מה היא מערכת אודיו טובה?


gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
מערכת טובה
זו מערכת שבעליה
נהנה, מתמוגג, מתרגש ומעביר בה את כל מחשבותיו וזמנו הפנוי.

(ולא מערכת שמרצה איזה "דוד מאמריקה")
וזה בכלל לא חשוב מה המחיר שלה
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
מערכת טובה
זו מערכת שבעליה
נהנה, מתמוגג, מתרגש ומעביר בה את כל מחשבותיו וזמנו הפנוי.

(ולא מערכת שמרצה איזה "דוד מאמריקה")
כפרה, מערכת זה לא ילד בבית ספר יסודי. לא צריך לפרגן לה באופן בלתי מותנה. היא לא תיעלב גם אם לא יפרגנו לה.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
מערכת שאתה קם בחמש בבוקר כדי לשמוע וסוגר בבכי בשתיים בלילה כי אתה חייב
(כל הזכויות שמורות למ.פ.)
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,930
מעורבות
2,677
נקודות
113
כפרה, מערכת זה לא ילד בבית ספר יסודי. לא צריך לפרגן לה באופן בלתי מותנה. היא לא תיעלב גם אם לא יפרגנו לה.

כפרה שלי
מערכת היא גם לא דיון אין סופי והתפלצפות אין סופית
של כמה לנסות ולהגדירה לאחרים "שלא פחות מבינים ומנוסים מהם" כל רגע נתון ובלתי נגמר.

זה מגוחך ואבסורד.
דיי נמאס.
 

sonic bliss

אוהב את התחום
הודעות
109
מעורבות
167
נקודות
43
יפה כתבת חיים , ואני בהחלט מסכים איתך , אבל בנית מערכת טובה משולה לצעידה בשדה מוקשים !
כלומר נניח ורכשת לפי נטיותיך מגבר שפופרות יפני מעוט ואטים וחיברת אותו לרמקול פחות או יותר נציל וטוב , יש סיכוי רב שהטונליות תהייה מצוינת וכך גם הפרוט והחלקות , מצד שני קרוב לודאי שהדינמיות תהייה בינונית מינוס

"ומי ששם את כל יהבו על טונאליות שנעימה ומלטפת מבלי לייצר מספיק כח ופירוט עלול להגיע למערכת נחמדה אך משעממת שלא מצליחה להעביר סוגי מוזיקה רבים באופן משכנע אלא רק יצירות אודיופיליות מעוטי כלים."

יצא לי לשמוע בתערוכה אונגקו מחובר לקוורו , אנשים נכנסו לחדר בחרדת קודש , ואז גם אני נתקעתי שם ושיפרתי לאט לאט נקודת הישיבה בכדי לנסות ולהבין " הפלא" שכולם משתוקקים אליו , אני ממש לא הבנתי על מה הצעקה או לחליפין "שהמלך הוא עירום " , כמובן שעברו לי מחשבות בראש שאני אולי מורגל ל "פירוטכניקה " שיש לי בבית , ושאני לא מבין ב "פינס " שיש במערכת ,
רוב המערכות האלה לטעמי טיפה כבויות גם שיש בתוכם שנאי כסף וחיווט על ,
ונניח שמחברים המגברים הללו להורנים , לטעמי העניין כאן הוא לקחת משהו עקום אחד ולישר אותו עם משהו עקום אחר ( בערך כמו שני שיכורים שמתחבקים והולכים ישר ) ,
מצד שני מערכת חזקה עם רמקולים בעלי יכולת תמיד נוצרת בעיה שהמיד טיפה צווחני , שהתווים אינם מחוברים ואין "זרימה " כמו במגבר שפופרות טוב , מזה שנים שאני נלחם בזה כי יש לי משהו כזה בבית , מה לא עשיתי כבר בכדי להתגבר על הבעיה !
מונובלוקים קלאס A ,כבלי פחם סתומים (בערך ) , שיכוכים רכים , פילטרים למיניהם , ספקים לינארים על כל צעד ושעל , כטיסי USB שמאופיינים בצליל רך , אקוסטיקה למכביר , RC שמכוייל כך שיפיק מיד רך במיוחד ,ועוד ......
אבל היום עדיין למרות שבעיני למבורגיני לא מהנה אותי יותר מחיפושית של פולקסווגן , ברוב המקרים למרות שבגילי אני כבר מספיק OPEN MINDED , כשאני שומע ציוד שפופרתי מעוט ואטים מחובר למגבר נציל , יש שם לא מעט חסרונות למרות שאני נהנה רצח מהחלקות והצילצול , מה עם באס למשל? לא שאין , אבל זה באס זה ?
מה עם דינמיקה ? הרי אותי באופן אישי מקרב יותר לליב היכולת הדינמית של המערכת מאשר איזה זמזום חלק וחלוש ,
לסיכום , אני מבין אותך לגמרי , וגם מאוד מעריך את המאמץ שאתה עושה בתחום להביא לנו "יהלומים" לכאן ,
אבל וודאי כפי שאתה מבין יש יתרונות לכל סט אפ שהם שונות במהותם ,
יצא לי לפגוש חבר כמו אח ממש טוב שהוא חובב הגאנר שלך שאחרי האזנה קצרה אצלי שאל אותי בתמימות (והבחור רחוק מלהיות תמים ) , תגיד שניצל מה התדר הנמוך הזה שכל הזמן יושב על המוסיקה ?
וחדר שלי מדוד ומתוקתק על כל מילימטר שבו , ואני התביישתי מלענות לבחור שיותר מנוסה ממני שהוא פשוט לא מורגל במערכת FULL RANGE , ששם העסק יורד יותר נמוך , מה לעשות ?
בקיצור בסופו של דבר נוצר מצב שיש לנו אודיופילים שרכשו אודיו נוט או אבסולר נניח בצרוף רמקול נציל ויקר מאוד שמשוכנעים שהם במקסימום ,ומגיע איזה אדיוט שמורגל למערכת חזקה טרנזיסטרית ורמקולים בעלי יכולת גסה אולי אבל
שיכולים בקלות להחזיק "סאונד פרשר " כפול , ובעיקר המערכת עטופה בהרבה אהבה והקפדה כולל החדר , או - ואז נוצר הקונטרסט בין ההרגלים של הצליל "הבהמי " של המערכת החזקה לעומת ה"אנינות החלושה " של בעליו שמסתובב עם חזה נפוח , כך שבעצם יש שני צדדים למטבע , ואני לא בטוח בכלל שהצד היפני הוא הנכון !

אן לי ספק שיש מקום לטעם אישי במערכת סטריאו.
כמו שכתבתי העניין הוא איזון שיתאים לטעמו בעל המערכת וחשוב שיהיה לו רפרנס למה הוא שואף גם אם אין בידו להוציא סכומי עתק או להגיע לצליל האבסולוטי שמחפש.

שני הצדדים של המטבע לא יתנו אותה תוצאה ולא אמורות , היצרנים השונים לא יכולים להתהדר רק בנאמנות מוחלטת למקור, קודם כל כי זה לא נכון ודבר שני כי זה אובדן מוחלט של זהות שלהם ולכל יצרן צריך שתהיה זהות שתבדל אותו.

אן לי ספק שמי שמחפש מערכת סינגל אנדד מעוטת ואטים לא מחפש בדיוק את מה שאתה מחפש שמערכת תעשה עבורו. ויש לו סדר עדיפויות אחר לחלוטין .האם אי פעם תצליח להוציא מהמערכת שלך טונאליות דומה למי שבחר ללכת רחוק גם הוא ושם יד על מגבר מעוט ואטים בנוי היטב עם מנורות רציניות? לא נראה לי, גם אם תחליף עוד המון כבלים.
האם אותו אחד יצליח להוציא בדיוק את אותם יכולות בתחום התחתון של המערכת שלך? ממש לא גם אם ירכוש מנורות של western electric בעשרות אלפי שח.


אבל ברור שגם לך וגם לו יש סדר עדיפויות שונה לחלוטין , ואתה עם ניסיונך הרב חותר לאזן את מה שמפריע לך אבל רוצה לשמור על מה שחשוב לך, וכך צריך כל אחד לעשות עם כל מערכת שבונה.

פשוט תיקח בחשבון שמי שקונה הגברת מנורות מעוטת ואטים לא קונה אותה כי חשובה לו בדיוק אותה דינמיות ואותו בס מטלטל ביצים שהמערכת שלך יכולה להשיג. אך עדיין חשובה לו דינמיות גדולה דיוק רזולוציה ופירוט לצד הטונאליות והאורגניות שהוא כל כך אוהב ואת זה אפשר להשיג בקלות בהתאמות נכונות.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
אן לי ספק שיש מקום לטעם אישי במערכת סטריאו.
כמו שכתבתי העניין הוא איזון שיתאים לטעמו בעל המערכת וחשוב שיהיה לו רפרנס למה הוא שואף גם אם אין בידו להוציא סכומי עתק או להגיע לצליל האבסולוטי שמחפש.

שני הצדדים של המטבע לא יתנו אותה תוצאה ולא אמורות , היצרנים השונים לא יכולים להתהדר רק בנאמנות מוחלטת למקור, קודם כל כי זה לא נכון ודבר שני כי זה אובדן מוחלט של זהות שלהם ולכל יצרן צריך שתהיה זהות שתבדל אותו.

אן לי ספק שמי שמחפש מערכת סינגל אנדד מעוטת ואטים לא מחפש בדיוק את מה שאתה מחפש שמערכת תעשה עבורו. ויש לו סדר עדיפויות אחר לחלוטין .האם אי פעם תצליח להוציא מהמערכת שלך טונאליות דומה למי שבחר ללכת רחוק גם הוא ושם יד על מגבר מעוט ואטים בנוי היטב עם מנורות רציניות? לא נראה לי, גם אם תחליף עוד המון כבלים.
האם אותו אחד יצליח להוציא בדיוק את אותם יכולות בתחום התחתון של המערכת שלך? ממש לא גם אם ירכוש מנורות של western electric בעשרות אלפי שח.


אבל ברור שגם לך וגם לו יש סדר עדיפויות שונה לחלוטין , ואתה עם ניסיונך הרב חותר לאזן את מה שמפריע לך אבל רוצה לשמור על מה שחשוב לך, וכך צריך כל אחד לעשות עם כל מערכת שבונה.

פשוט תיקח בחשבון שמי שקונה הגברת מנורות מעוטת ואטים לא קונה אותה כי חשובה לו בדיוק אותה דינמיות ואותו בס מטלטל ביצים שהמערכת שלך יכולה להשיג. אך עדיין חשובה לו דינמיות גדולה דיוק רזולוציה ופירוט לצד הטונאליות והאורגניות שהוא כל כך אוהב ואת זה אפשר להשיג בקלות בהתאמות נכונות.
יש בגרות אודיופילית גדולה בכך שבנאדם יודע שאין בעולם מערכת אחת אבסולוטית והוא עושה בחירה מושכלת בין הדברים שיותר חשובים לו ומוותר מדעת על מה שפחות חשוב לו וזה יכול להיות כמעט הכל, כולל בס כולל אקוסטיקה כולל דינמיקה כולל הכל. מותר לבנאדם גם להיות אודיופיל וגם לאהוב את מה שהוא אוהב.
מדובר על סוגי חוויות לבחירה ואין שום רף תחתון, בשום תחום, העיקר הוא שיש דברים שכן שנעשים בצורה נהדרת. זה היי אנד.
גם זונדה פגאני זו מכונית חרא בהרבה תחומים ומכונית אלוהית בתחומים אחרים.
בעשרת הדיברות לא ירד משום מה מפרט של מערכת אחת מנצחת.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
לא על זה רציתי לדבר אבל מכיוון שזה כבר עלה אז בכל זאת כמה מילים.

האם יש צורך בהגברה ב 100 אלף דולר + כדי להרים מערכת טובה, אפילו ברמת קצה?
לדעתי התשובה היא לא.
אפשר להגיע לאותה רמה, לאותן איכויות טונליות נפלאות וכדומה שהגברות כאלה מציעות
גם בחצי המחיר ופחות. אין לי ספק בכך מאחר ובאמת שמעתי הכל מכל:
מערכות מהוללות במאות אלפי יורו.

אין ספק שההשקעה במגברים היפנים שחיים מביא היא עצומה. היצרנים הם באמת
אמנים של בנייה וסאונד, פרפקציניסטים ברמה קיצונית ועוד ועוד. אבל מבחינה של
תוצאה סונית נטו אני לא מוצא בכל ההגברות במחירים כאלה מכל מדינה או יבשת, כולל
מהיבוא שלי, הצדקה סונית. זהו ציוד שנועד לבעלי אמצעים בלתי מוגבלים בעטיפה של
אקזוטיקה. זה כולל VAC ו LAMM במאות אלפי דולרים ואחרים. ברור שהייתי
רוצה למצוא לקוחות לציוד כזה אבל לא בזכותו הבאתי מוצרים מהיצרנים הללו.

היום שוק ההי אנד הגבוה הוא ג׳ונגל של ממש. אולי תמיד היה ככה.
צריך לברור בפינצטה. צריך אולי לבחון בחינה עיוורת. תכלס זה לא אפשרי.
הפן הויזואלי הוא סופר חשוב למכירות. אם אגיד שאני לא חושב שהרבה
קונים עם העיניים, אשקר לכם.

הייתי שנים בתחום ההיי טק. היום אני רואה יצרנים חדשים צצים בכל מקום
עם הגברות מפלצתיות במחירי עתק. התמונות מפתות. מצטלם מאוד יפה
בחוץ ומבפנים. מה אנחנו יודעים על ההנדסה? כלום. לי זה נראה כמו
סטארט-אפים שמחפשים קונים למוצר שהוא כמעט חתול בשק. מכירה או
שתיים ויאללה חופשה ארוכה בקריביים.

מה כל זה קשור למערכת טובה? מסיטים אותנו לפנטזיות ולמסר מטעה
שכדי לשמוע ברמה טופ צריך להיות ממש מליונר, לא פחות. זה ממש לא נכון.

בואו נחזור למערכת טובה שמכוונת לקהילה שלנו.
 
נערך לאחרונה ב:

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
אכן עופר יש יותר מאמת בדברייך,

בכל אופן אני אישית בכל הקשור לנדון מעדיף הגישה הפוליגמית על הגישה המונוגמית רדיקלית. שניצל בוא, לטעון שפרטים (בעיקר במיקרו), משקל ודינמיקה, לוקים בחסר בציוד שאינו מבוסס הגברה טרנזיסטורית חזקה, אינו תואם לפחות למציאות שלא רק אני מכיר. זה כמו שאתה טוען ש"חלקות" נגזרת בעיקר מאותה מערכת נטולת ואטים, שהחוזקה שלה אמורה לייצר את אותם רסיסי מרקמים לצד עסיסיות וחיות סונית. קח פטפון לא בשמיים בריטייל עם זרוע טובה שעליה מורכב ראש דינמי חי ומפורט, שדך אותם לציוד מנורתי מהיר ונקי שרחוק מלהיות מנומס, כזה שלא תוכנן לקשט את הטימברה בצבעי השמש, ואתה מסודר לא רק בחלק התחתון. הדבר תלוי כמובן בהתאמה לעוד גורמים כמו פונוסטייג' רמקול אקוסטיקה ושות'. מבחינתי תובנה אחרת תהיה לא יותר מאשר מוסקת מאמונה בעוד קלישאה על חתונה טרנזיסטורית קתולית. ולסיום המשוואה של וואטים בריבוע שהם כוח × כוח לא בהכרח מייצרת שקט אודיופילי תרתי משמע ובעיקר אייכות!

לפחות מנסיוני גם כאן זה רחוק מלהיות נכון ובעיקר אבסלוטי , וכל סט אפ לגופו והכל הולך כפי שנאמר כבר קודם לכן!
 
נערך לאחרונה ב:

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
278
מעורבות
119
נקודות
43
המחיר כן מרמז. כולם מיצרים במחיר מופרח וזאת כדי לסמן שכאילו מסתתרת איכות. אלפי חברות אודיו אומר דבר אחד-חסם הכניסה לשוק והוא ידע ספציפי איננו קיים. כולם יודעים ליצר טכנולוגית אודיו ממש כמו שמי שרוצה לפתוח חומוסיה-ידע ליצר חומוס (כל אחד וטעמו). החסם הוא יצירת הפייק ניוז שכאילו המוצר יותר טוב מאחרים. יואב גבע היה גאון שיווקי ולפני עשור צץ משום מקום, הקים חברה , יצר רמקול שטען שהוא הכי טוב בעולם ושם עליו תו מחיר 100,000 דולר. בזמנו זה עשה המון רעש. קודם כל הבחור החדש בשכונה. החוצפה לטעון שהרמקול הכי טוב בעולם והמחיר. מה קרה מאז בהיי אנד מסמל הכל. כולם יצרו רמקולים ב 100,000 ואחר גם יותר. מה קרה עם חברת YG כולם יודעים. זה מה שיקרה בחברות אחרות. בידול על פי יכולת טכנולוגית ואיכות סאונד-לא אפשרי. הבידול הוא על ידי יצירת הסיפור שיתפוס
 

sonic bliss

אוהב את התחום
הודעות
109
מעורבות
167
נקודות
43
לא על זה רציתי לדבר אבל מכיוון שזה כבר עלה אז בכל זאת כמה מילים.

האם יש צורך בהגברה ב 100 אלף דולר + כדי להרים מערכת טובה, אפילו ברמת קצה?
לדעתי התשובה היא לא.
אפשר להגיע לאותה רמה, לאותן איכויות טונליות נפלאות וכדומה שהגברות כאלה מציעות
גם בחצי המחיר ופחות. אין לי ספק בכך מאחר ובאמת שמעתי הכל מכל:
מערכות מהוללות במאות אלפי יורו.

אין ספק שההשקעה במגברים היפנים שחיים מביא היא עצומה. היצרנים הם באמת
אמנים של בנייה וסאונד, פרפקציניסטים ברמה קיצונית ועוד ועוד. אבל מבחינה של
תוצאה סונית נטו אני לא מוצא בכל ההגברות במחירים כאלה מכל מדינה או יבשת, כולל
מהיבוא שלי, הצדקה סונית. זהו ציוד שנועד לבעלי אמצעים בלתי מוגבלים בעטיפה של
אקזוטיקה. זה כולל VAC ו LAMM במאות אלפי דולרים ואחרים. ברור שהייתי
רוצה למצוא לקוחות לציוד כזה אבל לא בזכותו הבאתי מוצרים מהיצרנים הללו.

היום שוק ההי אנד הגבוה הוא ג׳ונגל של ממש. אולי תמיד היה ככה.
צריך לברור בפינצטה. צריך אולי לבחון בחינה עיוורת. תכלס זה לא אפשרי.
הפן הויזואלי הוא סופר חשוב למכירות. אם אגיד שאני לא חושב שהרבה
קונים עם העיניים, אשקר לכם.

הייתי שנים בתחום ההיי טק. היום אני רואה יצרנים חדשים צצים בכל מקום
עם הגברות מפלצתיות במחירי עתק. התמונות מפתות. מצטלם מאוד יפה
בחוץ ומבפנים. מה אנחנו יודעים על ההנדסה? כלום. לי זה נראה כמו
סטארט-אפים שמחפשים קונים למוצר שהוא כמעט חתול בשק. מכירה או
שתיים ויאללה חופשה ארוכה בקריביים.

מה כל זה קשור למערכת טובה? מסיטים אותנו לפנטזיות ולמסר מטעה
שכדי לשמוע ברמה טופ צריך להיות ממש מליונר, לא פחות. זה ממש לא נכון.

בואו נחזור למערכת טובה שמכוונת לקהילה שלנו.

.


קודם כל מסכים איתך לחלוטין כי אפשר להגיע למערכת מופלאה בסכומים סבירים אם עושים בחירות נכונות ויש רבים שעשו זאת בישראל מבלי לרכוש מוצרי קצה.


להיכנס לעניין המחירים היקרים של הייאנד בכללותו או של חברה כזאת או אחרת לא יהיה נכון כי זה חוזר כמעט בכל דיון בסוף , כן התחום הזה יקר,
כן מוצרי קצה מסויימים זולים לייצור ולתכנון ומופקעים ביותר
וכן אחרים יקרים לייצור ולתכנון אך עדיין יקרים מדי.
הרוב הכמעט מוחלט של מוצרי הקצה נופלים ל2 קטגוריות אלה, וכאשר תוסיף את העובדה שעבור חלק מן קוראי הפורום רמקול ב100 אלף ש"ח נשמע הזייה מופרכת ולא מציאותית בעוד שלא מעט חושבים שזה כבר לא נחשב מוצר קצה ומתייחסים למוצרים יקרים בהרבה ככאלה, לדיון הזה אן סוף.

מוצרי הקצה , למרות עלותם המופקעת עבור רבים, יכולים להוות לרפרנס ולדוגמא עבור מי שמחפש כיצד צריכה להישמע מערכת לטעמו אך הוא יכול לחפש וגם למצוא דוגמאות מקבילות כאשר זכרון זה חקוק בו , במוצרים מצויינים וזולים יותר שמייצגים את מה שהוא אוהב. בסופו של דבר הרפרנס של חלק מהחברות, הוא זה שמושך את התחום למעלה מבחינה סונית דבר שמשפיע לבסוף על כל המוצרים. אני רחוק מלהאמין כי מחירים מאד גבוהים הם עניין של מארז ריק מתוכן, למרות שגם זה קןרה לעיתים.

ובקשר להתרכז בקהילה שלנו ובמוצרים שמתאימים רק לה, בפורום הזה, בקהילה ובקרב אנשים לא מעטים שאני מכיר, כן ישנם מתעניינים אשר רוכשים מוצרים שמחירים עבור רבים דמיוניים, כאמור זאת לא הדרך היחידה להשיג סאונד טוב, אבל גם היא דרך למי שיכול לעשות זאת
 
נערך לאחרונה ב:

ilam

אוהב את התחום
הודעות
325
מעורבות
130
נקודות
43
יפה כתבת חיים , ואני בהחלט מסכים איתך , אבל בנית מערכת טובה משולה לצעידה בשדה מוקשים !
כלומר נניח ורכשת לפי נטיותיך מגבר שפופרות יפני מעוט ואטים וחיברת אותו לרמקול פחות או יותר נציל וטוב , יש סיכוי רב שהטונליות תהייה מצוינת וכך גם הפרוט והחלקות , מצד שני קרוב לודאי שהדינמיות תהייה בינונית מינוס

"ומי ששם את כל יהבו על טונאליות שנעימה ומלטפת מבלי לייצר מספיק כח ופירוט עלול להגיע למערכת נחמדה אך משעממת שלא מצליחה להעביר סוגי מוזיקה רבים באופן משכנע אלא רק יצירות אודיופיליות מעוטי כלים."

יצא לי לשמוע בתערוכה אונגקו מחובר לקוורו , אנשים נכנסו לחדר בחרדת קודש , ואז גם אני נתקעתי שם ושיפרתי לאט לאט נקודת הישיבה בכדי לנסות ולהבין " הפלא" שכולם משתוקקים אליו , אני ממש לא הבנתי על מה הצעקה או לחליפין "שהמלך הוא עירום " , כמובן שעברו לי מחשבות בראש שאני אולי מורגל ל "פירוטכניקה " שיש לי בבית , ושאני לא מבין ב "פינס " שיש במערכת ,
רוב המערכות האלה לטעמי טיפה כבויות גם שיש בתוכם שנאי כסף וחיווט על ,
ונניח שמחברים המגברים הללו להורנים , לטעמי העניין כאן הוא לקחת משהו עקום אחד ולישר אותו עם משהו עקום אחר ( בערך כמו שני שיכורים שמתחבקים והולכים ישר ) ,
מצד שני מערכת חזקה עם רמקולים בעלי יכולת תמיד נוצרת בעיה שהמיד טיפה צווחני , שהתווים אינם מחוברים ואין "זרימה " כמו במגבר שפופרות טוב , מזה שנים שאני נלחם בזה כי יש לי משהו כזה בבית , מה לא עשיתי כבר בכדי להתגבר על הבעיה !
מונובלוקים קלאס A ,כבלי פחם סתומים (בערך ) , שיכוכים רכים , פילטרים למיניהם , ספקים לינארים על כל צעד ושעל , כטיסי USB שמאופיינים בצליל רך , אקוסטיקה למכביר , RC שמכוייל כך שיפיק מיד רך במיוחד ,ועוד ......
אבל היום עדיין למרות שבעיני למבורגיני לא מהנה אותי יותר מחיפושית של פולקסווגן , ברוב המקרים למרות שבגילי אני כבר מספיק OPEN MINDED , כשאני שומע ציוד שפופרתי מעוט ואטים מחובר למגבר נציל , יש שם לא מעט חסרונות למרות שאני נהנה רצח מהחלקות והצילצול , מה עם באס למשל? לא שאין , אבל זה באס זה ?
מה עם דינמיקה ? הרי אותי באופן אישי מקרב יותר לליב היכולת הדינמית של המערכת מאשר איזה זמזום חלק וחלוש ,
לסיכום , אני מבין אותך לגמרי , וגם מאוד מעריך את המאמץ שאתה עושה בתחום להביא לנו "יהלומים" לכאן ,
אבל וודאי כפי שאתה מבין יש יתרונות לכל סט אפ שהם שונות במהותם ,
יצא לי לפגוש חבר כמו אח ממש טוב שהוא חובב הגאנר שלך שאחרי האזנה קצרה אצלי שאל אותי בתמימות (והבחור רחוק מלהיות תמים ) , תגיד שניצל מה התדר הנמוך הזה שכל הזמן יושב על המוסיקה ?
וחדר שלי מדוד ומתוקתק על כל מילימטר שבו , ואני התביישתי מלענות לבחור שיותר מנוסה ממני שהוא פשוט לא מורגל במערכת FULL RANGE , ששם העסק יורד יותר נמוך , מה לעשות ?
בקיצור בסופו של דבר נוצר מצב שיש לנו אודיופילים שרכשו אודיו נוט או אבסולר נניח בצרוף רמקול נציל ויקר מאוד שמשוכנעים שהם במקסימום ,ומגיע איזה אדיוט שמורגל למערכת חזקה טרנזיסטרית ורמקולים בעלי יכולת גסה אולי אבל
שיכולים בקלות להחזיק "סאונד פרשר " כפול , ובעיקר המערכת עטופה בהרבה אהבה והקפדה כולל החדר , או - ואז נוצר הקונטרסט בין ההרגלים של הצליל "הבהמי " של המערכת החזקה לעומת ה"אנינות החלושה " של בעליו שמסתובב עם חזה נפוח , כך שבעצם יש שני צדדים למטבע , ואני לא בטוח בכלל שהצד היפני הוא הנכון !

הטענה שלך ש״ונניח שמחברים המגברים הללו להורנים , לטעמי העניין כאן הוא לקחת משהו עקום אחד ולישר אותו עם משהו עקום אחר״ היא בעצמה עקומה ולא הגיונית. אי אפשר ליישר סאונד על ידי שני מרכיבים עקומים. הכל עניין של התאמה וטעם. הורן או מגבר מנורות לא לטעמך-אל תקנה. לאף אחד אין בעלות על סאונד טוב למרות שאתה משוכנע שיד האלוהים נגעה רק במערכת שלך או הדומות לה.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,605
נקודות
113
מערכת טובה =תוצאה טובה.
ולא מערכת טובה =טרנזיסטור או מנורה.
על מה הפוסט?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,400
מעורבות
1,785
נקודות
113
הטענה שלך ש״ונניח שמחברים המגברים הללו להורנים , לטעמי העניין כאן הוא לקחת משהו עקום אחד ולישר אותו עם משהו עקום אחר״ היא בעצמה עקומה ולא הגיונית. אי אפשר ליישר סאונד על ידי שני מרכיבים עקומים. הכל עניין של התאמה וטעם. הורן או מגבר מנורות לא לטעמך-אל תקנה. לאף אחד אין בעלות על סאונד טוב למרות שאתה משוכנע שיד האלוהים נגעה רק במערכת שלך או הדומות לה.
לא חושב שיד אלוהים נגעה במערכת שלי בכלל , המון בעיות !!!!נכון , גדול וחזק , אבל בעיות טונליות למכביר , קשה מאוד עם האקוסטיקה , וכמעט כל שבת פוגש מערכת טובה משלי , רוב החברים שלי שומעים טוב ממני ואפילו אוסיף שהדבר משמח אותי ותמיד אוהב ללמוד , רק מה , התרגלתי לניטרוגליצרין המתפוצץ שגם הוא מקרב אותך לחי באם אי פעם ישבת ליד מתופף (אלון הלל המתופף קרוב משפחה אפילו שהוא תימני) ,
אז באמת אין צורך להתרגז ,אני רק הצגתי את שני הצדדים של המטבע ,וכל אחד כמובן לפי טעמו למרות הכתיבה החריגה של שניצל בכדי להוסיף טיפה צבע לכתוב , אני מבטיח לך שאני הרבה יותר מתון מאשר מצטייר בכתיבה ,בכתיבה זה מוקצן לגמרי , וזה לא ממש אני כפי שרוב החברים שלי יודעים הייטב !
תבוא פעם תשמע , אתה מוזמן למרות הטיפוס הבלתי נסבל ! (שלח הודעה פרטית , מרשה לך להתלכלך אחר כך מפה עד ירושליים , אין לי שום אגו או מונופול בעניין הצליל )(ורד)
 

DANDI127

חבר אתר
הודעות
11
מעורבות
7
נקודות
3
לא על זה רציתי לדבר אבל מכיוון שזה כבר עלה אז בכל זאת כמה מילים.

האם יש צורך בהגברה ב 100 אלף דולר + כדי להרים מערכת טובה, אפילו ברמת קצה?
לדעתי התשובה היא לא.
אפשר להגיע לאותה רמה, לאותן איכויות טונליות נפלאות וכדומה שהגברות כאלה מציעות
גם בחצי המחיר ופחות. אין לי ספק בכך מאחר ובאמת שמעתי הכל מכל:
מערכות מהוללות במאות אלפי יורו.

אין ספק שההשקעה במגברים היפנים שחיים מביא היא עצומה. היצרנים הם באמת
אמנים של בנייה וסאונד, פרפקציניסטים ברמה קיצונית ועוד ועוד. אבל מבחינה של
תוצאה סונית נטו אני לא מוצא בכל ההגברות במחירים כאלה מכל מדינה או יבשת, כולל
מהיבוא שלי, הצדקה סונית. זהו ציוד שנועד לבעלי אמצעים בלתי מוגבלים בעטיפה של
אקזוטיקה. זה כולל VAC ו LAMM במאות אלפי דולרים ואחרים. ברור שהייתי
רוצה למצוא לקוחות לציוד כזה אבל לא בזכותו הבאתי מוצרים מהיצרנים הללו.

היום שוק ההי אנד הגבוה הוא ג׳ונגל של ממש. אולי תמיד היה ככה.
צריך לברור בפינצטה. צריך אולי לבחון בחינה עיוורת. תכלס זה לא אפשרי.
הפן הויזואלי הוא סופר חשוב למכירות. אם אגיד שאני לא חושב שהרבה
קונים עם העיניים, אשקר לכם.

הייתי שנים בתחום ההיי טק. היום אני רואה יצרנים חדשים צצים בכל מקום
עם הגברות מפלצתיות במחירי עתק. התמונות מפתות. מצטלם מאוד יפה
בחוץ ומבפנים. מה אנחנו יודעים על ההנדסה? כלום. לי זה נראה כמו
סטארט-אפים שמחפשים קונים למוצר שהוא כמעט חתול בשק. מכירה או
שתיים ויאללה חופשה ארוכה בקריביים.

מה כל זה קשור למערכת טובה? מסיטים אותנו לפנטזיות ולמסר מטעה
שכדי לשמוע ברמה טופ צריך להיות ממש מליונר, לא פחות. זה ממש לא נכון.

בואו נחזור למערכת טובה שמכוונת לקהילה שלנו.
דברי חכמה.
יש עניין עצום של מה שנראה טוב יותר ויקר יותר - נשמע הרבה יותר טוב.אפשר להגיד שזה לא משפיע על מאזין מנוסה - עד מחר אבל ודאי שזה משפיע .תמיד בהאזנה עיוורת התוצאות שונות מהאזנה לא עיוורת.
לכן צריך תמיד להיות סקפטי ולחוות מספר פעמים את המוצר - וסקפטי הכוונה היא לגבי "עצמך" .
 

DANDI127

חבר אתר
הודעות
11
מעורבות
7
נקודות
3
הטענה שלך ש״ונניח שמחברים המגברים הללו להורנים , לטעמי העניין כאן הוא לקחת משהו עקום אחד ולישר אותו עם משהו עקום אחר״ היא בעצמה עקומה ולא הגיונית. אי אפשר ליישר סאונד על ידי שני מרכיבים עקומים. הכל עניין של התאמה וטעם. הורן או מגבר מנורות לא לטעמך-אל תקנה. לאף אחד אין בעלות על סאונד טוב למרות שאתה משוכנע שיד האלוהים נגעה רק במערכת שלך או הדומות לה.

אני חושב ששניצל(שאנני מכיר אותו,למרות שאין על שניצל) צודק מאה אחוז שהמון רכיבים עם מחלות מסוימות נעזרים ברכיבים עם מחלות אחרות - כדי להתיישר למשהו שישמע יותר "נכון"
לדוגמא - רמקול "בהיר" בשילוב הגברה "עגולה וחמה"
אני ממש לא בעד זה - אבל זה מה שקורה בפועל ותמיד קרה
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
325
מעורבות
130
נקודות
43
אני חושב ששניצל(שאנני מכיר אותו,למרות שאין על שניצל) צודק מאה אחוז שהמון רכיבים עם מחלות מסוימות נעזרים ברכיבים עם מחלות אחרות - כדי להתיישר למשהו שישמע יותר "נכון"
לדוגמא - רמקול "בהיר" בשילוב הגברה "עגולה וחמה"
אני ממש לא בעד זה - אבל זה מה שקורה בפועל ותמיד קרה

לגמרי מסכים - אבל לא ההיתי מכנה את הרמקול 'עקום' או 'חולה' כפי שאתה מכנה, וכנ"ל למגבר. כמו שאמרתי זה עניין של התאמה. הורנים יכולים להשמע צווחנים עם מגבר מסויים והרמונים, חלקים, דינמיים ומוזיקלים עם הגברה אחרת. יש רמקולים חולים ועקומים וכנ"ל מגברים כאלו אבל אז שום דבר לא יציל אותם...
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
325
מעורבות
130
נקודות
43
לא חושב שיד אלוהים נגעה במערכת שלי בכלל , המון בעיות !!!!נכון , גדול וחזק , אבל בעיות טונליות למכביר , קשה מאוד עם האקוסטיקה , וכמעט כל שבת פוגש מערכת טובה משלי , רוב החברים שלי שומעים טוב ממני ואפילו אוסיף שהדבר משמח אותי ותמיד אוהב ללמוד , רק מה , התרגלתי לניטרוגליצרין המתפוצץ שגם הוא מקרב אותך לחי באם אי פעם ישבת ליד מתופף (אלון הלל המתופף קרוב משפחה אפילו שהוא תימני) ,
אז באמת אין צורך להתרגז ,אני רק הצגתי את שני הצדדים של המטבע ,וכל אחד כמובן לפי טעמו למרות הכתיבה החריגה של שניצל בכדי להוסיף טיפה צבע לכתוב , אני מבטיח לך שאני הרבה יותר מתון מאשר מצטייר בכתיבה ,בכתיבה זה מוקצן לגמרי , וזה לא ממש אני כפי שרוב החברים שלי יודעים הייטב !
תבוא פעם תשמע , אתה מוזמן למרות הטיפוס הבלתי נסבל ! (שלח הודעה פרטית , מרשה לך להתלכלך אחר כך מפה עד ירושליים , אין לי שום אגו או מונופול בעניין הצליל )(ורד)
היי שניצל, יהיה נהדר ללמוד מתבונתך העצומה בנושא ולשמוע את המערכת שלך. כמובן שאתה גם מוזמן להתרשם מהמערכת הצנועה (מנורות+הורנים) והיחסית לא מושקעת שברשותי ושלמרות זאת מעניקה לי הנאה צרופה ולא מתקתקה מדי כפי שהיית מצפה ממרכיביה. אשלח בפרטי.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
שבוע טוב,

לא קולט הפרנויה שאחזה בפורום.

מה זה השימוש הזה ב "מחלה" בעיקר כאשר זה מצטרף להבחנה הדקה בדבר הכבילה "מקלקלת" את הסאונד באי אלו דרגות. להזכירכם עלה לאחרונה בשירשור; ...."רום קורקשן כבל ב כ-38k $ ומה שביניהם.."..

מדובר בתחביב שאמור לגרום לנו לקום בבוקר עם חיוך גדול ואנרגיות כאילו אין מחר ולא בבעתה. האם אכן זו המציאות לאשורה, או סלנג שגוי?
שמא מדובר בגישה של כמה חברים יקרים הנובעת בעיקר מאנדרייטד!?

האמת אותי זה מפתיע כל פעם מחדש. האם יש מצב שרמקול או כל רכיב אחר שהשקענו בו אין סוף אנרגיה (אפרופו לברור ציוד בפינצטה, שלא לדבר על הכסף ) שאינו מתאפיין בהייבטים סוניים מובהקים יש מצב שהוא מראש סובל מאותה "מחלה" או "קלקול" רק שהוא אסימפטומטי!?
 
נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
התשובה לשאלה היא דווקא מאוד פשוטה.

אנחנו לא טובים ב-זיהוי של דברים טובים, אנחנו מצוינים בזיהוי בעיות, אשר בדרך כלל קשורות עם חוסר איזון טונאלי, ארטיפקטים, דיסטורשן ולכן, המערכות הטובות באמת, ישמעו לנו ללא בעיות.

אם אנחנו נתחבר אליהן, זה כבר עניין של טעם...

An absence of problems becomes a measure of excellence*
רן


*Sound Reproduction Loudspeakers And Rooms by Floyd Toole
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור