מה היא מערכת אודיו טובה?


ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,351
מעורבות
963
נקודות
113
לי יש לא מעט לקוחות שמתמוגגים ממערכת סטריאו טובה שמורכבת ממגבר אינטגריטד משולב מקור
וזוג רמקולים וכבלים במחיר ממוצע של 30-50k.
ואין קשר לסכום ולטופולוגיה בכלל.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,820
מעורבות
906
נקודות
113
לי יש לא מעט לקוחות שמתמוגגים ממערכת סטריאו טובה שמורכבת ממגבר אינטגריטד משולב מקור
וזוג רמקולים וכבלים במחיר ממוצע של 30-50k.
ואין קשר לסכום ולטופולוגיה בכלל.
ועל זה נאמר
איזהו העשיר? השמח בחלקו
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
לי יש לא מעט לקוחות שמתמוגגים ממערכת סטריאו טובה שמורכבת ממגבר אינטגריטד משולב מקור
וזוג רמקולים וכבלים במחיר ממוצע של 30-50k.
ואין קשר לסכום ולטופולוגיה בכלל.
וזה הטריק הגדול ביותר בספר.
אפשר להגיד אותו דבר על מערכת ב- 7000 שקל.
למה? כי ככל שהרכיבים זולים יותר, קל יותר להתאים אותם זה לזה.
וזאת כנראה הסיבה שאתה לא מדגים ציוד ב- 50,000 בבית הלקוח, כמדיניות. כי הסיכוי שלקוח יתרצה ויקנה קטן יותר, כי יש יותר סיבוכיות (התאמה חשמלית, ציפיות, ציוד פריפריאלי וכו') מאשר במשולב של ניים ב- 5000 ש"ח.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
רן,

אין בנינו ויכוח בנוגע לאותו קושי אובייקטיבי בזיהוי דברים טובים כדבריך. גם לא ברעיון (הטריקי ) שהעדר בעיות בתחביב הנדון הופך מדד למצויינות. אם אני לא טועה, נכון הדבר גם לגבי הזיקה של "חולה" "עקום" "מקולקל" למושא אודיו יחודי.
אישית לא נתקלתי בכך גם לא כסוג של ברירת מחדל, בשום פורום בחו"ל, כתבה, או סקירה!

זיהוי אייכויות כמעט בכל תחום דורשת מיומנות ומקצועיות שלא לכל אחד יש. מכאן גם נובעת הבעיתיות שלה. עדיין אין זה אומר שלא ניתן לזהות בעיה או חוסר מסויים במערכת, בהסתמך אך ורק על טעם אישי והיכרות המערכת לעומק. מאה שמונים מעלות בשונה מזאת, הדרך לבחון סוגייה סונית כמו ..."חוסר איזון טונאלי".. בקונטציה שלילית חסרת תקנה פשוט אינה קיימת בלקסיקון האודיופילי המקובל!
 

נערך לאחרונה ב:

Ls77

אוהב את התחום
הודעות
207
מעורבות
81
נקודות
28
וזה הטריק הגדול ביותר בספר.
אפשר להגיד אותו דבר על מערכת ב- 7000 שקל.
למה? כי ככל שהרכיבים זולים יותר, קל יותר להתאים אותם זה לזה.
וזאת כנראה הסיבה שאתה לא מדגים ציוד ב- 50,000 בבית הלקוח, כמדיניות. כי הסיכוי שלקוח יתרצה ויקנה קטן יותר, כי יש יותר סיבוכיות (התאמה חשמלית, ציפיות, ציוד פריפריאלי וכו') מאשר במשולב של ניים ב- 5000 ש"ח.

ובצדק.
אמיר ארמה צריך לתקן בעיות אקוסטיות
אצל לקוח?
הלקוח שומע את הפוטנציאל. החוכמה היא
לדעת להתאים את מה שאהבת בביתך.

באותה מידה לקוח שרוכש פורשה יתלונן
שהוא לא מנצל את הרכב בגלל הפקקים בגוש
דן.
שיסע בהרי הגולן.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
ובצדק.
אמיר ארמה צריך לתקן בעיות אקוסטיות
אצל לקוח?
מה? מה ענין שמיטה להר סיני? מה ענין מילקי לטרופית ענבים?

מה הקשר בין אקוסטיקה לציוד למכירה?

עזוב, לא נכנס לשיח על ארמה. הוא יבואן מצוין, עם לקוחות מרוצים, וחברות נהדרות.
נסכים שלא להסכים.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן,

אין בנינו ויכוח בנוגע לאותו קושי אובייקטיבי בזיהוי דברים טובים כדבריך. גם לא ברעיון (הטריקי ) שהעדר בעיות בתחביב הנדון הופך מדד למצויינות. אם אני לא טועה, נכון הדבר גם לגבי הזיקה של "חולה" "עקום" "מקולקל" למושא אודיו יחודי.
אישית לא נתקלתי בכך גם לא כסוג של ברירת מחדל, בשום פורום בחו"ל, כתבה, או סקירה!

זיהוי אייכויות כמעט בכל תחום דורשת מיומנות ומקצועיות שלא לכל אחד יש. מכאן גם נובעת הבעיתיות שלה. עדיין אין זה אומר שלא ניתן לזהות בעיה או חוסר מסויים במערכת, בהסתמך אך ורק על טעם אישי והיכרות המערכת לעומק. מאה שמונים מעלות בשונה מזאת, הדרך לבחון סוגייה סונית כמו ..."חוסר איזון טונאלי".. בקונטציה שלילית חסרת תקנה פשוט אינה קיימת בלקסיקון האודיופילי המקובל!

ציטטתי את פלויד טול, אני מניח (ומקווה) שאתה יודע מי זה.
ציטטתי את מר טול כי אני בהחלט חושב שזו דרך מצוינת ונכונה לתקוף את הסוגייה ולמצות אותה באופן מדויק.

אנחנו בעיקר רגישים לבעיות ופחות יודעים לזהות מצוינות, העדר בעיות, הוא בהחלט קנה מידה לאיכות.

חיבור, או חוסר חיבור רגשי למערכת, יהיה כבר תלוי לאהבה שלנו בכל הקשור לטונאליות של הדברים.

בשנים האחרונות אני מוצא את עצמי מקשיב בעיקר לבעיות ולא לדברים טובים כביכול, תוך שאני מריץ גרפים דמיוניים בראש, איך הייתה המערכת שלפני נמדדת.

זיהוי הבעיות מהווה מרכיב דרמטי בתחביב הזה.

ואגב, אני לא יודע מה זה "לקסיקון אודיופילי מקובל", כנראה פיספסתי אותו ב 25 שנים האחרונות.

כמעט הכל בתחביב הזה (אפילו החלק המדעי) נתון למחלוקות ולפרשנויות ולכן אין שום דבר "מקובל"...

מקובל יש בוידאו ולא באודיו.

רן
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
ההבדל בין מהנדס טוב ללא טוב,
מהנדס הטוב מזהה את הבעיה.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
ציטטתי את פלויד טול, אני מניח (ומקווה) שאתה יודע מי זה.
ציטטתי את מר טול כי אני בהחלט חושב שזו דרך מצוינת ונכונה לתקוף את הסוגייה ולמצות אותה באופן מדויק.

אנחנו בעיקר רגישים לבעיות ופחות יודעים לזהות מצוינות, העדר בעיות, הוא בהחלט קנה מידה לאיכות.

חיבור, או חוסר חיבור רגשי למערכת, יהיה כבר תלוי לאהבה שלנו בכל הקשור לטונאליות של הדברים.

בשנים האחרונות אני מוצא את עצמי מקשיב בעיקר לבעיות ולא לדברים טובים כביכול, תוך שאני מריץ גרפים דמיוניים בראש, איך הייתה המערכת שלפני נמדדת.

זיהוי הבעיות מהווה מרכיב דרמטי בתחביב הזה.

ואגב, אני לא יודע מה זה "לקסיקון אודיופילי מקובל", כנראה פיספסתי אותו ב 25 שנים האחרונות.

כמעט הכל בתחביב הזה (אפילו החלק המדעי) נתון למחלוקות ולפרשנויות ולכן אין שום דבר "מקובל"...

מקובל יש בוידאו ולא באודיו.

רן

במקום להקשיב לבעיות צריך להקשיב למוסיקה.
במקום להתרכז בשלשה וחצי קטעים כדי לבחון שוב ושוב ושוב את המערכת
או אפילו כבל אחד בודד עדיף להתרכז בלהאזין למוסיקה ולהרחיב את האופקים
המוסיקליים. ככה תוכל לשפר את המערכת ויותר מזה, את ההבנה שלך
מהי מערכת טובה ומה צריך לעשות או מה חסר כדי להגיע לשם.

התובנות הכי עמוקות לגבי המערכת שלך יגיעו דרך האזנה למוסיקה כשאתה
שם את האודיפיליה בצד, סוגר אותה בארון על מנעול.

נשמע אולי מוזר אבל נכון. ההתרכזות המתמדת בבעיות במערכת ובאיך היא
נשמעת משאירה אותנו בתוך בור. צריך לצאת מהבור הזה, להתרומם קצת
באוויר ולשמוע את הדברים בפרספקטיבה הרבה יותר רחבה.

בקיצור, 99% מהזמן לשמוע מוסיקה ולשכוח שאתה אודיופיל. זה הדבר הכי
קשה באודיופיליה והכי נכון למערכת.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
במקום להקשיב לבעיות צריך להקשיב למוסיקה.
במקום להתרכז בשלשה וחצי קטעים כדי לבחון שוב ושוב ושוב את המערכת
או אפילו כבל אחד בודד עדיף להתרכז בלהאזין למוסיקה ולהרחיב את האופקים
המוסיקליים. ככה תוכל לשפר את המערכת ויותר מזה, את ההבנה שלך
מהי מערכת טובה ומה צריך לעשות או מה חסר כדי להגיע לשם.

התובנות הכי עמוקות לגבי המערכת שלך יגיעו דרך האזנה למוסיקה כשאתה
שם את האודיפיליה בצד, סוגר אותה בארון על מנעול.

נשמע אולי מוזר אבל נכון. ההתרכזות המתמדת בבעיות במערכת ובאיך היא
נשמעת משאירה אותנו בתוך בור. צריך לצאת מהבור הזה, להתרומם קצת
באוויר ולשמוע את הדברים בפרספקטיבה הרבה יותר רחבה.

בקיצור, 99% מהזמן לשמוע מוסיקה ולשכוח שאתה אודיופיל. זה הדבר הכי
קשה באודיופיליה והכי נכון למערכת.

ההתנשאות והזלזול שלך אינם במקום ובמקרה הטוב אפשר לייחס אותם לחוסר הבנה

מתנצל, אבל אילו מילים ריקות מתוכן, שאין מאחוריהן דבר וחצי דבר ובעיקר קשורות עם צ'יזבטים סביב המדורה האודיופילית, קמעות ואמונות תפלות.

הא ותו לא.

אוסף של מלל, ללא שום קשר למציאות, מנותקות מהבנה בסיסית מהו סאונד, מה מרכיב אותו, מה הבעיות שצריך להתמודד איתן, ממה הן נגרמות ואיך פותרים אותן.

זה בדומה לרצון לקחת ויטמין C ולהמנע מלקחת חיסון לקורונה. החשש מלהסתכל לאמת בעיניים, או סתם חוסר הבנה בסיסי.

אין שום קשר בין הדברים שלך לנסיון למיקסום תוצאות הסאונד.

צא ולמד במקום להציף אותנו במלל ציורי.

רן
 

נערך לאחרונה ב:

עידו_ט

חבר אתר
הודעות
46
מעורבות
9
נקודות
8
ציטוט :
: נראה לי שאחרי כמה שנים טובות בתחום הגעתי לתשובה מועילה לשאלה מהי מערכת טובה:

ההגדרה הזו מגיעה ממבחן התוצאה ולא כנהוג מסט דרישות:

מערכת טובה = מערכת שלאחר רכישה בעליה אינו מחליף בה שום רכיב במשך שנים רבות.

גם אם הוא משופע במזומנים וגם ואולי ביחוד אם הוא שומע סביבו הרבה מערכות אחרות
ועדיין אינו משנה אצלו דבר.

אם נדייק - נשאר עם אותו מקור, אותה הגברה ואותם הרמקולים.

כמה מכם לא החליפו שום רכיב במערכת במשך שנים?
ואם כן החלפתם, אז למה? :
---------------------------------------------------
ע"פ ההגדרה הראשונה של עופר , יש לי כנראה מערכות טובות
המערכת הקודמת שלי (רמקולים - קף רפרנס 3, מגבר - אנסמבל טייגר, מקור - לין קאריק 3 + נומריק, כבילה - XLO לימיטד (אינטרקונקטים) וסיגנצ'ר (כבלי רמקול)) , נבנתה בשנים 1996-1999 ונשארה כמעט ללא שינוי עד 2017 אז קניתי בהזדמנות את הזוג האחרון של גאודר - קזיאנו דור 2 מיגאל סאבו (לאחר שהנציגות עברה לאמיר ארמה) וכעבור זמן קצר הוחלף גם הטייגר האהוב (שמן הסתם קצת התקשה להתמודד) בהגברה עוצמתית של אנאלוג דומיין (מגבר משולב M75D אליו הוספתי בחיבור מיוחד עוד יחידת כח זהה M75P מה שהפך את זה למעשה לשני מונובלוקים) וכן ממיר/סטרימר של לומין (S1) וחיווט של זנסטי (אינטרקונקטים וחיבור בין חלקי ההגברה - סילנזיו וכבלי רמקול מסדרת אותנטיקה) כאשר הלין קאריק 3 + נומריק עדיין משמש אותי.
השקעתי גם בדברים "הקטנים" - יש לי מעמד מצויין (סימפוזיום אייזיס) , השקעתי (הרבה מאוד) בשמונה יחידות של -STILL POINTS 5 מתחת לרמקולים שנתנו שיפור לא קטן וגם בחשמל היתה השקעה - נקודה נפרדת למערכת עם כבל INWALL ושקע של אויידה , וכבלי חשמל טובים (ויקרים) .
--
אז למה החלפתי ?
כי שמעתי כמה שנים לפני כן בתערוכות של DTOWN שני סט אפים שנבנו סביב רמקולים קרמיים - הטידאל קונטריבה דיאסרה עם הגברה של KR ושנה אח"כ את הגאודר קזיאנו עם הגברה צנועה מאוד של בל קאנטו ובשני המקרים אלו היו המערכות שהכי אהבתי . כאשר נקרתה לי במקרה כעבור מספר שנים , הזדמנות לרכוש את הרמקולים של גאודר במחיר אטרקטיבי מאוד , לא עמדתי בפיתוי .

גם את הסט אפ הקודם אהבתי מאוד לשמוע וגם את הסט אפ הנוכחי (שמן הסתם הוא סט אפ ברמה גבוהה בהרבה) אני נהנה לשמוע שכמתאפשר שעות רבות. אני עדיין חושב על שיפורים קלים - בעיקר שיפור האקוסטיקה , הלא רעה כבר עכשיו של החדר בזהירות ואולי גם שדרוג של כבלי הרמקול אבל כבר היום אני מרוצה מאוד מהתוצאה.
הדומה בין השילוב הקודם לנוכחי הוא מקור ברמה גבוהה מאוד (בזמנו הלין נחשב למקור בין הטובים שהיו וגם כיום לדעתי הוא מקור לא רע) והתאמה טובה של ההגברה והרמקולים בסיוע כבילה איכותית.
חושב שלא חובה אבל רצוי ללכת על שילוב רמקולים והגברה מאותו יבואן , שבדר"כ כבר עבד קשה בכדי למצוא את הזיווג הנכון , מה שמקצר את הדרך ולשלב מקור טוב ככל שאפשר , ואז כשיש לך כבר את הבסיס אפשר להתחיל להשקיע בכל "המסביב" כדי להוציא את המיטב מהאלקטרוניקה.
עצה נוספת - לפני בניית סט אפ , כדאי לשמוע הרבה ציוד כדי לדעת למה את/ה מתחבר/ת (ושוב , כדאי לנסות לשמוע שילוב של הגברה ורמקולים ולחבר להם מקור מצויין) אבל אחרי בניית הסט אפ , במידה ומרוצים ממנו , לא לקרוא יותר מדי , ולא לשמוע יותר מדי ציוד אחר , לא לנסות לקבל "דיעה נוספת" של אנשים אחרים כדי לחזק את האגו. פשוט לשמוע מוזיקה , כמה שיותר ולנסות לאט לאט להשקיע בדברים שמסביב (כבילה, חשמל, שיכוח ואקוסטיקה) כדי להוציא את המיטב ממה שיש.
 
נערך לאחרונה ב:

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
מערכת טובה = מערכת שלאחר רכישה בעליה אינו מחליף בה שום רכיב במשך שנים רבות

זה היה נכון לפני 20-30 שנה ולדעתי לא כל כך מתאים למה שיש היום
זה כללי מידי
מערכת טובה היא כזאת שאנחנו משתמשים ונהנים לשמוע ולא משנה כמה היא עולה
אם החלפתי רכב לא אומר שהקודם היה לא טוב
חלק מתחביב זה לשנות ולנסות דברים חדשים
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,930
מעורבות
2,677
נקודות
113
אין קשר בין "מערכת טובה = לא מחליפים בה שום רכיב"
לבין הרצון לקחת את כל הטוב הזה שכבר קיים עוד צעד או שניים או עשר קדימה.

זה גם Fun בסופו של יום
ואם יש היכולת, אז ה Fun מקבל גם משמעות עם חיוך.
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
אין קשר בין "מערכת טובה = לא מחליפים בה שום רכיב"
לבין הרצון לקחת את כל הטוב הזה שכבר קיים עוד צעד או שניים או עשר קדימה.

זה גם Fun בסופו של יום
ואם יש היכולת, אז ה Fun מקבל גם משמעות עם חיוך.
תחביב כמו כל תחביב
קונים/מחליפים כי רוצים לא כי צריך
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,930
מעורבות
2,677
נקודות
113
תחביב כמו כל תחביב
קונים/מחליפים לא כי צריך כי רוצים

ברור
ומי שיאמר אחרת
סתם מרמה עצמו ומטעה.

אם היה סאטאפ רפרנס אחד ויחיד
שהיה קולע לכולם !
אולי, הרצון לשאוף קדימה ולהתפתח, לא היה מתעורר ומדגדג.

יש אין ספור חברות
ואין ספור שילובים

אין דבר כזה "רפרנס"
ולכן אין דבר כזה "מערכת הכי טובה"
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
תחביב כמו כל תחביב
קונים/מחליפים כי רוצים לא כי צריך

אז מה זה, מזוכיזם? למה רוצים להחליף מגבר במערכת טובה אם לא צריך?
אולי זה בא משעמום מהמערכת?

באיזה עוד תחביב אתה מחליף כל הזמן את הציוד?
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
לגיטימי גם לעשות ניסיונות ולבצע החלפות שלא בהכרח משפרות אלא משנות את הפרזנטציה המתקבלת.
מדובר בתחביב, לא בהצלת חיי אדם.
לא מכירים אנשים שעשו שינויים ואחר כך הצטערו כי הסטאפ הקודם היה מוצלח יותר והתאים להם יותר ?
לפעמים צריך לאבד משהו על מנת להעריך אותו....

היה לי פרוססור שהשתלב מצוין גם בהאזנה לדו ערוצי אבל הייתה לי תחושה של החמצה או פספוס בגלל שזה לא היה קדם מגבר ייעודי.
הזמן עשה את שלו והפרוססור נאסף למיחזור חלקים אלקטרוניים.
ראיתי בזה הזדמנות לשים יד על קדם מגבר דו ערוצי ראוי ( יחסית בתקציב צנוע...) רק אז הבנתי שיש פער בין התיאוריה לבין היישום בשטח.
בשלב הזה הערכתי יותר את אותו פרוססור ששירת אותי נאמנה במשך מספר שנים טובות.
ארז
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
ולכן אין דבר כזה "מערכת הכי טובה"
בדיוק , בסיבוב הקודם בהולנד החלפתי ב - 4 שנים המון רכבים
ממרצדס לבמוו לאודי לפורשה ,כולם היו פצצה ונהנתי מכולם (מאחד מהם הכי הרבה) זה הכייף בכל תחביב
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
לא מכירים אנשים שעשו שינויים ואחר כך הצטערו כי הסטאפ הקודם היה מוצלח יותר והתאים להם יותר ?
לפעמים צריך לאבד משהו על מנת להעריך אותו....
כמה זה נכון אבל בלתי נמנע
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור