מה אתה מקשקש?@AK1, דרכי החשיבה שלך הם אניגמה,
אני מדבר על 44.1/16 ואתה מפתח נושאים שנויים במחלוקת ביננו מתש"ח ועד היום.
מאיפה המצאת את כל זה?@AK1 לוגיקה ומחשבה סדורה זה לא כוס התה שלך.
המחשבה שלך מפוזרת ואתה לא מסוגל לפקס על נושא אחד בתוך הדיון בכדי לא להכניס 100 פרמטרים שלא יאפשרו לדיון להתנהל כלל.
כן, זה עובד.
נדמה לי שהבנתי איך עובדים המנויים האלה לקובוז: בטח קובוז מציעים ניסיון חינם לחודש, אז מוכר כזה ב-eBay שמקבל בקשה למנוי קובוז יכול לייצר לעצמו כתובת אימייל חד פעמית ב-Gmail, להירשם לחודש ניסיון, ולקבל שם משתמש וסיסמה שאותם הוא מעביר לקונה. אחרי חודש, תקופת הניסיון פוקעת, ואם מישהו נרשם אצלו ליותר מחודש, הוא צריך לחזור על התהליך ולשלוח שם משתמש וסיסמה חדשים.
לכן אפשר למכור את המנוי כל כך בזול. זה כמה דקות עבודה.
אחרי חודש, הקונה צריך לקנות מנוי חדש.
כדאי לשים לב שאין משמעות לבניית ספריית קטעים מועדפים. בסוף החודש היא תלך לאיבוד ללא שוב.
את זה שלא שמעת הבדל אפשר להסביר בין האתרים ניתן להסביר בכמה צורות, מהכללי לאישי:לקרוא את זה רק חיזק את הבטחון שלי שכנראה שאין ממש הבדלים בין כבלי חשמל או כבלי רשת. מה בדיוק הקשר? אני מעולם לא הצלחתי לשמןע הבדל בין כבלים, אבל בגלל שיש המון אנשים שמוכנים להשבע שיש הבדלים ענקיים בין כבלים, השארתי מקום לספק, ואמרתי שאולי זה בגלל שהמערכת שלי לא טובה מספיק כדי להבחין הבדלים. אבל במקרה היה לי מנוי QOBUZ ויש לי מנוי TIDAL, ועי שימוש ב DAC איכותי של TOPPING, מגבר אוזניות איכותי MAGNI 3 ואוזניות HD600S שנחשבות למאד שקופות ומדוייקות, בצעתי השוואות רבות בין שני השירותים עם אותו השיר, ולא מצאתי שום הבדל שמיע!
אז כאשר אתה אומר שיש הבדל ענק, זה מחזק את הבטחון שלי, שכמו עם כבלי קומקום, אין באמת הבדל, אלא זו הרגשה סוביקטיבית משולבת עם אפקט העדר. איזה עורך בעיתון אודיו רשם שיש הבדל עצום, וזה כנראה גרר המון אודיפילים להשתכנע שיש. מה גם, שאין ממש הגיון לקיום הבדלים. שני השירותים מקבלים את המוסיקה מאותן חברות הפצה ובאותו פורמט דיגיטאלי. העברת המידע נעשית ללא עיבוד מידע, אז אין ייתכן הבדל?
את זה שלא שמעת הבדל אפשר להסביר בין האתרים ניתן להסביר בכמה צורות, מהכללי לאישי:
הבעייה היא שאתה מניח שאם אתה לא שומע, ההסבר היחיד הנכון לדעתך הוא שאכן אין הבדלים (מה שעובדתית אינו נכון, כאמור), ושהמסקנה שלך היא שכל אלה שטוענים שיש הבדלים הם פתאים, שהאמינו למשהו שמישהו כתב איפשהו (כאילו כולם קראו את אותה כתבה), שאין להם דעה משל עצמם, ושהדעה שכן יש להם היא שגויה וטיפשית.
- באמת אין הבדל -- עובדתית זה לא המצב, כי אחד עובד עם MQA והשני ב-hi-res, כך שה-streams שונים לחלוטין bit-wise, גם לאחר פתיחת ה-FLAC, למעט אם בדקת אלבומי 16/44.1 בלבד, שבהם ייתכן שאין הבדל.
- באופן כללי, ההבדלים בין MQA ל-24/192 או אפילו ל-24/96 קטנים מכדי שאוזן אנושית תבחין בהם, ואף אחד לא יכול להבחין בין מקור כזה ל-MQA שלו לאחר התאמת ווליום מדוייקת (בהשוואה עיוורת)
- באופן ספציפי עבור האלבומים שבדקת, ההבדלים בין MQA למקור קטנים מכדי שאוזן אנושית תבחין בהם, ואף אחד לא יכול להבחין בין המקור ל-MQA שלו לאחר התאמת ווליום מדוייקת (בהשוואה עיוורת)
- הרזולוציה של ה-DAC שלך אינה מספיקה כדי להביא את ההבדלים לידי ביטוי
- הרזולוציה של שאר המערכת שלך (בחדר שלך אם אתה מאזין לא רק באזניות) אינה מספיקה כדי להביא את ההבדלים לידי ביטוי
- השמיעה הפיזיולוגית שלך אינה מספיקה כדי להביא את ההבדלים לידי ביטוי
- כושר ההבחנה שלך אינו מספיק כדי להביא את ההבדלים לידי ביטוי
וכל זה מתוך הצדקה עצמית, להצדיק את זה שאתה לא שומע.
וכל זה כשאתה חבר באתר פחות מחודש.
הגזמת!!!
זה עניין מאוד פשוט: למי שלא איכפת לו מענייני סאונד, לא משנה לו ההבדל בין מערכת ב-5,000 ש"ח למערכת בין 50,000 ש"ח. לא שהוא לא מבחין בהבדל, אבל הוא מניד ראש בקשר להבדלים, ואומר "נו שויין, מטורף שהוציא כל כך הרבה כסף".גם אם אני מסכים עם מה שרשמת, זה עדיין לא מסביר את התיאורים של משתמשים כאן ובעולם ש "יש הבדלים עצומים".
גם אם אני מסכים עם מה שרשמת, זה עדיין לא מסביר את התיאורים של משתמשים כאן ובעולם ש "יש הבדלים עצומים". לא הגיוני שאחד לא ישמע כל הבדל, והאחר ישמע הבדלים תהומיים. אני כן מצליח להבדיל בין REDBOOK (איכות CD) לבין MQA, אבל ממש אם אני מתאמץ ומודע למה שמתנגן. במבחן עיוור אולי אני אגלה את ההבדלים, אבל אם אני אתחיל לשמוע שיר ב MQA, אקח הפסקה, ובזמן הזה משהו יחליף את הקובץ ל CD רגיל, אני בוודאות לא אשים לב לזה. כדי לשים לב להבדלים, צריך מבחן AB. כל זה מביא אותי למסקנה אחד, לא שווה את כל הכסף וההשקעה. ראיתי כאן סרטוני מערכות של משתמשים, אמנם מרשים ואני מעריך את ההשקעה ובטוח שיש מזה המון הנראה, כמו מכל תחביב, אבל 99% ממערכות של אודיפילים הם אוברקיל רציני. אין שום הגיון בכבל רמקול בעובי של קו הספקת מתח תת-ימי, המרקולים נמצאים מטר וחצי מהמגבר, והמגבר הוא בכלל שפורפרתי, משמע עכבת המוצא שלו גבוה בכמה מונים מעכבת הרמקול, ולכן ה DF גרוע ולא משנה איזה כבל תשים, גם אם הוא מוליך על...
תסתכל מה למכו למסכן הזה:
http://img2.timg.co.il/forums/57/1280_0_d11cb1c9-6ac1-4ca9-a087-b5bdccc3e8ee_.jpeg
ואגב, המגבר שלו שפורפרתי ויש לו גם כבלי רמקולים לא פחות עבים...
מסכים לנ"ל חוץ מ SMSL ,אתה בפורום של שרוטים. חד משמעית. מי ששופך עשרות ומאות אלפי ש"ח על ציוד בשביל לשמוע שיפור קל הוא ללא ספק שרוט.
זה התחביב, וגם אני שרוט. למה? כי אני אוהב את זה. אני נהנה מזה. זה הכיף שלי, יותר מ-20 שנים.
לא בא לי לשמוע בווקמן ובא לי ליהנות, כי יש לי את השעה-שעתיים בסוף היום ליהנות מהתחביב ומהשקט, אחרי יום עבודה והתעסקות עם השובבים.
אז תגיד, למה לחרבן את זה כל פעם מחדש עם שם משתמש אחר? בחיי שאני לא מבין את זה.
זה מה שעושה לנו טוב על הנשמה.
יש לך פורום כחול, ששם התחביב מסתכם ברמקולים לקריוקי ודאק של SMSL, וכמובן ששם כמה "מומחים" לא שומעים שום הבדלים, כי הם שומעים דרך רמקולים של מחשב ב"שבע שקל" מאייבורי.
תחזור לשם ותהנה.
יחסית ל-400 ש"ח, אתה צודק לחלוטין.מסכים לנ"ל חוץ מ SMSL ,
היה לי SMSL , הגימור אכן סיני זול, אבל איכות השמע מעולה... !
אני חדש בפורום הזה, חדש באודיו. לא במוזיקה - זאת אהבת חיי מאז שאני זוכר את עצמי אבל לאודיו נכנסתי לפני 4 שנים. אני לא משקיע עשרות אלפים אבל משקיע הרבה זמן, אהבה וגם כסף (אני מניח שמשהו בסביבות 10000 יורו בארבע השנים האחרונות על שלושה setups).מסכים לנ"ל חוץ מ SMSL ,
היה לי SMSL , הגימור אכן סיני זול, אבל איכות השמע מעולה... !
אני חדש בפורום הזה, חדש באודיו. לא במוזיקה - זאת אהבת חיי מאז שאני זוכר את עצמי אבל לאודיו נכנסתי לפני 4 שנים. אני לא משקיע עשרות אלפים אבל משקיע הרבה זמן, אהבה וגם כסף (אני מניח שמשהו בסביבות 10000 יורו בארבע השנים האחרונות על שלושה setups).
שני דברים למדתי - קודם כל לא להיות נחרץ בדיעותי. זה תחום סוביקטיבי שהדבר היחיד שנכון הוא שכולנו מנסים כל הזמן לשפר את חווית הסאונד שלנו. דבר שני, אין מקום לאלה שמדברים בלי לדעת ובלי לנסות.
ומצד שני אין לזלזל באיכות של מוצרים שמיוצרים בסין. topping (ביחוד הם) מייצרים לדעתי ולדעת הרבה אודיופילים נחשבים יופי של מוצרים באיכות מדהימה ביחס למחיר. לפני חודשיים קניתי את ה- amp volt + d של allo מהודו. 200 דולר שנשמעים לטעמי יותר טוב מה - nad שלי שעלה לי כמעט 2000 דולר.
לא תמיד המחיר משקף את רמת המכשיר, כבר ראיתי מכשירים יקרים להחריד שממש לא הבנתי מי המציא להם את המחיר ומכשירים יחסית זולים ומפתיעים. העיניין הוא שמכשירים ממש ממש טובים הם לעולם לא זולים.רק לחזק את topping היה לי DX7pro והוחלף בדאק שעולה פי 4 ולא בגלל איכות אלא מסיבות אחרות
האם שווה את ההבדל במחיר? ממש לא
לא תמיד המחיר משקף את רמת המכשיר, כבר ראיתי מכשירים יקרים להחריד שממש לא הבנתי מי המציא להם את המחיר ומכשירים יחסית זולים ומפתיעים. העיניין הוא שמכשירים ממש ממש טובים הם לעולם לא זולים.
לא מכיר את הדאק שלך אבל שמעתי בחיים כמה דאקים מאוד יקרים חלקם מעל 20000€ ובאמת שלא את כולם אהבתי אבל הטובים ביניהם נשמעים כל כך הרבה יותר טוב מאלה הטובים של עד 5000, מציע לך לנסות...הייתי מאוד רוצה לשמוע דאק כזה ולשמוע במה מדובר הדאק שלי עלה 2000 יורו
נראה לי מספיק יקר לטעמי
יש לילא מכיר את הדאק שלך אבל שמעתי בחיים כמה דאקים מאוד יקרים חלקם מעל 20000€ ובאמת שלא את כולם אהבתי אבל הטובים ביניהם נשמעים כל כך הרבה יותר טוב מאלה הטובים של עד 5000, מציע לך לנסות...