ציטוט :
: נראה לי שאחרי כמה שנים טובות בתחום הגעתי לתשובה מועילה לשאלה מהי מערכת טובה:
ההגדרה הזו מגיעה ממבחן התוצאה ולא כנהוג מסט דרישות:
מערכת טובה = מערכת שלאחר רכישה בעליה אינו מחליף בה שום רכיב במשך שנים רבות.
גם אם הוא משופע במזומנים וגם ואולי ביחוד אם הוא שומע סביבו הרבה מערכות אחרות
ועדיין אינו משנה אצלו דבר.
אם נדייק - נשאר עם אותו מקור, אותה הגברה ואותם הרמקולים.
כמה מכם לא החליפו שום רכיב במערכת במשך שנים?
ואם כן החלפתם, אז למה? :
---------------------------------------------------
ע"פ ההגדרה הראשונה של עופר , יש לי כנראה מערכות טובות
המערכת הקודמת שלי (רמקולים - קף רפרנס 3, מגבר - אנסמבל טייגר, מקור - לין קאריק 3 + נומריק, כבילה - XLO לימיטד (אינטרקונקטים) וסיגנצ'ר (כבלי רמקול)) , נבנתה בשנים 1996-1999 ונשארה כמעט ללא שינוי עד 2017 אז קניתי בהזדמנות את הזוג האחרון של גאודר - קזיאנו דור 2 מיגאל סאבו (לאחר שהנציגות עברה לאמיר ארמה) וכעבור זמן קצר הוחלף גם הטייגר האהוב (שמן הסתם קצת התקשה להתמודד) בהגברה עוצמתית של אנאלוג דומיין (מגבר משולב M75D אליו הוספתי בחיבור מיוחד עוד יחידת כח זהה M75P מה שהפך את זה למעשה לשני מונובלוקים) וכן ממיר/סטרימר של לומין (S1) וחיווט של זנסטי (אינטרקונקטים וחיבור בין חלקי ההגברה - סילנזיו וכבלי רמקול מסדרת אותנטיקה) כאשר הלין קאריק 3 + נומריק עדיין משמש אותי.
השקעתי גם בדברים "הקטנים" - יש לי מעמד מצויין (סימפוזיום אייזיס) , השקעתי (הרבה מאוד) בשמונה יחידות של -STILL POINTS 5 מתחת לרמקולים שנתנו שיפור לא קטן וגם בחשמל היתה השקעה - נקודה נפרדת למערכת עם כבל INWALL ושקע של אויידה , וכבלי חשמל טובים (ויקרים) .
--
אז למה החלפתי ?
כי שמעתי כמה שנים לפני כן בתערוכות של DTOWN שני סט אפים שנבנו סביב רמקולים קרמיים - הטידאל קונטריבה דיאסרה עם הגברה של KR ושנה אח"כ את הגאודר קזיאנו עם הגברה צנועה מאוד של בל קאנטו ובשני המקרים אלו היו המערכות שהכי אהבתי . כאשר נקרתה לי במקרה כעבור מספר שנים , הזדמנות לרכוש את הרמקולים של גאודר במחיר אטרקטיבי מאוד , לא עמדתי בפיתוי .
גם את הסט אפ הקודם אהבתי מאוד לשמוע וגם את הסט אפ הנוכחי (שמן הסתם הוא סט אפ ברמה גבוהה בהרבה) אני נהנה לשמוע שכמתאפשר שעות רבות. אני עדיין חושב על שיפורים קלים - בעיקר שיפור האקוסטיקה , הלא רעה כבר עכשיו של החדר בזהירות ואולי גם שדרוג של כבלי הרמקול אבל כבר היום אני מרוצה מאוד מהתוצאה.
הדומה בין השילוב הקודם לנוכחי הוא מקור ברמה גבוהה מאוד (בזמנו הלין נחשב למקור בין הטובים שהיו וגם כיום לדעתי הוא מקור לא רע) והתאמה טובה של ההגברה והרמקולים בסיוע כבילה איכותית.
חושב שלא חובה אבל רצוי ללכת על שילוב רמקולים והגברה מאותו יבואן , שבדר"כ כבר עבד קשה בכדי למצוא את הזיווג הנכון , מה שמקצר את הדרך ולשלב מקור טוב ככל שאפשר , ואז כשיש לך כבר את הבסיס אפשר להתחיל להשקיע בכל "המסביב" כדי להוציא את המיטב מהאלקטרוניקה.
עצה נוספת - לפני בניית סט אפ , כדאי לשמוע הרבה ציוד כדי לדעת למה את/ה מתחבר/ת (ושוב , כדאי לנסות לשמוע שילוב של הגברה ורמקולים ולחבר להם מקור מצויין) אבל אחרי בניית הסט אפ , במידה ומרוצים ממנו , לא לקרוא יותר מדי , ולא לשמוע יותר מדי ציוד אחר , לא לנסות לקבל "דיעה נוספת" של אנשים אחרים כדי לחזק את האגו. פשוט לשמוע מוזיקה , כמה שיותר ולנסות לאט לאט להשקיע בדברים שמסביב (כבילה, חשמל, שיכוח ואקוסטיקה) כדי להוציא את המיטב ממה שיש.