מערכת טובה לדעתי זאת מערכת שמתקיים בה איזון בין דינמיות פירוט ורזולטיביות לבין טונאליות שנכונה לאוזנו של הבעלים שלה.
באופן אישי ולטעמי אני מתחבר מאד לאודיו המנורתי העילי היפני וזאת הסיבה שבחרתי לייבא חברות כאלה ומוצרים תומכים מתאימים כמו כבלים ורמקולים שמתאימים להעצים את מה שהגברה כזאת נועדה לעשות.
כאשר מערכת כזאת בנוייה נכון היא תיתן עוד מימד שחשוב לי מאד כאשר אני מקשיב לה, וזה תחושה של ריאליזם וחוסר מלאכותיות מוחלט. מתקיים מעיין FLOW וצלילות כל כך גדולה שנוצרת חוויה מאד ריאליסטית לא מלאכותית ולא אנליטית לצד המון רזולוציה ודינמיות. הבעייה העיקרית שכדי להגיע רחוק כל כך צריך לרוב להשקיע הרבה כסף וגם חלל שיוכל להחזיק את זה היטב.
אבל דרכם של חברות העל היפניות היא ממש לא הדרך היחידה או הנכונה, כל מערכת בכל טופולוגיה וחומר שמתקיים בה איזון סביר בין רזולוציה דינמיות וטונאליות נעימה, נכונה בעיני.
מי שמושך את המערכת שלו לעוד ועוד כח מבלי להתעכב על גורמים אחרים מגיע לעיתים למצב של פירוט ודינמיות אדירה עם צליל יבש לא נוח וחופר, זה לא נובע לטעמי מעודף פרטים אלא מאובדן של כל אוויר, רזוננס ובשרנות שיחזיקו את כל המבנה הזה נעים לאוזן נכון וריאליסטי- קרי ישמע כמו מוזיקה.
ומי ששם את כל יהבו על טונאליות שנעימה ומלטפת מבלי לייצר מספיק כח ופירוט עלול להגיע למערכת נחמדה אך משעממת שלא מצליחה להעביר סוגי מוזיקה רבים באופן משכנע אלא רק יצירות אודיופיליות מעוטי כלים.
יפה כתבת חיים , ואני בהחלט מסכים איתך , אבל בנית מערכת טובה משולה לצעידה בשדה מוקשים !
כלומר נניח ורכשת לפי נטיותיך מגבר שפופרות יפני מעוט ואטים וחיברת אותו לרמקול פחות או יותר נציל וטוב , יש סיכוי רב שהטונליות תהייה מצוינת וכך גם הפרוט והחלקות , מצד שני קרוב לודאי שהדינמיות תהייה בינונית מינוס
"ומי ששם את כל יהבו על טונאליות שנעימה ומלטפת מבלי לייצר מספיק כח ופירוט עלול להגיע למערכת נחמדה אך משעממת שלא מצליחה להעביר סוגי מוזיקה רבים באופן משכנע אלא רק יצירות אודיופיליות מעוטי כלים."
יצא לי לשמוע בתערוכה אונגקו מחובר לקוורו , אנשים נכנסו לחדר בחרדת קודש , ואז גם אני נתקעתי שם ושיפרתי לאט לאט נקודת הישיבה בכדי לנסות ולהבין " הפלא" שכולם משתוקקים אליו , אני ממש לא הבנתי על מה הצעקה או לחליפין "שהמלך הוא עירום " , כמובן שעברו לי מחשבות בראש שאני אולי מורגל ל "פירוטכניקה " שיש לי בבית , ושאני לא מבין ב "פינס " שיש במערכת ,
רוב המערכות האלה לטעמי טיפה כבויות גם שיש בתוכם שנאי כסף וחיווט על ,
ונניח שמחברים המגברים הללו להורנים , לטעמי העניין כאן הוא לקחת משהו עקום אחד ולישר אותו עם משהו עקום אחר ( בערך כמו שני שיכורים שמתחבקים והולכים ישר ) ,
מצד שני מערכת חזקה עם רמקולים בעלי יכולת תמיד נוצרת בעיה שהמיד טיפה צווחני , שהתווים אינם מחוברים ואין "זרימה " כמו במגבר שפופרות טוב , מזה שנים שאני נלחם בזה כי יש לי משהו כזה בבית , מה לא עשיתי כבר בכדי להתגבר על הבעיה !
מונובלוקים קלאס A ,כבלי פחם סתומים (בערך ) , שיכוכים רכים , פילטרים למיניהם , ספקים לינארים על כל צעד ושעל , כטיסי USB שמאופיינים בצליל רך , אקוסטיקה למכביר , RC שמכוייל כך שיפיק מיד רך במיוחד ,ועוד ......
אבל היום עדיין למרות שבעיני למבורגיני לא מהנה אותי יותר מחיפושית של פולקסווגן , ברוב המקרים למרות שבגילי אני כבר מספיק OPEN MINDED , כשאני שומע ציוד שפופרתי מעוט ואטים מחובר למגבר נציל , יש שם לא מעט חסרונות למרות שאני נהנה רצח מהחלקות והצילצול , מה עם באס למשל? לא שאין , אבל זה באס זה ?
מה עם דינמיקה ? הרי אותי באופן אישי מקרב יותר לליב היכולת הדינמית של המערכת מאשר איזה זמזום חלק וחלוש ,
לסיכום , אני מבין אותך לגמרי , וגם מאוד מעריך את המאמץ שאתה עושה בתחום להביא לנו "יהלומים" לכאן ,
אבל וודאי כפי שאתה מבין יש יתרונות לכל סט אפ שהם שונות במהותם ,
יצא לי לפגוש חבר כמו אח ממש טוב שהוא חובב הגאנר שלך שאחרי האזנה קצרה אצלי שאל אותי בתמימות (והבחור רחוק מלהיות תמים ) , תגיד שניצל מה התדר הנמוך הזה שכל הזמן יושב על המוסיקה ?
וחדר שלי מדוד ומתוקתק על כל מילימטר שבו , ואני התביישתי מלענות לבחור שיותר מנוסה ממני שהוא פשוט לא מורגל במערכת FULL RANGE , ששם העסק יורד יותר נמוך , מה לעשות ?
בקיצור בסופו של דבר נוצר מצב שיש לנו אודיופילים שרכשו אודיו נוט או אבסולר נניח בצרוף רמקול נציל ויקר מאוד שמשוכנעים שהם במקסימום ,ומגיע איזה אדיוט שמורגל למערכת חזקה טרנזיסטרית ורמקולים בעלי יכולת גסה אולי אבל
שיכולים בקלות להחזיק "סאונד פרשר " כפול , ובעיקר המערכת עטופה בהרבה אהבה והקפדה כולל החדר , או - ואז נוצר הקונטרסט בין ההרגלים של הצליל "הבהמי " של המערכת החזקה לעומת ה"אנינות החלושה " של בעליו שמסתובב עם חזה נפוח , כך שבעצם יש שני צדדים למטבע , ואני לא בטוח בכלל שהצד היפני הוא הנכון !