה.

מערכת אודיו אמורה להציג את הכלי כפי שהוא. כלומר: מערכת כמה שיותר נטרלית. שלא תצבע ולא תוסיף דבר. נכון, זו שאיפה דמיונית אבל ניתן בקלות להבין מהי מערכת צבועה ומהי מערכת נטרלית וטבעית יותר.

מערכת אמורה לדווח על המרקם של הכלי. ממה הוא עשוי, גודלו, הוא ביחס לכלים אחרים.
מערכת אודיו אמורה להציג במה וירטואלית. ליצור מציאות מדומה כאילו תזמורת סימפונית באמת נימצאת מולך. היא אמורה לנגן בצורה כזו שתחצה את גבולות הרמקולים מכל הכיוונים - גם גובה הבמה אמור לעבור את גובה הטויטר (במידה והוא העליון).

מערכת אודיו אמורה בעצם לשחזר כלי נגינה בצורה הכי ריאליסטית שיש. ללא סרחים, ללא הגדלה או הקטנה.

זו עבורי מערכת מרגשת. מערכת שמביאה לי כינור בגודל של כינור כאשר הויולה גדולה ממנו ומלאה ממנו והצ׳לו מלא וגדול משניהם ובמה ממקום נמוך יותר בבמה. התופים שבאים מאחור צריכים להיות מהירים - טרנזיינטים זה פרמטר חשוב ביותר.

בס
הבס מוכרח להיות מדויק ביותר. הוא אמור להפריד את כל הכלים שמסתובבים שם באופן מוחלט. בלי למרוח, בלי לעגל פינות. לנגן ולעצור בזמן. בדיוק כמו בתווים עצמם.

מערכת אודיו איכותית מוכרחה להיות מאוזנת. לא להדגיש דבר על פני דבר אחר. ואת זה היא צריכה לעשות בין התחום הגבוה, האמצע והתחום הנמוך וכל מה שבניהם. בלי חורים, בורות, מעמקים או גבעות ושפיצים דוקרים. איזון טונאלי הוא פרמטר חשוב ביותר.

מערכת צריכה להיות שקופה. שקופה להקלטות, לאלקטרוניקה המשודכת, לציוד שיכוך וכבלים - אפילו הקלים שבהם.
אני חולק על הגישה, לא על הפרטים.

לדעתי, אין דרך מסויימת שמערכת באופן כללי "צריכה" להיות, ובוודאי לא אוסף התכונות שתיארת.

מה שתיארת זה מה שצריך להיות (בלי מרכאות הפעם) כדי שאתה תיהנה מהמערכת. זה עלול לא להתאים למישהו אחר.

לדעתי, הדבר היחיד שמערכת "צריכה" לעשות הוא לגרום הנאה לבעליה.
ומה שגורם הנאה לאחד יכול לגרום סבל לאחר, ולהיפך.

סתם דוגמאות קיצוניות לסבר את האוזן.

בנאדם א', אוהב מוזיקת כאסח, בווליומים מטורפים, עם באסים שמרעידים את כל השכונה ועם הדגשה פראית של כלי הנקישה והמצילתיים, ולעזאזל מה שקורה במיד -- הרי זה ממילא צרחות של זמרים עם קול של קרפדה עם עיוות אלקטרוני מכוון ומוגדל.

בנאדם ב' אוהב מוזיקה קאמרית וג'אז אקוסטי, להאזנה שקטה ורגועה, לא צריך באס כמעט בכלל, שהגבוהים שלא יצרחו, ושהמיד יהייה קסום ושקוף ועדין ומפורט.

אז מה המערכת "צריכה" לעשות מבחינתם?

המערכת שנמר תאר לא בהכרח תהנה אותם, כי היא תפורה לצרכיו, לא לצרכיהם.
המערכת של א' תהייה בנוייה כנראה סביב כמה סאבים אקטיביים "18 עם אלפי ואטים וסופר טוויטרים, והמערכת של ב' תהייה כנראה עם רמקולים אלקטרוסטטים ומגבר מנורות לא חזק מדי.

ייתכן ש-א' לא יתעניין כלל ב"נשמה" של המערכת, או שה"נשמה" שלו תהייה שונה לחלוטין מזו של ב'.

אז, אם לחזור לבסיס -- המערכת "צריכה" לגרום הנאה לבעליה, ואם המונח "נשמה" מתאים עבורו לתיאור דברים שהוא אוהב, במערכת שלו או בכלל, שייהייה כך.

אני לא מוצא טעם להילחם בזה, או לעשות לזה קונקרטיזציה ולשאול איפה הנשמה ומי/מה מייצר אותה.
זה סתם מונח "רגשי", לא אובייקטיבי ולא קונקרטי.

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אז כן.
עבורי נשמה זה שילוב של מוסיקה אהובה, מערכת איכותית נטרלית ושקופה. אווירה נעימה בחלל (כולל תאורה מרגיעה) ומארח נעים שנותן לך להרגיש רצוי.

עמיר
בגלל זה סיימתי ככה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
טוב אז ככה.

מערכת אודיו אמורה להציג את הכלי כפי שהוא. כלומר: מערכת כמה שיותר נטרלית. שלא תצבע ולא תוסיף דבר. נכון, זו שאיפה דמיונית אבל ניתן בקלות להבין מהי מערכת צבועה ומהי מערכת נטרלית וטבעית יותר.

מערכת אמורה לדווח על המרקם של הכלי. ממה הוא עשוי, גודלו, הוא ביחס לכלים אחרים.
מערכת אודיו אמורה להציג במה וירטואלית. ליצור מציאות מדומה כאילו תזמורת סימפונית באמת נימצאת מולך. היא אמורה לנגן בצורה כזו שתחצה את גבולות הרמקולים מכל הכיוונים - גם גובה הבמה אמור לעבור את גובה הטויטר (במידה והוא העליון).

מערכת אודיו אמורה בעצם לשחזר כלי נגינה בצורה הכי ריאליסטית שיש. ללא סרחים, ללא הגדלה או הקטנה.

זו עבורי מערכת מרגשת. מערכת שמביאה לי כינור בגודל של כינור כאשר הויולה גדולה ממנו ומלאה ממנו והצ׳לו מלא וגדול משניהם ובמה ממקום נמוך יותר בבמה. התופים שבאים מאחור צריכים להיות מהירים - טרנזיינטים זה פרמטר חשוב ביותר.

בס
הבס מוכרח להיות מדויק ביותר. הוא אמור להפריד את כל הכלים שמסתובבים שם באופן מוחלט. בלי למרוח, בלי לעגל פינות. לנגן ולעצור בזמן. בדיוק כמו בתווים עצמם.

מערכת אודיו איכותית מוכרחה להיות מאוזנת. לא להדגיש דבר על פני דבר אחר. ואת זה היא צריכה לעשות בין התחום הגבוה, האמצע והתחום הנמוך וכל מה שבניהם. בלי חורים, בורות, מעמקים או גבעות ושפיצים דוקרים. איזון טונאלי הוא פרמטר חשוב ביותר.

מערכת צריכה להיות שקופה. שקופה להקלטות, לאלקטרוניקה המשודכת, לציוד שיכוך וכבלים - אפילו הקלים שבהם.

אסתטיקה וסדר בכלל.
גם זה חלק מהמשחק. מערכת מאובקת בחדר מבולגן הורס לי את החוויה לחלוטין. איזור המערכת מוכרח להיות מסודר ונקי. ליכלוך, אבק ואי סדר פוגע לי בחווית ההאזנה באופן משמעותי.

חברה.
מי שאתה יושב איתו/אצלו, קובע את החוויה שלך. אני מסוגל לשמוע מוסיקה ולהינות באמת רק במקומות שנוכחותי שם נעימה לי. מקום שמכבד ומזמין את המאזין מגביר את החוויה באופן דרמטי.

מוסיקה
ברור לא? אם אני לא מתחבר למוסיקה לא אהנה מהחוויה כלל וכלל. הרי רק עבורה קיים התחביב.

אז כן.
עבורי נשמה זה שילוב של מוסיקה אהובה, מערכת איכותית נטרלית ושקופה. אווירה נעימה בחלל (כולל תאורה מרגיעה) ומארח נעים שנותן לך להרגיש רצוי.

נמר, רשמת את דעתך על מוזיקה ואני מכיר את הדעה שלך, אבל המשפט האחרון כלל לא קשור לשאר הטקטס.
יותר מכך אם אני מצמצם את סוג המוזיקה את האווירה והאירוח אני מקבל את דעתך המזוקקת בנושא
"עבורי נשמה זה מערכת איכותית נטרלית ושקופה"
אני מפספס משהו ?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
ברור כרמי.

אני רוצה לקבל טבעיות. ככל שהמערכת פחות נטרלית היא פחות טבעית.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
נמר,
לגבי תפקיד המערכת, כמובן שתפקידה לשחזר את המוזיקה.

העניין הוא שכל מערכת עושה זאת בדרכה שלה, אין אמת אחת, מלבד אותו הרגע שישבו הנגנים והקליטו את האלבום.
יש המון מערכות איכותיות, אבל מה שמבדיל ביניהן (לדעתי) הוא היכולת לגרום לך לחשוב שמדובר בצליל חי, טבעי, נושם, נוכח בחדר.
במצב כזה, (כאן נכנסת הסובייקטיביות למשוואה) אתה מחייך לעצמך כשאתה שומע את הצלילים... :), שוכח שאתה אודיופיל, שוכח מכבלים, מסטנדים, משיכוך ועסוק בלמלמל לעצמך "בואנה, שיחקת אותה נמר, זה פשוט חי!".:p:D:שתוי::מנצח:

לדעתי:
1. עושר טונאלי
2. איזון טונאלי
3. דינמיקה
4. נכונות טונאלית ("טבעיות", סובייקטיבי אבל בכל זאת, בעיניי המאזין).
5. סאונדסטייג'

אלו התכונות (לפי הסדר הזה) שבסופו של דבר מייצרות הנאה ממערכת, ריגוש, חיוך, תחושה שאתה "מול" הדבר החי.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור