gandalftw
חבר משקיען
- הודעות
- 1,141
- מעורבות
- 456
- נקודות
- 83
וזה בכלל לא חשוב מה המחיר שלהמערכת טובה
זו מערכת שבעליה
נהנה, מתמוגג, מתרגש ומעביר בה את כל מחשבותיו וזמנו הפנוי.
(ולא מערכת שמרצה איזה "דוד מאמריקה")
וזה בכלל לא חשוב מה המחיר שלהמערכת טובה
זו מערכת שבעליה
נהנה, מתמוגג, מתרגש ומעביר בה את כל מחשבותיו וזמנו הפנוי.
(ולא מערכת שמרצה איזה "דוד מאמריקה")
כפרה, מערכת זה לא ילד בבית ספר יסודי. לא צריך לפרגן לה באופן בלתי מותנה. היא לא תיעלב גם אם לא יפרגנו לה.מערכת טובה
זו מערכת שבעליה
נהנה, מתמוגג, מתרגש ומעביר בה את כל מחשבותיו וזמנו הפנוי.
(ולא מערכת שמרצה איזה "דוד מאמריקה")
כפרה, מערכת זה לא ילד בבית ספר יסודי. לא צריך לפרגן לה באופן בלתי מותנה. היא לא תיעלב גם אם לא יפרגנו לה.
יפה כתבת חיים , ואני בהחלט מסכים איתך , אבל בנית מערכת טובה משולה לצעידה בשדה מוקשים !
כלומר נניח ורכשת לפי נטיותיך מגבר שפופרות יפני מעוט ואטים וחיברת אותו לרמקול פחות או יותר נציל וטוב , יש סיכוי רב שהטונליות תהייה מצוינת וכך גם הפרוט והחלקות , מצד שני קרוב לודאי שהדינמיות תהייה בינונית מינוס
"ומי ששם את כל יהבו על טונאליות שנעימה ומלטפת מבלי לייצר מספיק כח ופירוט עלול להגיע למערכת נחמדה אך משעממת שלא מצליחה להעביר סוגי מוזיקה רבים באופן משכנע אלא רק יצירות אודיופיליות מעוטי כלים."
יצא לי לשמוע בתערוכה אונגקו מחובר לקוורו , אנשים נכנסו לחדר בחרדת קודש , ואז גם אני נתקעתי שם ושיפרתי לאט לאט נקודת הישיבה בכדי לנסות ולהבין " הפלא" שכולם משתוקקים אליו , אני ממש לא הבנתי על מה הצעקה או לחליפין "שהמלך הוא עירום " , כמובן שעברו לי מחשבות בראש שאני אולי מורגל ל "פירוטכניקה " שיש לי בבית , ושאני לא מבין ב "פינס " שיש במערכת ,
רוב המערכות האלה לטעמי טיפה כבויות גם שיש בתוכם שנאי כסף וחיווט על ,
ונניח שמחברים המגברים הללו להורנים , לטעמי העניין כאן הוא לקחת משהו עקום אחד ולישר אותו עם משהו עקום אחר ( בערך כמו שני שיכורים שמתחבקים והולכים ישר ) ,
מצד שני מערכת חזקה עם רמקולים בעלי יכולת תמיד נוצרת בעיה שהמיד טיפה צווחני , שהתווים אינם מחוברים ואין "זרימה " כמו במגבר שפופרות טוב , מזה שנים שאני נלחם בזה כי יש לי משהו כזה בבית , מה לא עשיתי כבר בכדי להתגבר על הבעיה !
מונובלוקים קלאס A ,כבלי פחם סתומים (בערך ) , שיכוכים רכים , פילטרים למיניהם , ספקים לינארים על כל צעד ושעל , כטיסי USB שמאופיינים בצליל רך , אקוסטיקה למכביר , RC שמכוייל כך שיפיק מיד רך במיוחד ,ועוד ......
אבל היום עדיין למרות שבעיני למבורגיני לא מהנה אותי יותר מחיפושית של פולקסווגן , ברוב המקרים למרות שבגילי אני כבר מספיק OPEN MINDED , כשאני שומע ציוד שפופרתי מעוט ואטים מחובר למגבר נציל , יש שם לא מעט חסרונות למרות שאני נהנה רצח מהחלקות והצילצול , מה עם באס למשל? לא שאין , אבל זה באס זה ?
מה עם דינמיקה ? הרי אותי באופן אישי מקרב יותר לליב היכולת הדינמית של המערכת מאשר איזה זמזום חלק וחלוש ,
לסיכום , אני מבין אותך לגמרי , וגם מאוד מעריך את המאמץ שאתה עושה בתחום להביא לנו "יהלומים" לכאן ,
אבל וודאי כפי שאתה מבין יש יתרונות לכל סט אפ שהם שונות במהותם ,
יצא לי לפגוש חבר כמו אח ממש טוב שהוא חובב הגאנר שלך שאחרי האזנה קצרה אצלי שאל אותי בתמימות (והבחור רחוק מלהיות תמים ) , תגיד שניצל מה התדר הנמוך הזה שכל הזמן יושב על המוסיקה ?
וחדר שלי מדוד ומתוקתק על כל מילימטר שבו , ואני התביישתי מלענות לבחור שיותר מנוסה ממני שהוא פשוט לא מורגל במערכת FULL RANGE , ששם העסק יורד יותר נמוך , מה לעשות ?
בקיצור בסופו של דבר נוצר מצב שיש לנו אודיופילים שרכשו אודיו נוט או אבסולר נניח בצרוף רמקול נציל ויקר מאוד שמשוכנעים שהם במקסימום ,ומגיע איזה אדיוט שמורגל למערכת חזקה טרנזיסטרית ורמקולים בעלי יכולת גסה אולי אבל
שיכולים בקלות להחזיק "סאונד פרשר " כפול , ובעיקר המערכת עטופה בהרבה אהבה והקפדה כולל החדר , או - ואז נוצר הקונטרסט בין ההרגלים של הצליל "הבהמי " של המערכת החזקה לעומת ה"אנינות החלושה " של בעליו שמסתובב עם חזה נפוח , כך שבעצם יש שני צדדים למטבע , ואני לא בטוח בכלל שהצד היפני הוא הנכון !
יש בגרות אודיופילית גדולה בכך שבנאדם יודע שאין בעולם מערכת אחת אבסולוטית והוא עושה בחירה מושכלת בין הדברים שיותר חשובים לו ומוותר מדעת על מה שפחות חשוב לו וזה יכול להיות כמעט הכל, כולל בס כולל אקוסטיקה כולל דינמיקה כולל הכל. מותר לבנאדם גם להיות אודיופיל וגם לאהוב את מה שהוא אוהב.אן לי ספק שיש מקום לטעם אישי במערכת סטריאו.
כמו שכתבתי העניין הוא איזון שיתאים לטעמו בעל המערכת וחשוב שיהיה לו רפרנס למה הוא שואף גם אם אין בידו להוציא סכומי עתק או להגיע לצליל האבסולוטי שמחפש.
שני הצדדים של המטבע לא יתנו אותה תוצאה ולא אמורות , היצרנים השונים לא יכולים להתהדר רק בנאמנות מוחלטת למקור, קודם כל כי זה לא נכון ודבר שני כי זה אובדן מוחלט של זהות שלהם ולכל יצרן צריך שתהיה זהות שתבדל אותו.
אן לי ספק שמי שמחפש מערכת סינגל אנדד מעוטת ואטים לא מחפש בדיוק את מה שאתה מחפש שמערכת תעשה עבורו. ויש לו סדר עדיפויות אחר לחלוטין .האם אי פעם תצליח להוציא מהמערכת שלך טונאליות דומה למי שבחר ללכת רחוק גם הוא ושם יד על מגבר מעוט ואטים בנוי היטב עם מנורות רציניות? לא נראה לי, גם אם תחליף עוד המון כבלים.
האם אותו אחד יצליח להוציא בדיוק את אותם יכולות בתחום התחתון של המערכת שלך? ממש לא גם אם ירכוש מנורות של western electric בעשרות אלפי שח.
אבל ברור שגם לך וגם לו יש סדר עדיפויות שונה לחלוטין , ואתה עם ניסיונך הרב חותר לאזן את מה שמפריע לך אבל רוצה לשמור על מה שחשוב לך, וכך צריך כל אחד לעשות עם כל מערכת שבונה.
פשוט תיקח בחשבון שמי שקונה הגברת מנורות מעוטת ואטים לא קונה אותה כי חשובה לו בדיוק אותה דינמיות ואותו בס מטלטל ביצים שהמערכת שלך יכולה להשיג. אך עדיין חשובה לו דינמיות גדולה דיוק רזולוציה ופירוט לצד הטונאליות והאורגניות שהוא כל כך אוהב ואת זה אפשר להשיג בקלות בהתאמות נכונות.
המחיר כן מרמז. כולם מיצרים במחיר מופרח וזאת כדי לסמן שכאילו מסתתרת איכות.
לא על זה רציתי לדבר אבל מכיוון שזה כבר עלה אז בכל זאת כמה מילים.
האם יש צורך בהגברה ב 100 אלף דולר + כדי להרים מערכת טובה, אפילו ברמת קצה?
לדעתי התשובה היא לא.
אפשר להגיע לאותה רמה, לאותן איכויות טונליות נפלאות וכדומה שהגברות כאלה מציעות
גם בחצי המחיר ופחות. אין לי ספק בכך מאחר ובאמת שמעתי הכל מכל:
מערכות מהוללות במאות אלפי יורו.
אין ספק שההשקעה במגברים היפנים שחיים מביא היא עצומה. היצרנים הם באמת
אמנים של בנייה וסאונד, פרפקציניסטים ברמה קיצונית ועוד ועוד. אבל מבחינה של
תוצאה סונית נטו אני לא מוצא בכל ההגברות במחירים כאלה מכל מדינה או יבשת, כולל
מהיבוא שלי, הצדקה סונית. זהו ציוד שנועד לבעלי אמצעים בלתי מוגבלים בעטיפה של
אקזוטיקה. זה כולל VAC ו LAMM במאות אלפי דולרים ואחרים. ברור שהייתי
רוצה למצוא לקוחות לציוד כזה אבל לא בזכותו הבאתי מוצרים מהיצרנים הללו.
היום שוק ההי אנד הגבוה הוא ג׳ונגל של ממש. אולי תמיד היה ככה.
צריך לברור בפינצטה. צריך אולי לבחון בחינה עיוורת. תכלס זה לא אפשרי.
הפן הויזואלי הוא סופר חשוב למכירות. אם אגיד שאני לא חושב שהרבה
קונים עם העיניים, אשקר לכם.
הייתי שנים בתחום ההיי טק. היום אני רואה יצרנים חדשים צצים בכל מקום
עם הגברות מפלצתיות במחירי עתק. התמונות מפתות. מצטלם מאוד יפה
בחוץ ומבפנים. מה אנחנו יודעים על ההנדסה? כלום. לי זה נראה כמו
סטארט-אפים שמחפשים קונים למוצר שהוא כמעט חתול בשק. מכירה או
שתיים ויאללה חופשה ארוכה בקריביים.
מה כל זה קשור למערכת טובה? מסיטים אותנו לפנטזיות ולמסר מטעה
שכדי לשמוע ברמה טופ צריך להיות ממש מליונר, לא פחות. זה ממש לא נכון.
בואו נחזור למערכת טובה שמכוונת לקהילה שלנו.
יפה כתבת חיים , ואני בהחלט מסכים איתך , אבל בנית מערכת טובה משולה לצעידה בשדה מוקשים !
כלומר נניח ורכשת לפי נטיותיך מגבר שפופרות יפני מעוט ואטים וחיברת אותו לרמקול פחות או יותר נציל וטוב , יש סיכוי רב שהטונליות תהייה מצוינת וכך גם הפרוט והחלקות , מצד שני קרוב לודאי שהדינמיות תהייה בינונית מינוס
"ומי ששם את כל יהבו על טונאליות שנעימה ומלטפת מבלי לייצר מספיק כח ופירוט עלול להגיע למערכת נחמדה אך משעממת שלא מצליחה להעביר סוגי מוזיקה רבים באופן משכנע אלא רק יצירות אודיופיליות מעוטי כלים."
יצא לי לשמוע בתערוכה אונגקו מחובר לקוורו , אנשים נכנסו לחדר בחרדת קודש , ואז גם אני נתקעתי שם ושיפרתי לאט לאט נקודת הישיבה בכדי לנסות ולהבין " הפלא" שכולם משתוקקים אליו , אני ממש לא הבנתי על מה הצעקה או לחליפין "שהמלך הוא עירום " , כמובן שעברו לי מחשבות בראש שאני אולי מורגל ל "פירוטכניקה " שיש לי בבית , ושאני לא מבין ב "פינס " שיש במערכת ,
רוב המערכות האלה לטעמי טיפה כבויות גם שיש בתוכם שנאי כסף וחיווט על ,
ונניח שמחברים המגברים הללו להורנים , לטעמי העניין כאן הוא לקחת משהו עקום אחד ולישר אותו עם משהו עקום אחר ( בערך כמו שני שיכורים שמתחבקים והולכים ישר ) ,
מצד שני מערכת חזקה עם רמקולים בעלי יכולת תמיד נוצרת בעיה שהמיד טיפה צווחני , שהתווים אינם מחוברים ואין "זרימה " כמו במגבר שפופרות טוב , מזה שנים שאני נלחם בזה כי יש לי משהו כזה בבית , מה לא עשיתי כבר בכדי להתגבר על הבעיה !
מונובלוקים קלאס A ,כבלי פחם סתומים (בערך ) , שיכוכים רכים , פילטרים למיניהם , ספקים לינארים על כל צעד ושעל , כטיסי USB שמאופיינים בצליל רך , אקוסטיקה למכביר , RC שמכוייל כך שיפיק מיד רך במיוחד ,ועוד ......
אבל היום עדיין למרות שבעיני למבורגיני לא מהנה אותי יותר מחיפושית של פולקסווגן , ברוב המקרים למרות שבגילי אני כבר מספיק OPEN MINDED , כשאני שומע ציוד שפופרתי מעוט ואטים מחובר למגבר נציל , יש שם לא מעט חסרונות למרות שאני נהנה רצח מהחלקות והצילצול , מה עם באס למשל? לא שאין , אבל זה באס זה ?
מה עם דינמיקה ? הרי אותי באופן אישי מקרב יותר לליב היכולת הדינמית של המערכת מאשר איזה זמזום חלק וחלוש ,
לסיכום , אני מבין אותך לגמרי , וגם מאוד מעריך את המאמץ שאתה עושה בתחום להביא לנו "יהלומים" לכאן ,
אבל וודאי כפי שאתה מבין יש יתרונות לכל סט אפ שהם שונות במהותם ,
יצא לי לפגוש חבר כמו אח ממש טוב שהוא חובב הגאנר שלך שאחרי האזנה קצרה אצלי שאל אותי בתמימות (והבחור רחוק מלהיות תמים ) , תגיד שניצל מה התדר הנמוך הזה שכל הזמן יושב על המוסיקה ?
וחדר שלי מדוד ומתוקתק על כל מילימטר שבו , ואני התביישתי מלענות לבחור שיותר מנוסה ממני שהוא פשוט לא מורגל במערכת FULL RANGE , ששם העסק יורד יותר נמוך , מה לעשות ?
בקיצור בסופו של דבר נוצר מצב שיש לנו אודיופילים שרכשו אודיו נוט או אבסולר נניח בצרוף רמקול נציל ויקר מאוד שמשוכנעים שהם במקסימום ,ומגיע איזה אדיוט שמורגל למערכת חזקה טרנזיסטרית ורמקולים בעלי יכולת גסה אולי אבל
שיכולים בקלות להחזיק "סאונד פרשר " כפול , ובעיקר המערכת עטופה בהרבה אהבה והקפדה כולל החדר , או - ואז נוצר הקונטרסט בין ההרגלים של הצליל "הבהמי " של המערכת החזקה לעומת ה"אנינות החלושה " של בעליו שמסתובב עם חזה נפוח , כך שבעצם יש שני צדדים למטבע , ואני לא בטוח בכלל שהצד היפני הוא הנכון !
לא חושב שיד אלוהים נגעה במערכת שלי בכלל , המון בעיות !!!!נכון , גדול וחזק , אבל בעיות טונליות למכביר , קשה מאוד עם האקוסטיקה , וכמעט כל שבת פוגש מערכת טובה משלי , רוב החברים שלי שומעים טוב ממני ואפילו אוסיף שהדבר משמח אותי ותמיד אוהב ללמוד , רק מה , התרגלתי לניטרוגליצרין המתפוצץ שגם הוא מקרב אותך לחי באם אי פעם ישבת ליד מתופף (אלון הלל המתופף קרוב משפחה אפילו שהוא תימני) ,הטענה שלך ש״ונניח שמחברים המגברים הללו להורנים , לטעמי העניין כאן הוא לקחת משהו עקום אחד ולישר אותו עם משהו עקום אחר״ היא בעצמה עקומה ולא הגיונית. אי אפשר ליישר סאונד על ידי שני מרכיבים עקומים. הכל עניין של התאמה וטעם. הורן או מגבר מנורות לא לטעמך-אל תקנה. לאף אחד אין בעלות על סאונד טוב למרות שאתה משוכנע שיד האלוהים נגעה רק במערכת שלך או הדומות לה.
דברי חכמה.לא על זה רציתי לדבר אבל מכיוון שזה כבר עלה אז בכל זאת כמה מילים.
האם יש צורך בהגברה ב 100 אלף דולר + כדי להרים מערכת טובה, אפילו ברמת קצה?
לדעתי התשובה היא לא.
אפשר להגיע לאותה רמה, לאותן איכויות טונליות נפלאות וכדומה שהגברות כאלה מציעות
גם בחצי המחיר ופחות. אין לי ספק בכך מאחר ובאמת שמעתי הכל מכל:
מערכות מהוללות במאות אלפי יורו.
אין ספק שההשקעה במגברים היפנים שחיים מביא היא עצומה. היצרנים הם באמת
אמנים של בנייה וסאונד, פרפקציניסטים ברמה קיצונית ועוד ועוד. אבל מבחינה של
תוצאה סונית נטו אני לא מוצא בכל ההגברות במחירים כאלה מכל מדינה או יבשת, כולל
מהיבוא שלי, הצדקה סונית. זהו ציוד שנועד לבעלי אמצעים בלתי מוגבלים בעטיפה של
אקזוטיקה. זה כולל VAC ו LAMM במאות אלפי דולרים ואחרים. ברור שהייתי
רוצה למצוא לקוחות לציוד כזה אבל לא בזכותו הבאתי מוצרים מהיצרנים הללו.
היום שוק ההי אנד הגבוה הוא ג׳ונגל של ממש. אולי תמיד היה ככה.
צריך לברור בפינצטה. צריך אולי לבחון בחינה עיוורת. תכלס זה לא אפשרי.
הפן הויזואלי הוא סופר חשוב למכירות. אם אגיד שאני לא חושב שהרבה
קונים עם העיניים, אשקר לכם.
הייתי שנים בתחום ההיי טק. היום אני רואה יצרנים חדשים צצים בכל מקום
עם הגברות מפלצתיות במחירי עתק. התמונות מפתות. מצטלם מאוד יפה
בחוץ ומבפנים. מה אנחנו יודעים על ההנדסה? כלום. לי זה נראה כמו
סטארט-אפים שמחפשים קונים למוצר שהוא כמעט חתול בשק. מכירה או
שתיים ויאללה חופשה ארוכה בקריביים.
מה כל זה קשור למערכת טובה? מסיטים אותנו לפנטזיות ולמסר מטעה
שכדי לשמוע ברמה טופ צריך להיות ממש מליונר, לא פחות. זה ממש לא נכון.
בואו נחזור למערכת טובה שמכוונת לקהילה שלנו.
הטענה שלך ש״ונניח שמחברים המגברים הללו להורנים , לטעמי העניין כאן הוא לקחת משהו עקום אחד ולישר אותו עם משהו עקום אחר״ היא בעצמה עקומה ולא הגיונית. אי אפשר ליישר סאונד על ידי שני מרכיבים עקומים. הכל עניין של התאמה וטעם. הורן או מגבר מנורות לא לטעמך-אל תקנה. לאף אחד אין בעלות על סאונד טוב למרות שאתה משוכנע שיד האלוהים נגעה רק במערכת שלך או הדומות לה.
אני חושב ששניצל(שאנני מכיר אותו,למרות שאין על שניצל) צודק מאה אחוז שהמון רכיבים עם מחלות מסוימות נעזרים ברכיבים עם מחלות אחרות - כדי להתיישר למשהו שישמע יותר "נכון"
לדוגמא - רמקול "בהיר" בשילוב הגברה "עגולה וחמה"
אני ממש לא בעד זה - אבל זה מה שקורה בפועל ותמיד קרה
היי שניצל, יהיה נהדר ללמוד מתבונתך העצומה בנושא ולשמוע את המערכת שלך. כמובן שאתה גם מוזמן להתרשם מהמערכת הצנועה (מנורות+הורנים) והיחסית לא מושקעת שברשותי ושלמרות זאת מעניקה לי הנאה צרופה ולא מתקתקה מדי כפי שהיית מצפה ממרכיביה. אשלח בפרטי.לא חושב שיד אלוהים נגעה במערכת שלי בכלל , המון בעיות !!!!נכון , גדול וחזק , אבל בעיות טונליות למכביר , קשה מאוד עם האקוסטיקה , וכמעט כל שבת פוגש מערכת טובה משלי , רוב החברים שלי שומעים טוב ממני ואפילו אוסיף שהדבר משמח אותי ותמיד אוהב ללמוד , רק מה , התרגלתי לניטרוגליצרין המתפוצץ שגם הוא מקרב אותך לחי באם אי פעם ישבת ליד מתופף (אלון הלל המתופף קרוב משפחה אפילו שהוא תימני) ,
אז באמת אין צורך להתרגז ,אני רק הצגתי את שני הצדדים של המטבע ,וכל אחד כמובן לפי טעמו למרות הכתיבה החריגה של שניצל בכדי להוסיף טיפה צבע לכתוב , אני מבטיח לך שאני הרבה יותר מתון מאשר מצטייר בכתיבה ,בכתיבה זה מוקצן לגמרי , וזה לא ממש אני כפי שרוב החברים שלי יודעים הייטב !
תבוא פעם תשמע , אתה מוזמן למרות הטיפוס הבלתי נסבל ! (שלח הודעה פרטית , מרשה לך להתלכלך אחר כך מפה עד ירושליים , אין לי שום אגו או מונופול בעניין הצליל )