מה קורה שמושיבים את אלדר ונמר למבחן עיוור של כבלי רמקולים...


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
לדברך מדובר על מוצר שהכתר שלו הינו התיקון האקוסטי ולא רכיביו הפנימיים.
היופי שבתחביב.. לבדוק מוצרים שונים גם במידה ויניבו תוצאות טובות יותר מאשר פרוססור יוקרתי.

מבלי לפגוע בכבודם של רכיביו הפנימיים של המכשיר, אתה קונה Trinnov , או Lyngdorf קודם כל ולפני הכל, בגלל יכולות הטיפול האקוסטי שלהם ולא בגלל ה- DAC שלהם, שיכול להיות שהוא מדהים יותר, או פחות, או כל רכיב אחר שהם משתמשים בו.

וזה לא "לדבריי". זאת החברה. החברה מתעסקת בטיפול אקוסטי.

מתנצל, אבל לא ממש הבנתי את הסייפא של הדברים שלך.

רן
 

glv

אוהב את התחום
הודעות
68
מעורבות
24
נקודות
8
רן,
שאלת הבנה,

אם יש לי כבר מערכת שאוהב את הצבע שלה, זה אפשרי לחבר ולעשות תיקון אקוסטי אחרי המגבר או אחרי הפרה?

תודה,
גיל
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
בקיצור, הרבה גישות וכולם צודקים. אצלי ברגע זה התחיל הסופ״ש שכולל המון מוזיקה ועוד קצת מוזיקה ומכיוון שאין לי רום קורקשן ובא לי תחושת תלת מימד אני הולך לדאוג לתחושה הזאת בדרכים אחרות...
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן,
שאלת הבנה,

אם יש לי כבר מערכת שאוהב את הצבע שלה, זה אפשרי לחבר ולעשות תיקון אקוסטי אחרי המגבר או אחרי הפרה?

תודה,
גיל

היי גיל.

אני לא משוכנע שאתה יכול לקנות מכשיר שמכיל רק את יכולות התיקון של Trinnov.

בעבר, ל- Lyngdorf היה מוצר כזה.
כיום, שתי החברות, למיטב ידיעתי, מוכרות פרה, או פרוססור, המכילים את תוכנות התיקון.

אני מנסה להתחבר לשאלה שלך ולחשש שלך בכל הקשור ל-"צבע" של המערכת.

האם אתה חושב שהצבע של המערכת שלך ישתנה, ככל שתזמין אקוסטיקאי אליך ותבצעו טיפול אקוסטי יסודי בחדר?
האם מלבד פיתרון לבעיות שקיימות בחדר , אופי הסאונד ו/או צבע הסאונד ישתנה גם כן, בשל טיפול זה?

לטעמי, במובנים מסוימים כן וכך גם יהיה עם פתרון דיגיטלי.

רן
 

glv

אוהב את התחום
הודעות
68
מעורבות
24
נקודות
8
תודה
 

אוהד11

צוות האתר
הודעות
541
מעורבות
250
נקודות
63
הגישה של אותו יצרן היא בודאי גישה קיצונית, לא רק טכנית אלא גם שיווקית, לא ראיתי הרבה יצרני היי אנד שמציגים את מרכולתם עם דיוידי וגם אם יש מישהו מהם שחושב שאין הבדל, צריך להיות קצת לא שפוי מבחינה שיווקית בשביל להעמיד דיוידי פשוט כחלק מסטאפ אודיופילי יוקרתי שמוצג בתערוכה לצורכי מכירות. זה פשוט צורם בעין. כנראה שאותו יצרן כל כך חזק ובטוח בעצמו שהוא יכול להרשות לעצמו את ההתרסה.
עם זה אני מסכים.
סורי אבל בכל הסרטונים שלהם מהתערוכה רואים שהם מדגימים עם פטיפון ואפילו יוקרתי, לא יודע מאיפה הבאתם שהם מדגימים עם דיוידי.
יותר מזה, הרי הם יצרנים של פונו סטייג׳ והם מדגימים אותו.
ציפית לקלוזאפים עוצרי נשימה על ה dvd והתאכזבת ?
הייתי שם חצי שעה בחדר וניגנו גם דיסקים מה dvd, דק כסוף, כעור
Lg או toshiba
זה נשמע מדהים.
מוכן לחיות עם הסט אפ ההוא עד סוף חיי.
אם ה dvd תקין, הדיסק במצב חדש ולא מתבצעים תיקונים בקובץ בשל קפיצות והקובץ הדיגיטלי עובר לדאק חיצוני אז זה בדיוק אותו case כמו הסטרימר
אותן שורות בינאריות זהות מטרנספורט ב 100k או dvd toshiba
ברור שהמנגנון המצ׳וקמק של הדיוידי והשיכוך הלא קיים יכול לגרום לקפיצות אבל אם אין אז נשמע זהה.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,116
מעורבות
1,056
נקודות
113
מבלי לפגוע בכבודם של רכיביו הפנימיים של המכשיר, אתה קונה Trinnov , או Lyngdorf קודם כל ולפני הכל, בגלל יכולות הטיפול האקוסטי שלהם ולא בגלל ה- DAC שלהם, שיכול להיות שהוא מדהים יותר, או פחות, או כל רכיב אחר שהם משתמשים בו.

וזה לא "לדבריי". זאת החברה. החברה מתעסקת בטיפול אקוסטי.

מתנצל, אבל לא ממש הבנתי את הסייפא של הדברים שלך.

רן

שלמרות שמדובר בפרוססור איכותי.. מומלץ לבחון רכיבים נוספים איכותיים כגון סטרימר דאק משובח
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
שלמרות שמדובר בפרוססור איכותי.. מומלץ לבחון רכיבים נוספים איכותיים כגון סטרימר דאק משובח

מומלץ על ידי מי?

יש על העניין הזה דיון סוער כבר 4 עמודים, אתה עוקב?:)

ישנם אנשים שטוענים שלא יהיה שום הבדל בין סטרימר בסיסי לבין סטרימר יקר ככל שיהיה ויש כאלה שטוענים הפוך, כל זאת בהנחה שמסתמכים על ה DAC של ה- Trinnov.

אני מניח שאתה לא ממליץ להסתמך על אותו DAC עלום של "סטרימר משובח" ולנטרל את המוצר שבגינו Trinnov בכלל התפרסמה וזה התיקון האקוסטי.

רן
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
לדברך מדובר על מוצר שהכתר שלו הינו התיקון האקוסטי ולא רכיביו הפנימיים.

לא. זה אומר שהממיר בטרינוב הוא איכותי ברמה מטורפת בלי קשר לכיול החלל. איך אני יודע? שמעתי את המערכת הזו בסטריאו מספר רב של פעמים. שמעתי את היכולת שלה להבחין בניואנסים. זה אומר שהמקור שם מעולה. כי מה לעשות, מקור טוב הוא התחלה של ההמשך. הוא לא טוב, המערכת לא טובה.

הרכיבים הפנימיים בטרינוב משובחים ביותר. ובכלל, הדיון הוא על הסטרימינג ולא על ההמרה. והסטרימינג, כשהוא רק מזרים, והעיבוד שייך למכשיר אחר, לא אמור להשפיע על התוצאה.
 

MarioMan

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
45
נקודות
28
אני לא משוכנע שאתה יכול לקנות מכשיר שמכיל רק את יכולות התיקון של Trinnov.

בעבר, ל- Lyngdorf היה מוצר כזה.
כיום, שתי החברות, למיטב ידיעתי, מוכרות פרה, או פרוססור, המכילים את תוכנות התיקון.

זה נכון וגם לא נכון. אסביר:

אין לשתי החברות כיום מוצר שהוא ״רק Room Correction״
כן יש לשתי החברות האלו מוצרים שיכולים לתפקד רק כ-Room Correction.

ב-Trinnov מדובר על ה-ST2 Hi-Fi שהוא יודע להיות Pre, DAC, ADC ו-Room Correction.
ב-Lyngdorf מדובר על TDAI-3400 הבכיר ואחיו הקטן TDAI-1120 שיצא לשוק ממש עכשיו. אלו מגברים משולבים שכוללים גם סטרימר וכמובן את מערכת ה-Room Correction של החברה (Room Perfect).

בשני המקרים ניתן להגדיר את המוצרים באופן שבו יעבדו כ-Room Correction בלבד.

על הנייר אלו לא מכשירי ״רק Room Correction״. מעשית אל חשש - הם ניתנים להגדרה כך שזה בדיוק המצב.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
בשני המקרים ניתן להגדיר את המוצרים באופן שבו יעבדו כ-Room Correction בלבד.

על הנייר אלו לא מכשירי ״רק Room Correction״. מעשית אל חשש - הם ניתנים להגדרה כך שזה בדיוק המצב.
במצב כזה, כשיש לך שרשרת קיימת של סטרימר-דאק-פרה-פאוור, באיזה מקום בשרשרת משלבים את מכשיר הרק רום קורקשן?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,096
נקודות
113
במצב כזה, כשיש לך שרשרת קיימת של סטרימר-דאק-פרה-פאוור, באיזה מקום בשרשרת משלבים את מכשיר הרק רום קורקשן?

לדעתי בין הפרה להגברה מתרחש העיבוד הדיגיטלי של ה room correction, כך שאת ה DAC אתה מחבר לפרה, את הפרה לroom correction ואת האחרון למגבר.... רק לשמור על הוראות משרד הבריאות (מרחק של 2 מטרים האחד מהשני;))
 

MarioMan

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
45
נקודות
28
במצב כזה, כשיש לך שרשרת קיימת של סטרימר-דאק-פרה-פאוור, באיזה מקום בשרשרת משלבים את מכשיר הרק רום קורקשן?

לדעתי בין הפרה להגברה מתרחש העיבוד הדיגיטלי של ה room correction, כך שאת ה DAC אתה מחבר לפרה, את הפרה לroom correction ואת האחרון למגבר.... רק לשמור על הוראות משרד הבריאות (מרחק של 2 מטרים האחד מהשני;))

המיקום בשרשרת הוא גמיש ותלוי בכמה נושאים, ביניהם:
1. כמה מקורות רוצים להחיל את ה-Room Correction עליהם
2. איזה מידע רוצים להכניס ל-Room Correction ואיזה מידע רוצים להוציא ואיך.

כמה דוגמאות:

- נניח ויש ברשותנו סטאפ עם מספר מקורות שנרצה שכולם יעברו דרך ה-Room Correction (אפילו אם ה-RC נמצא ב-bypass מלא) אז נחבר את ה-Room Correction בין ה-PRE ל-Power.

- נניח מצד שני שיש לנו סט-אפ אחר הכולל מקור דיגיטלי ופטיפון, כאשר המשתמש הוא פיוריסט ולא מעוניין ששום אלמנט דיגיטלי יכנס לשרשרת בין הפטיפון לרמקול. במצב כזה נחבר את ה-Room Correction בין הסטרימר ל-PRE, כשהפטיפון נשאר בכניסה שלו ולחלוטין מופרד מה-RC בדרך זו.

- נניח נרצה רק RC עבור הסטרימר שלנו, שמחובר ל-DAC נפרד - נוכל לחבר את הסטרימר דיגיטלית ל-RC ואת זה לחבר ל-DAC.

בקיצור, אין אופן חיבור אחד. הכל שאלה של מי המשתמש, מה הם צרכיו / אילוציו / העדפותיו ומטרותיו בעניין.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
המיקום בשרשרת הוא גמיש ותלוי בכמה נושאים, ביניהם:
1. כמה מקורות רוצים להחיל את ה-Room Correction עליהם
2. איזה מידע רוצים להכניס ל-Room Correction ואיזה מידע רוצים להוציא ואיך.

כמה דוגמאות:

- נניח ויש ברשותנו סטאפ עם מספר מקורות שנרצה שכולם יעברו דרך ה-Room Correction (אפילו אם ה-RC נמצא ב-bypass מלא) אז נחבר את ה-Room Correction בין ה-PRE ל-Power.

- נניח מצד שני שיש לנו סט-אפ אחר הכולל מקור דיגיטלי ופטיפון, כאשר המשתמש הוא פיוריסט ולא מעוניין ששום אלמנט דיגיטלי יכנס לשרשרת בין הפטיפון לרמקול. במצב כזה נחבר את ה-Room Correction בין הסטרימר ל-PRE, כשהפטיפון נשאר בכניסה שלו ולחלוטין מופרד מה-RC בדרך זו.

- נניח נרצה רק RC עבור הסטרימר שלנו, שמחובר ל-DAC נפרד - נוכל לחבר את הסטרימר דיגיטלית ל-RC ואת זה לחבר ל-DAC.

בקיצור, אין אופן חיבור אחד. הכל שאלה של מי המשתמש, מה הם צרכיו / אילוציו / העדפותיו ומטרותיו בעניין.
תודה רבה. אתה מתנסח נהדר.
 

MarioMan

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
45
נקודות
28
תודה רבה. אתה מתנסח נהדר.

שמחתי לתרום את 2 הסנט שלי.

דבר נוסף, בגדר הערת אגב, בעניין סוגיית החיבור של הסטרימר של רן ל-Trinnov: בשום מצב לא ניתן ״לבטל״ את ה-DAC של המכשיר. מדובר במכשיר דיגיטלי מלא מלא, כמו לא מעט אחרים בתחומו (מדבר כאן על הנושא הפונקציונלי, כן? ללא עיסוק באיכות שכפי שאנחנו יודעים היא בקצה העליון ביותר של הסקלה).

זאת אומרת, כל מידע שיכנס אליו, לא משנה באיזו כניסה ודרך יעבור מיד המרה לדיגיטלי, וכשיצא מהמכשיר יעבור דרך ה-DAC שלו (אלא אם המכשיר מוגדר להוציא את אותם ערוצים דרך היציאה הדיגיטלית שלו).

זאת אומרת, שגם אם הבלוסאונד היה מחובר לכניסות האנלוגיות של המכשיר, הוא היה נכנס ל-ADC ומשם הולך ל-DAC.

כמובן שזה היה דבר מאוד מפגר לעשות ולא היה תורם לכלום חוץ מלאובדן איכות מעשי ממש.

בכלל, אלו מכשירים שאין ממש היגיון להכניס להם מידע אנלוגי (אלא אם יש לך פטיפון כמובן או מקור אנלוגי אמיתי אחר) כי גם ככה כל התהליכים מבוצעים על data דיגיטלי ככה שלהזין אותם אנלוגית יכול במקרה הכי טוב, תיאורטית, לא לעשות נזק. ושוב, זה המקרה הכי טוב.

ככה שאפילו אם היה מחובר סטרימר / ממיר ב-100 אלף דולר, לא היה יכול להיות לו שום יתרון בנושא כי המידע היה מומר בכניסה חזרה לדיגיטלית גם ככה.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
ככה שאפילו אם היה מחובר סטרימר / ממיר ב-100 אלף דולר, לא היה יכול להיות לו שום יתרון בנושא כי המידע היה מומר בכניסה חזרה לדיגיטלית גם ככה.
זה ברור.
אבל אם אני נניח (תאורטית, כן?) אודיופיל מפגר משועמם וטחון, מזרים את הדאטה לטרינוב ומפעיל עליו את הRC האלוהי, מוציא את התוצאה דרך יציאה דיגיטלית לדאק שרכשתי במיליון דולר ומשם הלאה כרגיל, דרך הרמקולים במיליארד שקל ולתוך החדר היעודי שבניתי בממ״ד האטומי שלי בשטח של 6 מ״ר.
אז בתיאוריה זה לא יכול לשפר?
:שתוי:
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,507
מעורבות
524
נקודות
113
בתאוריה כמו בתאוריה דאק של מליון דולר לא יושב עם רמקולים של מיליארד שקל. זה כמו לקחת דאק ב 1000 דולר=3500 שקל, על סטאפ עם רמקול של מליון שקל.
תצטרך להתאמץ יותר ...
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
בתאוריה כמו בתאוריה דאק של מליון דולר לא יושב עם רמקולים של מיליארד שקל. זה כמו לקחת דאק ב 1000 דולר=3500 שקל, על סטאפ עם רמקול של מליון שקל.
אתה מה זה צודק. אני מניח שזה יהיה הצעד הבא המתבקש של אותו אודיופיל תאורטי.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
זה ברור.
אבל אם אני נניח (תאורטית, כן?) אודיופיל מפגר משועמם וטחון, מזרים את הדאטה לטרינוב ומפעיל עליו את הRC האלוהי, מוציא את התוצאה דרך יציאה דיגיטלית לדאק שרכשתי במיליון דולר ומשם הלאה כרגיל, דרך הרמקולים במיליארד שקל ולתוך החדר היעודי שבניתי בממ״ד האטומי שלי בשטח של 6 מ״ר.
אז בתיאוריה זה לא יכול לשפר?
:שתוי:

לא ממש הבנתי את ההגיון של השאלה, לפיה יש מליונר, אודיופיל, משועמם, עם רמקולים במיליארד שקל ודאק במליון שקל
ופתאום נגמר לו הכסף והחדר הייעודי שלו ...הוא רק
6מ???

ואם נהייה שנייה רציניים, אז כפי שיונתן ציין, ניתן לעקוף את ה DAC של ה Trinnov, אפילו בקלות, אבל אז, לא תהיה לך את האופטימיזיציה שלהם, אז מה הועילו חכמים בתקנתם?

רן
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
לא ממש הבנתי את ההגיון של השאלה, לפיה יש מליונר, אודיופיל, משועמם, עם רמקולים במיליארד שקל ודאק במליון שקל
ופתאום נגמר לו הכסף והחדר הייעודי שלו ...הוא רק
6מ???

ואם נהייה שנייה רציניים, אז כפי שיונתן ציין, ניתן לעקוף את ה DAC של ה Trinnov, אפילו בקלות, אבל אז, לא תהיה לך את האופטימיזיציה שלהם, אז מה הועילו חכמים בתקנתם?

רן
רן, לגבי הרישא - אחת מהשתיים או שאתה לא מכיר מספיק טוב אודיופילים מטורפים או שחוש ההומור שלך על מיוט לפני עשר בבוקר.
לגבי הסיפא - זו בדיוק השאלה וענית עליה. דהיינו, אי אפשר לקחת את פעולת תיקון החדר של הטרינוב, ולהעביר אותה אז איז לתוך דאק חיצוני שיעשה מה שיעשה בלי להרוס את התיקון.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור