מגבר,pure class a...

  • פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
ברור שאתה לא מבין.
אתה יצרת ומכרת אלפי מגברים.
כל הדבילים בויטוס ואקיופייז פשוט אין להם את בדל הידע והניסיון שלך ולכן הם מייצרים מוצרים שלוקח להם שעות וימים כדי להגיע לביצועים המירביים שלהם.
בוקר טוב
קמת על צד שמאל?
אני שאלתי שאלה אמיתית
לא ציינתי עובדה ולא אמרתי שתיכננתי מגברים
שאלתי שאלה באקט השיווקי שאולי למישהו יש תשובה עליה
עכשיו תקשיב
אתה שוב מתפרץ לדיון ותוקף אותי
אני לא מכיר אותך ולא דיברתי אתך מעולם
או שתנהל דיון נורמלי בוגר או שתפסיק להגיב לי בבקשה
יום טוב
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,749
מעורבות
1,439
נקודות
113
למה פחות מפורטים ודינאמים?
לדעתי בדרך כלל הפוך כשמשווים מגברים משני הסוגים של אותו יצרן.
(אני לא מחשיב מיד היי רזה וגבוהים מודגשים כפירוט).
במגבר שלי יש את שתי האפשרויות.
ה CLASS A טוב יותר בהכל.
אני מניח שהחלקות של CLASS A יכולה להישמע ולהיות מתורגמת במקרים מסוימים כחוסר פירוט.

ויטוס הוא מגבר A/B, הוא רק משנה את ה-Bias
את הטופולוגיה אתה לא משנה בלחיצת כפתור

אותו סיפור עם מגברי Pass שמשווקים חלקם כclass A אבל למעשה A/B

מה שזה אומר שזה לא ממש משנה אם זה A, A/B, D או H
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
ויטוס הוא מגבר A/B, הוא רק משנה את ה-Bias
את הטופולוגיה אתה לא משנה בלחיצת כפתור

אותו סיפור עם מגברי Pass שמשווקים חלקם כclass A אבל למעשה A/B

מה שזה אומר שזה לא ממש משנה אם זה A, A/B, D או H
זה לא בדיוק מה שנלסון םס כותב.
ולא נראה לי שחברה מכובדת תצהיר על מגבר שהוא class a ולמעשה הוא לא. נכון שישנם מגברים שמס ואטים בהתחלה הם clas a ואח"כ עוברים ל ab. אבל זה מצויין מראש ואתה מקבל נתונים.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
ויטוס הוא מגבר A/B, הוא רק משנה את ה-Bias
את הטופולוגיה אתה לא משנה בלחיצת כפתור

אותו סיפור עם מגברי Pass שמשווקים חלקם כclass A אבל למעשה A/B

מה שזה אומר שזה לא ממש משנה אם זה A, A/B, D או H
לא נכון בכלל מה שאתה כותב.
כדאי שתבדוק מול ויטוס
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,749
מעורבות
1,439
נקודות
113
זה לא בדיוק מה שנלסון םס כותב.
ולא נראה לי שחברה מכובדת תצהיר על מגבר שהוא class a ולמעשה הוא לא. נכון שישנם מגברים שמס ואטים בהתחלה הם clas a ואח"כ עוברים ל ab. אבל זה מצויין מראש ואתה מקבל נתונים.

לא יודע בדיוק מה הוא כותב, אבל ככה הגברה שלו מתנהגת במבחנים.

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck

היני

https://www.passlabs.com/technical_article/leaving-class-a/

זה רק bias
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
המדידה היחידה היא האוזן שלי
יש לי כמה קטעי מוזיקה שאני מאד אוהב ומכיר מצויין ברמת הפרדת כלים ואיתם אני בודק כל סטאפ
האוזן היא אכן מה שצריך לקבוע בסופו של דבר, אבל יש דברים שהאוזן טועה בה, כמו שהעין טועה בהטעיות אופטיות.

העניין הוא כזה: אם מגבר כוח X מגביר קצת יותר ממגבר כוח Y עבור אותו ווליום ב-pre, מגבר X ישמע טוב יותר, אפילו אם הם באיכות דומה או ש-Y טוב יותר (אלא אם X ממש דפוק). זה אפילו לא בהכרח יורגש כהבדל ווליום, אלא כאילו X נותן יותר נפח, במה, אימפאקט, באס, גבוהים וכו'. למה? כי כך האוזן עובדת. זה קשור לעקומות Fletcher Munson.

למעשה, אם עושים לך השוואה עיוורת בין X ל-Y (בלי שאתה רואה את הווליום בפרה), אבל משמיעים את X פעם שנייה בטיפה יותר חזק, X יישמע לך טוב יותר מעצמו.

לכן, כשמשווים בין מגברים (ובעצם בין כל פריטי ציוד), צריך לוודא ששומעים אותם באותו ווליום בדיוק רב ככל האפשר. לצורך זה אפשר להיעזר בדיסק שנותן רעש לבן, וב-SPL Meter או באפליקציה כזו של סמארטפון, ולראות האם ובכמה צריך לשנות את הווליום ב-pre כדי לקבל אותו SPL, ורק אחרי שיודעים זאת, להתחיל את מבחני ההאזנה עם האוזניים בלבד, כאשר כל פעם שמחליפים את הציוד הנבדק, מתאימים את הווליום בפרה.

אם אתה לא עושה את זה, אתה עלול לבחור לא את הציוד שנשמע לך, לפי טעמך, טוב יותר (אם הייה מושמע בווליום זהה), אלא את זה שמנגן בקצת חזק יותר.

סוחרים מכירים את העניין הזה, וכשהם משמיעים לאנשים ציוד בחנות, הם דואגים שמה שהם רוצים למכור ינגן טיפה חזק יותר.


לא מבין את הרציונל מאחורי העובדה שאתה מציין שרק אחרי כמה שעות הוא נשמע טוב
הציוד שלך ושל אחרים כאן ברמות קצה
היצרן עושה את זה בכוונה?
כאשר באים לקנות מגבר אתה לא מצפה שבמבחן האזנה בחנות הלקוח ישב 4 שעות , אתה רוצה שיתרשם מהר ויקנה.
לכן גם היבואנים מריצים את הציוד שלהם לפני שמדגימים בתצוגה
זה מה שקורה, שללא מעט מגברים לוקח הרבה זמן עד שהם נשמעים במיטבם.
זה כנראה פחות מסתורי מהבדלים בין דברים שאתה כן שומע, גם אם אתה לא מבין את ה"רציונל".

היצרן לא עושה את זה בכוונה, כמובן. האינטרס שלו הפוך. זה פשוט כך עובד, גם בציוד ברמות קצה.

זה לפעמים מורגש גם בתערוכות אודיו, שהציוד נשמע פחות טוב ומרשים בבוקר של היום הראשון, ונשמע הרבה יותר טוב כשאתה נכנס לאותו חדר מאוחר יותר או רק למחרת.

דרך אגב, עוד בעניין השוואת פרטי ציוד -- עדיף שהציוד יהייה בחשמל כבר כמה שעות קודם, וכמחליפים פרט ציוד, לדאוג שהוא יהייה מחובר לחשמל, לא לתת לו להתקרר עד שיחברו אותו שוב, גם כשהוא בצד ואינו מחובר לשאר המערכת.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אני בדרך כלל כותב דברים נכונים:)
כן.. כלומר, זה Class A בהתחלה
זה לא בהתחלה ולא הסוף.
יש מצב CLASS A מלא וש מצב אחר של CLASS AB מלא.
שתי מצבים נפרדים לחלוטין של המגבר.

כנראה שהפעם אתה טועה (אע"פ שאני סומך על הודעתך שאתה בדרך כלל כותב דברים נכונים)
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
האוזן היא אכן מה שצריך לקבוע בסופו של דבר, אבל יש דברים שהאוזן טועה בה, כמו שהעין טועה בהטעיות אופטיות.

העניין הוא כזה: אם מגבר כוח X מגביר קצת יותר ממגבר כוח Y עבור אותו ווליום ב-pre, מגבר X ישמע טוב יותר, אפילו אם הם באיכות דומה או ש-Y טוב יותר (אלא אם X ממש דפוק). זה אפילו לא בהכרח יורגש כהבדל ווליום, אלא כאילו X נותן יותר נפח, במה, אימפאקט, באס, גבוהים וכו'. למה? כי כך האוזן עובדת. זה קשור לעקומות Fletcher Munson.

למעשה, אם עושים לך השוואה עיוורת בין X ל-Y (בלי שאתה רואה את הווליום בפרה), אבל משמיעים את X פעם שנייה בטיפה יותר חזק, X יישמע לך טוב יותר מעצמו.

לכן, כשמשווים בין מגברים (ובעצם בין כל פריטי ציוד), צריך לוודא ששומעים אותם באותו ווליום בדיוק רב ככל האפשר. לצורך זה אפשר להיעזר בדיסק שנותן רעש לבן, וב-SPL Meter או באפליקציה כזו של סמארטפון, ולראות האם ובכמה צריך לשנות את הווליום ב-pre כדי לקבל אותו SPL, ורק אחרי שיודעים זאת, להתחיל את מבחני ההאזנה עם האוזניים בלבד, כאשר כל פעם שמחליפים את הציוד הנבדק, מתאימים את הווליום בפרה.

אם אתה לא עושה את זה, אתה עלול לבחור לא את הציוד שנשמע לך, לפי טעמך, טוב יותר (אם הייה מושמע בווליום זהה), אלא את זה שמנגן בקצת חזק יותר.

סוחרים מכירים את העניין הזה, וכשהם משמיעים לאנשים ציוד בחנות, הם דואגים שמה שהם רוצים למכור ינגן טיפה חזק יותר.



זה מה שקורה, שללא מעט מגברים לוקח הרבה זמן עד שהם נשמעים במיטבם.
זה כנראה פחות מסתורי מהבדלים בין דברים שאתה כן שומע, גם אם אתה לא מבין את ה"רציונל".

היצרן לא עושה את זה בכוונה, כמובן. האינטרס שלו הפוך. זה פשוט כך קורה, גם בציוד ברמות קצה.

זה לפעמים מורגש גם בתערוכות אודיו, שהציוד נשמע פחות טוב ומרשים בבוקר של היום הראשון, ונשמע הרבה יותר טוב כשאתה נכנס לאותו חדר מאוחר יותר או רק למחרת.

דרך אגב, עוד בעניין השוואת פרטי ציוד -- עדיף שהציוד יהייה בחשמל כבר כמה שעות קודם, וכמחליפים פרט ציוד, לדאוג שהוא יהייה מחובר לחשמל, לא לתת לו להתקרר, גם כשהוא בצד ואינו מחובר לשאר המערכת.

זו משוואה עם הרבה פרמטרים
גם לי זה קורה בתערוכות שאני חוזר לחדר שהייתי בו ופתאום נשמע לי טוב יותר
זה רק יכול להיות בגלל מלא סיבות:
עוצמת ווליום ששינו
רצפת רשע שהשתנתה
שיר שאני אוהב יותר
קטע שמוקלט טוב יותר

כולם מכירים את זה שהיבואנים בוחרים טוב את הקטעים שישמיעו
אני קבוע בכל תערוכה אוסף את קטעי המוזיקה עם shazam ומרכיב מהם פלייליסט

אם היתה השפעה על הענות תדר אחרי כמה שעות היה אפשר למדוד אותה והיצרן היה רוצה לשפר אותה
בכל זאת איזה ״שירות לקוחות״ זה שצריך להמתין שעות כדי לקבל את התמורה המלאה מהמכשיר
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
זו משוואה עם הרבה פרמטרים
גם לי זה קורה בתערוכות שאני חוזר לחדר שהייתי בו ופתאום נשמע לי טוב יותר
זה רק יכול להיות בגלל מלא סיבות:
עוצמת ווליום ששינו
רצפת רשע שהשתנתה
שיר שאני אוהב יותר
קטע שמוקלט טוב יותר

כולם מכירים את זה שהיבואנים בוחרים טוב את הקטעים שישמיעו
אני קבוע בכל תערוכה אוסף את קטעי המוזיקה עם shazam ומרכיב מהם פלייליסט

אם היתה השפעה על הענות תדר אחרי כמה שעות היה אפשר למדוד אותה והיצרן היה רוצה לשפר אותה
בכל זאת איזה ״שירות לקוחות״ זה שצריך להמתין שעות כדי לקבל את התמורה המלאה מהמכשיר
המכשירים האילו נועדו להישאר דלוקים במידה וההאזנה היא יומיומית.
חלק מהיצרנים טוענים שהדבר גם תורם לאורך חיי המכשיר (מלבד הקבלים).
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
המכשירים האילו נועדו להישאר דלוקים במידה וההאזנה היא יומיומית.
חלק מהיצרנים טוענים שהדבר גם תורם לאורך חיי המכשיר (מלבד הקבלים).
להשאיר אותו דולק זו בעיה
במיוחד בקיץ
מתחמם מאד
פעם השארתי אותו דלוק העוזרת הניחה עליו את השלט של הטלוויזיה הסוללות שלו נזלו
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
להשאיר אותו דולק זו בעיה
במיוחד בקיץ
מתחמם מאד
פעם השארתי אותו דלוק העוזרת הניחה עליו את השלט של הטלוויזיה הסוללות שלו נזלו
לא הייתי משאיר מגבר ב CLASS A דולק כל הזמן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
זו משוואה עם הרבה פרמטרים
גם לי זה קורה בתערוכות שאני חוזר לחדר שהייתי בו ופתאום נשמע לי טוב יותר
זה רק יכול להיות בגלל מלא סיבות:
עוצמת ווליום ששינו
רצפת רשע שהשתנתה
שיר שאני אוהב יותר
קטע שמוקלט טוב יותר
יתכן שהיו כמה סיבות לכך שבתערוכות שחזרת לחדר שהיית בו ופתאום נשמע לך טוב יותר, אבל העובדה היא שגם כשמבודדים את הפרמטר של התחממות, בלי לערב אף גורם נוסף, הוא משפיע, לפחות אצל חלק מהאנשים, כולל אצלי, במידה ניכרת.

ועובדה נוספת היא שההשתפרות עם הזמן בתערוכות היא תופעה מוכרת, גם למבקרים וגם למציגים.


אם היתה השפעה על הענות תדר אחרי כמה שעות היה אפשר למדוד אותה והיצרן היה רוצה לשפר אותה
בכל זאת איזה ״שירות לקוחות״ זה שצריך להמתין שעות כדי לקבל את התמורה המלאה מהמכשיר
אני לא יודע מה בדיוק הסיבה לתופעה של שיפור הצליל עם הזמן, אבל הדבר היחיד שבטוח הוא שזה פונקציה של זמן.
עם כל הכבוד ליצרנים ולמתכננים, הם כנראה מוגבלים על ידי חוקי הפיזיקה.

הם מתכננים את המכשיר כך שיישמע הכי טוב שהם יכולים ב-steady state.
השליטה שלהם על כמה זמן שזה לוקח להגיע לשם היא מוגבלת.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,749
מעורבות
1,439
נקודות
113
אם יהיה לך זמן תקרא את הקישור שרשמתי,מעניין.


The “purity” of Class A designs has been at issue in the last few years, with “pure” Class A being loosely defined as an idling heat dissipation of more than twice the maximum amplifier output. For a 100 watt amplifier, this would be 200 watts out of the wall on a constant basis.
לי זה היה ידוע גם מקודם.. לכן, רוב המגברים הם לא בדיוק pure class A :)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,749
מעורבות
1,439
נקודות
113
זה לא בהתחלה ולא הסוף.
יש מצב CLASS A מלא וש מצב אחר של CLASS AB מלא.
שתי מצבים נפרדים לחלוטין של המגבר.

כנראה שהפעם אתה טועה (אע"פ שאני סומך על הודעתך שאתה בדרך כלל כותב דברים נכונים)


זה שלך, לא?
http://www.audioreference.co.nz/pro...-integrated-amp-150w-1st-25w-class-switchable

Integrated amp 150w (1st 25w class-A switchable)

150wpc class-AB (RMS) with 1st 25wpc pure class-A (RMS) - (switchable Intelligent class-A bias)

 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,749
מעורבות
1,439
נקודות
113
זה לא בדיוק מה שנלסון םס כותב.
ולא נראה לי שחברה מכובדת תצהיר על מגבר שהוא class a ולמעשה הוא לא. נכון שישנם מגברים שמס ואטים בהתחלה הם clas a ואח"כ עוברים ל ab. אבל זה מצויין מראש ואתה מקבל נתונים.


https://www.stereophile.com/content/pass-labs-xa305-power-amplifier-measurements

XA30.5 appears to be a 30Wpc class-A design. But this is not the maximum output power. The specifications list the amplifier's maximum output voltage as ±35V, which, assuming this is the RMS voltage, is equivalent to 153W into 8 ohms. The XA30.5 thus transitions into class-B for the top 6dB of its dynamic-range capability.

...

The amplifier doesn't actually clip (defined as the THD reaching 1%) until a much higher power level: 130Wpc into 8 ohms (21.14dBW).
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
זה שלך, לא?
http://www.audioreference.co.nz/pro...-integrated-amp-150w-1st-25w-class-switchable

Integrated amp 150w (1st 25w class-A switchable)

150wpc class-AB (RMS) with 1st 25wpc pure class-A (RMS) - (switchable Intelligent class-A bias)

רק שים לב שזה לא ה 25 ואט הראשונים.

בקלאס A הוא 25 ואט מהראשון עד ה ה 25, כשאתה מעביר לקלאס AB הוא 150 מהואט הראשון
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
The “purity” of Class A designs has been at issue in the last few years, with “pure” Class A being loosely defined as an idling heat dissipation of more than twice the maximum amplifier output. For a 100 watt amplifier, this would be 200 watts out of the wall on a constant basis.
לי זה היה ידוע גם מקודם.. לכן, רוב המגברים הם לא בדיוק pure class A :)

". Regardless of the type of gain device, in systems where the utmost in natural reproduction is the goal, simple single-ended "Class A circuits are the topologies of choic
מה שרשמתה נכון.אם הבנתי נכון זו בעיה שהצריכה מחשבה להתגבר עליה...
מה אתה אומר על הסיכום שלו לכל המאמר..?
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,749
מעורבות
1,439
נקודות
113
". Regardless of the type of gain device, in systems where the utmost in natural reproduction is the goal, simple single-ended "Class A circuits are the topologies of choic
מה שרשמתה נכון.אם הבנתי נכון זו בעיה שהצריכה מחשבה להתגבר עליה...
מה אתה אומר על הסיכום שלו לכל המאמר..?

אין לי מושג, כמו אומרים.
שמעת את ה-Zen הזה, Son of Zen?
אני אוהב מגברים עם הרבה זרם
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור