מה קורה שמושיבים את אלדר ונמר למבחן עיוור של כבלי רמקולים...


tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
וואללה, בוא באמת ותסביר לי מה ההבדל בין RC לאקוולייזר.

David Wilson ואולפני ההקלטה בעולם במשך ה- 20-80 שנה האחרונות השתמשו רק באקוולייזר אנאלוגי לאיזון ה FR בחדר ההאזנה/ אולפן ההקלטות.

ונראה לי שאתה מתבלבל בין איזון ה-FR (שאקווליזר אנלוגי הוא די והותר) לבין פתרון של בעיות הדהוד בחדר, שכמובן שאקווליזר לא יכול להועיל.......ואז אכן נדרשת מערכת RC לתיקון המצב (כי כאן מדובר על שילוב של סיגנאלים מהמוסיקה המקורית עם Delay בהתאם לניתוח ההחזרות מהחדר).
אין שום הבדל !
כל רכיב בליין הסיגנל שמבצעה אקולזציה פוגעה בסיגנל בגלל זה יש חברות שיוצאות מכליהן לבנות רמקול ללא קרוס או פירסט אורדר , חברות משקיעות אלפים על פוטנציומטר הווליום ודיוק הכבלים והסלילים ........
היום הנטייה היא לכיוון התהרנות : במקום להוסיף להוריד ! פחות רכיבים בחות התערבות פחות..........
אני מניח שאקולייזר rq רציני שבנוי טוב למערכות מסוימות יותר עוזר ממזיק ובחלק יותר מזיק מעוזר.
הכלל אצבע לדעתי לנסות בלי ועם אין בררה להתקדם.
צריך פעם אחת לשמועה רמקול פול ריינג' אמיתי כמו הלאוטרים של גיא לנדאו בשביל להבין מה ההבדל.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,141
מעורבות
1,619
נקודות
113
אם FireWire עובד עם מנגנון Hand Shake ...לDAC יש Buffer מספיק גדול .....ומנגנון Recloking ....אז התאוריה שלך אינה נכונה.

ואפילו אם ל FireWire אין Hand Shake אז ניתן לעבוד עם USB ששם מנגנון ה HS מובנה.
ה firewire בממיר שלי נחות משמעותית מכניסת ה aes ebu, כאאר בשניהם אני משתמש בשעון הפנימי של הדאק.
 
נערך לאחרונה ב:

דיטון66

חבר משקיען
הודעות
872
מעורבות
157
נקודות
43
יצא לי לשמוע ניים דווקא מחובב ניים ירושלמי מושבע , נחמד , לא יותר ......
(יאללה בלגן )
וגם הקודוס הזה נשמע כמו יונק ימי שלא לדבר על הרמקולים צמודי הקיר של ניים , מה זה?
שניץ,
אין לי מושג ממה הייתה מורכבת המערכת ששמעת-במדרג ניים הפנימי...
אני שמעתי בחו"ל את הטופ שלהם מחובר לקדוש 808, בחדר מטופל היטב- משהו חלומי.
גם המחיר..
אגב,
בתערוכה האחרונה,מאד נהניתי מהחדר של סטיינווי עם הפרוססור שמשולב בתוך המגבר המשולב שלהם, כנראה יש דברים בג'ו..
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,141
מעורבות
1,619
נקודות
113
שניץ,
אין לי מושג ממה הייתה מורכבת המערכת ששמעת-במדרג ניים הפנימי...
אני שמעתי בחו"ל את הטופ שלהם מחובר לקדוש 808, בחדר מטופל היטב- משהו חלומי.
גם המחיר..
אגב,
בתערוכה האחרונה,מאד נהניתי מהחדר של סטיינווי עם הפרוססור שמשולב בתוך המגבר המשולב שלהם, כנראה יש דברים בג'ו..
היה אצלי מחובר סט הגברה שלהם ב-70,000 שח. מה אגיד לך... אם רק המדפים שלי במשרד היו יכולים להיות שטוחים כמו הסאונד שיצא ממנה.... מהיר, בהיר, שטוח, אפרורי. ניים וקרמיים זה כמו שוקולד וחצילים
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
ה firewire במחיר שלי נחות משמעותית מכניסת ה aes ebu, כאאר בשניהם אני משתמש בשעון הפנימי של הדאק.
תשובה נאותה ממני תתחיל "מלחמת עולם" לכן אמנע.....אתה יודע בדיוק מה אני הולך להגיד לך......וקבל גם (ורד) לקראת השבוע החדש.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,141
מעורבות
1,619
נקודות
113
תשובה נאותה ממני תתחיל "מלחמת עולם" לכן אמנע.....אתה יודע בדיוק מה אני הולך להגיד לך......וקבל גם (ורד) לקראת השבוע החדש.
היא לא תתחיל מלחמת עולם כי מעטים האנשים שלוקחים אותך ברצינות. אם היית מטיף על טכנולוגיות מתקדמות לאקוליזיציה בשנות ה-80 וההשפעות שלה על אולפני גל"צ, ניחא. אבל firewire? הרשה לי לגחך.
אני אלך לקראתך ואתחייב בפניך כרגע לא להגיב למה שתכתוב. אז אתה מוזמן לכתוב מה שאתה רוצה למרות שאתה לא צריך ההזמנה שלי.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אין שום הבדל !
כל רכיב בליין הסיגנל שמבצעה אקולזציה פוגעה בסיגנל בגלל זה יש חברות שיוצאות מכליהן לבנות רמקול ללא קרוס או פירסט אורדר , חברות משקיעות אלפים על פוטנציומטר הווליום ודיוק הכבלים והסלילים ........
היום הנטייה היא לכיוון התהרנות : במקום להוסיף להוריד ! פחות רכיבים בחות התערבות פחות..........
אני מניח שאקולייזר rq רציני שבנוי טוב למערכות מסוימות יותר עוזר ממזיק ובחלק יותר מזיק מעוזר.
הכלל אצבע לדעתי לנסות בלי ועם אין בררה להתקדם.
צריך פעם אחת לשמועה רמקול פול ריינג' אמיתי כמו הלאוטרים של גיא לנדאו בשביל להבין מה ההבדל.

כל ההשקעה של אותן חברות, לא באמת עוזרת לפתור את הבעיות של החלל של המשתמש ולאן שהציוד שלהן מגיע בסופו של יום.

ההשקעה העצומה שלהן, בסופו של יום, נחה לה באיזה סלון, או חדר, שהוא לא בדיוק אולפן ההקלטות באבי רוד, והיא בוודאי לא תעזור לפתור את הבעיות (המובנות) של אותו חלל.

קשה לומר שהרמקול של אלדר הוא לא רמקול פול ריינג' אמיתי ואני מציע לשמוע מה עושה ה Lyngdorf שם.

רן
 

web

חבר משקיען
הודעות
774
מעורבות
492
נקודות
63
גבי, זה תלוי מה בדיוק עשית, לא ניתן להגיע למסקנה גורפת מכלום. נמר בעני סופר צודק. דאק עם כניסה אסינכרונית אדיש לחלוטין למחשב, סטרימר, בריד"ג ומה שאתה לא רוצה. בדיוק באותו האופן שפטיפון אדיש לכבל רשת.
לא אומר שזה גורף לכל המכשירים, אבל עשיתי את המקסימום כדי לבודד את הסטרימר.
חיברתי סטרימר חיצוני בכבל usb מול הסטרימר/דאק מובנה, fair enough לדעתי, לא?
לאחר מכן, כדי להיות בטוח, חיברתי את אותו מכשיר all in one הפעם כסטרימר דרך כבל usb לdac אחר (איכותי מאוד) מול אותו סטרימר שמחוברים עם אותו כבל usb... ז״א חיברתי 2 סטרימרים שונים עם אותו כבל usb לאותו DAC....
אותה תוצאה
אני לא מומחה, אבל זה הספיק לי להבין שיש הבדל בין 2 הסטרימרים שבדקתי באותו הזמן
לא יודע ולא חיפשתי (והאמת גם לא מעניין אותי) להבין למה זה קורה
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
כל ההשקעה של אותן חברות, לא באמת עוזרת לפתור את הבעיות של החלל של המשתמש ולאן שהציוד שלהן מגיע בסופו של יום.

ההשקעה העצומה שלהן, בסופו של יום, נחה לה באיזה סלון, או חדר, שהוא לא בדיוק אולפן ההקלטות באבי רוד, והיא בוודאי לא תעזור לפתור את הבעיות (המובנות) של אותו חלל.

קשה לומר שהרמקול של אלדר הוא לא רמקול פול ריינג' אמיתי ואני מציע לשמוע מה עושה ה Lyngdorf שם.

רן
רק הערה קטנה לא לגופו של עניין: אתה בשום אופן לא רוצה שהמערכת שלך בחלל ההאזנה שלך, תשמע כמו אולפן הקלטות, עם רום קורקשן או בלעדיו. אולפן מתוכנן ונבנה לצרכים אחרים מאשר חדר האזנה ביתי.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
כן. זה ברור.
אתה בוודאי גם הבנת את הדוגמא.

רן
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
היא לא תתחיל מלחמת עולם כי מעטים האנשים שלוקחים אותך ברצינות. אם היית מטיף על טכנולוגיות מתקדמות לאקוליזיציה בשנות ה-80 וההשפעות שלה על אולפני גל"צ, ניחא. אבל firewire? הרשה לי לגחך.
אני אלך לקראתך ואתחייב בפניך כרגע לא להגיב למה שתכתוב. אז אתה מוזמן לכתוב מה שאתה רוצה למרות שאתה לא צריך ההזמנה שלי.
מון שרי .......כל המוסיקה (משנות החמישים עד התשעים המאוחרות) שאתה מודד איתה כבלים, FireWire, פיוזים וכו' .....בחרדת קודש......הוקלטו ובושלו באולפנים שהמוניטורים שלהם אוזנו לחדר עם האקווליזרים ה"מעופשים" (כמאמר @שניצל ) כדוגמת שלי.......סתם לתשומת ליבך, "פיסגת הלוגיקה שכמותך".(ורד)
 

נערך לאחרונה ב:

דיטון66

חבר משקיען
הודעות
872
מעורבות
157
נקודות
43
היה אצלי מחובר סט הגברה שלהם ב-70,000 שח. מה אגיד לך... אם רק המדפים שלי במשרד היו יכולים להיות שטוחים כמו הסאונד שיצא ממנה.... מהיר, בהיר, שטוח, אפרורי. ניים וקרמיים זה כמו שוקולד וחצילים

אני יודע על איזה סט מדובר. הוא בדרג הביניים של החברה וכמובן שלא כלל מקור וכבילה, די חדש מהאריזה שלא הספיק להתחמם .
כל אחד וטעמו..
מלבד זאת-
קודוס לא מייצרת רמקולים עם יחידות קרמיות..
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,141
מעורבות
1,619
נקודות
113
אני יודע על איזה סט מדובר. הוא בדרג הביניים של החברה וכמובן שלא כלל מקור וכבילה, די חדש מהאריזה שלא הספיק להתחמם .
כל אחד וטעמו..
מלבד זאת-
קודוס לא מייצרת רמקולים עם יחידות קרמיות..
לא. לא כלל מקור. כן כלל כבילה, למרות שבניים זה קצת מוקצה. לא היה חדש מהאריזה בשום אופן. איך אתה יודע איזה קופסאות היו אצלי לפני 10 שנים?:)

אבל יש מצב שאתה צודק לגבי המקור. אילן התעקש לחבר את הממיר שלי ביציאת rca שלו למרות שאמרתי לו שהיציאה המאוזנת טובה יותר. ואז הביא מתאם xlr rca כי סט 70,000 שח של ניים לא יקר מספיק כדי להצדיק כניסות מאוזנות. משעשע בעיני. בכל מקרה, יכול להיות שהחיבור לממיר שלי דפק את הפוטנציאל של ההגברה. הייתי צריך להשכיב עוד 30 על נגן שלהם....
לגבי הרמקולים, דיברתי על שלי, לא על קודוס.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אין שום הבדל !
כל רכיב בליין הסיגנל שמבצעה אקולזציה פוגעה בסיגנל בגלל זה יש חברות שיוצאות מכליהן לבנות רמקול ללא קרוס או פירסט אורדר , חברות משקיעות אלפים על פוטנציומטר הווליום ודיוק הכבלים והסלילים ........
.
צחי, קרא בבקשה את תגובתי לחבר @matanoosh (לינק) , היא מספקת תשובה גם לנקודה שהעלתה.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
מון שרי .......כל המוסיקה (משנות החמישים עד התשעים המאוחרות) שאתה מודד איתה כבלים, FireWire, פיוזים וכו' .....בחרדת קודש......הוקלטו ובושלו באולפנים שהמוניטורים שלהם אוזנו לחדר עם האקווליזרים ה"מעופשים" (כמאמר @שניצל ) כדוגמת שלי.......סתם לתשומת ליבך, "פיסגת הלוגיקה שכמותך".(ורד)

טיעון לא רלוונטי.
זה תואם את הטיעון ״אם זה טוב לשימוש באולפן אז הקירוב המקסימלי שאפשר לעשות בבית על מנת לשחזר את התוצאה באולפן זה להשתמש בבית באותו הציוד שהיה באולפן״.
האם אדוני מחזיק במוניטורים אולפניים להאזנה בבית ?
שאלה רטורית....
ארז
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
@ארז_וחני .....שורה תחתונה מה אתה טוען ?......שכל האקווליזרים ששימשו משנות החמישים עד לשנות האלפיים באולפני ההקלטות אינם ראויים ? (אגב, אותם דגמים של אקוולייזרים ששימשו לכוונון החדר שימשו לעיתים גם במסלול הההקלטה)

בנוסף למה ששאלתי תסביר לי בבקשה איך, כמה ולמה האקווליזרים האלה דפקו את המוסיקה שאנו שומעים לאורך הדורות?..... והכי חשוב ארז, מה ניתן היה לדעתך לעשות טוב יותר בתחום ההקלטות?
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
@ארז_וחני .....שורה תחתונה מה אתה טוען ?......שכל האקווליזרים ששימשו משנות החמישים עד לשנות האלפיים באולפני ההקלטות אינם ראויים ? (אגב, אותם דגמים של אקוולייזרים ששימשו לכוונון החדר שימשו לעיתים גם במסלול הההקלטה)

תפריד בין הקלטה לבין האזנה. גישות שונות לחלוטין.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
תפריד בין הקלטה לבין האזנה. גישות שונות לחלוטין.
קטע מוסיקאלי מסויים הוקלט לפני 40 שנה עם אקווליזר בכינור ובעוד כלים......אתה בוחן על הקטע הזה כבלים אבל אתה לא מוכן שאני אשמע עם אותו אקווליזר כמו שהוקלט אבל אצלי בבית.....זה לא מגוחך בעינך ?

יתירה מזו, אלבום שלם הוקלט לפני 60 שנה (נניח Kind of Blue) עם כבלים מעופשים, קבלים מעופשים בציוד, כבלי חשמל מעופשים, פיוזים מעופשים, אקוולייזרים מעופשים..... ועוד "מאה מעופשים" נוספים במסלול ההקלטה.....אתה בודק עם קטע זה כבלים במיליון דולר וטוען להבדלים של "ניסים ונפלאות".

איפה הלוגיקה והשכל הישר.....האודיופילים החוויתיים לא שמעו מעולם על המושג ה"חוליה החלשה בשרשרת"?

ובמקרה שתיארתי אין "חוליה חלשה אחת" אלא "מאה חוליות חלשות"

הרי כל הזמן האודיופילים טוענים ש"אם אין לך מערכת מספיק רסולאטיבית אז לא ניתן להבחין בהבדלים בין כבלים ".....אז מערכת רסולאטיבית כן והמוסיקה שאתם בודקים איתה את הכבלים לא איכפת לכם שהיא הוקלטה באמ-אמא של המעופש ?

@AK1 , @ארז_וחני .....בוא נראה אתכם מתמודדים לוגית עם האמור.
 
נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
קטע מוסיקאלי מסויים הוקלט לפני 40 שנה עם אקווליזר בכינור ובעוד כלים......אתה בוחן על הקטע הזה כבלים אבל אתה לא מוכן שאני אשמע עם אותו אקווליזר כמו שהוקלט אבל אצלי בבית.....זה לא מגוחך בעינך ?

איפה הלוגיקה והשכל הישר...
איפה הלוגיקה והשכל הישר להשתמש באקולייזר "כי זה אותו אקולייזר כמו שהוקלט "
אבל מה לגבי הרמקולים ?
למה פה אדוני העדיף אפוג'י על פני מוניטורים אולפניים ?
דווקא בגורם אולי הקובע ביותר על איך יישמע הסאונד אתה מוותר על הטיעון הזה ?

החוסר עקביות בטיעונים שלך מעיד על המניפולטיביות של הטיעונים ובגלל זה לא ייתכן דיון ענייני אמיתי איתך...הטיעונים משתנים כל הזמן לפי האג'נדה.

אם היית אמיתי וישר בטיעוניך היית פשוט אומר שניסית בלי אקולייזר ועם אקולייזר ולטעמך עם אקולייזר נשמע לך מתאים יותר.
אבל זה לא נאה ולא יאה כי זה "חוויתי" (טפו טפו , חמסה חמסה) ואדוני מתיימר לעטוף את זה בעטיפות "מקצועיות" עאלק.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור