הציוד ביפן מותאם לחללים ממש קטנים.
זה מה שהוביל אותם למגברים מעוטי וואטים ולרמקולים צמודי קיר. במילים
אחרות, מה שאתה מתאר זה כנראה אילוץ שממנו נולד טעם.
אני יכול רק להניח שהם היו מעדיפים חדרים גדולים עם סטאפ מרווח ובימת צליל גדולה.
מעניין עם איזה ציוד יפנים עשירים שחיים בבתים גדולים.
היפנים גם הם מתחלקים לסוגים רבים, אבל אן ספק שביפן ובמערב אירופה יש "אופנה" רבת שנים של מגברים מעוטי ואטים ורמקולים נצילים ביותר. הבאתי כבר מספר רמקולים גדולים מאד לארץ עבור לקוחות והם בפירוש לא מתאימים לחללים קטנים,
העניין שונה לחלוטין במקרה של חברות המנורתיות העיליות של יפן כגון KONDO, SHINDO, AUDIO TEKNE, WAVAC . החברות הללו בונות הגברה מסביב למנורת הOUTPUT כדי להפיק את המיטב מאופי של כל מנורה עם היתרונות והחסרונות שלה והאופי המיוחד שלה, כל מגבר של SHINDO למשל נבנה סביב מנורה אחרת לפעמים האקזוטיות שבאקזוטיות במטרה לתת מעיין פרשנות למוזיקה דרך המנורה הזאת, אם 300B או 211 הקלאסיות ואם משונות כמו F2A או AT10, המגברים יהיו שונים בכל רכיביהם ובכל החברות הללו ככלל מגברים לא יהיו בנויים אף פעם מיותר מזוג מנורות OUTPUT לצד , מה שמוביל למגברים עם הספק לא גבוה אבל סאונד צלול רזולטיבי וטהור ביותר ( כמובן בהינתן הרמקול הנכון )
בחברות הללו לרוב אן עדיפות למגבר אחד על משנהו כי המגברים הם לאו דווקא בעלי הספקים שונים אלא בעלי אופי שונה זה מזה. המחירים שונים כי להוציא את הפוטנציאל הגלום ממנורת 211 עם השנאים האדירים יקר בהרבה מלהוציא את הפוטנציאל הגלום ממנורה כמו UX245 לדוגמא. אבל היפנים שבונים מגברים מסורתיים אלה ממש ממש לא מדברים על נטרליות אלא על אופי מובחן, האופי הזה לא מייצר תחושה שכל הקלטות דומות כמו שנכתב כאן אבל אן ספק שברקע קיימת אסתטיקה שנשמרת .
הגישה המערבית של רוב היצרנים המנורתיים במערב הבונים בעיקר בPUSH PULL היא תכנון מגברים שהשוני בניהם הוא ההספק ( הרוב מבססים את הבנייה על מנורות KT120 או KT150 שיצרן יפני מסורתי לא יבנה עימן ) השוני העיקרי בין דגם לדגם יהיה הוספה של עוד ועוד מנורות לכל ערוץ כתוצאה מכך הגדלת הרכיבים והגדלת יכולת השליטה ברמקול וכמובן הגדלת המחיר, זה מזכיר את הגישה לבנייה טרנזיסטורית רק שהיא נעשית במנורות.
המגברים שאותם בונים היצרנים היפניים שציינתי קודם הם ברובם דינמיים ביותר רזולטיביים בצורה מבהילה , יש להם טונאליות ואסתטיקה של צליל שלטעמי האישי פשוט ממכרת, עם ריאליות רזוננס אוורירי ובשרניות, חלקם הגדול יהיו מאוזנים ביותר בכל ספקטרום התדרים וחלקם בשל בחירה במנורות מסוימות, פחות. אבל וזה אבל גדול , דרושה בחירה זהירה של רמקול כדי שכל הטוב הזה יצא לפועל ורמקולים כאלה נפוצים פחות בישראל ונפוצים הרבה יותר במערב אירופה וביפן ששם יש תרבות שלמה שזה טעמה, ולא, ממש לא מדובר בחובבי אודיו שמחפשים זמרת וקונטראבס אלא חובבים רציניים ביותר עם טעם מוזיקלי עשיר ומאד מאד מאתגר. המערכות הללו כאשר נבנות נכון יעבדו בצורה פשוט מדהימה עם מוזיקה קשה ככל שתהיה בדיוק כמו מגבר טרנזיסטורי טוב.
לכן הפעמים הרבות שעולה בדיונים כי כל אלה שמנסים את מזלם עם מגברי טריוד מעוטי ואטים מבזבזים את זמנם היא הסתכלות צרה ביותר, אן ספק שמגבר של שינדו טוב ככל שיהיה ישמע רע מאד עם הרמקולים של שניצל. אבל רמקולים כמו של שניצל ומגדלים אחרים פשוט לא מיועדים להגברות כאלה.
ו