כבודה של ההתנסות האישית שלך במקומה מונח, להרבה אחרים יש התנסויות שונות לגמרי.
אני למשל מעדיף בהרבה את הדאק הבכיר של הפולני על dcs, אם כי מסכים איתך שהוא לא מוסיקלי וזה בלשון המעטה. ועל שניהם אני מעדיף גם פי אלף את הטוטאל דאק, שהוא השילוב הכי מוצלח של עידון פירוט ומוסיקליות במוצר אחד מכל מה שיצא לי לשמוע ושמעתי את הדגם העדכני במעל 10 סט-אפים שונים, רק בסט-אחד שהיה מנופח כמו בלון הצליחו להפריע לו.
חייב לומר אבל, ששני הפוסטים האלו שלך סותרים האחד את השני.
שמע, אני לא מתווכח כאן על העדפות אישיות. אני יכול להבין למה אתה מעדיף את הפולני על DCS. אבל בעיני, הוא לא מביא שום דבר מענין לשולחן. אני לא מדבר כרגע על הדרך שבא דברים מוצגים - אנליטיים או מוזיקליים, חמים או קרים. אני מדבר על מדדים של האזנה שאינם קשורים להעדפה אישית: פירוט, דינמיות, מהירות וכו'.
כאן, ה- DCS נתן רמות פירוט שלא שמעתי לפני זה בדיגיטל. עידון. טקסטורות. רקע שחור. זה אין בלמפיזייטור. רק בומבסטיות גדולה מהחיים. פסדר. חמוד. שיטה להציג דברים. אבל לא צעד למעלה.
אני לא אומר שהוא פחות מפורט. אני אומר שלדעתי, במחיר של 15,000 יורו (כפליים מה- WEISS למרות שה- WEISS ישן ממנו בכמעט עשור) הוא לא נותן תמורה של פי שתיים וגם לא פי 1.2.
אגב, למען הסר ספק - הלמפיזייטור נשמע מצוין. אם הייתי צריך לקנות היום מכשיר חדש כשכסף הוא לא שיקול, הייתי שוקל אותו ברצינות. אבל זה אף פעם לא המצב, נכון? תמיד משדרגים ממשהו. אז גם הוא, וגם המטרונום, בעיני, לא מהווים שידרוג משמעותי לממיר שעולה חצי.
איפה שמעת את ה- TOTALDAC? ספר. נשמע מענין. לא הבנתי מה סותר,אגב.
@matanoosh
רכיבים כמו כבלים, PRE , DAC וכו' - ההבדלים בין רכיבים מאותו סוג + ההשפעה של אותו רכיב מבחינת FR, יחס אות לרעש, עיוותים וכו' טובים "פי אלף" מיכולות השמיעה האנושית ולכן אין לך (ולכל אדם על פני הפלנטה) כל סיכוי לשמוע אותם באמת ולא בדמיון.......As Simple As That.
ומציע לעצור את זה כאן כי מהניסיון של כולנו זה "מתפתח רע".
חבר, שאלת למה. עניתי לך. אתה חושב שאי אפשר לשמוע. אני חושב שכן אפשר לשמוע.
זה כמו שתשאל אותי: "למה אתה מחליף כבלי חשמל במערכת?" , אענה לך, "כי אני שומע הבדלים", אז תגיד לי: "אבל אין הבדלים בין כבלי חשמל." זאת רמת הדיון שאתה מכוון אליה.
אתה תעצור מתי שאתה רוצה, ואני אעצור מתי שאני רוצה. פאסיב אגרסיב של המילה האחרונה לא יעבוד.
זה בדיוק מה שאני טוען. שלח מידע דיגיטלי ממקום למקום, הוא ישאר אותו הדבר נכון? וזה מה שאני טוען, ואתה משום מה טוען שלא. מזה משנה אם אני רק מזרים קובץ מהסטרימר לממיר, האם משנה לממיר מאיזה סטרימר הגיע אליו הקובץ?
כן, ו... זה נכון רק בסטרימרים ולא נכון באופטי, כי? הרי אמרת קודם שבקבצים אין הבדל אבל בטרנספורט CD יש הבדל. אז מה הבדל?
גבי, זה תלוי מה בדיוק עשית, לא ניתן להגיע למסקנה גורפת מכלום. נמר בעני סופר צודק. דאק עם כניסה אסינכרונית אדיש לחלוטין למחשב, סטרימר, בריד"ג ומה שאתה לא רוצה. בדיוק באותו האופן שפטיפון אדיש לכבל רשת.
אבל שיצ'וק, זה לא. מה לעשות. זה פשוט לא. זה יכול להיות תלוי במליון דברים שאינם קשורים לסטרימר (למשל, מימוש הכניסות בדאק,אולי הן לא שוות?), אבל שורה תחתונה, הסטרימר אצלי נשמע הרבה יותר טוב ממחשב. וזה מקרה פרטי בלבד. פרטי שהוכח גם בממיר של מנטרונום, וגם בממיר של למפיזייטור שהיה אצלי. על שלושתם בדקתי את ה- TOTALDAC מול המחשב שלי.
אני מדבר על מצב בו הקובץ רק מועבר הלאה. הזרמה, ללא שום עיבוד. כאילו המזרים אומר למעבד - ״קח אחי, זה הקובץ שביקשו ממני להעביר לך, עכשיו עשה מה שצריך שיצא החוצה בדיוק כפי שקיבלת אותו. תודה מראש״.
האם למכשיר אכפת אם הוא קיבל אותו ממכשיר יקר או יקר פחות? האם בכלל אכפת לו מאיפה הוא רק מקבל קובץ?
לא. אכפת לו מהתיזמון של הפאקטים, ומהרעש הנוסף שהמכשיר ששולח מייצר. ויונתן שלנו מסביר את זה הרבה יותר טוב ממני.
בדוגמא שאתה מציג אתה צודק. מה שאני אומר, מצד שני, זה שעל אף שאתה צודק בדוגמא שאתה מציג, אותה הדוגמא היא אינה המצב בשטח.
המידע עובר, נקלט ובסופו של דבר גם מושמע בזמן אמת, וזה מצב שהוא שונה ואפשר ששעון לא מספיק מדויק אצל אותו סטרימר יגרום לחוליה הבאה לקבל את המידע לא כמו שיצא מהסטרימר. נקרא לזה נזקים / חבלות במשלוח.
מש"ל
בשטח, אני לא חושב שהייתי טורח להתעסק בנושא יותר מדי, כי נניח לרגע שהבעיה לא רק אפשרית אלא גם מתרחשת - אין הרבה יצרנים בתחום הסטרימרים, לפחות שאני מכיר, שברמה ההנדסית מייצרים מוצר שהוא באמת עילוי בתחום על פני המתחרים (אולי פרט ל-Linn וממש עוד כמה בודדים).
במה לדעתך מתבטא מוצר שהוא עילוי? איכות השעון, אני מניח. מה עוד? האם ישנם פרוטוקולי הזרמה שלדעתך עדיפים מאחרים? אני שואל בהקשר של התחבטות - רון מול UPNP וכו'.