מה היא מערכת אודיו טובה?


מאסטרו צפון

עוסק בתחום
הודעות
105
מעורבות
53
נקודות
28
היפנים גם הם מתחלקים לסוגים רבים, אבל אן ספק שביפן ובמערב אירופה יש "אופנה" רבת שנים של מגברים מעוטי ואטים ורמקולים נצילים ביותר. הבאתי כבר מספר רמקולים גדולים מאד לארץ עבור לקוחות והם בפירוש לא מתאימים לחללים קטנים,

זו פחות אופנה ויותר ערוץ בשולי הזרם, שהפך עם הזמן לגישה של קהל מסוים. אחרי הכול, ציוד נציל רווח עד שנות החמישים ואפילו השישים. אבל החל משנות השבעים, ה"אופנה" השלטת כמעט בכל מקום היא רמקולים לא נצילים ומגברי טרנזיסטור יותר ויותר חזקים.
כמו שכבר צוין כאן, כמעט כל המערכות המודרניות חיות בתת-כוח כרוני. הרמקולים המודרניים, בעיקר משנות השמונים, הם מפלצות זוללי וואטים וזרם. כדי למצות באמת את היכולות שלהם, ואולי לקבל בדרך איזה משב ריאליזם קל, צריך המון כוח.
אז מערכת טובה היא מערכת, שבנוסף למקור מצוין, יש להגברה שליטה עליונה על הרמקולים.
יותר מדי פעמים נוכחתי באודיופילים שעסוקים בהחלפת כבלים, צעצועים וכיו"ב, ומצפים שהמגברון השפופרתי שלהם עם 50 הוואטים שלו יציג להם את מהלר - תלת מימד - באמצע הסלונצ'יק עם רמקולים שזקוקים לגנרטורים כדי להיעלם.
 
נערך לאחרונה ב:

Eylo

אוהב את התחום
הודעות
406
מעורבות
89
נקודות
28
הגברה חזקה זה לא ערובה לאיכות מכיוון שככול שיש יותר דרגות הגברה יש יותר רעש ועיוותים, לכן מגבר חזק טוב הוא גם יקר עקב הצורך בשימוש ברכיבים יקרים לצמצם את הבעיות.
 

Eylo

אוהב את התחום
הודעות
406
מעורבות
89
נקודות
28
בנוסף הבעייה בלחבר מגבר חזק לרמקול נציל הוא בטווח הווליום המצומצם שיהיה לך אלא אם אתה אוהב לשמוע חזק ..
 

meni48

אוהב את התחום
הודעות
53
מעורבות
6
נקודות
8
אין הגדרות...מערכת טובה זו מערכת ששואבת אותך פנימה כל פעם שאתה מאזין לה,רק הכתבים משתדלים להרשים אותך בהגדרות היפות שלהם,האיכויות הטכניות השתנו במעט.. אינן השתנו בהרבה בחמישים שנה אחרונות ,מה שהשתנה אצל יצרנים מסוימים בדרך כלל החדשים זה רק להרשים אותך בפרמטרים של ניקיון עומק ותלת מימד בהתחלה כדי שתרכוש את המוצר..אצל היצרנים הוותיקים המוזיקה נאמנה לאמת ולכן השינויים מזעריים לטובה
 

sonic bliss

אוהב את התחום
הודעות
109
מעורבות
167
נקודות
43
זו פחות אופנה ויותר ערוץ בשולי הזרם, שהפך עם הזמן לגישה של קהל מסוים. אחרי הכול, ציוד נציל רווח עד שנות החמישים ואפילו השישים. אבל החל משנות השבעים, ה"אופנה" השלטת כמעט בכל מקום היא רמקולים לא נצילים ומגברי טרנזיסטור יותר ויותר חזקים.
כמו שכבר צוין כאן, כמעט כל המערכות המודרניות חיות בתת-כוח כרוני. הרמקולים המודרניים, בעיקר משנות השמונים, הם מפלצות זוללי וואטים וזרם. כדי למצות באמת את היכולות שלהם, ואולי לקבל בדרך איזה משב ריאליזם קל, צריך המון כוח.
אז מערכת טובה היא מערכת, שבנוסף למקור מצוין, יש להגברה שליטה עליונה על הרמקולים.
יותר מדי פעמים נוכחתי באודיופילים שעסוקים בהחלפת כבלים, צעצועים וכיו"ב, ומצפים שהמגברון השפופרתי שלהם עם 50 הוואטים שלו יציג להם את מהלר - תלת מימד - באמצע הסלונצ'יק עם רמקולים שזקוקים לגנרטורים כדי להיעלם.

הסתובבתי במספר חנויות וגם ביקרתי יצרנים בהולנד גרמניה ובלגיה ואני בקשר עם מספר סוחרים באירופה המערבית שאיתם התייעצתי על מותג זה או אחר, כמות הציוד המנורתי ומעוט הואטים עם רמקולים נצילים הוא לא פחות ממסחרר. יש לזה המון לקוחות זה רחוק מלהיות שוליים, אולם אכן לא רבים הרמקולים שמתאימים להוציא מציוד כזה את היכולות האמיתיות אבל יש מספיק יצרנים מדהימים שמייצרים רמקולים מתאימים ולא איזוטריים.
ואכן מי שמנסה לשלב ציוד מעוט ואטים עם רמקולים לא מתאימים שעליהם אן למגברים יכולת שליטה מבלי קריסה ועיוות ולא שומע לא את הרמקולים שלו ולא את המגברים שרכש כראוי.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
אני לא מבין מי שאומרים שמניפולציה לא יכולה להשמיע לנו פרטים חדשים. זו לא באמת המצאה של יש מאין, זו רק הדגשה של פרטים שנמצאים בטרק, אבל חלשים מדי מכדי שנבחין בהם כשהטרק מנוגן "פלאט". תגבירו את התדרים הגבוהים, ותשמעו פרטים שלא שמעתם קודם. תעשו ניסוי.

למי שלא מאמין תקחו מניפולציה אחרת - תעשו קומפרסיה של תחום דינמי בדרך כלשהי. פרטים שקטים שהתחבאו מאחור פתאום מופיעים. קטעים חלשים פתאום התחזקו ושומעים אותם יותר.

כאמור לא מדובר בהמצאת יש מאין, אלא ביחס מסובך בין מה שמנגן במערכת לבין מערכת השמיעה המוגבלת שלנו, שקשה לה לשמוע סיגנל ב 40db- מתחת למוזיקה. אבל תקמפרס - והסיגנל הזה עלה ל 20- db ופתאום שומעים אותו. לא המצאנו יש מאין, אלא עיוותנו את המוזיקה ונוספו פרטים חדשים.

לכן, להתחיל את בחירת המערכת בבחירה של מערכת מפורטת ככל האפשר זו טעות.

אם מדובר בפירוט שכולל גם טונאליות נכונה, דינמיות גבוהה וגם יחסים נכונים, אז אני לגמרי איתכם. אבל אם לא, אז זו התחלה בחטא.

מבחינתי הכל מתחיל ב-טון. ככה מחווטת האוזן שלי. כינור צריך להישמע כמו כינור. לא צרצר שדוף מצרצר, וגם לא ויולה עמומה. כינור. ולסקציה של כינור ראשון שמנגנת אוניסונו צריך להיות חום מסוים שנובע מעצמו ולא מולבש באופן מלאכותי ודביק, רכות אך גם פירוט. בכלל לא במחנה של הצליל הרומנטי. תוף סנייר צריך להישמע כמו תוף סנייר.
ברגע שהטון נכון, ויש הפרדה ודינמיות מעבר לרף מסוים ומשם גם פירוט - אני בנתיב הנכון.

אתה צודק או קרוב מאוד לאמת,
בחטיפים ממכרים את הילדים למלח, בקולה יש קופאין, במסעדות הכל מתוק,
ממרחי שוקולד, ומי יודע מה מכניסים לטבק, כל זה ליצור רפלקס מותנה לכולנו.
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
278
מעורבות
119
נקודות
43
הציוד ביפן מותאם לחללים ממש קטנים.
זה מה שהוביל אותם למגברים מעוטי וואטים ולרמקולים צמודי קיר. במילים
אחרות, מה שאתה מתאר זה כנראה אילוץ שממנו נולד טעם.
אני יכול רק להניח שהם היו מעדיפים חדרים גדולים עם סטאפ מרווח ובימת צליל גדולה.
מעניין עם איזה ציוד יפנים עשירים שחיים בבתים גדולים.
האבחנה שלך מוטעת.נצילות רמקול משפיעה דרמטית יותר מגודל חלל על היכולת להניע רמקול לשימוש ביתי. ..ולגבי האבחנה הכי מצחיקה ששמעתי שיפנים שאין להם כסף מסתפקים במגברים מעוטי ואטים בגלל גודל החלל שהם מאזינים. אין ספק שקונדו מיצרת מגברים מעוטי ואטים לאנשים שלא יכולים לרכוש אותם. תאמין לי-גם אתה לא יכול לרכוש
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
אני לא מבין מי שאומרים שמניפולציה לא יכולה להשמיע לנו פרטים חדשים. זו לא באמת המצאה של יש מאין, זו רק הדגשה של פרטים שנמצאים בטרק, אבל חלשים מדי מכדי שנבחין בהם כשהטרק מנוגן "פלאט". תגבירו את התדרים הגבוהים, ותשמעו פרטים שלא שמעתם קודם. תעשו ניסוי.

למי שלא מאמין תקחו מניפולציה אחרת - תעשו קומפרסיה של תחום דינמי בדרך כלשהי. פרטים שקטים שהתחבאו מאחור פתאום מופיעים. קטעים חלשים פתאום התחזקו ושומעים אותם יותר.

כאמור לא מדובר בהמצאת יש מאין, אלא ביחס מסובך בין מה שמנגן במערכת לבין מערכת השמיעה המוגבלת שלנו, שקשה לה לשמוע סיגנל ב 40db- מתחת למוזיקה. אבל תקמפרס - והסיגנל הזה עלה ל 20- db ופתאום שומעים אותו. לא המצאנו יש מאין, אלא עיוותנו את המוזיקה ונוספו פרטים חדשים.

לכן, להתחיל את בחירת המערכת בבחירה של מערכת מפורטת ככל האפשר זו טעות.

אם מדובר בפירוט שכולל גם טונאליות נכונה, דינמיות גבוהה וגם יחסים נכונים, אז אני לגמרי איתכם. אבל אם לא, אז זו התחלה בחטא.

מבחינתי הכל מתחיל ב-טון. ככה מחווטת האוזן שלי. כינור צריך להישמע כמו כינור. לא צרצר שדוף מצרצר, וגם לא ויולה עמומה. כינור. ולסקציה של כינור ראשון שמנגנת אוניסונו צריך להיות חום מסוים שנובע מעצמו ולא מולבש באופן מלאכותי ודביק, רכות אך גם פירוט. בכלל לא במחנה של הצליל הרומנטי. תוף סנייר צריך להישמע כמו תוף סנייר.
ברגע שהטון נכון, ויש הפרדה ודינמיות מעבר לרף מסוים ומשם גם פירוט - אני בנתיב הנכון.
בול פגיעה!
ודאי שהדגשה של הגבוהים תגרום למי שלא מכיר את הקטע המנוגן ושמע אותו במערכת מאוזנת טונאלית,להסיק בטעות שמדובר בפירוט יוצא דופן.
אבל כל העניין הוא שהדיון הוא לא על זה - מבחינת מה שרוב האנשים התכוונו כאן כשאמרו "מערכת מפורטת".

המשפט האחרון שלך הוא כוונת המשורר .פירוט.ולא פגיעה באיזון הטונאלי שמלווה בהדגשים שנחשבים ל"פרטים".
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
804
מעורבות
314
נקודות
63
בנוסף הבעייה בלחבר מגבר חזק לרמקול נציל הוא בטווח הווליום המצומצם שיהיה לך אלא אם אתה אוהב לשמוע חזק ..
לא לגמרי נכון, מגבר עם מעט וואטים וגיין גבוה ישמע חזק יותר ממגבר מרובה וואטים עם גיין נמוך (לצורך העניין שניהם בלי פוטנציומטר לווליום אם עם הווליום עד הסוף).
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,351
מעורבות
963
נקודות
113
השורה התחתונה מכל הנאמר עד כה בשרשור זה שלמעשה כל אחד יודע פה מהי מערכת טובה לדעתו.

לאורך 30 שנה בענף כאודיופיל ועוסק בתחום , בענף הזה כל אחד יודע מה שחברו לא יודע ,וכולם מבינים יותר טוב לפעמים כי זה נכון ולפעמים מטעמי אגו או נסיון או מערכת יקרה משל השני ,או מידע תאורתי נרחב יותר ,וכו.
שבגינם תמיד יהיה זה שלדעתו הוא הצודק בתשובה לשאלה.

זה אחד מהענפים היחידים שלשאלות בתחום כמו לדוגמא כותרת השרשור ,אין למעשה תשובה ברורה חד משמעית אחידה המקובלת על כולם .

אני גם יכול לפרט פה ב 30 שורות ארוכות מה לדעתי היא מערכת אודיו טובה....

לכל אחד יש משהו שמרגש אותו בסאונד/ במערכת שלו , שהיא בד״כ הרפרנס שלו ,אולם אם ישמע אצל מישהו אחר ולא יקבל את מה שהוא אוהב/ התרגל בסאונד מהסט האישי האהוב שלו ,אזיי התוצאה אצלו תמיד תהיה יותר נכונה וטובה ובמערכת של חברו יש כביכול חסרונות....

אני זוכר שהיתי אצל נמר ושמעתי בזמנו את המערכת שלו שהיתה לדעתי כמעט מושלמת
ויצא לי לשמוע מאנשים שהיו אצלו שהפריע להם ככה וככה בסאונד ואצלהם שומעים יותר טוב.
והיתי אצל אחד שהיה אצלו שהוא במקרה מכר שאני יכול לדבר איתו ולהעיר לו ללא פילטרים
ואמרתי לו ,שמע , זה פשוט לא יאומן אתה לא שומע רבע מהתוצאה שהמערכת אצלו מנגנת אז
על סמך מה אתה מדבר ?

כמובן שהוא לא הסכים איתי ,וזה מהות הענף הזה , כולם מומחים , ולכן שאלות כאלה של פותח השרשור
אין להם חד משמעיות בתשובות ואפילו אנחנו לא קרובים לזה.

ככה שזה לא יגמר , ואם היו בפורום הזה עוד 300 חברים הפוסט הזה היה מגיע ל 40 עמודים עם דעות שונות .

שבוע טוב .
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,605
נקודות
113
היפנים גם הם מתחלקים לסוגים רבים, אבל אן ספק שביפן ובמערב אירופה יש "אופנה" רבת שנים של מגברים מעוטי ואטים ורמקולים נצילים ביותר. הבאתי כבר מספר רמקולים גדולים מאד לארץ עבור לקוחות והם בפירוש לא מתאימים לחללים קטנים,

העניין שונה לחלוטין במקרה של חברות המנורתיות העיליות של יפן כגון KONDO, SHINDO, AUDIO TEKNE, WAVAC . החברות הללו בונות הגברה מסביב למנורת הOUTPUT כדי להפיק את המיטב מאופי של כל מנורה עם היתרונות והחסרונות שלה והאופי המיוחד שלה, כל מגבר של SHINDO למשל נבנה סביב מנורה אחרת לפעמים האקזוטיות שבאקזוטיות במטרה לתת מעיין פרשנות למוזיקה דרך המנורה הזאת, אם 300B או 211 הקלאסיות ואם משונות כמו F2A או AT10, המגברים יהיו שונים בכל רכיביהם ובכל החברות הללו ככלל מגברים לא יהיו בנויים אף פעם מיותר מזוג מנורות OUTPUT לצד , מה שמוביל למגברים עם הספק לא גבוה אבל סאונד צלול רזולטיבי וטהור ביותר ( כמובן בהינתן הרמקול הנכון )
בחברות הללו לרוב אן עדיפות למגבר אחד על משנהו כי המגברים הם לאו דווקא בעלי הספקים שונים אלא בעלי אופי שונה זה מזה. המחירים שונים כי להוציא את הפוטנציאל הגלום ממנורת 211 עם השנאים האדירים יקר בהרבה מלהוציא את הפוטנציאל הגלום ממנורה כמו UX245 לדוגמא. אבל היפנים שבונים מגברים מסורתיים אלה ממש ממש לא מדברים על נטרליות אלא על אופי מובחן, האופי הזה לא מייצר תחושה שכל הקלטות דומות כמו שנכתב כאן אבל אן ספק שברקע קיימת אסתטיקה שנשמרת .

הגישה המערבית של רוב היצרנים המנורתיים במערב הבונים בעיקר בPUSH PULL היא תכנון מגברים שהשוני בניהם הוא ההספק ( הרוב מבססים את הבנייה על מנורות KT120 או KT150 שיצרן יפני מסורתי לא יבנה עימן ) השוני העיקרי בין דגם לדגם יהיה הוספה של עוד ועוד מנורות לכל ערוץ כתוצאה מכך הגדלת הרכיבים והגדלת יכולת השליטה ברמקול וכמובן הגדלת המחיר, זה מזכיר את הגישה לבנייה טרנזיסטורית רק שהיא נעשית במנורות.

המגברים שאותם בונים היצרנים היפניים שציינתי קודם הם ברובם דינמיים ביותר רזולטיביים בצורה מבהילה , יש להם טונאליות ואסתטיקה של צליל שלטעמי האישי פשוט ממכרת, עם ריאליות רזוננס אוורירי ובשרניות, חלקם הגדול יהיו מאוזנים ביותר בכל ספקטרום התדרים וחלקם בשל בחירה במנורות מסוימות, פחות. אבל וזה אבל גדול , דרושה בחירה זהירה של רמקול כדי שכל הטוב הזה יצא לפועל ורמקולים כאלה נפוצים פחות בישראל ונפוצים הרבה יותר במערב אירופה וביפן ששם יש תרבות שלמה שזה טעמה, ולא, ממש לא מדובר בחובבי אודיו שמחפשים זמרת וקונטראבס אלא חובבים רציניים ביותר עם טעם מוזיקלי עשיר ומאד מאד מאתגר. המערכות הללו כאשר נבנות נכון יעבדו בצורה פשוט מדהימה עם מוזיקה קשה ככל שתהיה בדיוק כמו מגבר טרנזיסטורי טוב.

לכן הפעמים הרבות שעולה בדיונים כי כל אלה שמנסים את מזלם עם מגברי טריוד מעוטי ואטים מבזבזים את זמנם היא הסתכלות צרה ביותר, אן ספק שמגבר של שינדו טוב ככל שיהיה ישמע רע מאד עם הרמקולים של שניצל. אבל רמקולים כמו של שניצל ומגדלים אחרים פשוט לא מיועדים להגברות כאלה.

ו
אחרי שרשמתה את כל זה...אז מה היא מערכת טובה?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,605
נקודות
113
זה חדר תצוגה של קונדו, לא בדיוק בית פרטי.
מה זה משנה? אתה חושב שאין כאילו חדרים פרטיים בדיוק?
שאלו מה זו מערכת טובה.
ופה גלשו לעניינים לא שייכים לדעתי לתשובה.צריך מגבר כזה,רמקול כזה,לא יודע עוד כל מני...
מערכת נמדדת בתוצאה,מבחינתי זהו.ולא אם מחר הבעל בית רוצה להחליף מגבר.
 

sonic bliss

אוהב את התחום
הודעות
109
מעורבות
167
נקודות
43
אחרי שרשמתה את כל זה...אז מה היא מערכת טובה?

מערכת טובה לדעתי זאת מערכת שמתקיים בה איזון בין דינמיות פירוט ורזולטיביות לבין טונאליות שנכונה לאוזנו של הבעלים שלה.

באופן אישי ולטעמי אני מתחבר מאד לאודיו המנורתי העילי היפני וזאת הסיבה שבחרתי לייבא חברות כאלה ומוצרים תומכים מתאימים כמו כבלים ורמקולים שמתאימים להעצים את מה שהגברה כזאת נועדה לעשות.

כאשר מערכת כזאת בנוייה נכון היא תיתן עוד מימד שחשוב לי מאד כאשר אני מקשיב לה, וזה תחושה של ריאליזם וחוסר מלאכותיות מוחלט. מתקיים מעיין FLOW וצלילות כל כך גדולה שנוצרת חוויה מאד ריאליסטית לא מלאכותית ולא אנליטית לצד המון רזולוציה ודינמיות. הבעייה העיקרית שכדי להגיע רחוק כל כך צריך לרוב להשקיע הרבה כסף וגם חלל שיוכל להחזיק את זה היטב.

אבל דרכם של חברות העל היפניות היא ממש לא הדרך היחידה או הנכונה, כל מערכת בכל טופולוגיה וחומר שמתקיים בה איזון סביר בין רזולוציה דינמיות וטונאליות נעימה, נכונה בעיני.

מי שמושך את המערכת שלו לעוד ועוד כח מבלי להתעכב על גורמים אחרים מגיע לעיתים למצב של פירוט ודינמיות אדירה עם צליל יבש לא נוח וחופר, זה לא נובע לטעמי מעודף פרטים אלא מאובדן של כל אוויר, רזוננס ובשרנות שיחזיקו את כל המבנה הזה נעים לאוזן נכון וריאליסטי- קרי ישמע כמו מוזיקה.

ומי ששם את כל יהבו על טונאליות שנעימה ומלטפת מבלי לייצר מספיק כח ופירוט עלול להגיע למערכת נחמדה אך משעממת שלא מצליחה להעביר סוגי מוזיקה רבים באופן משכנע אלא רק יצירות אודיופיליות מעוטי כלים.
 
נערך לאחרונה ב:

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
מי שמושך את המערכת שלו לעוד ועוד כח מבלי להתעכב על גורמים אחרים מגיע לעיתים למצב של פירוט ודינמיות אדירה עם צליל יבש לא נוח וחופר, זה לא נובע לטעמי מעודף פרטים אלא מאובדן של כל אוויר, רזוננס ובשרנות שיחזיקו את כל המבנה הזה נעים לאוזן נכון וריאליסטי- קרי ישמע כמו מוזיקה.

נהדר, לכתוב על הקיר :בעד:
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,605
נקודות
113
מערכת טובה לדעתי זאת מערכת שמתקיים בה איזון בין דינמיות פירוט ורזולטיביות לבין טונאליות שנכונה לאוזנו של הבעלים שלה.

באופן אישי ולטעמי אני מתחבר מאד לאודיו המנורתי העילי היפני וזאת הסיבה שבחרתי לייבא חברות כאלה ומוצרים תומכים מתאימים כמו כבלים ורמקולים שמתאימים להעצים את מה שהגברה כזאת נועדה לעשות.

כאשר מערכת כזאת בנוייה נכון היא תיתן עוד מימד שחשוב לי מאד כאשר אני מקשיב לה, וזה תחושה של ריאליזם וחוסר מלאכותיות מוחלט. מתקיים מעיין FLOW וצלילות כל כך גדולה שנוצרת חוויה מאד ריאליסטית לא מלאכותית ולא אנליטית לצד המון רזולוציה ודינמיות. הבעייה העיקרית שכדי להגיע רחוק כל כך צריך לרוב להשקיע הרבה כסף וגם חלל שיוכל להחזיק את זה היטב.

אבל דרכם של חברות העל היפניות היא ממש לא הדרך היחידה או הנכונה, כל מערכת בכל טופולוגיה וחומר שמתקיים בה איזון סביר בין רזולוציה דינמיות וטונאליות נעימה, נכונה בעיני.

מי שמושך את המערכת שלו לעוד ועוד כח מבלי להתעכב על גורמים אחרים מגיע לעיתים למצב של פירוט ודינמיות אדירה עם צליל יבש לא נוח וחופר, זה לא נובע לטעמי מעודף פרטים אלא מאובדן של כל אוויר, רזוננס ובשרנות שיחזיקו את כל המבנה הזה נעים לאוזן נכון וריאליסטי- קרי ישמע כמו מוזיקה.

ומי ששם את כל יהבו על טונאליות שנעימה ומלטפת מבלי לייצר מספיק כח ופירוט עלול להגיע למערכת נחמדה אך משעממת שלא מצליחה להעביר סוגי מוזיקה רבים באופן משכנע אלא רק יצירות אודיופיליות מעוטי כלים.
סבבה ,אהבתי.סהכ תשובה די משקפת את מה שאני טוען.התוצאה.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,365
מעורבות
815
נקודות
113
אחרי המון שורות שנכתבו - מאניין לדעת עכשיו אצל כמה מאיתנו יש "מערכת טובה" ומה היא? :)
אני - לי, למשל, אין עדיין, אך מקווה שבדרף אליה בקרוב, שזה אומר שיוכל להגיד - "אין צורך יותר לשינוי, או תוספת כזו או אחרת" (זה בעניי "מערכת טובה").
 

meni48

אוהב את התחום
הודעות
53
מעורבות
6
נקודות
8
אין פריצות דרך באופן קיצוני לקבל מערכת שתהיה טובה יותר ..רק שידרוגים מזעריים ונכון גם כדאי למערכת שכבר טובה בתחילתה ...השינויים החדים שעושים היום לתת לך אשליה של עומק תלת-מימד ושקיפות נעשית ע״ח כלי שנשמע לא ריאלי לא אמיתי ומיד גם איבוד המוזיקליות ...זה כמו לעטוף את עצמך עם שמיכה בלילה כשקר..כשהגוף שלך גדול יותר...תמשוך לרגליים אז לא תקבל את החום בפנים וכנ״ל ההפך...תעשה שינויים אבל אל תפגע במוזיקה... רבים היום עושים את השינויים רק על מנת לתת לך רושם ראשוני נפלא בלבד..לאחר זמן המוח מתפקח
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,400
מעורבות
1,785
נקודות
113
מערכת טובה לדעתי זאת מערכת שמתקיים בה איזון בין דינמיות פירוט ורזולטיביות לבין טונאליות שנכונה לאוזנו של הבעלים שלה.

באופן אישי ולטעמי אני מתחבר מאד לאודיו המנורתי העילי היפני וזאת הסיבה שבחרתי לייבא חברות כאלה ומוצרים תומכים מתאימים כמו כבלים ורמקולים שמתאימים להעצים את מה שהגברה כזאת נועדה לעשות.

כאשר מערכת כזאת בנוייה נכון היא תיתן עוד מימד שחשוב לי מאד כאשר אני מקשיב לה, וזה תחושה של ריאליזם וחוסר מלאכותיות מוחלט. מתקיים מעיין FLOW וצלילות כל כך גדולה שנוצרת חוויה מאד ריאליסטית לא מלאכותית ולא אנליטית לצד המון רזולוציה ודינמיות. הבעייה העיקרית שכדי להגיע רחוק כל כך צריך לרוב להשקיע הרבה כסף וגם חלל שיוכל להחזיק את זה היטב.

אבל דרכם של חברות העל היפניות היא ממש לא הדרך היחידה או הנכונה, כל מערכת בכל טופולוגיה וחומר שמתקיים בה איזון סביר בין רזולוציה דינמיות וטונאליות נעימה, נכונה בעיני.

מי שמושך את המערכת שלו לעוד ועוד כח מבלי להתעכב על גורמים אחרים מגיע לעיתים למצב של פירוט ודינמיות אדירה עם צליל יבש לא נוח וחופר, זה לא נובע לטעמי מעודף פרטים אלא מאובדן של כל אוויר, רזוננס ובשרנות שיחזיקו את כל המבנה הזה נעים לאוזן נכון וריאליסטי- קרי ישמע כמו מוזיקה.

ומי ששם את כל יהבו על טונאליות שנעימה ומלטפת מבלי לייצר מספיק כח ופירוט עלול להגיע למערכת נחמדה אך משעממת שלא מצליחה להעביר סוגי מוזיקה רבים באופן משכנע אלא רק יצירות אודיופיליות מעוטי כלים.
יפה כתבת חיים , ואני בהחלט מסכים איתך , אבל בנית מערכת טובה משולה לצעידה בשדה מוקשים !
כלומר נניח ורכשת לפי נטיותיך מגבר שפופרות יפני מעוט ואטים וחיברת אותו לרמקול פחות או יותר נציל וטוב , יש סיכוי רב שהטונליות תהייה מצוינת וכך גם הפרוט והחלקות , מצד שני קרוב לודאי שהדינמיות תהייה בינונית מינוס

"ומי ששם את כל יהבו על טונאליות שנעימה ומלטפת מבלי לייצר מספיק כח ופירוט עלול להגיע למערכת נחמדה אך משעממת שלא מצליחה להעביר סוגי מוזיקה רבים באופן משכנע אלא רק יצירות אודיופיליות מעוטי כלים."

יצא לי לשמוע בתערוכה אונגקו מחובר לקוורו , אנשים נכנסו לחדר בחרדת קודש , ואז גם אני נתקעתי שם ושיפרתי לאט לאט נקודת הישיבה בכדי לנסות ולהבין " הפלא" שכולם משתוקקים אליו , אני ממש לא הבנתי על מה הצעקה או לחליפין "שהמלך הוא עירום " , כמובן שעברו לי מחשבות בראש שאני אולי מורגל ל "פירוטכניקה " שיש לי בבית , ושאני לא מבין ב "פינס " שיש במערכת ,
רוב המערכות האלה לטעמי טיפה כבויות גם שיש בתוכם שנאי כסף וחיווט על ,
ונניח שמחברים המגברים הללו להורנים , לטעמי העניין כאן הוא לקחת משהו עקום אחד ולישר אותו עם משהו עקום אחר ( בערך כמו שני שיכורים שמתחבקים והולכים ישר ) ,
מצד שני מערכת חזקה עם רמקולים בעלי יכולת תמיד נוצרת בעיה שהמיד טיפה צווחני , שהתווים אינם מחוברים ואין "זרימה " כמו במגבר שפופרות טוב , מזה שנים שאני נלחם בזה כי יש לי משהו כזה בבית , מה לא עשיתי כבר בכדי להתגבר על הבעיה !
מונובלוקים קלאס A ,כבלי פחם סתומים (בערך ) , שיכוכים רכים , פילטרים למיניהם , ספקים לינארים על כל צעד ושעל , כטיסי USB שמאופיינים בצליל רך , אקוסטיקה למכביר , RC שמכוייל כך שיפיק מיד רך במיוחד ,ועוד ......
אבל היום עדיין למרות שבעיני למבורגיני לא מהנה אותי יותר מחיפושית של פולקסווגן , ברוב המקרים למרות שבגילי אני כבר מספיק OPEN MINDED , כשאני שומע ציוד שפופרתי מעוט ואטים מחובר למגבר נציל , יש שם לא מעט חסרונות למרות שאני נהנה רצח מהחלקות והצילצול , מה עם באס למשל? לא שאין , אבל זה באס זה ?
מה עם דינמיקה ? הרי אותי באופן אישי מקרב יותר לליב היכולת הדינמית של המערכת מאשר איזה זמזום חלק וחלוש ,
לסיכום , אני מבין אותך לגמרי , וגם מאוד מעריך את המאמץ שאתה עושה בתחום להביא לנו "יהלומים" לכאן ,
אבל וודאי כפי שאתה מבין יש יתרונות לכל סט אפ שהם שונות במהותם ,
יצא לי לפגוש חבר כמו אח ממש טוב שהוא חובב הגאנר שלך שאחרי האזנה קצרה אצלי שאל אותי בתמימות (והבחור רחוק מלהיות תמים ) , תגיד שניצל מה התדר הנמוך הזה שכל הזמן יושב על המוסיקה ?
וחדר שלי מדוד ומתוקתק על כל מילימטר שבו , ואני התביישתי מלענות לבחור שיותר מנוסה ממני שהוא פשוט לא מורגל במערכת FULL RANGE , ששם העסק יורד יותר נמוך , מה לעשות ?
בקיצור בסופו של דבר נוצר מצב שיש לנו אודיופילים שרכשו אודיו נוט או אבסולר נניח בצרוף רמקול נציל ויקר מאוד שמשוכנעים שהם במקסימום ,ומגיע איזה אדיוט שמורגל למערכת חזקה טרנזיסטרית ורמקולים בעלי יכולת גסה אולי אבל
שיכולים בקלות להחזיק "סאונד פרשר " כפול , ובעיקר המערכת עטופה בהרבה אהבה והקפדה כולל החדר , או - ואז נוצר הקונטרסט בין ההרגלים של הצליל "הבהמי " של המערכת החזקה לעומת ה"אנינות החלושה " של בעליו שמסתובב עם חזה נפוח , כך שבעצם יש שני צדדים למטבע , ואני לא בטוח בכלל שהצד היפני הוא הנכון !
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
אפשר אולי לסכם שמערכת טובה היא מערכת שבעליה מאזין לה בעמידה על
על ארבע כדי שהלסת תוכל לגרד את הריצפה.

בקיצור, חפשו סימני לסת על הבלטות!
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,930
מעורבות
2,677
נקודות
113
מערכת טובה
זו מערכת שבעליה
נהנה, מתמוגג, מתרגש ומעביר בה את כל מחשבותיו וזמנו הפנוי.

(ולא מערכת שמרצה איזה "דוד מאמריקה")
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור