מוקד ההבדלים: תקליטים מול דיסקים, לא אנאלוגי מול דיגיטאלי

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
לא קראתי את כל השרשור, אבל אני מגיב על כמה הודעות שכן קראתי לגבי המדידות והקשר שלהן ל"נאמנות למקור".
אז כנראה שכדאי שתקרא את השירשור לפני שאתה מגיב, כי התגובה שלך לא מתייחסת לנושאי הדיון.

עצם הכנסת ה-specs של רכיבי אודיו לדיון היא פרי המצאתו של אחד מהשתתפים בדיון שייש לו בעייה בהבנת הניקרא, והוא ממציא טיעונים, מייחס אותם לי ומתווכח איתם...:)

המצב קשה...(sad)

עמיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
עוד טיעון סתום.
"האיכות הנשמעת מתבטאת במידת הקירבה למקור".
ואיך אתה יודע מהי הקירבה למקור? (המקור being ההקלטה)? מהאזנה? קדחת.
נניח שמשמיעים לך הקלטת רפרנס כלשהי, שתהיה המקור לצורך העניין.
אח"כ משמיעים את אותה הקלטה עם עיוותים מסויימים בסדרי גודל מסויימים (גרסה א'), ואח"כ שוב עם עיוותים אחרים ובסדרי גודל אחרים (גרסה ב'). אתה רוצה לומר לי שבהאזנה תדע איזו מהן קרובה יותר לרפרנס?
בנוסף, האם לא ייתכן מצב שמשהו יישמע לך טוב יותר והוא דווקא רחוק יותר מהמקור?
אה, שכחתי, ההוכחה היחידה היא בהאזנה, הרי לא תקבל שום ראיה אמפירית שתוכיח לך את זה.

כלומר זו טענה שאינה ברת הפרכה וככזו שווה בדיוק אתה יודע להיכן.

אגב, השכלה רחבה באלקטרוניקה (שיכולה להיות גם טכנאות מזגנים for all I know), לצערי, לא מעידה על לוגיקה, שיטתיות או חשיבה מדעית כלשהי. אני מכיר את זה מקרוב ונדהם כל פעם מחדש (לא מהפורומים).

עמיר פתח דיון שהוא טכני בעיקרו, וטיפ-טיפה פילוסופי/פסיכולוגי.
בתור מי שיש לו רקע אלקטרוני רחב, בוא נאמר בעדינות שלא מרגישים זאת מטיעוניך.

המקור הוא המוסיקה כפי שהיא נוגנה בעת ההקלטה.

ככל שהשחזור קרוב יותר למקור, כך הוא נשמע לי טוב יותר.
כמובן, ניתן לדבר על קרבה למקור רק כאשר מדובר בכלים אקוסטיים ובקולות אנושיים לא מוגברים.

מבחני ההאזנה השוואתיים עיוורים הם ראייה אמפירית ראויה.

אני רואה שאתה עוסק יותר בלוגיקה, פחות במציאות.
לעניין מערכות שמע, המציאות מעניינת אותי יותר מאשר הלוגיקה.
בנוסף, לוגיקה אינה יכולה להוות תחליף לידע נאות – ובכל הקשור למערכות שמע, ידע נאות כולל גם פסיכואקוסטיקה, בנוסף לאלקטרוניקה.

אכן, עמיר פתח דיון שהוא טכני בעיקרו.
הטיעון שלי הוא שהפרטים הטכניים בלבד אינם מלמדים על כיצד מערכת שמע נשמעת – גם לא כאשר מדובר בהבדלים בין תקליטים לתקליטורים.

בכל מקרה, כאשר אתה שולל את ההאזנה כאמת מידה להערכת מערכות שמע, כולל מידת נאמנותן למקור, אתה מציב את עצמך בעמדה של טכנוקרט שאינו אודיופיל.
אתה מוזמן להמשיך למדוד את מערכת השמע שלך ולהעריך אותה על פי תוצאות המדידות.
אני אמשיך להנות מההאזנה למערכת השמע שלי – אם כי יש לי גם ידע וגם ציוד מדידה מתאים לביצוע כל המדידות הידועות לתחום הנדסת האלקטרוניקה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אין לי בעיה לעשות בדיקה זהה לבדיקה של מיכאל בעיניין כבלי החשמל.

רוצה להיות נוכח?
Hey, man, בעצם אם היית מציע את זה מזמן, זה הייה חוסך מראש את כל הוויכוח הארוך עם דיגיסאן, והייה יכול לחסוך לך הרבה עצבים :)!

תזמין גם את דיגיסאן, אולי הוא יהייה מוכן לבוא למרכז בשביל זה :)

עמיר
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
הנה לך הוכחה הפוכה :)


הנה שיטה בה משתמשים ה"טכנוקרטים" כדי "להוכיח" שיש הבדל בין כבלים :)

עמיר

כוחה של דוֹגמה.
שום מדידה ושום פרמטרים אינם רלבנטיים כאשר הם מפריכים את טענות המאמינים.
אבל כאשר מופיעה מדידה שהיא לצידם, לפתע המדידות תקפות בהחלט - והסובייקטיביסטיים השבויים בפרדיגמה, מנופפים בה כבמסמך - סופסוף מישהו מצא הוכחה לטיעונם!

אין זה פלא שנמר "לא יודע מה אני רוצה" כאשר אני מפנה אותו לקריאה מהי דוגמה (לינק).
 

Roy

חבר משקיען
הודעות
516
מעורבות
32
נקודות
28
רוי.

מהי לדעתך חשיבה מדעית?

הנושא של חשיבה מדעית הוא נושא אקדמי נרחב ביותר, השזור בכל הענפים המדעיים וכן בפילוסופיה של המדע- נושא לדוקטורטים רבים. זה בוודאי לא שאלה שאני יכול לענות עליה בכמה שורות. דעתי גם ממש לא משנה, החשיבה המדעית הינה נושא מוגדר היטב.
אם ברצונך לדעת מהי חשיבה מדעית, אני מציע לך (ולשאר המאזינים) לקרוא על תורת ההפרכה של קרל פופר, 'המבנה של מהפכות מדעיות' מאת תומס קון (ספר קשה לצליחה אך מרתק), 'פילוסופיה של מדע הטבע' מאת קרל המפל, תערו של אוקאם (זה לא ספר אלא עקרון מאוד חשוב בחשיבה מדעית) ועוד ועוד.
יותר ב- Easy reading תמצא את דוקינס וסאגאן העכשוויים יותר, שאינם עוסקים בהגדרת המדע במישרין אך מאזכרים עקרונות רבים מתוכו כחלק מטיעונים חברתיים שהם מעלים בספריהם.
אפשר למצוא תקצירים לא רעים לעקרונות של כל אלו בוויקיפדיה האנגלית, אבל הבנה והפנמה של נושאים כאלו מחייבת קריאה קצת יותר מעמיקה, או לקיחת קורס בנושא באוניברסיטה (חינם, כמאזין חופשי)- מלמדים את כל זה בפקולטאות לפילוסופיה ובמדעי החברה השונים. אגב, למרבה האבסורד חשיבה מדעית איננה קורס חובה בטכניון, למשל (מה שמסביר אולי דבר או שניים...)
 

נערך לאחרונה ב:

Roy

חבר משקיען
הודעות
516
מעורבות
32
נקודות
28
מבחני ההאזנה השוואתיים עיוורים הם ראייה אמפירית ראויה.

או! אני לא מאמין. אנחנו סוף סוף מסכימים על משהו.
יותר מכך- לדעתי מבחני האזנה השוואתיים עיוורים הם הראיה האמפירית הראויה היחידה מבחינתי,
והדרך הבלעדית שלי לבדוק רכיבי אודיו מכל סוג שהוא (לרבות רמקולים).

אגב, שוב, אל תתבלבל- אני לא רץ למדוד את מערכת השמע שלי משום שמטרתי להנות מהצליל שלה, הנאה שעשויה להתרחש גם בהינתן עיוותים של אחוזים שלמים. ואיך אדע ממה אני נהנה יותר? קירבה למקור או עיוותים מכאן ועד הודעה חדשה? מבחן עיוור כמובן. המבחן העיוור בהחלט יגלה מה עדיף לאוזניי. הוא בשום אופן לא יגלה מה קרוב יותר למקור, למעט במקרים קיצוניים מאוד.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
המקור הוא המוסיקה כפי שהיא נוגנה בעת ההקלטה.

ככל שהשחזור קרוב יותר למקור, כך הוא נשמע לי טוב יותר.
כמובן, ניתן לדבר על קרבה למקור רק כאשר מדובר בכלים אקוסטיים ובקולות אנושיים לא מוגברים.

מבחני ההאזנה השוואתיים עיוורים הם ראייה אמפירית ראויה.

אני רואה שאתה עוסק יותר בלוגיקה, פחות במציאות.
לעניין מערכות שמע, המציאות מעניינת אותי יותר מאשר הלוגיקה.
בנוסף, לוגיקה אינה יכולה להוות תחליף לידע נאות – ובכל הקשור למערכות שמע, ידע נאות כולל גם פסיכואקוסטיקה, בנוסף לאלקטרוניקה.

אכן, עמיר פתח דיון שהוא טכני בעיקרו.
הטיעון שלי הוא שהפרטים הטכניים בלבד אינם מלמדים על כיצד מערכת שמע נשמעת – גם לא כאשר מדובר בהבדלים בין תקליטים לתקליטורים.

בכל מקרה, כאשר אתה שולל את ההאזנה כאמת מידה להערכת מערכות שמע, כולל מידת נאמנותן למקור, אתה מציב את עצמך בעמדה של טכנוקרט שאינו אודיופיל.
אתה מוזמן להמשיך למדוד את מערכת השמע שלך ולהעריך אותה על פי תוצאות המדידות.
אני אמשיך להנות מההאזנה למערכת השמע שלי – אם כי יש לי גם ידע וגם ציוד מדידה מתאים לביצוע כל המדידות הידועות לתחום הנדסת האלקטרוניקה.
מה יהייה?

"ככל שהשחזור קרוב יותר למקור, כך הוא נשמע לי טוב יותר" -- ייתכן שזה לא המצב לאשורו. אולי יהייה יותר מדוייק לומר "ככל שהשחזור קרוב יותר למה שנדמה לי שהוא המקור, בלי שאדע בכלל איך המקור נשמע בעת ההקלטה, כך הוא נשמע לי טוב יותר".

"מבחני ההאזנה השוואתיים עיוורים הם ראייה אמפירית ראויה" -- השוואה בין מה למה? השוואה בין תקליט לדיסק גם אינה באמת רלוונטית -- צריך להשוות למקור שאיננו כבר (ההקלטה הסתיימה), וגם בד"כ לא ממש עיוורת, כי רעשי ה-LP מסגירים מה זה מה.

"לעניין מערכות שמע, המציאות מעניינת אותי יותר מאשר הלוגיקה" -- על איזו מציאות אתה מדבר? המציאות-כביכול הייחידה שאתה באמת מתייחס אליה היא מה שנדמה לך שהוא המקור, בלי שתדע בכלל איך המקור נשמע בעת ההקלטה!

"הטיעון שלי הוא שהפרטים הטכניים בלבד אינם מלמדים על כיצד מערכת שמע נשמעת" -- אתה מתווכח עם עצמך שוב!!! -- מי בכלל דיבר על נתונים טכניים?!?!?!?!?!

"בכל מקרה, כאשר אתה שולל את ההאזנה כאמת מידה להערכת מערכות שמע" -- -- אתה מתווכח עם עצמך שוב!!! -- מי בכלל דיבר על שלילת ההאזנה?!?!?!?

"אתה מוזמן להמשיך למדוד את מערכת השמע שלך ולהעריך אותה על פי תוצאות המדידות" -- אתה מתווכח עם עצמך שוב!!! -- מי דיבר על למדוד את המערכת?!?!?!?!

מה יהייה?!?!?!?

הסכיזופרנייה שלך מחמירה מרגע לרגע!!!

עמיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
תלוי איך אתה מגדיר איכות, והאם זה משהו אובייקטיבי או סובייקטיבי.

בעיני, איכותה של מערכת שמע נמדדת במידת קרבתה למקור, כאשר המקור הוא המוסיקה שנוגנה בעת ההקלטה.
כמובן שניתן לדבר על קרבה למקור רק כאשר מדובר בכלים אקוסטיים ובקולות אנושיים לא מוגברים.

כל טענותי -- כל -- בלי שום תוספות -- כל טענותי מסתכמות במשפטים הבאים:
-- יש הקלטות אנאלוגיות נפלאות ואיומות, וייש הקלטות אנאלוגיות נפלאות ואיומות
-- עיקר ההבדלים בין מה שמגיע לאזנינו אינו נובע מאיכות ההקלטה אלא מאיכות ההשמעה הביתית
-- בעת הכנת תקליטים ובעת השמעתם מוכנסים המון עיוותים, בחלקם משמועותיים ובכוונה תחילה
-- לפיכך לא סביר שתקליטים מייצגים אמת, ראיליזם או הקירבה המוחלטת למשהו

1. על מה מבוססים הטיעונים שלך?
2. מה לדעתך מקור ההבדלים בין תקליט לתקליטור המושמעים על אותה מערכת?
3. מה הקשר בין העיוותים למידת איכותה של מערכת שמע?
4. איזו מידה של עיוותים מנחיתה את איכותה של מערכת שמע ואיזו מידה אינה מנחיתה?
5. מהו תחום המדע המלמד על הקשר בין מידת העיוותים לבין האיכות הנשמעת?
6. אתה מביא הסבר טכני ארוך ומפורט כדי לקבוע ש"לא סביר". האם אתה מבחין בין סביר לבין מציאות עובדתית?
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
היי עמיר,

השיטה שהבאת, חיסור אות כניסה ויציאה ובדיקת ההבדל על גבי סקופ, מן הסתם, היא בדיוק השיטה בה משתמשים ה"טכנוקרטים" כדי "להוכיח" שאין הבדל בין כבלים.

אבל שנינו מסכימים שיש הבדל אמיתי בין כבלים, נכון?

לא נותר לנו אלא להסכים ששיטה זו אינה נכונה.

צר לי אבל זה קשקוש לקבוע ששיטה זו אינה נכונה.
שיטה זו - כוחה יפה להפריך כל הבדל בין כבלים.
כבלים מעבירים מטען חשמלי ותמונת האות משקפת אותו.
אם זה לא מספיק, אשמח (לשם שינוי) לקבל הסבר מדוע.
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
הנושא של חשיבה מדעית הוא נושא אקדמי נרחב ביותר, השזור בכל הענפים המדעיים וכן בפילוסופיה של המדע- נושא לדוקטורטים רבים. זה בוודאי לא שאלה שאני יכול לענות עליה בכמה שורות. דעתי גם הממש לא משנה, החשיבה המדעית הינה נושא מוגדר היטב.
אם ברצונך לדעת מהי חשיבה מדעית, אני מציע לך (ולשאר המאזינים) לקרוא על תורת ההפרכה של קרל פופר, 'המבנה של מהפכות מדעיות' מאת תומס קון (ספר קשה לצליחה אך מרתק), 'פילוסופיה של מדע הטבע' מאת קרל המפל, תערו של אוקאם (זה לא ספר אלא עקרון מאוד חשוב בחשיבה מדעית) ועוד ועוד.
יותר ב- Easy reading תמצא את דוקינס וסאגאן העכשוויים יותר, שאינם עוסקים בהגדרת המדע במישרין אך מאזכרים עקרונות רבים מתוכו.
אפשר למצוא תקצירים לא רעים לעקרונות של כל אלו בוויקיפדיה האנגלית, אבל הבנה והפנמה של נושאים כאלו מחייבת קריאה קצת יותר מעמיקה, או לקיחת קורס בנושא באוניברסיטה (חינם, כמאזין חופשי)- מלמדים את כל זה בפקולטאות לפילוסופיה ובמדעי החברה השונים. אגב, למרבה האבסורד חשיבה מדעית איננה קורס חובה בטכניון, למשל (מה שמסביר אולי דבר או שניים...)

סחתיין, רוי! (Y) (Y)
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
עצם הכנסת ה-specs של רכיבי אודיו לדיון היא פרי המצאתו של אחד מהשתתפים בדיון שייש לו בעייה בהבנת הניקרא, והוא ממציא טיעונים, מייחס אותם לי ומתווכח איתם...:)

האם לא היית אתה זה שהביא הסבר טכני ארוך ומפורט לגבי מגוון הגורמים לעיוותים ביצירת והשמעת תקליטים כדי לקבוע מתוך כך שלא סביר שתקליטים יישמעו טבעיים יותר? זה שאתה נתפס למילה spec אינה משנה את המהות.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
הבדלים

מר דיגיסאן הנכבד.

אודה לך אם לא תקרא לדברי קשקוש.

זה לא מנומס, זה מנוגד לחוקי הפורום, וזה לא מראה על בטחון עצמי רב.

באשר למה שכתבת, השוואה פשטנית וגסה על גבי SCOP אינה טובה כי היא לא מודדת מה שחשוב באמת. מה חשוב באמת? אני לא יודע, אבל אני יכול לשמוע.

אבל חבל שנתווכח, אם לדעתך אין הבדל שמיע בין כבלים, ואם לדעתך המדע "מוכיח" שלא יכול להיות הבדל כזה, אין לנו נושא משותף לדיון.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
בעיני, איכותה של מערכת שמע נמדדת במידת קרבתה למקור, כאשר המקור הוא המוסיקה שנוגנה בעת ההקלטה.
כמובן שניתן לדבר על קרבה למקור רק כאשר מדובר בכלים אקוסטיים ובקולות אנושיים לא מוגברים.



1. על מה מבוססים הטיעונים שלך?
2. מה לדעתך מקור ההבדלים בין תקליט לתקליטור המושמעים על אותה מערכת?
3. מה הקשר בין העיוותים למידת איכותה של מערכת שמע?
4. איזו מידה של עיוותים מנחיתה את איכותה של מערכת שמע ואיזו מידה אינה מנחיתה?
5. מהו תחום המדע המלמד על הקשר בין מידת העיוותים לבין האיכות הנשמעת?
6. אתה מביא הסבר טכני ארוך ומפורט כדי לקבוע ש"לא סביר". האם אתה מבחין בין סביר לבין מציאות עובדתית?
עכשיו אני מבין את truejoker, שאמר שאתה מתיש את כולם.

באמת נמאס להסביר את אותם דברים שוב ושוב כשאתה ממילא לא קולט אותם, כולל כשאני אומר מספיק במפורש שאני משאיר את הסקת המסקנות למי שרוצה, ואתה מנסה לסחוב אותי להגדיר לך ענייני איכות כשאמרתי 80 פעם שהם סובייקטיבים.

די, חבל על הזמן, במשמעות המקורית של הביטוי.

truejoker, כל הכבוד (Y)(Y)(Y), אני שוב מבסוט ממך! (ורד)
עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
מר דיגיסאן הנכבד.

אודה לך אם לא תקרא לדברי קשקוש.

זה לא מנומס, זה מנוגד לחוקי הפורום, וזה לא מראה על בטחון עצמי רב.

באשר למה שכתבת, השוואה פשטנית וגסה על גבי SCOP אינה טובה כי היא לא מודדת מה שחשוב באמת. מה חשוב באמת? אני לא יודע, אבל אני יכול לשמוע.

אבל חבל שנתווכח, אם לדעתך אין הבדל שמיע בין כבלים, ואם לדעתך המדע "מוכיח" שלא יכול להיות הבדל כזה, אין לנו נושא משותף לדיון.
המדע הרגע הוכיח שייש הבדל בין כבלים, אם כי לא על scope אלא על גראפים (החיסור הוא טריוויאלי), לא משנה.

לא ברור לי מה אתה אומר, בעצם.

עמיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
או! אני לא מאמין. אנחנו סוף סוף מסכימים על משהו.
יותר מכך- לדעתי מבחני האזנה השוואתיים עיוורים הם הראיה האמפירית הראויה היחידה מבחינתי,
והדרך הבלעדית שלי לבדוק רכיבי אודיו מכל סוג שהוא (לרבות רמקולים).

אגב, שוב, אל תתבלבל- אני לא רץ למדוד את מערכת השמע שלי משום שמטרתי להנות מהצליל שלה, הנאה שעשויה להתרחש גם בהינתן עיוותים של אחוזים שלמים. ואיך אדע ממה אני נהנה יותר? קירבה למקור או עיוותים מכאן ועד הודעה חדשה? מבחן עיוור כמובן. המבחן העיוור בהחלט יגלה מה עדיף לאוזניי. הוא בשום אופן לא יגלה מה קרוב יותר למקור, למעט במקרים קיצוניים מאוד.

את הרכיבים למערכת השמע שלי, היכן שרק ניתן, אני בוחר אך ורק על פי מבחנים עיוורים.

אני לא מדבר על הנאה ממערכת שמע במבודד מעניין הקרבה למקור.
לטעמי, איכותה של מערכת שמע, ומידת ההנאה שלי ממנה, נקבעות אך ורק על פי מידת הקרבה למקור.
טעות בסיסית שלך היא המחשבה שהאזנה אינה יכולה לגלות את מידת הקרבה למקור. על כך אני יכול להשיב לך ב: "נסה ותיווכח".
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
מר דיגיסאן הנכבד.

אודה לך אם לא תקרא לדברי קשקוש.

זה לא מנומס, זה מנוגד לחוקי הפורום, וזה לא מראה על בטחון עצמי רב.

אוקיי, לקחתי לתשומת לבי. אני מתנצל שבחרתי במילה הזו.

מכל וכל, הטענות שטענת שם אינן נכונות, אינן הגיוניות, וחסרות כל אחיזה במציאות, מה גם שלא קיים כל נימוק עבורן.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
לטעמי, איכותה של מערכת שמע, ומידת ההנאה שלי ממנה, נקבעות אך ורק על פי מידת הקרבה למקור.
טעות בסיסית שלך היא המחשבה שהאזנה אינה יכולה לגלות את מידת הקרבה למקור. על כך אני יכול להשיב לך ב: "נסה ותיווכח".
הצחקת אותי!

טעות בסיסית שלך היא שאפשר "לגלות את מידת הקרבה למקור" בלי לשמוע את המקור!!!! :D:D:D

How low can you get, man!!!

ועוד מציע לרוי "נסה ותיווכח": רוי, תעלה בבקשה באוב את ה-recording session ותשווה בהאזנה עיוורת -- זה מתאים למצב של הסיאנס!!!

אני חילוני אדוק, ובכל זאת, אלוקים ישמור אותנו מטיפשים ברמה הזו!!!!!
עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
הנה לך הוכחה הפוכה :)


הנה שיטה בה משתמשים ה"טכנוקרטים" כדי "להוכיח" שיש הבדל בין כבלים :)

עמיר


בדיוק הפוך.

השיטה שבדק מיכאל את הכבלים היא הכי לא טכנוקרטית שיש. המקרופון שמע את מה שהוא שמע והנה העובדות.

לצורך העיניין המקרופון הוא המאזין ומיכאל הוא הבוחן. במקרה הזה אף אחד לא יכול להתווכח עם המקרופון שהוא לא שומע את ההבדל. אם היה זה בן אדם שהיה טוען ןהבדל מיד היו עולות תמיהות.

ההבדלים קיימים {וזה מה שטענתי כל הזמן, וגם אתה} זו עובדה בדיוק כמו שזו עובדה שעכשיו לילה {נכתב בערב}.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
"ככל שהשחזור קרוב יותר למקור, כך הוא נשמע לי טוב יותר" -- ייתכן שזה לא המצב לאשורו. אולי יהייה יותר מדוייק לומר "ככל שהשחזור קרוב יותר למה שנדמה לי שהוא המקור, בלי שאדע בכלל איך המקור נשמע בעת ההקלטה, כך הוא נשמע לי טוב יותר".

מקור, דהיינו המוסיקה שנוגנה במקור, נשמע למאזין, ליתר דיוק, למנגנון אוזן-מוח-רוח של המאזין.
האם ידוע לך על משהו היכול להחליף את המנגנון אוזן-מוח-רוח האנושי?


"מבחני ההאזנה השוואתיים עיוורים הם ראייה אמפירית ראויה" -- השוואה בין מה למה? השוואה בין תקליט לדיסק גם אינה באמת רלוונטית -- צריך להשוות למקור שאיננו כבר (ההקלטה הסתיימה), וגם בד"כ לא ממש עיוורת, כי רעשי ה-LP מסגירים מה זה מה.

"לעניין מערכות שמע, המציאות מעניינת אותי יותר מאשר הלוגיקה" -- על איזו מציאות אתה מדבר? המציאות-כביכול הייחידה שאתה באמת מתייחס אליה היא מה שנדמה לך שהוא המקור, בלי שתדע בכלל איך המקור נשמע בעת ההקלטה!

אני יודע, מתוך האזנה לקונצרטים חיים, כיצד נשמעת תזמורת סימפונית, כיצד נשמעת תזמורת קאמרית, כיצד נשמעים פסנתר, כינור, אבוב, סקסופון וכו'.

מציאות המקור היא המציאות של האופן בו נשמעת המוסיקה במקור, בעת נגינתה. המציאות של האופן בו נשמעת מוסיקה בנגינה חיה היא המציאות של המנגנון אוזן-מוח-רוח האנושי.


"הטיעון שלי הוא שהפרטים הטכניים בלבד אינם מלמדים על כיצד מערכת שמע נשמעת" -- אתה מתווכח עם עצמך שוב!!! -- מי בכלל דיבר על נתונים טכניים?!?!?!?!?!

האם עיוותים הם נתונים טכניים?
האם לא דיברת בהרחבה על עיוותים בהודעתך הראשונה בשרשור זה?


"בכל מקרה, כאשר אתה שולל את ההאזנה כאמת מידה להערכת מערכות שמע" -- -- אתה מתווכח עם עצמך שוב!!! -- מי בכלל דיבר על שלילת ההאזנה?!?!?!?

דיברת על כך שמתוך כך שבתקליט יש עיוותים, סביר לך שתקליט לא יכול להישמע טבעי יותר מתקליטור.
המסקנה שלך מבוססת על סבירות הנובעת מפרטים טכניים (עיוותים) – לא ממבחן האזנה.


הסכיזופרנייה שלך מחמירה מרגע לרגע!!!

תודה על ניתוח הפסיכולוגי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור